Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 11:50
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
MieX schreef op 09-10-2004 @ 12:49 :
Op de een of andere manier gingen rondvliegende pantoffels bij ons altijd door de ramen heen, waarschijnlijk omdat mn broers en ik altijd op tijd bukten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 11:51
onderkoffer
onderkoffer is offline
wat overdreven allemaal
een gezond normaal kind in een normaal gezin heeft af en toe gewoon een klap nodig

Laatst gewijzigd op 09-10-2004 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:52
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
MieX schreef op 09-10-2004 @ 12:49 :
Op de een of andere manier gingen rondvliegende pantoffels bij ons altijd door de ramen heen, waarschijnlijk omdat mn broers en ik altijd op tijd bukten
dat doet mij een pak melk herinneren dat tegen de muur uit elkaar spatte.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:52
Verwijderd
Nou, ik zou slaan nooit 'normaal' willen noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:54
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MieX schreef op 09-10-2004 @ 12:49 :
Op de een of andere manier gingen rondvliegende pantoffels bij ons altijd door de ramen heen, waarschijnlijk omdat mn broers en ik altijd op tijd bukten


Het enige wat ik er van geleerd heb, als iemand weg rent, moet je er iets achteraan gooien wat sneller gaat.

En slaan is niet normaal.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:23
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Als je als kind klappen hebt gekregen, krijg je discipline van.

Ik werd dus als kind vaak samen met mijn broer met een bamboestok bewerkt. Als er toevallig geen bamboestok in de buurt was moest mijn vader improviseren en gebruikte hij zijn riem. Vaak werden we dan gestraft voor triviale ongehoorzaamheden, zoals tegen elkaar praten( met mijn broer dan) tijdens bedtijd.

Als we dan werden betrapt moesten we dan op de grond liggen en hij liep dan heen en weer langs ons. Beetje boos en didactisch ging hij tegen ons praten. Nu zaten wij dus met grote angst en vol spanning af te wachten wanneer hij ons nou een klap zou verkopen met zijn 'weapon of choice' op onze tere kinderbillen. En dat was het enge ervan. Je wist dus totaal niet wanneer hij zou aanvallen, dus we zaten al te janken voordat er werd gemept. De klap zelf deed ook wel pijn.

Een andere manier van straf geven was ook wel eng. je moest dan je handen uitsteken zodat hij onverwacht met KEIHARD met een stok kon slaan. Die herinnering al 'au'

Mijn moeder deed het anders. Zij gooit liever met dingen dan slaan.

Maar goed. Waarschijnlijk werd ik niet geslagen toen ik een baby was, althans dat hoop ik. Mijn ouders zijn dus allochtoon en leefden mischien toen nog arm, maar ze sloegen niet om die reden dat door de topicstarter werd beschreven. Zij werden zelf ook in hun jeugd op zo'n manier opgevoed.

Ik ben trouwens ook geen crimineel geworden trouwens . Zo'n opvoeding helpt dus
__________________
Hikikomori {T_T}

Laatst gewijzigd op 09-10-2004 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:44
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
iedereen gaaat nu langzaam over van; "1 op 20 ouders slaat baby" naar; "wie is er als kind wel eens geslagen"

het gaat over baby's en niet over een corrigerende tik als je stout bent geweest...
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:55
11568
11568 is offline
Ik kreeg weleens een tik vroeger ja [niet hard], maar ik weet 100% zeker dat ik als baby nooit geslagen ben. Het hardste gemept ben ik op mijn 13e ofzo, had ik ook wel verdiend Ik noemde mijn moeder een kankerhoer en mijn vader een kankerlijer tijdens een ruzie over marijuana gebruik en toen liep het zo hoog op dat mijn moeder me zo verschrikkelijk hard op mijn kop had gerost dat ik 2 bulten had.
Baby's zijn ook wel verschrikkelijk frustrerend als ze huilen en niet meer ophouden, als ik aan het oppassen ben weet ik soms ook niet meer wat ik er mee aan moet. Lijkt me verschrikkelijk om een huilbaby te hebben. Maar slaan...nee.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:48
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 09-10-2004 @ 21:44 :
iedereen gaaat nu langzaam over van; "1 op 20 ouders slaat baby" naar; "wie is er als kind wel eens geslagen"

het gaat over baby's en niet over een corrigerende tik als je stout bent geweest...
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 16:30 :
Omdat dit bericht hier niet zomaar zonder meer geplaats kan worden zonder eenr ruzie te riskeren plak ik hier maar eens een topicvraagje aan vast. Slim van mij he? Vind ik eigenlijk ook wel.

Ben jij als kind weleens geslagen? Zoja, deed het veel pijn? Werdt je vaak geslagen. Vinden jullie dat ouders het rechts hebben om hun kinderen te slaan en zo ja hoever mogen ze daarmee gaan?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:53
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
dan denk ik....kies dan een andere naam

iets van..1 op de 20 ouders slaat zijn kind..
,aar dan klopt het onderzoek niet
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:00
Verwijderd
Ik werd niet geslagen (op één keer na), daar was mijn moeder ook tegen omdat zij wel door haar vader werd geslagen (ook weer niet altijd, maar toch).

Wat mij betreft krijgen ouders die hun kind slaan zelf een 'corrigerend' klapje.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:05
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Babies slaan is sowieso uit den boze... die luisteren dan toch niet extra ofsow. Bovendien kan het levensgevaarlijk zijn, babies zijn nog niet zo stabiel en door een klap of wat schudden kunnen sommige dingen op de verkeerde plek komen te zitten.
Wat betreft slaan, als je ouders dit doen om iets af te reageren of omdat jij niet goed/slim genoeg bent, dan is dit absoluut helemaal fout. Maar op het moment dat jij iets hebt gedaan, waarvan je dus al wist dat het niet mocht. Dan vind ik een corrigerende tik of een pak op de broek, zoals dat heet, niet meer dan normaal. Vb. Als jij in de kamer aan het voetballen bent, je ouders meerdere malen hebben gewaarschuwd om dat niet te doen, omdat die vaas zo duur is. Jij het alsnog doet en inderdaad die vaas van de tafel volleyt, dan vind ik een tik zeker op zijn plaats. Vervolgens moet het wel over zijn, dus geen psychologische (laat staan fysieke) oorlogvoering achteraf. Dat is nergens voor nodig. Een tik doet een kind al zat beseffen dat het iets verkeerd gedaan heeft. Vervolgens het netjes uitpraten en bekomen van de schrik in papa's schoot hoort er dan ook bij.
Ik vind die psychologische onzin van: 'we zijn heel erg teleurgesteld in je' over het algemeen maar onzin. Totdat de 'kids' de 12 zijn gepasseerd. Dan is een corrigerende tik juist weer uit den boze.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.