Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 11:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Op de film moeten we nog even wachten, maar BBC zendt dinsdag om 0:20 de eerste aflevering van deze sf-britcom uit. Doe er iets mee (kijken ofzo).
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 12:00
Olijf
Olijf is offline
Zou ik graag willen doen maar ik vergeet steeds dat het komt.
En de tijd is ook niet echt chill ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:37
Sneaksie Thief
Avatar van Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ik ga het misschien wel kijken, als ik niet in slaap val... de film ga ik zekers naar toe; ik ben nu het boek aan het lezen (in het Engels), het tweede deel ''The Restaurant at the End of the Universe''. Het is zo hilarisch en gewoon grappig.

Moviesite is ook leuk:
http://hitchhikers.movies.go.com/
__________________
''Yous stinksie human! Go washies yousselves...''
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 20:28
Verwijderd
Ik ben inmiddels ook al bezig in het boek (nu ben ik bij 'Life, The Universe and Everything') en ik ben ook wel erg benieuwd naar de serie (en sowieso de film natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 21:19
Verwijderd
Ah, ik zal ook zeker kijken. Ben óók bezig in het boek (bij The Restaurant At The End Of The Universe). Geweldige humor.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-05-2005 @ 12:30 :
Op de film moeten we nog even wachten, maar BBC zendt dinsdag om 0:20 de eerste aflevering van deze sf-britcom uit. Doe er iets mee (kijken ofzo).
WAAAH! Ik ga kijken!!!
(goh, wat een verrassing)
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 21:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Goed gedaan wel, maar echt hard gelachen heb ik nauwelijks, aangezien de dialogen exact hetzelfde zijn als in het boek en ik ze dus al behoorlijk vaak heb gelezen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:13
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Ik heb de film reeds gezien en moet zeggen dat hij me toch wel enigszins tegenviel. Niet al te best gecast, veel saaie stukken, sommige overdreven stukken die gewoon NIET grappig waren enz.
De guide zelf was echter wel briljant. Geen spijt van hem gezien te hebben, maar viel me toch ietwat tegen.
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:57
Verwijderd
Heb de serie inmiddels gezien (gemist op tv, heb de zes delen maar gedownload), en ondanks dat het er af en toe TE cheesy uitziet en het acteerwerk vrij matig is, is het dankzij het script alsnog wel briljant (vrijwel letterlijk het boek, dus kan haast niet anders ).

Serie behandelt overigens de eerste twee delen (The Hitchhiker's Guide (...) en The Restaurant At The End Of The Universe). Dat is een mooi compleet verhaal - maar ik hoor dat de film slechts het eerste deel bestrijkt? Mist dan wel enige afronding, lijkt me?

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De film is inderdaad het meest gebaseerd op het eerste boek - The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy. Maar het was altijd al het idee geweest om de film anders te maken dan de rest. Persoonlijk had ik het idee dat de vraag over het Leven, het Universum, Alles minder centraal stond. De Vogons komen er veel meer in voor, dus niet alleen aan het begin zoals in het boek of de miniserie. Sommige dingen zijn bijna hetzelfde gebleven, andere dingen zijn volledig verdwenen of er is iets volledig anders van gemaakt. Er zit een heel subplot in over een Point of View gun, en een gast die speciaal door Douglas voor de film was bedacht. Het is dus niet zozeer een remake, maar meer een vergelijkbaar verhaal met de herkenbare dingen en de herkenbare stijl van de oorspronkelijke HHGttG

Persoonlijk vind ik de miniserie leuker dan de film. De miniserie weet toch de humor beter te pakken te krijgen, en ik vind de personages dan wel de acterus sympathieker. Vooral de Ford Prefect uit de miniserie prefereer ik ver boven de Ford Prefect uit de film. Bovendien kan imho niemand tippen aan Simon Jones als het op het vertolken van de ultime 'normale' man Arthur Dent aankomt. Verder vind ik de stem van Peter Jones veel fijner voor het boek, en de onscreen verfilming van het boek is in de miniserie leuker gedaan. THHGttG miniserie heeft gewoon meer grappen erin laten zitten en neemt meer de tijd voor dingen. Bovenal, dat moet ik nog even kwijt , blijf ik Marvin de Paranoïde Robot (hij maakt een cameo in de film ) in de miniserie veel leuker vinden dan Marvin uit de film - de eerste komt gewoon veel depressiever over ook. Als je, net zoals ik, echt fan bent van de miniserie en ook wel de boeken dan zal de film misschien wat tegenvallen omdat je dingen gewoon mist of anders gewend bent, maar op zichzelf is de film nog altijd erg leuk.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 12:01
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
De serie gaat inderdaad niet verder dan het tweede boek, en dat komt omdat die eerste twee delen voornamelijk draaien om The Ultimate Question. Er zijn wel delen uitgelaten in de serie. Bijvoorbeeld het stuk waar Zaphod Beeblebrox op Ursa Beta Minor terecht komt en het editing gebouw van de Hitch Hiker's Guide binnengaat, of dat ie de Heart of Gold steelt, etc..

Maar, ondanks dat is de serie erg leuk om te zien. In het boek zit ik bij "So long and thanks for all the fish".
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 20:26
sushilove
Avatar van sushilove
sushilove is offline
De film komt ook al binnenkort uit! Met Mos Def
__________________
So called psycho
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
LOL - 'Binnenkort' is de betere term; het is afhankelijk van waar je woont In Amerika en de UK kwam hij al eind april uit; in Nederland moeten we - volgens imdb.com - tot 4 augustus wachten (al worden de trailers wel al op de nieuwe dvd's gezet - zie National Treasure)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 09:42
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 22-05-2005 @ 22:13 :
LOL - 'Binnenkort' is de betere term; het is afhankelijk van waar je woont In Amerika en de UK kwam hij al eind april uit; in Nederland moeten we - volgens imdb.com - tot 4 augustus wachten (al worden de trailers wel al op de nieuwe dvd's gezet - zie National Treasure)
Binnenkort is de juiste term. 15 juni heeft hij z'n premiere op het Amsterdamse Filmfestival van de Fantastische Film (www.afff.nl).
Ik heb de film een paar weken terug al gezien in Engeland. Hij viel me tegen, al zaten er sommige briljante dingen in (zie mijn stukje hier paar posts boven voor meer commentaar)
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine "Dat kan ik mij voorsaaien" #1151
Lorelei
500 07-10-2010 13:37
Films, TV & Radio "In a world"........The Filmtopic Strikes Back
Dinalfos
495 01-02-2010 16:22
De Kantine Wallah sahbi, het is saai. #825
Verwijderd
500 20-01-2010 12:25
De Kantine Sinaassaai #794
Sherlock
500 04-01-2010 14:19
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan? Deel 15
Mark Almighty
500 02-09-2005 22:07
Liefde & Relatie Hoe contact maken?
Laydiee
25 12-08-2004 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.