Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2007, 09:01
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Die gitaarspeeltekening is vet.
QFT.
En ik vind die met die tovenaar ook wel leuk.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2007, 10:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
dankewol
die met die gitaar wil ik ook nog iets mee doen maar weet niet wat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 11:30
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
van veraf ziet dat fotolijstje eruit als een soort poppetje
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:17
Verwijderd
Late reactie @ Rooster

Ik vind het merendeel van je tekeningen en je tekenstijl leuk, maar KAP MET DIE PINGUIN. Dat zijn dingen die leuk zijn als je ze 1x tekent. Een projectje erover, ok. Mascotte, ok. Maar niet nadat je pinguin-fame allang over is nog eens flink gaan pinguin'en. En verder vind ik je man met die gemene grijns en die scherpe kin echt leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:43
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
the joker
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 20:41
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
idd, tuurlijk Joker

ach die pinguin kan niet in een keer cold turkey weg zijn,
maar dat zijn 2 simpele tekeningetjes.

Wat vinden jullie van de worstelaars?
Volgens mij is dat een beetje mijn stijl aan het worden, maar ik probeer vanalles.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 12:36
Verwijderd
Ja ik bedoelde idd de joker. Kon er zo even geen gepast woord voor vinden

En vooral mijn complimenten over je tovenaar. De teksten bij de pinguin hebben me trouwens ook wel een grinnik bezorgd, alleen het probleem is dat de pinguin bijna altijd in de zelfde houding staat. Als je dr nou echt elke keer in elk klein pinguin schetsje een bewerking bij maakt, bijv verschil in lijnen qua dikte, gezichtsuitdrukkingen, houding en uitstraling zou het (voor mij) nog wel behoorlijk interessant kunnen worden.

Je worstelaars zijn leuk, maar om daar nou echt een stijl van te maken.. Als ik aan jou denk qua tekeningen zijn het vooral schetsjes met stripfiguurtjes met allemaal hun eigenaardige trekjes, wat het voor mij leuk maakt om naar jouw schetsjes te kijken. De worstelaars hebben niet elk afzonderlijk zo'n uitdrukking, dus zijn imo iets minder gaaf.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 15:24
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ok bedankt voor dit commentaar
Het is ook meer een ideetje van een grappig tekstje en ik heb gewoon een figuurtje al klaar waardoor ik steeds daarvoor kies.

Maar dingen als die tovenaar teken ik wel vaker op een bierviltje,
maar meestal worden die meegenomen door verenigingsgenoten die ze leuk vinden.
Ik ging een keer bij iemand langs en die had de hele rand van z'n spiegel volhangen met mijn viltjes
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 16:22
Verwijderd








Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 16:35
Verwijderd
Oh ja en deze:





Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:21
pessek plenske
pessek plenske is offline


beetje van alles
__________________
Rozen verwelken, schepen vergaan maar onze liefde voor negers blijft altijd bestaan..:P
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:18
xLesleyy.
Avatar van xLesleyy.
xLesleyy. is offline
Citaat:
tja ik heb sinds kort wat meer gevoel voor kleuren gekregen dus daar werkte ik eerst mee.. ik zit nu meer te oefenen qua illustraties
Niet Slecht hoor
Gewoon simpel is soms moeilijk Binnekort ook mijn tekeningen Als ik tijd heb om ze te scannen
__________________
Trying is lying, Je doet iets of je doet het niet...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:51
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het is Napoleon dynamite!
Op zich wel tevreden mee, maar het is een erg slechte scan. Die scanner hier haalt alle subtiele kleurverschillen weg. ¬¬


Oh en @Rasmusje, weer heel leuk. Die gezichten zijn cool!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 22:54
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Niet Slecht hoor
Gewoon simpel is soms moeilijk Binnekort ook mijn tekeningen Als ik tijd heb om ze te scannen
nja kben ondertussen al heel wat verder

we zijn benieuwd!
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 22:54
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Het is Napoleon dynamite!
Op zich wel tevreden mee, maar het is een erg slechte scan. Die scanner hier haalt alle subtiele kleurverschillen weg. ¬¬
[afbeelding]

Oh en @Rasmusje, weer heel leuk. Die gezichten zijn cool!
napoleon dynamite
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 23:08
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Het is Napoleon dynamite!
Op zich wel tevreden mee, maar het is een erg slechte scan. Die scanner hier haalt alle subtiele kleurverschillen weg. ¬¬
[afbeelding]

Oh en @Rasmusje, weer heel leuk. Die gezichten zijn cool!
omgaaawd die is tof
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:46
Verwijderd
Whaha Barbapappa!

Ik vind dat jij echt leuke dingen maakt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:47
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Erg knap gemaakt, deze, verdient wel een eigen topic. Je schetsen zijn ook goed, die haren in de laatste zijn gaaf. Ze heeft wat weg van björk, maar dat komt misschien vooral omdat het lijkt of ze zingt.

En ik vind Napoleon Dynamite ook heftig.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 14:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Mooi gedaan, leuke engeltjes vooral,
maarreh...
heeft de beste man maar 1 oor?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 14:43
Verwijderd
Eh nouja, op de foto zag je ook maar éen oor, maar denk dat ik er idd toch nog maar eentje bij maak want ik vond het er ook al een beetje typisch uitzien . Bedankt trouwens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 18:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Die bloemetjes erachter is mijn behang


En dat vieze zwart m'n vloerbedekking.
Even ter informatie

Heb ze gemaakt in opdracht van vriendlief, en hij mag ze meenemen

zijn ze waardig om mee te geven?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:21
Verwijderd

Vind het heel mooi hoe je door aceren plasitciteit geeft, met de schaduwvlakken enzo! Het 'roze' schilderij (zo noem ik het maar even ) vind ik echt een heel vervreemd beeld, bijna eng (zo met die rode saus, zou ook wat anders kunnen zijn). Maar daarom vind ik het heel interessant!
Vind persoonlijk de pentekeningen mooier dan de vrouw met de harp, maar dat is maar een belevingsoordeel. Vind ze op een of andere manier 'levendiger' dan de harp spelende vrouw. Mooi werk!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 22:08
neardo
neardo is offline

Lekker een avondje krabbelen
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 22:12
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Erg knap gemaakt, deze, verdient wel een eigen topic. Je schetsen zijn ook goed, die haren in de laatste zijn gaaf. Ze heeft wat weg van björk, maar dat komt misschien vooral omdat het lijkt of ze zingt.


nee dat komt omdat de mond op die van bjork lijkt, de neus op die van bjorn lijkt, de ogen op die van bork lijken en de algehele uitdrukking.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 07:07
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
'Simple' art noemen jullie dat Respect
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 09:10
Verwijderd
@ botulismf: het is ook Björk



En wat een positieve reacties allemaal zeg , bedankt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 12:42
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
nee dat komt omdat de mond op die van bjork lijkt, de neus op die van bjorn lijkt, de ogen op die van bork lijken en de algehele uitdrukking.
Haha.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:09
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja 't is toch zo?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:46
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Allerlei dingetjes, al oud en nieuw.









Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
niemand vindt iets van mijn werk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 07:35
Verwijderd
Citaat:
niemand vindt iets van mijn werk
Jawel hoor
Ik vind ze best goed gelukt, al had je IMO de eerste tekening wat mooier uit mogen werken, (meer details, meer schaduwen, het gezicht, het water). De tweede vind ik qua kleuren leuk gedaan. Verder weet ik niet echt wat ik er over moet zeggen, maar hopelijk is dit voldoende
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:02
Verwijderd
Citaat:
niemand vindt iets van mijn werk
vind vooral de eerste tekening geslaagd, maar voor mijn idee is hij nog niet af, ze staat niet in een achtergrond oid.. misschien was dat niet je bedoeling, maar ik denk dat je doormiddel van een achtergrond haar meer in een context plaatst. Verder vind ik het een mooie dame, roept wel vragen op wat ze in het water doet. Over wat Rasmusje zegt ben ik het eens, het schaduwgebruik is mooi tot nu toe, maar het gezicht mist schaduw. Wat je in de kleding wel goed doet, zo met het aceren met de stof mee e.d., kan je natuurlijk ook doorvoeren in het gezicht zodat het plastischer wordt.

Over de tweede tekening: daar heeft het gezicht wél schaduw en wordt het meteen plastischer. Is naar mijn mening een goede keuze geweest. Vind hierbij alleen de achtergrond een beetje jammer, het wordt meer 'opleuken' en het blijft allemaal vrij vlak, plat. Vind het kleurgebruik wel interessant, maar omdat je hetzelfde kleurgebruik overal in je tekening verwerkt wordt het naar mijn idee meer een soort kleurensoep. Misschien mis ik wel contrast. De 'krullen' rechtsboven vind ik wel interessant, bijna jugendstill achtig. Denk dat er wel bruikbare dingen in zitten om verder te onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:11
Verwijderd
Ik ben fan van je lamp! Vind dat het een mooie organische vorm heeft, daar hou ik van. Wat heb je ervoor gebruikt? Geen vliegerpapier neem ik aan..
Vind ook 'er was eens een weiland' een mooie serie. Ook door de collagetechnieken die je erin hebt verwerkt.
Welke academie zit je??
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:58
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Citaat:
Ik ben fan van je lamp! Vind dat het een mooie organische vorm heeft, daar hou ik van. Wat heb je ervoor gebruikt? Geen vliegerpapier neem ik aan..
Vind ook 'er was eens een weiland' een mooie serie. Ook door de collagetechnieken die je erin hebt verwerkt.
Welke academie zit je??
Dankje! Het is idd een organische vorm, een hart. Het is van stukken kapotgeslagen glas gemaakt en binnenin zit wel rood vliegerpapier.

Ik zit in Zwolle op de ArtEZ.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:25
Verwijderd
ok! Wist niet dat vliegerpapier ook tegen hitte kon.. zelf ben ik ook bezig met vliegerpapier en organische vormen met behangplaksel. vind dat het heel fijn werkt. De hartvorm had ik er ook in gezien. Mooie sfeer!
Oh Artez, daar wilde ik ook toelating gaan doen maar toen was ik al toegelaten op de HKU dus nu zit ik daar, doe de docentenopleiding.
Gaaf!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Dankje! Het is idd een organische vorm, een hart. Het is van stukken kapotgeslagen glas gemaakt en binnenin zit wel rood vliegerpapier.

Ik zit in Zwolle op de ArtEZ.
Ahahah ik wist het, ik ken die voetenopdracht. Het is dat m'n site leeggegooid is, anders zou ik de mijne even showen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:53
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
[afbeelding]

zo is het geworden ;x
What no eyes HAVE seen... maar verder super
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 23:07
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
't gaat maar over 1 oog
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 09:16
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Citaat:
ok! Wist niet dat vliegerpapier ook tegen hitte kon.. zelf ben ik ook bezig met vliegerpapier en organische vormen met behangplaksel. vind dat het heel fijn werkt. De hartvorm had ik er ook in gezien. Mooie sfeer!
Oh Artez, daar wilde ik ook toelating gaan doen maar toen was ik al toegelaten op de HKU dus nu zit ik daar, doe de docentenopleiding.
Gaaf!
Nja, die lamp heeft in een museum dagen achter elkaar aangestaan, dus het wil wel. Je moet denk ik alleen ff zorgen voor genoeg ruimte tussen het papier en de lamp.

Citaat:
Ahahah ik wist het, ik ken die voetenopdracht. Het is dat m'n site leeggegooid is, anders zou ik de mijne even showen
Haha jij zit/zat daar dus ook op school?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 09:53
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
What no eyes HAVE seen... maar verder super
het is enkelvoud
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 15:01
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
wat een kut up
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:05
Voltage
Voltage is offline
Citaat:
Net gemaakt , hope you like it !
[afbeelding]
Ik vraag me af hoe oud jij bent.. 7 misschien 8... ?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Haha jij zit/zat daar dus ook op school?
Een jaar illustratie gedaan toen het nog in Kampen zat
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Jawel hoor
Ik vind ze best goed gelukt, al had je IMO de eerste tekening wat mooier uit mogen werken, (meer details, meer schaduwen, het gezicht, het water). De tweede vind ik qua kleuren leuk gedaan. Verder weet ik niet echt wat ik er over moet zeggen, maar hopelijk is dit voldoende
Het is geen water het is melk.
Ik durf nog niet zo goed schaduwen aan te brengen op zachte vlakken (het is een erg zacht gezicht zeg maar), ik heb nog niet zoveel controle over mijn inkttoevoer.
Maar ik ga deze tekening nog heel vaak maken, ik post hem wel nog een keer als ik er meer diepte in heb.
Heb hem trouwens hierop geïnspireerd:



ik zeg liever niet nagetekend of gekopiëerd, want dat is niet mijn intentie. Voor fotokopies zijn er kopiëerapparaten. Ik leg er mijn eigen gevoel in, liever dan dat ik de emotie van het plaatje overneem.

Bij die tweede deed ik maar wat
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
vind vooral de eerste tekening geslaagd, maar voor mijn idee is hij nog niet af, ze staat niet in een achtergrond oid.. misschien was dat niet je bedoeling, maar ik denk dat je doormiddel van een achtergrond haar meer in een context plaatst. Verder vind ik het een mooie dame, roept wel vragen op wat ze in het water doet. Over wat Rasmusje zegt ben ik het eens, het schaduwgebruik is mooi tot nu toe, maar het gezicht mist schaduw. Wat je in de kleding wel goed doet, zo met het aceren met de stof mee e.d., kan je natuurlijk ook doorvoeren in het gezicht zodat het plastischer wordt.

Over de tweede tekening: daar heeft het gezicht wél schaduw en wordt het meteen plastischer. Is naar mijn mening een goede keuze geweest. Vind hierbij alleen de achtergrond een beetje jammer, het wordt meer 'opleuken' en het blijft allemaal vrij vlak, plat. Vind het kleurgebruik wel interessant, maar omdat je hetzelfde kleurgebruik overal in je tekening verwerkt wordt het naar mijn idee meer een soort kleurensoep. Misschien mis ik wel contrast. De 'krullen' rechtsboven vind ik wel interessant, bijna jugendstill achtig. Denk dat er wel bruikbare dingen in zitten om verder te onderzoeken.
Wat ik hierboven zei, ze staat oorspronkelijk in de melk. Mensen die de film kennen snappen wel waarom de achtergrond wit is. (en ik heb hem gemaakt voor mijn vriendje, hij is een groot fan van die film.)

Ja, ik had die tekening ook niet echt serieus bedoeld, ik deed maar wat, had maar twee kleuren en geen zin om te mengen ofzo. Ik vind het nog best wat geworden wat ik een keer ga uitwerken.
Maar het is simple art hè!

dankjulliewel voor het commentaar.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Wat ik hierboven zei, ze staat oorspronkelijk in de melk. Mensen die de film kennen snappen wel waarom de achtergrond wit is. (en ik heb hem gemaakt voor mijn vriendje, hij is een groot fan van die film.)

Ja, ik had die tekening ook niet echt serieus bedoeld, ik deed maar wat, had maar twee kleuren en geen zin om te mengen ofzo. Ik vind het nog best wat geworden wat ik een keer ga uitwerken.
Maar het is simple art hè!

dankjulliewel voor het commentaar.

Spoiler
Ah oke, het is melk. Maar in de afbeelding die je hebt gebruikt zit wel degelijk een suggestie van landschap door de horizon. Nu lijkt je tekening meer een schets dan een tekening (als ik het zo goed verwoord), door bijvoorbeeld de horizon erin te verwerken komt de vrouw in een landschap.
De schaduwen in het gezicht kan je ook, dat weet ik zeker! Want in de kleding doe je het heel goed, dat kan je ook in het gezicht. Er zijn schaduwen bij de ogen, onder de mond en bij de neus. Als je het niet durft in deze tekening zou ik eerst wat schetsjes maken van andere gezichten. (afbeeldingen of naar werkelijkheid met een groot licht-donker contrast is fijner omdat er dan meer schaduw is).

Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 19:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ah oke, het is melk. Maar in de afbeelding die je hebt gebruikt zit wel degelijk een suggestie van landschap door de horizon. Nu lijkt je tekening meer een schets dan een tekening (als ik het zo goed verwoord), door bijvoorbeeld de horizon erin te verwerken komt de vrouw in een landschap.
De schaduwen in het gezicht kan je ook, dat weet ik zeker! Want in de kleding doe je het heel goed, dat kan je ook in het gezicht. Er zijn schaduwen bij de ogen, onder de mond en bij de neus. Als je het niet durft in deze tekening zou ik eerst wat schetsjes maken van andere gezichten. (afbeeldingen of naar werkelijkheid met een groot licht-donker contrast is fijner omdat er dan meer schaduw is).

Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt!
Dankjewel, dan ga ik die tekening binnenkort weer even terugkapen om hem verder af te werken!

Ik vond het inderdaad ook moeilijk de schaduwen in het gezicht te zien.
Ik heb wel degelijk wat aan je commentaar hoor!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:50
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Even m'n nieuwe tablet uitgeprobeerd. En omdat ik toch bezig was met nieuwe dingen, voor het eerst geBobRosst met ArtRage2, wat ik ook nog nooit heb gebruikt.
KITSCH


Laatst gewijzigd op 02-11-2007 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:19
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Bob Ross.
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 11:01
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
A lovely little tree over here, hmmkay.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Schrappen Simple Art-topic
Cherry Springs
21 08-11-2008 03:26
ARTistiek Rode Panda Art.
Verwijderd
9 14-10-2008 17:39
ARTistiek Simple art-topic
Verwijderd
500 24-05-2007 15:52
ARTistiek [discussietopic] Eigen topic's?
Verwijderd
5 11-05-2006 13:13
ARTistiek Nieuwe regels Knutselwerk, Simple Art en Fototopic
Verwijderd
11 13-03-2006 10:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.