Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / HAVO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 15:59
bbyn
bbyn is offline
ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die nog VWO gaan doen volgend jaar en waarom?

ik ga vwo doen omdat ik nog niet weet wat ik wil doen... en m'n cijfers zijn best oke..
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Advertentie
Oud 21-04-2006, 16:51
Verwijderd
Ik deed eerst mavo en heb daarna de havo gedaan, zit nu in mijn havo eindexamen.
Ik koos daarvoor omdat ik ook geen idee had wat ik wilde doen, ik vind dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Misschien geld dat voor jou ook wel.
Je bent dan zowiezo ook weer 2 jaar ouder en heb weer meer levenservaring enzo.
Als ik geslaagt ben voor de havo ga ik eerst nog een jaar werken en dan pas aan mijn opleiding beginnen.
Dat doe ik omdat ik gewoon niet weet welke vervolgopleiding ik wil gaan doen.
Maar dat wordt voor jou misschien lastig omdat je nog leerplichtig bent..
Je moet in iedergeval goed nadenken voor je je vervolgopleiding kiest!

kus Chalyneoin
Oud 21-04-2006, 19:06
TLO
Avatar van TLO
TLO is offline
Ik ga (als het goed is) na dit jaar, 5 Havo dus, naar het vwo.
Waarom? Omdat ik graag een studie wil doen waar je een vwo-diploma voor nodig hebt.
Ben nu bezig om allemaal stof in te halen: Frans (3 jaar niet gehad ), M&O (heel jaar inhalen..wou geen informatica meer doen), Duits, Wiskunde.
Ik merk het verschil tussen Havo en Vwo nu al.
__________________
Je moet wat.
Oud 22-04-2006, 10:56
bbyn
bbyn is offline
ja frans inhalen vind ik echt dramatisch... ben er nooit goed in geweest en heb het nu 2 jaar niet meer gehad..

moet jij ook na je eindexamen nog 4 weken naar school om alles in te halen/bijspijkeren?
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 23-04-2006, 15:27
Verwijderd
Zo streng met inhalen is mijn school niet? Als ik zie wat jullie allemaal moeten doen!

Mijn vriend is overgestapt van havo naar vwo, heeft vrijstelling gehad voor de standaard vakken. Heeft 1 toets frans en 1 toets duits gemaakt (alleen leesvaardigheid dus) en verder hoefde hij niets in te halen. Hij kreeg zelfs vrijstelling voor alle inleveropdrachten van informatica en scheikunde.

Als ik zie dat jullie super veel moeten inhalen en zelfs nog 4 weken na je examen naar school moeten vind ik dat wel heel erg veel!
Oud 23-04-2006, 15:33
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-04-2006 @ 16:27 :


Mijn vriend is overgestapt van havo naar vwo, heeft vrijstelling gehad voor de standaard vakken.
wat bedoel je met standaar vakken?

ik hoef maatschappijleer niet te doen
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 23-04-2006, 16:40
Verwijderd
Citaat:
bbyn schreef op 23-04-2006 @ 16:33 :
wat bedoel je met standaar vakken?

ik hoef maatschappijleer niet te doen
Maatschappijleer1, geschiedenis1, anw, ckv1
Oud 23-04-2006, 18:28
bbyn
bbyn is offline
oow ja die hoef ik ook niet te doen.. dat zijn ook 4V vakken, en die sla ik ook over dus..

ik heet btw ook eva
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 23-04-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
bbyn schreef op 23-04-2006 @ 19:28 :
oow ja die hoef ik ook niet te doen.. dat zijn ook 4V vakken, en die sla ik ook over dus..

ik heet btw ook eva
Grappig, dat je ook Eva heet.

Maar je moet duits1 en frans1 toch gewoon inhalen? Want dat zijn bij ons ook 4V vakken maar die moet je wél inhalen.
Oud 23-04-2006, 21:08
bbyn
bbyn is offline
bij mij op school krijg je ook nog in 5V duits en/of frans... in 4V allebei en in 5V ene helft duits en andere helft frans...

ik moet frans dus wel inhalen, ik heb nu duits 1,2 maar das keuzevak dus ga volgend jaar duits 1 doen..
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 24-04-2006, 16:55
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
bbyn schreef op 21-04-2006 @ 16:59 :
ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die nog VWO gaan doen volgend jaar en waarom?

ik ga vwo doen omdat ik nog niet weet wat ik wil doen... en m'n cijfers zijn best oke..
IK heb twee jaar geleden mijn vmbo-t gehaald (in de volksmond nog steeds MAVO) en slaag (hopelijk) dit jaar voor mijn havo. En tja, twijfelachtige ik weet nog steeds niet wat ze wilt studeren en dus ga ik volgend jaar het vwo doen in sprint vorm. Dit wilt zeggen dat ik vwo 5 en vwo 6 in 1 jaar ga proppen.

De rede dat ik vwo ga doen is niet alleen het feit dat ik niet kan beslissen, maar ik heb ook het gevoel dat ik havo goed aankan en het een gemiste kans zou zijn als ik het vwo niet zou gaan doen. Verder ligt mijn interesse veel meer bij universitaire studies.
__________________
cogito ergo sum
Oud 24-04-2006, 16:58
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
bbyn schreef op 22-04-2006 @ 11:56 :
ja frans inhalen vind ik echt dramatisch... ben er nooit goed in geweest en heb het nu 2 jaar niet meer gehad..

moet jij ook na je eindexamen nog 4 weken naar school om alles in te halen/bijspijkeren?
Ik ben nu ook bezig om mijn duits in te halen, want dat heb ik net zoals jouw frans jarenlang al niet meer gehad en ik moet dus na mijn eindexamens nog een x aantal weken naar school om het in te halen. (mede ook doordat ik vwo 5 en 6 in 1 jaar ga doen en er geen tijd te verliezen is).
__________________
cogito ergo sum
Oud 24-04-2006, 17:00
labda
Avatar van labda
labda is offline
ik ben na mijn havo vwo gaan doen (nu 5e dus) en haal met nauwelijks meer inzet nog steeds 6jes

zoveel verschillen havo en vwo niet van elkaar
__________________
Science is the refusal to believe on the basis of hope.
Oud 24-04-2006, 19:53
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
labda schreef op 24-04-2006 @ 18:00 :
ik ben na mijn havo vwo gaan doen (nu 5e dus) en haal met nauwelijks meer inzet nog steeds 6jes

zoveel verschillen havo en vwo niet van elkaar
dat idee heb ik ookw el ja.. dat zoveel het niet uitmaakt... maarja school blijft kritisch: ja het word wel steeds moeilijker en blabla (niet bij mij howr, maar bij vrienden van mij, ik sta best goed...)
maarja ik zie wel.. in het ergste geval haal ik t niet.. dan heb ik t iig geprobeert...

en ik heb nu 2 keuzevakken, maar laat er 1tje vallen, dus dat scheelt weer...

best wel apart. ik heb nu jongen in de klas die doet examen hierin:

Frans1,2
nedrelands
engels
geschiedenis
economie 1

ik doe eindexamen in:

Duits 1,2
Nederlands
Engels
Geschiedenis
Natuurkunde1
Scheikunde
WiskundeB1
Biologie

Scheelt zoveel!! ik heb bio niet maar daar in de plaats voor bio, sk, nk ja en wib1...

Op VWO wordt het dan:

Hij:

Nederlands
Engels
Frans1,2
Duits1,2
Wiskunde A1
GEschiedenis

en ik:
Nederlands
Engels
(Duits 1, geen CE)
(Frans 1, geen CE)
Wiskunde B1
Geschiedenis
Biologie
Natuurkunde
Scheikunde

k heb gewoon bijna 2x zoveel als hem... maarja ik zal meer hebben aan mn diploma dan hem..,. (naja hangt er vanaf wat we gaan doen)
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"

Laatst gewijzigd op 24-04-2006 om 19:58.
Oud 27-04-2006, 12:16
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Hoi, ik wil volgend jaar dan vwo gaan doen, maar jullie zeggen dat er bijna geen verschil is tussen havo en vwo. Tenminste jullie merken het niet. Doen jullie de versnelde versie of de normale?
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 14:50
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik heb het wel overwogen, maar ga het toch niet doen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 27-04-2006, 16:49
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 27-04-2006 @ 15:50 :
Ik heb het wel overwogen, maar ga het toch niet doen.
Waarom heb je er vanaf gezien?
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 19:57
Cathinca
Cathinca is offline
Ik ben het ook van plan om te doen, omdat ik ook nog steeds niet weet wat ik precies wil en ik moet volgend jaar nog zeventien worden. Als ik nu overhaast een keuze zou maken en dat zou niet de goede zijn, zou ik dat jammer vinden. Ook omdat ik nu best wel hoge cijfers heb voor mijn havo, zonder mij helemaal gek te blokken. Dus ik denk en hoop dat ik het wel aankan.

Het enige is nu dat ik wel naar een andere school moet voor vwo, niet dat ik dat erg vind, want ik heb het nu wel gezien op mijn oude school. Het spannendste is nu of er plaats voor mij is en hoe het dan zal zijn om midden in een klas te stappen. Maar in een klas van 32 leerlingen moet er toch wel iemand zitten die mij aardig vind?

Ik kan met mijn profiel inderdaad een paar vakken laten vallen, maar moet dan wel Duits en Filosofie inhalen. Dat eerste wordt nog leuk, omdat ik het heb laten vallen omdat het een van mijn slechtere vakken was...

Maar ik heb er zin in.
Groet,

Cathinca
Ads door Google
Oud 02-05-2006, 13:29
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Jaja, ik ga dat dus volgend jaar ook doen... ach eerst slagen natuurlijk, maar wil gewoon proberen. Het is ook omdat ik een bepaald vak wil doen, wat je het beste kan doen als je universiteit hebt* vind ik weer persoonlijk*.

Heb niet al te hoge cijfers, maar ja... dat zegt geen ene fuck.. want voor duits was ik op de mavo gezakt met een 5 en dit jaar sta ik een 6., dus geslaagd. Ga het ook in sprint tempo doen, 1 jaar dus.... ik weet niet waar ik vrijstelling voorkrijg, maar dat zal wel niet los lopen.
Oud 02-05-2006, 20:07
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 27-04-2006 @ 17:49 :
Waarom heb je er vanaf gezien?
Omdat ik toch graag aan iets nieuws wil gaan beginnen en niet zo veel zin heb in nog 2 jaar middelbare school.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 03-05-2006, 00:55
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-05-2006 @ 21:07 :
Omdat ik toch graag aan iets nieuws wil gaan beginnen en niet zo veel zin heb in nog 2 jaar middelbare school.
waarom doe je t dan niet in 1 jaar?
__________________
cogito ergo sum
Oud 03-05-2006, 09:54
n0a
n0a is offline
ik ga ook na 5havo naar 5vwo. Nog 2 jaartjes, heb er niet echt zin in, maar ik moet het wel van mezelf. Wil namelijk universitaire studie gaan doen. Ken aantal mensen die vorig jaar die stap hebben gemaakt en die zeggen dat het allemaal wel mee valt. Ik doe nu helemaal niks en sta allemaal voldoendes. Dus als ik volgend jaar iets ga doen, moet het toch lukken lijkt mij zo! Wat voor pakket hebben jullie dan nu? Ik heb N&G met duits 1 en frans 1, dus hoef niets in te halen. Volgend jaar heb ik N&G met muziek erbij! Dat heb ik 2 jaar niet gehad, maar speel zelf ook instrument e.d. Dus dat word denk ik niet zo'n probleem!
Oud 05-05-2006, 21:33
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
n0a schreef op 03-05-2006 @ 10:54 :
ik ga ook na 5havo naar 5vwo. Nog 2 jaartjes, heb er niet echt zin in, maar ik moet het wel van mezelf. Wil namelijk universitaire studie gaan doen. Ken aantal mensen die vorig jaar die stap hebben gemaakt en die zeggen dat het allemaal wel mee valt. Ik doe nu helemaal niks en sta allemaal voldoendes. Dus als ik volgend jaar iets ga doen, moet het toch lukken lijkt mij zo! Wat voor pakket hebben jullie dan nu? Ik heb N&G met duits 1 en frans 1, dus hoef niets in te halen. Volgend jaar heb ik N&G met muziek erbij! Dat heb ik 2 jaar niet gehad, maar speel zelf ook instrument e.d. Dus dat word denk ik niet zo'n probleem!
als je nu niets doet en onvoldoendes haalt, word je dan wel toegelaten tot het vwo?

ik ga in februari met vwo beginnen, als ik word toegelaten. ik doe in januari mijn havo examen (ja dalton-school). en ik heb ckv, maatschappijleer en misschien nog wel meer vakken dan al af dus krijg ik daar vrijstelling van. de decaan bij ons op school zei dat ik in die uren frans 1 en duits 1,2 wel in zou kunnen halen. want op onze school werken we met een eigen tempo systeem. dus ik hoop dat dat gaat lukken. ik hoop ook dat ik dan niet ga achterlopen en langer dan 2 jaar over 5 en 6 vwo ga doen. ik kan het natuurlijk ook sneller doen, omdat het eigen tempo is, maar dat lijkt me lastig. ik denk niet dat ik dan hele goede cijfers haal, omdat ik het dan te veel afraffel. dat is ook de reden waarom ik geen volwassenonderwijs wilde gaan doen, want daar werd het meestal ook in 1 jaar gepropt. dat durf ik niet aan.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 06-05-2006, 00:47
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 05-05-2006 @ 22:33 :
als je nu niets doet en onvoldoendes haalt, word je dan wel toegelaten tot het vwo?

ik ga in februari met vwo beginnen, als ik word toegelaten. ik doe in januari mijn havo examen (ja dalton-school). en ik heb ckv, maatschappijleer en misschien nog wel meer vakken dan al af dus krijg ik daar vrijstelling van. de decaan bij ons op school zei dat ik in die uren frans 1 en duits 1,2 wel in zou kunnen halen. want op onze school werken we met een eigen tempo systeem. dus ik hoop dat dat gaat lukken. ik hoop ook dat ik dan niet ga achterlopen en langer dan 2 jaar over 5 en 6 vwo ga doen. ik kan het natuurlijk ook sneller doen, omdat het eigen tempo is, maar dat lijkt me lastig. ik denk niet dat ik dan hele goede cijfers haal, omdat ik het dan te veel afraffel. dat is ook de reden waarom ik geen volwassenonderwijs wilde gaan doen, want daar werd het meestal ook in 1 jaar gepropt. dat durf ik niet aan.
Je moet er idd tegen kunnen om op een snel tempo te werken, zoals gedaan wordt bij een volwasseneneducatie, maar na een jaar heb je ook wat. Gewoon kijken wat je prioriteiten zijn, kun je je eigen tempo beter aan dan een uitgestippeld tempo op de vavo dan raad ik je ook zeker aan om dat te blijven doen, want er vallen echt veel mensen af...
__________________
cogito ergo sum
Oud 06-05-2006, 13:20
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 05-05-2006 @ 22:33 :
als je nu niets doet en onvoldoendes haalt, word je dan wel toegelaten tot het vwo?
Bij ons moet je een 7 gemiddeld staan. Dus ook al heb je allemaal voldoendes, maar zijn dat allemaal zesjes dan mag je niet naar het vwo.

@ moniquejuh: Ik heb niet zoveel zin om 2 jaar in 1 jaar te proppen en dat dan te gaan proberen, als ik vwo dan toch zou willen doen dan doe ik het in 2 jaar.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Advertentie
Oud 06-05-2006, 14:12
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 06-05-2006 @ 00:47 :
Je moet er idd tegen kunnen om op een snel tempo te werken, zoals gedaan wordt bij een volwasseneneducatie, maar na een jaar heb je ook wat. Gewoon kijken wat je prioriteiten zijn, kun je je eigen tempo beter aan dan een uitgestippeld tempo op de vavo dan raad ik je ook zeker aan om dat te blijven doen, want er vallen echt veel mensen af...
Whahahahah jij denkt dat volwasseneducatie " zoveel" leren is...

zelfs ik val er in slaap bij * ja, ik volg ook via volwasseneducatie*.
echt.. zo hard leren is dat niet..... je moet wel veel leren in een bepaalde week, paar werkstukjes maken.. examen doen.. viola... zo zit dat in elkaar
Oud 06-05-2006, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Bird-one schreef op 05-05-2006 @ 22:33 :
als je nu niets doet en onvoldoendes haalt, word je dan wel toegelaten tot het vwo?
Ik vraag me af waarom je dat dan uberhaupt zou willen?
Oud 06-05-2006, 15:20
Venomous
Venomous is offline
Ik ga ook VWO doen hierna.
Oud 07-05-2006, 13:09
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 06-05-2006 @ 14:25 :
Ik vraag me af waarom je dat dan uberhaupt zou willen?
Dat zegt nogmaals helemaal niks, als je onvoldoendes haalt op de havo dat je niet naar vwo kan gaan..
Oud 07-05-2006, 17:02
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 07-05-2006 @ 14:09 :
Dat zegt nogmaals helemaal niks, als je onvoldoendes haalt op de havo dat je niet naar vwo kan gaan..
natuurlijk wel. op school weten ze dat je onvoldoendes haalt, dan zullen ze toch geen vertrouwen hebben in je dat je vwo kan?


edit: bij ons moet je ook gemiddeld een 7 staan ja
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 08-05-2006, 14:36
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 07-05-2006 @ 17:02 :
natuurlijk wel. op school weten ze dat je onvoldoendes haalt, dan zullen ze toch geen vertrouwen hebben in je dat je vwo kan?


edit: bij ons moet je ook gemiddeld een 7 staan ja
Nee hoor, je kan een bad jaar hebben
Oud 08-05-2006, 21:05
bbyn
bbyn is offline
bij ons hoef je niet een bepaald gemiddelde te staan ze hebben een enquete bij leraren gehouden waar ze dit moesten invullen:

Inzet: A(positief) of B(twijfel) of C(negatief)

Capaciteit A, B of C

en dat hebben ze in december gedaan en in april...

en als je vooral C'tjes hebt.. tsja word je niet toegelaten

Als je voor inzet alleen maar A'tjes hebt, weigeren ze je sowieso niet. maar soms raden ze je het wel af

Ik heb voor inzet allemaal A, behalve voor gym, een B
Voor capaciteit heb ik voor profielvakken:
Bio: B
Wiskunde: A/B
natuurkunde: A/B
Scheikunde: A

en alle andere vakken A... behalve gym natuurlijk weer een B

^^ Die B's voor gym zijn op zich wel terecht... k ben dit jaar maar 6x geweest ofzo...
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 08-05-2006, 21:35
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 08-05-2006 @ 15:36 :
Nee hoor, je kan een bad jaar hebben
bij ons op school moet je dan wel een geldige reden hebben en dat lijkt me meer dan logisch.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 09-05-2006, 01:15
Yellow Angel
Yellow Angel is offline
Ik vraag me dan af waarom de mensen die VWO doen om over te stappen op de universiteit niet een HBO propedeuse gaan doen. Als je HAVO -> VWO doet kost dat je twee jaar extra, HAVO->P->Uni kost slechts 1 jaar. Das toch weer een jaartje tijdswinst.
__________________
als een gele engel, zwevend op een groen tapijt van zwarte parels...
Oud 09-05-2006, 08:05
bbyn
bbyn is offline
das waar... maar niet met elke hbo kan je naar elke universiteitsopleiding.. en t kost een jaar studiefinanciering en aangezien ik nog niet weet wat ik wil, kan ik ook geen hbo kiezen nu stel ik de keuze 2 jr uit
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 09-05-2006, 09:34
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
Yellow Angel schreef op 09-05-2006 @ 01:15 :
Ik vraag me dan af waarom de mensen die VWO doen om over te stappen op de universiteit niet een HBO propedeuse gaan doen. Als je HAVO -> VWO doet kost dat je twee jaar extra, HAVO->P->Uni kost slechts 1 jaar. Das toch weer een jaartje tijdswinst.
Nou.. zal je vertellen... via roc kan je ook de verkorte vwo doen ( dus in 1 jaar)... kost minder geld... minder uren naar school... en geeft resultaat
Ads door Google
Oud 09-05-2006, 09:35
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
bbyn schreef op 08-05-2006 @ 21:05 :

Ik heb voor inzet allemaal A, behalve voor gym, een B
daar ben je vrouw voor
Oud 09-05-2006, 13:54
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Yellow Angel schreef op 09-05-2006 @ 02:15 :
Ik vraag me dan af waarom de mensen die VWO doen om over te stappen op de universiteit niet een HBO propedeuse gaan doen. Als je HAVO -> VWO doet kost dat je twee jaar extra, HAVO->P->Uni kost slechts 1 jaar. Das toch weer een jaartje tijdswinst.

ik hoorde van mn decaan dat ze daar zo mee aan het kloten zijn dat het ook kan zijn dat als jij dan eindelijk je propedeuse dan gehaald hebt, ze het misschien onmogelijk hebben gemaakt daarna over te stappen naar de universiteit. plus, het schijnt dat mensen die het via die weg doen minder kans van slagen hebben. en natuurlijk dat gedoe met die studiefinanciering wat hierboven al genoemd is.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 09-05-2006, 18:01
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 09-05-2006 @ 10:35 :
daar ben je vrouw voor
'

haha ja of je bent chronisch ziek
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 11-05-2006, 13:16
Appelmoesmeisje
Avatar van Appelmoesmeisje
Appelmoesmeisje is offline
Ik doe het net even anders. Als ik ben geslaagd voor mijn HAVO examen ga ik 1 jaar hbo doen en dan naar de universiteit.
__________________
zo, dat is weer een genot voor het oog.
Oud 14-05-2006, 10:54
n0a
n0a is offline
Bij ons moest je ook langs de leraren en die moesten invullen bij capaciteiten en inzet een + / -. Bij capaciteit had ik bijna bij alle vakken een + en bij inzet aantal vakken een +/-. En nog iets, ik zei dat ik GEEN onvoldoendes stond alleen maar voldoendes.
Oud 16-05-2006, 17:44
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
ik want ik wil naar de universiteit.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 16-05-2006, 20:07
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
het blijkt zo te zijn dat mensen die na de havo naar het hbo willen voor 1 jaar (propedeuse halen) en daarna naar de uni willen, het heel zwaar hebben... ze hebben die vwo-kennis niet... ze missen dat zelfstandig stukje werken/leren...
daarom is het beter om na de havo het vwo te doen... ook al duurt dat een jaartje extra

er zit best wel een verschil tussen havo en vwo hoor...
__________________
You're so afraid of what people might say
Oud 18-05-2006, 16:40
Verwijderd
Citaat:
n0a schreef op 03-05-2006 @ 10:54 :
ik ga ook na 5havo naar 5vwo. Nog 2 jaartjes, heb er niet echt zin in, maar ik moet het wel van mezelf. Wil namelijk universitaire studie gaan doen. Ken aantal mensen die vorig jaar die stap hebben gemaakt en die zeggen dat het allemaal wel mee valt. Ik doe nu helemaal niks en sta allemaal voldoendes. Dus als ik volgend jaar iets ga doen, moet het toch lukken lijkt mij zo! Wat voor pakket hebben jullie dan nu? Ik heb N&G met duits 1 en frans 1, dus hoef niets in te halen. Volgend jaar heb ik N&G met muziek erbij! Dat heb ik 2 jaar niet gehad, maar speel zelf ook instrument e.d. Dus dat word denk ik niet zo'n probleem!
Ik zit nu op 5 vwo, heb ook havo gedaan. Ik had ook fa1, en daar moest ik wel vanalles voor inhalen. Waar ik overigens niks aan had. Ik adviseer je je bezig te houden met de werkwoorden van frans, wij hebben daar geen zak van gehad op de havo en nu moet ik alles kennen.

Ik heb dus ook vorig jaar eindexamen gedaan op de havo. Mijn school was wel erg streng met toelaten. Ik had niet zo'n goede reputatie op school en problemen met sommige leraren. Uiteindelijk denk ik dat vwo voor vrijwel elke havo-scholier mogelijk moet zijn, als je je maar vanaf het begin inzet ervoor. Anders heb je op het laatst een probleem, en hou je het niet bij, ook al werk je dan nog zo hard.

Ik vond havo-mensen trouwens veel aardiger dan vwo-mensen. Ik bedoel, het is moeilijk vrienden vinden tussen vwo-mensen. Nog iemand dat idee?
Oud 26-05-2006, 20:15
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 06-05-2006 @ 15:12 :
Whahahahah jij denkt dat volwasseneducatie " zoveel" leren is...

zelfs ik val er in slaap bij * ja, ik volg ook via volwasseneducatie*.
echt.. zo hard leren is dat niet..... je moet wel veel leren in een bepaalde week, paar werkstukjes maken.. examen doen.. viola... zo zit dat in elkaar
tja, geen enkele school is hetzelfde, kan zijn dat het op jouw school iets soepeler is met lesuren en huiswerk.
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-05-2006, 19:36
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
No way !!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 27-05-2006, 21:44
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 18-05-2006 @ 17:40 :


Ik vond havo-mensen trouwens veel aardiger dan vwo-mensen. Ik bedoel, het is moeilijk vrienden vinden tussen vwo-mensen. Nog iemand dat idee? [/B]
k heb het zelf dus nog niet meegemaakt (moet nog naar vwo) maar heb het wel vaker gehoord ja...
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 29-05-2006, 05:43
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 18-05-2006 @ 17:40 :
Ik zit nu op 5 vwo, heb ook havo gedaan. Ik had ook fa1, en daar moest ik wel vanalles voor inhalen. Waar ik overigens niks aan had. Ik adviseer je je bezig te houden met de werkwoorden van frans, wij hebben daar geen zak van gehad op de havo en nu moet ik alles kennen.

Ik heb dus ook vorig jaar eindexamen gedaan op de havo. Mijn school was wel erg streng met toelaten. Ik had niet zo'n goede reputatie op school en problemen met sommige leraren. Uiteindelijk denk ik dat vwo voor vrijwel elke havo-scholier mogelijk moet zijn, als je je maar vanaf het begin inzet ervoor. Anders heb je op het laatst een probleem, en hou je het niet bij, ook al werk je dan nog zo hard.

Ik vond havo-mensen trouwens veel aardiger dan vwo-mensen. Ik bedoel, het is moeilijk vrienden vinden tussen vwo-mensen. Nog iemand dat idee?
nee ik voel me het prettigst bij 'gelijkgestemden' en dat zijn VWO'ers
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Na de HAVO, VWO gaan doen
Nabil Djeddi
0 27-11-2016 12:15
Algemene schoolzaken Van de havo naar het atheneum?
saschaaah
5 03-08-2015 07:47
Algemene schoolzaken HBO of VWO na de HAVO
Kamelia
1 30-05-2014 20:31
Algemene schoolzaken Van de HAVO naar het VWO
lilybruijn
6 25-05-2008 11:39
Algemene schoolzaken hoe zit het met vrijstelling op het diploma?
moniquejuh
36 09-05-2006 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.