Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 06:25
Verwijderd
maakt dat uit??
Als die verandering erdoor is, krijgt elke kroeg zijn eigen publiek, en dan kan jij gewoon lekker met alleen maar niet rokende mensen een gezellige avond hebben, en ik kan gewoon met mijn eigen vrienden ( waar ook een aantal niet rokers tussen zitten, maar die er niet moeilijk over doen) in een andere kroeg zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Goed, maar nogmaals: we bepaald dan of een cafe rookvrij wordt of niet?

En stel dat een bepaald cafe rookvrij wordt, en ik wil erheen. Dan zit ik - ONGEVRAAGD! - in de kankerverwekkende rook.

En dat kan natuurlijk niet.

Trumpetlover, ik waardeer je bijdragen echt. Maar ik heb het idee dat jij een paradigma-shift moet ondergaan.

DE TIJDEN ZIJN VERANDERD.

Roken is niet meer geaccepteerd. Roken is niet meer iets wat je zomaar kan doen.

Echt....

We gaan naar een situatie waarin het belang van de niet-roker altijd zwaarder telt dan dat van de niet-roker. EN DAT IS EEN HELE GOEDE ZAAK.

Ja, als je het zo leest, klinkt het misschien heel egoisitisch. Maar dat is het juist niet...

Roken mag, roken moet waarschijnlijk mogen. Maar alleen niet meer met anderen die dat niet willen erbij.

En ja, dat is een hele verandering. Maar alles went. Zie de VS.... Daar is het voor veel mensen al heel normaal om buiten te gaan roken. Zelfs als ze op bezoek zijn bij mensen die zelf roken.

Roken wordt iets individueels, iets wat je doet zonder dat een ander daarbij hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-07-2004 @ 18:41 :
Goed, maar nogmaals: we bepaald dan of een cafe rookvrij wordt of niet?

En stel dat een bepaald cafe rookvrij wordt, en ik wil erheen. Dan zit ik - ONGEVRAAGD! - in de kankerverwekkende rook.

goed, maar nogmaals

Als die verdeling er is heb jij helemaal niks meer te zoeken in een rook cafe, neem je vriendjes mee naar een niet rook cafe, en wees er heel gelukkig, maar laat mij, en mijn mederokers in hun waarde in een rookkroeg. En ja als er een kroeg komt die jou aanstaat en die blijft wel een rookkroeg, dan zul je je aanpassen of er wegblijven en een andere kroeg moeten zoeken, samen met je vriendjes. Makkelijk zat


Op de rest van je post ga ik niet in, want jij kent me helemaal niet, dus die beoordeling van een of andere ( wat voor??)shift laat ik langs me heen de plee inrollen.
Evenals de rest van dit topic, want alles is wel een beetje gezegd hierzo. Zolang het mag zal ik de kroegen blauw zetten, leer er nog maar ff mee leven......
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als die verdeling er is heb jij helemaal niks meer te zoeken in een rook cafe, neem je vriendjes mee naar een niet rook cafe, en wees er heel gelukkig, maar laat mij, en mijn mederokers in hun waarde in een rookkroeg.
Kijk, maar dat is dus het punt: ik moet gewoon ROOKVRIJ naar elk cafe kunnen gaan. Zoals ik ook rookvrij naar elke bioscoop kan gaan.

EN IK LAAT JOU ABSOLUUT IN JE WAARDE! Loop ik ergens te schelden of zo?

Citaat:
Op de rest van je post ga ik niet in, want jij kent me helemaal niet, dus die beoordeling van een of andere ( wat voor??)shift laat ik langs me heen de plee inrollen.
Samengevat: kijk door een ander bril naar het verschijnsel roken!

Citaat:
Zolang het mag zal ik de kroegen blauw zetten, leer er nog maar ff mee leven......
Ja, maar als rokers er dan ook maar mee leren leven dat dat straks niet meer mag. En dan wel sportief zijn, en dus ook echt niet meer roken binnen!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:00
24/7
Avatar van 24/7
24/7 is offline
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 20:44 :
whaha, dat is 't nou juist
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.
het is gewoon een stomme gewoonte
en al rook je 1 sigaret in de maand
dan ben je nog afhankelijk van da ene sigaretje
en as je dan zegt
ik kan 'r makkelijk helemaal mee stoppen
uh
wat houd je tegen?
Is jou op school ooit het verschil uitgelegd tussen een mening en een feit? Of ben je het vergeten? Either way, ik wil het je nog wel een keer uitleggen.

Ontopic: Ik vind het op zn tijd best lekker, alleen thuis mag ik toch niet roken. (Moet ik maar ergens anders doen als ik het wil) Dus zit er ook niet aan vast ofzo.
__________________
~*~ There are only 2 people I trust, one is me... the other is not you ~*~
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:10
24/7
Avatar van 24/7
24/7 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-07-2004 @ 20:39 :
Kijk, maar dat is dus het punt: ik moet gewoon ROOKVRIJ naar elk cafe kunnen gaan. Zoals ik ook rookvrij naar elke bioscoop kan gaan.
Je vindt toch verdomme ook niet dat je naar een christelijke school moet kunnen gaan. (Omdat die juist zo tof is o.i.d. en daar het gros van je vrienden zit.) terwijl je bijvoorbeeld niet-gelovig bent en er ook geen behoefte aan hebt en daar gaan eisen dat je geen godsdienstonderwijs krijgt??

M.a.w. jij MOET helemaal niks. Ethisch gezien heb je ergens wel gelijk, maar helaas is het niet altijd de ethiek wat de klok luidt. Ik wens je veel succes het rokerscafé van je keuze binnen te stappen en vervolgens daar jouw eis duidelijk te maken.
__________________
~*~ There are only 2 people I trust, one is me... the other is not you ~*~
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:48
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ben toevallig net boek stoppen met roken aan het lezen . Dat boek is echt wonderbaarlijk.
Er staat in dat je moet doorroken tot je het uit hebt, maar ik ben geloof ik na 40 bladzijden al afgekickt. Ik kan het iedereen -ook niet-rokers- aanbevelen. En behalve dat je van je verslaving afkomt ga je roken ook nog eens verafschuwen. Direct nadat je het uit hebt, in tegenstelling tot de traditionele manier. Je laat jezelf dan onnodig lijden door elk moment van de dag te snakken naar een sigaret en chagrijnige buien te krijgen.
Echt aanradertje

edit: ben het trouwens eens met hhendrixx wat betreft het roken in cafés. Rokers zijn tegenwoordig meestal in de minderheid en ze hebben niet het recht andermans lucht te vergiftigen. Het is ongveer hetzelfde als wanneer ik een bus pepperspray meeneem en een beetje in het rond ga spuiten. Als mensen de beheofte hebben zichzelf te vergiftigen moeten ze dat maar op een plek doen waar mensen die gezond willen leven daar geen last van hebben
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik heb t nooit gedaan en zal t nooit doen

Vind het vies, is slecht voor je gezondheid, je stikt en het is niet prettig voor je (niet rokende) omgeving.
Ook kost het nog eens veel geld en ik geef mn geld liever aan leukere dingen uit
Daar komt nog eens bij dat ik ex cara-patient ben en het soweiso onhandig is om de gaan roken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:39
Adrenaline
Adrenaline is offline
gedaan, nooit verslaafd geweest, maar het is ronduit vies eerlijkgezegd
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 09:27
MissesLena
MissesLena is offline
Ik vind roken gezellig, ontspannend en ik voel me er gewoon goed bij. Ik rook gewoon wanneer ik daar zin in heb maar hou me wel (meestal) aan de 1 per dag of geen- regel... En ik zou nooit in het bijzijn roken van iemand die er last van heeft. Ik rook trouwens alleen maar buiten in de avond met mensen die allemaal roken... dus het vooroordeel aso past niet in het plaatje.
En wat hadden we nog meer.. dom? Omdat ik mijn conditie zou verprutsen? Neej.... weer fout! Ik sport iedere dag in ieder geval een uur en dan nog naar school fietsen enzo.. mijn conditie is SUPER.. En verder snoep ik gewoon niet en heb ik een eigen fruitmand op mijn kamer waaruit ik iedere dag 3 appels neem. Ik let heel goed op wat ik eet en iets snackachtigers dan een broodje gezond komt er niet in. Ongezond? Nee gezonder dan de gemiddelde nederlander. Dat ik rook komt mijn gezondheid zeker niet ten goede, maar nu heb ik nergens last van dus ga ik gewoon verder met waar ik zin in heb. En natuurlijk ben ik me er van bewust dat ik als ik doorga met roken misschien minder oud wordt dan anders, maar ik wil nooit maar dan ook nooit als een tachtigjarig eenzaam vrouwtje helemaal dement en gestoord achter een raam in een aanleunwoning zitten. (Zo eindigen ze allemaal bij ons in de familie). Nee... geen mij dan maar die ''langzame en pijnlijke dood'' .. en wat l*l ik nou? Alsof iedereen zijn dood zo kan plannen??? Mijn als een ketterrokende opa is nu negentig en heeft alleen gehoorproblemen en mijn kerngezonde tante is verongelukt op haar 40ste...!
Ik klink natuurlijk als een eigenwijze puber nu...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:27
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Vroeger stak ik wel eens een sigaret/of shaggie op. En ik heb ook best wat afgeblowt. Maar nu heb ik al iets van een jaar niet meer gerookt, ik vind het gewoon niet cool, en vind vaak dat de mensen die roken alleen maar zwak op hun poten staan. En moet ook altijd lachen als ze zeggen dat ze wel willen stoppen, maar dat ze dat niet kunnen.
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:47
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik hou absoluut niet van roken, het stinkt enorm, en ik krijg het er benauwd door. Toch kan ik me wel voorstellen als mensen zeggen dat ze het gezellig vinden. Maar, al zou ik het willen, ik kan er niet eens aan beginnen, want ik zou onmiddelijk stikken. Ik heb astma, dus krijg het meteen benauwd. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, door die astma kan ik mijn longen iig niet verpesten met dat roken..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 01:28
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
k vin roken echt nie smerig vanaf het begin vies klinkt da he....maar alcohol, blowen, een schuif, ,....ben er nie vies van.....alleen 1 nadeel...je raakt er zo snel aan bleeh..dus da laatste da la k maar lkkr 8er me ligg en k heb wels geprobeerd te stppe maar bij t uitgn verschrikkelijk zeg.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 07:58
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-08-2004 @ 02:28 :
k vin roken echt nie smerig vanaf het begin vies klinkt da he....maar alcohol, blowen, een schuif, ,....ben er nie vies van.....alleen 1 nadeel...je raakt er zo snel aan bleeh..dus da laatste da la k maar lkkr 8er me ligg en k heb wels geprobeerd te stppe maar bij t uitgn verschrikkelijk zeg.
en je weet zeker dat je het allemaal achter je hebt liggen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:32
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 19-08-2004 @ 01:58 :
en je weet zeker dat je het allemaal achter je hebt liggen
se
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.