Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2012, 17:23
tammeer
tammeer is offline
Wanneer ben je oud genoeg voor Nederlandse gangstarap?
Wat vinden jullie?

De teksten zijn soms heel grof en verontrustend. Soms in keiharde straattaal. De tv zendt ze niet uit , maar op internet hebben ze vele miljoenen views.

Voorbeeld 1

Een relatief beschaafde met 3,5 miljoen kliks:



En een hele harde met 3 miljoen kliks:




Wat is voor jullie een minimumleeftijd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2012, 17:54
Verwijderd
Als kindertjes met de paplepel krijgen ingeslagen dat dit onbeholpen debieltjes zijn is er niets aan het handje, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 17:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit is meer voor Muziek.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 19:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik denk dat je tussen je dertiende en je zeventiende oud genoeg bent voor dit soort muziek.

Edit: Ik snap trouwens geen zak van die taal.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 23:32
Verwijderd
Drie jaar en anderhalve maand.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 07:50
Verwijderd
Nederlandse "gangstarap" is totale bullshit vergeleken met de meer old school amerikaanse zoals eazy e mc knoccout dr dre(hoewel latere jaren focked op)en gewoon iedereen van Niggaz with attitude (yella, mc ren)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 18:53
tammeer
tammeer is offline
Citaat:
Nederlandse "gangstarap" is totale bullshit vergeleken met de meer old school amerikaanse zoals eazy e mc knoccout dr dre(hoewel latere jaren focked op)en gewoon iedereen van Niggaz with attitude (yella, mc ren)
Jezus....ben je opa of zo?

Dat is wel erg oud zeg.

Buiten dat komt Engels ook niet echt hard over.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 19:10
Verwijderd
nwa is ook sterk overrated. Vergelijk nederlandse gangsterrap met wat willekeurige hiphop uit '93 tot '95 en het valt snel in het niets. Daarnaast heeft het, in tegenstelling tot de originele gangsterrap, bar weinig te maken met 'gangster' of straat.

Een clown-neger met allemaal dure kleren die hij voor z'n videoclips mag dragen is geen gangster.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 21:17
Verwijderd
Dat NWA overrated is, ben ik enigszins met je eens.
Ik kan uit je comment niet echt opmaken wat je nou vind, nl gangsterrap goed of niet?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 10:41
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Jezus....ben je opa of zo?

Dat is wel erg oud zeg.

Buiten dat komt Engels ook niet echt hard over.
Engels komt goed over. Nederlands is voor veel muziek echt een kuttaal :')
En wat een kutpost trouwens, ''Ben je opa ofzo'', mijn opa luistert echt geen N.W.A. hoor, die luistert Back en Beethoven.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 10:41
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
nwa is ook sterk overrated. Vergelijk nederlandse gangsterrap met wat willekeurige hiphop uit '93 tot '95 en het valt snel in het niets. Daarnaast heeft het, in tegenstelling tot de originele gangsterrap, bar weinig te maken met 'gangster' of straat.

Een clown-neger met allemaal dure kleren die hij voor z'n videoclips mag dragen is geen gangster.
Niemand in Nederland is zo straat als ze beweren, die kiddo's hebben het hartstikke goed hier.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 10:48
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ben zelf trouwens niet zo van de rapmuziek dus ik kan geen antwoord geven op je vraag, doe maar maar iets anders
Voor TS 2 voorbeeldjes, in het Engels en in het Nederlands.





Ik raad je aan om ze volledig te luisteren,ze duren niet lang, vind deze soort muziek persoonlijk meerdere malen harder klinken dan jouw muziek in de OP, beide qua tekst en muziek. Ik vind dat hier geen minimale leeftijd voor is, al weet ik niet of het slim is om een kind van 3 dit op vol volume te laten luisteren
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 13:49
Verwijderd
Dat is juist kindermuziek toch?

Citaat:
Dat NWA overrated is, ben ik enigszins met je eens.
Ik kan uit je comment niet echt opmaken wat je nou vind, nl gangsterrap goed of niet?
Verschilt. Over het algemeen is het rommel, maar zo af en toe zit er wel iets ok's tussen. Zelfs hef heeft hier en daar weleens wat gedaan wat ik kon appreciëren.

Maar ik prefereer 'normale' rap. Extince is nog altijd de koning van de Nederlandse hiphop en de oude opgezwolle was ook heel degelijk. Voor de rest ben ik niet zo into Nederlandse hiphop.

Een vriend van mij die in z'n vrije tijd wat nummers bij elkaar rapt vind ik eerlijkgezegd qua lyrics het beste wat ik in het Nederlands heb gehoord.

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
En wat een kutpost trouwens, ''Ben je opa ofzo'', mijn opa luistert echt geen N.W.A. hoor, die luistert Back en Beethoven.
Ik heb zowel NWA als Bach en Beethoven geluisterd -- laatstgenoemden nog steeds trouwens. En nu?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 14:51
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik heb zowel NWA als Bach en Beethoven geluisterd -- laatstgenoemden nog steeds trouwens. En nu?
Ik neem aan dat jij geen 90 jaar oud bent?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 00:38
tammeer
tammeer is offline
Citaat:
Engels komt goed over. Nederlands is voor veel muziek echt een kuttaal :')
En wat een kutpost trouwens, ''Ben je opa ofzo'', mijn opa luistert echt geen N.W.A. hoor, die luistert Back en Beethoven.
Engels komt misschien goed over in de VS maar de meesten hier om mij heen luisteren tegenwoordig alleen NL Rap (niet alleen gangsta hoor). Volgens mij tegenwoordig overal in Europa hetzelfde. In Duitsland kon je bij een schooluitwisseling ook goed zien dat de meeste van de jeugd daar alleen naar Duits Rap luisteren:
Je eigen taal is toch directer. Vandaar ook mijn vraag: Wanneer ben je olud genoeg voor de grove teksten?



En bij ons zijn de 101 sessies populair. Je ziet toch miljoenen views steeds.



Mijn opa (leeft niet meer) luistert niet naar NWA trouwens, mijn vader wel (vroeger dan toch).
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 18:42
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Engels komt misschien goed over in de VS maar de meesten hier om mij heen luisteren tegenwoordig alleen NL Rap (niet alleen gangsta hoor). Volgens mij tegenwoordig overal in Europa hetzelfde. In Duitsland kon je bij een schooluitwisseling ook goed zien dat de meeste van de jeugd daar alleen naar Duits Rap luisteren:
Je eigen taal is toch directer. Vandaar ook mijn vraag: Wanneer ben je olud genoeg voor de grove teksten?

[filmpje]

En bij ons zijn de 101 sessies populair. Je ziet toch miljoenen views steeds.

[filmpje]

Mijn opa (leeft niet meer) luistert niet naar NWA trouwens, mijn vader wel (vroeger dan toch).
Ik vind dat iedereen naar elke soort muziek mag luisteren, jong en oud. In de VS doen ze dan wel een leeftijdslimiet op sommige CD's zodat je ze onder die leeftijd niet kan kopen (zoals bij games) maar die Amerikanisering hoeft hier niet te komen hoor. Als mijn zoontje van 4 dat later wilt luisteren op die leeftijd mag dat van mij.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 09:05
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
gangstarap luisteren :')
zit je ook met je speaker op volume 100 in het ov, ts?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.