Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2009, 03:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Binnenland

Acht gevangenissen dicht
dinsdag 19 mei 2009
Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie maakte dinsdag bekend dat de komende jaren acht gevangenissen sluiten en twaalhonderd banen in het gevangeniswezen verdwijnen. ANP

Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie maakte dinsdag bekend dat de komende jaren acht gevangenissen sluiten en twaalhonderd banen in het gevangeniswezen verdwijnen. ANP

DEN HAAG (GPD) – Het ministerie van Justitie sluit de komende jaren acht gevangenissen, waaronder Doetinchem. Ook verdwijnen er twaalfhonderd banen in het gevangeniswezen. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie vandaag bekendgemaakt. Ze hoopt gedwongen ontslagen te voorkomen door natuurlijk verloop en door bewaarders te begeleiden naar ander werk.

Het sluiten van de acht gevangenissen is nodig om het huidige overschot aan cellen terug te brengen. Eind dit jaar al worden de gevangenissen Noordsingel in Rotterdam (295 plaatsen), delen van de gevangenis in Scheveningen (282) cellen) en de gevangenis Blakenbosch in Veenhuizen (272 plaatsen) gesloten.


In 2012 volgen de penitentiaire inrichtingen Schutterswei in Alkmaar (122 plaatsen), ’t Keern in Hoorn (27 plaatsen), Maashegge in Overloon (216 plaatsen), de beperkt beveiligde inrichting in Doetinchem (50 plaatsen) en een afdeling van de gevangenis in Vught (82 plaatsen). Geplande nieuwbouwprojecten gaan, behalve in Zaanstad, niet door.

België
Albayrak overlegt nog met de Belgische justitie over het opsluiten van vijfhonderd Belgische gedetineerden in de gevangenis van Tilburg. Anders dan Nederland kampt België momenteel met een cellentekort, waardoor criminelen moeten worden heengezonden.


Door de overplaatsing van Belgische gedetineerden kan Nederlands gevangenispersoneel langer aan het werk worden gehouden. Een andere maatregel waardoor meer bewaarders hun baan kunnen behouden, is het terugbrengen van het aantal meerpersoonscellen.

Naast het terugdringen van het cellenoverschot wil Albayrak ook een grotere buffer om de wisselende vraag naar celcapaciteit beter op te kunnen vangen. Nu bedraagt die buffer nog ruim acht procent van het totale aantal cellen, maar dat moet ruim dertien procent worden.
Belgische gedetineerden importeren om het cellenoverschot te keren
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2009, 09:10
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik stel voor om ze te verbouwen en er lijfstrafcentra van te maken. Sloop tussen ieder paar celblokken de muren uit en je houdt ruime martelkamers over. Cipiers kunnen als beulen functioneren, de administratie blijft hetzelfde. Voor de kleinere vergrijpen komen lichte martelingen zoals bijna-verdrinking en duimschroeven te staan, voor de zware vergrijpen mogen nieuwe, creatieve methoden ontwikkeld worden. Van de eetzaal maken we dan een openbare executiekamer, met ruimte voor een guillotine, vijf galgen, shooting range voor een executiepeloton, twee stoelen en een aparte gaskamer. Dit kost allemaal een stuk minder omdat criminelen geen feestmaal meer krijgen, maar in het beste geval water en brood en ze mogen hun PlayStation niet meenemen. Ik denk dat we met 4 van zulke centra wel voldoende hebben, dus kunnen 4 gevangenissen alsnog tegen de vlakte. Hier maken we dan de -uiteraard bijbehorende- heropvoedingscentra van, waar jonge delinquenten leren hoe het wél moet, en met wie ze níet moeten omgaan.

Nederland zal floreren als nooit tevoren.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 12:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Justitie gebruikt modellen en die hebben zowel het tekort van vroeger als het overschot van nu hebben voorspeld, maar toch denkt mevrouw albayrak dat het nu echt zo zal gaan als dat ze denkt dat het zal gaan.

Needless to say dat mij dat erg onwaarschijnlijk lijkt bij iemand die zo weinig realiteitsbesef heeft.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 13:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gevangenen tekort? Leggen we toch gewoon de drempel van criminaliteit wat lager?
Anders zie ik nog wel mogelijkheden voor studentenkamers ;-)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 13:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Heeft Albayrak eigenlijk overwogen dat het ook kan komen door de absoluut en relatief zeer lage pakkans in Nederland? Van de winkeldieven blijft driekwart onbestraft, en vreemd genoeg hebben ook geweldsmisdrijven, zedenmisdrijven en zware misdaden als moord dergelijke cijfers.

Waarschijnlijk zouden we zo weer een cellentekort hebben als de pakkans werd opgekrikt tot acceptabele hoogtes.

Maar ze zet liever midden in een economische crisis meer dan 1000 man op straat...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 15:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Heeft Albayrak eigenlijk overwogen dat het ook kan komen door de absoluut en relatief zeer lage pakkans in Nederland? Van de winkeldieven blijft driekwart onbestraft, en vreemd genoeg hebben ook geweldsmisdrijven, zedenmisdrijven en zware misdaden als moord dergelijke cijfers.

Waarschijnlijk zouden we zo weer een cellentekort hebben als de pakkans werd opgekrikt tot acceptabele hoogtes.

Maar ze zet liever midden in een economische crisis meer dan 1000 man op straat...
Ik weet het niet; maar bij Albayrak heb ik altijd het idee dat overwegen niet een van haar sterkste punten is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 22:48
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 23:01
bartieboy
bartieboy is offline
laat de cellen dan opvullen met duitsers en belgen... verdienen wij wat extra geld en zijn hun ook weer blij, niemand verliest zijn baan en is goed voor internationale contacten
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 23:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
laat de cellen dan opvullen met duitsers en belgen... verdienen wij wat extra geld en zijn hun ook weer blij niemand verliest zijn baan en is goed voor internationale contacten
Hoezo veronderstel je dat er een tekort aan criminelen is dan?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 01:07
Verwijderd
Waarom maken ze er geen studenten woningen van?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 11:23
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Als ze eens echt zouden gaan straffen, dan was er een cellentekort
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 13:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Inderdaad, waarom heffen ze niet gevangenissen op in plaatsen met een groot woningtekort.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:05
bartieboy
bartieboy is offline
die studentenwoningen zouden weinig zin hebben he! er zijn nu al te veel huizen die niet verkocht worden. dan wil jij 8 complexen gaan verkopen!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
die studentenwoningen zouden weinig zin hebben he! er zijn nu al te veel huizen die niet verkocht worden. dan wil jij 8 complexen gaan verkopen!
Een studentenkamer is dan ook precies hetzelfde prijssegment als een vrijstaande eengezinswoning....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 07:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline

He gezellig ja.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 08:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Nouja, in de Bijlmerbajes wonen ongeveer half zo veel mensen als in het studentencomplex wat iets kleiner is en er pal naast staat. En ik vind dit er inderdaad wel gezelliger uitzien.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 15:18
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Best gezellig ja, die gevangen hebben het nog niet zo slecht. Ik zou de hele dag gaan trainen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 09:28
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Nou, dat beeld zou ik niet direct associëren met gezelligheid.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2009, 10:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou, dat beeld zou ik niet direct associëren met gezelligheid.
Sloop de tralies en het ziet er beter uit dan waar ik in woon hoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 10:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline


Studentenwoningen in Amsterdam.

Je zou natuurlijk wel muren moeten doorbreken en het moeten verbouwen. Als je twee cellen aan elkaar maakt heb je toch mooi een kamer van 22 vierkante meter

Is dit overschot an cellen trouwens niet ontstaan door meerdere mensen op een el te plaatsen? Als je dat terugdraait zal het probleem dan ook wel oplossen, misschien.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 30-05-2009 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 10:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Sloop de tralies en het ziet er beter uit dan waar ik in woon hoor.
Om depressief van te worden
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 15:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Studentenwoningen in Amsterdam.

Je zou natuurlijk wel muren moeten doorbreken en het moeten verbouwen. Als je twee cellen aan elkaar maakt heb je toch mooi een kamer van 22 vierkante meter

Is dit overschot an cellen trouwens niet ontstaan door meerdere mensen op een el te plaatsen? Als je dat terugdraait zal het probleem dan ook wel oplossen, misschien.
laat die lekker met 2 of meer op een cel.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 18:05
Verwijderd
Je huis/kamer is zo gezellig als hoe je het inricht.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 21:58
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Sloop de tralies en het ziet er beter uit dan waar ik in woon hoor.
Des te meer stimulans om je studie z.s.m. af te maken.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 10:45
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Des te meer stimulans om je studie z.s.m. af te maken.
Meid, ik ben het met je eens.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2009, 11:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Des te meer stimulans om je studie z.s.m. af te maken.
quote van de dag
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Sloop de tralies en het ziet er beter uit dan waar ik in woon hoor.
Het ziet er ook beter uit dan mijn 10 vierkante meter, maar ik kan wel naar buiten wanneer ik wil
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 12:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Criminelen te weinig?

Citaat:
'Politie kent helft jonge Marokkaanse mannen Rotterdam'

ROTTERDAM - De meerderheid (55 procent) van de Marokkaans-Nederlandse mannen tussen de 18 en 24 jaar in Rotterdam is wel eens in aanraking geweest met de politie. Onder Antillianen en Surinamers in de Maasstad ligt dat percentage op 40.

Van Turks-Nederlandse mannen is 36 procent wel eens verdacht van een delict. Van de autochtone Rotterdammers is ruim 18 procent bekend bij de politie.


Dat heeft hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk in zijn afscheidsrede gesteld. Een woordvoerder van de Universiteit Utrecht bevestigde donderdag daarover berichtgeving in de Volkskrant.

Schrikbarende cijfers

Bovenkerk sprak van schrikbarende cijfers. Volgens hem worden misdaadcijfers al jaren verkeerd berekend, waardoor deze lijken mee te vallen.

Bovenkerk stelt dat 90 procent van de Marokkanen in herhaling valt. De kans op recidive bij autochtone Rotterdammers is 60 procent.

Koppeling

Omdat Rotterdam sinds enkele jaren de etnische achtergrond van jongeren registreert en deze koppelt aan onder meer politiegegevens, kon voor het eerst worden berekend hoe vaak jongens in aanraking waren geweest met de politie.

Bovenkerk veronderstelt dat in andere steden dezelfde cijfers gelden omdat hij daar dezelfde geluiden hoort.

Te simpel

In het interview met De Volkskrant zegt hij tevens dat 'het misdaadprobleem afdoen als enkel een etnisch of cultureel probleem te simpel is'.
http://www.nu.nl/algemeen/2001774/po...rotterdam.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 12:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ander topic gatara.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ander topic gatara.
Nee, want zie mijn commentaar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, want zie mijn commentaar.
Jawel, maar straks wordt dit ook een integratie en immigratietopic
En er zijn natuurlijk niet écht criminelen te weinig
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 14:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Criminelen te weinig?
55% eah? Is dat nu die kleine groep die het voor al die andere verpest.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 15:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
55% eah? Is dat nu die kleine groep die het voor al die andere verpest.
Dat zou kunnen als een zeer overgrote meerderheid niet-criminelen zijn in de leeftijd tussen 0-18 en 24-120.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
volgens mij is 100% welleens verdacht geweest van een "delict"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
volgens mij is 100% welleens verdacht geweest van een "delict"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2009, 18:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
er is altijd wel iemand die denkt dat jij ooit iets heb gedaan; derhalve wordt je verdacht van het delict...

wat ik wil zeggen is dat ik geen aarsch heb aan cijfers hoe vaak iemand in aanraking met de politie is gekomen, heck zelfs cijfers over veroordelingen kan je meer dan eens sceptisch bekijken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 13:18
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Citaat:
[afbeelding]

He gezellig ja.
Zou toch een prima 'Friends' wooncomplex worden!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 13:37
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik zou juist meer gevangenissen maken. De pakkans is hier 0,5 procent. En zelfs als je gepakt wordt heb je altijd nog profijt van typfouten in dossiers en andere falende rechtgeving. De politie meer macht geven, de rechtstaat afbreken en er ECHT iets van gaan maken. Taakstraffen (de naam straf is geweldig gevonden, maar het komt er gewoon op neer dat je een paar taakjes vervuld nadat je iemand vermoord, verkracht hebt mits er geen typfouten waren uiteraard) door werklozen laten doen als het werk waarvoor ze geld ontvangen. En de criminelen natuurlijk hun taakstraffen ontnemen en het ECHTE straffen laten worden. Sowieso pleit ik voor herziening van alle oude straffen (tot een x aantal jaren geleden) ze alsnog hogere en zwaardere straffen te geven. Alles wat met typfouten of wat per ongeluk weggegooid, slapende rechters en weet ik veel niet wat voor ongemakken ons rechtsysteem kent ook te laten herzien en vervolgens alsnog te straffen. Zaken heropenen, verjaring mag niet meer mogelijk zijn. Er moet meer en beter gewerkt worden bij justitie en vooral de pakkans proberen te verhogen.

Dit lijkt me wel een mooi begin van een nieuw en beter systeem. Aanvullingen van jullie mogen altijd. Kritieken ook, al zal ik die scherp beoordelen, of daarin ook de kern van het probleem aangepakt wordt.

Citaat:
Heeft Albayrak eigenlijk overwogen dat het ook kan komen door de absoluut en relatief zeer lage pakkans in Nederland? Van de winkeldieven blijft driekwart onbestraft, en vreemd genoeg hebben ook geweldsmisdrijven, zedenmisdrijven en zware misdaden als moord dergelijke cijfers.

Waarschijnlijk zouden we zo weer een cellentekort hebben als de pakkans werd opgekrikt tot acceptabele hoogtes.

Maar ze zet liever midden in een economische crisis meer dan 1000 man op straat...
Ik heb geen bron oid, maar ik dacht zelfs dat de pakkans ongeveer op 15% (!) lag. Dat is te walgelijk voor woorden.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik zou juist meer gevangenissen maken. De pakkans is hier 0,5 procent. En zelfs als je gepakt wordt heb je altijd nog profijt van typfouten in dossiers en andere falende rechtgeving. De politie meer macht geven,
Oja een subjectief ingevulde politiestaat, dat zal helpen
Citaat:
de rechtstaat afbreken en er ECHT iets van gaan maken.
Ok dus als de politie jou oppakt en een paar rotklappen verkoopt omdat de glimlach op je gezicht ze niet aanstaat dan is dat voor jou geen probleem.
Citaat:
Taakstraffen (de naam straf is geweldig gevonden, maar het komt er gewoon op neer dat je een paar taakjes vervuld nadat je iemand vermoord, verkracht hebt mits er geen typfouten waren uiteraard) door werklozen laten doen als het werk waarvoor ze geld ontvangen.
huh?...
Maargoed na een veroordeling voor moord krijg je uiteraard geen taakstraf, meestal zijn dat diefstal, geweld en beledigingsdelicten.
Citaat:
En de criminelen natuurlijk hun taakstraffen ontnemen en het ECHTE straffen laten worden.
Ehm taakstraffen zijn subsidiar met zo en zoveel tijd gevangennis waarbij geldt: 2 uur werkstraf is 1 dag zitten.
Citaat:
Sowieso pleit ik voor herziening van alle oude straffen (tot een x aantal jaren geleden)
Hoe lang, welke en met welke reden?
Citaat:
ze alsnog hogere en zwaardere straffen te geven. Alles wat met typfouten of wat per ongeluk weggegooid, slapende rechters en weet ik veel niet wat voor ongemakken ons rechtsysteem kent ook te laten herzien en vervolgens alsnog te straffen.
? vanwaar deze enorme onderschatting van rechters.
Citaat:
Zaken heropenen, verjaring mag niet meer mogelijk zijn.
waarom
Citaat:
Er moet meer en beter gewerkt worden bij justitie en vooral de pakkans proberen te verhogen.
Justitie heeft vrij weinig te maken met de pakkans, justitie pakt zelden mensen op, daar hebben ze de pliesie al voor.

Citaat:
Dit lijkt me wel een mooi begin van een nieuw en beter systeem. Aanvullingen van jullie mogen altijd. Kritieken ook, al zal ik die scherp beoordelen, of daarin ook de kern van het probleem aangepakt wordt.
Nou begin jij dan maar eerst eens met de kern benoemen en aan te pakken in plaats van kukkelen als een haan met een kapot strotje die niets van het systeem snapt, goed?

overigens ben ik wel voor strafverhoging bij een aantal soorten delicten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:45
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Relativeren doet een discussie soms geen goed

Wel jammer dat je het net had over geld had en dat het niet bestaan , en tijd gedeeltelijk. Als we daarover blijven doorpraten bestaat subjectief ook niet wat je in je eerst zin zegt. Objectief is het grootste probleem, niemand is dat.

Het lijkt me verder wel duidelijk, met of zonder nuances, dat de gevangenissen onterecht leeg beoordeeld worden. De één is voor hardere straffen, de andere voor zachte. Het lijkt me duidelijk welke kant ik kies

Overigens moest ik bijna kotsen toen ik weer las dat je ook taakstraffen kan krijgen na geweldsdelicten. De één vindt het goed, de ander vindt het walgelijk!
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Overigens moest ik bijna kotsen toen ik weer las dat je ook taakstraffen kan krijgen na geweldsdelicten. De één vindt het goed, de ander vindt het walgelijk!
Over relativeren gesproken; als een Marrokaan mijn vriendin uitmaakt voor blanke hoer en ik geef hem één optater aangezien de politie je nooit helpt, dan is dat een 'geweldsdelict'.

Vechtpartijen met extreem geweld, gebruik van wapens, voorbedachte rade, slachtoffers die blijvend gehandicapt zijn, da's ook een 'geweldsdelict'.

Voor het een hoort überhaupt geen straf gegeven te worden vanwege de omstandigheden, voor het andere bestaan er situaties dat geen straf te zwaar is.


Als men iets wil zeggen over 'de straffen' dan zal daarbij altijd specifieker duidelijk gemaakt moeten worden welke soort en zwaarheid van delicten we op doelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:58
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Over relativeren gesproken; als een Marrokaan mijn vriendin uitmaakt voor blanke hoer en ik geef hem één optater aangezien de politie je nooit helpt, dan is dat een 'geweldsdelict'.

Vechtpartijen met extreem geweld, gebruik van wapens, voorbedachte rade, slachtoffers die blijvend gehandicapt zijn, da's ook een 'geweldsdelict'.

Voor het een hoort überhaupt geen straf gegeven te worden vanwege de omstandigheden, voor het andere bestaan er situaties dat geen straf te zwaar is.


Als men iets wil zeggen over 'de straffen' dan zal daarbij altijd specifieker duidelijk gemaakt moeten worden welke soort en zwaarheid van delicten we op doelen.
Absoluut, maar we weten zelf beiden ook wel dat als je iemand mishandelt of bedreigt, je ook gewoon een taakstraf krijgt. Dat gebeurt zeer vaak en loopt daarna alsnog uit de hand. Ik ben ook voor een specifieker beeld van een delict, niet van een winkeldiefstal, maar wel van 'ernstige' zaken. Er wordt teveel makkelijk gedacht over straffen. Een simpele taakstraf kan ik mijn ogen nooit werken, misschien voor kinderen ofzo. Deze mening zal ik echt niet zomaar opgeven, daarvoor heb ik veel te weinig vertrouwen in de gehele politie, jusitie, rechters en alles wat daarbij hoort in het algemeen. En aub geen onderbuikgevoelens noemen anders geef ik jullie een trap daar. Kost me tenslotte maar een half dagje werk
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 22:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Relativeren doet een discussie soms geen goed

Wel jammer dat je het net had over geld had en dat het niet bestaan , en tijd gedeeltelijk. Als we daarover blijven doorpraten bestaat subjectief ook niet wat je in je eerst zin zegt. Objectief is het grootste probleem, niemand is dat.
True maar wdb. heb ik meer vertrouwen in het collectief van rechters met daarboven de hogere rechtbanken dan de beoordeling van de politie.

Citaat:
Het lijkt me verder wel duidelijk, met of zonder nuances, dat de gevangenissen onterecht leeg beoordeeld worden. De één is voor hardere straffen, de andere voor zachte. Het lijkt me duidelijk welke kant ik kies

Overigens moest ik bijna kotsen toen ik weer las dat je ook taakstraffen kan krijgen na geweldsdelicten. De één vindt het goed, de ander vindt het walgelijk!
De kant die je kiest is niet waar ik me aan erger, ook ik vind taakstraffen na ernstige geweldsdelicten niet wenselijk; wat mij tegen de borst stuitte was dat jij hier een plannetje komt plaatsen waar wij dan wel "toevoegingen" bij mogen doen die jij "dan wel in overweging" zal nemen...

echter uit je betoog blijkt m.i. tevens dat je geen flauw idee hebt hoe die dingen bepaald worden en hoe lastig het soms is om iets boven gerede twijfel te bewijzen...

Of je moet er voorstander van zijn dat we op elke schuldige ook 5 onschuldigen vastzetten puur op verdenking.
Citaat:
Een simpele taakstraf kan ik mijn ogen nooit werken
Mwoa, ook hier moet ik een kanttekening maken, vaak is het gedoe rond het organiseren van de taakstraf, het op tijd komen om niet alsnog gevangenisstraf te krijgen en in een geel hesje met een schoffel in de hand lopen/plantjes in potjes steken iets waar iig. recidivisten vaak erg tegenop zien, dit itt. de jenmogelijkheden die een paar weken bak voor ze in het vooruitzicht stelt

bovendien komt daar nog bij dat als je bv. 100 uur taakstraf heb gekregen en het verpest bij uur 90 je de complete subsidiaire straf moet uitzitten en dus niet alleen het laatste stukje wat je nog moest... ergens komt het dus ook nog voor dat je meer straf hebt dan als je gelijk de "ik ga naar de bak" kaart gebruikt.

En ik vind het gewoon erg prettig dat ze dat open riool de singel elke week komen opruimen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 22:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.