Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 18:29
Verwijderd
Ramptoerist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 19:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:00 :
Moskeen en basisscholen worden in de fik gezet, en alles wat jij zegt is tiswa ?
Wacht maar tot de eerste synagoge in de hens gaat, dan schreeuwt ze moord en...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:00
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 19:27 :
sensatiezoeker


Die relletjes opeens, waardoor heel het spel zich opeens verplaatste, waren wel grappig om te zien
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:00
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben er vandaag 2 keer langsgekomen, omdat ik dagelijks met de tram reis die werd omgeleid. De eerste keer was het op de grens van het afgezette gebied vrij rustig, enorm rustig zelfs, het leek wel een rampenfilmscene. Als ik me goed herinner hadden ze zelfs de linkerweghelft afgezet. Heb een paar van die speciale-eenheids wagens zien rijden.

De tweede keer tijdens spitsuur was het een enorme verkeerschaos, en de bussen die de tramdienst vervingen zaten tjok en tjokvol (even voor het idee; ik had 45 minuten vertraging in totaal). Veel meer wagens van de speciale eenheid en ik zag ook helicopters. De linkerweghelft was nu wel gewoon open.

Maar tanks heb ik niet gezien.

EDIT: spelling
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:01
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
tanks
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2004 @ 21:01 :
tanks
Ohja
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:03
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Chicken.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2004 @ 21:01 :
tanks
pantservoertuigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 10-11-2004 @ 21:00 :


Die relletjes opeens, waardoor heel het spel zich opeens verplaatste, waren wel grappig om te zien
erm
die kut ado den haag supporters hebben echt niks beters te doen he? zit je daar als pliesie een beetje druk bezig te zijn met potentiele terroristen heb je van die klierige uit de kluiten gewassen jochies die rotzooi trappen waardoor je gedeeltelijk je aandacht moet verspreiden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 00:13 :
erm
die kut ado den haag supporters hebben echt niks beters te doen he? zit je daar als pliesie een beetje druk bezig te zijn met potentiele terroristen heb je van die klierige uit de kluiten gewassen jochies die rotzooi trappen waardoor je gedeeltelijk je aandacht moet verspreiden
Nouja, die 500 man politie was misschien wel enigzins overdreven voor 2 mensen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 00:17 :
Nouja, die 500 man politie was misschien wel enigzins overdreven voor 2 mensen


dr zaten wel meer mensen in dat gebouw, geloof ik. Ze hebben twee gearresteerd. Een Hagenees had het nog over een vrouw met een wit hoofddoek die in dat gebouw zat en vroeg hoe t met die gewonde agenten zat ofzo.

aldus de Haagse Courant
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 00:19 :


dr zaten wel meer mensen in dat gebouw, geloof ik. Ze hebben twee gearresteerd. Een Hagenees had het nog over een vrouw met een wit hoofddoek die in dat gebouw zat en vroeg hoe t met die gewonde agenten zat ofzo.

aldus de Haagse Courant
En die is vast ook niet meegenomen naar het politiebureau omdat ze eventueel informatie zou kunnen hebben?
Maar vage shit, ik hoorde er niks over op de persconferentie, maar die heb ik ook niet helemaal gezien
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 00:17 :
Nouja, die 500 man politie was misschien wel enigzins overdreven voor 2 mensen
Nouja, ze wisten toch niet met hoeveel mensen ze precies van doen hadden? Verder dachten ze dat er explosieven in het huis lagen en was er al een granaat naar beneden gekomen die 3 agenten verwondde. Dan mag je wel maatregelen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
goeie zaak dat de poltie de twee heeft kunnen inrekenen, met hun bewapening was simpelweg door scherpschutters neer laten schieten een simpelere oplossing geweest, maar nu kan tenminste worden uitgezocht of de twee mafkezen nog vriendjes met dezelfde zieke ideeen hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2004 @ 00:22 :
Nouja, ze wisten toch niet met hoeveel mensen ze precies van doen hadden? Verder dachten ze dat er explosieven in het huis lagen en was er al een granaat naar beneden gekomen die 3 agenten verwondde. Dan mag je wel maatregelen nemen.
Zeker, je moet de buurt afzetten en mensen evacueren. Hetgeen ze verzuimden.
Niet dat ik geheel op de hoogte was van de situatie ofzo.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 00:23 :
Zeker, je moet de buurt afzetten en mensen evacueren. Hetgeen ze verzuimden.
Niet dat ik geheel op de hoogte was van de situatie ofzo.
Ik heb op de radio andere berichten gehoord. De straat was wel degelijk ontruimd en ook buurtbewoners waren geëvacueerd. Die konden op het stadhuis verblijven en eventueel de nacht doorbrengen (maar dat is nu niet meer nodig).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2004 @ 00:24 :
Ik heb op de radio andere berichten gehoord. De straat was wel degelijk ontruimd en ook buurtbewoners waren geëvacueerd. Die konden op het stadhuis verblijven en eventueel de nacht doorbrengen (maar dat is nu niet meer nodig).
Er waren nog steeds mensen aanwezig in de naburige huizen. De NOS sprak nog langdurig met één persoon (die overigens niets te melden had)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 00:25 :
Er waren nog steeds mensen aanwezig in de naburige huizen. De NOS sprak nog langdurig met één persoon (die overigens niets te melden had)
Ja, één vrouwtje, mevrouw Heijmans.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
foutje bij de ontruiming denk ik.


officieel ten einde trouwens:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=439337&c=14


ik moet er trouwens niet aan denken dat de vandaag gearresteerden met hun arsenaal een school zouden zijn binnengelopen om íedereen van hun denkbeelden te overtuigen'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2004 @ 00:27 :
Ja, één vrouwtje, mevrouw Heijmans.
Tenminste één
En de politie moet toch wel op de hoogte zijn geweest van haar aanwezigheid, en deed niks
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 00:30 :
Tenminste één
En de politie moet toch wel op de hoogte zijn geweest van haar aanwezigheid, en deed niks
Ik weet wel waarom; ik vond het een heel irritant mens!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 04:24
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 10-11-2004 @ 13:34 :
vallen we als klein kikkerlandje toch een keer op...
we zijn echt vet veel in het nieuws joh! Op prime time openingsonderwerp op de Amerikaanse tv.. Vroeg gister iemand waar ik vandaan kwam.. "From Holland' "Isn't that the country where they are hunting muslims right now?"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 04:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 11-11-2004 @ 05:24 :
we zijn echt vet veel in het nieuws joh! Op prime time openingsonderwerp op de Amerikaanse tv.. Vroeg gister iemand waar ik vandaan kwam.. "From Holland' "Isn't that the country where they are hunting muslims right now?"
Ik vond de buitenlandse berichtgeving over het algemeen slecht en sensationalistisch, met uitzondering van de BBC.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 08:47
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 00:13 :
erm
die kut ado den haag supporters hebben echt niks beters te doen he? zit je daar als pliesie een beetje druk bezig te zijn met potentiele terroristen heb je van die klierige uit de kluiten gewassen jochies die rotzooi trappen waardoor je gedeeltelijk je aandacht moet verspreiden
Alles wat mis kan gaan, gaat op die moment mis in Nederland. En ADO supporters hebben een instinct voor plaatsen waar het mis gaat.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:02
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Zaina schreef op 11-11-2004 @ 09:47 :
Alles wat mis kan gaan, gaat op die moment mis in Nederland. En ADO supporters hebben een instinct voor plaatsen waar het mis gaat.
Ik herinner me nog de Tweede Fase-demonstratie, in december '99, die door hun toedoen totaal uit de hand is gelopen
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:22
Verwijderd
nou jongens, we zijn zelfs door Aljazeera in het nieuws genoemd..

Dutch police hurt in attack during raid

Wednesday 10 November 2004, 15:56 Makka Time, 12:56 GMT

Three Dutch police personnel have been injured in a hand grenade explosion during a raid to arrest suspects in an ongoing anti-terrorism investigation, justice officials said.

Officials declined to say whether the operation, which was continuing with suspects still in a building cordoned off by police in the Dutch seat of government at The Hague, was linked to the murder last week of a film-maker.

"On the request of criminal investigation branch, an arrest team this morning at 02:45 (0145 GMT) tried to arrest suspects in an ongoing probe by the crime squad into terrorism," chief justice official Han Moraal told a news conference at The Hague on Wednesday.

Moraal said three police officers were injured when a hand grenade was thrown at them. Shots were also fired, he said. An unspecified number of suspects were still in the building.

Airspace closed
Two of the injured officers were in hospital while one had been allowed to go home, police said.

Officials said the airspace over The Hague had been closed amid the ongoing operation. They sealed off the area after the explosion and an anti-terrorism unit was on the scene.

"We are awaiting further police intervention," The Hague police spokesman Frans van Rijnswou said.

Fire engines and riot police were on the scene. Journalists were kept away from the building behind a cordon, and houses in the area were evacuated.

Dutch police have arrested 10
people in the Theo murder case

Dutch police have arrested 10 people in their investigation into the killing of film director Theo van Gogh last week and are still holding six, including the prime suspect Muhammad B, who has been charged with murder and suspected links to an armed group.

Tit-for-tat
The Netherlands has seen a series of apparent tit-for-tat attacks since Van Gogh was murdered after being accused of insulting Islam with a recent film, including an arson attack on a Muslim school on Tuesday night, where the words "Theo R.I.P." were scrawled on the walls along with a "White Power" sign.

Van Gogh enraged Muslims with his film which said Islam promoted violence against women and showed Quranic verses written on a woman's semi-naked body. He was cremated on Tuesday evening.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:46
pleeboy
pleeboy is offline
in Turkije stond op beginpagina van de krant "Türkiye": ''HOLLANDA YANIYOR!"

dat betekent oftewel ''Nederland staat in Brand''
__________________
goede werken maakt je geen goed mens. een goed mens doet goede werken
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-11-2004 @ 14:07 :
Ik ben er nog steeds niet over uit dat door zo iemand als theo 'zulke rellen zijn op dit moment...
Nee, natuurlijk niet. Het was alleen de symbolische druppel, vermoed ik. De moord op Theo van Gogh heeft de relaties tussen verschillende groepen in Nederland zo op scherp gezet, dat dat zonder die moord ook wel was gekomen, denk ik. Misschien in mindere mate, misschien later. Maar het was vrij onvermijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pleeboy schreef op 11-11-2004 @ 11:46 :
in Turkije stond op beginpagina van de krant "Türkiye": ''HOLLANDA YANIYOR!"

dat betekent oftewel ''Nederland staat in Brand''
oke, dan is bij deze officieel het eind van de samenleving begonnen.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
pleeboy schreef op 11-11-2004 @ 11:46 :
in Turkije stond op beginpagina van de krant "Türkiye": ''HOLLANDA YANIYOR!"

dat betekent oftewel ''Nederland staat in Brand''
we hebben iig genoeg water om t vuur te blussen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
pleeboy schreef op 11-11-2004 @ 11:46 :
in Turkije stond op beginpagina van de krant "Türkiye": ''HOLLANDA YANIYOR!"

dat betekent oftewel ''Nederland staat in Brand''
Een dergelijke kop kan nooit van een kwaliteitskrant afkomstig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 16:52 :
Een dergelijke kop kan nooit van een kwaliteitskrant afkomstig zijn.
waarschijnlijk een Turkse variant van de Prive ofzo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
1 van de verdachten die in dat huis in Den Haag zat en gearresteerd werd, is Jason W.
Half Amerikaans en half Nederlands (heh, het journaal zo van: Jason W. is dus geen Marokkaan) en 5 jaar geleden tot de islam bekeerd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:09 :
1 van de verdachten die in dat huis in Den Haag zat en gearresteerd werd, is Jason W.
Half Amerikaans en half Nederlands (heh, het journaal zo van: Jason W. is dus geen Marokkaan) en 5 jaar geleden tot de islam bekeerd.
En bij hem thuis werd de hele collectie gitaarklassiekers van Cat Stevens a.k.a. Yousouf Islam aangetroffen! Als dát geen bewijs is!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 18:10 :
En bij hem thuis werd de hele collectie gitaarklassiekers van Cat Stevens a.k.a. Yousouf Islam aangetroffen! Als dát geen bewijs is!
nouja
3 granaten ook
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:22 :
nouja
3 granaten ook
Een verwoede verzamelaar dus
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 18:25 :
Een verwoede verzamelaar dus
verboden items
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:31 :
verboden items
CD's van Yusuf Islam niet dan? Dat was toch zo'n gevaarlijke terrorist waarvoor een vliegtuig moest landen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:09 :
1 van de verdachten die in dat huis in Den Haag zat en gearresteerd werd, is Jason W.
Half Amerikaans en half Nederlands (heh, het journaal zo van: Jason W. is dus geen Marokkaan) en 5 jaar geleden tot de islam bekeerd.
Vanaf nu wordt bij elke misdaad gzegd: De dader is NIET! van marokkaanse afkomst

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:09 :
1 van de verdachten die in dat huis in Den Haag zat en gearresteerd werd, is Jason W.
Half Amerikaans en half Nederlands (heh, het journaal zo van: Jason W. is dus geen Marokkaan) en 5 jaar geleden tot de islam bekeerd.
geen betere fanaat dan een bekeerling, dat hebben mensen als Torquemada ook ver terug in de geschiedenis al aangetoont.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 02:58
Verwijderd
een bijdrage van uw Belgische correspondent ter plaatse, vanuit Brasschaat - Antwerpen en Keerbergen - Brussel, 'geilespookje'!

België volgt de recente Nederlandse ontwikkelingen met argusogen en toont bijzondere belangstelling.

Dezelfde dag dat de Den Haagse' wijk werd bestormd, kondigde de Belgische Federale regering de oprichting van een nieuwe Veiligheidsdienst / Antiterrorisme-eenheid aan. Bijkomende middelen voor Politie en Justitie zijn beloofd, en dat in een moeilijke begrotingsoefening.

Dit zal ongetwijfeld ook de verdere politiek in de Wetstraat niet onberoerd laten.


Partijen als het Vlaams Blok (voorlopig nog die naam) kunnen weer triomferen dat 'de integratie' niet werkt en 'dat al die bruin manne buite het land moeten worden gezet'...

Wat Belgen het meeste verbaasde is dat het anders altijd tolerante Nederland, dat voor veel zaken een voorbeeldfunctie geniet (drugs, prostitutie, milieu, energie ... integratie), nu te kampen heeft met zoveel onverdraagzaamheid, terrorisme, (godsdienstig) geweld...

Ik zei nog deze week tegen twee collega's 'Nederland is zot geworden', ik had die ochtend net het bericht gelezen dat er wéér eens kerken en moskeen werden in brand gestoken, in een periode van slechts enkele dagen in wel meer dan 10 plaatsen! Er werden scholen in as gelegd, ...
Wat gebeurt er nu toch met Nederland?



{jee o jee} ... zucht

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 03:03.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-11-2004 @ 03:58 :
Ik zei nog deze week tegen twee collega's 'Nederland is zot geworden', ik had die ochtend net het bericht gelezen dat er wéér eens kerken en moskeen werden in brand gestoken, in een periode van slechts enkele dagen in wel meer dan 10 plaatsen! Er werden scholen in as gelegd, ...
Wat gebeurt er nu toch met Nederland?
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee maar het voorspelt weinig goeds.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 11:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:09 :
1 van de verdachten die in dat huis in Den Haag zat en gearresteerd werd, is Jason W.
Half Amerikaans en half Nederlands (heh, het journaal zo van: Jason W. is dus geen Marokkaan)
Tja, ik had ook al zoiets van: 'Ooit een Marokkaan gekend die Jason heet?'
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 11:52
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-11-2004 @ 03:58 :
een bijdrage van uw Belgische correspondent ter plaatse, vanuit Brasschaat - Antwerpen en Keerbergen - Brussel, 'geilespookje'!
LOL
Citaat:
Wat gebeurt er nu toch met Nederland?

{jee o jee} ... zucht
Ik geloof dat sommige mensen hun verstand kwijt zijn geraakt...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 21:26 :
CD's van Yusuf Islam niet dan? Dat was toch zo'n gevaarlijke terrorist waarvoor een vliegtuig moest landen?
Dat was meer omdat ze bang waren dat hij onderweg muziek zou gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-11-2004 @ 12:52 :
Ik geloof dat sommige mensen hun verstand kwijt zijn geraakt...
Of de absentie ervan begint zich nu duidelijk te manifesteren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 00:12
Verwijderd
Europa kijkt toe... maar reageert ook!


12/11/2004 14:33:23 (Bron: BELGA)


Belgische inlichtingendiensten hernieuwen samenwerking

(Belga) De federale regering heeft vrijdag met de staatsveiligheid en de dienst inlichtingen en veiligheid een nieuw samenwerkingsprotocol ondertekend. Het nieuwe protocol voorziet onder meer in permanente samenwerkingsplatformen (bijvoorbeeld over terrorisme of extremisme) tussen specialisten van beide diensten.

Doel is dat op die manier permanent alle relevante informatie en analyses worden uitgewisseld en dat er gemeenschappelijke operaties worden geprogrammeerd. Het protocol voorziet onder meer in de oprichting van "punctuele" samenwerkingsplatformen in functie van specifieke behoeften. Er is ook sprake van technische ondersteuning tussen beide diensten en ondersteuning bij de opleiding van agenten. De personen die aan het hoofd staan van de inlichtingendiensten zullen verschillende malen per jaar samenkomen om de toepassing van het protocol en de samenwerking te evalueren. Het protocol vervangt de tekst die in 1997 door de toenmalige ministers Stefaan De Clerck en Jean-Pol Poncelet werd ondertekend. (ful)


Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 00:17
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-11-2004 @ 12:52 :
LOL

Ik geloof dat sommige mensen hun verstand kwijt zijn geraakt...



-> ik geloof 't ook
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@geilespookje, wat is de algemene opinie in Belgie over te gebeuren hier in NL? Hoe reageert bv het VB hierop? En de SP? Merken jullie iets van toegenomen polarisatie tussen bevolkingsgroepen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
12 november 2004, 22:27 uur • Artikeloverzicht

Terreur: plan om stad op te blazen
Patrick Pouw en Dylan de Gruijl

utrecht - Terroristen zouden plannen hebben gemaakt om een grote stad in Nederland op te blazen. Vijftig zelfmoordenaars zouden deze catastrofe moeten veroorzaken. De AIVD hoorde van dit plan toen zij op 6 juli een telefoongesprek aftapten van Hassan O. uit Utrecht met de Irakees Mohamed T.

Hassan werd op 26 september na vijf alarmerende ambtsberichten van de veiligheidsdienst aangehouden. Hij zou explosieven hebben vervoerd en in bezit hebben gehad. Uit AIVD-informatie blijkt verder dat Hassan en Mohamed T. op 2 juni in Den Haag foto's maakten van onder meer de Amerikaanse en Britse ambassade, de Tweede- en Eerste Kamer en Paleis Noordeinde. Hassan werd afgelopen maandag na 43 dagen gevangenschap vrijgelaten. Volgens Justitie kon niet worden aangetoond dat de uitlatingen van de man op meer dan 'grootspraak' hebben berust.

Hassan verklaarde tegen rechercheurs onder meer dat de bij hem gevonden foto's van overheidsgebouwen en ambassades in Den Haag waren bedoeld voor de familie van Mohamed in Irak.

De advocaat van Hassan zegt desgevraagd dat hij vermoedt dat Hassan is vrijgelaten ''om te kijken wat er gebeurt''. De raadsman stelt dat uit het dossier ''geconcludeerd kan worden dat hij geen medestander is van ons systeem''. "Ik heb ook nooit gebruld dat justitie de blunder van de eeuw heeft begaan door hem aan te houden. Dat er ernstige bezwaren tegen mijn cliënt waren is klip en klaar. Alleen moeten die door onderzoek versterkt worden, en dat is niet gebeurd."
Dagblad van het Noorden

------------------------------
Dit klinkt niet gezond
Je luistert telefoons af van twee lui waarin wordt gesproken over zelfmoordterroristen die zichzelf gaan opblazen in een stad, maar omdat er foto's gevonden zijn van wat gebouwen in Den Haag die bedoeld zouden zijn voor de familie in Irak, issie maar vrijgelaten?
erm....

die foto's hoeven in eerste instantie al niet gerelateerd zijn aan het eerdere en als ze dat wel doen dan kan Hassan ook liegen.

Maar daar zijn ze waarschijnlijk niet opgekomen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vrouwen, the aftermath
Verwijderd
42 30-03-2012 10:29
ARTistiek Een nieuwe vlag?
Jehebtmelief
8 04-02-2010 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlander keert wereld de rug toe
Mu
28 06-05-2004 03:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder
Boosoog
2 20-10-2003 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31
ARTistiek *kijkt vertederd naar het vel papier*
elsbizkit
3 01-12-2001 18:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.