Oud 25-03-2008, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Je hebt pas rechten als je je plichten hebt voldaan
Absolute fucking loads of horse crap detected.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2008, 13:47
Verwijderd
Veroorzaker; Ik vind je heel erg sexy als je zo praat en ik ben het compleet met je eens. Het verhaal over genetica weet ik dan niet genoeg van af om er goed over mee te kunnen discussiëren, maar ik kan me vinden in de verhalen die je verder schrijft
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:48
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Nee als godslastering als hinderlijk wordt ervaren komt dat door de bekrompenheid van de gelovige zoals ik al uit heb geprobeerd te leggen.
Ik vind in de rij wachten iets heel anders dan dat je iemand beledigd waar je heel veel mee hebt. Als je God beledigd, raak je een christen daar ook mee. Als je een goede vriendin of vriend van mij beledigd, raak je mij daar ook mee. Dat vind ik ook hinderlijk. Ik mag hopen voor jouw vriendschappen dat jij dat ook als hinderlijk ervaart, anders zou ik me de waarde van de vriendschap afvragen. In ieder geval, zo’n soort vergelijking moet je trekken, en niet iets met een materieel iets als een kassa.
Citaat:
En ja, rekening houden met andere mensen is heel normaal, behalve als de pastoor de klok wil luiden, want dat moeten de ongelovige zich maar even niet zo aanstellen en is fatsoen ondergeschikt aan het recht van de gelovige om herrie te maken. Of als madonna op wil treden, waar niemand een gelovige naartoe dwingt te gaan, dan proberen ze het nog te verbieden zodat heel veel mensen hun pleziertje mislopen, en dat allemaal vanuit het misplaatste superioriteitsgevoel wat gelovigen het idee geeft dat ze pas echt rekening houden met andere mensen als ze ze hun wil op kunnen leggen, want dat is immers het beste voor ze.
Tja, de ene gelovige is de andere niet. Ik ben het met je eens dat de een zich veel te druk maakt om dingen. Maar er zijn dan nog wel grenzen om rekening mee te houden. En dat de klokken luiden hoeft van mij ook niet meer, tegenwoordig hebben we wekkers. Maar dat madonna zo optreedt, is provocerend en respectloos. Daar mag best wat gezegd over worden. Niet dat er dan gereld moet worden (zoals de cartoonrellen van Denemarken), maar er mag wel duidelijk gemaakt worden dat je sommige dingen even niet altijd kan doen. En dat heeft niets met meer rechten te maken. Ik zal ook nooit een boeddhabeeld in de fik steken of wat dan ook. Dat is een stukje respect voor een andersdenkend persoon.
Citaat:
Inderdaad. Als God almachtig en alwetend zou zijn, zou hij boven de imperfecte wet van ons staan, en als God zich beledigd voelt, zal hij daar wel een passend antwoord op hebben. Als wij als God gaan beschermen, kan dat ook als een belediging aan zijn adres worden opgevat. Hij kan toch zichzelf wel verdedigen als almachtige God?
Natuurlijk zou God dat kunnen doen. Waarschijnlijk zal Hij dat ook doen (misschien pas na het leven bijvoorbeeld). Dat neemt niet weg dat wij als mensen ook een soort ‘werktuig’ van Hem zijn.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind in de rij wachten iets heel anders dan dat je iemand beledigd waar je heel veel mee hebt. Als je God beledigd, raak je een christen daar ook mee. Als je een goede vriendin of vriend van mij beledigd, raak je mij daar ook mee. Dat vind ik ook hinderlijk.
Voordat ik voor de zesde keer herhaal dat plaatsvervangend aanstoot nemen geen argument vormt, zal ik maar vragen waarom je dit maar blijft herhalen, terwijl er geen argument in zit. Wellicht een doel dat mij nog niet opviel?
Citaat:
Ik mag hopen voor jouw vriendschappen dat jij dat ook als hinderlijk ervaart, anders zou ik me de waarde van de vriendschap afvragen.
Je doorzichtige poging tot emotionele chantage mislukt jammerlijk.
Citaat:
Maar dat madonna zo optreedt, is provocerend en respectloos. Daar mag best wat gezegd over worden. Niet dat er dan gereld moet worden (zoals de cartoonrellen van Denemarken), maar er mag wel duidelijk gemaakt worden dat je sommige dingen even niet altijd kan doen. En dat heeft niets met meer rechten te maken.
Jawel, artistieke vrijheid. Dat jij iets vind is geen reden andere mensen iets te verbieden.
Citaat:
Ik zal ook nooit een boeddhabeeld in de fik steken of wat dan ook.
Oh, da's nou jammer. Ze fikken als een tierelier, en ook jij mag het doen als je dat wilt, dat recht heb je.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 08:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind in de rij wachten iets heel anders dan dat je iemand beledigd waar je heel veel mee hebt. Als je God beledigd, raak je een christen daar ook mee. Als je een goede vriendin of vriend van mij beledigd, raak je mij daar ook mee. Dat vind ik ook hinderlijk. Ik mag hopen voor jouw vriendschappen dat jij dat ook als hinderlijk ervaart, anders zou ik me de waarde van de vriendschap afvragen. In ieder geval, zo’n soort vergelijking moet je trekken, en niet iets met een materieel iets als een kassa. .
Dat is dus precies mijn punt. Als jij het hinderlijk vindt wanneer mensen god beledigen, dan moet je in een klooster gaan wonen (en ik online gaan winkelen). Daar zal niemand god beledigen en kun jij je hele leven inrichten zoals jij dat wil, de hele dag op je knietjes god aanbidden, dat moet toch mooi zijn? Waarom doe je dat niet? Als jij je in de openbaarheid begeeft zul je er echter mee moeten leren omgaan dat mensen dingen doen die jij als niet zo prettig ervaart.

Ik waardeer mijn vriendschap niet naar de mate waarin mijn vrienden tegen derden roepen hoe geweldig ik wel of niet ben, als jij dat wel doet vind ik dat erg armoedig.

Citaat:
Tja, de ene gelovige is de andere niet. Ik ben het met je eens dat de een zich veel te druk maakt om dingen. Maar er zijn dan nog wel grenzen om rekening mee te houden. En dat de klokken luiden hoeft van mij ook niet meer, tegenwoordig hebben we wekkers. Maar dat madonna zo optreedt, is provocerend en respectloos. Daar mag best wat gezegd over worden. Niet dat er dan gereld moet worden (zoals de cartoonrellen van Denemarken), maar er mag wel duidelijk gemaakt worden dat je sommige dingen even niet altijd kan doen. En dat heeft niets met meer rechten te maken. Ik zal ook nooit een boeddhabeeld in de fik steken of wat dan ook. Dat is een stukje respect voor een andersdenkend persoon.
.
Natuurlijk mag er wat van gezegd worden, maak een spandoek en ga fijn bij de ingang van een concert staan protesteren, maar waarom verbieden? Als er 40.000 heidenen naartoe willen en geen enkele gelovige gedwongen wordt om erbij aanwezig te zijn, who cares? Al breken ze een kruis doormidden, waarom stoort jou dat zo?

Ik vind het ook zeer kwalijk dat mensen hun kinderen indoctrineren op basis van fascistische/rascistische geschiedenisboekjes die door een of andere godheid geinspireerd zouden zijn. Maar ik doe geen moeite om ze te verbieden omdat, naast dat ik weet dat het zinloos zou zijn, ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om zo dom te zijn als dat ze willen

Waarom gun jij mij de vrijheid niet die ik jou wel gun?
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 28-03-2008 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:28
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Laten we de weinig constructieve reacties van vanochtend vergeten en ontopic en beleefd blijven.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind in de rij wachten iets heel anders dan dat je iemand beledigd waar je heel veel mee hebt. Als je God beledigd, raak je een christen daar ook mee.
Het is onmogelijk om God te beledigen, want omdat beledigd te zijn moet je bestaan. En zelfs al zou God bestaan, waarom zou een almachtig wezen er dan voor kiezen beledigd te worden?

Citaat:
Maar dat madonna zo optreedt, is provocerend en respectloos.
Nee, dat is jouw religieuze interpretatie ervan. Ik denk niet dat ze haar act bedoeld heeft om christenen te beledigen. Wat wel écht provocerend en respectloos is, is het willen ontzeggen van iemands vrijheid van expressie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:34
Verwijderd
Een almachtige en alwetende god zal die belediging ook al voor je geboorte zien aankomen dus hij heeft genoeg tijd om zich erop voor te bereiden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 09:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Een almachtige en alwetende god zal die belediging ook al voor je geboorte zien aankomen dus hij heeft genoeg tijd om zich erop voor te bereiden.
Sterker nog, als God de schepper is van al wat je ziet, dan heeft hij ook je gedachtengang gemaakt, en is daarom daarom direct schuldig aan die persiflage. Als God niet gelasterd had willen worden, dan had hij de mens niet moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog, als God de schepper is van al wat je ziet, dan heeft hij ook je gedachtengang gemaakt, en is daarom daarom direct schuldig aan die persiflage. Als God niet gelasterd had willen worden, dan had hij de mens niet moeten maken.
Ja, uit de alwetendheid van god volgt automatisch dat alles gods wil is, maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 17:43
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
maar dat is een andere discussie.
Niet per se, dit subforum heet religie. Argumenten die het de mogelijkheid op het bestaan van een hogere macht ontkrachten, passen in iedere discussie hier.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 19:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Niet per se, dit subforum heet religie. Argumenten die het de mogelijkheid op het bestaan van een hogere macht ontkrachten, passen in iedere discussie hier.

Start maar een topic dan
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 20:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Start maar een topic dan
As you wish.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Raad van State: school mag homoleraar wegsturen'
Gatara
40 10-06-2009 14:30
Levensbeschouwing & Filosofie welk geloof?!
SpongeBobbel
346 21-02-2007 12:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap van Dale kuist woordenboeken.
Twanos
117 10-02-2007 14:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie zou je nu stemmen? (poll)
T_ID
500 30-09-2006 01:14
Levensbeschouwing & Filosofie Religie en Racisme
Hem
121 23-08-2006 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.