Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 09:09
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Nu lees ik vanmorgen in de Volkskrant dat Amerika een VN-resolutie wil indienen of herschrijven die gaat over de beëindiging van de oorlog met Irak. Dit terwijl Amerika de VN niet nodig leek te hebben bij het begin van deze oorlog.

Ten eerste vraag ik mij af waarom de VN zich nog met deze oorlog bemoeien. Het is een illegale oorlog. Waarom kan er überhaupt een resolutie komen over het beëindigen ervan?

Ten tweede vraag ik mij af wat de status van de VN nog kan zijn als landen, zoals de Verenigde Staten, haar enkel gebruiken als ze haar nodig hebben en anders links laten liggen.

Ik vind de VN geen slechte instelling, échter, ik zie niet in waarom de VN in huidige vorm nog van enige betekenis zouden zijn.

Daarom lijkt een oplossing mij een duidelijke verharding van de interne beleidsvoering. Dit houdt in dat landen die buiten de VN om dingen doen A geen hulp geven en B onmiddellijk uit de VN verwijderd worden. Dit houdt ook in dat landen die resoluties negeren over hun handelen onmiddellijk uit de VN gezet worden. Hierbij denk ik bovendien dat de VN op zou moeten treden en Irak moet verdedigen tegen deze schandalige oorlog.

In dit geval zou dat dus gaan om landen zoals de VS, Nederland, Polen, Japan, Spanje, etc. (alle landen die mee hebben gewerkt aan de oorlog).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 09:29
Verwijderd
Ik vind het ook allemaal vreemd, en de VN is momenteel inderdaad een speelbal van de VS
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:30
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:29 :
Ik vind het ook allemaal vreemd, en de VN is momenteel inderdaad een speelbal van de VS
De VN is nooit veel anders geweest dan een speelbal van de een of ander.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:31
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:09 :
Het is een illegale oorlog.
Dat was het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:33
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:31 :
Dat was het niet.
Niet?
Hoezo niet?

Waar ik ook helemaal gek van word is dat veto-recht van sommige landen. Dat is echt te debiel voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:34
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:33 :
Niet?
Hoezo niet?
Omdat de VN de oorlog nooit heeft verboden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:36
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:34 :
Omdat de VN de oorlog nooit heeft verboden.
Ook al zoiets...maar is de oorlog niet per definitie verboden als de VN er niet mee instemt?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:34 :
Omdat de VN de oorlog nooit heeft verboden.
Als je lid bent van de VN mag je niet zomaar oorlog voeren, dat is onrechtmatig
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:39
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:38 :
Als je lid bent van de VN mag je niet zomaar oorlog voeren, dat is onrechtmatig
Ja, en waarom verdedigt de VN Irak niet? Irak is toch ook lid, en wordt aangevallen. Wat schandalig!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:40
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:36 :
Ook al zoiets...maar is de oorlog niet per definitie verboden als de VN er niet mee instemt?
Dat is het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:40
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:38 :
Als je lid bent van de VN mag je niet zomaar oorlog voeren, dat is onrechtmatig
Bron?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:41
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Jouw bron?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:39 :
Ja, en waarom verdedigt de VN Irak niet? Irak is toch ook lid, en wordt aangevallen. Wat schandalig!
Omdat de VN een suffe organisatie is waarin de VS en Israel alles kunnen doen en laten wat ze willen en wat tegen de VN is zonder dat er ooit wat gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:40 :
Bron?
Het VN regelement
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:42 :
Omdat de VN een suffe organisatie is waarin de VS en Israel alles kunnen doen en laten wat ze willen en wat tegen de VN is zonder dat er ooit wat gebeurd.
Best goed.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:44
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:43 :
Het VN regelement
Volgens mij mag het in geval van zelfverdediging wel en met een beetje moeite zou je kunnen zeggen dat het toen het geval was.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:44
memory
Avatar van memory
memory is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:09 :
Dit houdt ook in dat landen die resoluties negeren over hun handelen onmiddellijk uit de VN gezet worden. Hierbij denk ik bovendien dat de VN op zou moeten treden en Irak moet verdedigen tegen deze schandalige oorlog.

In dit geval zou dat dus gaan om landen zoals de VS, Nederland, Polen, Japan, Spanje, etc. (alle landen die mee hebben gewerkt aan de oorlog).
Ja maar als je die landen eruit zet heb je er helemaal geen controle meer over. Nu ook niet veel, maar er is ten minste een platform waarop (bijna) alle landen van de wereld met mekaar onderhandelen. Als ook dat wegvalt, is het einde helemaal zoek. Dat is zoiets als Ajax, PSV en Feyenoord uit de competitie zetten omdat ze te sterk zijn, maar dan stelt de competitie helemaal niets meer voor.
__________________
Laten we de dingen bij hun naam noemen. Laat ons, als het slecht is, zeggen: slecht.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:44 :
Volgens mij mag het in geval van zelfverdediging wel en met een beetje moeite zou je kunnen zeggen dat het toen het geval was.
Je hebt het recht van zelfverdediging als je word aangevallen, preventief aanvallen bestaat niet, dan is het een agressie aanval en ben jij de agressor, en dus in strijd met de regels van de VN. Irak had dus het recht van zelfverdediging tegen de VS, en niet omgekeerd, want Irak heeft de VS geen fuck gedaan en al helemaal niet aangevallen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2004, 09:48
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
memory schreef op 25-05-2004 @ 10:44 :
Ja maar als je die landen eruit zet heb je er helemaal geen controle meer over. Nu ook niet veel, maar er is ten minste een platform waarop (bijna) alle landen van de wereld met mekaar onderhandelen. Als ook dat wegvalt, is het einde helemaal zoek. Dat is zoiets als Ajax, PSV en Feyenoord uit de competitie zetten omdat ze te sterk zijn, maar dan stelt de competitie helemaal niets meer voor.
Het zou meer zo zijn als Ajax, PSV en Feyenoord uit de competitie zetten omdat ze zich niet aan de regels houden. Dat lijkt me gewoon oorzaak en gevolg.

Als de VS bij de VN wil horen, moeten ze er ook naar handelen. Anders gewoon ophoepelen zou ik zeggen

Ik zeg ook niet dat de desbetreffende landen er nú uit moeten. Nee, ik zeg dat het nu tijd is om orde op zaken te stellen. Harde regels invoeren, en dan is het kiezen of delen/.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:43 :
Best goed.
Nee, dat is ongeloofwaardig, Israel negeert 67 VN resoluties en er komt nieteens een economische boycot, belachelijk toch.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:52
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 10:49 :
Nee, dat is ongeloofwaardig, Israel negeert 67 VN resoluties en er komt nieteens een economische boycot, belachelijk toch.
Het maakt ze niet geloofwaardiger nee. Niet dat ik voor die reslouties en/of een boycot ben maar toch.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:52
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 10:34 :
Omdat de VN de oorlog nooit heeft verboden.
Ben je echt zo dom?

Je moet toestemming hebben om als aggressor een souverein land binnen te vallen, niet anders om. Zou wat zijn zeg. Ik kan me zo 10,000 oorlogen bedenken die de VN nog niet verboden heeft. Dat zou het einde van de wereld betekenen.

En zelfverdediging, je gaat me toch niet zeggen dat Irak een bedreiging was voor de VS. Het regime van Saddam was niet eens meer een bedreiging voor de Koerden in het noorden of voor Koeweit(welke een defensiebuget had dat drie keer hoger was).

En dan moet Irak de VS kunnen aanvallen? Net zoals Nicaragua de VS onder de voet zou lopen zeker
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 09:56.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:16
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Sowieso, al was er sprake van dreiging van Irak, dan kan ook de VN wel bepalen of die dreiging groot genoeg is om een oorlog te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:26
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 11:16 :
Sowieso, al was er sprake van dreiging van Irak, dan kan ook de VN wel bepalen of die dreiging groot genoeg is om een oorlog te beginnen.
Dat had mischien gekund als een aantal landen vantevoren al hadden aangekondigd tegen te stemmen omdat ze een levendige handel hadden met Hussein.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:34
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 11:26 :
Dat had mischien gekund als een aantal landen vantevoren al hadden aangekondigd tegen te stemmen omdat ze een levendige handel hadden met Hussein.
Wel ja Frankrijk is sowieso niet helemaal zuiver op de graat nee, maar toch, handel met Hussein mag op zich toch wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-05-2004 @ 11:26 :
Dat had mischien gekund als een aantal landen vantevoren al hadden aangekondigd tegen te stemmen omdat ze een levendige handel hadden met Hussein.
Grapjas, weet je welke amerikaanse bedrijven saddam illegaal geexporteerde olie allemaal opkochten

Wat een crap verder, Saddam is nooit een dreiging geweest, dat was allang geconcludeerd, en het is ook nog eens geconcludeerd door de wapeninspecteurs, de VS wou zijn agressie gewoon proberen te legitimeren, daar ging het om, en ze dachten dat de rest van de wereld onder hun dwang wel even zou meedoen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:18
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Die conclusie lijkt mij zeker gerechtvaardigd nadat het zogenaamde bewijs voor MVW onjuist bleek te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:48
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-05-2004 @ 10:52 :
Ben je echt zo dom?

Je moet toestemming hebben om als aggressor een souverein land binnen te vallen, niet anders om. Zou wat zijn zeg. Ik kan me zo 10,000 oorlogen bedenken die de VN nog niet verboden heeft. Dat zou het einde van de wereld betekenen.

En zelfverdediging, je gaat me toch niet zeggen dat Irak een bedreiging was voor de VS. Het regime van Saddam was niet eens meer een bedreiging voor de Koerden in het noorden of voor Koeweit(welke een defensiebuget had dat drie keer hoger was).

En dan moet Irak de VS kunnen aanvallen? Net zoals Nicaragua de VS onder de voet zou lopen zeker
Ah, even aan m'n vader vragen of ik de buurjongen in elkaar mag slaan, dan.

Wat een nonsens. D'r bestaat niet zoiets als toestemming tot oorlogvoeren. Oorlogvoeren is op zichzelf al de laatste optie in een meningsverschil, en slechts van de betrokken landen, niet de wereld.

Als een land zo'n "oorlogsverbod" aan z'n laars lapt, wat gaat de rest er dan aan doen? Op diens beurt dat land dan weer aanvallen? Weet niet of ze daar wel toestemming voor hebben, hoor...
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:56
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Nate schreef op 25-05-2004 @ 12:48 :
Ah, even aan m'n vader vragen of ik de buurjongen in elkaar mag slaan, dan.

Wat een nonsens. D'r bestaat niet zoiets als toestemming tot oorlogvoeren. Oorlogvoeren is op zichzelf al de laatste optie in een meningsverschil, en slechts van de betrokken landen, niet de wereld.

Als een land zo'n "oorlogsverbod" aan z'n laars lapt, wat gaat de rest er dan aan doen? Op diens beurt dat land dan weer aanvallen? Weet niet of ze daar wel toestemming voor hebben, hoor...


Als je je aansluit bij de VN, dan ga je zo'n verbond aan. Dan houd je je er ook maar aan. En ja, ik denk inderdaad dat dus in de regels moet komen dat de VN dan een oorlog tegenhoudt (VN=in principe hele wereld=>hele wereld helpt dus ook mee, anders: ERUIT) door zelf dat land aan te vallen. In dit geval had de VN dus onmiddellijk moeten besluiten tot het verdedigen van Irak tegen de VS en het eruit gooien van de VS zelf.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:00
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Want wat heeft de VN nu gedaan om haar lidstaat Irak te verdedigen? Niets! De VS konden gewoon daar binnenlopen, en die schandalige oorlog beginnen! Zelfde met Afghanistan! Conclusie: De VN doet niets maar dan ook niets voor haar lidstaten! Verraders zijn het!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:23
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Dat klopt allemaal wel, en ik ben het met je eens dat als je je bij zo'n organisatie aansluit, dat je dan de regels moet volgen.

Echter, het is niet alsof er nog sprake is van de keuze "wel of niet bij de VN?". Je bent erbij of je bent tegen, nowadays. Niet bij de VN horen betekend niet bij de wereld horen, en dat is leuk en wel maar de economische en politieke gevolgen zullen catastrofaal zijn voor zo'n land.

De VN kan in principe allerlei regels bedenken; als niet de meerderheid van de (grote belangrijke) landen er iets tegen doet, dan zijn alle andere lidstaten de pineut. En dan kun je nog zo principieel de VN uitstappen / niet aansluiten maar ik denk dat daar je land nog verder van huis mee is.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:25
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Nate schreef op 25-05-2004 @ 13:23 :
Dat klopt allemaal wel, en ik ben het met je eens dat als je je bij zo'n organisatie aansluit, dat je dan de regels moet volgen.

Echter, het is niet alsof er nog sprake is van de keuze "wel of niet bij de VN?". Je bent erbij of je bent tegen, nowadays. Niet bij de VN horen betekend niet bij de wereld horen, en dat is leuk en wel maar de economische en politieke gevolgen zullen catastrofaal zijn voor zo'n land.

De VN kan in principe allerlei regels bedenken; als niet de meerderheid van de (grote belangrijke) landen er iets tegen doet, dan zijn alle andere lidstaten de pineut. En dan kun je nog zo principieel de VN uitstappen / niet aansluiten maar ik denk dat daar je land nog verder van huis mee is.
Daarom is het juist zo mooi ze te dwingen de regels van de VN te handhaven. Anders gaan ze de VN uit, en dat overleven ze niet. Dan zal er nooit meer oorlog zijn, tenzij er landen complotten smeden tegen de VN.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Klinkt leuk, maar het zal niet werken. Stel je voor dat de VS uit de VN stappen/eruit gekickt worden. Dan ligt meteen de VN plat. Bestaat niet de helft van het VN-leger uit Amerikanen? By the way, kunen ze meteen met de hele rimbam verhuizen uit New York.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:43
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 14:37 :
Klinkt leuk, maar het zal niet werken. Stel je voor dat de VS uit de VN stappen/eruit gekickt worden. Dan ligt meteen de VN plat. Bestaat niet de helft van het VN-leger uit Amerikanen? By the way, kunen ze meteen met de hele rimbam verhuizen uit New York.
Je moet principieel zijn in dit soort zaken. Uit de VN stappen, betekent handelsboycot van alle andere landen, etc. Je moet het de VS niet makkelijk maken eruit te stappen oid.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 14:43 :
Je moet principieel zijn in dit soort zaken. Uit de VN stappen, betekent handelsboycot van alle andere landen, etc. Je moet het de VS niet makkelijk maken eruit te stappen oid.
De VS zullen uit zichzelf nooit uit de VN stappen, want misschien hebben ze de VN ooit nog nodig. De VN zullen de VS er nooit uit trappen, want grote landen -met vetorecht- zoals China, Rusland, Japan, eigenlijk alle landen, hebben enorm veel handel met de VS en bovengenoemde nog het meest. Als ze de VS eruit trappen, is het gedaan met hun handel. Ze zullen dat dus nooit toelaten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:13
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 14:49 :
De VS zullen uit zichzelf nooit uit de VN stappen, want misschien hebben ze de VN ooit nog nodig. De VN zullen de VS er nooit uit trappen, want grote landen -met vetorecht- zoals China, Rusland, Japan, eigenlijk alle landen, hebben enorm veel handel met de VS en bovengenoemde nog het meest. Als ze de VS eruit trappen, is het gedaan met hun handel. Ze zullen dat dus nooit toelaten.
Dat moet dus veradneren :0
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2004, 14:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 15:13 :
Dat moet dus veradneren :0
Wat zég ik nou? Dat gáán ze nooit veranderen, omdat ze dat niet wíllen veranderen, om de redenen die ik net aangaf.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:39
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 15:31 :
Wat zég ik nou? Dat gáán ze nooit veranderen, omdat ze dat niet wíllen veranderen, om de redenen die ik net aangaf.
En ik wens dat soort corruptie niet te accepteren. Ik zal nooit accepteren dat economische belangen zwaarder wegen dan andere belangen. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 15:39 :
En ik wens dat soort corruptie niet te accepteren. Ik zal nooit accepteren dat economische belangen zwaarder wegen dan andere belangen. Maar goed.
Da's heel mooi. Helaas bestuur jij niet alle 191 landen die deel uitmaken van de VN.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:44
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 15:41 :
Da's heel mooi. Helaas bestuur jij niet alle 191 landen die deel uitmaken van de VN.
Ik begrijp niet waarom we niet ergens over kunnen praten zonder dat iemand meteen zegt 'waaaaaaa maar dat gebeurt toch niet'. Is niemand meer ideologisch genoeg om dat even op zij te zetten?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 15:44 :
Ik begrijp niet waarom we niet ergens over kunnen praten zonder dat iemand meteen zegt 'waaaaaaa maar dat gebeurt toch niet'. Is niemand meer ideologisch genoeg om dat even op zij te zetten?
Ideologisch wel, maar ook realistisch. Je kunt wel allemaal mooie plannetjes maken en theorietjes opzetten, maar wat je hier oppert is wel 0,0 op de geloofwaardigheidsschaal. Trouwens, voor mooie plannen zonder slagingskans is al een forum; het heet "Israël & Palestina".
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:10
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 15:39 :
En ik wens dat soort corruptie niet te accepteren. Ik zal nooit accepteren dat economische belangen zwaarder wegen dan andere belangen. Maar goed.
Misschien verwacht je iets te veel van de VN en ligt het dus toch aan je zelf.

Gebrek aan daadkracht is niet alleen een probleem van de VN maar per definitie van intergouvermentele (en voor een deel supranationale) organisaties. De EU als geheel kan op dit moment ook geen buitenlands beleid voeren (bijvoorbeeld met betrekking tot de oorlog in Irak) Wil je die dan allemaal gelijk maar opheffen? De LPF is overigens wel zoiets van plan, geloof ik

Citaat:
Ik vind de VN geen slechte instelling, échter, ik zie niet in waarom de VN in huidige vorm nog van enige betekenis zouden zijn.
De VN is er niet alleen maar voor oorlogvoerende staten door oorlogvoerende staten maar bestaat onder andere ook uit de WHO (World Health Organization), WFP (World Food Programme), UNESCO en UNICEF, waarvan zeker de eerste zeer grote successen heeft geboekt de afgelopen 50 jaar.
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Och de VN is zo slecht nog niet. Als ze echter de VS eruit kieperen, worden ze gewoonweg waardeloos, omdat zonder het land met het grootste leger, de grootste economische macht, en de grootste milieuvervuiling internationale afspraken op mondiaal niveau nogal nutteloos zijn. Zie ook de Volkenbond.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is gewoon hetzelfde verhaal als op straat zinloos geweld zien plaatsvinden en er niet in ingrijpen. Dat doet de VN. In eerste instantie hebben ze zich al gekeerd tegen het "zinloos geweld" (in dit geval jegens irak) en nu het toch gebeurt, doen ze er niets aan...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2004 @ 16:45 :
Och de VN is zo slecht nog niet. Als ze echter de VS eruit kieperen, worden ze gewoonweg waardeloos, omdat zonder het land met het grootste leger, de grootste economische macht, en de grootste milieuvervuiling internationale afspraken op mondiaal niveau nogal nutteloos zijn. Zie ook de Volkenbond.
Nemen we china erbij
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2004 @ 16:45 :
Och de VN is zo slecht nog niet. Als ze echter de VS eruit kieperen, worden ze gewoonweg waardeloos, omdat zonder het land met het grootste leger, de grootste economische macht, en de grootste milieuvervuiling internationale afspraken op mondiaal niveau nogal nutteloos zijn. Zie ook de Volkenbond.
Het probleem is echter dat de VS de VN misbruikt, en er een oplossing gevonden moet worden om de macht van de VS binnen de VN te beperken
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 17:28 :
Het probleem is echter dat de VS de VN misbruikt, en er een oplossing gevonden moet worden om de macht van de VS binnen de VN te beperken
Maar ze wel binnen de VN houden. Dat de VN hervormd moet worden, daar is iedereen het wel mee eens. Doe eens een voorstel HOE het hervormd moet worden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2004 @ 18:04 :
Maar ze wel binnen de VN houden. Dat de VN hervormd moet worden, daar is iedereen het wel mee eens. Doe eens een voorstel HOE het hervormd moet worden.
Economische sancties tegen de VS instellen en tegen Israel als deze zich niet aan de afspraken en aan de regels houden, oftewel het opheffen van uitzonderingsposities die bepaalde landen zich in te extreme vorm hebben verworven, waardoor het duidelijk word dat niemand zich zomaar naar eigen goeddunken buiten de VN kan plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-05-2004 @ 18:11 :
Economische sancties tegen de VS instellen en tegen Israel als deze zich niet aan de afspraken en aan de regels houden, oftewel het opheffen van uitzonderingsposities die bepaalde landen zich in te extreme vorm hebben verworven, waardoor het duidelijk word dat niemand zich zomaar naar eigen goeddunken buiten de VN kan plaatsen.
Hmm, heb je daar geen toestemming van de veiligheidsraad voor nodig
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2004 @ 18:17 :
Hmm, heb je daar geen toestemming van de veiligheidsraad voor nodig
Valt die dan niet onder de VN?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 18:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VN wil controle internet
professor2
40 03-12-2005 23:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 13:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap tegen oorlog, lekker makkelijk
ShoarmaSchaap
215 06-04-2003 17:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap nog mensen die SP stemmen?
italianboy
68 08-04-2002 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.