Oud 05-01-2007, 20:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat zijn een stel geisoleerde gekken. Je kunt mij niet wijsmaken dat alle moslims er zo over denken.
Advertentie
Oud 05-01-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 20:03 :
Bijvoorbeeld enkele culturen net Islamitische achtergronden. Niet al te lang geleden heb ik bijvoorbeeld op dit forum iemand met een islamitische achtergrond zien beweren dat de moslims in Nederland een "moreel superieure klasse" zijn. Volgens mij is dit lid daarna ook niet veel later gebanned maar ik kan het mis hebben.
Oh? Geert Wilders (die notabene vecht voor de Nederlandse cultuur) acht zichzelf ook tot een moreel superieure klasse evenals de mensen die op hem gestemd hebben. Mag ik hieruit concluderen dat ook de Nederlandse cultuur evil is?
Oud 05-01-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-01-2007 @ 19:44 :
Natuurlijk niet, behalve bij Limburgers.
Over welke sub-culturen wordt er dan gesproken? Probleem-marokkaanse cultuur?
Oud 05-01-2007, 21:47
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Het is heel erg frustrerend om te merken dat je iets hebt uitgelegd om dan 10 posts later te ontdekken dat weer een idioot niet de moeite heeft genomen om die post er boven te lezen.

Het zijn neutraliseringstechnieken. Zoek in dit topic of zoek op Sykes & Matza.

Deze discussie draait echt in rondjes en ik heb helaas het gevoel dat slechts een paar mensen daadwerkelijk kennis van deze zaken hebben en ik reken mezelf daar niet toe.

Op zich zou het kunnen dat er culturen zijn waar er handelingen zijn die wij als crimineel ervaren als doodnormaal worden ervaren, maar ik veronderstel dat iedereen wel beseft dat cultuur relatief is.
Oud 05-01-2007, 22:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 05-01-2007 @ 13:27 :
Niet miepen, het was veel te saai hier zonder Mark, ons linkse geweten.
Als je het maar weet.

Citaat:
(En daarbij: als het om dergelijke uitlatingen gaat, mag ik er nog heeeeeel veel maken voordat het weer quitte staat. )
Nee hoor, T_ID heeft je gecompenseerd.

En waarom blijf je hangen in het benoemen van de problemen, Juno? Jij zou toch alle oplossingen voor alle problemen van de maatschappij aandragen in dit topic, niet?
Oud 06-01-2007, 00:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-01-2007 @ 21:45 :
Over welke sub-culturen wordt er dan gesproken? Probleem-marokkaanse cultuur?
Onder andere. Iets dat gehoord wordt rond de problemen die jongeren van een Marrokaanse achtergrond ondervinden is dat de opvoeding gericht is op zelf overleven, en dat wat zoonlief buitenshuis doet niet interessant is.

Stel dat de ouders geen Nederlands spreken. Probeer hun kind maar eens te (laten) corrigeren.

Daar heb je dan een probleem dat aan cultuur en aanpassingsproblemen is gebonden.

Komen alle problemen daardoor door cultuur? Natuurlijk niet, dat hoeft niet eens gezegd te worden, dat begrijpt iedereen. Dat neemt niet weg dat cultuur- en aanpassingsproblemen wel een (grote) oorzaak kunnen vormen.

Oplossingen moeten daar uiteraard rekening mee houden, anders zou dat elke vorm van effect en efficiency het raam uit smijten inhouden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 01:04
Verwijderd
Daar ging het niet om. We hadden het over culturen waarin vaststaat dat ze zichzelf moreel superieur achten.
Oud 06-01-2007, 01:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Iedere cultuur acht zichzelf superieur. Duh.
Oud 06-01-2007, 01:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-01-2007 @ 22:08 :
En waarom blijf je hangen in het benoemen van de problemen, Juno? Jij zou toch alle oplossingen voor alle problemen van de maatschappij aandragen in dit topic, niet?
Ik? Ik vroeg het aan jullie!
Oud 06-01-2007, 01:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 06-01-2007 @ 01:42 :
Iedere cultuur acht zichzelf superieur. Duh.
Een cultuur kan zich niet superieur achten, hooguit de deelnemers aan die cultuur.
Oud 06-01-2007, 01:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
spijkers..check
laag water...check.
Oud 06-01-2007, 02:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 06-01-2007 @ 01:52 :
spijkers..check
laag water...check.
Sinds wanneer heeft mierenneuken iets met spijkers en laag water te maken?
Oud 06-01-2007, 02:44
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-01-2007 @ 21:44 :
Oh? Geert Wilders (die notabene vecht voor de Nederlandse cultuur) acht zichzelf ook tot een moreel superieure klasse evenals de mensen die op hem gestemd hebben. Mag ik hieruit concluderen dat ook de Nederlandse cultuur evil is?
Je hoort mij niet zeggen dat een bepaalde cultuur evil is. Wel zeg ik dat als een cultuur echt totaal andere normen en waarden heeft dan de nederlandse dat dit in een relatief groot aantal gevallen problemen kan gaan opleveren en dit in de praktijk dus ook doet.
Oud 06-01-2007, 11:05
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 02:44 :
Je hoort mij niet zeggen dat een bepaalde cultuur evil is. Wel zeg ik dat als een cultuur echt totaal andere normen en waarden heeft dan de nederlandse dat dit in een relatief groot aantal gevallen problemen kan gaan opleveren en dit in de praktijk dus ook doet.
Aangezien kansloze straatjongens, van welke cultuur dan ook, in Nederland dezelfde shit uit halen, lijkt het me sterk dat hun achtergrond hier veel mee te maken heeft.
Oud 06-01-2007, 11:31
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 11:05 :
Aangezien kansloze straatjongens, van welke cultuur dan ook, in Nederland dezelfde shit uit halen, lijkt het me sterk dat hun achtergrond hier veel mee te maken heeft.
Dus jij beweert nu dat hun gedrag van nature uit zo is?
Een beetje deterministisch niet?
Oud 06-01-2007, 11:50
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 06-01-2007 @ 11:31 :
Dus jij beweert nu dat hun gedrag van nature uit zo is?
Een beetje deterministisch niet?
Je zou pas deterministisch zijn als je de cultuur alsmaar de schuld geeft. De term 'cultuur' wordt altijd veel te makkelijk gebruikt. Natuurlijk spelen bepaalde culturele kenmerken een rol (zo letten Marokkaanse ouders minder op hun jongens als deze buiiten rondhangen. In Marokko is het namelijk de gewoonte dat iedereen die buiten is ook je kinderen mag/moet corrigeren/opvoeden. Zo wordt je er als kind ook opgevoed door de kruidenier, bakker of de meer authoritaire politieagent. In Nederland kennen we dat niet. En natuurlijk zijn er wel burgers die er wel eens wat van zeggen, maar dat is sporadisch. Dat weten die straatjongens ook, en gaan dan juist dreigen. En dat terwijl ze thuis prima jongens zijn).

Anyway zolang, straatjongens hetzelfde gedrag hebben en de meeste uit een armere milieu komen. Bewijst dat er meerdere factoren zijn, dan hun enge 'cultuur' alleen. Mensen die daarna nog blind wijzen op cultuur, pleiten in feite voor assimilatie. Immers dan maak je er een fundamenteel probleem van, in een gemeenschap, die naast het hebben van wat ettertjes het gewoon prima doet.
Oud 06-01-2007, 11:57
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Oh, maar ik ben de laatste die zal beweren dat een enkele factor bepalend is voor criminaliteit hoor.
Het is een wisselwerking van verschillende factoren en er bestaat géén oplossing voor dé criminaliteit. Er bestaan deeloplossingen voor bepaalde vormen.
Oud 06-01-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 06-01-2007 @ 11:57 :
Oh, maar ik ben de laatste die zal beweren dat een enkele factor bepalend is voor criminaliteit hoor.
Het is een wisselwerking van verschillende factoren en er bestaat géén oplossing voor dé criminaliteit. Er bestaan deeloplossingen voor bepaalde vormen.
En dan rest de vraag, welke factor weegt het zwaarst? Ik denk omdat straatjongens hetzelfde gedrag vertonen, de culturele factor (van huis uit) dit zeer zeker niet is.
Oud 06-01-2007, 12:56
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ik denk sociale klasse. Er zijn een aantal theorieën over delinquente jongerensubculturen en sociale klasse speelt daar een centrale rol.
Oud 06-01-2007, 14:24
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 11:50 :
Je zou pas deterministisch zijn als je de cultuur alsmaar de schuld geeft. De term 'cultuur' wordt altijd veel te makkelijk gebruikt. Natuurlijk spelen bepaalde culturele kenmerken een rol (zo letten Marokkaanse ouders minder op hun jongens als deze buiiten rondhangen. In Marokko is het namelijk de gewoonte dat iedereen die buiten is ook je kinderen mag/moet corrigeren/opvoeden. Zo wordt je er als kind ook opgevoed door de kruidenier, bakker of de meer authoritaire politieagent. In Nederland kennen we dat niet. En natuurlijk zijn er wel burgers die er wel eens wat van zeggen, maar dat is sporadisch. Dat weten die straatjongens ook, en gaan dan juist dreigen. En dat terwijl ze thuis prima jongens zijn).

Anyway zolang, straatjongens hetzelfde gedrag hebben en de meeste uit een armere milieu komen. Bewijst dat er meerdere factoren zijn, dan hun enge 'cultuur' alleen. Mensen die daarna nog blind wijzen op cultuur, pleiten in feite voor assimilatie. Immers dan maak je er een fundamenteel probleem van, in een gemeenschap, die naast het hebben van wat ettertjes het gewoon prima doet.
Dan wijs je hier toch juist op het cultuurverschil als oorzaak? In Nederland voed men elkaars kinderen nou eenmaal niet op dat is de taak van de ouders en leerkrachten. Daarbij komt ook nog dat er relatief gezien meer marokkaanse jongeren ontsporen dan nederlandse jongeren.
En ja er zijn veel mensen die wijzen op assimilatie.
Assimilatie = aanpassing of integratie en wanneer dit zou gebeuren hebben we ook niet zoveel culturele botsingen meer.
Oud 06-01-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 14:24 :
Dan wijs je hier toch juist op het cultuurverschil als oorzaak? In Nederland voed men elkaars kinderen nou eenmaal niet op dat is de taak van de ouders en leerkrachten. Daarbij komt ook nog dat er relatief gezien meer marokkaanse jongeren ontsporen dan nederlandse jongeren.
Als een oorzaak. Dit staat verder ook los van de vermeende superieuriteit waar jij het over had .

Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 14:24 :
En ja er zijn veel mensen die wijzen op assimilatie.
Assimilatie = aanpassing of integratie en wanneer dit zou gebeuren hebben we ook niet zoveel culturele botsingen meer.
Wat versta jij onder assimileren?
Oud 06-01-2007, 14:41
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 14:34 :
Als een oorzaak. Dit staat verder ook los van de vermeende superieuriteit waar jij het over had .



Wat versta jij onder assimileren?
Het opnemen in onze samenleving van allochtonen die zijn aangepast zoals dat bijvoorbeeld met surinamers, chinesen, portugesen etc.. is gebeurd.
Oud 06-01-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 14:41 :
Het opnemen in onze samenleving van allochtonen die zijn aangepast zoals dat bijvoorbeeld met surinamers, chinesen, portugesen etc.. is gebeurd.
Oke, dus als je geen overlast veroorzaakt ben je geassimileerd. Inburgeren is dus eigenlijk overbodig, je hoeft alleen maar je te gedragen? (Chinezen zijn het meest gesegereerd van alle allochtonen bv).
Oud 06-01-2007, 15:04
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 14:58 :
Oke, dus als je geen overlast veroorzaakt ben je geassimileerd. Inburgeren is dus eigenlijk overbodig, je hoeft alleen maar je te gedragen? (Chinezen zijn het meest gesegereerd van alle allochtonen bv).
Waar haal jij dat overlast vandaan? Maar goed nogmaals:

Het opnemen in onze samenleving van allochtonen die zijn aangepast zoals dat bijvoorbeeld met surinamers, chinesen, portugesen etc.. is gebeurd.

Het gaat dus om allochtonen die zijn aangepast wat wilt zeggen dat ze volgens de geldende normen en waarden in onze cultuur leven. Je zou het dus ook ingeburgerd kunnen noemen.
Oud 06-01-2007, 15:09
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 15:04 :
Waar haal jij dat overlast vandaan? Maar goed nogmaals:

Het opnemen in onze samenleving van allochtonen die zijn aangepast zoals dat bijvoorbeeld met surinamers, chinesen, portugesen etc.. is gebeurd.

Het gaat dus om allochtonen die zijn aangepast wat wilt zeggen dat ze volgens de geldende normen en waarden in onze cultuur leven. Je zou het dus ook ingeburgerd kunnen noemen.
Oke, maar het spreken van Nederlands is dus niet nodig?
Oud 06-01-2007, 15:51
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 15:09 :
Oke, maar het spreken van Nederlands is dus niet nodig?
Ik weet niet wat jij onder aangepast verstaat maar ik persoonlijk zou iemand die geen nederlands spreekt niet aangepast noemen.
Maar waar wil je nou eigenlijk heen?
Oud 06-01-2007, 15:54
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 15:51 :
Ik weet niet wat jij onder aangepast verstaat maar ik persoonlijk zou iemand die geen nederlands spreekt niet aangepast noemen.
Maar waar wil je nou eigenlijk heen?
Nou, dat je chinezen noemt, en met alle respect voor chinezen (ze zijn vet cool), ze zijn meer geisoleerd dan alle andere allochtonen bij elkaar. Surinaamse hindoestaanse meisjes plegen 4 keer vaker zelfmoord dan autochtone meisjes (familie eer etc). En ga zo maar door. Dat zij minder overlast veroorzaken is soms zo (alhoewel surinaamse probleemjongeren heb je ook genoeg), maar dat jij het veroorzaken van geen overlast en inburgering gelijk stelt vind ik onzin.
Oud 06-01-2007, 16:14
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 15:54 :
Nou, dat je chinezen noemt, en met alle respect voor chinezen (ze zijn vet cool), ze zijn meer geisoleerd dan alle andere allochtonen bij elkaar. Surinaamse hindoestaanse meisjes plegen 4 keer vaker zelfmoord dan autochtone meisjes (familie eer etc). En ga zo maar door. Dat zij minder overlast veroorzaken is soms zo (alhoewel surinaamse probleemjongeren heb je ook genoeg), maar dat jij het veroorzaken van geen overlast en inburgering gelijk stelt vind ik onzin.
Waar noem ik dan het veroorzaken van overlast
Oud 06-01-2007, 16:16
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 16:14 :
Waar noem ik dan het veroorzaken van overlast
Indirekt doe je dat wel.
Oud 06-01-2007, 16:31
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 16:16 :
Indirekt doe je dat wel.
Nee ik noem het als gevolg van...
Oud 06-01-2007, 18:10
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 14:24 :
Dan wijs je hier toch juist op het cultuurverschil als oorzaak?
Ik heb nog nooit last gehad van Marokkaanse of Antilliaanse hangjongeren. De enige keer dat ik last heb gehad bij het uitgaan, was met oerhollandse paupers. Die jongens hadden zin in een potje knokken en wilden mij en m'n maat wat klappen uidelen. Toen dat niet lukte, hebben ze onze fietsen finaal in elkaar getrapt. Oh nee, moeten we nu alle Nederlandse jongeren aanpakken?

Het gaat om scoiale klasse en achterstanden, niet zozeer om culturen.

Citaat:
En ja er zijn veel mensen die wijzen op assimilatie.
Assimilatie = aanpassing of integratie en wanneer dit zou gebeuren hebben we ook niet zoveel culturele botsingen meer.
Maar ja, figuren als de Tokkies zijn ook niet geassimileerd. Die steken het huis van de buren in de hens. Maar die komen op televisie, en mogen een singletje uitbrengen en optreden op feesten. Dat vinden we geweldig. Als een Marokkaan hetzelfde doet, moet-ie de bak in.
Oud 06-01-2007, 18:20
Supreme Dutch
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:10 :
Maar ja, figuren als de Tokkies zijn ook niet geassimileerd. Die steken het huis van de buren in de hens. Maar die komen op televisie, en mogen een singletje uitbrengen en optreden op feesten. Dat vinden we geweldig. Als een Marokkaan hetzelfde doet, moet-ie de bak in.
Net zoals 99.9% van de Nederlanders.. Of wil je beweren dat alle andere blanke Tokkies er ook mee wegkomen?
Oud 06-01-2007, 18:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-01-2007 @ 18:20 :
Net zoals 99.9% van de Nederlanders.. Of wil je beweren dat alle andere blanke Tokkies er ook mee wegkomen?
Nog nooit iemand zó aan een punt voorbij zien gaan.
Oud 06-01-2007, 18:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:10 :
?

Het gaat om scoiale klasse en achterstanden, niet zozeer om culturen.


Voor sommige sociale klassen geldt, dat hun achterstand gedeeltelijk samenhangt met hun afkomst. Die bepaalde groep moet je dus oplossingen op maat bieden, en niet over een kam scheren met alle paupers in Nederland, want dat werkt niet.
Oud 06-01-2007, 18:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:10 :
Het gaat om scoiale klasse en achterstanden, niet zozeer om culturen.
Wat Juno al zei.

Waar komt die over- dan wel ondervertegenwoordiging in sociale klassen vandaan? Exact, cultuur- en aanpassingsproblemen.

Dat is dan ook waar aanpak op gericht moet zijn, anders blijft het bij nutteloze symptoombestrijding.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 18:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 06-01-2007 @ 18:43 :
Voor sommige sociale klassen geldt, dat hun achterstand gedeeltelijk samenhangt met hun afkomst. Die bepaalde groep moet je dus oplossingen op maat bieden, en niet over een kam scheren met alle paupers in Nederland, want dat werkt niet.
Ik had het net over Hollandse jongeren die overlast veroorzaken, tuig dus. Daar zijn er ook heel veel van in Nederland. Maar op de één of andere manier speelt afkomst daar opeens niét mee. Die tweedeling vind ik hypocriet, maar draagt ook niet bij aan oplossingen.
Oud 06-01-2007, 18:53
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 18:46 :
Wat Juno al zei.

Waar komt die over- dan wel ondervertegenwoordiging in sociale klassen vandaan? Exact, cultuur- en aanpassingsproblemen.

Dat is dan ook waar aanpak op gericht moet zijn, anders blijft het bij nutteloze symptoombestrijding.
Dat probeer ik dus al de hele tijd duidelijk te maken.
Oud 06-01-2007, 18:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 18:46 :
Wat Juno al zei.

Waar komt die over- dan wel ondervertegenwoordiging in sociale klassen vandaan? Exact, cultuur- en aanpassingsproblemen.
Zie mijn eerdere én recente post op Juno. Maar goed, als mensen in hokjes zetten en uitsluiten/discrimineren helpt volgens jou...

En Hollandse Tokkies hoeven we ook niet aan te pakken?
Oud 06-01-2007, 18:54
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:52 :
Ik had het net over Hollandse jongeren die overlast veroorzaken, tuig dus. Daar zijn er ook heel veel van in Nederland. Maar op de één of andere manier speelt afkomst daar opeens niét mee. Die tweedeling vind ik hypocriet, maar draagt ook niet bij aan oplossingen.
Ook nederlandse jongeren zorgen voor overlast maar het feit is wel zo dat er naar verhouding meer marokkanen ontsporen.
Oud 06-01-2007, 18:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:53 :
Zie mijn eerdere én recente post op Juno. Maar goed, als mensen in hokjes zetten en uitsluiten/discrimineren helpt volgens jou...
Leg me geen woorden in de mond. Ik wil werkend beleid, en als daarvoor gezegd moet worden dat Marrokaanse jongeren vaker ontsporen, dan moet dat gezegd worden.

Het probleem ontkennen brengt niemand verder en maakt de problemen, ook voor alle allochtonen met problemen, erger.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 18:53 :En Hollandse Tokkies hoeven we ook niet aan te pakken?[/B]
Die hebben geen cultuurgebonden problemen die hen ondanks wat ze kunnen bereiken in een lagere klasse doet belanden.

Jij kunt nooit voorstander zijn van uit het gelijkheidsprincipe allochtonen maar niet helpen en hen in relatief grotere armoede en werkeloosheid laten zitten, en je kan daar dus ook geen kritiek op leveren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 19:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb kritiek op dingen die jij wilt en die ik je dus ook niet in de mond hoef te leggen, zoals een databank voor alleen Antillianen. En ik kan daar kritiek op hebben, omdat jij geen antwoord hebt op wat te doen met Hollandse hangjongeren.
Oud 06-01-2007, 19:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 19:09 :
Ik heb kritiek op dingen die jij wilt
Mooi, we zullen die kritiek eens toetsen door een simpele vraag: wat wil ik? Dat gaat een lastige vraag worden, want gezien de verzinsels praat je meer dan je leest.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-01-2007 @ 19:09 :
En ik kan daar kritiek op hebben, omdat jij geen antwoord hebt op wat te doen met Hollandse hangjongeren.
Dat lijkt me duidelijk: de conventionele aanpak. Die databank is omdat specifiek voor Antillianen de normale aanpak niet werkt en ze dus afglijden in de criminaliteit.

Ik wil voorkomen dat Antillianen vaker dan normaal in de criminaliteit eindigen. Hoe kun je daar kritiek op hebben?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:14 :
. Die databank is omdat specifiek voor Antillianen de normale aanpak niet werkt en ze dus afglijden in de criminaliteit.

Ik wil voorkomen dat Antillianen vaker dan normaal in de criminaliteit eindigen. Hoe kun je daar kritiek op hebben?
Jongen, we hebben hier over gehad, je zou toch niet opnieuw willen beginnen?
Oud 06-01-2007, 19:17
juno
Avatar van juno
juno is offline
Tokkie-volk is het produkt van generaties inteelt. Die kunnen niet beter al zouden ze willen. Die kunnen we dus gevoegelijk afschrijven.

Maar binnen de sociale onderklasse van allochtonen zit wel heel veel potentieel. Die kun je naar boven laten komen door op hulp op maat.
Oud 06-01-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 06-01-2007 @ 16:31 :
Nee ik noem het als gevolg van...
Cultuur alleen in ieder geval niet.

Als jij allochtone groepen noemt die wel goed ingeburgerd zijn, vind ik het noemen van Chinezen een beetje raar.
Harde werkers maar zo geisoleerd als de pest.
Oud 06-01-2007, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:16 :
Jongen, we hebben hier over gehad, je zou toch niet opnieuw willen beginnen?
Ik had nou niet het idee dat "het is discriminatie1!" een sterk verwijt was, zeker als de maatregel op praktisch vlak ijzersterk te rechtvaardigen is, dus ja, ik noem dat nogmaals. Niet dat ik de discussie nogmaals wil oprakelen, maar het is gewoon een voorbeeld waar het pragmatisch beleid waar ik voorstander van ben mijlen voor ligt op de ontkenningsfase waar mensen die tegen maatregelen (en als consequentie daarvan: voorstander van een achterstandspositie voor allochtonen) over het algemeen zijn.

Deze discussie is in feite puur 'er moet iets gebeuren' vs 'er moet niets gebeuren'.

Ik behoor tot het kamp dat vind dat er iets moet gebeuren en hoop dat iedereen dat ook vind.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:19 :
Ik had nou niet het idee dat "het is discriminatie1!" een sterk verwijt was, zeker als de maatregel op praktisch vlak ijzersterk te rechtvaardigen is, dus ja, ik noem dat nogmaals.
Nee dat is niet ijzersterk te rechtvaardigen. Je kreeg die kans toen ook al. Je hebt mij niet weten te overtuigen. Je had geen harde cijfers en je kon niets met het tegenargument dat alle andere verhuiscriminelen nog steeds vrijspel hadden.
Oud 06-01-2007, 19:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:14 :
Mooi, we zullen die kritiek eens toetsen door een simpele vraag: wat wil ik? Dat gaat een lastige vraag worden, want gezien de verzinsels praat je meer dan je leest.
Je was het eens met die databank voor Antillianen, bijv.

Citaat:
Dat lijkt me duidelijk: de conventionele aanpak. Die databank is omdat specifiek voor Antillianen de normale aanpak niet werkt en ze dus afglijden in de criminaliteit.

Ik wil voorkomen dat Antillianen vaker dan normaal in de criminaliteit eindigen. Hoe kun je daar kritiek op hebben?
Doordat je hen discrimineert terwijl dat niet nodig is. Hollanders laat je buiten schot.
Oud 06-01-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 19:19 :
pragmatisch beleid
Lol, als discrimineren pragmatisch is...
Oud 06-01-2007, 19:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-01-2007 @ 19:16 :
Jongen, we hebben hier over gehad, je zou toch niet opnieuw willen beginnen?
Jawel, dat is de vermoeiings-tactiek van T_ID.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.