Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 11:21
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
Ik heb namelijk eens een meisje ontmoet en het klikte best wel, paar keer samen uit geweest veel gepraat en toen viel het onderwerp politiek.
Ik vrij links begon wat te zeggen over de "rechtse" partijen en het bleek dat we zulke verschillende politieke gedachten hadden dat na een poosje we beide kwaad werden, zij weggelopen en verder nooit meer iets van gehoord

Verschil in Politieke mening in relatie? kan dat?
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 11:32
miro
Avatar van miro
miro is offline
We hebben over veel dingen wel dezelfde mening maar we stemmen allebei op twee totaal verschillende partijen. Ik vind de partij waar hij op heeft gestemd in mei absoluut niet kunnen en dat weet hij. Maar ja tis denk ik wel een verschil of je echt heel erg anders DENKT qua politiek of heel anders stemt. Om dat ik t op bepaalde punten wel met hem eens ben en omdat ie dingen altijd heel duidelijk uit kan leggen als ik vraag waarom hij daarop stemt zit ik er eigenlijk niet mee.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik zou het denk ik moeilijk kunnen hebben. Ik ben redelijk fel in mijn politieke mening en zou het niet kunnen hebben als mijn vriend VVD of LPF zou stemmen... Dan zou het onderwerp negeert moeten worden, omdat ik in een gesprek er over moeilijk liefdevol naar hem toe zou kunnen blijven. Ik krijg nu al bijna ruzie als ik met een gewone vriend discussier over de VVD, welliswaar omdat hij sommige dingen niet wil snappen en gewoon niet eerlijk discussiert... Ik vond het al vreselijk genoeg dat mijn oma VVD stemt en mijn opa LPF notabene, en die man is echt niet dom ... Maar ja hij is altijd een rare kiezer geweest...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:05
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Dan zou het onderwerp negeert moeten worden, omdat ik in een gesprek er over moeilijk liefdevol naar hem toe zou kunnen blijven.
Waarom zou je altijd liefdevol tegenover je partner moeten zijn? Ik denk dat een (eerlijke)discussie ook veel waarde toe kan voegen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:06
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Maar ja hij is altijd een rare kiezer geweest...
Zoals zeer veel oude mensen..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:07
Verwijderd
Ja, ik vind de politiek sowieso niet zo boeiend, ik weet echt nog niet wat ik ga stemmen
Maar ik zou er slecht tegenkunnen als hij bijv. met uitspraken van "2 bevrijdingsdagen erbij dit jaar" zou komen :X
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:12
Verwijderd
Als het haar niets uitmaakt, maakt het mij ook niets uit.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:46
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Maar ik zou er slecht tegenkunnen als hij bijv. met uitspraken van "2 bevrijdingsdagen erbij dit jaar" zou komen :X
whehe, dat is wat mijn vriendin dit jaar ook zei (gelijk heel m'n dag goed )


ontopic:
ik ken 't gelukkig bijna niet, mijn vriendin en ik delen namelijk ongeveer dezelfde mening qua politiek; over het algemeen heel erg links.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:59
mystress-darqyr
Avatar van mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
opzich hoeft het niet uit te maken als je elkaars mening respecteert...maar in veel gevallen zal het niet echt goed gaan.. omdat je de ander toch probeert te overtuigen dat jou mening het beste is..
__________________
accidentally in love
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:20
Studentje
Studentje is offline
Als dat al niet zou kunnen...

Levert in ieder geval de nodige discussies op, wat goed voor alletwee is.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:57
Verwijderd
Dat ligt eraan. Als zijn politieke mening echt doorwerkt in zijn manier van leven en zijn houding ten opzichte van mensen, en dat zou haaks staan op mijn manier van leven en houding tegenover mensen, zou het erg moeilijk worden.

Ik denk dat verschil van politieke mening zoals Miro zegt, qua stemmen wel kan, als het maar niet ook een 'levensfilosofie' is die haaks op elkaar staat.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
miro schreef:
Waarom zou je altijd liefdevol tegenover je partner moeten zijn? Ik denk dat een (eerlijke)discussie ook veel waarde toe kan voegen.
Dat hoeft zeker niet, maar het zou bij mij persoonlijk worden, ik zou zijn mening, mijn afschuw van zijn mening persoonlijk maken. Ik zou dus afschuw naar hem toe krijgen elk moment dat de discussie terugkomt... Dat is althans wat ik vermoed. Ik kan me niet voorstellen dat ik echt gek op iemand kan blijven die bv LPF stemt...

Maar wie weet, ik ben ook wel eens verliefd geweest op iemand die VVD zou stemmen, maar ja die stond niet zo sterk en daar leefde ik ook niet mee samen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 17:37
Verwijderd
Een verschil in politieke mening tussen twee personen in een liefdesrelatie is in principe geen probleem. Als deze mening echter te sterk verschilt dan kunnen er inderdaad conflicten ontstaan.

Uit politiek correct danwel sociaal aanvaardbaar oogpunt bent ik links, echter gezien vanuit het idee voor het contuineren van het menselijk ras zou ik rechts zijn.
Als ik deze twee tegen elkaar waarbij ik op bepaalde punten links en op andere punten rechts uitkom, dan zal ik iets meer naar links neigen dan naar rechts.
Iemand men een zeer linkse mening zou ik weinig problemen mee hebben, met enigzins rechts ook niet, tenzij het extreem rechts wordt. Maar dan hangt het ook weer van een heleboel aspecten af.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:19
Verwijderd
Het kan wel. Je moet alleen bestendig zijn tegen hersenspoeling
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:20
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Roos)

Ja hoor kan best. Zolang hij geen extreme milieuactivist is, of overtuigend veganist (zo eentje die al zijn vrienden, vage bekenden en onbekenden erin mee wilt sleuren) is, vind ik het prima.
Kan je nog eens discussieren, doe ik graag
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:47
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat ik echt gek op iemand kan blijven die bv LPF stemt...

Dat zijn extreme gevallen, die tellen we even niet mee
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:36
mystress-darqyr
Avatar van mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Dat zijn extreme gevallen, die tellen we even niet mee
Offtopic: ja..bijna 2 miljoen extreme gevallen...(endan tellenwe de mensen die niet mochten stemmen nog niet eens mee...)

maar ik denk dat als je een goede relatie hebt dat je er wel tegen bestemd bent of je moet er afspraken over maken dat je elkaar in je waarde laat ofzo...
__________________
accidentally in love
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*luna* schreef:
Offtopic: ja..bijna 2 miljoen extreme gevallen...(endan tellenwe de mensen die niet mochten stemmen nog niet eens mee...)

1,6 is niet bijna 2 miljoen... zo klinkt het nog dramatischer. Maar ja er zijn teveel mensen die serieus daarop stemmen, dus extreem? Ach, nu is het minder gelukkig... VVD vind ik bijna nog erger dan LPF en zo extreem is de VVD niet, wel rechtser dan de LPF, maar daar gaat deze discussie niet over...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2002, 20:23
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
Citaat:
*luna* schreef:

maar ik denk dat als je een goede relatie hebt dat je er wel tegen bestemd bent of je moet er afspraken over maken dat je elkaar in je waarde laat ofzo...
Je kunt elkaar misschien (in een goede relatie?!?!) wel respecteren maar het lijkt me dat er toch wel een wrijving tussen beide blijft onstaan.
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:23
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
CePuFreMiChEx schreef:
wie noemt zich nou Gothic?
Hahahhaahhaha die naam

Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
CePuFreMiChEx schreef:
wie noemt zich nou Gothic?
ik? Hoezo? Moet je perse gothic zijn om je zo te mogen noemen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 14:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Mijn vriendin is redelijk links geörienteerd, terwijl ik zelf nogal rechts en liberaal ben.

Er komen best leuke discussies uit, hoewel ik natuurlijk bijna altijd win.
Hoewel het natuurlijk niet te extreem moet worden in de verschillen; met een milieu-activist zou ik het nog geen uur uithouden.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 15:48
Verwijderd
Is mogelijk, mijn vader is bijv. voor de VVD, en mijn moeder voor het CDA.
Levert soms overigens wel schermutselingen op . Gaat mijn vader zeggen dat mijn moeder niet op Harry Potter moet stemmen, zegt mijn moeder dat Zalm een eikel is enz. En dan moet ik ze weer uit elkaar halen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Er komen best leuke discussies uit, hoewel ik natuurlijk bijna altijd win.
Waarom verast mij deze opmerking toch niet


Citaat:
perseus schreef:
Levert soms overigens wel schermutselingen op . Gaat mijn vader zeggen dat mijn moeder niet op Harry Potter moet stemmen, zegt mijn moeder dat Zalm een eikel is enz. En dan moet ik ze weer uit elkaar halen
hm...als ze hun standpunten nou verdedigen met een goed onderbouwd argument, maar argumenten als dat iemand HarryPotter of een eikel is zijn neit echt goed odnerbouwd
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:44
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wat de grote lijnen betreft moeten m'n vriend en ik het wel over politiek eens zijn. Want automatisch begin je toch vroeg of laat es over politiek, en eerlijk gezegd zou het me enorm afstoten om een relatie te hebben met iemand die rechts/extreem rechts gezind is. Omdat je politieke keuze toch altijd wel veel zegt over hoe je bent/denkt/...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2003, 18:39
Verwijderd
Zolang m'n vriend niet discriminerend is en/of dingen zegt als 'alle buitenlanders het land uit' ('t zal leeg worden hier in Rotterdam Zuid...) oid, vind ik het (bijna) allemaal best. Ik mag zelf kiezen op wie ik stem, dan mag hij dat ook (m'n vader zal wel zeggen dat ie dat niet mag ). Gelukkig is politiek niet het enige waar het in een relatie om gaat.

@Gothic: om iemand nu 'af te schrijven' omdat hij/zij op een bepaalde partij stemt...is dat nu niet een beetje raar? Een persoon is meer dan alleen een politieke voorkeur, gelukkig wel.

Ik wist btw niet eens voor welke partij m'n vriend was tot dat de verkiezen waren (toen hadden we al meer dan een half jaar oid).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 18:51
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Gothic schreef:
1,6 is niet bijna 2 miljoen... zo klinkt het nog dramatischer. Maar ja er zijn teveel mensen die serieus daarop stemmen, dus extreem? Ach, nu is het minder gelukkig... VVD vind ik bijna nog erger dan LPF en zo extreem is de VVD niet, wel rechtser dan de LPF, maar daar gaat deze discussie niet over...
Vraagje: waarom heb je dan in godesnaam Winnie de Jong als avatar staan (of moet ik een bril gaan kopen??). Die positioneert zich momenteel in het meest rechtse spectrum van de politiek... Maar ik hoop dat de naam die je aan het plaatje hebt gegeven (kut.jpg) spreekt voor de mening over Winnie de Jong.

Maar je kunt mensen niet beoordelen op wat ze stemmen. Als zij bijvoorbeeld Winnie de Jong een goed politicus vinden, dan moeten zij voor haar stemmen. Tenslotte wordt ze gekozen om volksvertegenwoordiger te zijn.

En de Tweede Kamer is de volksvertegenwoordiging. Oftewel de Tweede Kamer moet in beginsel een weerspiegeling van de bevolking zijn.

Maar twee verschillende meningen over de politiek binnen een relatie moet kunnen. Zolang je elkaar respecteert om jullie meningen. Zodra je dit al niet doet op het gebied van de politiek kun je het ook niet doen op andere gebieden.

Sorry voor het offtopic gedeelte aan het begin... maar moest het toch even kwijt...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!

Laatst gewijzigd op 01-01-2003 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nou uhm, k heb daar nou nooit problemen mee gehad. k praat er dan ook niet dagelijks over. ik weet vrij weinig van de politiek. het enige waar ik echt een mening over kan hebben is LPF. ik weet wel waar de andere partijen ongeveer voor staan enzo, maar goed, t interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:42
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CePuFreMiChEx schreef:
...
Offtopic: nu ook nog even alle avatars samenvoegen
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:27
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:

Maar twee verschillende meningen over de politiek binnen een relatie moet kunnen. Zolang je elkaar respecteert om jullie meningen. Zodra je dit al niet doet op het gebied van de politiek kun je het ook niet doen op andere gebieden.
Politiek is erg belangrijk,het zijn mensen die voor jou hun mening laten horen.... over ALLES.
Als elkaars politieke denkbeelden zo anders zijn, verschil je ook op veel meer punten van elkaar.
Ik denk als ik van te voren weet dat zij mijn politieke standpunten compleet niet deelt ik niet een relatie met haar zou kunnen beginnen.

Maar misschien heb ik het fout en ben ik wel te "kieskeurig"
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ik zou het denk ik moeilijk kunnen hebben. Ik ben redelijk fel in mijn politieke mening en zou het niet kunnen hebben als mijn vriend VVD of LPF zou stemmen... Dan zou het onderwerp negeert moeten worden, omdat ik in een gesprek er over moeilijk liefdevol naar hem toe zou kunnen blijven. Ik krijg nu al bijna ruzie als ik met een gewone vriend discussier over de VVD, welliswaar omdat hij sommige dingen niet wil snappen en gewoon niet eerlijk discussiert... Ik vond het al vreselijk genoeg dat mijn oma VVD stemt en mijn opa LPF notabene, en die man is echt niet dom ... Maar ja hij is altijd een rare kiezer geweest...
Hoezo is iemand raar als iemand een andere mening heeft? als jij iets vind en iemand anders er tegen is of gewoon een andere mening heeft is die persoon niet meteen raar hoor, dacht altijd dat jij zo slim was......
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:15
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
het ligt volgensmij aan je karakter,
ben je zo'n discussiemonster die iedereen jou mening aan wil praten, en niet de mening van een ander respecteert, tjsah...

maarja t blijft wel raar,
denkt na*

als iemand bijv. rascistisch aangelegd is en iemand anders niet, dan is dit wel raar.... in een relatie dan....

je moet toch wel erg veel dingen gemeen hebben,
wil een relatie werken denk k

knuffels....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:42
Verwijderd
Ik denk dat het wel mogelijk is hoor, als het niet echt heel erg extreem is... de ene mega links en de ander super rechts zeg maar.
Maar je valt natuurlijk wel vaak op mensen waarmee je op 1 lijn zit denk ik dus dan zit je vaak ook politiek gelijk, al hoeft dat dus niet. Zolang je kan praten erover, moet het kunnen toch?!

** gelukkig stemmen ik en mijn vriend wel (ongeveer) hetzelfde **
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:



hm...als ze hun standpunten nou verdedigen met een goed onderbouwd argument, maar argumenten als dat iemand HarryPotter of een eikel is zijn neit echt goed odnerbouwd
Dat zeg ik dus ook altijd, maar gewoon koppig doorgaan h??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Dat zeg ik dus ook altijd, maar gewoon koppig doorgaan h??
ouders...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef:
Ik denk dat het wel mogelijk is hoor, als het niet echt heel erg extreem is... de ene mega links en de ander super rechts zeg maar.
Maar je valt natuurlijk wel vaak op mensen waarmee je op 1 lijn zit denk ik dus dan zit je vaak ook politiek gelijk, al hoeft dat dus niet. Zolang je kan praten erover, moet het kunnen toch?!

** gelukkig stemmen ik en mijn vriend wel (ongeveer) hetzelfde **
Denk ik ook ongever..

Alhoewel als mijn vriend rechts zou zijn zou het nooit wat geworden zijn.. mijn leven delen met iemand die rechts is!! argh
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2003, 22:14
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
Denk ik ook ongever..

Alhoewel als mijn vriend rechts zou zijn zou het nooit wat geworden zijn.. mijn leven delen met iemand die rechts is!! argh
leuk! DM-sig!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:55
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
mijn vriend mag wel stemmen maar ik nog niet, we hebben het er nooit echt over gehad maar ik weet wel dat hij nu vvd zou stemmen, en dat is ook de enige partij waar ik op zou stemmen als ik mocht. maar eigenlijk verdiepen we ons daar nooit echt in.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:25
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Mijn vader heeft bij de laatste verkiezingen VVD gestemd, en mn moeder SP, best groot verschil dus.
Alleen hebben mijn ouders volgens mij niet zo´n hele goede relatie, dus of het kan weet ikeigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 13:02
Deva
Deva is offline
Citaat:
*luna* schreef:
opzich hoeft het niet uit te maken als je elkaars mening respecteert...maar in veel gevallen zal het niet echt goed gaan.. omdat je de ander toch probeert te overtuigen dat jou mening het beste is..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Hoezo is iemand raar als iemand een andere mening heeft? als jij iets vind en iemand anders er tegen is of gewoon een andere mening heeft is die persoon niet meteen raar hoor
Ik bedoelde het raar anders dan jij opvatte. Met rare kiezer bedoel ik iemand die de ene keer rechts stemt en de andere keer uiterst links. Ik vind een kiezer raar (of ontzettend wisselvallig) als die persoon wisselt tussen bv de LPF en SP. Die 2 hebben gewoon hele andere ideeen, dan vraag ik me gewoon af of je wel weet op wat je stemt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:
Vraagje: waarom heb je dan in godesnaam Winnie de Jong als avatar staan (of moet ik een bril gaan kopen??). Die positioneert zich momenteel in het meest rechtse spectrum van de politiek... Maar ik hoop dat de naam die je aan het plaatje hebt gegeven (kut.jpg) spreekt voor de mening over Winnie de Jong.
Winny, ik heb haar als avatar genomen toen ze ruzie aan het maken was. Ik vond haar geweldig, negatief bedoelt natuurlijk. Ik vond het prachtig te zien hoe ze deed, hoe dom ze dingen aanpakte, ze was toen een lachertje. Ze heet "kut.jpg" omdat het me niet lukte haar op te slaan als een klein bestand zodat het in mn avatar kon. Na 6 keer was ik het zat, baalde ik en noemde ik het kut, omdat het niet lukte (kennelijk toen wel) en omdat ik al 6 Winny varianten had...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
@Gothic: om iemand nu 'af te schrijven' omdat hij/zij op een bepaalde partij stemt...is dat nu niet een beetje raar? Een persoon is meer dan alleen een politieke voorkeur, gelukkig wel.
Ik schrijf ze voor 99% af. Omdat ik bang ben dat het fout zal lopen. Maar misschien gaat het wel goed, nou dan stel ik mijn standpunt absoluut bij, dan ga ik niet niets doen omdat die persoon nou eenmaal LPF stemt, dat kan altijd nog veranderen... Nu kijkt ik altijd beetje met afschuw naar LPF-stemmers.

Maar gister, de moeilijkste beproeving van mijn standpunt die je je maar kan bedenken. De persoon om wie ik altijd nog meer gaf dan mezelf is voor de LPF. Ik vroeg het hem met de stem in mijn hoofd: "Als hij maar niet de LPF noemt..." En dat deed hij. Ik vind het echt vreselijk. De discussie die loskwam, ik kan er gewoon niet bij zoals hij redeneert. "De LPF heeft geen eerlijke kans gehad... De linkse media dit, de linkse media dat." Ik kan het echt niet hebben. Ik snap het niet.
Maar ik denk dat ik door hem mijn standpunt iets moet versoepelen. Als je maar genoeg om iemand geeft.... dan denk ik dat ik het toch zou kunnen accepteren, welliswaar alleen als hij de felle discussies niet persoonlijk zou maken, waardoor hij ipv van een 'hekel' aan mijn mening een hekel aan mij zou krijgen. Maar ja ik kende hem al, en ik hoop niet dat ik zo de ware geen kans geef...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:23
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
wij verschillen vrij veel van politieke ideeen, waardoor je urenlange heerlijke discussies krijgt. Ik heb echt geen ruzie tijdens een discussie en kan me er prima overheen zetten. Als mijn vriend er anders over nadenkt, tsja geweldig voor hem, ik vind van niet.

discussies zijn leuk, en leerzaam...probeer mezelf dan gewoon eens in hem te verplaatsen.
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ik schrijf ze voor 99% af. Omdat ik bang ben dat het fout zal lopen. Maar misschien gaat het wel goed, nou dan stel ik mijn standpunt absoluut bij, dan ga ik niet niets doen omdat die persoon nou eenmaal LPF stemt, dat kan altijd nog veranderen... Nu kijkt ik altijd beetje met afschuw naar LPF-stemmers.
De partijen waarop mijn vriend en ik stemmen liggen een eind uit elkaar, maar dat betekend niet dat het niet goed gaat, het gaat prima samen. Niet alle stemmers van 'rechtse partijen' hebben een heel andere mening dan de stemmers van 'linkse partijen', er zit een heel groot 'grijs' gebied, jij ziet het te zwart wit, denk ik. ik ben blij dat je je mening iig iets hebt bij gesteld, probeer mensen idd een kans te geven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:01
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
ik zie mijn vriend en ik nou niet een serieus onderwerp over politiek voeren
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:16
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als je respect voor elkaars mening hebt dan is dat mogelijk ja....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:03
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
Citaat:
M*girl schreef:
ik zie mijn vriend en ik nou niet een serieus onderwerp over politiek voeren
maar je hebt toch wel een mening over bepaalde dingen lijkt mij!?
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:33
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Ja natuurlijk, en bij ons hebben we ook allebei een andere mening. Maar dat houdt t ook juist leuk. Je kan van elkaar leren. Zolang je elkaars mening maar respecteert toch.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
De partijen waarop mijn vriend en ik stemmen liggen een eind uit elkaar
Hij is 'bijgetrokken'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zijn vrouwen kille wezens?
Verwijderd
142 06-03-2012 14:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Literatuurbesprekingen
Verwijderd
17 15-07-2004 15:06
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.