Door gebruik te maken van Scholieren.com of door hiernaast op ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden en geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Als je niet alle cookies wilt toestaan, ga dan naar ‘instellingen aanpassen’ om dit in te stellen. Ben je jonger dan 16 jaar? Zorg dan dat je toestemming hebt van je ouders om onze site te bezoeken. Hier lees je alles over hoe wij omgaan met je privacy.

Oud 15-05-2020, 16:40
Jaxteller_king
M - Lid
Jaxteller_king is offline
Om te beginnen, ik ben nieuw hier.. Anyway let's get to it. Ik ga vaak naar de supermarkt bij mij in de buurt en iedere keer als ik daar kom werkt daar dus een (nogal knappe) meid. Ze kijkt me vaker aan en meestal sneaky in de winkel.. Vaker wil ik ook nog wel eens als het goed weer is (en ik tijd heb) even gaan zittten buite vlak bij de ingang, meestal met een vriend. En als ik dus buiten zit staart/kijkt ze vanuit binnen in de winkel echt veel naar me en soms ook best lang.. ze kijkt nooit naar de jongen die met me mee gaat, altijd naar mij.. Laatst leek het zelfs alsof dr mond half openviel.. (dat kon ik niet goed zien tho) t is al lastig om te zien hoe ze naar me kijkt vanuit binnen. Anyway, Ik wist haar naam omdat ze de jongere zus is van een meid die ik een heel klein beetje ken... (dr zus werkt er ook) Kijk en ik zal eerlijk zeggen, ik ben nogal verlegen en beetje social awkward en ik dacht eerst van ja, ze zal me wel raar vinden of iets.. Maar toen zei een van mijn vrienden "man je moet haar gewoon volgen op insta" dat durfde ik niet eens maar ja heb t toch geprobeerd. Na 2 dagen had ze mijn verzoek verwijderd helaas.... ik weet niet wat ik moet doen, zal ik een praatje maken met haar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2020, 16:51
Struilhuik
V - Lid
Struilhuik is offline
Denk je dat 't ooit kans van slagen heeft zónder praatje, dan?
Oud 15-05-2020, 17:10
DitIsEenNaam
15M - Lid
DitIsEenNaam is nu online
Citaat:
Om te beginnen, ik ben nieuw hier.. Anyway let's get to it. Ik ga vaak naar de supermarkt bij mij in de buurt en iedere keer als ik daar kom werkt daar dus een (nogal knappe) meid. Ze kijkt me vaker aan en meestal sneaky in de winkel.. Vaker wil ik ook nog wel eens als het goed weer is (en ik tijd heb) even gaan zittten buite vlak bij de ingang, meestal met een vriend. En als ik dus buiten zit staart/kijkt ze vanuit binnen in de winkel echt veel naar me en soms ook best lang.. ze kijkt nooit naar de jongen die met me mee gaat, altijd naar mij.. Laatst leek het zelfs alsof dr mond half openviel.. (dat kon ik niet goed zien tho) t is al lastig om te zien hoe ze naar me kijkt vanuit binnen. Anyway, Ik wist haar naam omdat ze de jongere zus is van een meid die ik een heel klein beetje ken... (dr zus werkt er ook) Kijk en ik zal eerlijk zeggen, ik ben nogal verlegen en beetje social awkward en ik dacht eerst van ja, ze zal me wel raar vinden of iets.. Maar toen zei een van mijn vrienden "man je moet haar gewoon volgen op insta" dat durfde ik niet eens maar ja heb t toch geprobeerd. Na 2 dagen had ze mijn verzoek verwijderd helaas.... ik weet niet wat ik moet doen, zal ik een praatje maken met haar?
er is maar een manier om er achter te komen.
Oud 15-05-2020, 17:11
PlezierigeDame
Lid
PlezierigeDame is offline
Als iemand jou echt leuk vindt, verwijdert diegene het volgverzoek meestal niet, maar laat deze hoogstens zo staan als die persoon je nog niet (goed genoeg) kent.
Oud 15-05-2020, 17:13
Struilhuik
V - Lid
Struilhuik is offline
Citaat:
Als iemand jou echt leuk vindt, verwijdert diegene het volgverzoek meestal niet, maar laat deze hoogstens zo staan als die persoon je nog niet (goed genoeg) kent.
Noem mij maar ouderwets maar waarom hecht je in godsnaam enige waarde aan een "volgverzoek" waar de dame in kwestie waarschijnlijk mee overspoeld wordt, naast de obligate dick pics en wat dies meer zij.

Dude moet haar gewoon normaal aanspreken en go from there.
Oud 15-05-2020, 17:16
DitIsEenNaam
15M - Lid
Citaat:
Noem mij maar ouderwets maar waarom hecht je in godsnaam enige waarde aan een "volgverzoek" waar de dame in kwestie waarschijnlijk mee overspoeld wordt, naast de obligate dick pics en wat dies meer zij.

wellicht is dit correct. als je haar nog nooit hebt gesproken kan het zijn dat je een beetje creepy overkomt, omdat je blijkbaar al wél haar insta-account hebt.
Oud 15-05-2020, 17:19
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Denk je dat 't ooit kans van slagen heeft zónder praatje, dan?
Nee natuurlijk niet haha.. Maar ik weet gewoon niet wat wel kan en wat niet. Kijk, mijn vrienden zeggen dat ik gewoon op dr moet afstappen en een praatje moet maken en als dat positief verloopt haar snap of nummer vragen.. Wil ik best doen maar ik weet niet goed hoe ik haar moet benaderen en wat ik moet zeggen.

Laatst gewijzigd op 15-05-2020 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 17:20
DitIsEenNaam
15M - Lid
Citaat:
Nee natuurlijk niet haha.. Maar ik weet gewoon niet wat wel kan en wat niet. Kijk, mijn vrienden zeggen dat ik gewoon op dr moet afstappen en een praatje moet maken en als dat positief verloopt haar snap of nummer vragen.. Wil ik best doen maar ik weet niet goed ik haar moet benaderen en wat ik moet zeggen.
denk je dan dat wij dat wel weten?
Oud 15-05-2020, 17:27
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Nee maar miss heeft iemand gewoon wat advies?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 17:31
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:

Ja oke je hebt hier gewoon een goed punt. Zal wel te maken hebben dat ik onzeker ben.. Ik zal dr dan sws in real life spreken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 17:35
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
wellicht is dit correct. als je haar nog nooit hebt gesproken kan het zijn dat je een beetje creepy overkomt, omdat je blijkbaar al wél haar insta-account hebt.
Ja kijk daarom wou ik het dus eerst ook niet doen.. Daarom lijkt me een DM sturen ook niet zo'n strak plan..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 17:45
Destruct!
69V - Lid
Destruct! is offline
Citaat:
denk je dan dat ik dat weet*
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 20:48
Jaxteller_king
M - Lid
Maar ja dan zal ik proberen een praatje te maken aankomende week. Helaas wel paar dagen wachten maar is niet anders... tenzij een DM sturen goed idee is maar dat betwijfel ik. Tenzij iemand hier miss wat weet? Thanks anyway
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 20:55
PlezierigeDame
Lid
Citaat:

dit is de shit tegenwoordig
Oud 15-05-2020, 22:27
Peppa
Lid
Peppa is offline
Citaat:
Die jongen vraagt om advies, geen onnodige domme opmerkingen van jou.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2020, 06:13
DitIsEenNaam
15M - Lid
Citaat:
Die jongen vraagt om advies, geen onnodige domme opmerkingen van jou.
Dom is subjectief
Oud 17-05-2020, 22:14
Jaxteller_king
M - Lid
Hallo iedereen, Ik heb het er met een vriend van me overgehad en gevraagd van "goh hoe zou ik haar het beste kunnen benaderen en wat zou ik het beste kunnen zeggen?" Hij zei dit: zeg gwn hey, en wacht totdat ze kijkt maar niet te lang wachten en zeg dan gewoon "je ziet er prachtig uit" en dan stel je je voor bijv "Btw ik ben ___" als ik eerlijk ben lijkt me dit geen goed plan en komt dat nogal raar over, ofniet? Kijk ik vraag het liever nog even hier wat jullie mening is en als het dus geen goed idee is, wat ik dan het beste kan zeggen..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2020, 11:28
Enilorac
Lid
Enilorac is offline
Ik zou het echt heel creepy vinden als het eerste wat iemand tegen mij zegt "Je bent prachtig" zou zijn. Je kunt toch wat gewone kletspraat doen? "Goh, wat is het rustig vandaag," iets over het weer, een welgemeend(!!!) compliment of iets anders eenvoudigs. Niet te moeilijk, het hele idee dat je iemand met één zin voor je kunt laten vallen zoals in de films is echt belachelijk en overtrokken en niet waar. Hou het laagdrempelig en niet te moeilijk. Lach een volgende keer dat ze kijkt eens naar haar, zwaai een keer, maak contact. Nodig haar eens uit om na haar werk er bij te komen zitten (en jaag die vriend dan na tien minuten weg), of als ze niet alleen wil, met een vriendin van haar er bij (en jaag dán die die vriend niet weg).
Oud 18-05-2020, 13:14
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Ik zou het echt heel creepy vinden als het eerste wat iemand tegen mij zegt "Je bent prachtig" zou zijn. Je kunt toch wat gewone kletspraat doen? "Goh, wat is het rustig vandaag," iets over het weer, een welgemeend(!!!) compliment of iets anders eenvoudigs. Niet te moeilijk, het hele idee dat je iemand met één zin voor je kunt laten vallen zoals in de films is echt belachelijk en overtrokken en niet waar. Hou het laagdrempelig en niet te moeilijk. Lach een volgende keer dat ze kijkt eens naar haar, zwaai een keer, maak contact. Nodig haar eens uit om na haar werk er bij te komen zitten (en jaag die vriend dan na tien minuten weg), of als ze niet alleen wil, met een vriendin van haar er bij (en jaag dán die die vriend niet weg).
Dankjewel voor de tip! Haha en idd iemand meteen voor je laten vallen met zo'n gare openingszin is gwn onzin. Ik zal kijke waarover ik een praatje zou kunnen maken! Maar aangezien ze in de winkel werkt, zou ik niet anders ook gewoon voor iets kunnen vragen dat ik "zoek" en dan erna gwn dus een kort praatje maken over het weer of iets anders? En zoja, zou ik dr snap kunnen vragen bij zo'n kort gesprek of beter wachten tot een andere keer? (Sorry voor mijn vele vragen) probeer me een beetje voor te bereiden.

Nogmaals dank!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2020, 13:31
Enilorac
Lid
Enilorac is offline
Zou je niet eerst gewoon contact maken? Gewoon een beetje kletsen? Dat.kan uiteraard door te vragen naar waar iets staat, en hopen dat het vanuit daar makkelijk kletsen is. Na verloop van tijd kun je best haar snap of insta vragen, maar ik zou eerst zorgen dat je al een paar keer met haar gekletst hebt. Vooraan beginnen!

Maar - ik ben echt wel een aantal jaar ouder, dus ik weet niet hoe belangrijk snap en instagram is in het leggen van contact bij jongeren. Misschien klink ik wel als een oud wijf en moet je gewoob meteen haar snap vragen.
Oud 18-05-2020, 14:04
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Zou je niet eerst gewoon contact maken? Gewoon een beetje kletsen? Dat.kan uiteraard door te vragen naar waar iets staat, en hopen dat het vanuit daar makkelijk kletsen is. Na verloop van tijd kun je best haar snap of insta vragen, maar ik zou eerst zorgen dat je al een paar keer met haar gekletst hebt. Vooraan beginnen!

Maar - ik ben echt wel een aantal jaar ouder, dus ik weet niet hoe belangrijk snap en instagram is in het leggen van contact bij jongeren. Misschien klink ik wel als een oud wijf en moet je gewoob meteen haar snap vragen.
Ah oke dan weet ik dat, bedankt. Ja social media is voor de meeste erg belangrijk ja dat klopt.. voor mij niet zo, ik hou het ook liever in real life maar ik dacht eerst dat het miss creepy is een meid te benaderen maar dat ligt er dus gwn aan hoe je het doet. Verder, ik ben 18 en zij zal begin 20 zijn gok ik.. verschillen niet veel zover ik weet. Gelukkig
Met citaat reageren
Oud 18-05-2020, 14:34
Enilorac
Lid
Enilorac is offline
Ik zou eerst zorgen dat je contact met haar hebt en dat je een wat casual praatje met elkaar kunt maken. Voor hetzeflde geld knap je na 3 zinnen op haar af omdat ze weetikveelwat is. Weet je dat ook weer

Ik had he tniet over jullie leeftijd onderling, maar over die van mij. Ik ben 31 (en heb al tien jaar een relatie) dus ik heb geen idee hoe het flirten en contact leggen tegenwoordig gaat.

Succes!
Oud 18-05-2020, 21:57
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Ik zou eerst zorgen dat je contact met haar hebt en dat je een wat casual praatje met elkaar kunt maken. Voor hetzeflde geld knap je na 3 zinnen op haar af omdat ze weetikveelwat is. Weet je dat ook weer

Ik had he tniet over jullie leeftijd onderling, maar over die van mij. Ik ben 31 (en heb al tien jaar een relatie) dus ik heb geen idee hoe het flirten en contact leggen tegenwoordig gaat.

Succes!
Haha ja ik zal mn best doen! toevallig kwam ik dr vanavond tegen. Ze liep met de hond te wandelen en mn broer en ik met wat vrienden kwamen met de auto langs dr gereden. Ik zei ook nog hey dat is.... en hij toeterde ook nog op dr haha, ik voelde me ram awkward hahah. Maar zou ik miss niet kunnen zeggen (nadat ik heb gevraagd waar iets ligt) van hey, kan me ook vergissen maar ik dacht dat ik jou gister ben tegen gekomen? En iets zegge van ja leuke hond (Of zoiets in de buurt..) Miss dat je zo ook wel n fun gesprek hebt haha
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 22:48
Jaxteller_king
M - Lid
Hey, heb een update. Gister was ik in de supermarkt waar ze dus werkt. Ik was met een vriend maar het was zo druk dat ik gister maar niks heb gedaan. Ik stond met die vriend ff te praten en ineens moest ze ff iets pakken ofzo maar dat was echt vlak naast mij maar ik stond dus half naar dr toe met mn rug omdat ik met die vriend een gesprek had. Ze was me echt serieus vollop aan het kijken, en ik geloof dat ze extra langer bleef staan. Naderhand liep ze terug naar t gedeelte waar ze vakken aan het vullen was en toen kwam ik in haar buurt en wou ik het vragen maar ja het was zo druk... anyway, ik merkte dat ze veel keek en zelfs n beetje verlegen/nerveus werd. Ze kijkt echt veel naar me als ik niet kijk.. vervolgens sta ik buite met die vriend van me en was zij ook net klaar dus fietste ze langs ons maar heel rustig en ze keek niet echt maar ze had wel echt zo'n verlegen gezicht ofzo, leek bijna alsof ze moest blozen haha.

Nu komt t!

Vandaag had ik nog wat tijd over dus ben ik alleen gegaan, naar dr toe gegaan en gevraagd of ze hadden waar naar ik opzoek was maar ze zei nee als t goed is niet (ze had een super lieve glimlach alsof ze gwn wou dat ik dr aansprak haha) Toen ineens zei ze ja w8, kom anders ff mee dus ben dr achterna gelopen naar zo'n gangetje waar t rustig was en ja ze zei "ah nee staat er echt niet" dus ik zo "oh ja maakt niet uit" en toen dacht ik "hey nu grijp ik mijn kans...." niemand was daar dus ik vroeg dr, kan het zijn dat ik je ben tegen gekomen in.... daarop moest ze lachen en zei ze "ja zou kunnen". Ik zo, ja je liep met je hond.. ik zag je lopen maar ik zat in de auto en ja beetje gepraat over de soort hond en gelachen enz. Helaas niet heeeeel lang maar is te begrijpen, het is dr werk.. ik had het eerst niet eens in de gaten maar we stonden echt best dicht bij elkaar, dat was geen 1,5 m afstand maar ja... ze leek het niet erg te vinde en ik vond t ook niet erg ik zei dus "bedankt voor de hulp evengoed" waarop ze zei "ahh ja geen probleem" met n lieve verlegen lach. Dus ging gelukkig goed. Snap vragen was niet zo'n goeie timing aangezien ik merkte dat ze langzaam terug moest lopen naar waar ze stond. dus wat nu? wat zou ik de eerst volgende keer kunnen doen? want ik vind haar eig echt wel leuk
Met citaat reageren
Oud 21-05-2020, 10:00
Struilhuik
V - Lid
Struilhuik is offline
Goed dat je haar één op één hebt gesproken, beetje matig van die drive by-actie.

Een cringy openinszin kan uitstekend werken, als je het met humor en wat flair brengt. Zo uit mijn hoofd, als je haar weer in de winkel ziet werken, vraag haar "Hoi, ik ben op zoek naar iets wat jij lekker vindt om samen met mij te gaan drinken" of zo. Lach er bij, ga niet onzeker staan stamelen maar besef dat het corny is en own het gewoon, glimlach, oogcontact, plezier beleven aan het moment zelf.

Overigens zou ik niet teveel zoeken in dingen als wel of geen 1.5m afstand houden.
Oud 21-05-2020, 23:03
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Goed dat je haar één op één hebt gesproken, beetje matig van die drive by-actie.

Een cringy openinszin kan uitstekend werken, als je het met humor en wat flair brengt. Zo uit mijn hoofd, als je haar weer in de winkel ziet werken, vraag haar "Hoi, ik ben op zoek naar iets wat jij lekker vindt om samen met mij te gaan drinken" of zo. Lach er bij, ga niet onzeker staan stamelen maar besef dat het corny is en own het gewoon, glimlach, oogcontact, plezier beleven aan het moment zelf.

Overigens zou ik niet teveel zoeken in dingen als wel of geen 1.5m afstand houden.
Ah dankje voor het idee! Ik dacht eerst zelf miss gwn nog wat te vragen over dr hond of zeggen dat ik vergeten was welke soort het is en ik me het nog steeds afvroeg enz. Beetje interesse tonen eig.. maar ik ben aan het denken om morgen te gaan en als ze dr is het dan te doen, en gwn dr snap vragen in dat gesprek. Of is morgen te snel om weer te gaan? Ik verheug me er eig best wel op namelijk. P.s dat van die 1.5 m afstand zei ik gwn beetje voor de fun. Ik zoek er niks achter haha
Met citaat reageren
Oud 22-05-2020, 08:52
Struilhuik
V - Lid
Struilhuik is offline
Nou, ik zou vooral meteen duidelijk maken dat je met haar op date wilt. Die interesse kan veel beter op een concrete date worden getoond, als jullie er rustig voor gaan zitten (en zij niet aan het werk is).
Oud 22-05-2020, 09:28
Jaxteller_king
M - Lid
Citaat:
Nou, ik zou vooral meteen duidelijk maken dat je met haar op date wilt. Die interesse kan veel beter op een concrete date worden getoond, als jullie er rustig voor gaan zitten (en zij niet aan het werk is).
Klopt! Zal kijken hoe het loopt. Ik wil dr sws nog op date vragen ja
Met citaat reageren
Oud 22-05-2020, 10:00
PlezierigeDame
Lid
Dit is echt een hele schattige topic
Oud Gisteren, 22:44
Jaxteller_king
M - Lid
Hoi. Dus heb weer een heel verhaal..

Ben vandaag naar de supermarkt gegaan kijken of ze er eig wel was en zo ja, dan spreek ik dr... nou ze was er gelukkig. Ik loop binnen en meteen had ze me al gezien en keek ze al naar me maar ik deed alsof ik van niks wist en ging eerst ff drinken pakken. Nou daarna wou ik naar haar toe lopen maar het was weer erg druk waar zij stond.. dus ik maar even wachten.. Ik merkte dat ze me echt veel aan keek maar dan ook soms snel weg kijkt ofzo. Nou ja ineens was ze weg het magazijn in en t duurde zolang dus ben ik maar gaan afrekenen en buiten gaan staan, wat drinken enz... nou toen zag ik haar richting de uitgang lopen en een kar pakken. Ze ging zelf ff boodschappen doen maar ze keek echt alweer naar mij toe. Dus ja uiteindelijk kwam ze naar buiten met haar boodschappen en pakte haar fiets.. ik dacht "zou ik naar dr toe lopen of is dat creepy?" Dus deed t maar niet. Ze pakt de fiets en komt richting mij, en kijkt en zegt meteen hoi maar beetje verlegen gezicht leek t. Dus ik natuurlijk ook meteen hoi terug zeggen en ik zei gelijk "ff n vraagje he". Ik begon toch weer ff over de hond van dr, welke soort enz en toen werd ze ineens super vrolijk leek het wel. Ze moest gelijk lachen.. nou ja beiden weer gelachen. Komt t volgende... ik wou me nog gaan voorstellen (ja heb ik nog niet kunnen doen) en haar vragen om dr snap of een keer iets te doen (dat zou er gwn aan liggen wat in mij opkomt). Dus het ging over dr soort hond enz, zette ze dr fiets zelfs beetje aan de kant tegen zo'n railing aan om met mij te kunnen praten.. begon mijn linker oog ineens zo spastisch te trillen. Ik werd dus natuurlijk ram nerveus daardoor bang dat het raar uitzag en er viel ff 'n kleine stilte omdat ik niks meer durfde te zeggen met dat klote oog van mij dus pakte ze de fiets weer en ik merkte dat ze weer wou gaan dus zei ik maar "fijne avond he" met n glimlach haha. Maarja punt is.. ben nog niet ver gekomen zo. Dit was letterlijk mijn kans om haar te vragen iets te doen of haar snap te vragen... doe ik het niet. Kijk ik ben haar echt leuk gaan vinden en kan gewoon niet meer tegen het wachten.. Ik weet dat ze er vrijdag meestal is, dus wil ik vrijdag toch maar weer gaan en ja idk... Me toch dan maar voorstellen en dan gwn direct zijn en haar snap of iets vragen.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is.

Laatst gewijzigd op Gisteren om 23:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten