Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 23:42
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Ik heb 5 jaar gerookt, op het laatst 35 sigaretten op een dag. Maar op een dag besloot ik dat het genoeg was, elke dag opstaan en het eerste wat je doet is een peuk opsteken. Ohh wacht, eerst de longen uit m'n lijf hoesten.
Anyway...ik had het er maar 3 dagen moeilijk mee. Daarna was het eigenlijk een makkie. Terwijl ik daarvoor al zat pogingen heb gedaan. Maar ben er nu alweer 15 maanden vanaf, en inderdaad de ex-rokers zijn het ergst. En dat boeit me ook totaal niet, want ik weet hoe godvergeten smerig en ongezond het is. En ik blijf niet hypocriet en naief ontkennen dat het maar een gewoonte is. Doe niet zo achterlijk door te zeggen dat het af en toe lekker is. Wat een onzin. En de niet-rokers weten niet hoe het is om te roken, dus die hebben geen recht van spreken. Die mogen alang blij zijn dat ze niet zo zwak waren om te beginnen.
En ik ben nu blij dat ik er vanaf ben.
Zooo, ff m'n mening van me af typen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 01:41.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 00:33
Dannemann
Dannemann is offline
Roken kan lekker zijn, zolang je het met mate doet en de goede merken kiest
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 09:10
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
FAFA schreef op 20-04-2004 @ 00:42 :
Ik heb 5 jaar gerookt, op het laatst 35 sigaretten op een dag. Maar op een dag besloot ik dat het genoeg was, elke dag opstaan en het eerste wat je doet is een peuk opsteken. Ohh wacht, eerst de longen uit m'n lijf hoesten.
Anyway...ik had het er maar 3 dagen moeilijk mee. Daarna was het eigenlijk een makkie. Terwijl ik daarvoor al zat pogingen heb gedaan. Maar ben er nu alweer 15 maanden vanaf, en inderdaad de ex-rokers zijn het ergst. En dat boeit me ook totaal niet, want ik weet hoe godvergeten smerig en ongezond het is. En ik blijf niet hypocriet en naief ontkennen dat het maar een gewoonte is. Doe niet zo achterlijk door te zeggen dat het af en toe lekker is. Wat een onzin. En de niet-rokers weten niet hoe het is om te roken, dus die hebben geen recht van spreken. Die mogen alang blij zijn dat ze niet zo zwak waren om te beginnen.
En ik ben nu blij dat ik er vanaf ben.
Zooo, ff m'n mening van me af typen.
jezus dat was echt ernstig....
maar knap dat je gestopt bent!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:45
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 19-04-2004 @ 21:13 :
Dat jij er nog op in gaat, laat ze zeuren, en steek samen met mij nog een lekker peukje op....


*geeft peuk*
Ja, de volle vijf letters.

*aanvaard peuk* Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:31
lapzwansruud
Avatar van lapzwansruud
lapzwansruud is offline
whaha, heerlijk al die meningen.
mijn mening staat al op pagina 1, bericht 1
uhm, ikzelf heb uit nieuwsgierigheid toen ik al gestopt was
het welbekende boek "stoppen met roken" van Alan Carr gelezen.
daarvan kan ik alleen maar zeggen dat ik het een goed boek vind.
ik heb het niet nodig gehad ofzo maar het is wel supergoed.

Alan Carr - Stoppen met roken
__________________
Joe joe, de groeten van Ruud.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:43
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
lapzwansruud schreef op 20-04-2004 @ 19:31 :
whaha, heerlijk al die meningen.
mijn mening staat al op pagina 1, bericht 1
uhm, ikzelf heb uit nieuwsgierigheid toen ik al gestopt was
het welbekende boek "stoppen met roken" van Alan Carr gelezen.
daarvan kan ik alleen maar zeggen dat ik het een goed boek vind.
ik heb het niet nodig gehad ofzo maar het is wel supergoed.

Alan Carr - Stoppen met roken
't Is idd een goed boek, maar de wilskracht moet je zowiezo hebben. Drie dagen later rookte ik weer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-04-2004 @ 19:12 :
Ik heb nooit gerookt, en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Roken is achterlijk. Zelfde geldt voor alcohol, overigens. En andere verdovende middelen.
Yup, ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan is. Het relaxt niet, dat doe je in je hoofd en niet de sigaret (ik kan het zeggen, ik heb gerookt) Ik vindt het zielig en zelfs eng dat mensen zo verslaafd kunnen raken aan een staafje tabak, niet alleen lichaamlijk, maar ook geestelijk. Ik vindt dat een mens die die controlle niet heeft, zichzelf eens zou moeten beraden. Mensen die niet roken hebben er overigens verdomde veel last van (niet iedereen natuurlijk), ik wil bv zo gezond mogelijk leven, en als iemand om mij heen rookt, is het net zo erg als dat ik zelf zou roken. Daar baal ik van. De roker zou zich daar iets bewusten van moeten zijn... Zelfde met drinken en het regelmatig gebruik van andere verdovende middelen (ik kijk net iets anders tegen blowen aan, het is niet lichaamlijk verslavend mits het zonder tabak gerookt wordt, dus vind ik dat prima).
Ook het roken omdat iedereen het doet; waarom IEDEREEN doet het toch al, moet je op die manier anders zijn, dat ben je al door jezelf te zijn!


"ik steek geen mes in zijn longen want anders ga ik dood... maar ik rook wel"

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 23:11.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:30
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 21-04-2004 @ 00:08 :
Yup, ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan is. Het relaxt niet, dat doe je in je hoofd en niet de sigaret (ik kan het zeggen, ik heb gerookt) I
Klopt niet, denk ik.
Volgens het boek dus van (hierboven ergens) is je lichaam dus wel onderhevig aan de nicotine en daar wordt je dus nerveus van. (Nerveuser dan je anders als niet-roker zou zijn), als je dan één rookt vul je weer je nicotine-inhoud aan, zeg maar en ben je weer relaxer. Maar dan ben je eigenlijk nog nerveuser van je zou zijn als je niet rookte.

Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 10:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
het trietst zijn de types die geen week zonder een sigaret kunnen, maar te laf zijn om dat toe te geven, en dus maar doen alsof ze het lekker vinden, en als die gezondheidsrisico's ze niets kunnen schelen omdat ze zogenaamd maar "één keer leven" (als je dan toch maar één keer leeft, waarom dan de kwaliteit van je leven verlagen en de duur van je leven verkorten? klinkt meer als zelfmoord plegen dan als van het leven genieten ).
Of van die meelopers die het alleen maar doen (of hebben geprobeert) omdat "iedereen het toen op dat moment deed". Wel eens gehoort van de simpele woordjes: "nee, dank je" ???
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:26
Verwijderd
Ik rook zelf niet, maar mijn vriend wel. Hij heeft liever dat ik ook ga roken, hij probeert te stoppen. Maar lukt hem niet.
Ik vind het op zich niet echt ranzig, omdat mijn ouders allebei hebben gerookt. Van t weekend nam ik voor het eerst van mn leven een hijs van een sigaret en het is echt ranzig! Dus denk niet dat ik ooit ga roken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:16
.:: Chantal ::.
Avatar van .:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 21-04-2004 @ 12:26 :

Ik vind het op zich niet echt ranzig, omdat mijn ouders allebei hebben gerookt.
Mijn ouders zijn na vier jaar stoppen weer gaan roken en ik vind het egt wel ranzig. Ik moet er nu ook van hoesten enzo...........ik heb liever dat ze weer stoppen hoor
__________________
|| Ruben: "UPC helpdesk..wat zegt u, uw i-net ligt eruit? ik ga even voor u kijken...hey, das gek, bij mij ook!" ||
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:12
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensicske schreef op 21-04-2004 @ 00:30 :
Klopt niet, denk ik.
Volgens het boek dus van (hierboven ergens) is je lichaam dus wel onderhevig aan de nicotine en daar wordt je dus nerveus van. (Nerveuser dan je anders als niet-roker zou zijn), als je dan één rookt vul je weer je nicotine-inhoud aan, zeg maar en ben je weer relaxer. Maar dan ben je eigenlijk nog nerveuser van je zou zijn als je niet rookte.

Zoiets.
had ook iets gelezen.. was het niet zo dat je eerst (prettige) stress hebt (school/werk/seks), en dan maak je een hormoon ofzo aan, maar als je stopt met die stressbezigheid dan voelt je lichaam nog steeds behoefde aan dat hormoon, en nicotine is een soort vervanger daarvan ofzo...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:04
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Zelf rook ik niet, mijn vriendin soms. Bij vrouwen vind ik het meestal sexy staan (als ze het wel 'classy' doen) sigaretten dan, shag bij een vrouw vind ik echt een no-no.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-04-2004 @ 16:12 :
had ook iets gelezen.. was het niet zo dat je eerst (prettige) stress hebt (school/werk/seks), en dan maak je een hormoon ofzo aan, maar als je stopt met die stressbezigheid dan voelt je lichaam nog steeds behoefde aan dat hormoon, en nicotine is een soort vervanger daarvan ofzo...
Dat weet ik niet, maar het klinkt wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 02:03
casual dreamer
casual dreamer is offline
ik rook al enkele jaren maar sinds 6maanden terug ben ik meer en meer beginnen te roken 1pakje l&m per dag of 1pakje shag op 2dagen het kost me verscrikkelijk veel geld

maar ik kan niet zonder

toen ik begon met roken alleen maar voordelen de kilo's vlogen eraf nu rook ik het dubbele van vroeger en ik kom kilo's bij terwijl ik vroeger niets sport deed en alleen maar cola dronk

nu sport ik ik drink veel water en eet minder

ik vraag me af hoe dat kan en terug speed beginnen is geen optie
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 02:25
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
ik rook en ik stink dus uit mijn bek.
mijn handen en kleren stinken ook.

ik vind het eigenlijk bah.
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 09:47
Verwijderd
Mijn ouders roken ook allebei, en ons hele huis is dus muf en ik stik ook bijna als ik er te lang blijf zitten. Ik krijg het heel moeilijk met ademhalen, wordt er kotsmisselijk van en ik krijg op den duur geen lucht meer en ga dan naar mijn kamer. Ze vinden dat ik me aanstel en dat als ik er zoveel last van heb zelf maar moet gaan roken... Ze zullen er wel blij mee zijn dat ik dan op mijn kamer zit! Iig is het voor mijn en mijn vrienden (die ook niet roken, zo'n 70%) niet te paaien om bij mij in huis te zitten, 2 daarvan hebben ook astma... ik vind het soms gewoon zo gevaarlijk, want die vriendin is al een keer achterover geklapt zonder lucht... BAH, kutrokers.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:31
Verwijderd
In slechtere tijden was ik een gelegenheidsrokertje.

Op een gegeven moment heb ik besloten er helemaal mee te kappen. Vanaf dat moment heb ik geen peuk meer aangeraakt (1,5 jaar geleden).

Nu vind ik roken vies. In een restaurant vraag ik om rookvrije gedeeltes. Het gaat ook zo in je kleren en haren zitten, ik voel me dan heel vies.

En het is zo vreselijk ongezond. Ook voor niet-rokers. Gewoon asociaal om de gezondheid van anderen in gevaar te brengen. Ik heb onderzoek gedaan naar de ziektes die er allemaal van kunnen ontstaan, echt vreselijk Mijn tip als je wilt stoppen is dan ook: zoek uit wat je er allemaal van kunt krijgen en zoek vooral een foto van verteerde longen.

En die rokers (sorry dat ik generaliseer) maar zeggen: "dan leef ik maar een jaar minder." Maar de manier waarop! Als je kanker of een hartaanval krijgt, heb je zoveel pijn, en het duurt heel lang voor je dood bent, dat is echt geen pretje.

Die prijsverhoging en het verbod in openbare gebouwen is echt niet voor niets. Roken is ontzettend gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:36
Verwijderd
Nog wat interessante links over passief roken:

http://www.medinet.be/print.asp?ID=1237

http://www.stivoro.nl/werkplek/meeroken.html

http://www.arbobondgenoten.nl/faq/gevstof/faqroken9.htm

Handig om het nog extra te vermijden als niet-roker, en misschien iets om over na te denken door rokers.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:54
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 22-04-2004 @ 10:47 :
Mijn ouders roken ook allebei, en ons hele huis is dus muf en ik stik ook bijna als ik er te lang blijf zitten. Ik krijg het heel moeilijk met ademhalen, wordt er kotsmisselijk van en ik krijg op den duur geen lucht meer en ga dan naar mijn kamer. Ze vinden dat ik me aanstel en dat als ik er zoveel last van heb zelf maar moet gaan roken... Ze zullen er wel blij mee zijn dat ik dan op mijn kamer zit! Iig is het voor mijn en mijn vrienden (die ook niet roken, zo'n 70%) niet te paaien om bij mij in huis te zitten, 2 daarvan hebben ook astma... ik vind het soms gewoon zo gevaarlijk, want die vriendin is al een keer achterover geklapt zonder lucht... BAH, kutrokers.
jij rookt al. 8 uur meeroken staat glijk aan 5 sigaretten zelf roken. Verder kun je je ouders eens vriendelijk vragen waarom ze jou (en zichzelf) zo graag dood willen hebben. Zoek eens wat informatie op over meeroken. Jaarlijks overlijden er 4000 mensen door de gevolgen van meeroken. Dat je bijna stikt is ook niet raar, aangezien er in de rook die word uitgeblazen, maar liefst 8 X zoveel koolstofmonixide zit als de rook die ze hebben ingeademd! Dat is heel wat.
Als ze dáár nog niet naar luiseren word het tijd voor harde actie: overal posters van hart- en kankerpatiënten, ("toch prettig om te zien, dat jullie zo erg verslaafd zijn aan die troep dat het jullie blijkbaar niets kan schelen dat ik een grote kans loop zo te eindigen"), demonstratief hoesten, hongerstaking... maakt niet uit, zolang je ouders maar stoppen, of het in iedergeval niet doen waar jij bij bent (toen mijn vader vroeger nog pafte deed hij dat tenminste in de tuin). Het gaat hier om jouw gezondheid! ("van mij mogen jullie paffen tot jullie een ons wegen, maar vinden jullue het heel erg dat ik wél goed voor m'n lijf zorg?")
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:07
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 22-04-2004 @ 10:47 :
Ze vinden dat ik me aanstel en dat als ik er zoveel last van heb zelf maar moet gaan roken... Ze zullen er wel blij mee zijn dat ik dan op mijn kamer zit! Iig is het voor mijn en mijn vrienden (die ook niet roken, zo'n 70%) niet te paaien om bij mij in huis te zitten, 2 daarvan hebben ook astma... ik vind het soms gewoon zo gevaarlijk, want die vriendin is al een keer achterover geklapt zonder lucht... BAH, kutrokers.
ernstig..
best asociaal van je ouwelui..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2004 @ 20:54 :
jij rookt al. 8 uur meeroken staat glijk aan 5 sigaretten zelf roken. Verder kun je je ouders eens vriendelijk vragen waarom ze jou (en zichzelf) zo graag dood willen hebben. Zoek eens wat informatie op over meeroken. Jaarlijks overlijden er 4000 mensen door de gevolgen van meeroken. Dat je bijna stikt is ook niet raar, aangezien er in de rook die word uitgeblazen, maar liefst 8 X zoveel koolstofmonixide zit als de rook die ze hebben ingeademd! Dat is heel wat.
Als ze dáár nog niet naar luiseren word het tijd voor harde actie: overal posters van hart- en kankerpatiënten, ("toch prettig om te zien, dat jullie zo erg verslaafd zijn aan die troep dat het jullie blijkbaar niets kan schelen dat ik een grote kans loop zo te eindigen"), demonstratief hoesten, hongerstaking... maakt niet uit, zolang je ouders maar stoppen, of het in iedergeval niet doen waar jij bij bent (toen mijn vader vroeger nog pafte deed hij dat tenminste in de tuin). Het gaat hier om jouw gezondheid! ("van mij mogen jullie paffen tot jullie een ons wegen, maar vinden jullue het heel erg dat ik wél goed voor m'n lijf zorg?")
Dat weet ik, dat ik ook "rook", alleen is dit niet vrijwillig, dat is nu juist het probleem wat ik probeerde te beschrijven
volgens mij gaf je het ook als voorbeeld, daar niet van...
Mijn ouders zijn zoiezo neit erg sociaal tegenover mij, qua geld is het ook heel egoistisch... dus daarom is het ook wel een goed idee dat ik vanaf eind dit jaar bij mijn vader in r'dam gaat wonen, en hun naar Duiven verhuizen... Dan ben ik daar dus vanaf....

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:57
Sqnk!
Avatar van Sqnk!
Sqnk! is offline
Ik vind het best lekker.
__________________
I've got a girl out there, I suppose
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:52
Verwijderd
ja kben echt helemaal tegen roken, Toen ik laatst mijn broertje betrapte werd ik echt heel erg boos. Kvind dat, roken niets anders is dan je longen verpesten. Ik zou het echt heel erg rot vinden als een van mijn dierbaren zou gaan roken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:31
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Zelf rook ik niet, heb er ook geen behoefte aan. Maar ik vind het geen probleem als iemand anders wel rookt, zolang hij/zij er mij maar niet mee lastig vallen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:02
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-04-2004 @ 11:06 :
het trietst zijn de types die geen week zonder een sigaret kunnen, maar te laf zijn om dat toe te geven, en dus maar doen alsof ze het lekker vinden, en als die gezondheidsrisico's ze niets kunnen schelen omdat ze zogenaamd maar "één keer leven" (als je dan toch maar één keer leeft, waarom dan de kwaliteit van je leven verlagen en de duur van je leven verkorten? klinkt meer als zelfmoord plegen dan als van het leven genieten ).
Of van die meelopers die het alleen maar doen (of hebben geprobeert) omdat "iedereen het toen op dat moment deed". Wel eens gehoort van de simpele woordjes: "nee, dank je" ???
Goeie god, waarom heeft dat nou weer iets met laf te maken? Naar mijn mening zijn de ergste mensen die figuren die vanuit hun niet-rokende, morele superioriteitspositie hun halve leven en superveel moeite besteden aan het zeiken op en klagen over rokers.

Je vraagt je soms wel eens af wie er nou meer een leven heeft, de mensen die zo laf zijn om niet toe te geven dat ze roken omdat ze niet zonder kunnen, of de mensen die dat koste wat het kost willen aantonen (hetgeen totaal geen nut heeft).
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:25
Verwijderd
hulde@ nare
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:25
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 11:02 :
Goeie god, waarom heeft dat nou weer iets met laf te maken? Naar mijn mening zijn de ergste mensen die figuren die vanuit hun niet-rokende, morele superioriteitspositie hun halve leven en superveel moeite besteden aan het zeiken op en klagen over rokers.

Je vraagt je soms wel eens af wie er nou meer een leven heeft, de mensen die zo laf zijn om niet toe te geven dat ze roken omdat ze niet zonder kunnen, of de mensen die dat koste wat het kost willen aantonen (hetgeen totaal geen nut heeft).
iets heel erg stoms doen wat je eigenlijk niet zit zitten, maar wat je deed omdat je bang was dat je vrienden je anders niet aardig ziuden vinden = heel erg laf. Zeggen dat je rookt omdat je het lekker vind terwijl je het eigenlijk alleen doet mdat je niet zonder kan = ook laf, omdat je dan blijkbaar te schijterig bent om je verslaving onder ogen te zien en je je probleem met een stom smoesje voor de buitenwereld probeert te verbergen ("verslaafd? ik? *trek aan sigaret* ik kan elk moment stoppen hoor, ik vind het gewoon lekker *hoes, hoest*"). en het aantonen van iemands rookprobleem heeft wel degerijk nut. Misschien zijn er een paar mensen die nu inzien hoe stom ze bezig zijn, en hoe meer mensen er stoppen, hoe meer plaatst er in het ziekenhuis vrijkomt voor de mensen die het echt nodig hebben
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-04-2004 @ 11:25 :
iets heel erg stoms doen wat je eigenlijk niet zit zitten, maar wat je deed omdat je bang was dat je vrienden je anders niet aardig ziuden vinden = heel erg laf. Zeggen dat je rookt omdat je het lekker vind terwijl je het eigenlijk alleen doet mdat je niet zonder kan = ook laf, omdat je dan blijkbaar te schijterig bent om je verslaving onder ogen te zien en je je probleem met een stom smoesje voor de buitenwereld probeert te verbergen ("verslaafd? ik? *trek aan sigaret* ik kan elk moment stoppen hoor, ik vind het gewoon lekker *hoes, hoest*"). en het aantonen van iemands rookprobleem heeft wel degerijk nut. Misschien zijn er een paar mensen die nu inzien hoe stom ze bezig zijn, en hoe meer mensen er stoppen, hoe meer plaatst er in het ziekenhuis vrijkomt voor de mensen die het echt nodig hebben
Ten eerste: de eerste puber die echt sterk in zijn schoenen staat moet ik nog tegenkomen ( dit gaat niet alleen om roken, maar ook om merkkleding en een bepaald gedrag, om er maar bij te horen ). Dus het woordje laf vind ik hier niet op zijn plaats.Ten

Tweede: roken is natuuuuuuurlijk smerig, maar misschien is het voor jouw kortzichtige brein niet voor te stellen dat er ook zo iets is als mentale bevrediging, dat ik als roker aan een sigaret, iets van rust kan ontlenen, even op mezelf, de boel de boel laten. Jij doet dat met iets anders, ik doe dat met een sigaret ( die op het moment zeer lekker kan zijn, ondanks de smaak ).

Derde: Waar haal jij het lef vandaan om te beslissen wie er in een ziekenhuis mag belanden?? Je bent god niet, iedereen die ziek is heeft recht op een plaats in het ziekenhuis, of hij nu roker, alcoholist of junk is. Jij hebt totaal geen respect voor je medemens, of dat nu wel of geen roker is, je bent een eng vrouwtje, met deze praatjes
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 16:54
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline


Waarom antwoorden we hier in hemelsnaam nog ??????
Zolang ze ZELF maar geloven dat ze de wereld aan het redden zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:26
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
waarom andwoor ik hier eigenlijk nog!!!! Zolang die rokers zlf maar geloven dat de "voordelen" (ahum) wel opwegen tegen de nadelen
p.S. die geweldige mentae voordelen kun je ook bereiken door te sporten, een leuke film te kijken, of op een anere manier te ontspannen. maar dat zal jij toc niet geloven dus eb ik besloten dat ik jullie lekker jullie gezondheid laat verknallen zolang jullie niet met die stinkstok bij mij in de buurt komen als ik in de stad ben om mijn geld (wat ik niet verspil aan sigaretten) uit te geven aan een leuke game, een goed boek of tekenspullen (gelukkig kan ik me nog wel lekker ontspannen op een normale manier)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:25
*babet*
*babet* is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-04-2004 @ 11:25 :
iets heel erg stoms doen wat je eigenlijk niet zit zitten, maar wat je deed omdat je bang was dat je vrienden je anders niet aardig ziuden vinden = heel erg laf. Zeggen dat je rookt omdat je het lekker vind terwijl je het eigenlijk alleen doet mdat je niet zonder kan = ook laf, omdat je dan blijkbaar te schijterig bent om je verslaving onder ogen te zien en je je probleem met een stom smoesje voor de buitenwereld probeert te verbergen ("verslaafd? ik? *trek aan sigaret* ik kan elk moment stoppen hoor, ik vind het gewoon lekker *hoes, hoest*"). en het aantonen van iemands rookprobleem heeft wel degerijk nut. Misschien zijn er een paar mensen die nu inzien hoe stom ze bezig zijn, en hoe meer mensen er stoppen, hoe meer plaatst er in het ziekenhuis vrijkomt voor de mensen die het echt nodig hebben
SUPERsanne.. wie ben jij om mensen te veroordelen en ook nog durven te zeggen dat hoe meer mensen er stoppen hoe meer plaats er vrijkomt in n ziekenhuis voor mensen die het echt nodig hebben?.. Hoe durf je zoiets te zeggen..te oordelen over wie wel en niet recht heeft op een plek in het ziekenhuis..goeiedag zeg!
Hm, zorg jij dat je je vitamientjes binnenkrijgt? (ja, want een tekort kan n risico zijn voor bep. ziektes)
Sport je genoeg?
Slaap je genoeg?
Drink je niet teveel koffie?
Zorg je
Etc................................


SUPERsanne, ik zou me als ik jou was niet zo bezig houden met te zeuren over rokers.. Zonde van je tijd, of niet dan?!
Jeetje, wat kunnen sommige mensen zich toch druk maken over andere mensen ..
Tis natuurlijk je goed recht om je eigen gezondheid te bewaken en dit niet te laten verpesten door iemands sigarettenlucht.
Maar wat maakt jou 'beter', verstandiger dan de rokers?..

Ohja, nu nog even reageren op t onderwerp van dit topic..
Iedereen moet echt helemaal zelf weten of hij rookt of niet.. Ik zal er niemand om veroordelen en zwak vind ik deze mensen niet.

Groetjes..

Ps: Nee, ik rook niet.. dus dit is geen bericht van een 'gefrustreerde' roker (om even bij jou bewoordingen aan te sluiten).

ps2. : Ik ben niet tegen mensen die tegen roken zijn, maar t maakt me wel nogal pissig als blijkt dat sommige mensen zich blijkbaar nogal superieur voelen tegenover mensen (in dit geval rokers).. en vinden dat ze daar veel energie aan moeten besteden..
__________________
*The past is history, the future is a mystery, today is a gift, that's why they call it present*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:38
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik rook, niet heel erg veel, maar door de stress die ik thuis heb rook ik.. en nu wil ik stoppen, ik kan gerust tegen een maand niet roken, als er maar geen andere rokers bijzijn.. want daar kan ik echt geen weerstand tegen bieden(dus als ik uitga is het weer raak)
(en als ik dit topic lees, krijg ik echt wel behoefte)
maar ik ga nu stoppen, nu ik nog kan!!, echt ik wil niet verslaafd aan deze troep zijn, het is wel kei lekker,..maar ik wil niet zoveel geld kwijtzijn enzo... nu kan ik nog stoppen, ik hoop zo dat ik morgen geen sigaret heb aangeraakt!!..

Ik stel een eis, ik mag het een maand lang niet doen!! t/m 30 mei.. (dan zit ik recht in mijn exame week)(sjit) maarja...
Daarna moet die drang die ik nu heb over zijn..
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:38
Tigerlily
Avatar van Tigerlily
Tigerlily is offline
Ik zou echt nooit gaan roken, ik vind dat verschrikkelijk.
Ik kan er ook niet tegen als mensen roken ik ga dan hoesten en het stinkt vreselijk.
Je krijgt er ook een slechte conditie van, ook kost het je toch veel geld als je veel rookt.
Ik vind het heel dom als je gata roken.
Het is ook niet stoer vind ik.
__________________
Johnny Depp is een stukje hemel.| en ik ben dyslectisch.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:51
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik heb nooit gerookt en kan er op dit moment helemaal niet tegen omdat ik een klaplong heb. Hopelijk treedt in 2005 die antirookhorecawetgeval in werking en kan ik ook weer eens uit...
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 09:08
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Tigerlily schreef op 30-04-2004 @ 22:38 :
Ik zou echt nooit gaan roken, ik vind dat verschrikkelijk.
Ik kan er ook niet tegen als mensen roken ik ga dan hoesten en het stinkt vreselijk.
Je krijgt er ook een slechte conditie van, ook kost het je toch veel geld als je veel rookt.
Ik vind het heel dom als je gata roken.
Het is ook niet stoer vind ik.
Op mijn viertiende dacht ik dat ook, wacht maar totdat je onwijs verlieft word op een geweldig leuke jongen, die je de eerste sigaret aanbied, en je dan zo stom bent om geen nee te zeggen, en dan nog een en dan nog een en dan nog een... .. liefde maakt stom!!..
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:25
tjaaah
tjaaah is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 15-04-2004 @ 19:20 :
rook wel maar het is denk niet een verslaving maar een gewoonte en ik denk ook als ikwil wel zo kunnen stoppen.
ik blowde ook altijd 2 haar lang ofzo en ben er echt op een dag mee gestopt nu bijna anderhalf jaar en mis het ook echt niet en vind het ook nu maar triest van die stonde figuurs dus wie weet als ik ooit stop met roken
je bent dus begonnen met blowen op je 13e?

bedoel je dat je toen voor de 1e keer blowde, of dat je het gewoon bijv. elke dag deed?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 10:26
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 16:03 :
Roken is vies en ik ben ook heel blij met het nieuwe anti-rook systeem. Héél blij.

Waarom? Het ruikt gewoon niet lekker, ik krijg áltijd last van rook (pijnlijke, jeukende ogen, benauwd). En ik vind het ook nogal egoïstisch 'gewoon maar' te gaan roken, zonder even te vragen of iemand het vervelend vindt.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik rook nu al zo´n vijf jaar, met drie stoppogingen. De laatste is vorige week, toen ik met school op meerdaagse reis was naar Schotland, mislukt. Ik ben er intussen wel aan verslaafd, maar ik vind het nog steeds gewoon erg lekker. Pakje per twee dagen rook ik ongeveer wel.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 00:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 20:44 :
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.
O ja? Enkel iedereen die rookt? Kun jij mij dan uitleggen dat ik maar 1 merk sigaretten lekker vind en dat dat nog steeds het geval is wanneer ik bijvoorbeeld 2 dagen, 14 dagen, 30 dagen of 90 dagen ben gestopt?

Heb je toevallig ook in de gaten wat voor rotzooi er allemaal in het eten zit (o.a. vlees, groente, met name kant & klaar gentech / kleurstofshit, zoals snoep en sawsjes).

Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 16:03 :
Roken is vies en ik ben ook heel blij met het nieuwe anti-rook systeem. Héél blij.

Waarom? Het ruikt gewoon niet lekker, ik krijg áltijd last van rook (pijnlijke, jeukende ogen, benauwd). En ik vind het ook nogal egoïstisch 'gewoon maar' te gaan roken, zonder even te vragen of iemand het vervelend vindt.
Ik vind het egoisties om de geur van verbrand vlees te ruiken -waar ik braakneigingen van krijg- als ik door het winkelcentrum loop, zonder dat men even vraagt of ik daar problemen mee heb... ik bedoel, ik ben zo belangrijk, men moet zich aan mij aanpassen...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 03:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Quantes schreef op 02-05-2004 @ 13:17 :
Ik rook nu al zo´n vijf jaar, met drie stoppogingen. De laatste is vorige week, toen ik met school op meerdaagse reis was naar Schotland, mislukt. Ik ben er intussen wel aan verslaafd, maar ik vind het nog steeds gewoon erg lekker. Pakje per twee dagen rook ik ongeveer wel.
Zolang je andere er niet mee lastig valt moet je vooral doorgaan. Stoppen lukt toch alleen als je er 100% achterstaat.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:34
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik vind mensen die roken zielig, ze doen het enkel en alleen opm erbij te horen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand gelijk de eerste sigaret lekker vindt, later gaan ze het lekker vinden omdat hun lichaam eraan verslaafd is. Ik vind het bovendien asociaal voor de omgeving, ik bedoel als je jezelf de dood in wil roken moet je dat lekker doen, maar de mensen om je heen kunnen er ook kanker van krijgen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dystopia schreef op 04-05-2004 @ 01:02 :

Heb je toevallig ook in de gaten wat voor rotzooi er allemaal in het eten zit (o.a. vlees, groente, met name kant & klaar gentech / kleurstofshit, zoals snoep en sawsjes).
"als ik morgen onder een bus kom, ga ik ook dood, dus..."



die rotzooi die in eten zit, is lang niet zo gevaarlijk als roken, en je bezorgt er anderen geen kanker mee als je het eet terwijl zij in de buurt zijn.
Als je dat toch smoesjes gaat gebruiken om het roken voor jezelf goed te praten, doe dan in ieder geval je best en ga niet van die 13-in-een-dozijn-cliches gebruiken
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 17:15
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
roken is heel erg vies, en zoenen met een roker? pff, kun je net zo goed een asbak uitlikken..viesviesvies
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:58
Verwijderd
Roken is idd goor, zonde van je geld en je hebt er nix aan. Maar tog rook ik. Waarom?
Ja ik ben ooit begonnen omdat mijn vrienden ermee begonnen en eht tog wel stoer is. Totdat je erachter komt dat het echt nie stoer is en dan is ut te laat. Nu probeer ik best vaak te stoppen, en voor een tijdje lukt ut wel maar al me vrienden roken zo'n beetje. En om elke keer weer in die zoete nicotine geur te zitte.........
Maar ik probeer het nu wel te verminderen, niet meer op me werk, op school niet ( behalve met examens ), thuis niet. Eigenlijk gewoon op alle plekken waar er nie echt gerookt word ofzo. Maar als ik uitga of op een feessie ben, daar heb ik geen sterk genoege ruggengraat voor.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
DNMB schreef op 04-05-2004 @ 18:15 :
roken is heel erg vies, en zoenen met een roker? pff, kun je net zo goed een asbak uitlikken..viesviesvies
dat lijkt me niet echt prettig nee... heb nog nooit een roker gezoend maar weet nog wel toen vroeger me vader (toen 'ie nog rookte) een nachtzoen gaf... Ieeeuuuww!!! (*kokhalst*)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 23:22
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-05-2004 @ 22:16 :
dat lijkt me niet echt prettig nee... heb nog nooit een roker gezoend maar weet nog wel toen vroeger me vader (toen 'ie nog rookte) een nachtzoen gaf... Ieeeuuuww!!! (*kokhalst*)
Ja, het stinkt, maar denk je dat ik iemand ga zoenen die net een hamburger binnen heeft? Look stinkt ook, maar is wel gezond.
Zweet stinkt ook...

Sjah, je zal ermee moeten leren leven meiske, want de rokers zijn nog lang niet uitgestorven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 23:32
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-05-2004 @ 17:57 :
"als ik morgen onder een bus kom, ga ik ook dood, dus..."



die rotzooi die in eten zit, is lang niet zo gevaarlijk als roken, en je bezorgt er anderen geen kanker mee als je het eet terwijl zij in de buurt zijn.
Als je dat toch smoesjes gaat gebruiken om het roken voor jezelf goed te praten, doe dan in ieder geval je best en ga niet van die 13-in-een-dozijn-cliches gebruiken
Mens, tegenwoordig krijg je van alles kanker. En je krijgt echt geen kanker van "meeroken" hoor. Ja als je dag in dag uit in een kamer zit met iemand die heel veel rookt misschien, maar verder is die kans wel heel erg klein lijkt mij.

Laat iedereen die wilt roken lekker roken en accepteer dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 00:52
Verwijderd
en zo blijven we bezig elkaar af te zeiken.....

@supersanne: je hebt helemaal gelijk.,...maar weet je: whatever.....

@alle rokers: stoppen is een mooi ding, ik wou dat ik na 8 pogingen eens zou slagen, maar laat je vooral door supersanne geen minderwaardigheids complex aanpraten, of dat je crimineel bent, ook dat wat zij zegt is maar een mening, niets meer en niets minder. Oke roken is dodelijk, maar het hele leven staat bol van dodelijkheden, maar blijkbaar mag er alleen maar over een bepaald ding gestigmatiseerd worden, en bepaalde personen zijn hier zeer sterk in, maar doe maar gewoon je eigen ding, das al goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:04
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Ik ben wannabe-roker geweest op mn 13e, op feestjes enzo, maar dat was echt zielig eigenlijk en ik heb het nooit lekker gevonden.
Ik ben blij dat ik nu niet rook. Er zit geen enkel voordeel aan. Het stinkt, het is goor, het kost bakken met geld en het is slecht voor je gezondheid.
Ik heb geen problemen met mensen die roken, dat is hun keuze (mn eigen zus rookt), maar zolang ze het maar niet in mijn buurt doen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.