Oud 11-04-2011, 15:07
sarunama
sarunama is offline
Hallo,

Ik wilde graag of één van jullie mijn brief wilden controleren. Ik had vandaag een TED van duits en daar moest ik een informele brief schrijven. Ik had het kladversie mee naar huis genomen. In de nette brief had ik nog wel een paar foutjes ondekt. zoals de naamvallen, want die doe ik altijd pas achteraf anders raak ik helemaal in paniek. PS: ik ben niet goed in duits

Lieber Andreas,
wie geht es dir? mit mir geht es schlecht, mein Vater is gescheiden.

In die Ferien arbeite ich. Ich arbeite im Fish. Mein Hobby ist Computer spielen. Ich habe so gute Note, dass ich die Prüfung einfach bestehe.

Nartürlich gehe ich auf Urlaub. Ich wille gern mit dem Freund nach Türkei. Wir gehen zusammen in die Kino und vielleicht nach die Strand.

Na die Ferien gehe ich Deutsch studieren. Ich lernen für einen Lehrer im Zwolle. Ich wohne dann nicht mehr bei meiner Mutter und meinem Vater. Ich miete ein Zimmer. Ich hoffe, dass est mir gefällt. Ich musse selb essen vorbereiten und ich musse selb einkaufen.

Ich will Lerher bekommen. Ich hoffe, dass ich Kindern die Deutsche Sprache lernen kann. Ich finde Deutsch eine schönest Sprache. Niederland ist abhängen von Deutschland, so Nierderland musst also Deutsch sprachen und das will ich ihn lernen

Es tut mir Leid, dass du ein Mal nach Zwolle oder Emmeloord komst. Ich mochte du das Monumenten zeigen. Vielleicht kann ich auch einmal nach Berlin? Ich habe nur noch wenig angesehen und ich kann die Deutsche Sprache lernen.

Japen ist geschockt von den stärksten Erschütterungen, die das Land bisher erlebt hat. Häuser stürzten ein, Autos und Boote wurden von Flutwellen mitgerissen. Im Atomkraftwerk Fukushima ist die Kühlung ausgefallen, die Regierung rief den atomaren Notstand aus. Was findest du davon? Ich finde das nicht spaB

Ich hoffe, dass du mir schnell schreibst

Auf Wiederschreiben,

Dein Jelle Bakker

Laatst gewijzigd op 11-04-2011 om 18:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2011, 17:44
kyrillos
kyrillos is offline
het is ''schlecht'' en niet slecht! (2de zin)
viel Glück
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 17:56
sarunama
sarunama is offline
Haha gelukkig had ik dat wel in de nette brief nog snel verbeterd, dus die heb ik wel goed
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 20:05
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer*
Lieber Andreas,
wie geht es dir? Mir geht es schlecht, mein Vater is gescheiden.
*na het vraagteken begint een nieuwe zin, dus moet je een hoofdletter gebruiken*
In den Ferien arbeite ich.
*in heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "In den Ferien"*
Ich arbeite bei einrer Fishhandlung.
*ik veronderstel dat je inderdaad bedoelt dat je bij een vishandel werkt*
Mein Hobby ist Computerspiele spielen. Ich habe solche guten Note, dass ich die Prüfung einfach bestehe.

Nartürlich mache ich Urlaub. Ich möchte gern mit einem Freund in die Türkei gehen. Wir gehen zusammen in das Kino und vielleicht nach dem Strand.
*Kino is onzijdig en in heeft hier de vierde naamval, dus je krijgt "in das Kino", Strand is mannelijk en nach heeft de derde naamval, dus je krijgt "nach dem Strand"*
Nach den Ferien gehe ich Deutsch studieren.
*nach heeft de derde naamval, dus je krijgt "Nach den Ferien"*
Ich studiere für Lehrer in Zwolle. Ich wohne dann nicht mehr bei meiner Mutter und meinem Vater. Ich miete ein Zimmer. Ich hoffe, dass est mir gefällt. Ich muss selbst Essen vorbereiten und ich muss selbst einkaufen.

Ich will Lerher werden.
*bekommen betekent krijgen*
Ich hoffe, dass ich Kinder die Deutsche Sprache lernen kann.
*Kinder krijgt alleen een extra -n als er sprake is van een derde naamval*
Ich finde Deutsch eine schöne Sprache.
*Sprache is vrouwelijk en is hier lijdend voorwerp, dus je krijgt "eine schöne Sprache"*
Die Niederlande sind abhängig von Deutschland, so die Niederländer sollen also Deutsch sprechen können, und das will ich sie lernen.
*Nederland wordt altijd als een meervoud (die Niederlande) vertaald, de Nederlanders vertaal je als die Niederländer, Nederlands vertaal je als niederländisch*
Ich hoffe, dass du ein Mal nach Zwolle oder Emmeloord kommst. Ich mochte dir die Monumente zeigen.
*je gebruikt hier dir omdat er sprake is van een meewerkend voorwerp*
Vielleicht kann ich auch einmal nach Berlin kommen? Ich habe nur noch wenig angesehen und ich kann die Deutsche Sprache lernen.

Japen ist geschockt von den stärksten Erschütterungen, die das Land bisher erlebt hat. Häuser stürzten ein, Autos und Boote wurden von Flutwellen mitgerissen. Im Atomkraftwerk Fukushima ist die Kühlung ausgefallen, die Regierung rief den atomaren Notstand aus. Was hältst du davon? Ich finde dass das kein spaß ist.

Ich hoffe, dass du mir schnell schreibst.

Auf Wiederschreiben
*na de slotformule volgt geen komma*
Dein Jelle Bakker
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 10:04
sarunama
sarunama is offline
Dank je wel voor mijn brief na te kijken! gaat best wel goed zo te zien je mag ongeveer 17 fout hebben voor nog ee voldoende.

De eerste fout zag ik al wel das echt een dom foutje maarach..
De tweede en de vierde "dem strand" en de vijfde had ik ook goed. Die had ik achteraf in de nette brief nog snel even nagekeken. xD
De derde is geloof ook wel goed, want in een oefenbrief, die ik nu nog steeds heb, had ik staan: Ich wirke in die Fish. En toen heeft de leraar verbeterd naar : Ich wirke(treep er doorheen) im Fish dus toen had ik er : Ich arbeite im Fish. anders ga ik naar hem toe en zeg dat hij fout zat xD
ow en die komma op het laast had de leraar ook niet in de oefenbrieven verbeterd, dus dat is zijn fout ook

Dan heb ik ongeveer 7 fout dus dat moet wel een voldoende worden

Bedankt voor de moeite! waardeer het echt.

Groetjes,
Jelle Bakker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.