Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2002, 13:45
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
hai,

ik heb een beetje een rare vraag misschien, maar kun je als meisje ook ontmaagd worden door een ander meisje als je nooit met een jongen naar bed bent geweest??

ik weet wel dat er niet echt iets 'gebeurt' van binnen, maar dat maagdenvlies is toch ook maar gewoon een soort fabeltje...?

x M.
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:00
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Het maagdenvlies is helemaal geen fabeltje, alhoewel het wel een fabeltje is dat het echt een vlies zou zijn dat de ingang afsluit. Het is meer een ribbeltje dat langs de vaginarand loopt.

Volgens mij kan je alleen maar ontmaagd worden door een jongen, tenminste, ik heb het nog nooit horen zeggen van twee meisjes. Technisch gezien kan je vrouwelijke partner het maagdenvlies wel inscheuren met haar vingers bijvoorbeeld, maar dat is wat anders, niet?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:09
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Volgens mij kan je alleen maar ontmaagd worden door een jongen, tenminste, ik heb het nog nooit horen zeggen van twee meisjes. Technisch gezien kan je vrouwelijke partner het maagdenvlies wel inscheuren met haar vingers bijvoorbeeld, maar dat is wat anders, niet?
Het ene meisje kan bij het andere meisje een dildo in de vagina steken of een vinger. Indien het maagdenvlies hierbij inderdaad scheurt kun je spreken van een ontmaagding, dus in dat opzicht is ontmaagding van een meisje door een ander meisje wel degelijk mogelijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:11
Verwijderd
Volgens mij kan je dan alleen spreken van 'ontmaagding door een meisje'. Of dat maagdenvlies nou scheurt of niet is niet belangrijk, het gaat er gewoon om dat het de eerste keer is. Een jongen wordt toch ook ontmaagd, die scheurt helemaal niets (als het goed is tenminste ). Dus dan ligt het hoogstens aan je eigen definitie, of jij vind dat het met een meisje ook ontmaagding is of niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:01
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Zoals Morgan al zegt, een ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:00
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik vind ook dat ontmaagding absoluut niet iets met het maagdenvlies te maken heeft. Dat was bij mij al jaren voor de eerste keer sex gescheurd, of door turnen of door tampons.
Daarom vind ik ook dat als je voor de eerste keer sex hebt gehad, of dat nou met een meisje of een jongen is, je ontmaagd wordt.
Anders zouden lesbiennes die nooit sex met een man hebben gehad, en nooit gaan hebben, nooit ontmaagd worden. En dat vind ik een beetje vreemd ...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:30
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Madame Blanche schreef:
*blabla*
Tuurlijk, gaat er gewoon om dat het de eerste keer is. Maar heb je plannen dan?!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:45
LM
LM is offline
zit allemaal in je hoofd.
Net wat jij wilt:
Is net zo iets als....
Hij is ff in me geweest maar deed pijn dus hij is gestopt.
Ben ik nu ontmaagd?
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:06
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ontmaagding is gewoon of je het al gedaan hebt of niet. je hoeft niet te scheuren je hoeft helemaal niks. het is gewoon een gegeven. als je geslachtsgemeenschap hebt gehad dan ben je ontmaagd en dat kan alleen door een jongen. het is een definitie
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:05
Justice
Avatar van Justice
Justice is offline
Citaat:
Madame Blanche schreef:
hai,

ik heb een beetje een rare vraag misschien, maar kun je als meisje ook ontmaagd worden door een ander meisje als je nooit met een jongen naar bed bent geweest??

ik weet wel dat er niet echt iets 'gebeurt' van binnen, maar dat maagdenvlies is toch ook maar gewoon een soort fabeltje...?

x M.
Tuurlijk! Als een jongen die maagd is naar bed gaat met een meisje is hij toch ook geen maagd meer?

Ontmaagding

Het heeft dus niet alleen met het maagdenvlies te maken! Het gaat gewoon over sexueel contact met die of degene!
__________________
=Justice to All=
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:12
Verwijderd
Ontmaagding in functionele zin: het verlaten van de toestand waarin men nog geen geslachtsgemeenschap heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 09:03
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
ok, dan ben ik nu ontmaagd

tja ik ben idd lesbisch, en om nou nog met een jongen naar bed te gaan nah liever niet....

maar goed bedankt voor jullie reacties in ieder geval

x M
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 09:27
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
Madame Blanche schreef:
ok, dan ben ik nu ontmaagd

tja ik ben idd lesbisch, en om nou nog met een jongen naar bed te gaan nah liever niet....

maar goed bedankt voor jullie reacties in ieder geval

x M
je bent idd ontmaagd, maar dan alleen door een meisje... op het gebied van jongens ben je nog wel maagd. Dat ontmaagden zal pas gebeuren als je met een jongen naar bed zou gaan, maar dat zal wel nooit gebeuren denk ik
__________________
Reality is an illusion brought on by the lack of alcohol
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 09:33
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Het ene meisje kan bij het andere meisje een dildo in de vagina steken of een vinger. Indien het maagdenvlies hierbij inderdaad scheurt kun je spreken van een ontmaagding, dus in dat opzicht is ontmaagding van een meisje door een ander meisje wel degelijk mogelijk.
dit is wel een middeleeuwse definitie van ontmaagding vind ik.
Wat nu als een meisje een dildo bij haarzelf naar binnen steekt, heeft ze dan zichzelf ontmaagd? Het gebeurd trouwens ook dat meisjes zonder maagdenvlies worden geboren, of dat het aanwezige maagdenvlies nooit scheurt tijdens penetratie...worden die meisjes dan nooit ontmaagd?
__________________
Reality is an illusion brought on by the lack of alcohol
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 11:10
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Elmo19 schreef:
dit is wel een middeleeuwse definitie van ontmaagding vind ik.
Wat nu als een meisje een dildo bij haarzelf naar binnen steekt, heeft ze dan zichzelf ontmaagd? Het gebeurd trouwens ook dat meisjes zonder maagdenvlies worden geboren, of dat het aanwezige maagdenvlies nooit scheurt tijdens penetratie...worden die meisjes dan nooit ontmaagd?
Het is geen middeleeuwse, maar een medische definitie van ontmaagding. Je kunt een ontmaagding inderdaad ook algemeen definiëren als de eerste keer waarbij je sexueel contact hebt, maar mijn antwoord had betrekking op de opmerking van sofie3: "Technisch gezien kan je vrouwelijke partner het maagdenvlies wel inscheuren met haar vingers bijvoorbeeld, maar dat is wat anders." Het ging hier om een medische interpretatie van het begrip ontmaagding, vandaar dat ik in mijn antwoord aan haar ook van een medische interpretatie ben uitgegaan. Je hebt echter wel gelijk wat betreft je opmerkingen over meisjes die zonder maagdenvlies worden geboren of hun maagdenvlies toch houden na een geslachtsgemeenschap. Ze worden desondanks toch ontmaagd doordat ze op een gegeven moment voor het eerst sexueel contact hebben.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:03
DarkCat
DarkCat is offline
Heel veel mannen lopen te schreeuwen dat meisjes alleen door jongens ontmaagd kunnen worden, maar ik vind als je als meisje voor de eerste keer seks hebt met een ander meisje, dat je ook ontmaagd bent. Anders zou elke lesbienne die niet met een jongen naar bed wil, voor eeuwig maagd zijn .
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:19
Verwijderd
penis in vagina=ontmaagding.


hoe je t anders moet noemen bij lesbische meisjes zou ik bij god niet weten
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik vraag me uberhaupt af hoe lesbies seks hebben
maargoed, dat terzijde. ik vind dat gewoon de eerste keer dat je seks hebt als ontmaagding telt. en dat maagdenvlies schijnt ook te kunnen scheuren tijdens het sporten ofzo, dus volgens mij heeft dat er nix mee te maken..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:15
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
penis in vagina = ontmaagding.
inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:56
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
jongens raken toch ook ontmaagd en wij hebben geen vagina!
ontmaagding is gewoon je eerste keer sex
al ben je homoseksueel en je hebt sex gehad met hetzelfde geslacht (man-man of vrouw-vrouw), op wat voor manier dan ook, dan is dat ook ontmaagding
er is inderdaad helemaal geen vlies, dus je hoeft niet eerst "het zegeltje te verbreken" voordat je over ontmaagding kan spreken
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:02
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
penis in vagina=ontmaagding.
Dus dan zijn lesbiennes die in hun leven alleen seks met vrouwen hebben gehad, dus hun hele leven maagd? Dat klopt toch niet?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:51
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
wallflower schreef:
ik vraag me uberhaupt af hoe lesbies seks hebben
Simpel: door elkaar met de hand of mond te bevredigen of door hun onderlichamen tegen elkaar aan te wrijven, waardoor hun kittelaar gestimuleerd wordt en ze klaar kunnen komen. Het komt maar zelden voor dat ze ook een voorwerp in elkaars vagina steken. Ik sluit me volledig aan bij je opvatting dat de eerste keer sex als ontmaagding (in de algemene betekenis) kan worden beschouwd.

@spacegirl: Jouw definitie van ontmaagding is een medische, en geeft alleen maar de "klassieke" variant aan, maar een ontmaagding treedt medisch gezien ook op als het maagdenvlies scheurt door het inbrengen van een vinger of een ander voorwerp, dus in die zin kun je bij lesbische vrouwen en meisjes ook van een ontmaagding spreken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:32
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Dus dan zijn lesbiennes die in hun leven alleen seks met vrouwen hebben gehad, dus hun hele leven maagd? Dat klopt toch niet?
Nouja, alleen volgens díe definitie. Lesbiennes zullen natuurlijk een andere definitie hanteren om te vermijden dat ze 'hun hele leven maagd blijven', of (nog verstandiger) ze maken zich gewoon niet druk om het hele gezeik en genieten gewoon van de seks.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Dus dan zijn lesbiennes die in hun leven alleen seks met vrouwen hebben gehad, dus hun hele leven maagd? Dat klopt toch niet?
dat klopt dan toch wel ze zijn dan niet meteen groen op dat gebied maar dat is wat anders dan ontmaagding...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:


@spacegirl: Jouw definitie van ontmaagding is een medische, en geeft alleen maar de "klassieke" variant aan, maar een ontmaagding treedt medisch gezien ook op als het maagdenvlies scheurt door het inbrengen van een vinger of een ander voorwerp, dus in die zin kun je bij lesbische vrouwen en meisjes ook van een ontmaagding spreken.
in die zin ja, maar toch ben ik t er niet mee eens, dat meisje die met een meisje sex heeft meteen ontmaagd is, ontmaagd op dat gebied maar niet ontmaagd in de normale normen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 02:26
Verwijderd
tuurlijk
hoe kan een hetero jongen dan ontmaagd worden
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Legendarische quotes van forumers.
Missy
110 09-07-2009 23:03
Verhalen & Gedichten Er was eens / In den beginne
heldine
4 21-09-2006 20:49
De Kantine Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie}
DG
23 20-08-2004 18:08
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32
Liefde & Relatie Kan een meisje 'voelen' dat ik vroeger veel heb meegemaakt?
Hanz
25 28-06-2002 19:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.