Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2012, 21:44
katinka1997
katinka1997 is offline
ik ben al het hele schooljaar verliefd op de congerge(of hoe je het ook maar schrijft)
maar ik word er door mijn vriendinnen mee geplaagd, hij doet tegen mij wel opvallend aardiger dan tegen de andere leerlingen op school, ik heb zijn nummer en onder schooltijd smsen we best vaak, hij is best oud en ik weet niet of hij mij ook leuk vind, wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 22:20
Verwijderd
Conciërge! Hoe oud is hij? En jij bent 14/15?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 22:24
marijke 1992
Avatar van marijke 1992
marijke 1992 is offline
Hem vergeten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 22:30
Verwijderd
Niks mee doen. Gewoon genieten van het feit dat je verliefd bent, maar je ziet zelf toch ook wel in dat het niks kan worden?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 23:28
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Daar komt een hoop gedonder van als er echt wordt gedate. En de conciërge kan zijn onslagbriefje gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 04:31
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Conciërge! Hoe oud is hij? En jij bent 14/15?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 08:11
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet of hij mij ook leuk vind,
Ja, hij vindt je leuk.

Citaat:
wat moet ik doen?
Voor de concierge is het het beste dat je niets doet totdat je van school af bent of toch minstens de leeftijd van 16 jaar hebt bereikt. Voor jou maakt het niet zoveel uit. De concierge echter kan ontslagen worden voor machtsmisbruik (of zoiets) of/en de cel in gaan wegens ontucht met een minderjarige.

Het ironische is dat tegen de tijd dat de kust veilig is je misschien niet eens meer verliefd bent op hem omdat dat op jouw leeftijd nogal eens plotseling wil omslaan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 07:31
katinka1997
katinka1997 is offline
hij is 38 en ik bijna 15
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 08:21
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dan zou ik hem maar laten lopen. Jij bent nog jong en voor je het weet ben je verliefd op iemand anders van je eigen leeftijd. Zelfs als die conciërge jou leuk vindt levert het veel te veel gezeik op als jullie een relatie zouden beginnen. Hij zou zijn baan waarschijnlijk kwijt raken en het zou jouw reputatie op school weinig goeds doen, als je bekend staat als 'dat meisje dat het met de conciërge doet' raak je die reputatie niet meer kwijt. Het gebeurt wel vaker dat meisjes van jouw leeftijd verliefd worden op docenten of mannen die ouder zijn, maar er gebeurt bijna nooit wat mee en het gaat altijd wel over. Hoezo hebben jullie elkaars telefoonnummer uberhaubt, en waar smsen jullie dan over?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 15:15
Nagellakpotje
Avatar van Nagellakpotje
Nagellakpotje is offline
Ik zou indd ook nu van dit moment genieten en gewoon verliefd zijn. Alleen laat het niet te ver gaan, want na een tijd vind je iemand anders van jouw leeftijd en dan vergeet je die conciërge wel. Maar geniet nu gewoon van deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 21:13
katinka1997
katinka1997 is offline
ik sms over van alles en nog wat met m belangrijke dingen maar ook nutteloze dingen, ik heb zijn nummer omdat een tijdje het moeilijk thuis had dus als hij iets voor mij kon betekenen mocht ik zijn nummer en wil je individueel wel zeggen wat er thuis was maar niet zo in het openbaar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 21:32
Verwijderd
Dan kun je het daar in het vervolg beter met vrienden van je leeftijd over hebben, of de vertrouwenspersoon/je mentor. Als hij jouw moeilijke tijd gebruikt om 'romantisch' contact te krijgen, is dat al helemaal verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 17:25
katinka1997
katinka1997 is offline
hij is juist degene waar ik daar over alleen maar kan praten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 20:08
katinka1997
katinka1997 is offline
hij weet super veel van mij en als ik ergens mee zit helpt hij mij er weer uit, dit is wel mijn vertrouwenspersoon van school
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 23:20
Verwijderd
Citaat:
hij weet super veel van mij en als ik ergens mee zit helpt hij mij er weer uit, dit is wel mijn vertrouwenspersoon van school
Je kiest je vertrouwenspersoon niet, er is iemand met die functie die daarvoor geleerd heeft. Je smst niet met die persoon en je flirt niet met deze persoon. Alles wat je nu met hem deelt kun je beter delen met iemand waar er geen spannend bij is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Je kiest je vertrouwenspersoon niet, er is iemand met die functie die daarvoor geleerd heeft. Je smst niet met die persoon en je flirt niet met deze persoon. Alles wat je nu met hem deelt kun je beter delen met iemand waar er geen spannend bij is.
Juist wanneer je naar een 'professioneel' vertrouwenspersoon stapt maak je die bewuste keuze. Vaak echter ontstaan vertrouwensrelaties spontaan, en daar is niets mis mee. In tegendeel. En wanneer de vertrouwensrelatie wederzijds is dan is er zelfs ook niets mis mee wanneer je met elkaar flirt en uiteindelijk in elkaars armen belandt. Immers het is bijzonder intiem wanneer je partner ook je vertrouwenspersoon kan zijn.

De situatie is echter anders wanneer de vertrouwensrelatie eenzijdig is, en dat is waarvoor jij wilt waarschuwen. Je ziet vaak dat meisjes in een eenzijdige vertrouwensrelatie verliefd worden op hun vertrouwenspersoon. Het is dan zaak dat de vertrouwenspersoon daar geen misbruik van maakt. Een professioneel vertrouwenspersoon wordt geacht zich hiervan bewust te zijn en de boot af te houden. Helaas gaat het ook bij die zogenaamde professionals nog wel eens mis.

De situatie met de concierce is simpel. TS is minderjarig en de concierge mag geen seksuele relatie met haar aangaan. Daarbij werkt hij ook nog op de school van TS en is dus dubbel fout wanneer hij een relatie met haar zou aangaan.

Dat een minderjarige tiener een volwassen dertiger in vertrouwen neemt die daarvoor niet geleerd heeft hoeft op zich geen probleem te zijn. TS doet er echter goed aan om op z'n minst tot haar 16e verjaardag niets met haar verliefdheid naar de concierge toe te doen.

Laatst gewijzigd op 09-06-2012 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Juist wanneer je naar een 'professioneel' vertrouwenspersoon stapt maak je die bewuste keuze. Vaak echter ontstaan vertrouwensrelaties spontaan, en daar is niets mis mee. In tegendeel. En wanneer de vertrouwensrelatie wederzijds is dan is er zelfs ook niets mis mee wanneer je met elkaar flirt en uiteindelijk in elkaars armen belandt. Immers het is bijzonder intiem wanneer je partner ook je vertrouwenspersoon kan zijn.

De situatie is echter anders wanneer de vertrouwensrelatie eenzijdig is, en dat is waarvoor jij wilt waarschuwen. Je ziet vaak dat meisjes in een eenzijdige vertrouwensrelatie verliefd worden op hun vertrouwenspersoon. Het is dan zaak dat de vertrouwenspersoon daar geen misbruik van maakt. Een professioneel vertrouwenspersoon wordt geacht zich hiervan bewust te zijn en de boot af te houden. Helaas gaat het ook bij die zogenaamde professionals nog wel eens mis.

De situatie met de concierce is simpel. TS is minderjarig en de concierge mag geen seksuele relatie met haar aangaan. Daarbij werkt hij ook nog op de school van TS en is dus dubbel fout wanneer hij een relatie met haar zou aangaan.

Dat een minderjarige tiener een volwassen dertiger in vertrouwen neemt die daarvoor niet geleerd heeft hoeft op zich geen probleem te zijn. TS doet er echter goed aan om op z'n minst tot haar 16e verjaardag niets met haar verliefdheid naar de concierge toe te doen.
Ik gebruikte de term vertrouwenspersoon als functie op school. TS ging er toen op in alsof ik het niet had over het beroep. Verder vind ik het, los van deze situatie, sowieso geen goed idee om vanuit crisissituatie een relatie te starten. Ik ben het dus absoluut niet met het eerste stuk van je reactie eens. Het laatste stuk wel, met als kanttekening dat TS 15 is en met deze reactie denkt: oh dus met 16 zou het kunnen? Nee, absoluut niet, ook dat levert nog vreselijk veel shit. Alleen zou hij naast het verliezen van zijn baan wellicht niet eveneens worden opgepakt voor verkrachting.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruikte de term vertrouwenspersoon als functie op school. TS ging er toen op in alsof ik het niet had over het beroep.
Excuseer, ik had jouw gebruik van de term gemist en reageerde op wat daarna volgde. Te algemeen dus.

Citaat:
Verder vind ik het, los van deze situatie, sowieso geen goed idee om vanuit crisissituatie een relatie te starten.
Klopt, maar vertrouwenspersonen, zoals ik de term gebruikte, onmoet je ook buiten crisis situaties.

Citaat:
Ik ben het dus absoluut niet met het eerste stuk van je reactie eens. Het laatste stuk wel, met als kanttekening dat TS 15 is en met deze reactie denkt: oh dus met 16 zou het kunnen? Nee, absoluut niet, ook dat levert nog vreselijk veel shit. Alleen zou hij naast het verliezen van zijn baan wellicht niet eveneens worden opgepakt voor verkrachting.
Citaat:
TS doet er echter goed aan om op z'n minst tot haar 16e verjaardag niets met haar verliefdheid naar de concierge toe te doen.
Verder ben ik het met je eens hoor, maar dat schreef ik al in een eerdere post.

Ik ging te algemeen in op de term vertrouwenspersoon en niet specifiek genoeg TS gericht. Foutje van mijn kant.

TS: vergeet maar wat ik schreef.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2012, 20:40
Verwijderd
Ik las de 'op z'n minst' ook maar vond het niet heel handig een 15-jarige op de grens van 16 te wijzen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 08:08
Verwijderd
Ze is 14. Bijna 15. Over een jaar ziet alles er alweer heel anders uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie onderzoek naar verliefdheid
miss kittie
19 06-11-2005 15:19
Liefde & Relatie Wat IS verliefdheid?
Yab-Yum
20 18-01-2005 16:38
Verhalen & Gedichten Verhaaltje: verliefdheid
Vogelvrij
8 25-11-2003 18:35
Verhalen & Gedichten Verliefd zijn is leuk
Jeroen
8 29-09-2003 11:54
Liefde & Relatie Stellingen over verliefdheid
Fatal Exception
12 09-03-2003 15:43
Liefde & Relatie Verliefdheid is eigenlijk onzin
Verwijderd
74 27-05-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.