Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2009, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik in het topic gegeven. Weet jij een betere manier om criminaliteitscijfers te vergelijken? Dan hoor ik die graag!
Ik heb nergens in dit topic een correlatie gezien tussen nivellering en criminaliteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2009, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nergens in dit topic een correlatie gezien tussen nivellering en criminaliteit?
Nou, ik heb gepostuleerd dat er een verband is tussen vertrouwen in de medemens en criminaliteit. Verder heb ik aangegeven dat in landen met hoge nivellering men veel vertrouwen heeft in de medemens.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik heb gepostuleerd dat er een verband is tussen vertrouwen in de medemens en criminaliteit.
Waarvoor geen bewijs is geleverd. Scandinavie is zo dun bevolkt dat de lagere criminaliteit daar gezocht moet worden. Je hebt het verband nergens aangetoond.
Citaat:
Verder heb ik aangegeven dat in landen met hoge nivellering men veel vertrouwen heeft in de medemens.
Maar wederom niet aangetoond.

Je voorbeeld gaat alleen op voor scandinavië en je negeert de bevolkingsdichtheid volkomen, terwijl er een correlatie is van 0.92 met de criminialiteit.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor geen bewijs is geleverd. Scandinavie is zo dun bevolkt dat de lagere criminaliteit daar gezocht moet worden. Je hebt het verband nergens aangetoond.


Maar wederom niet aangetoond.

Je voorbeeld gaat alleen op voor scandinavië en je negeert de bevolkingsdichtheid volkomen, terwijl er een correlatie is van 0.92 met de criminialiteit.
Bron voor die correlatie?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Bron voor die correlatie?
http://books.google.nl/books?id=AmlV...esult&resnum=1
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:07
Verwijderd
Lees de laatste alinea van die pagina eens.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Lees de laatste alinea van die pagina eens.
Het gaat er om dat er nog steeds een sterke correlatie is tussen criminaliteit en bevolkingsdichtheid en dat je Scandinavie daarom geen goede vergelijking is. Daarnaast ontbreekt ook ondersteuning voor de gevolgen van nivellering tov criminaliteit. De bewering is zo gammel als maar kan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er om dat er nog steeds een sterke correlatie is tussen criminaliteit en bevolkingsdichtheid en dat je Scandinavie daarom geen goede vergelijking is. Daarnaast ontbreekt ook ondersteuning voor de gevolgen van nivellering tov criminaliteit. De bewering is zo gammel als maar kan.
Wat is er gammel aan die bewering? Uiteraard zijn er ook andere factoren, maar het lijkt me zeker een belangrijke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Wat is er gammel aan die bewering? Uiteraard zijn er ook andere factoren, maar het lijkt me zeker een belangrijke.
Daar er nergens ondersteuning is voor de bewering is hij erg gammel, zoals ik al aangaf is je voorbeeld met scandinavie niet betrouwbaar te noemen. Maar mocht je andere ondersteuning hebben dan lees ik dat graag.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Daar er nergens ondersteuning is voor de bewering is hij erg gammel, zoals ik al aangaf is je voorbeeld met scandinavie niet betrouwbaar te noemen. Maar mocht je andere ondersteuning hebben dan lees ik dat graag.
Ik heb ondersteuning gegeven voor de bewering, daar ben je niet op ingegaan. Ik heb ook Nederland als voorbeeld genoemd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ondersteuning gegeven voor de bewering, daar ben je niet op ingegaan. Ik heb ook Nederland als voorbeeld genoemd.
Heb je ook nog onderbouwing in de vorm van een publicatie?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Heb je ook nog onderbouwing in de vorm van een publicatie?
Nee, ik heb weinig tot geen vertrouwen in de publicaties van psychologen, sociologen en economen, omdat het hier om disciplines gaat die zich nog uit de pseudowetenschap aan het werken zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 22:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, ik heb weinig tot geen vertrouwen in de publicaties van psychologen, sociologen en economen, omdat het hier om disciplines gaat die zich nog uit de pseudowetenschap aan het werken zijn.
Wat jouw manier is om te zeggen dat je stelling uit de lucht gegrepen was?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 23:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het optimum kan best hoger of lager liggen dan huidig maar dan nog is het ook zeer afhankelijk van beleid; je kan zeg 70% nominaal heffen en er zakjes M&Ms van kopen bij wijze van spreken of 40% en het totaal aan zorg, onderwijs infrastructuur e.d. besteden en dus uiteindelijk nominaal nuttiger bezig te zijn.

Alles valt of staat een beetje met je kabinet en daar zit mijn probleem dus net, al betwijfel ik dat je een mercedes een behoefte kan noemen als je al in een audi rijdt.

Misschien is dus niet zozeer de vraag wat investeer je collectief maar waar.

Mij lijkt wel een vergelijking met bv. duitsland, frankrijk of GB eerder op zijn plaats dan noorwegen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 07:43
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Nee, ik heb weinig tot geen vertrouwen in de publicaties van psychologen, sociologen en economen, omdat het hier om disciplines gaat die zich nog uit de pseudowetenschap aan het werken zijn.
Heb je anders een onderzoek wat voor jou uit een wel-relevante discipline komt? Bijvoorbeeld de biologische ethologie van verschillende taxa mensapen?

Ik heb al eerder gezegd dat ik een wetenschappelijke onderbouwing niet persé belangrijk vind, maar dit topic is juist wel met de opzet gekomen om hier op een serieuze manier op in te gaan, van alle kanten, dus een ondersteuning is denk ik hier zeker op zijn plaats. Ik denk niet dat een natuurkundige op dit gebied als expert op zijn woord geloofd zal worden.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Heb je anders een onderzoek wat voor jou uit een wel-relevante discipline komt? Bijvoorbeeld de biologische ethologie van verschillende taxa mensapen?

Ik heb al eerder gezegd dat ik een wetenschappelijke onderbouwing niet persé belangrijk vind, maar dit topic is juist wel met de opzet gekomen om hier op een serieuze manier op in te gaan, van alle kanten, dus een ondersteuning is denk ik hier zeker op zijn plaats. Ik denk niet dat een natuurkundige op dit gebied als expert op zijn woord geloofd zal worden.
Dat klopt, ik heb ook al aangegeven wat mijn onderbouwing is, en dat ik geen betere onderbouwing kan vinden omdat de "kale" criminaliteitscijfers extreem onbetrouwbaar zijn. Daarom heb ik LL ook uitgedaagd om een betere onderbouwing te vinden of één die mijn standpunt kan weerleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Yolanthe en Wesley Sneijder zoenend betrapt
lilvivi
15 20-05-2009 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.