Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2004, 21:22
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Mijn hamster heeft ineens een heel, heel, heel erg dikke buik! Eergisteren zag ik het voor het eerst, en toen dacht ik nog: zal wel net gegeten hebben ofzo..
Maargoed, gisteren en vandaag heeft ie het nog. het is niet erger geworden. Echt heel vreemd, een dikke, harde, kogelronde buik. Het is niet zo dat ie bult(en) op z'n buik heeft, het is echt zegmaar één grote bult . Als ik van m'n duim en wijsvinger een rondje maak, dan past dat er niet eens omheen! En het is echt in één dag gekomen, want iedere dag haal ik 'm uit z''n kooi en hou ik een kleine inspectie (is vreemde tic van mij nadat vorige hamster dood is gegaan).
Ik dacht zelf aan een tumor, omdat die vorige hamster van mij ook een tumor heeft gehad (maar dan aan z'n kont ). Maarja, bij een tumor denk je aan iets dat langzaam groeit én dat ie dan gewoon één bult heeft, niet een buik als bult
Nouja, een abces lijkt het me ook niet want die heb ik ook wel eerder gezien. Dit is heel anders.

Typisch een geval voor de dierenarts zul je wel denken.. Maar ik dacht, misschien weet iemand hier of het iets onschuldigs is? (indien nodig gaan we natuurlijk - hopelijk een retourtje voor mijn hamster charlie - richting dierenarts.

Bedankt alvast!
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2004, 21:40
Verwijderd
Ik denk niet dat men zomaar vast kan stellen dat het iets onschuldigs is, dus zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan lijkt me verstandig.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 00:29
jamstalkershome
jamstalkershome is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-05-2004 @ 22:40 :
Ik denk niet dat men zomaar vast kan stellen dat het iets onschuldigs is, dus zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan lijkt me verstandig.
Bij het meest onzekere geval geen risico nemen



Jams
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 14:41
nina's hamster
nina's hamster is offline
hey ik heb jullie advies nodig.
mijn hamster is ziek dat weet ik zeker.
ik wou hem laatst eruit halen maar hij beet mij ineens dat doet hij normaal nooit. hij heeft niks gegeten want,
hij kan volgens mij niet goed lope hij heeft stuiptrekkingen 't is nu al de 2de dag en hij heeft het nog steeds. ik heb
hem een nootje gevoerd want dat gaat er altijd in bij hem maar hij deed het wel met moeite(door die stuiptrekkingen maar hij heeft dus wel honger). ik heb geen idee wat ik moet doen hij slaapt nu gewoon de hele dag. en ik durf hem niet eruit te halen maar hij heeft ook duidelijk laten merken dat hij dat niet wil.
wat moet ik doen volgens jullie
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 16:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
wat moet ik doen volgens jullie
1) Geen topic uit 2004 openen, maar een nieuw topic maken voor je vraag. Deze vraag is namelijk al bijna 4 jaar oud en gaat niet echt over jouw probleem.
2) Ga met je hamster naar de dierenarts! Die heeft er het meeste verstand van, en het klinkt niet alsof het echt goed gaat met je hamster.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:41
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Hoe oud is hij/zij? Want hamstertjes worden niet zo oud, dus het kan goed zijn dat het beestje gewoon 'op' is. Bovendien is mijn ervaring dat dierenartsen bar weinig voor een ziek hamstertje doen. Een gebroken pootje oid willen ze nog wel behandelen, maar zodra het echt een ziekte heeft die uiteindelijk dodelijk kan aflopen, laten ze ze meestal inslapen... Dus bereid je goed voor op het ergste

Sterkte.

PS.: Dit wil niet zeggen dat je het maar moet afwachten. Misschien is er heel makkelijk iets aan te doen en komt het nog goed. En zelfs als er niets meer aan te doen is, kan je het beestje beter uit zijn lijden verlossen dan hem nog een hele tijd zo rond te laten lopen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.