Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 07:46
Ilsuuuh
Avatar van Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
TIEN??

[T]alpa
[I]s
[E]cht
[N]iets

__________________
** Een Paard Zonder Ruiter blijft een Paard, maar een ruiter zonder Paard is maar een mens, FRECKY, Mii Sweet Horsey!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 09:47
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Tien stond volgens de Mol ook voor:
Talpa Information Entertainment Network

en zo vaak is 10 nog niet gebruikt in een zender naam. Alleen TV10 en TV10 gold
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 20-04-2005 @ 20:05 :
Haha ik dacht dat Tien de vertaling van Talpa was

Maar oke ik heb het nieuws niet gevolgd en kom er net achter dat Talpa een mol is.

Tal´pa
n. 1. (Zool.) A genus of small insectivores including the common European mole

makes more sense natuurlijk.

Talpa houden dus.
logisch, ja
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
2e Ketjing schreef op 21-04-2005 @ 10:47 :
Tien stond volgens de Mol ook voor:
Talpa Information Entertainment Network

en zo vaak is 10 nog niet gebruikt in een zender naam. Alleen TV10 en TV10 gold
't is maar wat je origineel noemt
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:29
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
ach ja je kunt er lekker over lopen zanikken.. maar volgens mij zijn er maar weinig nederlandse zenders met een orginele naam.
Ned 1
Ned 2
Ned 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
NET 5

dus ja.. lekker boeiend weer.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 21-04-2005 @ 03:39 :
Nou, het lijkt me andersom is meer de vraag.. Kan je die internetaansluiting nemen zonder die voetbalellende?

Talpa/Tien/what bloody ever, ze moeten snel Sport 7 achterna, want ik wil verdomme ook des avonds Neukelodeon kunnen kijken, dan is het tenminste niet nagesynchroniseerd. En Cartoon Network er bij.
Cartoon Network is ook maar tot 9 uur.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 21-04-2005 @ 03:39 :
Nou, het lijkt me andersom is meer de vraag.. Kan je die internetaansluiting nemen zonder die voetbalellende?
een goede internetaansluiting heb ik al, dus voor mij is de vraag andersom niet van toepassing. Ik wil dat voetbalgebeuren hebben zonder dat ik moet over stappen op ander internet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:43
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-04-2005 @ 02:02 :
Zowel Tien als Talpa zijn kutnamen. Maar ach, verder kan het me niks schelen.
Talpa vind ik nog wel wat, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:45
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik kan nou niet zeggen dat ik het echt een 'pakkende' naam vind ..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:55
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Er zal toch wel wat beters bij die inzendingen hebben gezeten?
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:56
Verwijderd
Tja, het zal wennen worden ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:59
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
op zich is het best een goede naam, zeker bij aankondigingen van programma's en reclame slogans
bv:

Vanavond Ajax - Vitesse op tien
Tot straks, na de reclame op tien
Voetbal en entertainment je vindt het op tien
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 21-04-2005 @ 15:29 :
ach ja je kunt er lekker over lopen zanikken.. maar volgens mij zijn er maar weinig nederlandse zenders met een orginele naam.
Ned 1
Ned 2
Ned 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
NET 5

dus ja.. lekker boeiend weer.
Maar als je zo'n onorginele naam kiest, waarom dan zo'n wedstrijd?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:26
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-04-2005 @ 19:22 :
Maar als je zo'n onorginele naam kiest, waarom dan zo'n wedstrijd?
dat heet geld verdienen
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
2e Ketjing schreef op 21-04-2005 @ 19:26 :
dat heet geld verdienen
Logisch, maar omdat ze die naam op deze manier hebben bepaald (ik denk eigenlijk dat de naam al eerder vast stond) vind ik die hele zender al niets. (Niet alleen daardoor, maar mede daardoor.)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:43
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
legatus schreef op 20-04-2005 @ 14:07 :
Geniaal.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:17
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Tien is inderdaad niet de meest originele naam die er verzonnen had kunnen worden. 54 was al origineler
Kan trouwens nog leuk worden. SBS wil(de?) juridische stappen gaan nemen tegen Talpa, omdat TV10 al van hen is, en Tien er teveel op lijkt. Hopelijk winnen ze het, krijgen we misschien nog een leuke naam

Verder denk ik dat John de Mol het verschrikkelijk slim aanpakt. Zijn zender is al bij voorbaat een succes door het opkopen van die voetbalrechten. Wat ik trouwens ook geen slechte ontwikkeling vind; waarom zouden wij met z'n allen miljoenen gaan betalen voor voetbal op een publieke zender? Stop die belastingcenten liever in onderwijs of de gezondheidszorg. Maar daar gaat dit topic niet over, al kan het er wel in een stuk achteraan Zou haast nog verder willen gaan over onderwijs en gezondheidszorg, maar dan gaat het helemaal de verkeerde kant op

Terug naar Johnny Boy. Zoals gezegt pakt hij het erg slim aan. Haalt top-presentatoren (ieder zn mening, maar ze zijn wel populair) naar zn zender. Barend en van Dorp is al bij voorbaat een succes. En de publiciteit die hij krijgt/genereert (ook met dit topic weer) is natuurlijk fantastisch. Wat je ook van hem vind, je kan niet zeggen dat hij het slecht aanpakt...
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:41
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
^
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar als Jan Mulder niet meegaat, kijk ik mooi nooit meer naar Barend & van Dorp
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:42
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2005 @ 19:00 :
Meer negatieve aandacht. Wanneer ze een naam hadden genomen die mensen interessant vonden klinken, dan zouden - denk ik - meer mensen een kijkje nemen wanneer de zender gelanceerd wordt.
Dat maakt geen fuck uit, liever negatieve publiciteit dan helemaal geen publiciteit. Bij positieve publiciteit gaan mensen kijken omdat ze denken dat er bijvoorbeeld goede programma's of presentatoren op komen. En bij slechte publiciteit kijken mensen vaak uit nieuwsgierigheid.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:54
PV
PV is offline
Hoe heette Yorin voorheen ook alweer? ME ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 07:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-04-2005 @ 22:46 :
Maar als Jan Mulder niet meegaat, kijk ik mooi nooit meer naar Barend & van Dorp
Als Jan Mulder niet meegaat ga ik juist weer naar Barend & Van Dorp kijken.

@PV: Veronica - Me - Yorin
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:38
Verwijderd
Het is wel een goede naam want het ligt lekker in het gehoor: 'vanavond op tien'. Dat het niet origineel is boeit niet. Je kijkt niet vaker naar een zender omdat de naam zo origineel is
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:52
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Jan Mulder of niet, ik kijk sowieso geen Barend & van Dorp.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 15:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 23-04-2005 @ 14:52 :
Jan Mulder of niet, ik kijk sowieso geen Barend & van Dorp.
Ik kijk ook echt niet elke avond. Het ligt eraan wie de gasten zijn. Zo heb ik wel heel inetessante afleveringen gezien met Herman van Veen en Maarten van Rossem bijv.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:42
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hahaha, je zal het maar kijken, dat programma met die apen van een barend en van dorp
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-04-2005 @ 20:42 :
Hahaha, je zal het maar kijken, dat programma met die apen van een barend en van dorp
En Jan Mulder!

"Hij moet dood, Frits!"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:57
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
aaaah, verneukt!
Hij zit bij mij op 11...
Nouja dan maar ff wisselen met Eurosport.

Verder btw natuurlijk een ongelofelijke KUT naam, maar dat terzijde...
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:52
cup a soup
cup a soup is offline
er zijn 9 zenders. Doe dan 11 ofzo, want 10 is echt het kutste getal om in te toetsen. 11 kom je ook nog wel ns per ongeluk. tien was ook het hoogste rapportcijfer, "wat zij ook probeerden na te streven"
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:56
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Veronica claimde de achtste te zijn (V8), TMF claimde de negende te zijn (al weet ik niet of die negen nog in hun logo staat), maar stiekem kunnen al die lui niet tellen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
cup a soup schreef op 24-04-2005 @ 13:52 :
er zijn 9 zenders.
Ik tel er toch echt 10.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 24-04-2005 @ 13:52 :
Doe dan 11 ofzo, want 10 is echt het kutste getal om in te toetsen.
Toets dan 11 in en dan "een zender naar achter" -P, dan zit je op 10.
Of toets 9 in en dan "een zender naar voren" +P, dan zit je ook op 10.

Niet moeilijk doen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:26
Verwijderd
Nu is er gezeur met SBS6, want die wil TV10 terug op de buis brengen... en ja, dan krijg je dus én TV10 én Tien.. en dat is niet heel duidelijk Dus gaan ze klagen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2005 @ 19:26 :
Nu is er gezeur met SBS6, want die wil TV10 terug op de buis brengen... en ja, dan krijg je dus én TV10 én Tien.. en dat is niet heel duidelijk Dus gaan ze klagen
Nóg een SBS-zender...

When will the hurting stop?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:39
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 22:22 :
Nóg een SBS-zender...

When will the hurting stop?
tis een digitaal kanaal dus dat is minder erg
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 25-04-2005 @ 22:39 :
tis een digitaal kanaal dus dat is minder erg
Het gaat om het principe.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:53
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
SBS 6 is niet slecht. Alleen aan dat Hart van Nederland heb ik de pest. Altijd in een film... grr...
En misschien dat TV10 nog wat wordt? Al denk ik meer dat het is om John de Mol te jennen (al zullen ze dat zelf waarschijnlijk concurentie noemen). Zou allereerst veronica eens opkalefateren dan...
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Crispy schreef op 25-04-2005 @ 22:53 :
SBS 6 is niet slecht.
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Crispy schreef op 25-04-2005 @ 22:53 :
SBS 6 is niet slecht. Alleen aan dat Hart van Nederland heb ik de pest. Altijd in een film... grr...
En misschien dat TV10 nog wat wordt? Al denk ik meer dat het is om John de Mol te jennen (al zullen ze dat zelf waarschijnlijk concurentie noemen). Zou allereerst veronica eens opkalefateren dan...
Hart van Nederland is juist het enige SBS-programma dat in de buurt komt van een fatsoenlijk niveau.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2005 @ 19:26 :
Nu is er gezeur met SBS6, want die wil TV10 terug op de buis brengen... en ja, dan krijg je dus én TV10 én Tien.. en dat is niet heel duidelijk Dus gaan ze klagen
whaaha, ik geloof er niks van dat ze TV10 terug op de buis willen brengen. Dat is puur om John de Mol te neten
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 22:12
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-04-2005 @ 22:58 :
Hart van Nederland is juist het enige SBS-programma dat in de buurt komt van een fatsoenlijk niveau.
Heb het hier niet over het niveau, maar vooral over die slechte planning. Als HvN zo goed is, waarom is het dan nodig om het door films heen uit te zenden? Daardoor krijg ik een afkeer van dat programma, en boycot het dan ook
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 22:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Crispy schreef op 25-04-2005 @ 23:12 :
Heb het hier niet over het niveau, maar vooral over die slechte planning. Als HvN zo goed is, waarom is het dan nodig om het door films heen uit te zenden? Daardoor krijg ik een afkeer van dat programma, en boycot het dan ook
Nogal wiedes dat ze Hart willen koppelen aan hun films. Het is het best bekeken programma van SBS en die films lopen doorgaans niet zo heel erg goed. Dus slim is het wel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 22:31
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-04-2005 @ 23:14 :
Nogal wiedes dat ze Hart willen koppelen aan hun films. Het is het best bekeken programma van SBS en die films lopen doorgaans niet zo heel erg goed. Dus slim is het wel.
Ik vind het echt niet slim hoor. Ze zenden vaak best wel aardige films uit, maar ik sla ze vaak zat over omdat HvN ertussen zit...
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Crispy schreef op 22-04-2005 @ 22:17 :
Verder denk ik dat John de Mol het verschrikkelijk slim aanpakt. Zijn zender is al bij voorbaat een succes door het opkopen van die voetbalrechten. Wat ik trouwens ook geen slechte ontwikkeling vind; waarom zouden wij met z'n allen miljoenen gaan betalen voor voetbal op een publieke zender? Stop die belastingcenten liever in onderwijs of de gezondheidszorg. Maar daar gaat dit topic niet over, al kan het er wel in een stuk achteraan Zou haast nog verder willen gaan over onderwijs en gezondheidszorg, maar dan gaat het helemaal de verkeerde kant op ...
Omdat er naar een gemiddelde europese wedstrijd 2,5-3,5 miljoen mensen kijken. Als je dát nog niet geneog reden vind om het bij de publieke omroep te zetten kan je het net zo goed helemaal opdoeken. Er is echt geen programma verder wat zoveel mensen trekt.

En verder, ach ja, ze hebben voetbalsamenvattingen, dan kijk ik er wel naar. En in November, als mijn huidige contract bij tiscali afloopt, maar zeuren tegen mn ouders dat we versatel willen. 20 mbit + live voetbal wedstrijden. Hoe gaaf wil je het hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:33
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 25-04-2005 @ 23:41 :
Omdat er naar een gemiddelde europese wedstrijd 2,5-3,5 miljoen mensen kijken. Als je dát nog niet geneog reden vind om het bij de publieke omroep te zetten kan je het net zo goed helemaal opdoeken. Er is echt geen programma verder wat zoveel mensen trekt.
Publieke omroepen zijn er alleen voor informatieve doeleinden. Niet voor geldverspilling. Je vergeet dat de publieke omroepen niet direct baat hebben bij miljoenen kijkers. Ze hebben wel iets reclame inkomsten, maar moeten het voornamelijk hebben van onze belastingcenten. en als ze dan een paar miljoen minder kwijt zijn (lees: als wij dan een paar miljoen minder kwijt zijn), is dat geen slecht iets. Voetbal is al zo verdomd commercieel, waarom zou je het dan niet op een commerciele zender uit laten zenden?
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Crispy schreef op 26-04-2005 @ 20:33 :
Publieke omroepen zijn er alleen voor informatieve doeleinden. Niet voor geldverspilling. Je vergeet dat de publieke omroepen niet direct baat hebben bij miljoenen kijkers. Ze hebben wel iets reclame inkomsten, maar moeten het voornamelijk hebben van onze belastingcenten. en als ze dan een paar miljoen minder kwijt zijn (lees: als wij dan een paar miljoen minder kwijt zijn), is dat geen slecht iets. Voetbal is al zo verdomd commercieel, waarom zou je het dan niet op een commerciele zender uit laten zenden?
Ah ja, kom , laten we alleen maar informatieve programma;s uitzenden waar krap 10.000 man naar kijkt. Dát is pas geldverspilling. Publieke zenders zijn er ook voor wat de mensen willen en dat is heel simpel gezegd voetbal. Dat jij het nou niet leuk vind moet je niet aankomen met dat de publieke omroepen er alleen zijn voor informatieve programma's want dat zijn ze zeer zeker niet. Dan kan je net zo goed namelijk ook alle films die erop komen schrappen, dat kan ook prima op de commercielen. Net als al die series, is ook niet informatief. Dus kan ook weg. Voetbal is nu eenmaal volkssport nummer 1 en door het bij de publieke omroep te houden kan het hele volk er ook naar kijken.

En geloof je nu serieus dat je minder belasting gaat betalen als volgend jaar het voetbal er niet meer is? Dan worden er gewoon nog wat nutteloze programma's gemaakt die niemand kijkt. Gezeur om belastingcenten altijd. Je zal geen enkel verschil merken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:52
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Nou SBS is boos! Op John! Want TV10 en Tien lijkt TOCH te veel op elkaar!



Pfffff hij gaat lekker
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:46
Verwijderd
Jack Spijkerman wil van Vara naar Talpa

Uitgegeven: 27 april 2005 13:08
Laatst gewijzigd: 27 april 2005 15:29
HILVERSUM - Tv-presentator Jack Spijkerman (56) wil de VARA verlaten om furore te gaan maken bij Tien, de zender van John de Mol die in augustus begint. De VARA houdt hem echter aan zijn contract, dat nog tot september 2007 doorloopt. Het verzoek om zijn contract te ontbinden willigt VARA-voorzitter Vera Keur dus niet in, meldde zij woensdag.

De presentator van het veelbekeken programma Kopspijkers wil de publieke omroep al dit najaar verlaten omdat hij "een aantrekkelijk aanbod" heeft gekregen van Tien. Maar contract is contract, oordeelt de VARA. "Een contract teken je niet zomaar", aldus Keur.

Juridische procedure

"We willen het contract wel openbreken en gaan praten over een nieuwe invulling van de samenwerking. Je moet altijd rekening houden met nieuwe omstandigheden, ook al zal bij de VARA de 'sky' niet de 'limit' zijn. Mocht Jack toch met Tien in zee willen gaan, dan zal een juridische procedure helaas onvermijdelijk zijn."

Volgens een Tien-woordvoerder is de overeenkomst met Spijkerman echter al rond. Spijkerman gaat bij Tien een satirisch programma maken op de zaterdagavond, maar ook een sportprogramma op zondag, na het nieuwe eredivisieprogramma. Ook gaat hij meewerken aan de ontwikkeling van amusementsprogramma's op de nieuwe zender. Om dat te realiseren richt hij samen met De Mol een productiebedrijf op.

Andere mogelijkheden

Spijkerman is een beetje verbaasd dat de VARA hem niet laat gaan. "Dat het voor de rechter moet worden uitgevochten betreur ik, na een loyaal dienstverband van 23 jaar. Van een contract van twee jaar kan ik nu overstappen naar een van acht jaar waarbij ik ook nog eens mijn eigen productiemaatschappij kan oprichten. Van de VARA mocht ik nooit zelf produceren. Natuurlijk ga ik er ook financieel op vooruit, maar die andere mogelijkheden spreken mij evenzeer aan."

De populaire presentator zegt vijf weken geleden voor het eerst door Tien benaderd te zijn, toen nog voor het maken van nieuwe programma's. In een vervolggesprek met John de Mol kwam de huidige optie uit de bus.

Publieke omroep

De 56-jarige presentator laat ook het gebrek aan toekomst van amusement als televisiegenre bij de publieke omroep meewegen in zijn beslissing weg te gaan. "Amusement bij de publieke omroep zit, wat 'Den Haag' betreft, in het verdomhoekje. Politici zijn het openlijk oneens over de vraag of een programma als Kopspijkers in de toekomst nog wel kan bij de publieke omroep."

Staatssecretaris Van der Laan (Media) moet nog een nota uitwerken waarin ze de plannen voor het toekomstige omroepbestel schetst. Ze wil puur amusement inderdaad aan banden leggen, maar heeft gezegd dat voor een programma als Kopspijkers altijd ruimte zal zijn. Spijkerman wijst op CDA'er Atsma die daar anders over zou denken.

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:16
Crispy
Avatar van Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 26-04-2005 @ 22:40 :
Ah ja, kom , laten we alleen maar informatieve programma;s uitzenden waar krap 10.000 man naar kijkt. Dát is pas geldverspilling. Publieke zenders zijn er ook voor wat de mensen willen en dat is heel simpel gezegd voetbal.
niet alle mensen willen voetbal...
Citaat:
Dat jij het nou niet leuk vind moet je niet aankomen met dat de publieke omroepen er alleen zijn voor informatieve programma's want dat zijn ze zeer zeker niet. Dan kan je net zo goed namelijk ook alle films die erop komen schrappen, dat kan ook prima op de commercielen. Net als al die series, is ook niet informatief. Dus kan ook weg.
geheel mee eens, afschaffen.
En ik heb nooit gezegd dat ik voetbal niet leuk vind, en dat zal je me ook niet hoten zeggen.
Citaat:
Voetbal is nu eenmaal volkssport nummer 1 en door het bij de publieke omroep te houden kan het hele volk er ook naar kijken.
Iedereen die het wil zien kan ook voor commerciele zenders kiezen. En veel mensen willen ook andere sporten zien. Studio Sport is alleen voetbal, en als je geluk hebt ook nog een wereldbeker schaatsen. En ja, voetbal is informatief, maar om daar miljoenen voor te gaan neerleggen gaat echt te ver.

Citaat:
En geloof je nu serieus dat je minder belasting gaat betalen als volgend jaar het voetbal er niet meer is?
nee, dat zal vast en zeker niet. Maar je moet toegeven dat het geld stukken beter besteed kan worden
Citaat:
Dan worden er gewoon nog wat nutteloze programma's gemaakt die niemand kijkt.
Informatieve programma's zijn niet nutteloos, en worden zeer zeker bekeken.
__________________
Kwaak...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Crispy schreef op 27-04-2005 @ 20:16 :
[B]niet alle mensen willen voetbal...
[b] geheel mee eens, afschaffen.
En ik heb nooit gezegd dat ik voetbal niet leuk vind, en dat zal je me ook niet hoten zeggen.
Iedereen die het wil zien kan ook voor commerciele zenders kiezen. En veel mensen willen ook andere sporten zien. Studio Sport is alleen voetbal, en als je geluk hebt ook nog een wereldbeker schaatsen. En ja, voetbal is informatief, maar om daar miljoenen voor te gaan neerleggen gaat echt te ver.

[b] nee, dat zal vast en zeker niet. Maar je moet toegeven dat het geld stukken beter besteed kan worden Informatieve programma's zijn niet nutteloos, en worden zeer zeker bekeken.
Waarom moet de publieke omroep informatieve programma's maken? Als mensen dat willen zien kunnen ze toch ook gewoon naar discovery channel kijken. Dat belastinggeld kan dus ook wel beter worden besteed.


Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Tien/Talpa is ter ziele
Verwijderd
29 06-07-2007 01:10
Lifestyle Vertel hier dat je vandaag naar je school of werk geweest bent.
Broeder
500 04-03-2007 15:36
Films, TV & Radio De Gouden Kooi
Verwijderd
63 10-11-2006 11:19
Films, TV & Radio Wat vind jij van Talpa?
roysprby
281 21-10-2005 22:23
Films, TV & Radio presentatie Talpa
zus en zo
56 02-07-2005 23:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kopspijkers vs Vara
muts8848
3 29-04-2005 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.