Oud 05-11-2002, 23:12
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
dribble schreef:
Maar de pil werkt zeg maar toch achteraf.
Want bij mij in de bijsluiter staat dat als je in week 1 bv een pil bent vergeten, en je hebt de week daarvoor gesext, dat er dan kans is dat je zwanger bent..

En de pil is zoiezo toch meteen veilig, want die hormonen beginnen meteen te werken om het eitje tegen te houden zeg maar toch.
Of ben ik nou dom
Volg die bijsluiter nou maar gewoon...
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 06-11-2002, 11:28
mausi
mausi is offline
Oke, kwestie:

Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar de pil, sinds een jaar een andere. Nu is het zo dat ongesteld zijn sowieso wel heel wat minder is geworden, maar nu vind ik het wel extreem. Afgelopen keer was het maar 1 dag, en dan ook nog heel erg weinig......

Vragen: hoe fout is dit? Gaat het weer over? Zwanger???

help...
Oud 10-11-2002, 12:27
Verwijderd
ik heb ook nog 'n vraagje...

ik heb nu voor 't eerst 'n strip geslikt en woensdag was me laatste.. nu stond er op die bijsluiter dat je na 2 of 3 dage ongesteld zou moete worden.. maar ik ben het nog steeds niet, en het is nu zondag..

kan ik zwanger zijn?

hoe lang duurde het bij jullie (die ook mycrogynon 30 slikke) voordat jullie ongetseld werde??
Oud 10-11-2002, 12:51
miro
Avatar van miro
miro is offline
Stefanlovertje. De eerste keer kan het ook wat langer of korter duren. Bij mij duurde het na mn eerste trip ook wat langer dan 3 dagen voordat ik ongesteld werd.


Nu mijn vraag:Ik slik altijd mn pil +/- 3 maanden door. Ik ben nou op de helft van de derde strip die ik doorslik. Toch zou ik graag een stopweek in willen lassen nu. Zou ik bijvoorbeeld dus vandaag kunnen stoppen en over een week weer beginnen zonder risicos? Zodat ik dus deze week ongesteld word en daarna weer door kan slikken?
Oud 10-11-2002, 12:53
Verwijderd
ik denk dat je beter die 3e strip af kunt maken en dan een stopweek inlast.. anders lijkt het me niet zo veilig..
Oud 10-11-2002, 21:40
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
hoe lang duurde het bij jullie (die ook mycrogynon 30 slikke) voordat jullie ongetseld werde??
Mijn laatste pil van de strip slik ik altijd op zondag en dan word ik op donderdag ongesteld, al vanaf de eerste keer. Dat is dus even lang als jij nu.

Maar goed, de eerste keer duurt het sowieso iets langer, omdat je lichaam moet 'wennen' aan al die hormonen.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 10-11-2002, 21:41
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
miro schreef:
Nu mijn vraag:Ik slik altijd mn pil +/- 3 maanden door. Ik ben nou op de helft van de derde strip die ik doorslik. Toch zou ik graag een stopweek in willen lassen nu. Zou ik bijvoorbeeld dus vandaag kunnen stoppen en over een week weer beginnen zonder risicos? Zodat ik dus deze week ongesteld word en daarna weer door kan slikken?
Nee, dat kan niet. Je moet altijd je strip afmaken, ook al heb je de vorige strips allemaal doorgeslikt.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 10-11-2002, 21:44
Verwijderd
ik ben nog steeds niet ongesteld geworde.. en dat zal ook nie meer kome vandaag want normaal heb ik wrede buikpijn.. dus word het morgen misschien..

5 dagen.. vind ik wel veel als het er 2-3 moeten zijn
Oud 10-11-2002, 22:52
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik ben nog steeds niet ongesteld geworde.. en dat zal ook nie meer kome vandaag want normaal heb ik wrede buikpijn.. dus word het morgen misschien..

5 dagen.. vind ik wel veel als het er 2-3 moeten zijn
Met de pil wordt de menstruatie sowieso minder/lichter. Ik had eerst ook altijd minstens twee dagen hevige buikpijn, dat is nu nog maar een uurtje ofzo, verspreid over die donderdag dat ik ongesteld moet worden.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 11-11-2002, 11:34
jij
jij is offline
heb een vraagje/probleempje

ben sinds 1 juli aan de pil, moet dus de zaterdag stoppen, dan krijg ik ong de maandag mn regels en dan moet ik em weer de zondag beginnen nemen. nuja, vandaag zijn we dus die maandag en zijn ze doorgebroken, maar vrijdag begon het eigenlijk al een beetje - niet de grote doorbraak ma zo het begin... hoe komt dat en is dat erg?
ik heb nochtans iedere dag rond hetzelfde tijdstip mn pil genomen en heb verder gn problemen gehad!

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 14:52.
Oud 11-11-2002, 18:59
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef:
heb een vraagje/probleempje

ben sinds 1 juli aan de pil, moet dus de zaterdag stoppen, dan krijg ik ong de maandag mn regels en dan moet ik em weer de zondag beginnen nemen. nuja, vandaag zijn we dus die maandag en zijn ze doorgebroken, maar vrijdag begon het eigenlijk al een beetje - niet de grote doorbraak ma zo het begin... hoe komt dat en is dat erg?
ik heb nochtans iedere dag rond hetzelfde tijdstip mn pil genomen en heb verder gn problemen gehad!
Kan verschillende redenen hebben, meestal stress oid.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 11-11-2002, 20:47
jij
jij is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Kan verschillende redenen hebben, meestal stress oid.
ahzo, wist niet dat dat met de pil ook kon, dacht dat het dan altijd stipt was enz.. dus kmoet me geen zorgen maken???
Oud 12-11-2002, 22:43
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef:
ahzo, wist niet dat dat met de pil ook kon, dacht dat het dan altijd stipt was enz.. dus kmoet me geen zorgen maken???
Ligt eraan hoe lang het nog duurt, hè Maar als je je er nu heel erg druk om gaat maken, krijg je weer stress en ja, dan kom je zo'n beetje in een vicieuze cirkel, als het ware.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 13-11-2002, 13:12
jij
jij is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Ligt eraan hoe lang het nog duurt, hè Maar als je je er nu heel erg druk om gaat maken, krijg je weer stress en ja, dan kom je zo'n beetje in een vicieuze cirkel, als het ware.

aaaaaaaah ok, relax

maja, heb nu dus sinds maandag gewoon mn regels, zoals altijd..dusja..
Oud 13-11-2002, 22:34
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Ik heb een probleem(pje) nl:
Ik ben dus aan de pil (marvelon) en ik ben er zeg maar op dinsdag weer mee begonnen, die week ervoor was ik dus ongesteld. Op donderdag ben ik met een kuur antibiotica begonnen.
Maar: ik heb nu dus zaterdag sex gehad met mijn vriend: DOM DOM DOM zonder verdere voorbehoedsmiddelen.
Ik zit dan toch midden in de eisprong?
Ja, ik weet niet wat jullie hier mee moeten maar ik moest het even kwijt..
__________________
Adoreer mij.
Oud 14-11-2002, 17:13
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
hieperdepiep schreef:
Ik heb een probleem(pje) nl:
Ik ben dus aan de pil (marvelon) en ik ben er zeg maar op dinsdag weer mee begonnen, die week ervoor was ik dus ongesteld. Op donderdag ben ik met een kuur antibiotica begonnen.
Maar: ik heb nu dus zaterdag sex gehad met mijn vriend: DOM DOM DOM zonder verdere voorbehoedsmiddelen.
Ik zit dan toch midden in de eisprong?
Ja, ik weet niet wat jullie hier mee moeten maar ik moest het even kwijt..
Toen je die antibiotica voorgeschreven kreeg, had je dokter toen niks over de pil gevraagd/gezegd?
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 14-11-2002, 17:17
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Toen je die antibiotica voorgeschreven kreeg, had je dokter toen niks over de pil gevraagd/gezegd?
Nee, het is namelijk niet door mijn dokter voorgeschreven maar door een arts uit het ziekenhuis. Ik kreeg die antibiotica omdat ik oorpijn had na een operatie.

Die arts wist overigens wel dat ik aan de pil was.
Maar ik hoor nu pas later van een vriendin dat de pil dan niet veilig is.

Maar weet jij misschien in hoeverre hij niet veilig is? Ik maak me namelijk behoorlijke zorgen? Of moet ik de dokter even bellen..
__________________
Adoreer mij.
Oud 15-11-2002, 18:43
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
hieperdepiep schreef:
Nee, het is namelijk niet door mijn dokter voorgeschreven maar door een arts uit het ziekenhuis. Ik kreeg die antibiotica omdat ik oorpijn had na een operatie.

Die arts wist overigens wel dat ik aan de pil was.
Maar ik hoor nu pas later van een vriendin dat de pil dan niet veilig is.

Maar weet jij misschien in hoeverre hij niet veilig is? Ik maak me namelijk behoorlijke zorgen? Of moet ik de dokter even bellen..
Hmm, ik zou even bellen, want ik weet ook alleen maar dat hij dan niet meer veilig is.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 20-11-2002, 00:25
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
Ok misschien beetje stomme vraag...

Ik wilde eigenlijk stoppen met de pil. Maar nu dit...

"Volgens schema" moet ik dan precies op 9 December ongesteld worden, dus wilde ik dat uitstellen omdat het me dan niet echt goed uitkomt zeg maar... en daar kwam ik dus pas achter.

Ik had vorige week vrijdag, 15 November, dus weer met een nieuwe strip moeten beginnen, zodat ik dan 9 December weer menstrueerde...

Maar ok, ik wilde het dus uitstellen, maar omdat ik dus te laat achter kwam dat ik dat wilde, kan dat dan nu nog..??

In de bijsluiter staat van dat je je menstruatie uit kan stellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip maar ja, daar is het alweer te laat voor.... weet iemand iets.... ... alvast bedankt..! ..
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Oud 20-11-2002, 10:57
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik heb ook nog 'n vraagje...

ik heb nu voor 't eerst 'n strip geslikt en woensdag was me laatste.. nu stond er op die bijsluiter dat je na 2 of 3 dage ongesteld zou moete worden.. maar ik ben het nog steeds niet, en het is nu zondag..

kan ik zwanger zijn?

hoe lang duurde het bij jullie (die ook mycrogynon 30 slikke) voordat jullie ongetseld werde??
euhm ik had vrijdag mijn laatste pil geslikt en werd dinsdag ongesteld...en dat is nog steeds zo, precies om 13.00 uur

en of je zwanger bent, dat weet ik niet, maar haal anders ff een testje, is het direct duidelijk
Oud 21-11-2002, 20:39
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
euhm ik had vrijdag mijn laatste pil geslikt en werd dinsdag ongesteld...en dat is nog steeds zo, precies om 13.00 uur
Wow, met tijd erbij , dat is nog eens regelmatig!
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Oud 24-11-2002, 15:30
niem
niem is offline
Help!

ik ben sinds een maand aan de pil omdat mijn natuurlijke cyclus niet klopte..
k was om de drie weken ongesteld.

Door d epil is dat nu wel beter geworden ben het u gewoon om de 4 weken, maar ik heb echt onwijze last van de pil..

ik had normala nooit zo'n buikpiin als ik ongesteld was maar nu lig ik gewoon op de grond van de pijn... en zelfs op mn 4e/5e dag van mn ongesteldheid doet het nog onwijze pijn!! echt te erg.. ik kan gewoon de eerste drie dagen niet naar school omdat ik zo'n fuckin pijn heb

ook kreeg ik bij de laatste dagen dat ik de pil nam een onwijs suf gevoel in mn hoofd en een soort migraine aanval..

nu heb ik mn dokter dus opgebeld en die zegt dat ik nog een strip moet proberen.. Maar ik wil niet meer!!!! al die kutbijwerkingen
heeft nog iemand hier zo erge last van?

ik heb trouwens de pil Cileste..

moet ik een andere pil ofsow?
want ik hou het niet meer!

tips?
Oud 24-11-2002, 15:57
duister_meisje
duister_meisje is offline
ik ben nu bijna 3 maanden aan de pil microgynon 30

en daarover heb ik nu een vraagje (mijn excuses als deze vraag al eerder gesteld is, kan zjin dat ik er overheen gelezen heb)

Sinds ik aan de pil ben val ik behoorlijk af (kan ook zijn omdat ik ontzettend in de stres heb gezeten; nieuwe opleiding, net uit huis, voelde me niet op mn gemak etc...) maar zou dit ook door de pil kunnen komen?

en sinds een maandje ongeveer groeien mn bortsten ineens, ze zijn ineens veel steviger en voller van vorm. Ik hoop dat iemand met de zelfde pil mij kan vertellen of dit hierdoor komt, ik maak me er een beetje zorgen over...

alvast bedankt

liefs duister_meisje

(ik heb nog geen kans gehad om bij mn huisarts langs te gaan om dit te vragen, ik it doordeweks wanneer hij spreekuur heeft ruim 100 km verderop en kan niet nog meer lessen missen)
Oud 25-11-2002, 17:58
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
K heb niet de hele topic doorgelezen, en t kan dus best zijn dat deze vraag al eens is geweest, maareuh..

Kan je de pil gebruiken in combinatie met prozac?

Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 25-11-2002, 23:17
20marianne12
20marianne12 is offline
Er zijn echt veel meisjes aan de pil, nou was mijn vraag waarom zijn jullie aan de pil, vriendje, acnee, of omdat het ''wel makkelijk is''???

Ik ben zelf ook aan de pil geweest hoor voor mijn acnee, en begin nu (vriendje), dus keur pilgebruik zeker niet af, vroeg het me alleen af!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 25-11-2002, 23:19
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
K heb niet de hele topic doorgelezen, en t kan dus best zijn dat deze vraag al eens is geweest, maareuh..

Kan je de pil gebruiken in combinatie met prozac?

Liefs,

Laura
Waarschijnlijk weet de dokter dit het beste. Ik neem aan dat je bij de dokter bent geweest om prozac te krijgen en dat je bij de dokter betn geweest om aan de pil te gaan, in principe heeft hij er dan waarschijnlijk rekening mee gehouden.
Staat het niet in de bijsluiter?? En bij de apotheek weten ze het waarschijnlijk ook wel!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 25-11-2002, 23:23
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
duister_meisje schreef:
Sinds ik aan de pil ben val ik behoorlijk af (kan ook zijn omdat ik ontzettend in de stres heb gezeten; nieuwe opleiding, net uit huis, voelde me niet op mn gemak etc...) maar zou dit ook door de pil kunnen komen?

en sinds een maandje ongeveer groeien mn bortsten ineens, ze zijn ineens veel steviger en voller van vorm.
Ik slik zelf niet die pil, maar goed.

Afvallen hoeft niet door de pil te komen lijkt me zo, dat kan dus ook door stress komen (heel goed zelfs), daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

En dat je borsten groter worden, das wel vaker zo bij de pil, je krijgt naturulijk hormonen binnen en daar reageert je lijf op. Daar staat de pil ook wel bekend om, dat je borsten er groter door worden. Hoeft toch ook niet echt een probleem te zijn??!!

Als je je toch rot voelt ofzo en je denkt dat het door de pil komt, misschien toch maar even langs de dokter, dat lijkt me de beste optie, hij heeft ervoor geleerd en weet het dus het beste.
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 26-11-2002, 12:48
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Waarschijnlijk weet de dokter dit het beste. Ik neem aan dat je bij de dokter bent geweest om prozac te krijgen en dat je bij de dokter betn geweest om aan de pil te gaan, in principe heeft hij er dan waarschijnlijk rekening mee gehouden.
Staat het niet in de bijsluiter?? En bij de apotheek weten ze het waarschijnlijk ook wel!

Ik heb de pil nog helemaal niet, maar ik vroeg me dit gewoon af, want in de bijsluiter van de prozac staat er niets over.

Liefs,

Moi,.
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Oud 28-11-2002, 14:24
dribble
dribble is offline
ik vraag me ook af of je de pil kan gebruiken samen met prozac. Ik moet binnenkort misschien aan prozac. Maar bij mij staat er nix in de bijsluiter over geloof ik (gebruik microgynon 30)
Kan iemand mij helpen?
__________________
** Somewhere deep inside of me, I have to find the child I used to be... **
Oud 03-12-2002, 18:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ben twee dagen vergeten de pil te slikken, maar aangezien ik nog geen zin had om ongesteld te worden (ik zwem veel,... dus) heb ik na meer dan 48 mijn pil slikken vervolgd.

Ja, ik weet wel dat het nu niet veilig meer is, maar dat wilde ik eigenlijk niet weten.
Ik heb nu logischerwijze (?) een lichte tussentijdse bloeding en dus vroeg ik me af of dit geen kwaad kon.

Natuurlijk is "zo'n" gedrag af te raden en ik zal het ook nooit meer doen
Oud 03-12-2002, 18:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dribble schreef:
ik vraag me ook af of je de pil kan gebruiken samen met prozac. Ik moet binnenkort misschien aan prozac. Maar bij mij staat er nix in de bijsluiter over geloof ik (gebruik microgynon 30)
Kan iemand mij helpen?
Als je prozac krijgt en het zou de werking van de pil verminderen bv. of iets anders veroorzaken, zul je daar wel van op de hoogte gehouden worden.
Vraag het anders even de apotheek. Die weten met welke medicijnen de microgynon 30 niet samengaat.
Oud 10-12-2002, 16:54
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
hoi,
ik heb een vraagje, geen idee of ie al eerder gesteld is. Anders moet je het maar ff zeggen. Ik heb dus vandaag de pil gehaald, en de doc. had gezegd dat ik het beste kon beginnen met slikken als ik ongesteld werd. Dus op de 1ste dag.

Nu moet ik volgende week ongesteld worden, en begin dus dan met slikken. Dan slik ik dus tijdens dat ik ongesteld ben al een week de pil, waarna er nog 2 weken zijn waarin ik de pil slik, en dan zou ik dus een stopweek moeten hebben. Maar dan ben ik toch 2x vlak na elkaar ongesteld? Kan iemand mij dit uitleggen???
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Oud 10-12-2002, 17:38
Verwijderd
ik heb ook ff een vraagje..
zondag slik ik de laatste pil van de strip, en dan wordt ik dus dinsdag of woensdag ongesteld, alleen dinsdag moet ik weer aquarobics met school, maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan tampons...
iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen, volgende week dinsdag niet ongesteld te worden, zonder meteen een hele strip door te slikken?
(is het uberhaupt wel mogelijk??)
Alvast bedankt iig
Oud 10-12-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef:
*bla*
klopt, je moet gewoon beginnen op de eerste dag dat je ongesteld wordt, en dan slik je 3 weken de pil, en dan wordt je weer ongesteld.
Valt wel mee hoor, met hoe kort het op elkaar zit. Als je normaal om de 4 weken ongesteld werd, is dat nu alleen een weekje eerder, en het is ook maar 1 keer. De volgende keer begin je weer met de nieuwe strip na de stopweek, en zit er weer 4 weken tussen je menstruatie
Oud 10-12-2002, 18:05
Verwijderd
vraagje

ik moest van de dokter de pil maar doorslikken dus heb ik dat gedaan. hij zei dat ik iets eerder met die strip moest stoppen. zodat ik zelf kon kiezen op welke dag ik ongesteld zou willen worden. dat zou ik dus in de derde week van de strip moeten doen..

maar kan ik in de 2e week al stoppen met slikken? dat komt namelijk wat beter uit...
Oud 10-12-2002, 21:49
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
vraagje

ik moest van de dokter de pil maar doorslikken dus heb ik dat gedaan. hij zei dat ik iets eerder met die strip moest stoppen. zodat ik zelf kon kiezen op welke dag ik ongesteld zou willen worden. dat zou ik dus in de derde week van de strip moeten doen..

maar kan ik in de 2e week al stoppen met slikken? dat komt namelijk wat beter uit...
ja dat kan, omdat je dan al 5 weken de pil achtereenvolgens slikt. de pil is dan dus gewoon veilig
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 10-12-2002, 22:15
Verwijderd
ok dankjewel
Oud 11-12-2002, 10:36
Rooske
Rooske is offline
Ik ben ook gewoon zo naar de dokter gegaan zonder mijn moeder ofzo hoor! hij vroeg wel of m'n ouders het wisten (die weten het bij mij ook wel) en toen ik 'ja' zei, vond ie t allemaal best.. (als ik nee had gezegd, volgens mij ook wel hoor!) Dus het zou gewoon moeten kunnen zonder toestemming van je ouders!
Oud 11-12-2002, 11:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik heb ook ff een vraagje..
zondag slik ik de laatste pil van de strip, en dan wordt ik dus dinsdag of woensdag ongesteld, alleen dinsdag moet ik weer aquarobics met school, maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan tampons...
iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen, volgende week dinsdag niet ongesteld te worden, zonder meteen een hele strip door te slikken?
(is het uberhaupt wel mogelijk??)
Alvast bedankt iig
Volgens mij bijsluiter (microgynon 30) is het mogelijk om door te slikken. En je hoeft dan niet de hele strip af te maken. Dus je kunt gewoon een week doorslikken.

Ps.: weet niemand antwoord op mijn bovengestelde vraag?
(circa 4 postings hierboven)
Oud 11-12-2002, 11:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rooske schreef:
Ik ben ook gewoon zo naar de dokter gegaan zonder mijn moeder ofzo hoor! hij vroeg wel of m'n ouders het wisten (die weten het bij mij ook wel) en toen ik 'ja' zei, vond ie t allemaal best.. (als ik nee had gezegd, volgens mij ook wel hoor!) Dus het zou gewoon moeten kunnen zonder toestemming van je ouders!
Mijn dokter vroeg me dat helemaal niet Was zelfs niet geinteresseerd in de reden waarom ik m wilde slikken Ik denk dat ie vaak "medische smoesjes" hoort, zodat er toch toestemming is voor de pil. Maar bij mij was het dan geen smoesje
Oud 11-12-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Ik heb nu logischerwijze (?) een lichte tussentijdse bloeding en dus vroeg ik me af of dit geen kwaad kon.

aangezien je vroeg of er niet ff iemand kon reageren ik ben natuurlijk geen dokter ofzo, maar voor zover ik weet kan het niet echt kwaad. Het is inderdaad niet meer veilig nu, maar die tussentijdse bloedingen kunnen geen kwaad, al is het inderdaad wel af te raden om dit te doen, omdat je toch aan het klooien bent met hormonen en dergelijke en je lichamelijke huishouding nogal in de war stuurt.
Oud 11-12-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik heb ook ff een vraagje..
zondag slik ik de laatste pil van de strip, en dan wordt ik dus dinsdag of woensdag ongesteld, alleen dinsdag moet ik weer aquarobics met school, maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan tampons...
iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen, volgende week dinsdag niet ongesteld te worden, zonder meteen een hele strip door te slikken?
(is het uberhaupt wel mogelijk??)
Alvast bedankt iig
tis geloof ik inderdaad zo dat je ook maar bijvoorbeeld één week door kunt slikken, maar wat misschien ook een optie is om eerder te stoppen met slikken, dus als je normaal stopt op de zondag ofzo om dan nu op woensdag te stoppen zodat je je menstruatie ervoor krijgt.. ligt er natuurlijk wel aan hoe lang jij altijd ongesteld bent enzo. Je bent dan overigens ook gewoon beschermd tegen zwangerschappen, zolang je stopweek NIET langer is dan 7 dagen!!
Oud 11-12-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Birgit schreef:
tis geloof ik inderdaad zo dat je ook maar bijvoorbeeld één week door kunt slikken, maar wat misschien ook een optie is om eerder te stoppen met slikken, dus als je normaal stopt op de zondag ofzo om dan nu op woensdag te stoppen zodat je je menstruatie ervoor krijgt.. ligt er natuurlijk wel aan hoe lang jij altijd ongesteld bent enzo. Je bent dan overigens ook gewoon beschermd tegen zwangerschappen, zolang je stopweek NIET langer is dan 7 dagen!!
en die andere 2 weken op de strip, kun je die dan gebruiken om een volgende keer het een week uit te stellen?
Eerder stoppen heeft geen zin, want ik ben altijd best lang ongesteld..

En of ik beschermd ben tegen zwangerschappen of niet boeit me niet zo, want ik slik de pil alleen maar om een regelmatige menstruatie te hebben
Oud 12-12-2002, 03:07
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
en die andere 2 weken op de strip, kun je die dan gebruiken om een volgende keer het een week uit te stellen?
Eerder stoppen heeft geen zin, want ik ben altijd best lang ongesteld..

En of ik beschermd ben tegen zwangerschappen of niet boeit me niet zo, want ik slik de pil alleen maar om een regelmatige menstruatie te hebben
ja, die pillen kun je dan gewoon een andere keer gebruiken, zolang je geen tweefase pil slikt.. (dan zitten in bepaalde dagen een andere hoeveelheid hormonen)
Oud 12-12-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Birgit schreef:
ja, die pillen kun je dan gewoon een andere keer gebruiken, zolang je geen tweefase pil slikt.. (dan zitten in bepaalde dagen een andere hoeveelheid hormonen)
kee, mooi
Bedankt!
Oud 14-12-2002, 14:02
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
*voelt zichzelf heel dom*
Ik zit me zo eens te bedenken, ik moet aankomende week ongesteld worden, en begin dan met de pil. Nu weet ik al uit de antwoorden dat ik dan voor 1 keer snel achter elkaar ongesteld ben.
Maar als ik dan die tweede keer (dus als ik aan mijn tweede strip begin) weer de pil slik, ben ik toch om de 3 weken ongesteld? Want je slikt de pil 21 dagen=3weken. En normaal ben ik om de 4 weken ongesteld (en dat is al 4 jaar zo). Dus klopt het dan je dan om de 3 weken ongesteld bent???

(bij de dokter leek alles nog zo duidelijk en van vriendinnen ook, maar dus toch niet )
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Oud 14-12-2002, 14:57
Verwijderd
ja klopt.. je begint met pil als je ongesteld bent, dus dan ben je weekje ongesteld en na 2 weken word je dus weer ongesteld wanneer je je pauzeweek hebt.. na 8 dage begin je weer te slikken en dat doe je 3 weke en ong. 3 dage nadat je in de stopweek bent word je ongesteld.. dus je word in de 4e week ongesteld, ipv de 28e dag..
Oud 14-12-2002, 18:30
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Als je de 7 dagen pauze overslaat en de pil doorslikt maar na een paar dagen wilt stoppen met die strip ..kan je dan gewoon die 7 dagen pauze houden?
en dan weer beginnen aan een nieuwe..?
Oud 15-12-2002, 11:14
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ok,hoe zit dat nu net met de pil doorpakken?
Ik ga naar spanje binnen een week,krijg ik toch net mijn regels dan zeker!
Gewoon als je stip leeg is de volgende dag een nieuwe strip beginnen?
En heb je dan echt je regels niet of heb je licht bloedverlies soms ofzo?
Oud 15-12-2002, 12:37
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
Ok,hoe zit dat nu net met de pil doorpakken?
Ik ga naar spanje binnen een week,krijg ik toch net mijn regels dan zeker!
Gewoon als je stip leeg is de volgende dag een nieuwe strip beginnen?
En heb je dan echt je regels niet of heb je licht bloedverlies soms ofzo?
Gewoon de dag erop doorgaan met de pil, als het goed is heb je geen bloedverlies, maar neem wel voor de zekerheid het een en ander mee!

*op naar piltopic 2*
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 15:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil-topic #21
Pluis
500 14-05-2011 11:14
Lichaam & Gezondheid Hoe lang duurt het voordat je ongesteld bent, na je laatste pil (stopweek)?
x-spekkie-x
51 05-07-2008 16:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 19:34
Lichaam & Gezondheid Door de pil borsten groter?
Mahself16
12 16-07-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.