Oud 09-12-2007, 17:10
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Citaat:
Mijn religie is perfect daar valt niets aan te moderniseren.
Ahum..
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2007, 17:24
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Had je wat te melden?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:32
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Mijn religie is perfect daar valt niets aan te moderniseren.
die snap ik niet
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:42
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
terug naar het onderwerp, lieve mensen
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
En? Het is niet alsof dat verboden is.
Nee. Maar wel modern.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:23
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
terug naar het onderwerp, lieve mensen
lieverd, dat kan toch niet als we niet weten wat er perfect is aan de islam?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn religie is perfect daar valt niets aan te moderniseren.
Ziehier, sluitende argumentatie waarom de islam en met name een groot aantal daaraan verbonden gelovigen dringend aan modernisering toe zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:53
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Citaat:
Had je wat te melden?
In de Middeleeuwen hadden we extreem-Christendom, voorbeelden hiervan zijn de inquisitie etc. Dit soort praktijken gebeuren niet binnen de Islam, misschien is het gros van de Moslims daar in het Midden-Oosten ook al redelijk geëmancipeerd, net als dat met de Christenen gebeurde de afgelopen eeuwen.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:58
Verwijderd
Citaat:
In de Middeleeuwen hadden we extreem-Christendom, voorbeelden hiervan zijn de inquisitie etc. Dit soort praktijken gebeuren niet binnen de Islam, misschien is het gros van de Moslims daar in het Midden-Oosten ook al redelijk geëmancipeerd, net als dat met de Christenen gebeurde de afgelopen eeuwen.
Lees: Het Zijn Net Mensen, Joris Luyendijk.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:26
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
En dat gaat over? Mijn punt is dat over enkele eeuwen misschien de Islam ook wel op het niveau komt waar het Christendom tegenwoordig zit, redelijk acceptabel.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In de Middeleeuwen hadden we extreem-Christendom, voorbeelden hiervan zijn de inquisitie etc. Dit soort praktijken gebeuren niet binnen de Islam
Pardon? Weet je eigenlijk wel waarover je het hebt?

In het merendeel van de islamitische staten zijn er zware (lijf/dood)straffen op afvalligheid, een andere godsdienstige mening uitdragen dan de islam, en vrij meningsuiting over het algemeen.

Sterker nog, de middeleeuwse inquisitie was een minder grote dreiging voor de godsdienstvrijheid dan de Iraanse of Indonesische godsdienstpolitie, aangezien de middeleeuwse inquisitie onderhevig was aan grote beperkingen in mobiliteit en reikwijdte, en bovendien door seculiere staatshoofden enigsinds beperkt konden worden in wat ze konden maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 17:51
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Sterker nog, de middeleeuwse inquisitie was een minder grote dreiging voor de godsdienstvrijheid dan de Iraanse of Indonesische godsdienstpolitie, aangezien de middeleeuwse inquisitie onderhevig was aan grote beperkingen in mobiliteit en reikwijdte, en bovendien door seculiere staatshoofden enigsinds beperkt konden worden in wat ze konden maken.
je hebt gelijk, veel landen zijn nog niet zover als wij wel zouden wensen. er zijn echter wel 'meer hervormde' en 'lossere' islamitische staten (of beter, staten waar het gross van de bewoners islamitisch is)

voor dit laatste argument is echter redelijkerwijs geen plaats in de discussie, omdat we het hier hebben over geloofsinhouden en intenties, niet over daadkracht.
Verder waren de mensen in die tijd een stuk naiever, en prima zelf in staat elkaar op te hitsen en iemand te stenigen wegens hekserij of wat dan ook. daarvoor hoefde geen agent van de inquisitie aanwezig te zijn.
de aanwezigheid van seculiere invloeden lijkt in veel gevallen slechts te leiden tot het innemen van een fanatieker en extermistischer standpunt, ook in deze tijd.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 22:32
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Nee. Maar wel modern.
Auto's ook
Citaat:
In de Middeleeuwen hadden we extreem-Christendom, voorbeelden hiervan zijn de inquisitie etc. Dit soort praktijken gebeuren niet binnen de Islam, misschien is het gros van de Moslims daar in het Midden-Oosten ook al redelijk geëmancipeerd, net als dat met de Christenen gebeurde de afgelopen eeuwen.
Ik vraag me af wat voor xenofobische opvattingen hier allemaal de revue passeren. Verdiep je eens in de Islam voordat je hier komt mekkeren over staten.

Religie=staat ja/nee

Ik vind de Islam perfect, daar hoeft niets aan verandert te worden.En nee ik loop geen mensen te stenigen
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 00:07
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Auto's ook

Ik vraag me af wat voor xenofobische opvattingen hier allemaal de revue passeren. Verdiep je eens in de Islam voordat je hier komt mekkeren over staten.

Religie=staat ja/nee

Ik vind de Islam perfect, daar hoeft niets aan verandert te worden.En nee ik loop geen mensen te stenigen
ah zie daar, het is je mening, geen feit.
maar als de islam perfect is als religie en jij bent een moslim, ben jij dan ook perfect?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat voor xenofobische opvattingen hier allemaal de revue passeren. Verdiep je eens in de Islam voordat je hier komt mekkeren over staten.
Jij maakt je met je superioriteitsidee en verwijten net zo goed schuldig aan xenofobie. Iedereen die met andere argumenten komt val je met dit soort uitspraken op de persoon aan uit angst je in te leven in hun argumentatie.

Hij had best een punt door de juridische werkelijkheid in islamitische staten in het Midden-Oosten te bekijken. De wetgeving daar is namelijk gebaseerd op de islam. Een drietal islamitische staten past die zelfs letterlijk toe.

Gevolg daarvan is brute onderdrukking, barbaarse executies vanwege wie iemand is en vigilante justice van godsdienstgestoorde milities. Tenzij er dan een verrekt goede verklaring komt waarom de islam dat niet veroorzaakte zijn de twee aan elkaar verbonden, en trekken we de conclusie dat de islam een barbaars rechtssysteem veroorzaakt.

Je kunt nu uiteraard mij uitschelden, of roepen dat het toch allemaal niet zo is, maar daarmee geef je dan wel duidelijk aan dat ik gelijk heb, en de enige xenofoob in de discussie zich ergens tussen jouw bureaustoel en jouw pc bevind.
Zou je er serieus op ingaan, dan is een dergelijk waardeoordeel uiteraard niet ter sprake. Jij bepaald dat volledig zelf.
Citaat:
Ik vind de Islam perfect, daar hoeft niets aan verandert te worden.En nee ik loop geen mensen te stenigen
Dan vind je dus dat de islam niet perfect is.

Anders dan zou je gerust mensen stenigen in de volle overtuiging dat een dergelijke brute misdaad terecht is omdat de islam het aanbeveelt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Anders dan zou je gerust mensen stenigen in de volle overtuiging dat een dergelijke brute misdaad terecht is omdat de islam het aanbeveelt.
Islam beveelt dat niet aan.

Verder, natuurlijk vinden promilage en ik de islam perfect, waarom zouden we er anders voor gekozen hebben?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:33
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom mensen een bepaalde visie aannemen of overnemen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Islam beveelt dat niet aan.
Ik raad je aan de sharia te lezen. Opgesteld door mensen die heel wat meer gezag hebben op het gebied van de islam dan Promillage of jij.


Überhaupt leidt het feit dat er voorstanders en tegenstanders van zijn al tot de onvermijdelijke conclusie dat de islam niet perfect kan zijn, omdat zelfs moslims onderling het niet eens zijn over wat de islam is.

Ik zou het spaghettimonster van stal kunnen halen als parabel van redetwisten over de eigenschappen van iets dat niet bestaat, maar ik geloof dat we beiden begrijpen dat ik hiermee een ijzersterk punt heb.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:40
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik raad je aan de sharia te lezen. Opgesteld door mensen die heel wat meer gezag hebben op het gebied van de islam dan Promillage of jij.


Überhaupt leidt het feit dat er voorstanders en tegenstanders van zijn al tot de onvermijdelijke conclusie dat de islam niet perfect kan zijn, omdat zelfs moslims onderling het niet eens zijn over wat de islam is.

Ik zou het spaghettimonster van stal kunnen halen als parabel van redetwisten over de eigenschappen van iets dat niet bestaat, maar ik geloof dat we beiden begrijpen dat ik hiermee een ijzersterk punt heb.
nee, want elke individuele moslim gelooft erin dat hij/zij het geloof juist beoefent en interpreteert. dat anderen dat niet doen is de fout van die anderen, niet de islam.
dat is geloof he. against all odds. en stiekem is het eerder een geloof in jezelf en je eigen kijkwijze (en manier van interpreteren) dan werkelijk wat er geschreven staat.

anders zouden wij vanuit logisch oogpunt ook moeten stellen dat als god perfect is en zijn woord(en) over zou brengen op de mensen van aarde.. iedereen al lang bekeerd had moeten zijn.
een perfect wezen valt niet de ontkennen of ondermijnen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 11-12-2007 om 01:45.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Ik raad je aan de sharia te lezen. Opgesteld door mensen die heel wat meer gezag hebben op het gebied van de islam dan Promillage of jij.
Sorry, ga je me nu vertellen hoe ik mijn religie moet belijden?

Citaat:
Überhaupt leidt het feit dat er voorstanders en tegenstanders van zijn al tot de onvermijdelijke conclusie dat de islam niet perfect kan zijn, omdat zelfs moslims onderling het niet eens zijn over wat de islam is.
Tekortkomingen van de mens .
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom mensen een bepaalde visie aannemen of overnemen.
Ik kies het omdat het voor mij perfect is. Ik geloof in Allah en daar heb ik geen twijfels over.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 02:04
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik kies het omdat het voor mij perfect is. Ik geloof in Allah en daar heb ik geen twijfels over.
maar keurt allah volgens jou stenigen goed?

weetje k zag laatst een film die over Mormonen ging: 'September Dawn'
die mensen geloofden dat ze uit naam van god hun vijanden moesten doden.
de slachtoffers waren volgens hen ook niet slachtoffer maar juist gezegend, omdat op het moment dat ze vermoord zijn ze verlost worden en in t paradijs terecht komen.
zo kwamen ze tot de conclusie dat elke persoon die ze vermoorden juist enorm veel medelijden kreeg. (tis gebaseerd op een waargebeurd verhaal van mormomen in de tijd van kolonialisatie in amerika)
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 12:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Verder, natuurlijk vinden promilage en ik de islam perfect, waarom zouden we er anders voor gekozen hebben?
Wanneer heb je ervoor gekozen om ergens in te geloven? En hoe doe je dat, bewust ergens in geloven?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 12:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nee, want elke individuele moslim gelooft erin dat hij/zij het geloof juist beoefent en interpreteert. dat anderen dat niet doen is de fout van die anderen, niet de islam.
Maar zou eenn perfect gelooof niet juist slechts voor één uitleg vatbaar zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 13:15
Verwijderd
"Perfect" is sowieso nogal een holle kwalificatie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 13:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sorry, ga je me nu vertellen hoe ik mijn religie moet belijden?
Nee, ik wijs er slechts op dat jouw idee over de islam niet klopt volgens vele moslims, waarvan een groot deel meer kennis en gezag op gebied van de islam heeft dan jij.

Ik trek slechts de conclusies daaruit dat de islam per definitie niet perfect kan zijn, en jouw versie alsook die van Promillage in de regel ongeldig zijn. Ik kan daar tevens aan toevoegen dat die interpretatie beperkt is tot jouw opleidingsgraad en Europese herkomst.

En los daarvan, waarom zou ik jou niet kunnen voorschrijven wat de islam is?
Citaat:
Tekortkomingen van de mens .
Dooddoener zonder verband met mijn bewering. Bovendien gebaseerd op een niet bewezen aanname, namelijk de aanname dat de islam ondanks de kritiek perfect blijft, terwijl zojuist bewezen is dat de islam feilbaar is. Probeer het nogmaals.
Citaat:
Wanneer heb je ervoor gekozen om ergens in te geloven? En hoe doe je dat, bewust ergens in geloven?
Papa zei dat het moest. Feitelijk een retorische vraag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 15:44
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Maar zou eenn perfect gelooof niet juist slechts voor één uitleg vatbaar zijn?
in feite wel, maar voor de gelovige maakt dat weinig uit.. die gelooft toch wel in de perfectie van zijn/haar eigen interpretatie van de heilige geschriften.
daarbij denk ik dat wel alle moslims het er over eens zijn dat ze allah perfect vinden.
(alleen hebben ze dus allemaal een ander beeld van die perfecte allah )
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:26
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
@Inanis kijk jij begrijpt het

Citaat:
Maar zou eenn perfect gelooof niet juist slechts voor één uitleg vatbaar zijn?
Denk je dat de meeste gelovigen niet geloven dat het iets voor een uitleg vatbaar is?

Ik ben een soenniet net zoals het grootste gedeelte van de moslims. Ik vind onze opvatting de waarheid en alles wat onze religie inhoudt dus perfect. Daarom geloof ik natuurlijk ook.

De islam is een religie geen staat dus aan de hand van een land een religie beoordelen is onjuist. Ik ben juist voor een seculiere staat omdat politiek religie corrumpteert.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat de koran geen gemakkelijk boek is dat je kunt openslaan en dan concluderen dat je wel weet wat er bedoeld wordt.Omdat de meeste stukken zijn neergedaald in bepaalde periodes van onze profeet, moeten sommige stukken in hun context bezien worden. Daarom is de soenna bepalender voor het handelen van een moslim dan de koran. De koran word niet in twijfel getrokken die is perfect, alleen hoe je die theorie naar de praktijk moet verplaatsen en daartoe wordt het leven van Mohammed als voorbeeld genomen.

Als niet moslim kun je alleen over de Islam leren door uitleggende boeken over de Islam te lezen en niet de koran. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Wanneer heb je ervoor gekozen om ergens in te geloven? En hoe doe je dat, bewust ergens in geloven?
Sinds ik zelf na ging denken en hoe je dat doet? Hoe houdt je van iemand?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik wijs er slechts op dat jouw idee over de islam niet klopt volgens vele moslims, waarvan een groot deel meer kennis en gezag op gebied van de islam heeft dan jij.
Lol, als je je echt verdiept had in de stof, dan had je me niet aangeraden de "sharia te lezen".


Citaat:
En los daarvan, waarom zou ik jou niet kunnen voorschrijven wat de islam is?.
Omdat geloof a) persoonlijk is en b) ik slim genoeg ben dat zelf uit te vissen.

Citaat:
Dooddoener zonder verband met mijn bewering. Bovendien gebaseerd op een niet bewezen aanname, namelijk de aanname dat de islam ondanks de kritiek perfect blijft, terwijl zojuist bewezen is dat de islam feilbaar is. Probeer het nogmaals.
Eh, als ik zeg dat de islam perfect voor mij is, wil dat zeggen dat ik me er helemaal in kan vinden en er gelukkig mee ben en dat het een leidraad is in mijn leven. Dus waarom zou ik nou in hemelsnaam iets aan jou moeten bewijzen als het gaat om mijn persoonlijke religie en leven?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 19:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als niet moslim kun je alleen over de Islam leren door uitleggende boeken over de Islam te lezen en niet de koran. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
Lekker rolbevestigd dat er weer beledigingen naar alle niet-moslims aan te pas komen zodra het over de islam gaat.

Om nog maar te zwijgen van de ongelovelijke tunnelvisie die het uitstraalt om te zeggen dat niemand behalve je eigen mensen in staat zijn iets te begrijpen.
Citaat:
Lol, als je je echt verdiept had in de stof, dan had je me niet aangeraden de "sharia te lezen".
De sharia is wat de islamitische wet zoals die bedoeld was het dichtst benaderd. Nu wordt die Belgische apologistenpagina waarschijnlijk weer gespamt, zoals dat al sinds 2005 gebeurd, maar dat doet weinig af van het feit dat we islamitisch recht prima aan de sharia kunnen toetsen zolang er geen miljoenen moslims opstaan die met een goed argument de sharia verwerpen.
Citaat:
Omdat geloof a) persoonlijk is en b) ik slim genoeg ben dat zelf uit te vissen.
Nu ben je jouw persoonlijke religie en de geïnstitutionaliseerde islam door elkaar aan het halen. Beiden zijn niet hetzelfde.
Citaat:
Dus waarom zou ik nou in hemelsnaam iets aan jou moeten bewijzen als het gaat om mijn persoonlijke religie en leven?
Het hoeft niet, maar je kunt geen kritiek op me leveren als je dat niet doet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 19:31
Verwijderd
Citaat:
De sharia is wat de islamitische wet zoals die bedoeld was het dichtst benaderd. Nu wordt die Belgische apologistenpagina waarschijnlijk weer gespamt, zoals dat al sinds 2005 gebeurd, maar dat doet weinig af van het feit dat we islamitisch recht prima aan de sharia kunnen toetsen zolang er geen miljoenen moslims opstaan die met een goed argument de sharia verwerpen.
En waar staat het beschreven? Juist ja in de koran en haddith => multi interpretabel etc.

Citaat:
Nu ben je jouw persoonlijke religie en de geïnstitutionaliseerde islam door elkaar aan het halen. Beiden zijn niet hetzelfde.
Geïnstitutionaliseerde islam?


Citaat:
Het hoeft niet, maar je kunt geen kritiek op me leveren als je dat niet doet.
Waarom moet dat? Dit gaat over onze religie en die vinden wij perfect, wat jij ervan vind zal ons een worst wezen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 19:58
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Lekker rolbevestigd dat er weer beledigingen naar alle niet-moslims aan te pas komen zodra het over de islam gaat.

Om nog maar te zwijgen van de ongelovelijke tunnelvisie die het uitstraalt om te zeggen dat niemand behalve je eigen mensen in staat zijn iets te begrijpen.
Ik loop niemand te beledigen en ik heb beargumenteerd waarom de koran niet zo eenvoudig te begrijpen is. Maar ik ken jou discussiermanieren nu onderhand wel, lekker de helft van mijn bericht weg laten om me vervolgens daarop af te zeiken en allerlei verdachtmakingen in de schoenen te schuiven. Walgelijk
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 20:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En waar staat het beschreven? Juist ja in de koran en haddith => multi interpretabel etc.
Aha, dus dan kan de islam in het geheel niet perfect zijn.
Citaat:
Geïnstitutionaliseerde islam?
Man weiBt doch?

in·sti·tu·ti·o·na·li·se·ren (ov.ww.)
1 maken tot een gevestigde instelling
2 tot een formele regeling maken => formaliseren
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Aha, dus dan kan de islam in het geheel niet perfect zijn.
Jawel, alleen de mens is dat niet

Citaat:
Man weiBt doch?

in·sti·tu·ti·o·na·li·se·ren (ov.ww.)
1 maken tot een gevestigde instelling
2 tot een formele regeling maken => formaliseren
En hebben ze ook een website?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jawel, alleen de mens is dat niet
Je kunt je niet beroepen op die onbewezen aanname om die aanname te bewijzen, dat is cirkelredeneren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Je kunt je niet beroepen op die onbewezen aanname om die aanname te bewijzen, dat is cirkelredeneren.
Ik hoef je niet te bewijzen, aangezien ik al een paar keer heb duidelijk gemaakt dat het voor mij persoonlijk is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:50
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je kunt je niet beroepen op die onbewezen aanname om die aanname te bewijzen, dat is cirkelredeneren.
weetje wat ik nog het vreemdste vind..
de mens is niet perfect, maar zo imperfect als hij is maakt hij toch boeken om een perfect boek uit te leggen.
hoe kan een imperfect iets een perfect boek uitleggen..
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 12-12-2007 om 00:32.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 00:26
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Je kunt je niet beroepen op die onbewezen aanname om die aanname te bewijzen, dat is cirkelredeneren.
geheel offtopic, maar tocc een vraag: bestaan er dingen waar we ons rechtmatig op kunnen beroepen, T_ID? Een van de coolere filosofen, Hegel, dacht bijvoorbeeld dat het komen tot een ware leer alleen kon door vooraannames te doen die tot conclusies zouden leiden waaruit de vooraannames volgden.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
@Inanis kijk jij begrijpt het


Denk je dat de meeste gelovigen niet geloven dat het iets voor een uitleg vatbaar is?

Ik ben een soenniet net zoals het grootste gedeelte van de moslims. Ik vind onze opvatting de waarheid en alles wat onze religie inhoudt dus perfect. Daarom geloof ik natuurlijk ook.
Als een groot gedeelte van je medegeovigen het niet eens is met je uitleg, betekent het dan niet per definitie dat het geschrift onduidelijk is, en dat het daardoor dus imperfect is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:05
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Trouwen en vervolgens sex hebben met minderjarigen is niet mijn ideaalbeeld van perfectie. Zoiets heet pedofilie, en daar deed de Islam's heilige profeet aan.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 18:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Trouwen en vervolgens sex hebben met minderjarigen is niet mijn ideaalbeeld van perfectie. Zoiets heet pedofilie, en daar deed de Islam's heilige profeet aan.
Waarom zou een 12-jarige geen seks mogen hebben, als zij dat lichamelijk wel aan kan?

In Nederland wordt het beeld geschapen dat a) pedofielen duivelachtige entiteiten zijn, b) seks vies is (met dank aan het christendom), c) jongeren onder de 16 niet wijs genoeg zijn om beslissingen over hun lichaam te maken, d) jongeren ouder dan 16 dit per definitie wel kunnen. Allen onzin.

Dat tegenwoordig veel 12-jarige meisjes nog met poppen spelen, en door hun ouders worden vertroeteld als prinsesjes, wil niet zeggen dat alle ouders hun kinderen zo opvoeden, en dat alle kinderen niet rijp zijn om eigen keuzes te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 18:53
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Waarom zou een 12-jarige geen seks mogen hebben, als zij dat lichamelijk wel aan kan?
Het gaat er niet alleen om of ze het lichamelijk gezien kan.

Zie jij je zusje van 12 al seks hebben met iemand??
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 19:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Het gaat er niet alleen om of ze het lichamelijk gezien kan.

Zie jij je zusje van 12 al seks hebben met iemand??
Nee. Ook ik ben jarenlang geindoctrineerd met het idee dat dat niet kan. Daarom stond ik mijn moeder ook raar aan te kijken, toen ze mij vertelde dat een oom en tante op 13 en 14 jarige leeftijd waren getrouwd (ze zijn overigens nog steeds samen).

Maar als je je gevoel uitschakelt, en zo de zaak bekijkt, is er niets verkeerds aan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 20:52
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Ik heb een zusje van 11, bijna 12. Ik haat pedo's. Als ik ooit zo'n stuk tuig aan d'r zie komen mep ik die vieze rotkop van hem recht naar de hel, waar ze horen.

Seks met kinderen is belachelijk, smerig en afschrikwekkend. Volwassenen hebben de keus, kleine kinderen niet.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:35
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Waarom zou een 12-jarige geen seks mogen hebben, als zij dat lichamelijk wel aan kan?

In Nederland wordt het beeld geschapen dat a) pedofielen duivelachtige entiteiten zijn, b) seks vies is (met dank aan het christendom), c) jongeren onder de 16 niet wijs genoeg zijn om beslissingen over hun lichaam te maken, d) jongeren ouder dan 16 dit per definitie wel kunnen. Allen onzin.

Dat tegenwoordig veel 12-jarige meisjes nog met poppen spelen, en door hun ouders worden vertroeteld als prinsesjes, wil niet zeggen dat alle ouders hun kinderen zo opvoeden, en dat alle kinderen niet rijp zijn om eigen keuzes te maken.
nee, pedofielen sporen ook niet.. 21 jaar met 12 jaar, wtf.
een meisje van 12 is klein, ongeacht of ze wel of niet met poppen speelt.
en zal zichzelf wss heel makkelijk laten inpakken door een oudere jongeman/man.
vooral als ze geen leuk sociaal leven heeft met anderen van haar leeftijd.

ze moeten leren omgaan met hun hormoontjes door met anderen van hun leeftijd te friemelen en te oefenen (denk aan kussen, zoenen, vrijen, handwerk) of die te zien friemelen en oefenen.
dat moet je niet in één keer dumpen in de handen van volwassenen (18+) die al veel meer weten en wellicht hebben ondervonden van de wereld van seksuele intimiteit.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
en zal zichzelf wss heel makkelijk laten inpakken door een oudere jongen.
Als dat waar is, waarom worden er dan zo weinig van die 12-jarige meisjes "ingepakt" door oudere jongens?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:40
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als dat waar is, waarom worden er dan zo weinig van die 12-jarige meisjes "ingepakt" door oudere jongens?
omdat er gelukkig niet veel oudere jongens zijn die kleine meisjes willen en ook daadwerkelijk proberen te/gaan misbruiken.. wtf
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:43
Verwijderd
Citaat:
omdat er gelukkig niet veel oudere jongens zijn die kleine meisjes willen en ook daadwerkelijk proberen te/gaan misbruiken.. wtf
Ja, maar als het werkelijk zo makkelijk zou zijn, zou het natuurlijk heel makkelijk zijn voor een oudere jongen om een groot aantal 12-jarigen "in te pakken". Toch gebeurt dit niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:46
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Dat is omdat de meeste oudere jongens graag ook wat ouder meisjes willen hebben, geen kleuter.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie stelling: Islam modeniseren
johan_kool
5 21-11-2007 23:14
Levensbeschouwing & Filosofie stelling: Islam modeniseren
johan_kool
2 29-10-2007 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.