Oud 25-12-2003, 22:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-12-2003 @ 21:51:
[afbeelding]
hoe vreselijk volwassen

(maar wat verwacht je dan ook van iemand die het martelen van vissen als hobby heeft )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2003, 23:02
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-12-2003 @ 22:48:
hoe vreselijk volwassen

(maar wat verwacht je dan ook van iemand die het martelen van vissen als hobby heeft )
vooral huilen om het feit dat je je niet kan inleven in andere mensen, en vooral doorgaan met vanalles opeten e.d. en niet te vergeten mieren dood te trappen in de zomer, vliegjes doodrijden met de auto en ga zo maar door.

HEt is goed voor de mens om te vissen, dus doen wij het, mensen zijn nou eenmaal superieur aan andere diersoorten. (mens eet dier, als dier mens eet, gaat ie dood, zo is het)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 23:10
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-12-2003 @ 23:02:
vooral huilen om het feit dat je je niet kan inleven in andere mensen, en vooral doorgaan met vanalles opeten e.d. en niet te vergeten mieren dood te trappen in de zomer, vliegjes doodrijden met de auto en ga zo maar door.

overdrijven is ook een kunst

Citaat:
[/b]HEt is goed voor de mens om te vissen, dus doen wij het, mensen zijn nou eenmaal superieur aan andere diersoorten. (mens eet dier, als dier mens eet, gaat ie dood, zo is het) [/B]
op de noordpool is het inderdaad mens-vangt-vis-ent-eet-deze-op-om-te-overleven

hier in nederland is het: mens-gaat-naar-supermarkt-om-eten-te-kopen-en-te-overleven.

Het is volstrekt onnoodzakelijk voor ons om te vissen! Ik vind het minder erg als je de vid ook echt opeet, want of je nou een zelf gedode vis opeet, of een door een ander gedode kip, daar zie ik niet veel verschil in, maar sportvissen is echt heel erg fout
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 01:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 25-12-2003 @ 20:57:
Nee de topic zit mij volgens mij gewoon als gast, ik klik op fr forum icon+ het log in icon en dan moet ik mijn nickname en wachtwoord in typen, dat doe ik dus en dan kom ik dus op het forum, maar kan nergens een icon vinden van nieuw bericht/ antwoorden op een bericht.

hm...raar. Het forum geeft wel aan dat je ingelogd bent?
Ik had al een ander die hetzelfde probleem had ongeveer, dus ik ga er eens naar kijken.

Citaat:
Met andere woorden als er lol aan wordt beleeft mag het van jou niet? Het hoofddoel blijft het beheren, maar mensen beleven er ook wel plezier aan, anders zouden ze het ook niet doen. De natuur zoals het nu is in nederland kan het probleem niet op lossen, want onze natuur kan je niet vergelijken met de rimbo in afrika.
Het beheren is meestal niet het hoofddoel. Misschien alleen officieus. Echter doe je iets omdat je het leuk vind om te doen en dat is wat jagers doen.
Nederlandse natuur kan je makkelijk vergelijken met afrika. Echter 1 ding is anders en dat is dat de invloed van de mens er bij de ene zeer is en de andere niet. In afrika zie je dat de natuur zich makkelijk kan beheren op de meeste plekken (sommige plekken hebben mensen ook te veel dwang).
De mens moet accepteren dat deze niet het enige levende wezen is waarom het draait en dat andere dieren hier ook leven en dat een dier niet aan alle wensen kan doen van een mens. Dus als een vogel op je auto schijt dan is dat gewoon zo, kan je niks aan doen. Volgens de theorie van jagers kan het 'overlast' betekenen en moeten ze maar uit de lucht geschoten worden bij wijze van spreken. Echter moet je leren dat waar leeft ook meer leeft. Kortom je bent niet alleen en dat moet je snappen.

Citaat:
Er zitten nog genoeg insecten tussen onze groente, ook na dat je het hebt gewassen, dus als ik jou was zou ik ook geen groente meer eten.
Dan word ik maar fruitarier of zal ik maar gaan leven op zuurstof alleen (-> breatharian?)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 01:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-12-2003 @ 23:10:
op de noordpool is het inderdaad mens-vangt-vis-ent-eet-deze-op-om-te-overleven

hier in nederland is het: mens-gaat-naar-supermarkt-om-eten-te-kopen-en-te-overleven.
Helaas geld de term voor de mens niet mee zo erg. Het is tegenwoordig meer eten voor plezier dan overleven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 01:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 01:10:
Helaas geld de term voor de mens niet mee zo erg. Het is tegenwoordig meer eten voor plezier dan overleven.
duh, anders kregen we wel rijst uit een grote pot, op het dorpsplein
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 10:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 26-12-2003 @ 01:28:
duh, anders kregen we wel rijst uit een grote pot, op het dorpsplein


iig is het resultaat van dat plezier vooral dat de mens egoistisch bezig is. Tenminste het overgrote deel. Ik ook wel, maar minder ego, omdat ik nogal veel diervriendelijke producten koop, ook biologische, en ook wel fairtrade -> mensvriendelijke.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-12-2003 @ 23:10:
overdrijven is ook een kunst



Citaat:
Het is volstrekt onnoodzakelijk voor ons om te vissen!
dit is al gezegd in het topic:

wat jij hier beweert, is gewoon feitelijk niet waar. Vissen is rustgevend, dus goed voor de psychische gesteldheid van de mens (die vist), dus niet 'volstrekt onnoodzakelijk'. Dat er ook alternatieven voor zijn....tja niet iedereen gaat op zondagmiddag achter de tv hangen, voetbal kijken
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 10:39:
iig is het resultaat van dat plezier vooral dat de mens egoistisch bezig is.
Vrijwel alle mensen zien zichzelf als superieur aan (andere) dieren. De mate waarin, dat varieert. Zo ook jij, vind jezelf een 'beetje' beter dan dieren, want jij koopt ook dieronvriendelijke meuk en eet dat.
Anderen zien psychologisch overleven als drempel, en gaan vissen. De psyche niet erkennen als iets dat gezond moet zijn, is erg fout . En de ethiek van mensen verschilt nou eenmaal, die discussie is hiervoor al gehouden
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 11:08:
wat jij hier beweert, is gewoon feitelijk niet waar. Vissen is rustgevend, dus goed voor de psychische gesteldheid van de mens (die vist), dus niet 'volstrekt onnoodzakelijk'. Dat er ook alternatieven voor zijn....tja niet iedereen gaat op zondagmiddag achter de tv hangen, voetbal kijken [/B]
Weegt het op dat leed minder belangrijker is dan de eigen psychische staat van mensen?

Misschien dat ik rustiger word van mensen vermoorden of verminken (je weet maar nooit), maar is dit dan te rechtvaardigen omdat ik me gewoon goed voel?
Even wat ander voorbeeld is: dat stierenvechten ook zorgt voor ontspanning bij sommige, maar weegt het leed op? Of vind je kleding belangrijker dan een leven van kind/arbeider? en ga zo maar door.

Eigen belang is egoistisch en geeft het beeld weer van de mens opzich. Wij zijn gewoon egoistisch en zullen zowel dier, mens en natuur 'leed' aan doen voor onze eigen zelfbevrediging.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 11:13:
Vrijwel alle mensen zien zichzelf als superieur aan (andere) dieren. De mate waarin, dat varieert. Zo ook jij, vind jezelf een 'beetje' beter dan dieren, want jij koopt ook dieronvriendelijke meuk en eet dat.

Tuurlijk ben ik ook niet vrij van wat ik ik niet wil, maar ik probeer altijd nog zo diervriendelijk te kopen. Tuurlijk zit er in mijn groenten dierenleed (insekten), maar dat is al een betere insteek, dan via andere dieren aan mijn voedselbenodigdheden te komen. Ik heb de meest diervriendelijke en milieuvriendelijke weggekozen, zover dat nu mogelijk is.

Dat ik deze weg kies betekent niet dat ik mezelf superieur aan andere dieren vind. Waarom? Nou omdat ik mezelf gelijk stel met de rest van de wezens op deze planeet en dat ik net zoveel recht heb om te leven als andere.

Ik kies bewuster mijn eten (veganistische, eko en fairtrade voedsel) omdat dat voorlopig de betere weg is. Dat andere mensen dat niet doen is niet omdat ze het niet willen, want er zijn vele die aangeven bewuster te willen kopen (ook een deel niet), maar die doen het niet omdat de prijs te hoog is. Kortom is er egoisme in het spel. En overheid is alleen maar beinvloed door vlees/melk/eisector (CDA=boerenpartij), dus zal er nooit heffing komen. CDA heeft nu nog teveel invloed. Het zou er iig eerder komen als CDA niet zo groot was. Dan kan de prijs gelijk komen of lager en zal o.a. bioindustrie langzaam verdwijnen en gaan we over op biologische vee en landbouw, wat wel mogelijk is. Ook zal de overheid dan wat makkelijker ook de mens bewuster kunnen maken.

Citaat:
Anderen zien psychologisch overleven als drempel, en gaan vissen. De psyche niet erkennen als iets dat gezond moet zijn, is erg fout . En de ethiek van mensen verschilt nou eenmaal, die discussie is hiervoor al gehouden
De pscyhische gesteldheid bij de mens is altijd wel fout. En omdat met vissen op te lossen is gewoon hetzelfde als een mishandeld/misbruikt jongetje (seriemoordenaar in spe) zich gaat afreageren op kippen, katten, paarden, etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 12:04:
Tuurlijk ben ik ook niet vrij van wat ik ik niet wil, maar ik probeer altijd nog zo diervriendelijk te kopen. Tuurlijk zit er in mijn groenten dierenleed (insekten), maar dat is al een betere insteek, dan via andere dieren aan mijn voedselbenodigdheden te komen. Ik heb de meest diervriendelijke en milieuvriendelijke weggekozen, zover dat nu mogelijk is.

Dat ik deze weg kies betekent niet dat ik mezelf superieur aan andere dieren vind. Waarom? Nou omdat ik mezelf gelijk stel met de rest van de wezens op deze planeet en dat ik net zoveel recht heb om te leven als andere.

Ik kies bewuster mijn eten (veganistische, eko en fairtrade voedsel) omdat dat voorlopig de betere weg is. Dat andere mensen dat niet doen is niet omdat ze het niet willen, want er zijn vele die aangeven bewuster te willen kopen (ook een deel niet), maar die doen het niet omdat de prijs te hoog is. Kortom is er egoisme in het spel. En overheid is alleen maar beinvloed door vlees/melk/eisector (CDA=boerenpartij), dus zal er nooit heffing komen. CDA heeft nu nog teveel invloed. Het zou er iig eerder komen als CDA niet zo groot was. Dan kan de prijs gelijk komen of lager en zal o.a. bioindustrie langzaam verdwijnen en gaan we over op biologische vee en landbouw, wat wel mogelijk is. Ook zal de overheid dan wat makkelijker ook de mens bewuster kunnen maken.

jij zult in je leven voor de dood van heeeel wat dieren zorgen, wees solidair en maak een einde aan je eigen leven oid ?


Citaat:
De pscyhische gesteldheid bij de mens is altijd wel fout. En omdat met vissen op te lossen is gewoon hetzelfde als een mishandeld/misbruikt jongetje (seriemoordenaar in spe) zich gaat afreageren op kippen, katten, paarden, etc.
appels met peren vergelijken.

a) je beweert dat er altijd wel wat mis is...nee, ontspanning kan extra 'goed' zijn... JE kan je ontspanning om je nog beter te voelen, terwijl je je al goed voelde.
b) je vergelijkt 'gewone mensen' met 'mishandelde jongetjes'
c) je vergelijkt een handeling waar het hoofddoel 'ontspanning' is, met iets als hoofddoel 'afreageren'. Iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:27
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 11:08:
[B]




Dat er ook alternatieven voor zijn....tja niet iedereen gaat op zondagmiddag achter de tv hangen, voetbal kijken
Hoe triest moet jouw leven zijn als jouw enige opties betreft onspanning bestaan uit alleen maar vissen of tv kijken

*heeft medelijden*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 12:16:
jij zult in je leven voor de dood van heeeel wat dieren zorgen, wees solidair en maak een einde aan je eigen leven oid ?

Ja, dat zou de ultieme daad zijn he. Nog beter zou zijn om dan maar ook een hoop mensen tegelijkertijd mee te nemen?

Maar tuurlijk waar leven is, is ook dood. Als je leeft dan gaat er ook wat dood. Echter er is altijd een balans die is er niet. Als die er niet is, dan moet je niet zomaar gaan doden of fokken, omdat die verhoudingen dan niet meer kloppen.


Citaat:
appels met peren vergelijken.

a) je beweert dat er altijd wel wat mis is...nee, ontspanning kan extra 'goed' zijn... JE kan je ontspanning om je nog beter te voelen, terwijl je je al goed voelde.
b) je vergelijkt 'gewone mensen' met 'mishandelde jongetjes'
c) je vergelijkt een handeling waar het hoofddoel 'ontspanning' is, met iets als hoofddoel 'afreageren'. Iets heel anders.
a) ontspanning is altijd gelinkt met zelfvoldaanheid/goedvoelerij. Dat is wat er mis is. Je mist dat extra beetje. En dat wil je met 'vissen' bereiken.

b) dat deed ik om wat te laten zien. Maar ik kan ook gewoon mensen gebruiken. Mensen missen toch altijd wat of zitten in de stress of wat dan ook.

c) Ontspanning is ook gelinkt met 'afreageren'. Je kan namelijk op meerdere manieren tot het doel 'ontspanning' komen. Dit was met afreageren, maar andere manier is om iets 'extra' te voelen of iets dergelijks.

De vergelijking klopt wel, maar misschien zie je dat niet. Of had ik het gewoon moeten verwoorden met de dingen die JIJ aangaf.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:45
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 12:27:
Hoe triest moet jouw leven zijn als jouw enige opties betreft onspanning bestaan uit alleen maar vissen of tv kijken

*heeft medelijden*
ik vis al 2,5 jaar niet meer, maar wou wel weer beginnen afgelopen zomer. Niks van gekomen omdat ik het te druk had, maar toch bedankt voor je medeleven.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 12:31:
Ja, dat zou de ultieme daad zijn he. Nog beter zou zijn om dan maar ook een hoop mensen tegelijkertijd mee te nemen?

Maar tuurlijk waar leven is, is ook dood. Als je leeft dan gaat er ook wat dood. Echter er is altijd een balans die is er niet. Als die er niet is, dan moet je niet zomaar gaan doden of fokken, omdat die verhoudingen dan niet meer kloppen.
Balans, aaah, maar dat kun je ook over de visstand e.d. zeggen. (als vissen bv doodgaan door stress)



Citaat:
a) ontspanning is altijd gelinkt met zelfvoldaanheid/goedvoelerij. Dat is wat er mis is. Je mist dat extra beetje. En dat wil je met 'vissen' bereiken.

b) dat deed ik om wat te laten zien. Maar ik kan ook gewoon mensen gebruiken. Mensen missen toch altijd wat of zitten in de stress of wat dan ook.

c) Ontspanning is ook gelinkt met 'afreageren'. Je kan namelijk op meerdere manieren tot het doel 'ontspanning' komen. Dit was met afreageren, maar andere manier is om iets 'extra' te voelen of iets dergelijks.

De vergelijking klopt wel, maar misschien zie je dat niet. Of had ik het gewoon moeten verwoorden met de dingen die JIJ aangaf.
a) Er is niet meteen iets mis, als je iets mist.

b) ja, appels met peren vergelijken

c) iemand die dieren mishandelt, omdat hij vroeger is mishandelt, doet dit echt niet zomaar voor ontspanning. Je begeeft je nou op dun ijs...je komt een kennisgebied binnen,w aar je volgens mij maar beperkte kennis van hebt, dan moet je opletten met wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 12:49:
a) Er is niet meteen iets mis, als je iets mist.

b) ja, appels met peren vergelijken

c) iemand die dieren mishandelt, omdat hij vroeger is mishandelt, doet dit echt niet zomaar voor ontspanning. Je begeeft je nou op dun ijs...je komt een kennisgebied binnen,w aar je volgens mij maar beperkte kennis van hebt, dan moet je opletten met wat je zegt. [/B]
a) Waarom heb je dan iets 'extra' nodig? Dan kan je net zo goed niet vissen?

b) Appels en peren zijn allebei fruit....

c) Ik zal het even laten zien met definities uit van Dale:

ont·span·ning (de ~ (v.))
1 vermindering van spanning => detente, dooi
2 bezigheid waardoor men kan ontspannen => dolce far niente, relaxatie, verpozing

af·re·a·ge·ren (ov.ww., ook abs.)
1 heftige gemoedsaandoeningen ontladen => zich ontladen

ont·la·den2 (wk.ww., zich ~)
1 zich van spanning, opwinding bevrijden => afreageren

Ontspannen is ontladen en kan dus komen uit o.a. afreageren.

Maar ok, misschien is het afreageren van mishandel jochies wat ver gezocht, maar je kan ook gewoon de gestoorde geesten nemen van de mensen die gewoon dieren mishandelen ter ontspanning.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:38
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 13:03:
a) Waarom heb je dan iets 'extra' nodig? Dan kan je net zo goed niet vissen?

b) Appels en peren zijn allebei fruit....

c) Ik zal het even laten zien met definities uit van Dale:

ont·span·ning (de ~ (v.))
1 vermindering van spanning => detente, dooi
2 bezigheid waardoor men kan ontspannen => dolce far niente, relaxatie, verpozing

af·re·a·ge·ren (ov.ww., ook abs.)
1 heftige gemoedsaandoeningen ontladen => zich ontladen

ont·la·den2 (wk.ww., zich ~)
1 zich van spanning, opwinding bevrijden => afreageren

Ontspannen is ontladen en kan dus komen uit o.a. afreageren.

Maar ok, misschien is het afreageren van mishandel jochies wat ver gezocht, maar je kan ook gewoon de gestoorde geesten nemen van de mensen die gewoon dieren mishandelen ter ontspanning.
a) dat KAN ook ja, aan de potentiele vissers om dat te kiezen.

b)

c) Dan moet het wel om die specifieke vorm van afreageren gaan. Het kan ook 'verwerken' zijn... Jij koos voor het woord 'afreageren' terwijl dat misschien niet correct is.

Het verschil tussen een visser en iemand die 'mishandelt ter ontspanning', is dat hget hoofddoel anders is.

Een visser doet het om het geheel. Rustig aan de kant zitten, soms een visje vangen (waarbij nog niet eens vast staat dat het mishandeling is)

De dierenmishandelaar, doet het om het dier direct te mishandelen en daar de ontspanning uit halen.

Dus ook die vergelijking gaat maar voor een zeer klein deel op. Als je ooit gevist hebt, of mensen hebt gezien die vissen (of gewoon logisch denken), dan weet je dat het daadwerkelijk omgaan met een vis, vaak maar een minimale tijd beslaat van het daadwerkelijk "aan de waterkant zitten".
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:53
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 20:38:


Dus ook die vergelijking gaat maar voor een zeer klein deel op. Als je ooit gevist hebt, of mensen hebt gezien die vissen (of gewoon logisch denken), dan weet je dat het daadwerkelijk omgaan met een vis, vaak maar een minimale tijd beslaat van het daadwerkelijk "aan de waterkant zitten".
Daar zit wat ik. Als ik een vis was, zou ik zo'n haak door m'n lip en verder alle stress dieverder komt kijken bij het hele help-ik-ben-gevangen-door-iets-dat-veel-groter-en-sterker-is-dan-ik tafereel dat zich vervolgens afspeeld, veel minder erg vinden als ik wist dat jij toch het grootste deel alleen maar aan de kant zit.

__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:56
Verwijderd
Toestand, als mensen willen vissen doen ze dat maar lekker, het gaat daarbij niet om de vis, maar om lekker rustig bij het water te kunnen zitten in mijn ogen, alhoewel je ook prestatie gerichte mensen hebt.

Ik zou me eerder zorgen maken over overbevissing door de vissers die met hun boot de hele noordzee bodem kaal plukken
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:00
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-12-2003 @ 20:56:
Toestand, als mensen willen vissen doen ze dat maar lekker, het gaat daarbij niet om de vis, maar om lekker rustig bij het water te kunnen zitten in mijn ogen, alhoewel je ook prestatie gerichte mensen hebt.

Ik zou me eerder zorgen maken over overbevissing door de vissers die met hun boot de hele noordzee bodem kaal plukken
betreft de noordzeek heb je gelijk, maar lekker aan het water zitten kan ook zonder hengel (desnoods neem je een boek mee als je echt iets wilt doen)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:11
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 20:53:
Daar zit wat ik. Als ik een vis was, zou ik zo'n haak door m'n lip en verder alle stress dieverder komt kijken bij het hele help-ik-ben-gevangen-door-iets-dat-veel-groter-en-sterker-is-dan-ik tafereel dat zich vervolgens afspeeld, veel minder erg vinden als ik wist dat jij toch het grootste deel alleen maar aan de kant zit.

kort geheugen *hint*

Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 21:11:
kort geheugen *hint*

de meeste vissen sterven een paar dagen na gevangen te zijn door pure stress. Dan maakt het niet meer ut hoe kort hun geheugen is
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 20:38:
c) Dan moet het wel om die specifieke vorm van afreageren gaan. Het kan ook 'verwerken' zijn... Jij koos voor het woord 'afreageren' terwijl dat misschien niet correct is.


Verwerken zou misschien beter zijn geweest ja.

Citaat:
Het verschil tussen een visser en iemand die 'mishandelt ter ontspanning', is dat hget hoofddoel anders is.
Een visser mishandeld/doet leed aan ook ter ontspanning, hoewel jij dat niet vind en ik dat wel vind. En per definitie het ook is dat er leed word aangedaan.

Citaat:
Een visser doet het om het geheel. Rustig aan de kant zitten, soms een visje vangen (waarbij nog niet eens vast staat dat het mishandeling is)
Per definitie is het halen van een vis uit natuurlijke omgeving, beschadigen, stress aan doen, en waarschijnlijk doden wel degelijk mishandeling, hoewel de vissers dat niet vinden.

Citaat:
De dierenmishandelaar, doet het om het dier direct te mishandelen en daar de ontspanning uit halen.
Het enige verschil wat je zou kunnen maken is dat een visser het bewust niet wilt weten. En dat een dierenmishandelaar het misschien onbewust doet of zeer bewust is ervan.

Citaat:
Dus ook die vergelijking gaat maar voor een zeer klein deel op. Als je ooit gevist hebt, of mensen hebt gezien die vissen (of gewoon logisch denken), dan weet je dat het daadwerkelijk omgaan met een vis, vaak maar een minimale tijd beslaat van het daadwerkelijk "aan de waterkant zitten".
Ik heb gevist, maar minimaal kan ook eeuwig zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-12-2003 @ 20:56:
Ik zou me eerder zorgen maken over overbevissing door de vissers die met hun boot de hele noordzee bodem kaal plukken
Daar maak ik me ook zorgen over.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:55
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 21:16:
de meeste vissen sterven een paar dagen na gevangen te zijn door pure stress. Dan maakt het niet meer ut hoe kort hun geheugen is
bron (en greenpeace(-look-a-like) is geen geloofwaardige bron)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 21:23:
Een visser mishandeld/doet leed aan ook ter ontspanning, hoewel jij dat niet vind en ik dat wel vind. En per definitie het ook is dat er leed word aangedaan.
minimaal imo.


Citaat:
Per definitie is
1)het halen van een vis uit natuurlijke omgeving beschadigen,
2)stress aan doen,
3) en waarschijnlijk doden
wel degelijk mishandeling, hoewel de vissers dat niet vinden.
1) niet per definitie
2) zeer korte termijn, vaak neit eens schadelijk
3) vaker niet dan wel


btw met de [b ] en [/ b] tag kun je dik drukken, mocht je niet weten, en wel willen weten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 21:55:
bron (en greenpeace(-look-a-like) is geen geloofwaardige bron)
waarom niet? Of andere bronnen minder geloofwaardig zijn?

Daarnaast moet je naar de uni van texas ofzo om over het doodgaan van vissen het onderzoekje op te speuren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 21:59:
1) niet per definitie
2) zeer korte termijn, vaak neit eens schadelijk
3) vaker niet dan wel
1) Een vis halen uit de omgeving is gewoon zo. Hoewel je hem waarschijnlijk wel terugzet.
Daarnaast beschadig je een vis. Of er een korst of weefsel overheen groeit maakt niet uit er is beschadiging opgetreden.

2) zowel kort en lang. Onderzoeken tonen het aan. Links eerder gegeven.


Citaat:
btw met de [b ] en [/ b] tag kun je dik drukken, mocht je niet weten, en wel willen weten
Ja, weet ik best hoor. Geen zin bij lange reacties om die code eruit te halen en te verzetten. Beetje lui
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:11
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 22:05:
waarom niet? Of andere bronnen minder geloofwaardig zijn?

Daarnaast moet je naar de uni van texas ofzo om over het doodgaan van vissen het onderzoekje op te speuren.
greenpeace is niet objectief genoeg, maar een evengroot contextverneukende organisatie als bush als persoon is.

Jullie komen met de claim, jullie komen met de hypothese. Trouwens wel erg erg jammer voor jullie dat veel onderzoekers van natuurbeheer e.d. ook visjes vangen en dan terugzetten met sensors, en laat die vissen ook neti doodgaan en zelfs gewoon natuurlijk te gedragen (www.discovery-channel.com).
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 22:11:
greenpeace is niet objectief genoeg, maar een evengroot contextverneukende organisatie als bush als persoon is.

Even over greenpeace (hoewel die niet gaan actie voeren om wat slootvissen), maar deze laten onderzoek verichten door externe bureau's. En dan is de info niet objectief?
Ja, dat zou kunnen, maar wat is dan wel objectief? Je kan ook gewoon naar die externe bureaus zelf gaan.

Citaat:
Jullie komen met de claim, jullie komen met de hypothese. Trouwens wel erg erg jammer voor jullie dat veel onderzoekers van natuurbeheer e.d. ook visjes vangen en dan terugzetten met sensors, en laat die vissen ook neti doodgaan en zelfs gewoon natuurlijk te gedragen (www.discovery-channel.com).
Zulke natuurbeheerders zie ik niet graag. Best als mensen dieren observeren, maar dan wel dat de dieren niet gestoord worden. Natuurbeheerders klinkt dan ook als bemoeienis van mensen.

Onderzoek kan ook zonder de dieren weg te halen, maar ja het gebeurd inderdaad wel. En ik ben geen voorstander van dat onderzoek.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
en jullie zijn zeker wel objectief? Geen belediging, maar jullie zijn degene die zich in allerlei bochten proberen te wringen om het martelen van vissen puur voor jullie eigen plezier, goed te praten. Sportvissers (vissen voor eten heb ik niets tegen omdat ik geen verschil zie tussen zelf een vis doden en eten, of iemand anders een vis laten doden en deze vervolgens in de winkel kopen) zijn wat dat betreft zeer creatief en vindingrijk, dat moet ik toegeven. Maar dat veranderd niets aan het feit dat door jullie er veel vissen lijden en zelfs sterven door de stress (en als jij greanpeace zogenaamd niet betrouwbaar vind, wat voor soort bronnen zijn dat dan wel? het moet niet moeilijk zijn om een andere bron te vinden, want het hele vissen-overlijden-door-stress gebeuren is gewoon algemene kennis. iets dat bijna iedereen wel weet).

dus mijn mening is en blijft nog steeds: get a life!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 00:25
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 21:16:
de meeste vissen sterven een paar dagen na gevangen te zijn door pure stress. Dan maakt het niet meer ut hoe kort hun geheugen is
Jij moet toch even mijn eerder post doorlezen,.. zoals ik wel een stuk of 10 X aangehaald heb, die vissen lopen niet zoveel schade op als iedereen beweerdt. (dit voorbeeld heb ik al genoemd, maar toch nog maar een keer) Als dit wel zo zou zijn, dan had ik ondertussen alle sloten hier in de buurt al leeggevist en zouden hier geen vissen meer zitten. Ook weet ik van een aantal grotere (lees: goed herkenbare) vissen, dat ik ze meerdere keren gevangen heb. Dus dit is weer eens een broodje aap verhaal...
Die vissen gaan alleen in apparte gevallen ten onder aan die stress.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 00:33
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 22:42:
en jullie zijn zeker wel objectief? Geen belediging, maar jullie zijn degene die zich in allerlei bochten proberen te wringen om het martelen van vissen puur voor jullie eigen plezier, goed te praten. Sportvissers (vissen voor eten heb ik niets tegen omdat ik geen verschil zie tussen zelf een vis doden en eten, of iemand anders een vis laten doden en deze vervolgens in de winkel kopen) zijn wat dat betreft zeer creatief en vindingrijk, dat moet ik toegeven. Maar dat veranderd niets aan het feit dat door jullie er veel vissen lijden en zelfs sterven door de stress (en als jij greanpeace zogenaamd niet betrouwbaar vind, wat voor soort bronnen zijn dat dan wel? het moet niet moeilijk zijn om een andere bron te vinden, want het hele vissen-overlijden-door-stress gebeuren is gewoon algemene kennis. iets dat bijna iedereen wel weet).

dus mijn mening is en blijft nog steeds: get a life!
Die algemene kennis van jou is dus, zoals ik een pagina of 2 terug al een keer heb gezegd een vertekend wereldbeeld, omdat alle dierenbeschermers graag willen dat vissen echt zo slecht is. Terwijl het dat dus niet is. En dat is dus wel degelijk een bewezen feit. En ook door mij aan den lijven ondervonden (zie post hierboven). Verder... als jij het toch niet erg vind dat die vissen doodgaan, omdat je ze gaat opeten,.. dan is dat hele pijn-argument van jou totaal gebakken lucht. Ik bedoel, als je dan toch gelooft dat die vissen er werkelijk onder lijden,.. dan vind ik het nogal krom, dat jij het niet zielig vind als al die dieren met een net op het dek gegooid worden en daar een langzame (en dan volgens jou ook pijnlijke) dood sterven. Dan moet jij toch nog maar eens goed nadenken wat dan 'zieliger' is voor zo'n vis.
Bovendien, sportvissers geven dus wel meer om die vis dan mensen als jij,.. dus als jij nou met deze stuiver een beter leven gaat kopen, mag je misschien tegen mij zeggen dat ik een leven moet krijgen.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 01:29
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-12-2003 @ 22:42:
en jullie zijn zeker wel objectief? Geen belediging, maar jullie zijn degene die zich in allerlei bochten proberen te wringen om het martelen van vissen puur voor jullie eigen plezier, goed te praten. Sportvissers (vissen voor eten heb ik niets tegen omdat ik geen verschil zie tussen zelf een vis doden en eten, of iemand anders een vis laten doden en deze vervolgens in de winkel kopen) zijn wat dat betreft zeer creatief en vindingrijk, dat moet ik toegeven. Maar dat veranderd niets aan het feit dat door jullie er veel vissen lijden en zelfs sterven door de stress (en als jij greanpeace zogenaamd niet betrouwbaar vind, wat voor soort bronnen zijn dat dan wel? het moet niet moeilijk zijn om een andere bron te vinden, want het hele vissen-overlijden-door-stress gebeuren is gewoon algemene kennis. iets dat bijna iedereen wel weet).

dus mijn mening is en blijft nog steeds: get a life!
Ik wil niet lullig doen, maar een sportvisser is gewoon geen gevaar voor de natuur, dus hou eens op dat opgefokte gedoe en maak je druk over de overbevissing door de vissersboten
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 02:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
UnDeRtHaBrIdGe schreef op 27-12-2003 @ 00:33:
Die algemene kennis van jou is dus, zoals ik een pagina of 2 terug al een keer heb gezegd een vertekend wereldbeeld, omdat alle dierenbeschermers graag willen dat vissen echt zo slecht is. Terwijl het dat dus niet is. En dat is dus wel degelijk een bewezen feit. En ook door mij aan den lijven ondervonden (zie post hierboven). Verder... als jij het toch niet erg vind dat die vissen doodgaan, omdat je ze gaat opeten,.. dan is dat hele pijn-argument van jou totaal gebakken lucht. Ik bedoel, als je dan toch gelooft dat die vissen er werkelijk onder lijden,.. dan vind ik het nogal krom, dat jij het niet zielig vind als al die dieren met een net op het dek gegooid worden en daar een langzame (en dan volgens jou ook pijnlijke) dood sterven. Dan moet jij toch nog maar eens goed nadenken wat dan 'zieliger' is voor zo'n vis.
Bovendien, sportvissers geven dus wel meer om die vis dan mensen als jij,.. dus als jij nou met deze stuiver een beter leven gaat kopen, mag je misschien tegen mij zeggen dat ik een leven moet krijgen.
Het gaat er weinig om of vissen slecht is. Het gaat er meer om dat het niet juist is om dieren te kwellen vanwege ontspanningsbenodigdheden. Maar goed ik heb even geen zin om te herhalen wat ik hiervoor allemaal al getypt heb. Lees maar terug.
Vissen voor consumptie heeft een 'beter' doel, daar niet van dat daar ook de natuurlijke verhoudingen niet kloppen. Overbevissing/massvisserij voor consumptie is zeer slecht.

Ik maak me daar ook zeer druk over, maar ook de kleine dingen wil ik niet te kort doen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 22:38:
Even over greenpeace (hoewel die niet gaan actie voeren om wat slootvissen), maar deze laten onderzoek verichten door externe bureau's. En dan is de info niet objectief?
Ja, dat zou kunnen, maar wat is dan wel objectief? Je kan ook gewoon naar die externe bureaus zelf gaan.
het brengen van de info kan op veler manieren en manipulatie is ZEER gauw gedaan, daarvoor hoef je niet eens te liegen, maar gewoon een vertekend beeld te geven.


Citaat:
Zulke natuurbeheerders zie ik niet graag. Best als mensen dieren observeren, maar dan wel dat de dieren niet gestoord worden. Natuurbeheerders klinkt dan ook als bemoeienis van mensen.

Onderzoek kan ook zonder de dieren weg te halen, maar ja het gebeurd inderdaad wel. En ik ben geen voorstander van dat onderzoek.
Die mensen die jij niet graag ziet, zorgen dat er uberhaupt nog gezonde visses rondzwemmen. En maar ontkennen dat het juist goed is voor de vissen en natuur zelf, die beheerders...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 13:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-12-2003 @ 11:36:
het brengen van de info kan op veler manieren en manipulatie is ZEER gauw gedaan, daarvoor hoef je niet eens te liegen, maar gewoon een vertekend beeld te geven.
Nee de info is wel juist van die organisatie. Echter kan je met statistieken en cijfers wel spelen, als je dat bedoeld? Oftewel trekt de een een andere conclusie dan de ander.
Daarnaast zijn er organisaties die goed de info documenteren en links geven naar de originele onderzoeken. Die zijn naar mijn idee ook wel de beste. Ik vind dat ook wel belangrijk dat er wel bronnen bij staan.
En meestal kan je met 1 mailtje die bronneninfo gewoon opvragen.

Citaat:
Die mensen die jij niet graag ziet, zorgen dat er uberhaupt nog gezonde visses rondzwemmen. En maar ontkennen dat het juist goed is voor de vissen en natuur zelf, die beheerders...
Zoals ik eerder zeg ben ik tegen hetzogenoemde 'beheer', omdat er geen evenwicht is, behalve een kunstmatige. Welke slecht is voor het natuurlijk evenwicht.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:20
Verwijderd
Achje, een stel vissen knuffelaars
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:58
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-12-2003 @ 01:09:
hm...raar. Het forum geeft wel aan dat je ingelogd bent?
Ik had al een ander die hetzelfde probleem had ongeveer, dus ik ga er eens naar kijken.
is goed.


Citaat:
Het beheren is meestal niet het hoofddoel. Misschien alleen officieus. Echter doe je iets omdat je het leuk vind om te doen en dat is wat jagers doen.
Nederlandse natuur kan je makkelijk vergelijken met afrika. Echter 1 ding is anders en dat is dat de invloed van de mens er bij de ene zeer is en de andere niet. In afrika zie je dat de natuur zich makkelijk kan beheren op de meeste plekken (sommige plekken hebben mensen ook te veel dwang).
De mens moet accepteren dat deze niet het enige levende wezen is waarom het draait en dat andere dieren hier ook leven en dat een dier niet aan alle wensen kan doen van een mens. Dus als een vogel op je auto schijt dan is dat gewoon zo, kan je niks aan doen. Volgens de theorie van jagers kan het 'overlast' betekenen en moeten ze maar uit de lucht geschoten worden bij wijze van spreken. Echter moet je leren dat waar leeft ook meer leeft. Kortom je bent niet alleen en dat moet je snappen.
De jacht heeft twee doelen voorkomen van wildscahde aan gewassen en het beheer van het wild. Zou het hoofddoel plezier zijn was het allang verboden onder paars.

Is de oernatuur in afrika ook verdeeld in vakken van een paar hectare met een snalweg er tussen? Als je daar verdwaalt kan het je dood wel worden, verdwaal je hier hoef je maar hondert meter tot een kilometer te lopen en je bent weer in de bewoonde wereld.

Btw weet jij wel wat jagers bedoelen met overlast, dat ze een heel akker omploegen(wilde zwijnen) of dat ze al het gras op vreten(ganzen).



Citaat:
Dan word ik maar fruitarier of zal ik maar gaan leven op zuurstof alleen (-> breatharian?)
Of je kan leven van zon licht
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 16:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 01:29:
Ik wil niet lullig doen, maar een sportvisser is gewoon geen gevaar voor de natuur,
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 17:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 27-12-2003 @ 14:58:
De jacht heeft twee doelen voorkomen van wildscahde aan gewassen en het beheer van het wild. Zou het hoofddoel plezier zijn was het allang verboden onder paars.

Nee, want paars keek ook niet verder dan hun neus lang is. Net zo goed als B1 en B2. Plezier willen de jagers en de jagers krijgen dat doordat er bijgevoed word enzo, er ontstaat iig een kunstmatige evenwicht waarbij het aantal dieren steeds te veel word. Dit geeft weer reden tot jagen volgens de richtlijnen van de 'beheerders'. Als je dat kunstmatige weghaalt ontstaat er een beter evenwicht die de ene keer meer dieren geeft en de andere keren tekort.

Citaat:
Is de oernatuur in afrika ook verdeeld in vakken van een paar hectare met een snalweg er tussen? Als je daar verdwaalt kan het je dood wel worden, verdwaal je hier hoef je maar hondert meter tot een kilometer te lopen en je bent weer in de bewoonde wereld.
De grote is natuurlijk anders.

Citaat:
Btw weet jij wel wat jagers bedoelen met overlast, dat ze een heel akker omploegen(wilde zwijnen) of dat ze al het gras op vreten(ganzen).
Overlast is snel gecreeerd. Evensnel als een groen plantje of zelfs een bloem bestempelen als 'onkruid'.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-12-2003 @ 16:56:
Waarom die rolleye, dat is gewoon een feit
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 18:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 17:27:
Waarom die rolleye, dat is gewoon een feit
Nee, is geen feit. Vissers kunnen een zeer groot gevaar zijn voor de natuur. 1 visser kan vooral lokaal de natuur erg beinvloeden.
In tegenstelling tot massavisserij die een groot gedeelte kan beslaan.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 27-12-2003 @ 18:30:
Nee, is geen feit. Vissers kunnen een zeer groot gevaar zijn voor de natuur. 1 visser kan vooral lokaal de natuur erg beinvloeden.
In tegenstelling tot massavisserij die een groot gedeelte kan beslaan.
Ik vind vissers die de gehele noordzeebodem kaal plukken toch stukken gevaarlijker dan een sportvisser die af en toe eens een vis uit het water trekt en hem dan weer terug zet
Bedenk daarbij dat de mens al eeuwen lang vist in kleine hoeveelheden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 19:05:
Ik vind vissers die de gehele noordzeebodem kaal plukken toch stukken gevaarlijker dan een sportvisser die af en toe eens een vis uit het water trekt en hem dan weer terug zet
Bedenk daarbij dat de mens al eeuwen lang vist in kleine hoeveelheden
Tuurlijk, maar die kleine hoeveelheden was dan wel voor consumptie. Ik heb in principe ook niks tegen eten van vlees/vis (grappig als je dat hoort uit de mond van een veganist he? ). Dus consumptievissen vind ik niet erg. Echter is het tegenwoordig allemaal 'massaal' en zijn de natuurlijke verhoudingen niet meer erbij. Dus daar is waar ik dus tegen ben en de reden waarom ik o.a. veganist ben geworden.

Een enkele visser die vist vanwege plezier/entertainment/ontspanning vind ik gewoon erg. Ook een consumptievisser vind ik in deze maatschappij erg. Een visser/jager van een indiane stam die nog in 'harmonie' leeft met de natuur, daar kan ik weinig erg aan vinden. Zolang die verhoudingen er niet zijn blijf ik er tegen. Tegen vissen voor plezier blijf ik zowieso.
Massale visserij vind ik ook erg.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 20:38
Verwijderd
Ik zie vissen voor het plezier niet als ramp waar ik me druk over kan maken, sportvissers vangen zo'n kleine hoeveelheid, en vaak worden de vissen ook weer terug gezet
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 20:38:
Ik zie vissen voor het plezier niet als ramp waar ik me druk over kan maken, sportvissers vangen zo'n kleine hoeveelheid, en vaak worden de vissen ook weer terug gezet
evenvoor de vergeetachtigen onder ons: die "kleine"hoeveelheid is een stuk groter dan jij denkt, en de meeste vissen die worden teruggezet (ruim 70 procent) overlijd binnen een paar dagen door de stress (ze zijn vaak zo verward dat de geen eten kunnen vinden, of een makkelijke prooi zijn voor roofdieren).
Vissers brengen dus wel ddegerlijk schade toe aan de natuur, en niet zo'n klein beetje ook!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:46
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 17:27:
Waarom die rolleye, dat is gewoon een feit
*is met stomheid geslagen, leest deze mededeling drie keer, kan nog steeds niet geloven wat ze leest en neemt zich voor de FB-ers te vragen om naast de gewone rolleye, ook een mega-rolleye in te voeren*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-12-2003 @ 21:44:
evenvoor de vergeetachtigen onder ons: die "kleine"hoeveelheid is een stuk groter dan jij denkt, en de meeste vissen die worden teruggezet (ruim 70 procent) overlijd binnen een paar dagen door de stress (ze zijn vaak zo verward dat de geen eten kunnen vinden, of een makkelijke prooi zijn voor roofdieren).
Vissers brengen dus wel ddegerlijk schade toe aan de natuur, en niet zo'n klein beetje ook!
Die hoeveelheid stelt gewoon niets voor, ik kan me niet druk maken over sportvissers terwijl beroepsvissers ervoor zorgen dat bepaalde soorten binnenkort waarschijnelijk uitsterven. Over sportvissers zeuren terwijl het gevaar uit een heel andere kant komt vind ik nogal verkeerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.