Oud 10-01-2011, 21:07
Yasino
Yasino is offline
Beste,

Zoals mijn titel zegt, wie heeft na zijn havo diploma gehaald te hebben, vwo in 1 jaar gedaan? (of is daar nu mee bezig)

Graag wil ik feedbacks, over hoe jullie het vinden, of het moeilijk is en of qua lesstof van havo veel verschilt.

Bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2011, 22:08
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik ben er nu mee bezig, op het Luzac. Het is heel erg pittig, maar wel te doen. Ik sta dan wel slecht voor nu (door persoonlijke omstandigheden), maar sommige vakken verschillen echt amper (ak, gs, nl, en), maar wia, ec, m&o zijn wel enorm verschillend. Het is pittig, maar als je je best doet, is het te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:11
the economist
the economist is offline
Talen kunnen niet zoveel moeilijker worden: het spreken en luisteren etc. verandert echt niet als je het een niveautje hoger doet. Wel kan bijv grammatica extra dingetjes meenemen.
Van economie en M&O weet ik dat het merendeel van de stof hetzelfde is. (de btw wordt echt niet anders berekend op het vwo) Het verschil zit hem enerzijds in nog een stukje uitbreiding, maar anderzijds in dat je meer 'boven de stof' moet staan. Dus niet meer rechtlijnig terugvragen wat je geleerd hebt, maar dat je meer inzicht moet hebben in het geheel, en in de verbanden.
Heb je dat juist wel, dan is vwo goed te doen voor deze vakken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:27
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb het gedaan, maar ik had eerst 4-5 havo in 1 jaar op de vavo gedaan en daarna 5-6 vwo.
Veel stof is inderdaad hetzelfde. Talen hebben wel een stuk strengere nominering dan op de havo. Vooral de luistertoetsen vond ik. Verder M&O en economie lijkt veel op elkaar. Geschiedenis als je hetzelfde onderwerp hebt ook.
Ik vond het goed te doen in ieder geval. Na mijn idee is het gewoon hetzelfde als dat je bijvoorbeeld op de havo nieuwe stof krijgt, krijg je dat nu bij vwo ook, het sluit wel redelijk aan op stof die je al kent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Studeren Van HBO terug naar VWO.
mariskaaaaa
6 14-01-2012 16:06
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.