Oud 08-05-2006, 15:15
nijntje100
nijntje100 is offline
Zit nu al de hele tijd te blokken op aardrijkskunde... maar ik kan het maar niet onthouden en heb al helemaal geen idee wat wel en niet belangrijk is.. misschien iemand die me kan helpen??
Advertentie
Oud 08-05-2006, 15:31
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Samengevat Aardkunde =
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 08-05-2006, 20:08
rknelissen
rknelissen is offline
wat moet er eigelijk geleerd worden voor ak??
Oud 08-05-2006, 20:48
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Natuur en Milieu en Politiek & Ruimte dcht ik
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 09-05-2006, 16:56
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 08-05-2006 @ 21:48 :
Natuur en Milieu en Politiek & Ruimte
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 11-05-2006, 08:24
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
erg eigelijk dat dat steeds zo onduidelijk is .... (bij alle vakken trouwens)
Oud 15-05-2006, 08:07
SpecialX
SpecialX is offline
Natuur en Milieu en Politiek & Ruimte inderdaad..

Politiek en Ruimte wil nog wel lukken.. maar Natuur en Milieu?
Snap er echt helemaal niets van... iemand die daar aantekening of iets anders van heeft?
Oud 15-05-2006, 08:40
Poesket
Poesket is offline
al die landschappen zo veel leerwerk, we hebben echt miljoenen laden uitgedeeld gekregen over die landschappen te leren
__________________
einde
Oud 15-05-2006, 11:14
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
oow ik vind die natuur en milieu juist veel makkelijker (of iig leuker) dan die politiek en ruimte...
maar op http://www.examen.nl staan veel samenvattingen voor elk vak, ma voor ak heb ik trouwens nog ni gekeke (moet je wel voor aanmelden)..
Oud 15-05-2006, 15:08
herz
herz is offline
Ik hoorde laatste een stelling dat als je je atlas goed zou leren dat je cijfer behoorlijk hoger zou uitkomen als alleen die 2 boekjes + samengevat. Wie kan dat bevestigen?
Oud 15-05-2006, 15:11
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
herz schreef op 15-05-2006 @ 16:08 :
Ik hoorde laatste een stelling dat als je je atlas goed zou leren dat je cijfer behoorlijk hoger zou uitkomen als alleen die 2 boekjes + samengevat. Wie kan dat bevestigen?
dat zij mijn leraar ook. Maar beide is gewoon het beste natuurlijk. Alle lesstof (2 boekjes, samengevat, examenbundel en al die stencils) en dan gewoon weten uit de atlas wat je er in kunt vinden.
__________________
einde
Oud 15-05-2006, 15:16
herz
herz is offline
bedankt,


het was ook meer voor een second opinion.

Overigens schijt ik nu al 3 kleuren poep voor AK.
Oud 15-05-2006, 19:47
Verwijderd
herz schreef op 15-05-2006 @ 16:08 :
Ik hoorde laatste een stelling dat als je je atlas goed zou leren dat je cijfer behoorlijk hoger zou uitkomen als alleen die 2 boekjes + samengevat. Wie kan dat bevestigen?


ja ik had allemaal opgaves gehad vandaag nog via mail die we nog moeten maken met atlas omdat er zulk gelijke vragen zouden komen, en het inderdaad je cijver goed beinvloed
Oud 15-05-2006, 22:19
SpecialX
SpecialX is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 15-05-2006 @ 20:47 :
herz schreef op 15-05-2006 @ 16:08 :
Ik hoorde laatste een stelling dat als je je atlas goed zou leren dat je cijfer behoorlijk hoger zou uitkomen als alleen die 2 boekjes + samengevat. Wie kan dat bevestigen?


ja ik had allemaal opgaves gehad vandaag nog via mail die we nog moeten maken met atlas omdat er zulk gelijke vragen zouden komen, en het inderdaad je cijver goed beinvloed
Kan je die vragen misschien doorsturen, en als het mogelijk is ook de antwoorden daarbij? Via prive berichten hier is het denk wel mogelijk. Ik heb echt zeer weinig met mijn Atlas gewerkt.. Help!
Oud 16-05-2006, 08:18
Corossi
Corossi is offline
@ maanmeisj:
Zou je die opgaves ook naar mij willen sturen?

Ik ben echt een drama met dat aardrijkskunde, sowieso al met die atlas werken enzo.
Dat hoofdstuk over natuur & milieu is helemaal erg, ik kan echt niet al die dingen voor elk landschap onthouden.

Heeft iemand hier misschien een handige samenvatting van ofsow? Al die landschappen met hun kenmerken op een rijtje?
Zoek ook nog wel ff rond of het ergens te vinden is, anders maakt ik het zelf wel ff als het nog lukt.

/
http://www.scholieren.com/werkstukken/19964
http://www.scholieren.com/werkstukken/19956

Die vind ik wel goed, staat alles netjes op een rijtje.

Mijn leraar zei trouwens dat hoofdstuk 3 van Natuur & Milieu niet in het CE zat Klopt dit wel?
Hij heeft dat hoofdstuk nooit behandeld iig.

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 08:22.
Oud 16-05-2006, 09:27
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Corossi schreef op 16-05-2006 @ 09:18 :
@ maanmeisj:
Zou je die opgaves ook naar mij willen sturen?

Ik ben echt een drama met dat aardrijkskunde, sowieso al met die atlas werken enzo.
Dat hoofdstuk over natuur & milieu is helemaal erg, ik kan echt niet al die dingen voor elk landschap onthouden.

Heeft iemand hier misschien een handige samenvatting van ofsow? Al die landschappen met hun kenmerken op een rijtje?
Zoek ook nog wel ff rond of het ergens te vinden is, anders maakt ik het zelf wel ff als het nog lukt.

/
http://www.scholieren.com/werkstukken/19964
http://www.scholieren.com/werkstukken/19956

Die vind ik wel goed, staat alles netjes op een rijtje.

Mijn leraar zei trouwens dat hoofdstuk 3 van Natuur & Milieu niet in het CE zat Klopt dit wel?
Hij heeft dat hoofdstuk nooit behandeld iig.
Alleen op lange termijn zit er niet bij de rest van het hoofdstuk wel
__________________
einde
Oud 16-05-2006, 20:39
Verwijderd
ik kan ze niet mailen want heb het niet meer op mijn mail staan, ik zou ze wel in kunnen scannen in de loop van de ze week, als er echt liefhebbers zijn.
Oud 17-05-2006, 12:21
efteltje
efteltje is offline
ik weet niet of jullie als een aardrijkskunde proef examen hebben gemaakt, maar echt werkelijk alles is te vinden in je atlas. ik had een 7 zonder te leren, moet je nagaan als ik leer.
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 13:33
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
efteltje schreef op 17-05-2006 @ 13:21 :
ik weet niet of jullie als een aardrijkskunde proef examen hebben gemaakt, maar echt werkelijk alles is te vinden in je atlas. ik had een 7 zonder te leren, moet je nagaan als ik leer.
heb ik niet gedaan. Je bedoelt gewoon een examen van vorig jaar??
Ga ik wel ff doen misschien....
Oud 17-05-2006, 16:51
Arrie12
Arrie12 is offline
Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoe je precies goed de atlas zou kunnen 'leren'? Wat dus echt belangrijke of handige dingen zijn..Tips zijn welkom
Oud 18-05-2006, 11:00
herz
herz is offline
Ik denk dat je het beste kunt leren waar alles precies staat. Voor als je het moet op zoeken. En dan met name de Nederlandse landschappen. Zo doe ik het tenminste
Oud 26-05-2006, 09:32
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
ik heb de hele tijd het idee dat die boekjes niet belangrijk zijn..
in de examenbundel komen ook niet zo bijzonder veel leervragen aan bod toch...
alleen maar atlas of bronvragen enzo..

of,
moet ik toch maar heel snel gaan beginnen?
Oud 26-05-2006, 10:39
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
Ik vind het lastig dat het elk jaar ander onderwerp is voor AK .. want zo kun je niet egt examens van eerder oefenen... Hoe doen jullie dat?? zo is er in 2001 ook het onderwerp politiek en ruimte geweest, maja dat is nu natuurlijk allemaal al weer anders of ni...?
Oud 26-05-2006, 10:52
puut
puut is offline
Ik had ook een 7.2 zonder te leren! Je kunt werkelijk bijna alles in de atlas vinden. De landschappen staan erin, met daarbij de bijbehorende begrippen (zoals uitwaarden, terpen, strandwallen etc. etc.) en de ligging van de landschappen. Voor de rest moet je gewoon zo logisch mogelijk denken
Oud 26-05-2006, 10:58
puut
puut is offline
Citaat:
Arrie12 schreef op 17-05-2006 @ 17:51 :
Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoe je precies goed de atlas zou kunnen 'leren'? Wat dus echt belangrijke of handige dingen zijn..Tips zijn welkom
Wat betreft de landschappen moet je goed naar blz. 18 t/m 22 kijken (Atlas 52e druk). Daar kun je heel veel begrippen uithalen en daar staat ook het bovenaanzicht van de landschappen en waar de landschappen zich bevinden in Nederland. Ik heb bij mijn schoolexamen bijna alle antwoorden uit deze bladzijdes kunnen halen.
Voor de rest hangt het een btje af van de onderwerpen die aan bod komen tijdens het CE. Je moet ook goed in het zaakregister kijken (blz. 222) om te kijken of er over dat onderwerp niet toevallig een atlaskaartje bestaat!
Advertentie
Oud 26-05-2006, 12:52
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
herz schreef op 15-05-2006 @ 16:08 :
Ik hoorde laatste een stelling dat als je je atlas goed zou leren dat je cijfer behoorlijk hoger zou uitkomen als alleen die 2 boekjes + samengevat. Wie kan dat bevestigen?
Je krijgt atlas vragen, zie je examenbundels, daarmee kan je al meer dan een kwart van je punten pakken
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 26-05-2006, 20:42
blackbird18
blackbird18 is offline
Kortom, moet je H3 van NAtuur en Milieu nou wél of niet leren ?
__________________
It's not a habit, it's cool, I feel alive. If you don't have it you're on the other side. I'm not an addict (maybe that's a lie)
Oud 28-05-2006, 14:00
SpecialX
SpecialX is offline
Nee, voor zover ik weet niet!

Ik snap trouwens van wat we wel moeten leren al niets. Zojuist een oefentoets gemaakt van vorig jaar en was echt moeilijk. (natuur en milieu gedeelte)
Heb nu al een hekel aan het examen, en het moet nog steed komen.
Hoop echt dat het lukt. Ik moet een 4,4 halen en hoop echt dat het lukt... al is het maar een 6'ie ben er dan onwijs blij mee..
Oud 28-05-2006, 15:46
Kira20
Kira20 is offline
hmm, wat raar. Mijn leraar zei dat we het wel moesten leren. Alleen dat het afgelopen 2 jaar daar niks over gevraagd werd maar dat het dit jaar wel zou kunnen! Wij hebben zelfs aantekenningen gehad over de ITCZ en menselijke invloed op het klimaat enz....
Oud 28-05-2006, 16:00
evilernie
evilernie is offline
onderwerpen
Domein C Politiek en ruimte

Domein D Natuur en milieu



uitgesloten
Subdomein D3, eindterm 17 Veranderingen in het natuurlijk milieu op lange termijn.

opmerkingen
de Grote Bosatlas 52e of 51e druk inclusief supplementen (Basisstatistiek en Extra materiaal voor de Tweede Fase)

Anders dan voorgaande jaren bevat het examen met computertoepassing (compex-examen) in 2006 geen remote sensing opgaven.

Explicitering van het examenprogramma is te vinden in Gele katern 25/26 van 13 november 2002 of via www.eindexamen.nl.
__________________
biertje?
Oud 28-05-2006, 17:30
Arrie12
Arrie12 is offline
uitgesloten
Subdomein D3, eindterm 17 Veranderingen in het natuurlijk milieu op lange termijn.

Word hier dus mee bedoeld dat je heel hoofdstuk 3 van natuur&millieu niet hoeft te leren?? Want begrijp niet helemaal wat er bedoelt word met eindterm 17 etc Hoofdstuk 3 heet namelijk anders dan dat er hierboven staat: Klimaatveranderingen.
Oud 28-05-2006, 18:21
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Arrie12 schreef op 28-05-2006 @ 18:30 :
uitgesloten
Subdomein D3, eindterm 17 Veranderingen in het natuurlijk milieu op lange termijn.

Word hier dus mee bedoeld dat je heel hoofdstuk 3 van natuur&millieu niet hoeft te leren?? Want begrijp niet helemaal wat er bedoelt word met eindterm 17 etc Hoofdstuk 3 heet namelijk anders dan dat er hierboven staat: Klimaatveranderingen.
op lange termijn NIET, rest dus wel
__________________
einde
Oud 28-05-2006, 19:59
joycieee
joycieee is offline
Vraagje voor AK

Hoi... in hoofdstuk 2 paragraaf 1 wordt vermeldt dat zand een vernieuwbaar grondstof is... en in paragraaf 2 wordt vermeld dat het niet vernieuwbaar is,.. dus mijn vraag bij deze : is zand wel of niet vernieuwbaar?
Oud 29-05-2006, 07:15
SpecialX
SpecialX is offline
Citaat:
joycieee schreef op 28-05-2006 @ 20:59 :
Vraagje voor AK

Hoi... in hoofdstuk 2 paragraaf 1 wordt vermeldt dat zand een vernieuwbaar grondstof is... en in paragraaf 2 wordt vermeld dat het niet vernieuwbaar is,.. dus mijn vraag bij deze : is zand wel of niet vernieuwbaar?
"Vernieuwbaar noem je ook de levenlozen grondstoffen die op aarde in zeer grote voorraden aanwezig zijn en die door natuurlijke processen dagelijks opnieuw beschikbaar komen. Voorbeelden hiervan zijn zand en klei als verweringsproducten van gesteenten."

Ja, zand is dus vernieuwbaar!
Oud 29-05-2006, 14:15
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
wat is een kolkgat/ weel/ wiel nou precies?
een gat in de dijk, of in de grond áchter de dijk?
Oud 29-05-2006, 14:37
Arrie12
Arrie12 is offline
Worden Jullie ook zo gekk van AK!! Ik krijg al die kenmerken van de verschillende landschappen echt niet in me hoofd!! Pff
Ads door Google
Oud 29-05-2006, 14:42
evilernie
evilernie is offline
Citaat:
Fearless schreef op 29-05-2006 @ 15:15 :
wat is een kolkgat/ weel/ wiel nou precies?
een gat in de dijk, of in de grond áchter de dijk?
gat achter de dijk als gevolg van het doorbreken van de dijk
__________________
biertje?
Oud 29-05-2006, 14:51
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
k weet niet of je je zo errug druk moet maken...
ik denk dat zon 70/ 80% wel atlasvragen zijn hoor.. ( dat zeg ik nu gewoon omdat ik dat dénk he.. )

tis iig niet zo dat het hele examen bestaat uit kenmerken van het landschap..



magoed, dat is mijn beeld ervan..


( en danku voor dat kolkgat )
Oud 29-05-2006, 15:02
evilernie
evilernie is offline
idd wat fearless zegt heb nu wat oude examens gemaakt en meerendeel is gewoon atlas vragen en af en toe (meestal maar voor 1 punt) vragen ze welk landschap is dit... als je het globaal kent is het genoeg + dat je voorin je atlas dacht vanaf blz.22? je eigen omgeving hebt daar met van elk soort landschap bovenaanzichten (kaartjes dus) met de belangrijkste dingen aangegeven... focus meer op andere dingen en dan maak je het gewoon goed..
__________________
biertje?
Oud 29-05-2006, 17:24
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
Ja dat idee heb ik ook, volgens mij maak ik me juist niet druk genoeg op aardrijkskunde
Maar ik vind ook dat je in de vorige examens haast geen leervragen hebt.. meer inzicht en ik hoop dat ik dat nu genoeg heb voor ak

Alleen weet iemand of je ook alles over de EU moet weten? in ons boek werden sommige dingen daarover nog niet goed aangegeven (was ook nog een oudere uitgave voordat de EU er werkelijk was dus )

En iedereen heeft t over hoofdstukken enzo, maar hebben jullie allemaal t zelfde boek?? Wij hebben viaDelta Aardrijkskunde, maar daar heet de module Mens en Milieu.. weet iemand wat je daar niet van hoeft te leren??( ipv dat H-3 waar iedereen t over heeft dus?)
Oud 29-05-2006, 18:00
evilernie
evilernie is offline
weet niet precies hoe mijn boek heet maar bij mij is het gewoon h3.. wat overeenkomt met wat ik niet moet leren, zelfde titel ook... vraag/ bel (aangezien het morgen is) je docent die weet het
__________________
biertje?
Oud 29-05-2006, 18:08
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
hmm das dus wel handiger.. nouja ik zie wel.. anders heb k maar te veel geleerd, ken t nu denk k (hoop k ) wel n btj.. als we maar niet al te veel leervragen krijgen ben ik al wel blij
Oud 29-05-2006, 20:01
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Mijn docent zei:

"Je hoeft H3 klimaatveranderingen NIET te leren"

Slaat op de methode wereldwijs
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 29-05-2006, 20:47
]ules
]ules is offline
ik heb de 2 boekjes van 'de Geo'. En volgens mijn leraar moet ik Mens&Milieu helemaal en bij Politiek&ruimte vallen de hoofdstukken 2,3 en 4 weg.

maja helaas verschillen allemaal die boekjes, maar nu toch maar weer gaan leren.. pas 1 hoofdstuk gedaan
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 29-05-2006, 21:06
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
lekker op tijd
maare neej ik heb maar 3 hoofdstukken dus dat geldt voor mij zowiezo al niet dat dat wegvalt...
ach jah we hopen maar op n niet al te moeilijk examen
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 20:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 14:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 17:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 13:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.