Oud 24-04-2020, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ontslag genomen vanmiddag, ik was er ineens ontzettend klaar mee. Ik denk dat het een goede keuze was
Oh wauw huh! Wat deed je ook alweer? En waar was je klaar mee?
Advertentie
Oud 24-04-2020, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Ik kan jouw manier van communiceren juist erg waarderen, hoef je wat mij betreft ook niet aan te passen. Misschien komt dit omdat we een soortgelijke manier van communiceren hebben, wat wel echt vaak hard en zakelijk overkomt. Ik heb er dus ook jankerds tussen zitten en ik denk echt dat dat aan hun eigen geweten ligt. De mensen die bij mij een snelle duidelijke boodschap moeten krijgen, geven altijd aan dat ik zo kort en bondig ben, scheelt allemaal nutteloze informatie verwerken. En ik vertel heus wel eens iets persoonlijks, maar dat is altijd zakelijk verpakt.
Mwah, ik ben wel beter geworden in mijn boodschap verpakken. Ik kan beter inschatten tegen wie ik bot kan zijn en wie wat meer kan met een strikje er om heen. De boodschap is en blijft hetzelfde, maar ik kan de manier waarop beter aanpassen aan wie ik tegenover me heb. Ik ben in die zin efficiënter geworden.

Maarrrrr het team speelt ook zeker mee. Van de (ongeveer) 10 collega's is er maar een die overstuur raakt als ik haar ergens op aan spreek (en dan met een enorme strik er omheen), en ze bespreek dat dan met de teamleider om er op een later moment met mij op terug te komen. In mijn vorige team waren het van de 10 collega's zeker 4 die zich bij het minste of geringste aangevallen voelden, maar dat niet met mij communiceerde. Het werd wel uitvoerig besproken met anderen. Dan kreeg ik van een andere collega de vraag "heb je dit echt gezegd? Kan niet hoor!" Of ik werd in een teamvergadering, 3 weken na dato, ineens aangevallen terwijl ik me van geen kwaad bewust was.

En ik heb me wel echt enorm ontwikkeld hoor, met name in het laatste half jaar.
Oud 24-04-2020, 19:33
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Dit had je uiteraard al zelf bedacht maar puur voor als je het laatste zetje nodig hebt: ga nu al actief en gericht op zoek naar een nieuwe baan.
Citaat:
Ja doe dat koekje!
Dat ga ik zeker doen.
Oud 25-04-2020, 11:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wij gaan we naar kantoor in opgesplitste teams. Beetje raar ergens maar oh wat was het fijn om echte mensen te zien <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 26-04-2020, 00:17
Verwijderd
ik moet deze shit niet posten

Laatst gewijzigd op 02-05-2020 om 19:00.
Oud 28-04-2020, 20:46
Verwijderd
Ik moet ene beetje opletten dat ik niet te veel mee ga in het imposter-gevoel dat ik nu heb. Van het imposter symdroom? Ik ben echt enorm goed bezig en merk dat de teamleider mijn werk maar ook mijn mening over zaken erg op prijs stelt en ik wil mezelf vooral serieus blijven nemen. Maar nu dan erkend wordt dat ik er goed in ben, heb ik ineens het gevoel een valsspeler te zijn.
Oud 29-04-2020, 00:20
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Vrijdag weer gaan werken. Enkel de hoogst noodzakelijke met mondmasker, handschoenen, schort en een heel stappenplan per patiënt. Ben benieuwd.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-04-2020, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Wij gaan we naar kantoor in opgesplitste teams. Beetje raar ergens maar oh wat was het fijn om echte mensen te zien <3
Ik ga voorstellen om op basis van vrijwilligheid roosters te gaan maken.
Dus eerst inventariseren wie wil en op welke dagen ze willen. Want er zijn ook nog partners in essentiële beroepen en kinderen en aangezien bij ons op de terreinendienst iedereen achter een computer werkt, kán iedereen thuiswerken.

Dus eerst uitvraag. Ik ga max 25 man per dag voorstellen. Vijf dagen per week, er werken 127 man in het gebouw. Enige uitzondering is het College van Bestuur; dat zijn er twee, mogen naar eigen inzicht in en uit want daar komt ook Slob over de vloer voor overleg en ze doen 99% op afstand maar dat kan niet altijd (sollicitatiegesprekken nieuwe schooldirecteuren bijvoorbeeld of overleg over de CVs, dat zijn sessies van 10 tot 15 uur).
Oud 29-04-2020, 17:03
Struilhuik
Struilhuik is offline
Issue op de valreep opgelost, alles werkt

Eén kanttekening: ik begrijp nog steeds het probleem niet en ook niet waarom het opgelost is door de dingen die ik heb gedaan
Oud 29-04-2020, 18:12
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Issue op de valreep opgelost, alles werkt

Eén kanttekening: ik begrijp nog steeds het probleem niet en ook niet waarom het opgelost is door de dingen die ik heb gedaan
uit- en aangezet he
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 29-04-2020, 18:42
Verwijderd
Ouders klagen al weken steen en been dat ze niet op bezoek mogen komen, vanaf vandaag mogen ze hun kind komen halen om te gaan wandelen en dan komen ze niet "omdat het misschien gaat regenen."
Oud 29-04-2020, 18:42
Verwijderd
Het is al de hele dag kurkdroog.
Oud 29-04-2020, 18:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pff

Ik heb overwogen de was buiten te hangen maar toch nog maar even niet vanwege de pollen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-04-2020, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ouders klagen al weken steen en been dat ze niet op bezoek mogen komen, vanaf vandaag mogen ze hun kind komen halen om te gaan wandelen en dan komen ze niet "omdat het misschien gaat regenen."
Regen is dan ook daadwerkelijk wel echt erger dan corona
Oud 29-04-2020, 22:11
Verwijderd
Betreffende ouder heeft dus echt geprobeerd om een afspraak te krijgen in het ziekenhuis om eenofander idioot iets, want "daar mocht ze tenminste bij haar zoon zijn." Maar regen is echt onoverkomelijk.
Oud 29-04-2020, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Het is al de hele dag kurkdroog.
Hier in de subtropen heeft het best wat geregend vandaag. Meer dan gisteren eigenlijk.
Oud 29-04-2020, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Hier in de subtropen heeft het best wat geregend vandaag. Meer dan gisteren eigenlijk.
Hier in de supertropen minder dan gisteren.
Oud 29-04-2020, 22:14
Verwijderd
Ouders wonen hier, niet in de subtropen
Oud 30-04-2020, 15:35
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
uit- en aangezet he


Ja, dat heb ik recentelijk óók nog een keertje gehad (eerdere berichtje was dat niet). Leuke job heb ik toch
Oud 30-04-2020, 17:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Betreffende ouder heeft dus echt geprobeerd om een afspraak te krijgen in het ziekenhuis om eenofander idioot iets, want "daar mocht ze tenminste bij haar zoon zijn." Maar regen is echt onoverkomelijk.
Ja hee, stel je voor dat je make-up uitloopt, of je haar plat gaat zitten! Dat kan je dat kind niet aandoeb!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-04-2020, 17:31
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ouders klagen al weken steen en been dat ze niet op bezoek mogen komen, vanaf vandaag mogen ze hun kind komen halen om te gaan wandelen en dan komen ze niet "omdat het misschien gaat regenen."
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 30-04-2020, 23:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ouders klagen al weken steen en been dat ze niet op bezoek mogen komen, vanaf vandaag mogen ze hun kind komen halen om te gaan wandelen en dan komen ze niet "omdat het misschien gaat regenen."
Citaat:
Het is al de hele dag kurkdroog.
Citaat:
Betreffende ouder heeft dus echt geprobeerd om een afspraak te krijgen in het ziekenhuis om eenofander idioot iets, want "daar mocht ze tenminste bij haar zoon zijn." Maar regen is echt onoverkomelijk.
Citaat:
Ouders wonen hier, niet in de subtropen
Wat zijn mensen toch echt enorm kut
Oud 30-04-2020, 23:54
Verwijderd
Citaat:


Ja, dat heb ik recentelijk óók nog een keertje gehad (eerdere berichtje was dat niet). Leuke job heb ik toch
Ik had het vorige week. Vrijdagochtend telefoon; "niemand kan in Planon", een gebouwenbeheeroplossing. Facility management. Raam=stuk. "Raam vervangen". Net zoals een ticketingsysteem maar dan gehandicapt en Facilitair probeert ons erheen te laten migreren want ze hebben "een ITSM module" (die nergens op slaat).
Anyway, komt omdat ze zich weer eens niet aan de standaard houden. Ik importeer de nieuwe SSL certificaten in de correcte keystores en.... het werkt niet. Wtf? Uiteindelijk na zes uur frotten met een externe consultant toch maar het core proces herstart en ja hoor, gecachte godverdomme fucking sheit die daarna geflusht was.

GODVERDOMME
Oud 01-05-2020, 07:20
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik zit nu zo'n beetje in de eind fase van m'n opleiding en hoewel er nog wat casuïstiek is die ik graag onder supervisie zou willen uitvoeren merk ik wel dat ik er echt klaar mee/voor ben werk nu volledig zelfstandig en word aangezien als volwaardig lid van 't team. Werken is fijn
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 01-05-2020, 11:25
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ik had het vorige week. Vrijdagochtend telefoon; "niemand kan in Planon", een gebouwenbeheeroplossing. Facility management. Raam=stuk. "Raam vervangen". Net zoals een ticketingsysteem maar dan gehandicapt en Facilitair probeert ons erheen te laten migreren want ze hebben "een ITSM module" (die nergens op slaat).
Anyway, komt omdat ze zich weer eens niet aan de standaard houden. Ik importeer de nieuwe SSL certificaten in de correcte keystores en.... het werkt niet. Wtf? Uiteindelijk na zes uur frotten met een externe consultant toch maar het core proces herstart en ja hoor, gecachte godverdomme fucking sheit die daarna geflusht was.

GODVERDOMME
Damn son, breek me de bek niet open over SSL-caching :/ Ik voel je pijn.
Oud 01-05-2020, 11:31
Verwijderd
Ik word ook een beetje moe van dat gezeik over dat Rutte de ghz niet benoemt in de persconferenties. Alsof die kerel niets beters te doen heeft.
Oud 01-05-2020, 11:41
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Ik word ook een beetje moe van dat gezeik over dat Rutte de ghz niet benoemt in de persconferenties. Alsof die kerel niets beters te doen heeft.
Ik snap ook echt niet dat mensen dan zeggen: ja waarom ziet ie niet dat mensen graag weer naar buiten willen en waarom beloont hij de mensen dan niet??

Ehhh net of Rutte in het torentje zit en denkt: hmmm nóg een weekje iedereen binnen laten zitten gewoon voor de leuk
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 01-05-2020, 11:54
Verwijderd
Ook dat, ja. Laatst kon ik heel goed erg inder woorden brengen wat daar mijn issue mee was maar dat weet ik niet meer. Echt gewoon een enorme slachtofferrol neem je dan. Ik las laatst iemand die zei "de ultieme calimero-reactie" en dat verwoord het wel ja.
Oud 01-05-2020, 12:28
Struilhuik
Struilhuik is offline
Teveel mensen zijn gewoon té kut en té dom. De fucking molensteen om de nek van beschaving en vooruitgang. De mensen die de vraag aan Rutte op een paar persco's terug "goed" vonden, bijvoorbeeld.

Overigens was de reactie van Rutte op de persco daarna, over "dat het een goede vraag was omdat het bij veel mensen speelt", wel écht gelikt zeg. Wat een people skills heeft die man.
Oud 02-05-2020, 14:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Terwijl ik hier wederom een heerlijk negatieve post over mn huidige werksituatie aan het schrijven was, werd er ineens aangebeld.
Stond er voor de deur iemand met een enorme bos bloemen en een doos chocolade van m’n team <3
Ik denk niet dat ik ooot zo’n heerlijke berg van 25 vrouwen bij elkaar heb gezien.

Laat ik dat aankomende week vooral in gedachte houden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 06-05-2020, 08:11
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik ga zo voor het eerst sinds 6 weken fysiek naar mijn werk toe. Bizar eigenlijk, wel zin in!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 06-05-2020, 08:32
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
Citaat:
Ik ga zo voor het eerst sinds 6 weken fysiek naar mijn werk toe. Bizar eigenlijk, wel zin in!
veel plezier dan
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Oud 06-05-2020, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Damn son, breek me de bek niet open over SSL-caching :/ Ik voel je pijn.
Nou ik ben er ondertussen achter dat het een geheugenlek/bug in Java is en er komt een CVE van
Oud 06-05-2020, 20:39
Verwijderd
Reorganisatie bij Jos op 't werk. Er gaan ontslagen vallen maar hoeveel en waar blijft waarschijnlijk nog een paar weken onduidelijk.
Oud 06-05-2020, 21:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oh jesses, wat kut Caro
Heeft hij een functie die snel in t geding komt bij ene reorganisatie?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 06-05-2020, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Reorganisatie bij Jos op 't werk. Er gaan ontslagen vallen maar hoeveel en waar blijft waarschijnlijk nog een paar weken onduidelijk.
Ohhhhh wat kut!!
Oud 07-05-2020, 00:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Reorganisatie bij Jos op 't werk. Er gaan ontslagen vallen maar hoeveel en waar blijft waarschijnlijk nog een paar weken onduidelijk.
Naar man!
Oud 07-05-2020, 08:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oh bah
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 07-05-2020, 09:01
neardo
neardo is offline
Ah shit! Heel vervelend dat je ook niet weet waar je aan toe bent.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 07-05-2020, 09:08
Verwijderd
Hij is daar ruim een jaar geleden begonnen en sinds februari it-manager. Hij is een van de laatsten die een vast contract heeft gekregen en alle tijdelijke contracten zijn al stopgezet. En tenzij dat ze zijn functie als onmisbaar beschouwen, gaat hij er dus ook als een van de eersten uit. Hij is destijds aangenomen omdat ze echt iemand zochten die kon programmeren en ontwikkelen, degene die dat deed heeft zichzelf dat geleerd en is best aardig, maar de meer complexere dingen kan hij niet. Daar is Jos dus bij gekomen. Het kan echt alle kanten op en het meest vervelende is dat we nog een hele tijd niks weten. Het kan nog weken duren voor er duidelijkheid is.
Oud 07-05-2020, 09:10
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ah shit! Heel naar Caro
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 07-05-2020, 09:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat kut zeg
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2020, 17:54
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Hij is daar ruim een jaar geleden begonnen en sinds februari it-manager. Hij is een van de laatsten die een vast contract heeft gekregen en alle tijdelijke contracten zijn al stopgezet. En tenzij dat ze zijn functie als onmisbaar beschouwen, gaat hij er dus ook als een van de eersten uit. Hij is destijds aangenomen omdat ze echt iemand zochten die kon programmeren en ontwikkelen, degene die dat deed heeft zichzelf dat geleerd en is best aardig, maar de meer complexere dingen kan hij niet. Daar is Jos dus bij gekomen. Het kan echt alle kanten op en het meest vervelende is dat we nog een hele tijd niks weten. Het kan nog weken duren voor er duidelijkheid is.
Bah die onzekerheid

Maar ergens, als het geen vriendendingetje is, dan heeft een geschoolde IT manager toch altijd de voorkeur boven een ongeschoolde met minder skills.

kusje!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-05-2020, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Hij is daar ruim een jaar geleden begonnen en sinds februari it-manager. Hij is een van de laatsten die een vast contract heeft gekregen en alle tijdelijke contracten zijn al stopgezet. En tenzij dat ze zijn functie als onmisbaar beschouwen, gaat hij er dus ook als een van de eersten uit. Hij is destijds aangenomen omdat ze echt iemand zochten die kon programmeren en ontwikkelen, degene die dat deed heeft zichzelf dat geleerd en is best aardig, maar de meer complexere dingen kan hij niet. Daar is Jos dus bij gekomen. Het kan echt alle kanten op en het meest vervelende is dat we nog een hele tijd niks weten. Het kan nog weken duren voor er duidelijkheid is.
Wij hebben een IT-manager nodig in Hengelo....
Oud 07-05-2020, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Bah die onzekerheid

Maar ergens, als het geen vriendendingetje is, dan heeft een geschoolde IT manager toch altijd de voorkeur boven een ongeschoolde met minder skills.

kusje!
De ongeschoolde met minder skills, werkt er al ongeveer 29 eeuwen en is verder heel goed en nodig en Jos zegt "Als hij weg moet, stort het bedrijf in elkaar."

Citaat:
Wij hebben een IT-manager nodig in Hengelo....
Laat dat nou net wat veel reistijd zijn...
Oud 07-05-2020, 19:25
Verwijderd
Die onzekerheid is hartstikke rot
Oud 07-05-2020, 19:37
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
De ongeschoolde met minder skills, werkt er al ongeveer 29 eeuwen en is verder heel goed en nodig en Jos zegt "Als hij weg moet, stort het bedrijf in elkaar."



Laat dat nou net wat veel reistijd zijn...
Ik doe duimen dat ze gewoon allebei kunnen blijven!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-05-2020, 20:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Naar zeg! Ik zal duimen dat het goed gaat, maar die onzekerheid is wel super kut.

Ik had vandaag de plastisch chirurg in de praktijk en stiekem vind ik dat wel echt heel erg tof iemand met zo’n skillset dan aan het werk te zien
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-05-2020, 14:09
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nadat ik vorige week een lichtelijke paniek inzinking had en naar huis ben gegaan aangegeven dat het wellicht tijd om eens goed te praten over de puinzooi die t nu is binnen onze afdeling. Dat was een verrassend productief gesprek waarin bleek dat de grote baas en ik wel vrij hetzelfde denken over de richting die we op moeten ipv waar we nu vandaan komen.
En omdat t allemaal erg soepel ging heb ik er ook in gegooid dat ik graag meer wil leren, uiteindelijk een management functie ambieer en hoop dat binnen dit bedrijf te kunnen doen.
‘Goed dat je dat zegt zoef, die potentie is er zeker, of nee dat zeg ik verkeerd, daar ben je al. Laten we aan het einde van de maand gaan zitten om te kijken wat we kunnen doen’

Voor de rest was deze week een pleurisbende want fuck de manager die we nu aangesteld hebben gekregen. Maar dat gesprek geeft een beetje hoop voor de nabije toekomst dus na dit lange weekend maar weer met volle kracht fikkies bestrijden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 08-05-2020, 14:36
Verwijderd
Managementzoef
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.