Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 13:09
Upke
Upke is offline
Ik hoor vaak dat Jezus de koning is van de joden, de redder van de joden en nog meer van die verhalen. Als dat zo is. Wat heeft het christendom er dan mee te maken? Als jezus joods was, waarom is er dan een christendom onstaan, dat is dan toch overbodig want het was toch van de joden?

(Nu even alleen tegen de christenen) Stel dat Jezus terugkomt op Aarde en hij vertelt dat hij nooit heeft gewilt dat er voor hem een heel geloof is opgericht. Hij wou toch de mensen helpen, hij wou toch helemaal niet aanbeden worden zoals de christenen nu wel doen? Stoppen jullie er dan mee of gaan jullie door met hem te aanbidden? Ookal wil hij dat helemaal niet? En stel dat hij wel vrouwen heeft gehad in zijn leven, mogen pastoren en zo dan wel weer een vrouw hebben? Volgens mij schrikt Jezus erg als hij hij te horen krijgt dat pastoren die hem aanbidden geen vrouwen in hun leven mogen hebben. Hij zou zich waarschijnelijk afvragen: Omdat er geen bewijs is dat ik een vrouw heb gehad in mijn leven, waarom mogen jullie dat dan ook niet? Waarom? Hij wil niet aanbeden worden laat die arme man toch met rust. Als Jezus en God bestaan dan willen ze echt niet dat er oorlog is in de naam van hun geloof. Sterker nog ze wouden helemaal geen geloof. Ze willen niet aanbeden worden. Maar ja menen zijn kuddedieren en willen nu eenmaal moeilijk doen of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 17:05
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Upke schreef op 24-06-2004 @ 14:09 :
Ik hoor vaak dat Jezus de koning is van de joden, de redder van de joden en nog meer van die verhalen. Als dat zo is. Wat heeft het christendom er dan mee te maken? Als jezus joods was, waarom is er dan een christendom onstaan, dat is dan toch overbodig want het was toch van de joden?

(Nu even alleen tegen de christenen) Stel dat Jezus terugkomt op Aarde en hij vertelt dat hij nooit heeft gewilt dat er voor hem een heel geloof is opgericht. Hij wou toch de mensen helpen, hij wou toch helemaal niet aanbeden worden zoals de christenen nu wel doen? Stoppen jullie er dan mee of gaan jullie door met hem te aanbidden? Ookal wil hij dat helemaal niet? En stel dat hij wel vrouwen heeft gehad in zijn leven, mogen pastoren en zo dan wel weer een vrouw hebben? Volgens mij schrikt Jezus erg als hij hij te horen krijgt dat pastoren die hem aanbidden geen vrouwen in hun leven mogen hebben. Hij zou zich waarschijnelijk afvragen: Omdat er geen bewijs is dat ik een vrouw heb gehad in mijn leven, waarom mogen jullie dat dan ook niet? Waarom? Hij wil niet aanbeden worden laat die arme man toch met rust. Als Jezus en God bestaan dan willen ze echt niet dat er oorlog is in de naam van hun geloof. Sterker nog ze wouden helemaal geen geloof. Ze willen niet aanbeden worden. Maar ja menen zijn kuddedieren en willen nu eenmaal moeilijk doen of niet?
Als Christus zou zeggen dat het Christendom zou moeten ophouden te bestaan, zou ik stoppen met Christen-zijn. De reden waarom pastores geen vrouwen mogen hebben, is niet het feit dat Christus ook geen vrouwen had, maar enkele citaten van Paulus (1 Kor. 7) dat het een gave om ongetrouwd te blijven. Overigens vind ik deze katholieke regel niet goed, maar dat terzijde.

Christus kwam voor de Joden, maar omdat dezen hem hebben verworpen, is het heil onder de heidenen gekomen. Vandaar het Christendom (Beetje kort door de bocht, maar ik heb geen tijd om hele verhalen te typen). Lees voor de relatie Joden-Christen ook eens Romeinen 9 tot en met 11.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:21
Verwijderd
Jezus Christus was een Joodse profeet, zoals die er wel meer waren in die tijd. Er leefte een mythe dat de koning der Joden (de messias) het volk zou komen verlossen van de Romeinen, dus er waren veel figuren die hier dankbaar gebruik van maakten. De Romeinen waren echter niet zo gediend van deze mensen omdat ze onrust veroorzaakten en daarom werden ze allen gekruisigd als waarschuwing.

Uiteindelijk zijn de aanhangers van Christus verenigd in een kleine sekte die is uitgestorven in de 2e eeuw n.Chr. Paulus verspreidde zijn versie van het geloof in de rest van het Romeinse Rijk, en hierdoor is het christendom ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:15
Realmoslim
Realmoslim is offline
Jezus(vzmh) is een Moslim.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:21
Upke
Upke is offline
Citaat:
Il organista schreef op 24-06-2004 @ 18:05 :
Als Christus zou zeggen dat het Christendom zou moeten ophouden te bestaan, zou ik stoppen met Christen-zijn. De reden waarom pastores geen vrouwen mogen hebben, is niet het feit dat Christus ook geen vrouwen had, maar enkele citaten van Paulus (1 Kor. 7) dat het een gave om ongetrouwd te blijven. Overigens vind ik deze katholieke regel niet goed, maar dat terzijde.

Christus kwam voor de Joden, maar omdat dezen hem hebben verworpen, is het heil onder de heidenen gekomen. Vandaar het Christendom (Beetje kort door de bocht, maar ik heb geen tijd om hele verhalen te typen). Lees voor de relatie Joden-Christen ook eens Romeinen 9 tot en met 11.
Oke bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:22
Upke
Upke is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 20:15 :
Jezus(vzmh) is een Moslim.
Leuk, geef je daar ook nog argumenten voor of bewijzen of heb je ze niet? En stel dat jezus een moslim was. Waarom is het christendom dan ontstaan? Waarom zijn er dan 2 verschillende geloven geworden, verschillende geloven die nu oorlog hebben? Ben jij eigenlijk wel een Moslim, want je zegt altijd god dit god dat, maar ik hoor je nooit over allah iets zeggen. En nu zeg je weer dat jezus een moslim is??

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:24
Paus Pierre
Paus Pierre is offline
Jezus is gekomen als de messias voor de joden, maar zoals je in de evangelien kunt lezenwerd Hij niet aangezien voor wie Hij was, met uitzondering van Zijn volgelingen da.
Deze volgelingen hebben Zijn leer verspreidt met daarbij de boodschap wie Hij was (de Zoon van G-d), deze leer is aangenomen als de leer van Cristus, waaruit het christendom is ontstaan.
Als Jezeu en G-d zouden zeggen dat ze niet aanbeden zouden willen worden zou ik daar als christen zijnde gelijk mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
Paus Pierre schreef op 24-06-2004 @ 22:24 :
Jezus is gekomen als de messias voor de joden, maar zoals je in de evangelien kunt lezenwerd Hij niet aangezien voor wie Hij was, met uitzondering van Zijn volgelingen da.
Deze volgelingen hebben Zijn leer verspreidt met daarbij de boodschap wie Hij was (de Zoon van G-d), deze leer is aangenomen als de leer van Cristus, waaruit het christendom is ontstaan.
Als Jezeu en G-d zouden zeggen dat ze niet aanbeden zouden willen worden zou ik daar als christen zijnde gelijk mee stoppen.
Ik ben blij dat te horen. Ik was bang dat er reacties kwamen van: Nee Jezus en God weten niet wat ze zeggen we moeten ze blijven aanbidden of ze nou willen of niet we moeten geloven we moeten dit en we moeten dat.....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 24-06-2004 @ 18:05 :
Als Christus zou zeggen dat het Christendom zou moeten ophouden te bestaan, zou ik stoppen met Christen-zijn. De reden waarom pastores geen vrouwen mogen hebben, is niet het feit dat Christus ook geen vrouwen had, maar enkele citaten van Paulus (1 Kor. 7) dat het een gave om ongetrouwd te blijven.
Jezus had wel een vrouw, maria Magdalena. Constantijn de Grote heeft in de 4e eeuw na Christus vrijwel alle overlevingen hieraan vernietigd, omdat hij Jezus goddelijk wilde neerzetten. Om dit te verbergen heeft de kerk maria magdalena afgeschildert als prostituee.
Bewijzen die hiervoor aan te voeren zijn:
- zij staat bv afgebeeld op het laaste avondmaal
- het was in die tijd volgens de etiquette ondenkbaar dat een jood ongetrouwd was.
In het Evangelie van Filippus wordt gesproken dat de metgezellin van de Heiland Maria Magdalena is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:09
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
Citaat:
Upke schreef op 24-06-2004 @ 14:09 :

verhaal
jezus is idd, redder van de Joden oorspronkelijk, tenminste de Joden van die tijd. sommigen van die Joden zijn gaan geloven dat Jezus de Christus (de persoon die hen zou redden, als 'tussenpersoon' tussen God en mens) is. na Jezus' hemelvaart is Paulus rond de wereld gegaan en heeft iedereen over 'de ware christus' (Jezus) verteld, daaruit ontstond dan ook het Christendom. De Joden van nu geloven dus niet in Jezus (als de Christus)
Jezus was joods omdat hij niet in zichzelf kon geloven.

stel dat Jezus zou zeggen, wanneer hij hier op aarde terugkomt, dat hij niet wou dat er een heel geloof voor hem is opgericht kan je natuurlijk wel zeggen dat je dan niet meer zou geloven maar het belangerijkste van het christelijke geloof is natuurlijk dat je gelooft in Jezus, dat hij de Christus is. En wanneer hij hier op aarde zal terugkomen kan je dat geloof niet 'wegdoen' omdat je 't wel moet geloven, hoe kan hij anders weer hier op aarde zijn. Je ziet je opa toch ook niet zomaar hier rondlopen??

zoals ik al zei, is Jezus is tussenpersoon tussen God (de Vader) en de mens, maar hij is ook God zelf (de drie-enige God, God de Vader, God de Zoon (Jezus) en God de Heilige Geest). dus wanneer je God zelf aanbidt, aanbidt je ook gelijk Jezus dus. en ik denk dat ik dat wel zou blijven doen. dat is ook niet verkeerd lijkt me, al die psalmen die in de bijbel staan, daarin wordt God toch ook aanbeden, en als dat 'fout' zou zijn, zouden die ook niet in de bijbel zijn gekomen. Daarom denk ik niet dat Jezus dat zou zeggen, al zou die dat wel doen, en wij zouden naar Hem luisteren, dan is dat eigenlijk ook een vorm van aanbidden... dus wanneer je hem zou blijven aanbidden, doe je dat dus eigenlijk neit doordat je niet naar hem luistert. (zoiets)

over dat pastoren geen vrouw mogen hebben dat is al verteld. maar dat is alleen maar bij de Katholieken, en ook ik vind dat beetje onzin, maar goed.
daarbij denk ik niet dat Jezus ervan zou schrikken, er staat ergens in de bijbel (of het is een keer in de kerk gezegd ofzo ) dat het neit uitmaakt wat je doet, of je nou wel een vrouw hebt of juist niet, of je nou wel vast of juist niet (genieten van de dingen die God je gegeven hebt), zolang je het maar ter ere van God doet, dat is het belangrijkste. (en nou zijn die oorlogen natuurlijk wel erg extreem, en ik denk ook niet dat dat goed is, maar dat snap ik dan ook niet helemaal. )

'k hoop dat 't een beetje duidelijk is??

/edit/ zo flink verhaal is 't! hoop dat je nog de moeite neemt om 't te lezen./edit/
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 07:55
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-06-2004 @ 22:59 :
Jezus had wel een vrouw, maria Magdalena. Constantijn de Grote heeft in de 4e eeuw na Christus vrijwel alle overlevingen hieraan vernietigd, omdat hij Jezus goddelijk wilde neerzetten. Om dit te verbergen heeft de kerk maria magdalena afgeschildert als prostituee.
Bewijzen die hiervoor aan te voeren zijn:
- zij staat bv afgebeeld op het laaste avondmaal
- het was in die tijd volgens de etiquette ondenkbaar dat een jood ongetrouwd was.
In het Evangelie van Filippus wordt gesproken dat de metgezellin van de Heiland Maria Magdalena is.
-Was de schilder van Het laatste Avondmaal bij het laatste avondmaal? Onzin argument dus.
- Jezus heeft in zijn tijd wel meer dingen gedaan die tegen de etiquette waren.
-Evangelie van Fillipus ken ik verder maar heb je een linkje oid?
En wat is je bron voor je verhaaltje over Constantijn de Grote?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-06-2004 @ 08:55 :
-Was de schilder van Het laatste Avondmaal bij het laatste avondmaal? Onzin argument dus.
- Jezus heeft in zijn tijd wel meer dingen gedaan die tegen de etiquette waren.
-Evangelie van Fillipus ken ik verder maar heb je een linkje oid?
En wat is je bron voor je verhaaltje over Constantijn de Grote?
Wat ik ervan had meegekregen is dat Jezus gebalsemd werd door Maria Magdalena. In die tijd was dat een privilege dat alleen werd toevertrouwd aan de vrouw.

Bovendien is het niet minder dan logisch dat Jezus een vrouw zou hebben. Een ongetrouwde man werd immers beschouwd als zonderling.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:05
Hydrogen
Hydrogen is offline
Merken jullie niet, dat er heel veel stukken die gepubliceerd zouden worden vernietigd zijn. Dat mensen vroeger veel dingen probeerden te verbergen, om zo jezus een goddelijke status te geven? Als ik dit allemaal zo lees, lijkt het verhaal achter de bijbel een en al een rommel. Veel dingen zijn weggelaten, veel dingen zijn bijgeschreven? Maakt dat de bijbel dan niet onbetrouwbaar?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:42
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2004 @ 10:46 :
Wat ik ervan had meegekregen is dat Jezus gebalsemd werd door Maria Magdalena. In die tijd was dat een privilege dat alleen werd toevertrouwd aan de vrouw.
Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Zou ik even moeten nakijken.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2004 @ 10:46 :
Bovendien is het niet minder dan logisch dat Jezus een vrouw zou hebben. Een ongetrouwde man werd immers beschouwd als zonderling.
Dat werd hij sowieso al.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 25-06-2004 @ 11:05 :
Merken jullie niet, dat er heel veel stukken die gepubliceerd zouden worden vernietigd zijn. Dat mensen vroeger veel dingen probeerden te verbergen, om zo jezus een goddelijke status te geven? Als ik dit allemaal zo lees, lijkt het verhaal achter de bijbel een en al een rommel. Veel dingen zijn weggelaten, veel dingen zijn bijgeschreven? Maakt dat de bijbel dan niet onbetrouwbaar?
Noem eens concrete voorbeelden?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:45
meisje
meisje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-06-2004 @ 11:43 :
Noem eens concrete voorbeelden?
de Bijbel is sowieso onbetrouwbaar, m.i, omdat het boek zestig jaar na dato eindelijk werd geschreven door mensen die niet de diehardkern van Jezus' apostelen waren. Het is logisch dat je dan vertekende beelden krijgt. Daarbij is het die volgende 1900 jaar vast nog wel honderd keer herschreven.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meisje schreef op 25-06-2004 @ 11:45 :
de Bijbel is sowieso onbetrouwbaar, m.i, omdat het boek zestig jaar na dato eindelijk werd geschreven door mensen die niet de diehardkern van Jezus' apostelen waren. Het is logisch dat je dan vertekende beelden krijgt. Daarbij is het die volgende 1900 jaar vast nog wel honderd keer herschreven.
He ja, zullen we maar gelijk helemaal vergeten dat (sommige vormen van)het boedhisme geweld categorisch veroordeelt.

*heeft geen zin om bronvermelding op te zoeken*
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-06-2004 @ 08:55 :
-Was de schilder van Het laatste Avondmaal bij het laatste avondmaal? Onzin argument dus.

Is de bijbel een fax vanuit de hemel..., nee hij is door mensen opgesteld.
Citaat:
-Evangelie van Fillipus ken ik verder maar heb je een linkje oid?
En wat is je bron voor je verhaaltje over Constantijn de Grote?
Zoek zelf maar ergens op google ofzo.
Ik wil verder nog opmerken dat er ongeveer 80 evangeliën in aanmerking zijn gekomen voor het NT. De heidense keizer Constantijn de Grote besloot welke wel en niet in de bijbel kwamen. Er is zelfs een evangelie van Magdalena.
Hij hield vervolgens een oecumenische bijeenkomst (Concilie van Nicaea), hierin werd met een kleine meerderheid besloten dat Jezus de zoon van God was. Daarvoor was hij gewoon een stervelijke profeet. Vervolgens besloot Constantijn de evangeliën die Jezus als stervelijke profeet weergaven te vernietigen en die hem een goddelijke status gaven te verfraaien.
Er bleven echter evangeliën verstaan die goed verstopt waren. Voorbeelden hiervan zijn:
- De Koptische codices bij Nag Hammadi
- -De Dode-Zeerollen in de woestijn van Judea

De kerk deed er vervolgens alles aan om deze inhoud niet te openbaren. Hieruit zou namelijk blijken dat de bijbel was samengesteld door mannen die hun eigen macht wilden vergroten door Jezus tot de zoon van God te opperen.
Maria Magdalena was afkomstig van de stam van Benjamin. Op deze manier was er samen met Jezus een politieke verbintenis tot stand gekomen en kon de lijn van Koningen worden voortgezet.
Ze was namelijk niet alleen de vrouw van Jezus, maar ook nog eens de moeder van hun zoon.
De kelk die de heilige graal simboliseert is eigenlijk Maria Magdalena. De zoektocht naar de graal is dus eigenlijk naar een graftombe met de Sangreal-documenten.

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 10:48.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2004, 12:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 20:15 :
Jezus(vzmh) is een Moslim.
Omg, hebben we hem ook weer.
Heb je daar bewijzen voor?
Iedereen onderbouwd hier zijn meningen en jij niet..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 18:08
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-06-2004 @ 22:59 :
Jezus had wel een vrouw, maria Magdalena. Constantijn de Grote heeft in de 4e eeuw na Christus vrijwel alle overlevingen hieraan vernietigd, omdat hij Jezus goddelijk wilde neerzetten. Om dit te verbergen heeft de kerk maria magdalena afgeschildert als prostituee.
Bewijzen die hiervoor aan te voeren zijn:
- zij staat bv afgebeeld op het laaste avondmaal
- het was in die tijd volgens de etiquette ondenkbaar dat een jood ongetrouwd was.
In het Evangelie van Filippus wordt gesproken dat de metgezellin van de Heiland Maria Magdalena is.
dan zal ze wel een exprostituee zijn die getrouwd was met Jezus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 19:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Hij was de leider der Joden, was zelf Joods hij hangt door en voor de Joden die hem aan het kruis hebben genageld (maar eigenlijk waren dat de romeinen die niet eens Joods waren), de Joden verwierpen hem op dat moment, de mensen die nog wel in hem geloofden zweerden het Jodendom af en vormden het Christendom naar Jezus zijn achternaam bladiebladiebla. Allemaal oorzaak gevolg eigenlijk.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik wil verder nog opmerken dat er ongeveer 80 evangeliën in aanmerking zijn gekomen voor het NT. De heidense keizer Constantijn de Grote besloot welke wel en niet in de bijbel kwamen. Er is zelfs een evangelie van Magdalena.
Hij hield vervolgens een oecumenische bijeenkomst (Concilie van Nicaea), hierin werd met een kleine meerderheid besloten dat Jezus de zoon van God was. Daarvoor was hij gewoon een stervelijke profeet. Vervolgens besloot Constantijn de evangeliën die Jezus als stervelijke profeet weergaven te vernietigen en die hem een goddelijke status gaven te verfraaien.
Er bleven echter evangeliën verstaan die goed verstopt waren. Voorbeelden hiervan zijn:
-De Dode-Zeerollen in de woestijn van Judea
- De Koptische codices bij Nag Hammadi

De kerk deed er vervolgens alles aan om deze inhoud niet te openbaren. Hieruit zou namelijk blijken dat de bijbel was samengesteld door mannen die hun eigen macht wilden vergroten door Jezus tot de zoon van God te opperen.
Maria Magdalena was afkomstig van de stam van Benjamin. Op deze manier was er samen met Jezus een politieke verbintenis tot stand gekomen en kon de lijn van Koningen worden voortgezet.
Ze was namelijk niet alleen de vrouw van Jezus, maar ook nog eens de moeder van hun zoon.
De kelk die de heilige graal simboliseert is eigenlijk Maria Magdalena. De zoektocht naar de graal is dus eigenlijk naar een graftombe met de Sangreal-documenten.
waar haal jij die informatie vandaan?



waarom denken sommigen hier dat Jezus een vrouw had? Ik vind dat idee ronduit belachelijk.
Jezus was toch geen normaal mens. Hij is de Zoon van God, Hij heeft geen vrouw nodig.

Tevens wordt vaak 'de bruid van Christus' genoemd als de Heilige Stad Jeruzalem.

.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:40
Verwijderd
Daarnaast waarom ik denk dat de Bijbel (NT) WEL betrouwbaar is.
Namelijk door de inspiratie van de Heilige Geest.


a) de inspiratie geschiedt door de Heilige Geest die in de bijbelschrijvers is;

b) de Heilige Geest de schrijvers leidt in het opschrijven van de onfeilbare waarheid;

c) de activiteit van de Helige Geest zo uitgesproken is dat de schrijvers soms zelf niet

begrepen wat ze opschreven.

Elementen van het proces van de inspiratie:

het goddelijk auteurschap:
God is de bron;

het menselijk instrument:
God gebruikte de mensen zoals zij waren (eigen stijl e.d.);

het geschreven resultaat.
De inspiratie van de Bijbel is:

woordelijk - elk woord afzonderlijk is door God geïnspireerd;
volledig - elk gedeelte van de Bijbel is door God geïnspireerd
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
hmm, ik hou het toch bij het idee dat religieuze teksten alleen geschreven worden om de macht van de schrijver te vergroten.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
rspct schreef op 25-06-2004 @ 21:31 :
waar haal jij die informatie vandaan?

waarom denken sommigen hier dat Jezus een vrouw had? Ik vind dat idee ronduit belachelijk.
dan kom jij nog voor een verassing te staan.
Citaat:

Jezus was toch geen normaal mens. Hij is de Zoon van God, Hij heeft geen vrouw nodig.
wie heeft het over nodig? waarom doe je zo afstandelijk over jezus, hij is God toch, God schaamt zich toch niet om te knuffelkutten en geffen (=geven en niet beven dus beffen met liefde ) waarom denk je dat jezus die taboes had voor zichzelf? hij heeft trouwens volgens mij gewoon alle vrouwen in het universum als god niet anders wil.
Citaat:

Tevens wordt vaak 'de bruid van Christus' genoemd als de Heilige Stad Jeruzalem.

en israel ook al. hij heeft alle goede vrouwen zullen we maar zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 25-06-2004 @ 19:08 :
dan zal ze wel een exprostituee zijn die getrouwd was met Jezus
Ze was uberhaupt geen prostituee. Ze was ook niet arm. Ze is afkomstig van het Huis van Benjamin. Dan ben je dus niet arm. Dat heeft de kerk allemaal bedacht om haar in een slecht dachtlicht te laten komen en Jezus tot God te verheffen. Jezus mocht geen menselijke kenmerken hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 25-06-2004 @ 21:31 :
waar haal jij die informatie vandaan?



waarom denken sommigen hier dat Jezus een vrouw had? Ik vind dat idee ronduit belachelijk.
Jezus was toch geen normaal mens. Hij is de Zoon van God, Hij heeft geen vrouw nodig.


.
Wil je even mijn stukje wat je gequote hebt wat btr lezen. Ik geef daarin onder anderen aan dat Jezus wel een normaal mens is, en slechts door een stemming bij het Concilie van Nicaea is hij tot God verheven.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 25-06-2004 @ 21:40 :
Daarnaast waarom ik denk dat de Bijbel (NT) WEL betrouwbaar is.
Namelijk door de inspiratie van de Heilige Geest.


a) de inspiratie geschiedt door de Heilige Geest die in de bijbelschrijvers is;

b) de Heilige Geest de schrijvers leidt in het opschrijven van de onfeilbare waarheid;

c) de activiteit van de Helige Geest zo uitgesproken is dat de schrijvers soms zelf niet

begrepen wat ze opschreven.

Elementen van het proces van de inspiratie:

het goddelijk auteurschap:
God is de bron;

het menselijk instrument:
God gebruikte de mensen zoals zij waren (eigen stijl e.d.);

het geschreven resultaat.
De inspiratie van de Bijbel is:

woordelijk - elk woord afzonderlijk is door God geïnspireerd;
volledig - elk gedeelte van de Bijbel is door God geïnspireerd
Blabla, wat een onzin man. Die stukken die in het NT staan, zijn zorgvuldig door de Romeinse Keizer Constantijn de Grote geselecteerd. Deze stukken moesten aan de eis voldoen dat ze Jezus als goddelijk afbeelden. De overige 80 evangeliën die Jezus als mens beschrijven, zijn er niet in opgenomen. Sterker nog de meeste zijn vernietigd.

Als je op zoek bent naar een bron, raad ik je aan maar eens op google te gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:39
mmmoeder
mmmoeder is offline
Even @ Lucky Luciano:

Je bent waarschijnlijk net als ik gefascineerd geraakt door The Da Vinci Code van Dan Brown? Dan zou je ook moeten weten dat er niet zoiets als een waarheid in de geschiedenis bestaat en dat het daarom grootse onzin is dat je hier je verhalen over de 'Holy Grail' loopt te verkondigen als zijnde de waarheid.

Edit: wel een goed boek trouwens
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
1sengard schreef op 26-06-2004 @ 10:39 :
Even @ Lucky Luciano:

Je bent waarschijnlijk net als ik gefascineerd geraakt door The Da Vinci Code van Dan Brown? Dan zou je ook moeten weten dat er niet zoiets als een waarheid in de geschiedenis bestaat en dat het daarom grootse onzin is dat je hier je verhalen over de 'Holy Grail' loopt te verkondigen als zijnde de waarheid.

Edit: wel een goed boek trouwens
Sorry er zijn meerdere betrouwbare boeken over de heilige graal. Ook een makkelijk tochtje met de google zoekmachine levert je een gigantisch arsenaal aan informatie.
Maar het boek is wel intressant

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 10:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-06-2004 @ 10:20 :
Ze was uberhaupt geen prostituee. Ze was ook niet arm. Ze is afkomstig van het Huis van Benjamin. Dan ben je dus niet arm. Dat heeft de kerk allemaal bedacht om haar in een slecht dachtlicht te laten komen en Jezus tot God te verheffen. Jezus mocht geen menselijke kenmerken hebben.
dat ze niet arm was wil ik best geloven. maar ik denk toch echt dat ze prostituee was...
of iig zondares.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 10:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-06-2004 @ 10:23 :
Wil je even mijn stukje wat je gequote hebt wat btr lezen. Ik geef daarin onder anderen aan dat Jezus wel een normaal mens is, en slechts door een stemming bij het Concilie van Nicaea is hij tot God verheven.
natuurlijk is hij mens. maar het is niet een concilie dat hem ook een zoon van god maakt. ik zie trouwens niet in waarom die keizer denkt dat hij zoiets mag doen ff stemmen welke evangelie juist is. wilt hij soms God dwarsbomen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
dan kom jij nog voor een verassing te staan.
misschien geloof jij dat Jezus een vrouw had maar ik niet want ik beperk me tot de Bijbel.

Citaat:
wie heeft het over nodig? waarom doe je zo afstandelijk over jezus, hij is God toch, God schaamt zich toch niet om te knuffelkutten en geffen (=geven en niet beven dus beffen met liefde ) waarom denk je dat jezus die taboes had voor zichzelf? hij heeft trouwens volgens mij gewoon alle vrouwen in het universum als god niet anders wil.
waarom verzin jij allemaal dingen over Jezus? Of lees je die ergens. Beffen? Je zegt dat Jezus Zich niet schaamt, maar betekent dat meteen dat Hij seks heeft gehad met vrouwen? Neen.

Ik heb het niet over taboes. Jezus is geen normaal mens zoals ik al zei, dus je kunt niet voor jezelf gaan verzinnen wat Hij allemaal heeft gedaan op seksueel gebied omdat jij dat logisch vind. Daarnaast wil ik nog weten hoe je op zulke dingen komt.


Citaat:
hij heeft alle goede vrouwen zullen we maar zeggen
hoe kom je daar bij? Waarom zou Jezus vrouwen moeten hebben? Daar staat niks over in de Bijbel.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ik geef daarin onder anderen aan dat Jezus wel een normaal mens is, en slechts door een stemming bij het Concilie van Nicaea is hij tot God verheven.
Ik zie wel dat je dat aangeeft maar waar haal je die informatie vandaan?


Citaat:
Blabla, wat een onzin man
dat is jouw mening

Citaat:
Die stukken die in het NT staan, zijn zorgvuldig door de Romeinse Keizer Constantijn de Grote geselecteerd. Deze stukken moesten aan de eis voldoen dat ze Jezus als goddelijk afbeelden. De overige 80 evangeliën die Jezus als mens beschrijven, zijn er niet in opgenomen. Sterker nog de meeste zijn vernietigd.

Als je op zoek bent naar een bron, raad ik je aan maar eens op google te gaan zoeken.
leuk en aardig dat verhaal maar ik heb er geen bron over gevonden. Misschien moet jij zelf maar een bron geven voor jouw verhaal.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:19
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
rspct schreef op 26-06-2004 @ 12:05 :
misschien geloof jij dat Jezus een vrouw had maar ik niet want ik beperk me tot de Bijbel.
Je zou eens moeten proberen je te beperken tot de heilige geest (die omvat toch alles)
Citaat:

Waarom verzin jij allemaal dingen over Jezus? Of lees je die ergens. Beffen? Je zegt dat Jezus Zich niet schaamt, maar betekent dat meteen dat Hij seks heeft gehad met vrouwen? Neen.

Voor mij is zeggen dat jezus geen seks zou hebben omdat hijgodmens is hetzelfde als zeggen dat hij nog nooit in zijn leven heeft gelopen maar alleen gezweefd omdat hij god is...
Citaat:

Ik heb het niet over taboes. Jezus is geen normaal mens zoals ik al zei, dus je kunt niet voor jezelf gaan verzinnen wat Hij allemaal heeft gedaan op seksueel gebied omdat jij dat logisch vind. Daarnaast wil ik nog weten hoe je op zulke dingen komt.
Verzin ik ook niet.
ach ik heb zo mijn bronnen, maar wat de bewijsbare betreft heb ik bijnadoodervaring, hoewel hij daarbij niet verder ging dat kussen en romantiek met een non.
Citaat:

hoe kom je daar bij? Waarom zou Jezus vrouwen moeten hebben? Daar staat niks over in de Bijbel.
Ik heb het niet over Moeten. Ik heb het over dat er niks op tegen is, en waarom zou hij zichzelf geen meisje gunnen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 26-06-2004 @ 11:52 :
natuurlijk is hij mens. maar het is niet een concilie dat hem ook een zoon van god maakt. ik zie trouwens niet in waarom die keizer denkt dat hij zoiets mag doen ff stemmen welke evangelie juist is. wilt hij soms God dwarsbomen?
Nee, dit heeft als oorzaak dat de heidense Keizer zag dat het christelijk geloof sterk in opkomst was. Omdat hij bang was voor een burgeroorlog (of zoiets) heeft hij daarom zijn heidense geloof en het christelijk geloof samengesmolten tot het christendom.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 26-06-2004 @ 12:08 :
Ik zie wel dat je dat aangeeft maar waar haal je die informatie vandaan?



leuk en aardig dat verhaal maar ik heb er geen bron over gevonden. Misschien moet jij zelf maar een bron geven voor jouw verhaal.
Misschien is het handig om in mijn prachtige *kuch* post te kijken waarin in een aantal links geef
Citaat:
misschien geloof jij dat Jezus een vrouw had maar ik niet want ik beperk me tot de Bijbel.
beperken is idd het goede woord...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Je zou eens moeten proberen je te beperken tot de heilige geest (die omvat toch alles)
De Bijbel is het Woord van God die te begrijpen is d.m.v. de Heilige Geest. God heeft niet voor niets de Bijbel gegeven, namelijk om mensen te leren hoe te leven e.d.

Citaat:
Voor mij is zeggen dat jezus geen seks zou hebben omdat hij godmens is hetzelfde als zeggen dat hij nog nooit in zijn leven heeft gelopen maar alleen gezweefd omdat hij god is...
dat vind ik en beetje scheve vergelijking. Jezus heeft wel meer dingen in Zijn leven niet gedaan die alle mensen wel doen. Bijvoorbeeld zondigen. Jezus had duidelijk meer controle over Zijn lichaam en geest dan een normaal mens omdat Hij de Zoon van God is. Hij had de verleidingen van satan weerstaan.
Ik zie dus ook geen reden waarom Hij seks gehad zou moeten hebben.

Persoonlijk denk ik dat Hij geen seks heeft gehad omdat seks iets menselijks is.
Seks zorgt dat 2 mensen 1 worden.
Denk je echt dat Jezus 1 zou zijn geworden met een zondige vrouw?!?!
Ik dacht het niet.

Citaat:
Ik heb het over dat er niks op tegen is, en waarom zou hij zichzelf geen meisje gunnen?
ik heb het niet over gunnen maar over nodig hebben.
Ik denk dat Jezus absoluut geen behoefte had aan een vrouw. Hij staat namelijk zo ver boven mensen dat het raar zou zijn als Hij een vrouw zou hebben.
De relatie tussen Jezus en andere mensen is als een Herder en een schaap en niet als een man en vrouw (2 lotgenoten).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:57
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
rspct schreef op 26-06-2004 @ 15:17 :
De Bijbel is het Woord van God die te begrijpen is d.m.v. de Heilige Geest. God heeft niet voor niets de Bijbel gegeven, namelijk om mensen te leren hoe te leven e.d.
De bijbel is slechts de wegwijzer naar God. Het is de Heilige eest die iedereens leidraad zou moeten zijn. jezus zei dan ook niet lees de bijbel zoals de schriftgeleerden. nee hij zei volg mij, hij zei dat de geest over de mensen zou komen die hem volgden.
Ik hoop wel dat je het Ot vooral persoonlijk opneemt en alles beziet in het licht van het NT vooral de eerste brief van johannes
Citaat:

dat vind ik en beetje scheve vergelijking. Jezus heeft wel meer dingen in Zijn leven niet gedaan die alle mensen wel doen. Bijvoorbeeld zondigen.

vind je zondigen en seks hebben nou ook niet een lichtelijk schreve vergelijking?
Citaat:

Jezus had duidelijk meer controle over Zijn lichaam en geest dan een normaal mens omdat Hij de Zoon van God is.
Ja en Dat maakt liefdeslust nog niet zondig.
Citaat:

Hij had de verleidingen van satan weerstaan.
Is seks een verleiding van satan?
Citaat:

Ik zie dus ook geen reden waarom Hij seks gehad zou moeten hebben.

ik zie geen reden waarom hij anders zou moeten zijn dan anderen wat dat betreft.
Citaat:

Persoonlijk denk ik dat Hij geen seks heeft gehad omdat seks iets menselijks is.
hij was ook mens.
Citaat:

Seks zorgt dat 2 mensen 1 worden.
Denk je echt dat Jezus 1 zou zijn geworden met een zondige vrouw?!?!
Ik dacht het niet.
Zie jij dan niet in dat als jezus iets kwam brengen, het wel die liefde was die daardwarsdoorheen keek?
die niet meteen zoals de farizeeen bang wegging omdat iemand gezondigd had zoals iedereen doet... maar vergeeft en altijd eerst naar het beste in de mens kijkt en pas later naar de zondes? Hij veroordeelt niemand en als hij oordeelt is het rechtvaardig en waarachtig zei hij.
Citaat:

Ik heb het niet over gunnen maar over nodig hebben.
Ik zeg ook niet nodig hebben.
Citaat:

Ik denk dat Jezus absoluut geen behoefte had aan een vrouw.
wel verlangen naar dat geheel in God was, en hij mocht bevredigen. hij word ook vast niet voor niks beschreven als het meest mannelijke wezen dat ze ooit gevoeld hebben daar in bijnadoodervaringen.
Citaat:

Hij staat namelijk zo ver boven mensen dat het raar zou zijn als Hij een vrouw zou hebben.
Zo zie jij hem. hijzelf kijkt niet hoogmoedig neer, hij kijkt...
Citaat:

De relatie tussen Jezus en andere mensen is als een Herder en een schaap en niet als een man en vrouw (2 lotgenoten).
inderdaad ja, hij kijkt zoals een herder naar een kudde kijkt, met liefde, zonder te denken hoe veel hoog je wel staat, en hoeveel te min die en die persoon voor je is (en wie tot mij komt zal ik geenszins uitwerpen)

P.S. Ik wil wel MSN uitwisselen, ben jij misschien 'Man'? Isa is gebanned om een of andere reden dus ik kom zo terug.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:32
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Vooraf, om onduidelijkheden te voorkomen:
*Isa is de Arabische naam van Jezus, die in de Koran gehanteerd wordt.
*Vrede zij met Hem (vzmh), is in het Arabisch salala 3ale wa salaam (saws).
*Achter Allah volgt vaak de afkorting, SWT, dwz: Subhana wa tahala.
*God en Allah zijn eendezelfde. In Malta, bv, spreekt men over Allah wanneer zij het over God hebben. Terwijl men daar christelijk is.

Ik heb volgend stukje gekopieerd, de bron staat onderaan en is zeker de moeite waard om te lezen voor wie geinteresseerd is in de rol van Isa, saws, in de Koran.

Jezus in de Koran.

Alle commentatoren zijn het met elkaar eens dat de Heilige Koran zijn originaliteit volledig heeft bewaard. ALLAH SWT zegt zelf daarin: Wij zullen waarlijk haar bewaker zijn (15:9) en¼ verbeterende datgene dat voorafgegaan is .(6:93).
De Koran (5:116) zuivert de heilige Profeet Jezus dan ook van alle vermeende goddelijkheid al dan niet in de bekende drie-eenheid:
En als ALLAH zeggen zal: O, Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: neem mij en mijn moeder als twee goden buiten ALLAH, zal hij (Jezus) zeggen: Glorie zij U, het betaamt mij niet datgene te zeggen wat ik geen recht had.
Vers 117 vervolgt aldus: Ik heb hun niets (anders) gezegd dan wat Gij mij hebt geboden, nl.: Dien ALLAH, mijn Heer en uw Heer, en ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, doch toen Gij mij hebt doen sterven (tawaffa) waart Gij de Waker over hen ..

In deze twee verzen wordt Jezus van alle blaam op goddelijkheid gezuiverd. Hier gebiedt hij zelfs die God te dienen die zijn Heer is en de Heer van zijn volgelingen waarmee hij zichzelf op een lijn stelt met de mensen. Ook getuigt Jezus hierin dat zolang hij in leven was er helemaal geen sprake was van goddelijkheid doch toen Gij mij hebt doen sterven (Tawaffa) ..

http://www.faaiin.nl/jezus01.htm
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:37
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Upke schreef op 24-06-2004 @ 22:22 :
Leuk, geef je daar ook nog argumenten voor of bewijzen of heb je ze niet? En stel dat jezus een moslim was. Waarom is het christendom dan ontstaan? Waarom zijn er dan 2 verschillende geloven geworden, verschillende geloven die nu oorlog hebben? Ben jij eigenlijk wel een Moslim, want je zegt altijd god dit god dat, maar ik hoor je nooit over allah iets zeggen. En nu zeg je weer dat jezus een moslim is??
Moslims geloven dat alle profeten moslims waren.

De bijbelse profeten waren allen moslims

Veel profeten uit het verleden ontvingen de ene religie van de islam (Soera 42:13) Wie waren deze profeten uit het verleden? Volgens de soera Het vee (Soera 6:83-86) zijn dit: Ibrahiem (Abraham), Ishaaq (Isaäk), Ja’qoeb (Jacob), Noeh (Noach), Dawoed (David), Soelaimaan (Salomon), Ajjoeb (Job), Joesoef (Jozef), Moesa (Mozes), Haroen (Aäron), Zakarieja (Zacharias), Jahja (Johannes de doper), ‘Isa (Jezus), Iljas (Elia), Isma’iel (Ismaël), Al-Jasa’ (Elisa), Joenoes (Jona) en Loet (Lot).

http://answering-islam.org.uk/Dutch/...oslimjezus.htm
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:41
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 26-06-2004 @ 18:32 :
[B]
Alle commentatoren zijn het met elkaar eens dat de Heilige Koran zijn originaliteit volledig heeft bewaard. ALLAH SWT zegt zelf daarin: Wij zullen waarlijk haar bewaker zijn (15:9) en¼ verbeterende datgene dat voorafgegaan is .(6:93).
Wij?
hoezo wij? allah is toch 1?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ik, en ik zeg dat elke geestelijke zijn eigen interpretatie heeft, het is onmogelijk via de mening van een persoon een feit uit een boek te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:14
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:41 :
Wij?
hoezo wij? allah is toch 1?
Meestal zegt een koning of iemand hoog "Wij". Dus iemand die een hoge positie heeft zegt "Wij", dus een soort majesteuze woord.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 17:57 :
De bijbel is slechts de wegwijzer naar God. Het is de Heilige eest die iedereens leidraad zou moeten zijn. jezus zei dan ook niet lees de bijbel zoals de schriftgeleerden. nee hij zei volg mij, hij zei dat de geest over de mensen zou komen die hem volgden.
Ik hoop wel dat je het Ot vooral persoonlijk opneemt en alles beziet in het licht van het NT vooral de eerste brief van johannes

vind je zondigen en seks hebben nou ook niet een lichtelijk schreve vergelijking?

Ja en Dat maakt liefdeslust nog niet zondig.

Is seks een verleiding van satan?
[/b]
ik zie geen reden waarom hij anders zou moeten zijn dan anderen wat dat betreft.


hij was ook mens.

Zie jij dan niet in dat als jezus iets kwam brengen, het wel die liefde was die daardwarsdoorheen keek?
die niet meteen zoals de farizeeen bang wegging omdat iemand gezondigd had zoals iedereen doet... maar vergeeft en altijd eerst naar het beste in de mens kijkt en pas later naar de zondes? Hij veroordeelt niemand en als hij oordeelt is het rechtvaardig en waarachtig zei hij.

Ik zeg ook niet nodig hebben.

wel verlangen naar dat geheel in God was, en hij mocht bevredigen. hij word ook vast niet voor niks beschreven als het meest mannelijke wezen dat ze ooit gevoeld hebben daar in bijnadoodervaringen.

Zo zie jij hem. hijzelf kijkt niet hoogmoedig neer, hij kijkt...

inderdaad ja, hij kijkt zoals een herder naar een kudde kijkt, met liefde, zonder te denken hoe veel hoog je wel staat, en hoeveel te min die en die persoon voor je is (en wie tot mij komt zal ik geenszins uitwerpen)

P.S. Ik wil wel MSN uitwisselen, ben jij misschien 'Man'? Isa is gebanned om een of andere reden dus ik kom zo terug. [/B]


deze discussie is zinloos. In de Bijbel staat nergens dat Jezus een vrouw en/of seks heeft gehad met die/een vrouw.
Dus kunnen we nu wel gaan speculeren maar dat heeft geen zin. Omdat er niks over staat ga ik ervan uit dat Jezus nooit een vrouw en/of seks heeft gehad.

Vanwege Zijn goddelijkheid betwijfel ik of Jezus ooit seks zou hebben gehad met een zondige vrouw. Hij zou 1 worden met die vrouw!!
De liefde die Jezus geeft is niet lichamelijk.

p.s. yep ik ben man
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:49
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Il organista schreef op 24-06-2004 @ 18:05 :
Als Christus zou zeggen dat het Christendom zou moeten ophouden te bestaan, zou ik stoppen met Christen-zijn. De reden waarom pastores geen vrouwen mogen hebben, is niet het feit dat Christus ook geen vrouwen had, maar enkele citaten van Paulus (1 Kor. 7) dat het een gave om ongetrouwd te blijven. Overigens vind ik deze katholieke regel niet goed, maar dat terzijde.

Christus kwam voor de Joden, maar omdat dezen hem hebben verworpen, is het heil onder de heidenen gekomen. Vandaar het Christendom (Beetje kort door de bocht, maar ik heb geen tijd om hele verhalen te typen). Lees voor de relatie Joden-Christen ook eens Romeinen 9 tot en met 11.
Als ze hem verworpen zouden hebben waarom aanbidden ze hem dan nu nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 27-06-2004 @ 12:13 :
deze discussie is zinloos. In de Bijbel staat nergens dat Jezus een vrouw en/of seks heeft gehad met die/een vrouw.
Dus kunnen we nu wel gaan speculeren maar dat heeft geen zin. Omdat er niks over staat ga ik ervan uit dat Jezus nooit een vrouw en/of seks heeft gehad.

Vanwege Zijn goddelijkheid betwijfel ik of Jezus ooit seks zou hebben gehad met een zondige vrouw. Hij zou 1 worden met die vrouw!!
De liefde die Jezus geeft is niet lichamelijk.

p.s. yep ik ben man
Dat de discussie zinloos is, komt doordat jij ongelovelijk kortzichtig naar je eigen argumenten blijft kijken. Ik heb met verschillende bronnen onderbouwt dat de Bijbel is aangepast om Jezus een goddelijk aanzien te geven. Als jij niet inhoudelijk deze argumenten kan weerleggen en alleen maar je eigen weerlegde argumenten blijft gebruiken is een discussie idd zinloos.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-06-2004 @ 18:05 :
Dat de discussie zinloos is, komt doordat jij ongelovelijk kortzichtig naar je eigen argumenten blijft kijken. Ik heb met verschillende bronnen onderbouwt dat de Bijbel is aangepast om Jezus een goddelijk aanzien te geven. Als jij niet inhoudelijk deze argumenten kan weerleggen en alleen maar je eigen weerlegde argumenten blijft gebruiken is een discussie idd zinloos.
Aangezien de kans dat dat zo is zeer dicht bij 1 ligt lijkt me deze discussie dan inderdaad zinloos.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:47
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
rspct schreef op 27-06-2004 @ 12:13 :
deze discussie is zinloos. In de Bijbel staat nergens dat Jezus een vrouw en/of seks heeft gehad met die/een vrouw.
Dus kunnen we nu wel gaan speculeren maar dat heeft geen zin. Omdat er niks over staat ga ik ervan uit dat Jezus nooit een vrouw en/of seks heeft gehad.

Vanwege Zijn goddelijkheid betwijfel ik of Jezus ooit seks zou hebben gehad met een zondige vrouw. Hij zou 1 worden met die vrouw!!
De liefde die Jezus geeft is niet lichamelijk.

p.s. yep ik ben man
en wat is er erg aan 1 te worden met die vrouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Aarde: oerknal of in 7 dagen??
Stanley
332 19-01-2009 07:19
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Levensbeschouwing & Filosofie een geloof
Kaas
11 18-05-2003 16:37
Levensbeschouwing & Filosofie wat de meeste christenen niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
7 26-11-2002 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.