Oud 10-10-2004, 22:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Gezien het aantal te serieuze berichten voor het huidige sticky topic "Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten", maar die toch weinig discussiewaarden hebben, hier dan een een vernieuwde versie: dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde

Hier valt dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"


als:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

Wij forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en wij niet steeds met pijn in het hart topics moeten gaan sluiten die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.

Voor eventuele opmerkingen en bezwaren, verwijs ik je door naar
Beleidszaken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Oud 15-10-2004, 19:17
Verwijderd
Balkenende hoopt deze maand 'weer mee te draaien'
http://www.nu.nl/news.jsp?n=426735&c=12

Uitgegeven: 15 oktober 2004 10:21
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2004 15:33
DEN HAAG - Premier Balkenende hoopt "eind deze maand weer mee te draaien''. Dat zei hij vrijdag bij het verlaten van het ziekenhuis in zijn woonplaats Capelle aan den IJssel. Na een operatie aan zijn rechtervoet moet de minister-president revalideren.

Balkenende heeft gedurende zijn verblijf in het ziekenhuis de politiek "op afstand gevolgd'' via radio, televisie en ANP-berichten. Hij vindt dat vice-premier Zalm hem goed heeft vervangen. Naar verwachting zal Balkenende op 29 oktober aanwezig zijn, als in Rome de Europese Grondwet wordt ondertekend. De minister-president kwam onder luid applaus op krukken uit het ziekenhuis naar buiten, waar veel pers zich stond te verdringen.
Oud 16-10-2004, 11:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Student bijna dood door grap met ontharingscrème

Uitgegeven: 16 oktober 2004 09:57

ANTWERPEN - Een grap met ontharingscrème is bijna dodelijk afgelopen voor een 18-jarige student uit Antwerpen. Als ontgroening moesten hij en twee anderen deze week de crème op hun geslachtsdelen smeren. Ze liepen er ongeveer twee uur mee rond.

De studenten hadden niet gekeken naar de bijsluiter bij de crème, die waarschuwt het spul niet in te wrijven en het hooguit tien minuten te laten zitten.

De 18-jarige student liep derdegraadsbrandwonden op aan zijn geslachtsdeel: huid en onderhuids weefsel zijn vernietigd. Hij moest vechten voor zijn leven, maar was vrijdag buiten levensgevaar. De jongeman krijgt vrijwel zeker een huidtransplantatie. De twee anderen raakten lichtgewond, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.
http://nu.nl/news.jsp?n=427159&c=122

---

Gosh, en dat studeert
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2004 @ 12:03 :
Gosh, en dat studeert
Het mogen dan wel studenten zijn, het blijven Belgen.
Oud 16-10-2004, 11:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2004 @ 12:05 :
Het mogen dan wel studenten zijn, het blijven Belgen.
t zou me niet verbazen als daar veel NLse studenten tussenzitten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2004 @ 12:58 :
t zou me niet verbazen als daar veel NLse studenten tussenzitten
Enige grond om dat aan te nemen, behalve dat je Belgen niet wilt generaliseren als dom?
Oud 16-10-2004, 12:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2004 @ 13:05 :
Enige grond om dat aan te nemen, behalve dat je Belgen niet wilt generaliseren als dom?
veel Nederlanders in Antwerpen en lijkt me stug dat dat allemaal toeristen zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2004, 12:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kijk, 3 flessen jenever naar binnen laten werken, okee, maar waarom zou je iemand z'n zaakje laten ontharen als ontgroening?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-10-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2004 @ 13:08 :
veel Nederlanders in Antwerpen en lijkt me stug dat dat allemaal toeristen zijn
idd

ahja, een uit de hand gelopen studentendoop..

pijnlijk, dat wel
Oud 16-10-2004, 18:48
Verwijderd
16/10/2004 18:19:21 (Bron: BELGA)


Nederlandse en Spaanse politici uit Cuba gezet

(Belga) De Nederlandse politici Boris Dittrich (D66) en Kathleen Ferrier (CDA) zijn vrijdagavond op het vliegveld van de Cubaanse hoofdstad Havana aangehouden en het land uitgezet. Ook de Spaanse christen-democratische parlementariër Jorge Moragas onderging hetzelfde lot. Het drietal was naar Cuba gegaan om te praten met een aantal dissidenten, onder wie oppositieleider Oswaldo Pay, over de mensenrechtensituatie in het land.

Bij aankomst op het vliegveld werden zij en twee begeleiders afgevoerd door een militair. Ze moesten hun paspoorten inleveren. Het gezelschap werd opgesloten en bewaakt door vier militairen. Na twee uur werden ze op een vliegtuig van Air France naar Parijs gezet. Het Cubaanse ministerie van Buitenlandse Zaken rechtvaardigde zaterdag de uitwijzing van de Spaanse christen-democratische parlementariër Jorge Moragas omdat de ontmoeting met enkele dissidenten die hij in het land zou hebben "een serieuze politieke provocatie" was. (dwm)
Oud 16-10-2004, 23:50
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2004 @ 12:03 :

De 18-jarige student liep derdegraadsbrandwonden op aan zijn geslachtsdeel: huid en onderhuids weefsel zijn vernietigd. Hij moest vechten voor zijn leven, maar was vrijdag buiten levensgevaar.
Kan hij zich nog voortplanten? Zo nee, dan kunnen we 'm nomineren voor een Dawinm Award.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 17-10-2004, 00:08
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Haagse tramtunnel eindelijk geopend

DEN HAAG - Met een slag op een grote gong heeft minister Peijs (Verkeer) zaterdagochtend de tramtunnel in Den Haag officieel geopend. Direct nadat de klanken waren weggestorven, reed tramlijn 3 door een over de rails gehangen doek het ondergrondse station Spui binnen.

Vanaf 13.00 uur zaterdagmiddag kunnen reizigers zich via de tunnel laten vervoeren.

De tramtunnel had eigenlijk al in de zomer van 1999 af moeten zijn. Maar diverse lekkages en andere constructieproblemen vertraagden de bouw met vijf jaar. Ook de kosten namen fors toe.


www.nu.nl
Groot nieuws
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 17-10-2004, 08:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 17-10-2004 @ 00:50 :
Kan hij zich nog voortplanten? Zo nee, dan kunnen we 'm nomineren voor een Dawinm Award.
waarom het slachtoffer? als ik hem was zou ik een extreme schadevergoeding eisen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 17-10-2004, 08:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-10-2004 @ 01:08 :
Groot nieuws
Best wel, eigenlijk...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 17-10-2004, 16:28
Verwijderd
Topman Belgacom weg om salarisschandaal

Bron: nu.nl
Uitgegeven: 15 oktober 2004 16:34

BRUSSEL - Topman Jan Coene van het Belgische telefoonbedrijf Belgacom is vrijdag per direct weggestuurd wegens een salarisschandaal. Hij bleek in een andere functie geheime loonafspraken te hebben gemaakt.

Coene incasseerde daardoor in drie jaar ruim 22 miljoen euro, terwijl het jaarverslag over die periode slechts 3,7 miljoen meldde voor de hele bedrijfstop. Coene kreeg het geld als directeur van Picanol, een grote fabrikant van onder meer lakens, blouses, airbags en weefgetouwmachines. Naar nu blijkt kreeg hij daar bovenop zijn vaste loon in drie jaar een welkomstpremie van 6,1 miljoen euro, een bonus van ruim 6,5 miljoen en 6,3 miljoen aan opties.

Het ontslag als bestuursvoorzitter bij Belgacom is vrijdag gemeld door de Belgische regering, grootaandeelhouder bij het telefoonbedrijf. De regering benoemde direct Jan Dilisen als zijn opvolger.

Picanol

Zondag was Coene al ontslagen bij Picanol. Met zijn nu bekende beloning was Coene daar de best betaalde Belgische manager aller tijden. Het personeel van Picanol reageerde vrijdag verontwaardigd op de bekendmaking. Vakbonden hebben een gesprek met de directie aangevraagd.

Naar aanleiding van het schandaal hebben twee senatoren van het liberale VLD vrijdag een wetsvoorstel ingediend dat beursgenoteerde vennootschappen verplicht om van elke individuele bestuurder alle beloningen en opties bekend te maken. Ook individuele bezoldigingen van bestuurders van overheidsbedrijven dienen openbaar gemaakt te worden.

_________________________________________
in drie jaar tijd bijna 1 MILJARD BEF verdienen

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 16:32.
Oud 17-10-2004, 16:29
Verwijderd
Nasty.
Oud 19-10-2004, 16:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Jongen bedreigt slachtoffers vanuit cel

De zestienjarige jongen uit Leeuwarden die in augustus zijn vriendin in brand stak, heeft zijn slachtoffers herhaaldelijk vanuit jeugdinrichting Eikenstein bedreigd. De jongen, die zich Awa noemt, kon dit doen omdat justitie uit respect voor zijn privacy zijn post en telefoongesprekken niet mag controleren. De dreigementen begonnen in september en werden ontdekt. Awa mocht daarom twee weken lang geen contact hebben met de buitenwereld. Zodra deze strafperiode voorbij was, werden de bedreigingen hervat (eenmalig registreren).
De jongen die uit de brieven en telefoongesprekken naar voren komt, lijkt niet te begrijpen waarom iedereen zo boos op hem is en verwacht met een lichte straf vrij te komen. Awa vluchtte op vierjarige leeftijd met zijn familie uit Iraaks Koerdistan. Op de basisschool stond hij bekend als een lieve, ijverige leerling. Volgens een anonieme docent veranderde hij op de OSG Piter Jelles Junior. "Je zag toen al dat hij zich anders begon te gedragen, werd brutaler. Vooral van vrouwen nam hij niks aan", aldus de docent.

Bron
Oud 21-10-2004, 20:03
Funky_Soprano_7
Avatar van Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
De twee Britse vaderrechtenactivisten die maandag verkleed als Batman en Robin de beveiliging van Buckingham Palace te kijk zetten, zijn dinsdag op borgtocht vrijgelaten.

Jason Hatch (32) en Dave Pyke (48) moeten zich in december weer bij de politie melden. Ze zijn allebei lid van Fathers 4 Justice, een organisatie die vecht voor de rechten van vaders die na een echtscheiding worden weggehouden bij hun kinderen.

Hatch (Batman) slaagde erin een richel aan de voorkant van het koninklijk paleis vijf uur lang bezet te houden en een spandoek te ontvouwen. Uiteindelijk wist de politie hem over te halen zijn protest te staken en zich met een hoogwerker van de paleismuur te laten halen. 'Robin' werd al eerder in de kraag gevat toen hij probeerde over het hek van het paleis te klimmen.


Dagblad De Telegraaf, 14-09-2004

Sorry voor het oude bericht

Vinden jullie dit gekkenwerk, of kunnen jullie je verplaatsen in hun ideologie? Tell me, tell me!
__________________
***SUpeRcAliFragiLiStiC***
Ads door Google
Oud 21-10-2004, 20:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben het op een bepaald punt wel eens met fathers for justice en ik houd wel van een ludieke actie...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 22-10-2004, 16:42
BiL@L
BiL@L is offline
DOHA - De in Irak ontvoerde directeur van de internationale hulporganisatie CARE, de Britse Margaret Hassan, heeft gevraagd om de terugtrekking van de Britse troepen uit Irak. Dat deed zij in een videoboodschap die de Arabische zender al-Jazeera vrijdag uitzond.

Hassan, in tranen, smeekte premier Tony Blair en het Britse volk om hulp. Ze zei dat haar hetzelfde lot zou kunnen wachten als haar landgenoot Kenneth Bigley. Die werd eerder deze maand door zijn ontvoerders onthoofd.

Niet opgeëist

De hulpverleenster, die zowel de Britse als de Ierse nationaliteit heeft en getrouwd is met een Iraakse man, werd dinsdag overmeesterd op weg naar haar werk. Geen enkele groepering heeft de ontvoering tot dusver opgeëist. Haar kidnappers komen in de videoboodschap ook niet in beeld.

Hassans smeekbede komt een dag na de Britse beslissing ongeveer 850 militairen in het zuiden van Irak tijdelijk over te plaatsen naar de omgeving van Bagdad. Die maatregel moet de Amerikanen de vrije hand geven om hun operaties rond rebellenbolwerken als Fallujah te intensiveren. .

http://nu.nl/news.jsp?n=430248&c=23
Oud 22-10-2004, 16:43
Verwijderd
Geweldig goede moslims natuurlijk, om de directrice van een hulpverleningsorganisatie te ontvoeren.

Zelfs honden bijten de hand die ze voert nog niet.
Oud 22-10-2004, 16:43
Verwijderd
Discussiewaarde?
Oud 22-10-2004, 16:46
Verwijderd
In Irak heb je dat risico

en eigelijk smeek je gewoon om een ban
Oud 22-10-2004, 17:02
Verwijderd
Dat krijg je als je het terrorisme importeert.
Oud 22-10-2004, 17:17
Verwijderd
ik snap niet waarom al die buitenlanders die vrijwillig in Irak zitten dat land nog niet hebben verlaten

of ben ik nou de enige die niet ontvoerd wil worden
Advertentie
Oud 22-10-2004, 17:22
Verwijderd
Sommige mensen willen mensen die hulp nodig hebben graag helpen, verder woonde dat mens al jaren in Irak en is daar ook in het huwelijk getreden. Waarschijnlijk is ze er nooit vanuit gegaan dat haar zoiets zou kunnen overkomen.
Oud 22-10-2004, 17:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
gezien de voorgaande tekenen van beschaafdheid deze deze vrouw ook wel onthoofd worden.



Offtopic: waarom staat dit hier en niet onder 'tiswah-berichten'? discussiewaarde 0 lijkt me
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-10-2004, 18:00
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Vervelend.
Oud 22-10-2004, 18:55
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-10-2004 @ 18:17 :
ik snap niet waarom al die buitenlanders die vrijwillig in Irak zitten dat land nog niet hebben verlaten

of ben ik nou de enige die niet ontvoerd wil worden
Er zijn mensen die op dit moment allang blij zijn dat ze werk hebben, danwel bereid zijn het risico van ontvoering te lopen wanneer zij daarmee de geweldige taak van wederopbouw van een land steunen.

Ik ben trouwens benieuwd op die 'terroristen' er ooit achter komen dat de Britten en Amerikanen hier absoluut niet aan toe gaan geven..
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 22-10-2004, 19:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 22-10-2004 @ 19:55 :
Ik ben trouwens benieuwd op die 'terroristen' er ooit achter komen dat de Britten en Amerikanen hier absoluut niet aan toe gaan geven..
Boeiend, want door deze onthoofdingen groeit de weerzin van het publiek voor de oorlog. En dat heeft op de lange termijn misschien wél effect.
Oud 22-10-2004, 19:10
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 22-10-2004 @ 20:07 :
Boeiend, want door deze onthoofdingen groeit de weerzin van het publiek voor de oorlog. En dat heeft op de lange termijn misschien wél effect.
Imho groeit de weerzin tegen deze Irakezen meer dan die tegen de oorlog. Als de coalitie Irak nú zou verlaten, zou ik de hele missie pas voor mislukt verklaren. Wanneer de terroristen als soldaten gezien willen worden, zullen ze zich ook wat meer als zodanig moeten gedragen.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 22-10-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 22-10-2004 @ 19:55 :
Ik ben trouwens benieuwd op die 'terroristen' er ooit achter komen dat de Britten en Amerikanen hier absoluut niet aan toe gaan geven..
Het primaire doel is te tonen dat de britten, nederlanders en amerikanen in feite best machteloos zijn.
Oud 22-10-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 22-10-2004 @ 20:10 :
Imho groeit de weerzin tegen deze Irakezen meer dan die tegen de oorlog. Als de coalitie Irak nú zou verlaten, zou ik de hele missie pas voor mislukt verklaren. Wanneer de terroristen als soldaten gezien willen worden, zullen ze zich ook wat meer als zodanig moeten gedragen.
Welke missie, het is nog steeds een bezetting omdat er geen enkele rechtvaardigingsgrond voor deze oorlog is geleverd. De bezetters schijnen hun plichten(orde en veiligheid) die ze nu hebben niet na te kunnen komen.
Verder zijn het geen terroristen maar verzetsstrijders die zich op een nogal misselijke manier verzetten tegen de bezetting van hun land. Die mensen hebben helemaal geen pretentie om als soldaten gezien te worden want dat zijn ze niet.
Oud 22-10-2004, 19:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2004 @ 20:11 :
Het primaire doel is te tonen dat de britten, nederlanders en amerikanen in feite best machteloos zijn.
het geld bij mij niet echt als een teken van macht een ongewapende mensen te ontvoeren en vervolgens hun keel door te snijden.

tis natuurlijk maar precies wat he onder 'macht' verstaat, maar voor mij zijn mensen die zoiets doen beesten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-10-2004, 19:16
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2004 @ 20:11 :
Het primaire doel is te tonen dat de britten, nederlanders en amerikanen in feite best machteloos zijn.
Als Amerika Iraakse burgers gaat afschieten ziet niemand dat als machteloosheid van deze mensen. Machteloosheid wordt pas getoond wanneer ze in staat zijn om militaire doelen/personen uit te schakelen zonder daarbij zelf grote verliezen te leiden. Dat is een 'eerlijke' strijd waar winst te boeken is. De opbouw van het land gaat door, met of zonder een aantal onthoofde werknemers dat nog steeds op enkele handen te tellen is.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 22-10-2004, 19:22
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2004 @ 20:13 :
Welke missie, het is nog steeds een bezetting omdat er geen enkele rechtvaardigingsgrond voor deze oorlog is geleverd. De bezetters schijnen hun plichten(orde en veiligheid) die ze nu hebben niet na te kunnen komen.
Verder zijn het geen terroristen maar verzetsstrijders die zich op een nogal misselijke manier verzetten tegen de bezetting van hun land. Die mensen hebben helemaal geen pretentie om als soldaten gezien te worden want dat zijn ze niet.
Bezetters hebben geen plichten, die doen wat ze zelf willen. Als je het als je plicht (zoals de VS) ziet om orde en veiligheid te brengen doe je dat enkel om mensen te helpen en ben je imho dus geen bezetting, maar stabilisatie. (de NAVO troepen zijn toch ook geen bezetting in Servie etc?)
De discussie of het al dan niet strijders of terroristen zijn heeft denk ik geen zin. Wanneer je onschuldige burgers onthoofd heeft dat naar mijn mening meer met terrorisme te maken.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Ads door Google
Oud 22-10-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 22-10-2004 @ 20:22 :
Bezetters hebben geen plichten, die doen wat ze zelf willen. Als je het als je plicht (zoals de VS) ziet om orde en veiligheid te brengen doe je dat enkel om mensen te helpen en ben je imho dus geen bezetting, maar stabilisatie. (de NAVO troepen zijn toch ook geen bezetting in Servie etc?)
De discussie of het al dan niet strijders of terroristen zijn heeft denk ik geen zin. Wanneer je onschuldige burgers onthoofd heeft dat naar mijn mening meer met terrorisme te maken.
Bezetters hebben wel plichten, is allemaal vastgelegd in internationale verdragen. Bezetters hebben de plicht om voor orde en veiligheid te zorgen in de door hen bezette gebieden.

De navo troepen hebben de benodigde mandaten die ervoor zorgen dat ze als stabilisatie macht gelden, en niet als bezetter.

Terrorisme is een kut term, het is puur vanuit welke hoek je het bekijkt. Het zijn gewapende strijders die zich misdragen, laten we het daar op houden.
Oud 22-10-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-10-2004 @ 20:15 :
het geld bij mij niet echt als een teken van macht een ongewapende mensen te ontvoeren en vervolgens hun keel door te snijden.

tis natuurlijk maar precies wat he onder 'macht' verstaat, maar voor mij zijn mensen die zoiets doen beesten.
Het toont duidelijk aan dat de bezetters er niet in slagen om voor orde en veiligheid te zorgen, en ze dus niet voldoende macht hebben de zaak te controleren en te beheren.
Oud 22-10-2004, 19:49
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2004 @ 20:35 :
Bezetters hebben wel plichten, is allemaal vastgelegd in internationale verdragen. Bezetters hebben de plicht om voor orde en veiligheid te zorgen in de door hen bezette gebieden.
Wat ik probeer te zeggen is dat het verschil tussen bezetting en stabilisatie imho ligt in de doelstelling die je nastreeft. Een bezetting impliceert voor mij (correct me if i'm wrong) een poging om het bestuur over te nemen. Daar is de VS niet mee bezig. Evenals de NAVO in het verleden, hebben zij zichzelf op dit moment enkel als taak gesteld om voor de orde te zorgen.

Citaat:
De navo troepen hebben de benodigde mandaten die ervoor zorgen dat ze als stabilisatie macht gelden, en niet als bezetter.
Wat ik wil zeggen is dat hun taken overeenstemmen met die van de VS. Waarom zou dit dan wel een bezettingsmacht zijn? Deze mandaten zijn afgestemd op de doelstelling die de NAVO heeft. Deze doelstelling geeft hun imho de rechten.

Citaat:

Terrorisme is een kut term, het is puur vanuit welke hoek je het bekijkt. Het zijn gewapende strijders die zich misdragen, laten we het daar op houden.
Lijkt me het beste ja
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 22-10-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 22-10-2004 @ 20:49 :
Wat ik probeer te zeggen is dat het verschil tussen bezetting en stabilisatie imho ligt in de doelstelling die je nastreeft. Een bezetting impliceert voor mij (correct me if i'm wrong) een poging om het bestuur over te nemen. Daar is de VS niet mee bezig. Evenals de NAVO in het verleden, hebben zij zichzelf op dit moment enkel als taak gesteld om voor de orde te zorgen.


Wat ik wil zeggen is dat hun taken overeenstemmen met die van de VS. Waarom zou dit dan wel een bezettingsmacht zijn? Deze mandaten zijn afgestemd op de doelstelling die de NAVO heeft. Deze doelstelling geeft hun imho de rechten.
Dat is inderdaad waar, maar ook wat aan die doelstelling ten grondslag ligt. De VS heeft zonder VN mandaat een oorlog begonnen tegen de staat Irak, dus kortom een zogenaamde agressie oorlog. Het doel van de VS is daarbij wel geweest het bestaande bestuur omver te werpen, zonder dat daarvoor enige legitimatie bestond.

Daar heb je opzich wel gelijk in, het verschil is dat de navo troepen een legale legitimatie hebben om zich in dat gebied te bevinden en er macht uit te oefenen. In het geval van de VS in irak ontbreekt deze legitimatie. Kortom, ze hebben de macht illegaal verkregen en zijn daardoor bezetters.
Oud 23-10-2004, 08:00
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
'Honderden gezinnen uit huis getreiterd'
Elk jaar worden honderden gezinnen hun huis uitgepest. Dat meldt de Telegraaf naar aanleiding van de buurtterreur van Marokkaanse jongens in de Amsterdamse Diamantbuurt.

Grote steden
De problemen doen zich vooral voor in de grote steden. Alleen al in Amsterdam zijn er 80 groepen die veel overlast veroorzaken. Burgemeester Cohen weet om wie het gaat, maar zegt weinig te kunnen doen.

Hakenkruisen
Afgelopen week vluchtte een gezin weg uit hun huis in de Diamantbuurt vanwege ernstige overlast. Marokkaanse jongens vernielden de ruiten van het huis en bekladden de muren met hakenkruisen.

Bron: RTL Nieuws
Oud 23-10-2004, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Foegel schreef op 23-10-2004 @ 09:00 :
'Honderden gezinnen uit huis getreiterd'
Elk jaar worden honderden gezinnen hun huis uitgepest. Dat meldt de Telegraaf naar aanleiding van de buurtterreur van Marokkaanse jongens in de Amsterdamse Diamantbuurt.

Grote steden
De problemen doen zich vooral voor in de grote steden. Alleen al in Amsterdam zijn er 80 groepen die veel overlast veroorzaken. Burgemeester Cohen weet om wie het gaat, maar zegt weinig te kunnen doen.

Hakenkruisen
Afgelopen week vluchtte een gezin weg uit hun huis in de Diamantbuurt vanwege ernstige overlast. Marokkaanse jongens vernielden de ruiten van het huis en bekladden de muren met hakenkruisen.

Bron: RTL Nieuws
ik zou ook niet willen wonen in de Diamantbuurt
Joostje, daar hadden we nog "les" gegeven op die gare islamitische school waarbij je je afvraagt of arbeidsinspectie niet eens vaker langs moet komen - gezien de ongeinteresseerde leraren en leerlingen die in en uit de klas lopen of gewoon nooit aanwezig zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 23-10-2004, 12:37
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2004 @ 20:56 :
Dat is inderdaad waar, maar ook wat aan die doelstelling ten grondslag ligt. De VS heeft zonder VN mandaat een oorlog begonnen tegen de staat Irak, dus kortom een zogenaamde agressie oorlog. Het doel van de VS is daarbij wel geweest het bestaande bestuur omver te werpen, zonder dat daarvoor enige legitimatie bestond.

Daar heb je opzich wel gelijk in, het verschil is dat de navo troepen een legale legitimatie hebben om zich in dat gebied te bevinden en er macht uit te oefenen. In het geval van de VS in irak ontbreekt deze legitimatie. Kortom, ze hebben de macht illegaal verkregen en zijn daardoor bezetters.
De legitimatie is er inderdaad nooit geweest. Echter op het moment dat de regering is overgedragen aan de Irakezen, zijn de VS nog aanwezig, omdat de Iraakse regering dat zelf wil. Zij willen graag hun hulp, omdat ze het zelf helemaal niet kunnen redden. Op dat moment is de bezetting volgens mij wel degelijk overgegaan in een stabilisatiemacht, al dan niet gesteund door mandaten.
En in die situatie zitten we nu. En dus zijn de acties van deze 'verzetsstrijders' niet gericht tegen een bezetting, maar tegen de regering van hun eigen land; rebellen op weg naar een burgeroorlog(?).
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 23-10-2004, 18:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-10-2004 @ 11:36 :
ik zou ook niet willen wonen in de Diamantbuurt
Joostje, daar hadden we nog "les" gegeven op die gare islamitische school waarbij je je afvraagt of arbeidsinspectie niet eens vaker langs moet komen - gezien de ongeinteresseerde leraren en leerlingen die in en uit de klas lopen of gewoon nooit aanwezig zijn
Oja

Nouja, ik zat er alleen maar dom bij

offtopic
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 23-10-2004, 18:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-10-2004 @ 19:29 :
Oja

Nouja, ik zat er alleen maar dom bij

offtopic
niet. t ging over de diamantbuurt

btw, het betreffende huis van t gezin is vannacht (?) beklad
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-10-2004, 12:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-10-2004 @ 19:58 :
niet. t ging over de diamantbuurt

btw, het betreffende huis van t gezin is vannacht (?) beklad
stomme vraag, maar waren ze trouwens joods?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-10-2004, 13:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-10-2004 @ 13:16 :
stomme vraag, maar waren ze trouwens joods?
ik dacht van niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-10-2004, 21:51
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Giftige dadels


Giftige dadels in Nederland te koop: de smaak van moord en racisme.

Collaboreer NIET met de zionazis van ‘Israel’.

BOYCOTT DE BEZETTINGSMACHT
BOYCOTT DE PRODUKTEN VAN ZIONISTEN


Koop geen dadels van zionisten.
Ze zijn gedrenkt in het bloed van onze broeders in Palestina.


Steun de bezettingsmacht niet met je geld. Help niet aan het vergieten van bloed van je Palestijnse broeders. Laat je kinderen en jezelf niet vergiftigen met de producten van misdadigers

Financiers van zionistische terreur:
Jordan River en alle varianten o.a. King Salomon
Koop deze dadels niet!


Koop geen dadels waar het land van herkomst niet duidelijk op staat. Ze zijn van de zionisten.

Deze misdadigers verbergen hun identiteit om moslims te misleiden en hun terroristische daden te financieren. Met het geld uit deze inkomsten worden Palestijnse huizen verwoest.

Koop halal. Koop schone dadels.
Ze zijn lekkerder. Ze zijn vrij van bloed.
Je helpt moslims Halaal brood te verdienen
En insha’Allah zal je vasten worden beloond en worden je kinderen gezegend (www.ael.nl)



Dadeltje, iemand??
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 26-10-2004, 21:53
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, als ze zoiets op de verpakking zouden zetten zou ik meteen kopen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 26-10-2004, 22:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ga dadels importeren uit Israel en die ga ik noemen:

"BOE!"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Gatara
500 10-10-2004 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.