Oud 06-08-2019, 16:35
Libree
Libree is offline
Beste leden,

Weet niet of een van iemand het hier meegemaakt heeft, wist ook niet waar ik dit moest plaatsten kwam hier op het forum terecht.

Wil graag weten of er mensen zijn geweest die met een manipulator op de werkvloer gedeald hebben, of slachtoffer geweest is.

Ik ben ongeveer een jaar werkzaam voor een uitzendbureau ik merkte toen dat de contact toen nog niet helemaal intens was en ik me wat aan de kant geschoven voelde.

Blijkbaar willen ze mensen intern aannemen, en ik merk dat de mensen waar ik me voorheen niet betrokken bij voelde opeens heel netjes en aardig tegen me doen, merk dat de contact op de werkvloer heel anders is dan in de pauzes bijvoorbeeld, en buiten het werk lijkt alsof ze je niet echt willen kennen. Ik las gisteren nog op internet dat emotionele manipulators actief kunnen zijn m.b.t. werk, om ondergeschikten bijvoorbeeld te chanteren en emotioneel op in te spelen, zodat ze zich altijd schuldig voelen en zich zelf niet meer kunnen zijn. Vervolgens chantage langzamerhand proberen op te voeren.

Dit gedrag is merkbaar bij mij op de afdeling wat me assistent leidinggevende/lijnchef toepast, voorheen was dit nooit het geval hij was altijd kortaf en afstandelijk. Hij doet opeens heel aardig en na paar minuten is hij heel chagrijnig en heeft altijd wel verhalen te vertellen dat hij veel dingen heeft meegemaakt etc,denk aan stemmingsverwisselingen etc. Ik hoef dat allemaal niet te weten en ik negeer als hij daarover begint te praten, omdat het me gewoon irriteert. Ik ben bescheiden, en hij hoeft niks te weten over mijn prive leven. Het irriteert me als hij daarover begint, elke keer als ik begin met werken denk ik van ik hoop dat er geen conflict plaatsvindt tussen hem en ik, heb het idee dat hij me dom probeert te houden,en dat hij druk van bovenaf krijgt om dit bij mij te doen. Daarom laat ik me door hem niet binnendringen en blijf altijd neutraal. Ik merk als hij zijn zin niet krijgt dat zijn gezichtsuitdrukking aan het veranderen is, ene dag chagrijnig ene dag heel blij, ik ben niet verantwoordelijk voor hem. Maar dat ga ik een keer tegen hem zeggen...

Misschien heb ik het verkeerd dat er zo een sfeer aanwezig is op de werkvloer, maar het lijkt er wel op. Het lijkt alsof hij me probeert over te nemen, ben zelf rustig misschien ziet hij dat als een advantage, misschien moet ik altijd een weerwoord terug zeggen en ervoor zorgen dat hij me niet binnendringt? Ik wil gewoon met rust gelaten worden en van werk naar huis rijden klaar..

Herkenbaar? Heeft er iemand tips die hier ervaring mee heeft?

Laatst gewijzigd op 06-08-2019 om 16:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2019, 16:49
Verwijderd
In welke sector werk je? Ben je een man of een vrouw?

En kun je iets specifieker zijn betreft "binnendringen"? Wat voor privédingen worden je gevraagd?
Hebben anderen er ook last van?

Edit: ik neem aan dat je dus geen uitzendkracht bent, maar dat je voor het uitzendbureau zelf werkt?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2019, 17:04
Libree
Libree is offline
Citaat:
In welke sector werk je? Ben je een man of een vrouw?

En kun je iets specifieker zijn betreft "binnendringen"? Wat voor privédingen worden je gevraagd?
Hebben anderen er ook last van?

Edit: ik neem aan dat je dus geen uitzendkracht bent, maar dat je voor het uitzendbureau zelf werkt?

Werkzaam voor uitzendbureau als technische dienst monteur in ploegen. Met binnendringen bedoel ik die blik die continue aan het staren is naar je alsof je fout bezig bent, privedingen bedoel ik dat hij regelmatig naar me toe loopt en met me praat alsof ik zijn vriend ben etc. Ik merk wel dat bij sommige het minder aanwezig is dan bij de ander, komt waarschijnlijk omdat ze zich al onbewust hebben overgegeven aan de manipulator. Ik heb ongeveer binnen een jaar heel het proces leren kennen wat ik eigenlijk best snel vind niet om erover op te scheppen ofzo, ik denk dat sommigen dat niet aan kunnen en gaan chanteren etc..


https://www.vdab.be/magezine/nov12/manipulatie.shtml een voorbeeld

Laatst gewijzigd op 06-08-2019 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2019, 21:18
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoelt, maar kun je meer voorbeelden geven van gemeende manipulatie?

Staren alsof je iets fout doet of steeds naar je toe komen en privédingen vragen is nog niet echt voldoende voor mij om te denken dat je met een manipulator te maken hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.