Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2010, 18:40
Verwijderd
Hallo allemaal ,

het lijkt ineens alsof ik hier veel meer kom dan normaal om om hulp te vragen .

Maar goed, hier dus weer een vraag waar ik op mezelf niet uitkom. Met de kerstdagen doen wij altijd vrij uitgebreid kwa het diner. Dus meestal komt het neer op iets speciaals, met lekkere saus erbij enzo. We gingen meestal 1ste kerstdag fondueën (is dat de juiste spelwijze?), en dan de tweede kerstdag lekker stukje vlees, met iets lekkers erbij .

Maar mijn zus heeft dit jaar besloten om te stoppen met vlees eten . Ze at het al weinig, en toen is ze er ineens maar helemaal mee gestopt. Dus nu zitten we met het probleem van de kerstdagen: wat kunnen we in hemelsnaam eten? Voor een 2de kerstdag kunnen we natuurlijk zo'n vleesvervanger voor haar regelen, maar dat fondueën is echt een traditie bij ons, heeft iemand een idee wat een vegetariër zou kunnen fondueën terwijl de rest gewoon vlees gebruikt?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2010, 20:39
Larry Flint
Larry Flint is offline
Misschien té voor de hand liggend: kaasfondue? Met vegastukjes gaan fonduen lijkt me niet echt lekker..
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 21:48
Verwijderd
Ik weet niet met hoeveel mensen jullie zijn, maar anders bv kaasfondu en normale fondu? Als dat te veel is dan alleen kaasfondu. Of ga een keer gourmetten, dan kunnen mensen vlees eten als ze dat willen, en kan je zus bv in de weer met champignons en pannenkoekjes
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 15:40
Verwijderd
Bedankt voor het meedenken! Nu ben ik zelf geen fan van kaas (zeg maar gerust: NIET), en we zijn maar met zijn vijfen. En we hebben 1 fonduepan ding geval. Maar ik zal het eens tegen mijn ouders aan gooien, misschien vinden ze het wat!

En we hebben geen gourmetset
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 18:25
Alice Rosenbaum
Avatar van Alice Rosenbaum
Alice Rosenbaum is offline
Mja, ook niet echt lekker als zij in dezelfde pan dingen moet dippen als de vleeseters.

Je kan ook een klein pannetje gebruiken op een warmhoudplaatje voor de kaasfondue.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 21:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bedankt voor het meedenken! Nu ben ik zelf geen fan van kaas (zeg maar gerust: NIET), en we zijn maar met zijn vijfen. En we hebben 1 fonduepan ding geval. Maar ik zal het eens tegen mijn ouders aan gooien, misschien vinden ze het wat!

En we hebben geen gourmetset
Bij de AH is een gourmetset in de aanbieding voor 15 euro heb ik begrepen!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 14:17
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Bedankt voor het meedenken! Nu ben ik zelf geen fan van kaas (zeg maar gerust: NIET), en we zijn maar met zijn vijfen. En we hebben 1 fonduepan ding geval. Maar ik zal het eens tegen mijn ouders aan gooien, misschien vinden ze het wat!

En we hebben geen gourmetset
Misschien hebben buren/familie/kennissen nog t een of t ander over? Dan hoef je iig niet meteen te gaan kopen.. En ik kan me niet voorstellen dat iedereen op dezelfde dag alles in gebruik heeft..
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 18:17
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Misschien hebben buren/familie/kennissen nog t een of t ander over? Dan hoef je iig niet meteen te gaan kopen.. En ik kan me niet voorstellen dat iedereen op dezelfde dag alles in gebruik heeft..
Dat is inderdaad een goed idee!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.