Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 19:19
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik ben vandaag begonnen met een nogal zware medicijnenkuur voor 6 maanden. Ik slik elke dag twee capsules. Voordat ik ze mocht slikken is door middel van een bloedtest gecheckt of mijn nieren en mijn lever (a fucking miracle!) nog intact waren, omdat deze medicijnen worden afgebroken door de lever en nieren.

Nu heb ik echt heel veel zin om vanavond uit te gaan. Op de bijsluiter staat dat een beperkt alcoholgebruik geen problemen oplevert maar een overmatige alcoholconsumptie de lever overbelast word.

Maar WAT is nou precies 'een beperkte alcoholconsumptie'?

Ik neem aan dat 6 tot 8 biertjes ongeveer wel kan toch ?
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 19:21
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
kweenie, ik zal t er niet op gokken, laat die lever+nier maar lekker alleen met de medicijnen bezig, ik zou als ik jou was mn longen gaan belasten met thc, weet je zeker dat t met de medicijnen goed gaat
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:21
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Heuh, ik zou uitgaan van een biertje of 3/4

Als je het aan de dokter zou vragen zou hij 2 zeggen denk ik
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:53
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 30-10-2003 @ 20:21:
Heuh, ik zou uitgaan van een biertje of 3/4

Als je het aan de dokter zou vragen zou hij 2 zeggen denk ik
Ja ik hoopte eigenlijk op een litertje of 2 ofzo
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik gebruik ook medicijnen en in de bijsluiter staat 'vermijd alcohol'... De werking van alcohol werkt bij mij drie x zo sterk
Mooi voordelig

btw, medicijnen worden áltijd door nieren/ lever afgebroken...

*luister naar de signalen van uw eigen lichaam*
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:57
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Zolang je je niet helemaal klem zuipt kan er denk ik sowieso weinig echt fout gaan, je hebt alleen kans dat je je best kut gaat voelen de volgende dag vanwege lever/nier problemen. Dodelijk zal het iig niet zijn als je het 1 avondje doet.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 21:22
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
kzou iig de eerste keer niet bruut op een zuipen zetten
ehm pilsje of 4/5 kijken hoe dat gaat?
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:42
Mir-idiotA
bel de dokter even en vraag het...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:59
Verwijderd
Ligt er natuurlijk aan hoe zwaar ze zijn. Ik zou het houden op 2/3. Maar niet meer gaan autorijden dan, want dat kan echt fout gaan.

BTW: als je antibiotica neemt mag je gewoon drinken dames en heren. Het is een fabeltje dat dat absoluut niet zou mogen. Ik heb de apotheker om verduidelijking gevraagd omdat ik antibiotica moest slikken terwijl ik nogal een heavy feestje voor de boeg had. Ze zei dat dat helemaal nix uitmaakte, ook niet als je je klem zoop Niet dat dat nu ter zake doet, maar ik dacht er opeens aan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 23:19
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ja. Dit is ook geen antibiotica. Lachen trouwens, want toen ik dat had voor keelonsteking ofzo belde ik in paniek me huisarts op of ik mocht drinken (DRINKEN! ZUIPEN!)

Maargoed.

Niemand weet het echt, ik heb even op internet zitten zoeken, ik hoor wel dat de katers 10x zo erg zijn
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 23:23
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Kijk, ik wil niet zeuren Maar ik weet echt even niet hoe ik dit 6 maanden ga volhouden

Ik ben nogal een stevige drinker eigenlijk
En eigenlijk drink ik ook elke dag wel

Wat moet je dan in de kroeg drinken ? Koffie en Red-Bull worden ook afgebroken met de lever ...
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 23:31
Verwijderd
Kijk als je matigt is er natuurlijk geen probleem. Ik zou dan als je er echt zoveel problemen mee hebt, zorgen dat je mixt. Safari-jus ofzo. Dan heb je wel je alcohol, maar het duurt wat langer voor je hem ophebt enzo.

Kijk wel uit dat het drinken van alcohol je beter-word-termijn niet verziekt, anders zit je er nog langer mee.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 08:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
als je dan 1x zat wordt is dat heus niet erg, alleen niet te vaak doen...

en misschien dat je er gewoon ziek van wordt
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 10:00
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 31-10-2003 @ 00:23:
Kijk, ik wil niet zeuren Maar ik weet echt even niet hoe ik dit 6 maanden ga volhouden

Ik ben nogal een stevige drinker eigenlijk
En eigenlijk drink ik ook elke dag wel

Wat moet je dan in de kroeg drinken ? Koffie en Red-Bull worden ook afgebroken met de lever ...
bestel een spaatje
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:31
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Footprint schreef op 31-10-2003 @ 11:00:
bestel een spaatje
Hahahha ik zal je wat vertellen.

Er was één dag dat ik met drinken wilde stoppen. Ik had namelijk een enorme kater toen en kon niets eten , zo misselijk was ik. Maar ik moest en zou mee naar de kroeg van me vriendin. Dus ik daar mijn plan vertellen; ik zou een week niet drinken.

Ik eerst een koffie halen op me nuchtere maagje. Die was koud.
Volgende bestelling: een spa-blauw.

Toen begon ik al depressief en verdrietig te kijken en dramatisch in het rond te roepen : 'Dit ben ik niet! Deze spa blauw ben ik niet! Ik ben dat biertje! En dat biertje!'

Maargoed ik was vastbesloten en zei dat ik dan maar een Red-Bull wilde, en die vriend komt terug met een biertje. Meteen werd ik blij en vrolijk en had ik weer energie. Nadat ik snel een frikandel had gehaald voor de nodige bodem ben ik de hele avond happy aan het bier geweest
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:34
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Snapje dat dit echt MOEILIJK wordt voor me
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:04
Mir-idiotA
ja
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:13
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Footprint schreef op 31-10-2003 @ 11:00:
bestel een spaatje
voor zo'n opmerking verdien je een trap in je zak!!!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2003, 15:14
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
stelletje alcoholisten hier!!




*fluit onschuldig*
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:16
Mir-idiotA
offtopic posts moeten gewist worden, vooral die hierboven!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:17
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
[QUOTE]Bikinie-meisje schreef op 31-10-2003 @ 15:31:
verhaalQUOTE]

hehe j/k

Citaat:
voor zo'n opmerking verdien je een trap in je zak!!!
hehe

Citaat:
stelletje alcoholisten hier!!
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:17
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik heb gebeld

Ik mag me niet klemzuipen
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:18
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik zei zo :

Ja het is weekend enzo. En uh ik heb wel zin om vanavond lekker een biertje mee te drinken ? Kan dat?
'Als je je maar niet compleet klem zuipt, mag het gewoon hoor'
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:25
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:36
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Footprint schreef op 31-10-2003 @ 16:25:
Nou ja , denk maar aan me als je vanavond je 15e biertje drinkt, ik ga stoppen bij 8 denk ik
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 16:01
Verwijderd
gheh dat gaat idd moeilijk worden...zou ik echt niet kunnen en dat een half jaar lang??? WTF??

maarja zie de voordelen ervan in, je gaat weer net zoveel lol hebben zonder alcohol, beter voor gezondheid, geldbesparing etc.

Gheh deze voordelen zet ik altijd maar ff op een rijtje als ik me 1 keer al niet kan klemzuipen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:03
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
omajunk schreef op 31-10-2003 @ 17:01:


maarja zie de voordelen ervan in, je gaat weer net zoveel lol hebben zonder alcohol, beter voor gezondheid, geldbesparing etc.

Gheh deze voordelen zet ik altijd maar ff op een rijtje als ik me 1 keer al niet kan klemzuipen
ik ook, en vervolgens steek ik een joint op om toch nog flink wazig te worden





ik blow weer te veel de laatste tijd
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:04
Verwijderd
goed bezig

en jah idd als ik niet kan zuipen ga ik blowen...je moet toch wát...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:39
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
omajunk schreef op 31-10-2003 @ 17:01:
gheh dat gaat idd moeilijk worden...zou ik echt niet kunnen en dat een half jaar lang??? WTF??

maarja zie de voordelen ervan in, je gaat weer net zoveel lol hebben zonder alcohol, beter voor gezondheid, geldbesparing etc.

Gheh deze voordelen zet ik altijd maar ff op een rijtje als ik me 1 keer al niet kan klemzuipen
Voor me gezondheid is het wel goed, voor me portomonnee ook, maar voor mijn humeur alleen niet
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:37
Verwijderd
Dat met je humeur komt wel goed. En ik weet niet wat voor medicijnen het zijn maar aangezien het een zware kuur is zal het wel voor iets redelijk ernstigs zijn. Als alcohol je meer waard is dan dat.. tjah. Maar als je al elke dag drinkt dan zou ik sowieso eens kijken of het geen probleem is/wordt, alcoholisten zijn geen fijne mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:28
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Nu ik dit voor de tweede maal lees schrik ik wel een beetje. Eerst raad iedereen je expliciet af om ook maar iets te drenken onder invoed van andere intoxicaties (ahum, je medicijnen). En dan ga je naar het forum drugs & alcohol (waar zowieso al een mildere opvatting heerst) om je mening nog een keer te vragen. Het beste had je naar het gezondheidsforumdeel kunnen gaan.

Misschien moet je een serieus kijken naar je alcohol(mis)bruik. Wat ik uit je posts opmaak is dat je echt wel een klein probleem hebt. Al zie je dit zelf misschien zo niet. Daarbij raad ik je ook aan om eens te overleggen met je huisarts. Deze kan jou precies vertellen of je wel op de goede weg bent.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 20:46
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 30-10-2003 @ 20:53:
Ja ik hoopte eigenlijk op een litertje of 2 ofzo
Zuipschuitje
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.