Oud 28-03-2002, 11:16
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
ick schreef:
maar ik zie 't nut niet om te stoppen met eten van vlees.... en dan die verhalen van zielig en ranzig... ik let der niet op... ik let alleen op hoe 't smaakt... en dan gaat 'n kroketje der wel in...

sorry...
Nee, sta vooral niet stil bij dat wat je gewoon zit te eten: dier. Kunstmatig verkracht en keihard afgeslacht. Voor jouw maaltijd. Sta er vooral niet bij stil. Het is maar een dier

__________________
Ik koop, dus ik besta
Advertentie
Oud 28-03-2002, 11:18
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Dat scheelt geen dierenleven, Als iedereen spontaan slim word en stopt met vlees eten, krjigen we een ander probleem dan raakt eht eerst overbevolkt, want de dieren hoeven/mogen niet meer geslacht worden maar wat doen we er dan mee? Krijg je dus overvolle stallen, en een nog veel ongelukkiger leven. Omdat er geen vlees meer gegeten word, komen er veel minder dieren, dus door geen vlees meer te eten ontneem je veel dieren de kans om te leven. Inplaats van allemaal vegetarier te worden kunnen we beter iets aan de levensomstandigheden doen.

De mensheid zal echt niet in 1 keer srtoppen met vlees eten. Zoiets gaat langzaam. Dus, de vraag naar vlees neemt langzaam af, en daar speelt de vleesindustrie op in; doen ze dat niet zijn ze achterlijk dom want dan kost het hun geld. Minder vraag naar vlees, minder grote productie, dus minder dieren dus geen overvolle stallen.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 29-03-2002, 14:22
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Heb je inderdaad nog altijd minder dieren, Dus ontneem je heel wat dieren de kans om ooit te leven, dat wil je als vegetarier toch niet op je geweten hebben? Als iedereen nou gewoon is iets meer voor zijn stukje vlees betaalde, konden de dieren ook een fijn leven hebben, voordat ze worden gedood. Ik bedoel, iedereen en alles gaat uiteindelijk dood, ook deze dieren, en als ze eerst een fijn leven gehad hebben, heb ik daar vrede mee als ze uiteindelijk worden geslacht.
Oud 29-03-2002, 15:10
Verwijderd
ik zou mezelf bijna tot carnivoor gaan rekenen

ben totaal geen groente eter, meeste vinnik bah

vlees/vis =lekker
Oud 29-03-2002, 18:49
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik zou mezelf bijna tot carnivoor gaan rekenen

ben totaal geen groente eter, meeste vinnik bah

vlees/vis =lekker
Vlees is Vies

Vlees is vies het is een smerig zaakje
Jij vraagt mij nog steeds waarom braak je?
Dieren vetgemest in een veels te krap hok
Jij zegt nog steeds schep nog maar eens op

Vlees is vies

Vlees is vies het smaakt naar niets
Wanneer komt de tijd dat ook jij dat ziet
Vlees is wat mij betreft geen delicatesse
Denkend aan hakbijl en geslepen messen

Vlees is vies

Frikandellen kroketten taco`s met gehakt
Al die vlees consumptie maakt dat mijn broek zakt
Vlees is moord daar kun je niet omheen
Jij ziet het niet ik vind het gemeen
De vleesindustrie gaat met levens aan de haal
Dus wees slim en weiger dat maal


__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 29-03-2002, 18:56
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Heb je inderdaad nog altijd minder dieren, Dus ontneem je heel wat dieren de kans om ooit te leven, dat wil je als vegetarier toch niet op je geweten hebben?

>>Dit is echt totale bullshit. Je ontneemt helemaal geen dieren de kans op leven want die dieren zijn er helemaal niet. Geen bevruchting, helemaal niets.

Als iedereen nou gewoon is iets meer voor zijn stukje vlees betaalde, konden de dieren ook een fijn leven hebben, voordat ze worden gedood.

>>Het gaat helemaal niet om dat de dieren goed behandeld worden voor ze afgeslacht worden, het gaat erom DAT ze afgeslacht worden voor ons, terwijl vlees gewoon luze is. Moord voor luxe. En eet je karbonade

Ik bedoel, iedereen en alles gaat uiteindelijk dood, ook deze dieren, en als ze eerst een fijn leven gehad hebben, heb ik daar vrede mee als ze uiteindelijk worden geslacht.

>>Als jij een fijn leven hebt gehad, vind je het dan ook niet erg als iemand jou afslacht?

Dood aan de fokking arrogantie van ons mensen om het leven op te eisen van dieren, die net zo onafhankelijk zijn als wij alleen omdat wij "sterker" zijn.
Dieren zijn niet van ons, dieren zijn niet voor ons. Dieren zijn voor zichzelf. Geen gelul over een goed leven, laat ze gvd gewoon leven en slacht ze niet af omdat jij zonodig moet voldoen aan je behoefte om vlees te eten.

Waar haal je in godsnaam uberhaupt het recht vandaan om dierern op te eisen? Om je behoeftes te bevredigen? Leg mij uit waar jij het recht vandaan haalt om jouw behoeftes te mogen bevredigen, ten koste van het dier.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 29-03-2002, 21:10
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
AgainstTheGrain schreef:
Heb je inderdaad nog altijd minder dieren, Dus ontneem je heel wat dieren de kans om ooit te leven, dat wil je als vegetarier toch niet op je geweten hebben?
>>Dit is echt totale bullshit. Je ontneemt helemaal geen dieren de kans op leven want die dieren zijn er helemaal niet. Geen bevruchting, helemaal niets.

>>>>>>>In zeker zin ontneem je eht dan toch wel?! Ze zijn er nog niet, ze zijn Nog niets, maar ze hadden wel iets kunnen zijn.

Als iedereen nou gewoon is iets meer voor zijn stukje vlees betaalde, konden de dieren ook een fijn leven hebben, voordat ze worden gedood.

>>Het gaat helemaal niet om dat de dieren goed behandeld worden voor ze afgeslacht worden, het gaat erom DAT ze afgeslacht worden voor ons, terwijl vlees gewoon luze is. Moord voor luxe. En eet je karbonade

>>>>>> Moord is luxe omdat we nu Tofu Hebben? Vertel dat ook is aan alle andere dieren die elkaar dagelijks afmaken.


Ik bedoel, iedereen en alles gaat uiteindelijk dood, ook deze dieren, en als ze eerst een fijn leven gehad hebben, heb ik daar vrede mee als ze uiteindelijk worden geslacht.

>>Als jij een fijn leven hebt gehad, vind je het dan ook niet erg als iemand jou afslacht?

>>>>>> Inderdaad Ik zal wel een van de weinige zijn, Maar als ik om een redelijke leeftijd ben zou ik het geen probleem vinden om te gaan.


Dood aan de fokking arrogantie van ons mensen om het leven op te eisen van dieren, die net zo onafhankelijk zijn als wij alleen omdat wij "sterker" zijn.
Dieren zijn niet van ons, dieren zijn niet voor ons. Dieren zijn voor zichzelf. Geen gelul over een goed leven, laat ze gvd gewoon leven en slacht ze niet af omdat jij zonodig moet voldoen aan je behoefte om vlees te eten.

Waar haal je in godsnaam uberhaupt het recht vandaan om dierern op te eisen? Om je behoeftes te bevredigen? Leg mij uit waar jij het recht vandaan haalt om jouw behoeftes te mogen bevredigen, ten koste van het dier.

>>>>>Recht van de Sterkste! Wat je zelf al noemt, wij hebben het recht omdat wij sterkere dieren zijn!

Oud 29-03-2002, 23:37
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:

>>>>>>>In zeker zin ontneem je eht dan toch wel?! Ze zijn er nog niet, ze zijn Nog niets, maar ze hadden wel iets kunnen zijn.

>>Nee, want iets wat er niet is kun je ook niets ontnemen.

>>>>>> Moord is luxe omdat we nu Tofu Hebben? Vertel dat ook is aan alle andere dieren die elkaar dagelijks afmaken.

>>Roofdieren kunnen niet anders; voor hen geldt doden om zelf te overleven. dat is voor ons al lang niet meer zo.


>>>>>> Inderdaad Ik zal wel een van de weinige zijn, Maar als ik om een redelijke leeftijd ben zou ik het geen probleem vinden om te gaan.

>>Ook als iemand anders beslist jouw leven op te eisen om aan hun luxebehoeftes te voldoen?

>>>>>Recht van de Sterkste! Wat je zelf al noemt, wij hebben het recht omdat wij sterkere dieren zijn!

>>Beargumenteer eerst maar eens waarom recht v/d sterkste zo heilig is, waarom dan? Wat geeft jou het recht te beslissen over zogenaamde zwakkeren?

Ben jij btw sterk genoeg om ZELF de koe z'n keel door te snijden? Met je poten in het bloed te staan en de billen eraf te snijden om het vervolgens 's avonds op je bord te hebben liggen?

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 30-03-2002, 12:38
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Vlees is Vies

Vlees is vies het is een smerig zaakje
Jij vraagt mij nog steeds waarom braak je?
Dieren vetgemest in een veels te krap hok
Jij zegt nog steeds schep nog maar eens op

Vlees is vies

Vlees is vies het smaakt naar niets
Wanneer komt de tijd dat ook jij dat ziet
Vlees is wat mij betreft geen delicatesse
Denkend aan hakbijl en geslepen messen

Vlees is vies

Frikandellen kroketten taco`s met gehakt
Al die vlees consumptie maakt dat mijn broek zakt
Vlees is moord daar kun je niet omheen
Jij ziet het niet ik vind het gemeen
De vleesindustrie gaat met levens aan de haal
Dus wees slim en weiger dat maal


leuk...
zelf bedacht

no way dat ik vegetarisch wordt hoor..

allemaal slappe hap...
sorry voor die diertjes maar de mens is een ALLESETER
we zijn geen wezens die oorspronkelijk bladeren van bomen kauwden...
kheb al eens zo een compleet vegetarische maaltijd gehad...

niet te vreten
Oud 30-03-2002, 13:35
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:
leuk...
zelf bedacht

>>Nee, dat niet.

no way dat ik vegetarisch wordt hoor..

>.Ik verplicht je ook nergens toe.

allemaal slappe hap...
sorry voor die diertjes maar de mens is een ALLESETER
>>Ja, nou en?


we zijn geen wezens die oorspronkelijk bladeren van bomen kauwden...

>>Wij zijn ook geen wezens die van oorsprong veel vlees eten.

kheb al eens zo een compleet vegetarische maaltijd gehad...

niet te vreten

>>Had je een verkeerde maaltijd.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 30-03-2002, 13:49
Verwijderd
Yeah Right

maar zoals ik al aanhaalde; ik hou helemaal niet van groente...
andijvie lust ik wel, maar dan in zo een spekrolletje

spinazie, ok, dat kan nog...

maar het is gewoon bullshit, de mens IS GEEN STRIKTE PLANTENETER!
Oud 30-03-2002, 16:19
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Havock schreef:
Yeah Right

maar zoals ik al aanhaalde; ik hou helemaal niet van groente...
andijvie lust ik wel, maar dan in zo een spekrolletje

spinazie, ok, dat kan nog...

maar het is gewoon bullshit, de mens IS GEEN STRIKTE PLANTENETER!
maar ook geen strikte vleeseter..en men fokte vroeger ergens in de steentijd ook geen dieren voor hun luxe..ze slachtten de dieren uit overlevingsnood en niet omdat ze geen groente lustten...maar omdat ze wel moesten.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 30-03-2002, 19:02
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:

maar het is gewoon bullshit, de mens IS GEEN STRIKTE PLANTENETER!
Nee, dat zeg ik toch ook niet.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 31-03-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
ik zou mezelf bijna tot carnivoor gaan rekenen

ben totaal geen groente eter, meeste vinnik bah

vlees/vis =lekker
(c) jaap (dwj)

Oud 01-04-2002, 00:13
lithium
lithium is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
tja, alles wat ik kon zeggen is al gezegd.. ben het eens met ^marije^ en drama..
ik heb laatst nog een hele discussie gehad met joor (lithium), volgens hem was vlees geen moord want je had het nodig, en een mens was zo gemaakt om dierlijke EN plantaardige dingen te kunnen verwerken, dus moest je het allebij maar eten.. met daarachter een staalharde stelling 'mensen horen vlees te eten'.

het is me toen in anderhalf uur niet gelukt om hem van het tegenovergestelde te overtuigen, ga hem maar eens hierheen lokken.. ( )
----------
(andere post)
*legt een stukje kaas neer om lithium te lokken*


Citaat:
Drama schreef:

*roept Lithium*
Man, i feel loved

maargoed, ik ben dus geen vegetarier. Ik vind zelf ook dat het natuurlijk is voor mensen om vlees te eten. Ik ben wel heel erg tegen de bioindustrie en het vlees dat van hun vandaan komt is idd veel minder goed dan plantaardig voedsel en voedsel van beesten die wel normaal zijn behandeld.

Maar verder heb ik niets tegen vegetariers ossow, ik vind het juist knap dat mensen het kunnen volhouden. Maar ik blijf tog gewoon vlees eten, ook omdat ik et erg lekker vind


------------------
i bleed to discover the painfull fact i still haven't died yet

[Dit bericht is aangepast door lithium (01-04-2002).]
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Oud 03-04-2002, 11:47
Verwijderd
mjah, doe geond en eet het allebei.

en dan zoek je gewoon scharrelvlees uit.

tada

ik zeg alleen dat ik qua smaak liever een stuk vlees/vis op me bord heb dan een stuk bloemkool *yuck*
Oud 03-04-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
lithium schreef:
Man, i feel loved

maargoed, ik ben dus geen vegetarier. Ik vind zelf ook dat het natuurlijk is voor mensen om vlees te eten. Ik ben wel heel erg tegen de bioindustrie en het vlees dat van hun vandaan komt is idd veel minder goed dan plantaardig voedsel en voedsel van beesten die wel normaal zijn behandeld.

Maar verder heb ik niets tegen vegetariers ossow, ik vind het juist knap dat mensen het kunnen volhouden. Maar ik blijf tog gewoon vlees eten, ook omdat ik et erg lekker vind

jaaaah doe nu maar lekker onschuldig tegen mij had je een heel ander verhaal aan de foon.. vertel eens iets over het verteringsstelsel van de mens en waarom het zo perfect is gemaakt dat het dierlijke en plantaardige dingen kan verwerken.. en dat het zo goed is om ondere beesten dood te maken omdat je zelf vlees nodig hebt om te overleven (wat niet waar is, mgoet, eerst mag jij aan het woord, ik win toch wel )

nou, nou, nou?
Oud 03-04-2002, 16:40
lithium
lithium is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
jaaaah doe nu maar lekker onschuldig tegen mij had je een heel ander verhaal aan de foon.. vertel eens iets over het verteringsstelsel van de mens en waarom het zo perfect is gemaakt dat het dierlijke en plantaardige dingen kan verwerken.. en dat het zo goed is om ondere beesten dood te maken omdat je zelf vlees nodig hebt om te overleven (wat niet waar is, mgoet, eerst mag jij aan het woord, ik win toch wel )

nou, nou, nou?

nee dat zeg ik niet, want dat dee jij net voor me

alleen dit heb ik nooit gezegd: en dat het zo goed is om ondere beesten dood te maken omdat je zelf vlees nodig hebt om te overleven , Ik heb gezegd dat ik het niet erg vind dat een beest wordt geslacht wanneer het een goed leven heb gehad en wanneer hij op een fatsoenlijke wijze is geslacht (dus niet aan de lopende band ossow)

__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Oud 03-04-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
lithium schreef:
nee dat zeg ik niet, want dat dee jij net voor me

alleen dit heb ik nooit gezegd: en dat het zo goed is om ondere beesten dood te maken omdat je zelf vlees nodig hebt om te overleven , Ik heb gezegd dat ik het niet erg vind dat een beest wordt geslacht wanneer het een goed leven heb gehad en wanneer hij op een fatsoenlijke wijze is geslacht (dus niet aan de lopende band ossow)

ja, dat heb je inderdaad gezegd. maar je hebt ook gezegd dat in vlees heel veel mineralen en vitaminen in zitten die levens belangerijk zijn voor een mens.. is ook wel zo, maar diezelfde mineralen (eiwitten ed) kun je ook uit een hoop andere dingen halen.
Oud 04-04-2002, 12:01
Verwijderd
en hoe smaken die dingen: *waar is die kotssmilie*

jezus... zoals IK al eens aanhaalde, IK BEN GEEN GROENTE ETER...

vinnet niet lekker...
(nou, ok, sommige wel)
maar als ik geen vlees meer zou eten zou ik mezelf moeten uithongeren want groente alleen?

nada...

sorry voor de beestjes maar ik blijf gewoon vlees eten...

knap persoon die me dat afbrengt..
Oud 04-04-2002, 16:41
From Sarah with love
From Sarah with love is offline
iemand schreef dat ie geen vlees eten verwend vond. Misschien is dat wel zo, maar we leven dan ook niet voor niets in een land waar de welvaart hoog is en waar we dat kunnen permiteren. dure auto's rijden, of überhaupt auto rijden is ook verwend, maar dat doen we ook, tv kijken, ga zo mmar door.
Ik eet geen vlees, uit principe niet. Mensen vinden dat stom, raar, maar ik kan geen dood beest naar binnen werken. Maar ik zou het vast doen als ik niet anders kon en honger had. Ben ik nu weer niet consequent?? Jammer dan, ik ga me er toch ook niet druk om maken dat anderen wel vlees eten.
Maar voor mij is het gewoon heel duidelijk dat de manier waarop het tegenwoordig in de wereld gaat niet eerlijk is. Vroeger, errug vroeger, renden wij met speertjes achter koetjes aan en het sterkste koetje overleefde dat. Maar tegenwoordig krijgt dat sterke koetje een pin door zn kop, na eerst een aantal jaar (?) in een hokje van 2 bij 1 meter gestaan te hebben. En dat vind ik raar.
__________________
liefs van Sarah (duh!)
Oud 04-04-2002, 19:01
forgotten
forgotten is offline
Citaat:
sjek schreef:
GVD! we zijn gewoon verwend! de mensen in de ontwikkelingslanden zouden blij zijn als ze een dier konden slachten om te kunnen eten! als ze vegetarier zouden zijn daar dan zouden ze binnen een week allemaal verhongerd zijn! wees blij dat je hier vlees kan eten zoveel als je wilt en ga niet zeggen dat vlees moord is want je hebt het gewoon nodig! Ik kan me echt zo boos maken om zulke mensen! ok je kan hier in een welvaartsstaat vervangende middelen eten maar dan komt het er dus gewoon op neer dat je vlees nodig hebt! jullie beseffen(volgens mij) niet hpe luxe e het hier in de westerse wereld hebben!

ik besef juist wel dat we het hier goed hebben! wij kunnen kiezen of we het wel of niet willen dat er een dier voor ons moet sterven.
en ik maak me boos om mensen zoals jij . je hebt helemaal geen vlees nodig, zijn zat mensen die geen vlees eten en gezond zijn hoor. er zijn genoeg vervangende producten.

wat doe je hier trouwens, het is een vraag aan vegetariers en dat ben jij duidelijk niet.......
Oud 05-04-2002, 09:25
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
maar als ik geen vlees meer zou eten zou ik mezelf moeten uithongeren want groente alleen?
Nog nooit gehord van 'VLEESVERVANGERS'?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 05-04-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:

Nog nooit gehord van 'VLEESVERVANGERS'?
jawel

ook een keer gehad

maar vond het niet te vreten.
Oud 05-04-2002, 21:08
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
ja, ik ben vegetarier, omdat ik geen reep koe, varken, kalf, kip of wat dan ook op mijn bord wil hebben liggen! weten jullie vleeseters wel hoe ze een koe doodmaken? zeer pijnlijk voor zo'n beest! ze zetten hem een helm op meteen gat midden op het voorhoofd, geweer erop, boem, gat door de kop!
zo! gemeen! JAK!
__________________
Dit Was Weer Een Hyperintelligente Opmerking Van ~*~Angel~*~, (niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd of op enige wijze gekopieerd worden)
Oud 06-04-2002, 14:28
Verwijderd
ja, niet leuk voor het beestje maar zoals ik al zei: ik heb geen zin om SLAPPE hap te gaan eten...

.punt.

als je mij in een vegetarier kan veranderen... dan kan je alles wel aan
Oud 07-04-2002, 13:10
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
een groenteburger is hartstikke lekker hoor! en een quiche zonder gehakt maar MET ei, jammie!
eet maar eens een week vleesvervangers en geen vlees!
try it out! je moet wel doorzettingsvermogen hebben, en als je vlees op je bord hebt liggen, moet je maar denken hoe het beestje eruit zag voor het op je bord kwam en hoe hij is doodgemaakt!

Groetjes
Sarina
__________________
Dit Was Weer Een Hyperintelligente Opmerking Van ~*~Angel~*~, (niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd of op enige wijze gekopieerd worden)
Oud 07-04-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
~*~Angel~*~ schreef:
een groenteburger is hartstikke lekker hoor! en een quiche zonder gehakt maar MET ei, jammie!
eet maar eens een week vleesvervangers en geen vlees!
try it out! je moet wel doorzettingsvermogen hebben, en als je vlees op je bord hebt liggen, moet je maar denken hoe het beestje eruit zag voor het op je bord kwam en hoe hij is doodgemaakt!

Groetjes
Sarina
ok


leuk geprobeerd...

maar ik laat me neit zomaar via een forum ompraten hoor
Oud 07-04-2002, 13:57
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
wel via mail?
__________________
Dit Was Weer Een Hyperintelligente Opmerking Van ~*~Angel~*~, (niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd of op enige wijze gekopieerd worden)
Oud 08-04-2002, 21:24
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik wil binnekort vegetarisch gaan worden, omdat ik het heel erg zielig vindt voor de beesten! Ik vind dat mensen niet het recht hebben om de beesten te doden.
En ik vind het ook steeds meer een vies idee worden, je eet iets dat dood is, een lijk dus.
Oud 09-04-2002, 13:03
Actieram
Actieram is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik eet het vlees wat mijn ouders me voorzetten.
Bij mij precies hetzelfde: ik heb geen keuze, ik MOET t eten, in ieder geval tot ik 18 ben, dan mag ik t zelf beslissen. Mijn broers zijn allebei vegetariers geweest, maar mee gestopt. Ze konden de 'verleiding' volgens mij niet aan. Ik vind het overigens wel zielig, maar het gebeurt toch, of ik t nou eet of niet
__________________
het leven is wat jij er van maakt
Oud 09-04-2002, 14:52
aguila
Avatar van aguila
aguila is offline
Ik ben vegetarisch. Mijn ouders waren het zeg maar al dus heb nog nooit vlees op en daar ben ik blij mee. Ik hou ontzettend veel van dieren maar niet om ze op te eten.
__________________
LaLaLaLaLaLaLaLaLaLaLaaaaaaaaaa
Oud 09-04-2002, 16:27
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik ben geen vegetarier
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 10-04-2002, 11:30
ikbenLINDA
Avatar van ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
ja, ik ben op mijn elfde vegetarisch geworden en ik ben nu 18 en eet nogsteeds geen vlees. eerst was het gewoon omdat ik het zielig en wreed vond enzo, maar nu ben ik er gewoon aan gewend. ik ben helemaal gezond en ik heb nergens last van. waarom zou ik dan vlees eten als ik ook zonder kan? ik kan niks eten als ik er aan denk dat het eerst leefde. het smaakt dan gewoon niet lekker meer. vlakbij waar ik woon was eerst een slachterij en als je die beesten hoort gillen heb je liever een lekkere groentenburger dan een gehaktbal, geloof mij
Oud 10-04-2002, 11:33
~eef
Avatar van ~eef
~eef is offline
Citaat:
ikbenLINDA schreef:
ja, ik ben op mijn elfde vegetarisch geworden en ik ben nu 18 en eet nogsteeds geen vlees. eerst was het gewoon omdat ik het zielig en wreed vond enzo, maar nu ben ik er gewoon aan gewend. ik ben helemaal gezond en ik heb nergens last van. waarom zou ik dan vlees eten als ik ook zonder kan? ik kan niks eten als ik er aan denk dat het eerst leefde. het smaakt dan gewoon niet lekker meer. vlakbij waar ik woon was eerst een slachterij en als je die beesten hoort gillen heb je liever een lekkere groentenburger dan een gehaktbal, geloof mij
helemaal gezond?!

als 1 iemand vaker ziek is geweest dan ik dan ben jij dat wel

maar kvind het altijd wel gezellig hoor om samen met jou sla te kopen enzow

ik eet btw wel vlees want ik vind het gewoon lekker en ik ben niet voor niks mens ofzow he
__________________
I’m addicted to you.. Don’t you know that you’re toxic.. ^^
Oud 10-04-2002, 11:34
ikbenLINDA
Avatar van ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
Citaat:
flowgirl schreef:


helemaal gezond?!

als 1 iemand vaker ziek is geweest dan ik dan ben jij dat wel

maar kvind het altijd wel gezellig hoor om samen met jou sla te kopen enzow

ik eet btw wel vlees want ik vind het gewoon lekker en ik ben niet voor niks mens ofzow he
dat was schoolziek. ik ben de laatste tijd bijna nooit meer ziek. eerst wel maar dat was bijna altijd nep..
Oud 10-04-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
~*~Angel~*~ schreef:
wel via mail?
je kan het proberen, maar geef je weinig kans
Oud 10-04-2002, 12:47
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Actieram schreef:
...maar het gebeurt toch, of ik t nou eet of niet
Ja dat is dus niet waar he. Nog nooit gehoord van 'alle kleine beetjes helpen', of 'een beter begin begint bij jezelf'???
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 10-04-2002, 12:50
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik ben geen vegetarier
Ik dacht dat jij zo'n 'groot dierenliefhebber' was? (citaat uit de zeehondjestopic)
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 10-04-2002, 15:06
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Ik dacht dat jij zo'n 'groot dierenliefhebber' was? (citaat uit de zeehondjestopic)
Waar slaat dat nou weer op? Ik ben een groot dierenliefhebber ja. Maar betekend dat dan dat is ik geen vlees meer mag gaan eten of zo? Ik houd ook van vleesetende diersoorten, die eten andere dieren op om in leven te blijven. Stel ik zie een konijn op het grasveld zitten, boven het konijn zweeft een adelaar, de adelaar pakt het konijn en eet het op, de meeste gaan dan zeggen van: ow ik vind het zielig voor het konijn dat die nu dood is, maar ik vind het zielig als de adelaar het konijn niet kan pakken, dat vind ik zielig omdat die dan niets te eten heeft. Je kunt dan wel vleesproducten gaan vervangen voor groente en zo, er zullen altijd dieren dood gaan die vervolgens worden opgegeten. Wil jij soms zeggen dat je elk vleesetend dier een vegetariers-menu voor hun neus wil schuiven? Als je dat doet dan verstoor je het evenwicht in de natuur. En dan heb je meer slecht gedaan dan goed, snap je nu waarom ik geen vegetarier ben?
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 10-04-2002, 16:01
Verwijderd
de mens s een alleseter..

geen herbivoor...

doe gezond en eet gewoon vlees...
dat heeft de mens altijd al gedaan, waarom zou je dat willen veranderen?
Oud 10-04-2002, 20:24
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Heb je inderdaad nog altijd minder dieren, Dus ontneem je heel wat dieren de kans om ooit te leven, dat wil je als vegetarier toch niet op je geweten hebben? ====>dat slaat dus echt helemaal nergens op want die dieren die gefokt worden worden dat alleen maar om opgegeten te worden....
Als iedereen nou gewoon is iets meer voor zijn stukje vlees betaalde, konden de dieren ook een fijn leven hebben, voordat ze worden gedood. Ik bedoel, iedereen en alles gaat uiteindelijk dood, ook deze dieren, en als ze eerst een fijn leven gehad hebben, heb ik daar vrede mee als ze uiteindelijk worden geslacht.
====> het gaat er toch niet om hoe ze geleefd hebben...maaar dát ze geslacht worden...

beetje late reactie majah kben er alweer een tijdje niet meer geweest en las deze net pas
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 10-04-2002, 20:26
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Waar slaat dat nou weer op? Ik ben een groot dierenliefhebber ja. Maar betekend dat dan dat is ik geen vlees meer mag gaan eten of zo? Ik houd ook van vleesetende diersoorten, die eten andere dieren op om in leven te blijven. Stel ik zie een konijn op het grasveld zitten, boven het konijn zweeft een adelaar, de adelaar pakt het konijn en eet het op, de meeste gaan dan zeggen van: ow ik vind het zielig voor het konijn dat die nu dood is, maar ik vind het zielig als de adelaar het konijn niet kan pakken, dat vind ik zielig omdat die dan niets te eten heeft. Je kunt dan wel vleesproducten gaan vervangen voor groente en zo, er zullen altijd dieren dood gaan die vervolgens worden opgegeten. Wil jij soms zeggen dat je elk vleesetend dier een vegetariers-menu voor hun neus wil schuiven? Als je dat doet dan verstoor je het evenwicht in de natuur. En dan heb je meer slecht gedaan dan goed, snap je nu waarom ik geen vegetarier ben?
dat sklaat eigenlijk neit echt ergens op...een vleesetend dier doet het inderdaad uit nood omdat ie anders niet kan leven..maar jij kan wel degelijk zonder vlees leven..het is gewoon een luxe geworden.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 10-04-2002, 20:27
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:
de mens s een alleseter..

geen herbivoor...

doe gezond en eet gewoon vlees...
dat heeft de mens altijd al gedaan, waarom zou je dat willen veranderen?
Ben ermee eens.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 10-04-2002, 20:45
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ben ermee eens.
vroeger at de mens vlees uit noodzaak. Tegenwoordig zijn er andere middelen om je te voeden..zoals quorn, tofu, en nog van dat lekkers. De smaak is niet identiek hetzelfde, maar door quorn en tofu te eten i.p.v vlees, worden dieren niet meer geslacht..waarom zou je het dan niet doen?

Quorn en tofu zijn gezonder en minder vet dan vlees..Iets minder lekker, ja, dat wel, maar soms moet je wat toegeven om wat goeds te doen...
__________________
Rien ne se crée, tout se transforme -- Van de maan af gezien is iedereen even groot
Oud 10-04-2002, 20:53
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:


vroeger at de mens vlees uit noodzaak. Tegenwoordig zijn er andere middelen om je te voeden..zoals quorn, tofu, en nog van dat lekkers. De smaak is niet identiek hetzelfde, maar door quorn en tofu te eten i.p.v vlees, worden dieren niet meer geslacht..waarom zou je het dan niet doen?

Quorn en tofu zijn gezonder en minder vet dan vlees..Iets minder lekker, ja, dat wel, maar soms moet je wat toegeven om wat goeds te doen...
Jah, ik blijf toch vlees eten. En ik hoef er ook niet mee aan te komen bij mijn ouders van: Mam! Ik wil vegetariers eten vanavond! Nou dan krijg ik gezeik hoor, duurder gaan betalen omdat ik toevallig geen vlees wil eten omdat ik dieren geen pijn wil doen. Als ik ze eet zijn ze al dood, en dat kun je niet meer terug draaien. Ik ben en blijf ook een dier en eet wat ik eet.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 10-04-2002, 21:43
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Jah, ik blijf toch vlees eten. En ik hoef er ook niet mee aan te komen bij mijn ouders van: Mam! Ik wil vegetariers eten vanavond! Nou dan krijg ik gezeik hoor, duurder gaan betalen omdat ik toevallig geen vlees wil eten omdat ik dieren geen pijn wil doen. Als ik ze eet zijn ze al dood, en dat kun je niet meer terug draaien. Ik ben en blijf ook een dier en eet wat ik eet.
nee, de dieren die dood zijn kunnen niet meer gered worden, het gaat om de volgende generatie
als er geen vlees meer verkocht wordt, wordt er ook niet zoveel meer geproduceerd, worden er minder dieren geslacht
__________________
Rien ne se crée, tout se transforme -- Van de maan af gezien is iedereen even groot
Oud 10-04-2002, 22:27
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:
de mens s een alleseter..

geen herbivoor...

doe gezond en eet gewoon vlees...
dat heeft de mens altijd al gedaan, waarom zou je dat willen veranderen?
Ondanks dat een mens een omnivoor is is het totaal niet noodzakelijk om vlees te eten. En, het argument dat we het altijd al hebben gedaan is tamelijk conservatief en slaat nergens op: we hebben altijd al oorlog gevoerd, laten we er gewoon mee doorgaan

Doe gezond, en eet geen vlees. Vlees bevat stoffen die verreweg goed zijn voor mensen EN...het is niet natuurlijk om als mens bijvoorbeeld elke dag vlees te eten. Als we het dan toch op de natuurlijke manier gooien: vlees is slechts een aanvulling op het dieet en zeker geen hoofdbron van voedsel.

En wat me nog meer opvalt, men heeft het alleen maar over de mens..."Bepaal zel;f wat je eet." Denk gvd ook eens aan WAT je eet: iets wat voorheen een levend wezen was, een wezen wat voor jou arrogantie is afgeslacht. Alleen maar omdat je zo graag je behoeftes wil bevredigen.

Vlees is al lang geen noodzaak meer. Het wordt tijd dat we beseffen waar me mee bezig zijn. We hebben al een deel van de exploitatie van mensen weten te stoppen. Nu de dieren nog.

"Zolang er slachthuizen zijn, zullen er slachtvelden bestaan."
-Tolstoj-
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 10-04-2002, 22:31
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Actieram schreef:


Bij mij precies hetzelfde: ik heb geen keuze, ik MOET t eten, in ieder geval tot ik 18 ben, dan mag ik t zelf beslissen. Mijn broers zijn allebei vegetariers geweest, maar mee gestopt. Ze konden de 'verleiding' volgens mij niet aan. Ik vind het overigens wel zielig, maar het gebeurt toch, of ik t nou eet of niet
Bullshit dat je geen keuze hebt. Je hebt altijd geen keuze. Je bent gewoon bang voor de sanctie die je ouders je zullen opleggen.

Als mijn ouders me hadden "verplicht" vlees te eten zou ik in hongerstaking gaan, sabotageacties uitvoeren of weglopen.

Geen gelul over geen keuzes hebben, want je hebt altijd een keuze.

En zwakzinnig geleuter als "Het maakt niks uit, het gebeurd toch wel" lost al helemaal niks op. Tamelijk makkelijk. Doe zelf nou gewoon eens wat, luie mensheid. ALLES moet voorgekauwd worden, eigen initiatief ho maar....
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 10-04-2002, 22:34
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:
mjah, doe geond en eet het allebei.

en dan zoek je gewoon scharrelvlees uit.

tada

ik zeg alleen dat ik qua smaak liever een stuk vlees/vis op me bord heb dan een stuk bloemkool *yuck*
Je snapt het punt dus helemaal niet. Het gaat mij om de dieren, niet om iets anders. Dieren zijn opzichzelfstaande wezens en mensen hebben totaal geen recht om ze op te offeren terwijl we makkelijk zonder kunnen. Scharrelvlees = nog steeds moord.

En, ik vind vlees behoorlijk saai. Vegetarisch koken is veel meer een uitdaging, met veel meer mogelijkheden en veel meer variatie. Vlees is de meest makkelijke manier van koken.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Black Russaains bij Stef in bed. #1754
Trimm Trabb
500 14-12-2012 13:25
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 11:43
Eten & Drinken waarom vegetarier?!?(help)
pientje3
160 27-04-2004 15:50
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48
Flora & Fauna **Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2]
[DFU]DutchGirllie
135 19-07-2002 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.