Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2009, 16:01
sombody
sombody is offline
ik had een paar vragen?!
hoelang kan sperma minimaal leven in de vrouwen lichaam?
en als alle sperma in een x dood gaat naar ongeveer 5 a 6 uur wat houd dat in?
en als je antibiotica gebruikt en je bent zonder condoom naar bed geweest en je gebruikt wel de pil kan je dan als nog zwanger worden is de kans groot?!
ik hoop dat iemand op al deze vragen antwoord heeft!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het hangt van de plek af. In een vrouwenoor is sperma vrij snel dood. Maar als je het er bij de kut instopt blijft het wat langer leven en verandert het misschien wel in een mens.
Antibiotica kunnen de werking van de pil tegengaan.
Maar jij lijkt me niet het soort persoon dat überhaupt seks zou moeten hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 10-07-2009 om 02:01.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 01:51
Verwijderd
Citaat:
ik had een paar vragen?!
hoelang kan sperma minimaal leven in de vrouwen lichaam?
en als alle sperma in een x dood gaat naar ongeveer 5 a 6 uur wat houd dat in?
en als je antibiotica gebruikt en je bent zonder condoom naar bed geweest en je gebruikt wel de pil kan je dan als nog zwanger worden is de kans groot?!
ik hoop dat iemand op al deze vragen antwoord heeft!
1. Minimaal 0,0000000000000000000000000000000000001 seconde. Ongeveer.
2. Dat alle sperma dood is.
3. Ja, bij jou wel.

PS. Ga eens naar school.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 06:08
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Inderdaad, ik hoop echt niet dat je iemand zwanger hebt gemaakt.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 08:59
Verwijderd
Wat wil je precies bereiken met je vraag over hoe lang sperma leeft? Wat bedoel je daarmee? Als in: 'Hoe lang na de seks kan ik nog zwanger raken ofzo?'

Verder bestaat de kans dat je zwanger bent als je een anitbioticakuur gebruikt bij de pil. Vrijwel iedereen weet dat antibiotica de werking van de pil vermindert.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 16:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
De kans is aanwezig ja. Door antibiotica is de werking van de pil (sterk) vermindert en moet je bij seks altijd gebruik maken van een condoom.

Sperma kan volgens mij zo'n 2 à 3 dagen 'overleven' in het vrouwelijk geslachtsstelsel. Dus als je vlak voor je eisprong seks hebt gehad kun je zwanger raken. Ook als je eisprong net is geweest (eicellen gaan, als ze niet bevrucht zijn, na ongeveer een dag ten gronde).

Ik zou een morning after pil halen of als het daar te laat voor is over een tijdje (als je over tijd bent met je ongesteldheid) een zwangerschapstest halen. En dan moet je langs de huisarts/vrouwenkliniek om te bespreken wat je wilt als je toch zwanger blijkt te zijn.

Maar goed, dit topic hoort niet op Seksualiteit, dus gaat naar Lichaam & Gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
De kans is aanwezig ja. Door antibiotica is de werking van de pil (sterk) vermindert en moet je bij seks altijd gebruik maken van een condoom.
geldt alleen voor de antibiotica amoxicilline en de tetracyclines (doxycycline , minocycline en tetracycline).

en indien een van deze gebruikt worden dan geldt

Er zijn dus aanvullende maatregelen in de vorm van condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur indien na het einde van de kuur nog minimaal 7 pillen van de strip moeten worden geslikt.

Wanneer op de dag van stoppen van de antibioticumkuur minder dan 7 pillen in de strip over zijn of wanneer het einde van de antibioticumkuur in de stopweek valt, zijn er 3 adviezen mogelijk waaruit de vrouw zelf kan kiezen:

a. Menstruatie 1-7 dagen uitstellen:
Ga na het einde van de strip door met de pil totdat wel 7 pillen zijn geslikt na stoppen van de kuur. Bij de tweefasenpil en driefasenpil doorgaan met pillen van de laatste fase. De menstruatie wordt hiermee 1-7 dagen uitgesteld. Hierbij zijn condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur.

b. Menstruatie 3 weken uitstellen:
Ga na het einde van de strip direct door met een nieuwe pilstrip. Dit kan ook met de tweefasenpil en de driefasenpil. De menstruatie wordt hiermee 3 weken uitgesteld. Er is wel kans op doorbraakbloedingen. Hierbij zijn condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur.

c. Geen uitstel menstruatie:
Als de vrouw de menstruatie liever niet wil uitstellen en het normale pilschema wil aanhouden, wordt geadviseerd condooms te gebruiken tijdens de antibioticumkuur en tot en met 14 dagen daarna.


https://www.mijnapotheek.nl/content_read.asp?ID=62
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 23:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vrijwel iedereen weet dat antibiotica de werking van de pil vermindert.
Dat valt behoorlijk tegen hoor, hoeveel mensen dat weten.
Ik merk dat het op het forum bij veel bezoekers van L&G bekend is, maar in mijn omgeving ken ik iemand die zwanger is geraakt nadat de pil door antibiotica niet naar behoren werkte. Toen ze dat bekend maakte waren er toch behoorlijk wat mensen die ook niet wisten dat antibiotica dat effect heeft.
Maar goed, daar dient in principe de bijsluiter (en de arts) dan weer voor als je het middel gebruikt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 21:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat valt behoorlijk tegen hoor, hoeveel mensen dat weten.
Ik merk dat het op het forum bij veel bezoekers van L&G bekend is, maar in mijn omgeving ken ik iemand die zwanger is geraakt nadat de pil door antibiotica niet naar behoren werkte. Toen ze dat bekend maakte waren er toch behoorlijk wat mensen die ook niet wisten dat antibiotica dat effect heeft.
Maar goed, daar dient in principe de bijsluiter (en de arts) dan weer voor als je het middel gebruikt.
Haha klopt. M'n begeleidster (gepromoveerd en al op biomedische vakgebied) kwam er na zo'n 6 jaar af en toe werken met ampicilline achter dat je anticonceptie daar niet meer van werkt. Nou werkte ze meestal wel met handschoenen. Ik van de week niet, en ik kreeg wat op m'n hand. Waarschijnlijk doet het niet zoveel, maar ik werkte wel met vrije hoge concentraties. Oeps.

Maar ik heb 't op de middelbare school bij biologie geleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 21:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
geldt alleen voor de antibiotica amoxicilline en de tetracyclines (doxycycline , minocycline en tetracycline).
Ampicilline is een amoxicilline?

Maar als iedereen nou voor het gemak leert (die geen geneeskunde studeert) dat door gebruik van alle antibiotica je anticonceptie niet meer werkt, voorkom je dat het toch mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ampicilline is een amoxicilline?

Maar als iedereen nou voor het gemak leert (die geen geneeskunde studeert) dat door gebruik van alle antibiotica je anticonceptie niet meer werkt, voorkom je dat het toch mis gaat.
ik studeer ook geen geneeskunde

ampicilline is net als amoxicilline een penicilline en beide zijn qua chemische structuur redelijk vergelijkbaar

ik ben opzich wel met je eens dat het handig is als iedereen dat weet, maar ik vind dat apothekers hierin gewoon goed moeten voorlichten
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 14:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik studeer ook geen geneeskunde

ampicilline is net als amoxicilline een penicilline en beide zijn qua chemische structuur redelijk vergelijkbaar

ik ben opzich wel met je eens dat het handig is als iedereen dat weet, maar ik vind dat apothekers hierin gewoon goed moeten voorlichten
Haha, oké, farmaceuten én mensen die geneeskunde hebben gestudeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 22:11
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
ik ben opzich wel met je eens dat het handig is als iedereen dat weet, maar ik vind dat apothekers hierin gewoon goed moeten voorlichten
Vind ik ook. De voorschrijvend arts moet hier in eerste instantie aan denken. En dan vervolgens een tweede uitleg bij de apotheek zelf.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 09:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vind ik ook. De voorschrijvend arts moet hier in eerste instantie aan denken. En dan vervolgens een tweede uitleg bij de apotheek zelf.
Bij de apotheek horen ze toch ook een waarschuwing van de computer te krijgen als iemand medicijnen krijgt die op wat voor manier dan ook niet goed samen gaan met andere voorgeschreven medicijnen?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Bij de apotheek horen ze toch ook een waarschuwing van de computer te krijgen als iemand medicijnen krijgt die op wat voor manier dan ook niet goed samen gaan met andere voorgeschreven medicijnen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 12:34
Verwijderd
Werkt een spiraaltje eigenlijk ook minder goed als anticonceptie bij antibiotica? Mij werd bij het geven van het antibioticum (vier verschillende) wel gevraagd of ik aan de pil was.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Werkt een spiraaltje eigenlijk ook minder goed als anticonceptie bij antibiotica? Mij werd bij het geven van het antibioticum (vier verschillende) wel gevraagd of ik aan de pil was.
Als het een hormoonspiraaltje is, dan kan het zijn dat het effect heeft op de hormonen, maar de fysieke werking van het spiraaltje wordt volgens mij helemaal niet door antibiotica beinvloed.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 23:52
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Werkt een spiraaltje eigenlijk ook minder goed als anticonceptie bij antibiotica? Mij werd bij het geven van het antibioticum (vier verschillende) wel gevraagd of ik aan de pil was.
Het spiraaltje werkt anders. Deze heeft zijn werking voornamelijk in de baarmoeder zelf. Bij de combinatie anticonceptie en antibiotica gaat het om de werking van de lever wat er voor zorgt dat de pil minder betrouwbaar wordt. Bij de plaatselijke werking van het spiraaltje komt geen lever bij kijken.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Het spiraaltje werkt anders. Deze heeft zijn werking voornamelijk in de baarmoeder zelf. Bij de combinatie anticonceptie en antibiotica gaat het om de werking van de lever wat er voor zorgt dat de pil minder betrouwbaar wordt. Bij de plaatselijke werking van het spiraaltje komt geen lever bij kijken.
Nee ok, dit dacht ik zelf dus ook maar ik wilde het graag zeker weten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.