Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 23:45
verwarmingssysteem
verwarmingssysteem is offline
Hoi,

Eigenlijk moet ik jullie niet lastig vallen met mijn problemen, maar ik moet toch mn hart luchten, dus sorry.... Ik heb een probleem waar ik met niemand over durf te hebben. Ik heb namelijk het probleem dat ik nooit op een meisje durf af te stappen. Ik heb het idee dat niemand mij wilt en dat ik, als ik het probeer, toch alleen maar afgewezen wordt, ik denk namelijk heel negatief over mezelf. Het gevolg hiervan is dat meisjes die ik leuk vind vaak al met iemand anders vandoor gaan en dat ik dan weer alleen overblijf en dat ik daardoor alleen nog maar pessimistischer word. Mn vrienden proberen mij ervan te overtuigen dat ik niet zo pessimistisch moet doen, maar ik krijg het maar niet uit mn hoofd. Ook heb ik het probleem dat ik me niet durf te uiten. Als ik een meisjes leuk vind zal ik bv niet proberen oogcontact te krijgen, want ik heb het idee dat als ze te lang naar me kijken ze me toch weer niks gaan vinden. Ook als ik op school loop kijk ik zowat niemand aan, omdat ik dat niet durf, het gevolg hiervan is dat heleboel mensen denken dat ik een koele kikker ben die nergens interesse in heb, maar dat is juist niet zo!!! Ik wil graag een vriendin, maar het lukt me maar niet om de eerste stap te zetten, de zelfvertrouwen is er niet :-( Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en of jullie me misschien advies kunnen geven........................

Doei en alvast bedankt

Arjan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 23:48
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Probeer toch is oogcontact. Het is een mooie eerste stap. Zodra je oogcontact hebt, zal je je heel vreemd en ongemakkelijk voelen. Daar moet je tegen vechten.

.. het is een ietwat makkelijkere stap, dan gelijk op een meisje afstapt .. vind ik persoonlijk .. omdat je dan niks hoeft te zeggen, alleen maar hoeft te kijken ..

..

.. en als je dat hebt overwonnen, en ze kijkt terug op een positieve manier, zal het erop af stappen misschien makkelijker gaan, ..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 00:22
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Dat zegtie net allemaal zelf, en dat dat juist niet lukt!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 07:28
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
http://www.masterflirt.nl/
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 08:30
kimmieeee
kimmieeee is offline
ja maar je moet het gewoon proberen!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:44
kirsten
kirsten is offline
Er zijn meisjes die stoere jongens leuk vinden (die direct op ze afstappen en laten blijken dat ze wel eens willen zoenen) en dan zijn er meisjes die verlegen jongens wel iets vinden hebben (jongens die niet meteen op je afkomen, maar ff kijken proberen, en dan bij ze in de buurt komen en kijken of zij interesse heeft...). Kijken kan geen kwaad. Dat zal je moeten overwinnen, maar ik ben er zeker van dat je niet iedereen verveelt. (er zijn zullen natuurlijk mensen zijn die je niet leuk of interessant vinden, maar da's toch een kwestie van smaak, toch?)

Probeer het een paar weekjes achter elkaar met oogcontact en er extra goed uit te zien... En als ze reageert, ga 's met haar praten en dan zal het wel vanzelf komen.

Je hoeft echt niet te denken, dat je oninteressant, lelijk ofzo bent, het is je innerlijk dat je mooi maakt en je uitstraling. Na 20 jaar ziet het er toch maar verrimpeld en lelijk uit. Meisjes kijken meer naar uitstraling, dus probeer er vriendeljik en lief uit te zien (en dat zal je wel zijn, dus geen probleem) en denk niets slechts van jezelf, want dat straal je uit. Het zal wel lukken, dat zal je wel zien. Het zal misschien wat langer duren, maar het zal wel komen.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 14:57
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
kheb ongeveer hetzelfde probleem als jij....behalve dat ik wel nog oogcontact durf te maken, maar daarmee houd het ook echt op, zelfs als ik een jongen mij leuk vind durf ik nog geeneens te zeggen dat ik hem leuk vind ...........naja dáárdoor ben ik dus wel het een jongen misgelopen die ik super leuk vind maja kzou dus nie echt weten wat je daar tegen moet doen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 16:24
15 Enrique
15 Enrique is offline
Idd, gewoon oefenen met oog kantact maken. Natuurlijk is dat de eerste keer best wel eng, maar als je gewoon oefent bij meiden die je niet kent en op wie je niet zo valt. Bijvoorbeeld op vakantie, daar kun je een enorme blunder maken, en niemand weet er van. En als het nog niet lukt, gewoon doorgaan. Van je fouten leer je, heb zelf geloog ik elke mogelijk blunder wel eens een keertje gemaakt. Maar Daardoor kan ik me bij het maken van zo'n bloeper er wel makkelijk uit lullen.
En geloof me nou maar, als je gewoon eens wat probeert durf je de volgende keer weer wat verder te gaan. Dus gewoon wachten en oefenen.
__________________
B.B.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 10:15
Verwijderd
Tjah, das lastig...

Maar iemand aankijken is de normaalste zaak van de wereld! Laat me raden: Meisjes waar je niet in geinteresseerd bent, kijk je wel gewoon aan? Dat probleem heb ik ook gehad, maar dan bij jongens natuurlijk

Aankijken is niet erg, misschien wel eng..
Het makkelijke bij oogcontact.. is dat je geen afwijzing kan krijgen. Als je meteen naar een meissie toestapt kan ze je afwijzen, bij oogcontact niet...

Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen, wanthet is iets dat je toch zelf moet doen... Ik kan je alleen maar zeggen dat je bij oogcontact helemaal geen enkel risico loopt op een afwijzing of iets dergelijks...

Stap in ieder geval niet zomaar op een meisje af. 1: omdat je dan dus wel snel afgewezen kan worden. 2: omdat jij waarschijnlijk helemaal niet om kan gaan met een situatue waarin je niet bent afgewezen...

Bouw het rustig op! Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.
Ieke
0 03-08-2005 20:53
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 17:06
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 14:23
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.