Oud 26-08-2013, 18:25
gwenvds
gwenvds is offline
Ik heb een tijdje geleden ontdekt dat een vriendin van mij zichzelf snijdt. Ik ben er heel erg van geschrokken. Nu wordt het steeds erger en snijdt ze steeds vaker. Ze heeft depressieve gedachten en blijft daar steeds in hangen. Voor mij zijn de depressieve gedachten wel herkenbaar maar ik heb geen idee wat ik met het snijden aan moet! Ze stuurt heel vaak bloederige foto's als ze zichzelf net gesneden heeft...dit vindt ik er naar. Maar dat durf ik niet tegen haar te zeggen... Ik wil haar graag helpen stoppen maar ik weet niet wat de beste manier is... Heb overwogen om een volwassene die ik vertrouw om hulp te vragen , maar ze is bang dat haar ouders er achter komen en als ik het toch zeg ben ik bang dat ik haar vertrouwen beschadig. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik het beste kan doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2013, 13:26
Verwijderd
Ga ermee naar je mentor of vertrouwenspersoon op school. Deze kan je helpen bij meer hulp regelen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 19:08
Verwijderd
Wat Lusi zegt en probeer er zoveel mogelijk voor je vriendin te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 21:37
Verwijderd
Probeer haar te laten inzien dat je het alleen maar kutter is als je depressief bent -en- verwondingen hebt. Hou het dan gewoon bij depressief.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 23:33
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ga er eerst een keer met haar zelf over praten. Ze heeft er foto's van gestuurd dus kennelijk wil ze het aan iemand kwijt. Probeer haar er van te overtuigen dat ze hulp moet zoeken, niet pe se van haar ouders als ze dat niet wil maar een vertrouwenspersoon op school of haar huisarts.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie [Angst] voor mensen die zichzelf wat aandoen
YYY
6 21-09-2011 14:12
Psychologie snijden
Verwijderd
113 19-02-2005 22:09
Psychologie Weer het vriendelijke verzoek... (over 'snijdtopics')
Verwijderd
109 17-01-2003 16:45
Psychologie Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen?
Verwijderd
4 25-10-2002 18:19
Psychologie hoe help je iemand van snijden af??
scruffy
33 02-04-2002 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.