Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2020, 12:17
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ik vind gas nog altijd het makkelijkste ofzo. Qua visuele feedback en af/aan. Inductie is een goeie tweede of eerste afhankelijk van je pannen en generatie van inductieplaat
Keramisch en elektrisch vind ik maar niks.
Wij hebben overigens ook een inductie-plaat, vergeten te vertellen. 't Ding reageert zó goed dat ik vrij zeker ben dat ik in veel kortere tijd veel meer hitte in de pan krijg middels stroom dan met gas. Qua feedback is het even wennen, maar ik ben altijd gewend om "in de pan" te kijken/luisteren wat er aan de hand is en go from there. Niet zozeer aan vlamhoogte.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Advertentie
Oud 14-05-2020, 12:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Onze inductie thuis is al bijna 10-13 jaar oud en ik merk gewoon dat het zo veel slechter is dan de nieuwere. Ik kan er bijvoorbeeld met geen mogelijkheid goed op wokken.
Terwijl de nieuwere bij mijn matties, daar kook je water in seconden.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-05-2020, 12:31
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ja, dat is ook zo. Wij hebben wel een gloednieuwe, daar zal ongetwijfeld winst te halen zijn. Maar eerlijk; zo'n plaat heb je dus al vanaf een paar honderd euro nieuw en je hebt de infra al liggen.. Ik zou een wissel dan serieus overwegen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 14-05-2020, 12:32
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik heb al 10 jaar geen gas

Zou wel een nieuwe kookplaat willen, want dit kreng is veeeeel te oud. Maar een nieuwe is duur ;(
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 14-05-2020, 13:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:


Ik woon dus in een woongebouw met kamers en woningen, in een woning. We hebben een centraal brandmeldsysteem, met zo'n enorme kast bij de ingang en alarm op elke verdieping. Op elke verdieping hangen automatische melders en handmelders. Als het afgaat, wordt het automatisch doorgemeld. Het gaat minstens 1 keer per maand af, en meestal vanwege dingen als stoom uit de douches of iets te hard gebakken kip.

Mijn vragen:
- Als het afgaat, wie is er dan verantwoordelijk voor het uitzetten van het alarm en de melding? Deze vraag omdat: Het gaat dus vrij vaak onnodig af, maar de bewoners weten niet hoe het uit moet en het gereset moet worden. Het is al meerdere malen voorgenomen dat we een uur met een loeiend alarm staan (de knop "alarm uit" doet het gewoon niet ) voordat we het door op duisent knopjes te drukken uit krijgen. Vervolgens is de brandweer boos omdat we het blijkbaar bij hen weer hebben aangezet (door op knopjes te drukken) en zeggen zij dat we uberhaupt niet aan de brandmeldkast mogen zitten... De woningbouw zelf is vaak niet bereikbaar (weekend of savonds) en als wel, kunnen ze ons niet helpen ("nee wij weten ook niet hoe dat werkt..") Ook nadat het alarm is afgegaan en "uitgezet", is het niet in werking en moet het gereset worden. Dit moeten we zelf melden bij de woningbouw, waardoor het vaak dus nog een paar dagen niet optimaal werkt. De woningbouw zegt dat dit gewoon is hoe het werkt, maar ik kan me amper voorstellen dat dat zo is. Ze hebben laatst wel een 100 pagina's dikke gebruiksaanwijzing opgehangen, waar ik blij mee ben, maar ook dat lijkt me niet de normale gang van zaken..
- De woningbouw is begonnen met het uitbreiden van het systeem: op elke kamer komt een alarm en een automatische melder. Mind you, dit is dus zo'n enorm loeialarm, niet zo'n piepding. Ik krijg er 3 in huis (60m2), waaronder 1 op mijn slaapkamer, die dus ook afgaat als er op de 3e verdieping een walm stoom langs een melder komt.. Nu hangen er nog geen op de kamers, maar binnenkort dus wel. Ik ben ook bang dat de rokers daardoor voor meer meldingen gaan zorgen.. Is het wettelijk verplicht om het brandalarm op deze manier uit te breiden?

Ik word namelijk nu al doof van het alarm op de gang, laat staan als er daarnaast 3 tegelijk af gaan in mijn huis.

Begrijp me goed, ik ben voor een alarm, en vind dit belangrijk.
Maar nu gaat het om "niks" af, waardoor er niemand meer op reageert.. En lijkt het dus, in mijn ogen, deels onnodig te worden uitgebreid.
Het is tegenwoordig wettelijk verplicht om op elke bewoonbare verdieping in een woonhuis een alarm te hebben die doorgemeld is met alle andere melders in de woning. Dus dat alles bij jullie doorgekoppeld is, is volgens de huidige voorschriften.

Heb je rookmelders hangen of zijn het hittemelders? Want als je rookmelders in de keuken hangt, dan gaan ze inderdaad te vaak af en dat is niet wat je wilt, zelfde geldt met roken dan dus

Hoe het met protocollen werkt, ben ik niet op de hoogte. Weer vooral het een en ander over de installatievoorschriften.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-05-2020, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al 10 jaar geen gas

Zou wel een nieuwe kookplaat willen, want dit kreng is veeeeel te oud. Maar een nieuwe is duur ;(
Nee, een nieuwe kost veel geld.
Oud 14-05-2020, 14:29
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Nee, een duur kotst veel nieuw geld.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-05-2020, 14:59
Struilhuik
Struilhuik is offline
Wij hebben een vogelnestje, in zo'n vogelhuisje dat superburgerlijk aan de buitenmuur hangt. We hebben ook twee katten, waarvan ééntje geestelijk beperkt en meer hond dan kat, maar de ander daadwerkelijk een feline bloodsport machine. De mongool zit geregeld te klappertanden naar die vogeltjes. De feline bloodsport machine is jager genoeg om te begrijpen dat ze geen schijn van kans maakt op dit moment en heeft echt nul care.

De eieren in dat nestje zijn uitgekomen. Paps en mams zijn er druk mee bezig, dat voeren. Die mormeltjes maken dan echt tantoe lawaai, zo van "FEED ME FEED ME FEED ME". Die mormels vliegen met een rotgang dat nest in, waardoor je steeds een doffe "PLOK" hoort bij het droppen van voedsel.

Pap en mam schieten met enige regelmaat in de stress door de katten, waardoor één van de twee in alarm mode schiet en begint te waarschuwen middels ge..tsjielp. Waarschijnlijk een signaal aan de rest van "BLIJF BINNEN GEVAARRRR". Vet irritant. Volgens mij zijn het koolmeesjes.

GOED VERHAAL EAH. Dat vogelhuisje gaat dus weg zodra de jongen uit huis zijn, ffs.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 14-05-2020, 15:24
Verwijderd
De eksters die ieder jaar hier hun ei komen uitbroeden en baby komen opvoeden en daarbij mijn katten dagenlang lopen te treiteren (supergrappig), zijn helaas dit jaar alweer vertrokken. Vorige week is hun baby door een raaf uit het nest gehaald en daarna door de katten van de overburen uit elkaar gehaald
Oud 14-05-2020, 15:39
Struilhuik
Struilhuik is offline
Eksters zijn fucking awesome, net als kauwen en kraaien. Razend intelligent en bloedmooi.

We hebben ooit eens een jong kauwtje in de tuin gehad, kon nog niet zo goed vliegen of zo. Het pack aan kauwen beschermde dat jong tegen zowel de katten als tegen mij (want ik ging kijken wat de fuck er aan de hand was buiten met dat geschreeuw van die vogels). Ik ben meerdere keren voorzien van een duikvlucht vol op m'n knar. De mongool zat binnen te buikschuiven van angst, waar de feline bloodsport machine daadwerkelijk heel tactical ops bezig was dichterbij dat jong te komen middels beschutting en korte sprintjes.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 14-05-2020, 15:43
Verwijderd
Oh dat durven ze hier niet meer. Iets met een tennisracket.
Oud 14-05-2020, 15:50
Struilhuik
Struilhuik is offline
Waarom zou je dat in godsnaam doen
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 14-05-2020, 15:57
Verwijderd
Omdat ze bleven aanvallen zonder aanleiding. Kon niet meer normaal in de tuin zitten. Eentje heeft bij het proberen te vliegen naar m'n hoofd het racket zachtjes tegen zich aangekregen en ze hebben nooit meer een mens aangevallen.

Wat ze bij mijn katten doen moeten ze onderling maar uitvechten, maar ik laat me niet aanvallen door wilde dieren in mijn eigen huis of tuin.
Oud 14-05-2020, 16:17
Verwijderd
Slightly related; wat vinden veel Australiërs het engste/gevaarlijkste dier? Geen krokodil, haai, spin of slang, maar magpies (de Australische variant uiteraard). Vallen daar geregeld mensen aan. Ik snap Deadlock dus wel.

https://blog.nature.org/science/2018...l-angry-birds/
Oud 14-05-2020, 18:09
Verwijderd
Chris Klomp is bedreigd en zijn twitter staat op slot. Kunnen die complotgekken niet gewoon even heel hard de corona krijgen?
Oud 14-05-2020, 18:15
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Bruhhhhhhhhhh, waarom kunnen mensen niet voor een seconde hun hersens gebruiken
Oud 14-05-2020, 18:16
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Illuminati conf1rmed!!1 xDDDD
Oud 14-05-2020, 18:23
Verwijderd
Ik vind dat vrij ernstig.
Oud 14-05-2020, 18:29
Verwijderd
Wie is Chris Klomp?
Oud 14-05-2020, 18:40
Verwijderd
https://chrisklomp.nl/
Oud 14-05-2020, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Wie is Chris Klomp?
Een baas.
Oud 14-05-2020, 21:07
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De bovenburen zijn nog steeds een stel net uit de boom gepleurde schreeuwapen en ik trek het niet meer. Why the fuck blér je de hele dag als je een stem als een slijptol hebt?! HOU JE GRAFTAKKE SMOEL! M'n vader was hier pas op visite en hij scheld nooit met kanker, maar hij zei 'wat een kankervolk. Ik heb er echt geen andere woorden voor'.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 14-05-2020, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het zo kut voor je ik had je zo een fijne plek gegund.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-05-2020, 21:43
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Thanks. Hopelijk vind ik dit jaar nog ergens een vaste plek. Of heb ik er minder last van als ik weer aan het werk ga.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 14-05-2020, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Een baas.
Ik adoreer hem zwaar. <3
Oud 14-05-2020, 22:26
Verwijderd
Citaat:
De bovenburen zijn nog steeds een stel net uit de boom gepleurde schreeuwapen en ik trek het niet meer. Why the fuck blér je de hele dag als je een stem als een slijptol hebt?! HOU JE GRAFTAKKE SMOEL! M'n vader was hier pas op visite en hij scheld nooit met kanker, maar hij zei 'wat een kankervolk. Ik heb er echt geen andere woorden voor'.
Oud 15-05-2020, 07:45
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Hoe is de leven jongens
__________________
Forumdownie
Oud 15-05-2020, 07:49
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Cavakes.
En met u?
Oud 15-05-2020, 08:28
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Acceptabel
__________________
Forumdownie
Oud 15-05-2020, 08:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoe is de leven jongens
zoutig
Oud 15-05-2020, 08:37
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Nou gelukkig niet korrelig
__________________
Forumdownie
Oud 15-05-2020, 08:51
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ik adoreer hem zwaar. <3
Doet niet iedereen dat, die een beetje sensible is?
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 15-05-2020, 09:12
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Doet niet iedereen dat, die een beetje sensible is?
nou ja ik heb geen idee wie het is. Ik heb ook geen idee waar ik op zn site naar moest kijken
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-05-2020, 09:12
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Het is tegenwoordig wettelijk verplicht om op elke bewoonbare verdieping in een woonhuis een alarm te hebben die doorgemeld is met alle andere melders in de woning. Dus dat alles bij jullie doorgekoppeld is, is volgens de huidige voorschriften.

Heb je rookmelders hangen of zijn het hittemelders? Want als je rookmelders in de keuken hangt, dan gaan ze inderdaad te vaak af en dat is niet wat je wilt, zelfde geldt met roken dan dus

Hoe het met protocollen werkt, ben ik niet op de hoogte. Weer vooral het een en ander over de installatievoorschriften.
Met "alarm" bedoel je een ding dat lawaai maakt? Op elke verdieping hangt er al 1, het lijkt me dan niet nodig om ook in elke woning of kamer 1 of meer van die loei-krengen op te hangen, toch?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk rookmelders: ze gaan ook af van te hard gebakken kip in de keuken (de melders hangen op de gangen, direct naast de keuken).
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-05-2020, 09:30
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
nou ja ik heb geen idee wie het is. Ik heb ook geen idee waar ik op zn site naar moest kijken
Je hoeft maar één artikel te lezen, de rest volgt vanzelf: https://chrisklomp.nl/de-haat-van-janet-ossebaard/
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 15-05-2020, 09:36
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Het is tegenwoordig wettelijk verplicht om op elke bewoonbare verdieping in een woonhuis een alarm te hebben die doorgemeld is met alle andere melders in de woning.
alleen bij nieuwe woningen toch?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 15-05-2020, 09:40
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Eksters zijn fucking awesome, net als kauwen en kraaien. Razend intelligent en bloedmooi.

We hebben ooit eens een jong kauwtje in de tuin gehad, kon nog niet zo goed vliegen of zo. Het pack aan kauwen beschermde dat jong tegen zowel de katten als tegen mij (want ik ging kijken wat de fuck er aan de hand was buiten met dat geschreeuw van die vogels). Ik ben meerdere keren voorzien van een duikvlucht vol op m'n knar. De mongool zat binnen te buikschuiven van angst, waar de feline bloodsport machine daadwerkelijk heel tactical ops bezig was dichterbij dat jong te komen middels beschutting en korte sprintjes.
Citaat:
Omdat ze bleven aanvallen zonder aanleiding. Kon niet meer normaal in de tuin zitten. Eentje heeft bij het proberen te vliegen naar m'n hoofd het racket zachtjes tegen zich aangekregen en ze hebben nooit meer een mens aangevallen.

Wat ze bij mijn katten doen moeten ze onderling maar uitvechten, maar ik laat me niet aanvallen door wilde dieren in mijn eigen huis of tuin.
Citaat:
Slightly related; wat vinden veel Australiërs het engste/gevaarlijkste dier? Geen krokodil, haai, spin of slang, maar magpies (de Australische variant uiteraard). Vallen daar geregeld mensen aan. Ik snap Deadlock dus wel.

https://blog.nature.org/science/2018...l-angry-birds/
Wij hebben sinds 2 weken weer een overijverige vlaamse gaai op het balkon.Hij vind dat de kat niet voor het raam mag zitten, en dus gaat steeds uitdagend op de railing zitten en als ze even niet kijkt, vliegt hij tegen het raam aan waar ze zit. Ze caret niet, want ze ziet het dus steeds niet, en ze voelt het ook niet

Maar het is wel zielig want ze kan dus nergens op haar gemak voor het raam zitten + dat beest is zich druk aan het maken om een kat die niet (bijna niet) buiten komt, dus hij kan zich beter op iets anders richten..Hij is denk ik serieus wel zo'n 5 uur per dag op de kat gefixeerd
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-05-2020, 16:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
alleen bij nieuwe woningen toch?
Bij verbouwingen bij woningcorporaties moeten we ze ook op alle verdiepingen plaatsen. Geldt voor particulieren volgens mij ook al.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2020, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Bij verbouwingen bij woningcorporaties moeten we ze ook op alle verdiepingen plaatsen. Geldt voor particulieren volgens mij ook al.
Bij Verhuurwoningen hadden ze er al lang moeten hangen ténzij er op 1 januari 2019 al gepland was dat ze binnen 2 jaar gerenoveerd zouden worden geloof ik?
Oud 15-05-2020, 16:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In mijn oude huurwoningen had ik het niet. Nu wel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-05-2020, 17:10
Struilhuik
Struilhuik is offline
Dat eerste biertje aan het eind van de middag, vóór het avondeten.. Woei, prettig effect
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 15-05-2020, 19:17
Verwijderd
Oud 16-05-2020, 05:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Bij Verhuurwoningen hadden ze er al lang moeten hangen ténzij er op 1 januari 2019 al gepland was dat ze binnen 2 jaar gerenoveerd zouden worden geloof ik?
Woningcorporaties zijn vaak laks en willen zo min mogelijk uitgeven. Zijn nu nog steeds woningen met 2 of 3 bewoonbare verdiepingen waar we er maar 1 mogen plaatsen/betaald kriigen omdat ze meer niet voorgeschreven hebben
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-05-2020, 10:59
Verwijderd
Ik heb die van mij eraf gehaald. Nadat ze spontaan om en om af begonnen te gaan terwijl mijn veel duurdere en robuustere sensoren helemaal niets vonden. Was er wel klaar mee om weer om 03:00 uit m'n bed te kunnen.
Oud 16-05-2020, 12:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
forumbaas naamzoek hoe lang duurt t nog voor er een perm ban is voor die hond?
verder wel love naar hoe vaak jullie aanwezig zijn de laatste tijd <3
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 16-05-2020, 12:08
Verwijderd
Hey Vitamine D probleemgevallen, doen jullie voorzichtig? https://news.northwestern.edu/storie...rtality-rates/
Oud 16-05-2020, 12:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
forumbaas naamzoek hoe lang duurt t nog voor er een perm ban is voor die hond?
verder wel love naar hoe vaak jullie aanwezig zijn de laatste tijd <3
Niet lang. En ik doe mijn best <3
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-05-2020, 13:41
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hey Vitamine D probleemgevallen, doen jullie voorzichtig? https://news.northwestern.edu/storie...rtality-rates/
Het paradoxale is, dat mensen in de landen die ze noemen, juist veel strikter binnen moeten blijven dan hier - en daarmee werk je dus een tekort aan vit D in de hand
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 16-05-2020, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Het paradoxale is, dat mensen in de landen die ze noemen, juist veel strikter binnen moeten blijven dan hier - en daarmee werk je dus een tekort aan vit D in de hand
Dat valt wel mee, recentelijk is gebleken dat er meer nodig is aan externe inname dan eerder gedacht werd.
Oud 16-05-2020, 15:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Er zijn al jaaaaren onderzoeken over een tekort aan vit D en overleving op de ic en suppletie doet je overleving iig niet stijgen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.