Oud 06-06-2004, 18:24
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Nieuw topic, nieuw speelterrein.

Dat meisje bij Malfoy is trouwens Pansy Parkinson, dé bitch bij de Slytherin meisjes.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Oud 06-06-2004, 19:26
kitkat
Avatar van kitkat
kitkat is offline
hij is zo lauw
__________________
*peet=tjick*pizza=jum*phoebs=liev=)*TrenzZ*GOD*outdated*nothing*bartje*psycho*hem*rob*wolter* Cormamin Lindua ele lle.
Oud 06-06-2004, 19:56
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
ik heb m gezien de PoA, ik ben nu draco-snape verslaafd
Oud 06-06-2004, 20:17
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
draco was een whimpy
__________________
Learn the rules, then break them
Oud 06-06-2004, 21:58
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik heb de film nog enit gezien, alleen dat plaatje; Waarom ziet Dean er nou weer niet slim uit

((trouwens, Dean was toch ook een loser? Die ene die Harry niet gelooft enzo, omdat zijn moeder dat zegt?))
Oud 06-06-2004, 22:09
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
kom net terug van de film en het was GEWELDIG!
echt de beste tot nu toe
de dialogen, tot in de puntjes uitgewerkt

oh en over die dean thomas, dat is dus niet die dikke zwarte jongen die aan de tafel van griffoendor zit als ze in de krant lezen dat sirius in de buurt van zweinstein is gespot.
dean thomas staat wel een keertje achter harry en ron (geloof bij verzorging van fabeldieren), hij is een dunne zwarte jongen
wie het dikkertje is weet ik niet
Oud 06-06-2004, 22:09
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
kiek schreef op 06-06-2004 @ 21:58 :
((trouwens, Dean was toch ook een loser? Die ene die Harry niet gelooft enzo, omdat zijn moeder dat zegt?))
dat is seamus.
dean is een tovenaar van muggle ouders, hij is supporter van west ham
Oud 06-06-2004, 22:22
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Nou, Noínden en ik zijn vanavond geweest, eindelijk en hij was het wachten best waard. Wat ik miste was een goed einde en Hermione's huiswerkstress. Maar ik ben een stuk enthousiaster over David Thewlis als Lupin, het snorretje is nog steeds jammer, maar acteren kan hij Sirius was ook geweldig, die scene tussen Snape en Sirius waar Remus de boel probeert te sussen vond ik echt mooi
Misschien waren Noínden en ik een beetje irritant, maar wij kunnen nou één keer geen films zien zonder er (soms slashy) commentaar bij te geven, kunnen wij het helpen dat het soms leek alsof mensen lekaar op de bek gingen pakken?
Als ik nog iets essentieels vergeten ben te vermelden (ik heb namelijk dat gevoel) vertrouw ik op jou om het te posten, Noínden
Owh en Hermione did have a good punch!
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 06-06-2004, 22:27
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 06-06-2004 @ 22:22 :
Misschien waren Noínden en ik een beetje irritant, maar wij kunnen nou één keer geen films zien zonder er (soms slashy) commentaar bij te geven, kunnen wij het helpen dat het soms leek alsof mensen lekaar op de bek gingen pakken?
Oh, ben jij er zo eentje ben ik even blij dat ik NIET bij jullie in de bioscoop zit
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Oud 06-06-2004, 23:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 06-06-2004 @ 22:22 :
Misschien waren Noínden en ik een beetje irritant, maar wij kunnen nou één keer geen films zien zonder er (soms slashy) commentaar bij te geven, kunnen wij het helpen dat het soms leek alsof mensen lekaar op de bek gingen pakken?
Hahaha, dat had ik wel eens willen zien. Kostelijk.

By the way: mensen, ik heb net een hele goede site gevonden die veel nieuws geeft over wat er in de wereld van "Harry Potter" gebeurt:

http://www.wizardnews.co.uk

Echt een goede site.

Andere sites die ik al eerder genoemd heb, maar die ook altijd bomvol informatie staan, zijn:

http://www.thesnitch.co.uk

http://www.mugglenet.com

Dat jullie 't even weten. Kunnen jullie die sites de komende maanden goed in de gaten houden (want "The Goblet of Fire" komt in 2005 uit).
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 06-06-2004, 23:47
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 06-06-2004 @ 22:09 :
dat is seamus.
dean is een tovenaar van muggle ouders, hij is supporter van west ham
Ok ik twijfelde dus al Maar Dean stond toch achter Seamus met tijdens die ruzie tussen Harry en Dean? (Dat was toch in de slaapzaal oid? lang geleden dat ik het boek las )
Oud 07-06-2004, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 06-06-2004 @ 18:24 :
Nieuw topic, nieuw speelterrein.

Dat meisje bij Malfoy is trouwens Pansy Parkinson, dé bitch bij de Slytherin meisjes.
Ben ik ook even een paar uurtjes niet op het forum, mis ik meteen de opening van het nieuwe, zelf met Alan's naam erin vermelde, topic.
Oud 07-06-2004, 09:08
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 00:21 :
Ben ik ook even een paar uurtjes niet op het forum, mis ik meteen de opening van het nieuwe, zelf met Alan's naam erin vermelde, topic.
Awwww. *knuffelt Cassie*

Hartstikke gefeliciteerd met je 21ste verjaardag, meid! Laat ons weten hoe je dag verlopen is!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 09:08 :
Awwww. *knuffelt Cassie*

Hartstikke gefeliciteerd met je 21ste verjaardag, meid! Laat ons weten hoe je dag verlopen is!
Dankjewel Heb mn verjaardag gister al gevierd..maar het was
gezellig, lekker weer. Enne ik heb mn Harry Potter dvd's binnen
Oud 07-06-2004, 10:45
Verwijderd
Om toch nog maar even ontopic te reageren



was een plaatje van Snape, nu is het een mooi rood kruisje
sorry voor eventuele lay-out verneuking

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 13:13.
Oud 07-06-2004, 11:14
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
kiek schreef op 06-06-2004 @ 23:47 :
Ok ik twijfelde dus al Maar Dean stond toch achter Seamus met tijdens die ruzie tussen Harry en Dean? (Dat was toch in de slaapzaal oid? lang geleden dat ik het boek las )
Nee, Dean zei eigelijk niet over of hij harry geloofde of niet, maar hij zei wel dat zijn ouders muggles zijn, en dat hij zo slim was geweest om ze dus niks te vertellen over het hele harry en voldemort gebeuren, en dat cedric diggory dood was.. anders mocht ie waarschijnlijk niet meer terug naar school
Oud 07-06-2004, 11:54
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-06-2004 @ 11:14 :
Nee, Dean zei eigelijk niet over of hij harry geloofde of niet, maar hij zei wel dat zijn ouders muggles zijn, en dat hij zo slim was geweest om ze dus niks te vertellen over het hele harry en voldemort gebeuren, en dat cedric diggory dood was.. anders mocht ie waarschijnlijk niet meer terug naar school
oh ok, ook goed

Je hoeft je niet te schamen hoor Handig juist, zo'n lopende Harry Potter-encyclopedie !
Oud 07-06-2004, 11:59
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
oooooh, ik ga er vanavond heeen!!wieie
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Ads door Google
Oud 07-06-2004, 12:07
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
kiek schreef op 07-06-2004 @ 11:54 :
Je hoeft je niet te schamen hoor Handig juist, zo'n lopende Harry Potter-encyclopedie !
whihi *verslaafd*
Oud 07-06-2004, 12:19
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 10:35 :
Enne ik heb mn Harry Potter dvd's binnen
Veel plezier met de DVD's!

Ik ben net thuis van mijn eerste rijexamen, ik ben gezakt.... *zucht*

*gaat gauw SS/HG fics lezen om zich beter te voelen*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 12:19 :
Veel plezier met de DVD's!

Ik ben net thuis van mijn eerste rijexamen, ik ben gezakt.... *zucht*

*gaat gauw SS/HG fics lezen om zich beter te voelen*

aaaah wat klote Ik leef met je mee hoor. wat ging er mis dan? toch geen ingreep hoop ik

Veel plezier met je fics dan maar .
Oud 07-06-2004, 13:28
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
En er schiet me nog wat te binnen.... je hoort in het "Harry Potter" fandom wel eens over Blaise Zabini (die waarschijnlijk Slytherin is), maar ik kan me niet herinneren of ik ooit eens over hem heb gelezen in de boeken. Jij?
Wel over gelezen en is ook in Slytherin; ik kan me herinneren dat in het eerste boek hij/zij ingedeeld wordt door de Sorting Hat

Alleen het punt is zegmaar of het een hij of een zij is... Ik dacht altijd een hij, tot ineens allemaal mensen 't over 'haar' hadden ... Maar ik vind 't nog steeds een hij.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 07-06-2004, 13:30
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Ik heb gisteravond PAO gezien. En ik vond hem echt geweldig!!!!

Veel beter op alle fronten: acteerwerk, special effects, camerawerk en het omzetten van het boek naar een filmscript werkt hier veel beter!

8/10
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 13:31
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Ben benieuwd hoe die is. Heb al wel gehoord dat ie tegenviel
__________________
I'll find you.
Oud 07-06-2004, 13:37
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 13:12 :
aaaah wat klote Ik leef met je mee hoor. wat ging er mis dan? toch geen ingreep hoop ik
Mijn kijkgedrag was niet goed genoeg... en één kruispunt binnen de bebouwde kom had ik iets te snel benaderd (50 km/h), maar dat kwam omdat ik dat niet meteen gezien had... Voor de rest was het allemaal wel goed....

Citaat:
Lucky Duck schreef op 07-06-2004 @ 13:28 :

Alleen het punt is zegmaar of het een hij of een zij is... Ik dacht altijd een hij, tot ineens allemaal mensen 't over 'haar' hadden ... Maar ik vind 't nog steeds een hij.
In het begin dacht ik ook dat het een meisje was, maar toen ik ontdekte dat Blaise een jongensnaam was, ben ik hem als een jongen gaan beschouwen.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 13:30 :
Ik heb gisteravond PAO gezien. En ik vond hem echt geweldig!!!!

Veel beter op alle fronten: acteerwerk, special effects, camerawerk en het omzetten van het boek naar een filmscript werkt hier veel beter!

8/10
Nou, je behoort tot de weinigen die de film helemaal toppie vonden. Ik hoor veel negatieve reacties (waar ik het ook mee eens ben), vooral op alt.fan.harry-potter. Maar omdat de critici (die zogenaamd goed-geschoold zijn in de filmwereld) over het algemeen de film prijzen (wat de film niet verdient), worden de realistischere en kritischere recensies vergeten. Ik vind het jammer, want deze film is zo slecht en ontvangt toch veel applaus, waardoor de volgende regisseur vast gemotiveerd wordt om Cuarón's voorbeeld te volgen, wat mij zeer pessimistisch stemt over de verfilming van de volgende boeken.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen de film goed vinden. Hebben ze een plank voor de ogen ofzo?! Als ze nou eens zo objectief mogelijk en goed kritisch naar de film keken, als ze nou eens realistisch waren en hun ogen open deden, zouden ze toch wel moeten zien dat deze film een stuk slechter is dan vorige.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Oud 07-06-2004, 13:39
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
gewèldig topic
Oud 07-06-2004, 13:55
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 13:37 :
Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen de film goed vinden. Hebben ze een plank voor de ogen ofzo?! Als ze nou eens zo objectief mogelijk en goed kritisch naar de film keken, als ze nou eens realistisch waren en hun ogen open deden, zouden ze toch wel moeten zien dat deze film een stuk slechter is dan vorige.
Ach, ik snap 't wel. Als ik puur naar de film kijk, zal ik ook zeggen dat 't niks is. Als ik bedenk dat het een film met Thewlis, Rickman en Thompson is.... is 't meteen m'n favoriete film Meer dan de helft van de tijd is minstens één van de drie te zien, dus mij hoor je niet klagen
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 07-06-2004, 13:56
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
En wie is die Slytherin nou? In de sneeuw vervangt hij zelfs -ik geloof- Crabbe een keer als 'sidekick' van Malfoy.... Maar wie is 't
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 07-06-2004, 14:04
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
severus, ik vind je echt nogal irritant worden. je kunt toch nog wel respect hebben voor andersmans mening?
Oud 07-06-2004, 14:06
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 07-06-2004 @ 13:56 :
En wie is die Slytherin nou? In de sneeuw vervangt hij zelfs -ik geloof- Crabbe een keer als 'sidekick' van Malfoy.... Maar wie is 't
ja, dat vroeg ik me ook al af.. want Crabbe kwam er wel 1 keer in voor, toen ze aan de tafel van zwadderich zaten misschien was ie ziek tijdens de opnames van die scene?
Oud 07-06-2004, 14:19
Noínden
Avatar van Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 06-06-2004 @ 22:22 :
Nou, Noínden en ik zijn vanavond geweest, eindelijk en hij was het wachten best waard. Wat ik miste was een goed einde en Hermione's huiswerkstress. Maar ik ben een stuk enthousiaster over David Thewlis als Lupin, het snorretje is nog steeds jammer, maar acteren kan hij Sirius was ook geweldig, die scene tussen Snape en Sirius waar Remus de boel probeert te sussen vond ik echt mooi
Misschien waren Noínden en ik een beetje irritant, maar wij kunnen nou één keer geen films zien zonder er (soms slashy) commentaar bij te geven, kunnen wij het helpen dat het soms leek alsof mensen lekaar op de bek gingen pakken?
Als ik nog iets essentieels vergeten ben te vermelden (ik heb namelijk dat gevoel) vertrouw ik op jou om het te posten, Noínden
Owh en Hermione did have a good punch!
Volgens mij heb je 't allemaal wel aardig... Maar vergeet vooral de scene in de donkere hal niet. *Snape houdt wand bij Lupin* *bij Harry* *bij Lupin* *bij Harry* En die kop dan

En het was gewoon waar Het leek echt net of ze elkaar constant op de bek zouden pakken Iedereen wilde elkaar

En het vroor in de zomer
__________________
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London|*LiveWed-getrouwd met Morgan Le Fay
Oud 07-06-2004, 14:20
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Noínden schreef op 07-06-2004 @ 14:19 :
En het vroor in de zomer
whehe
Oud 07-06-2004, 14:22
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 13:37 :
Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen de film goed vinden. Hebben ze een plank voor de ogen ofzo?! Als ze nou eens zo objectief mogelijk en goed kritisch naar de film keken, als ze nou eens realistisch waren en hun ogen open deden, zouden ze toch wel moeten zien dat deze film een stuk slechter is dan vorige. [/B]
Nope zover ik weet heb ik geen plank voor m'n ogen
En iedereen ziet het verschillend.
En ik heb je recensie op WF gelezen. En ik snap de meeste van je kritiekpunten, maar ik zie het nu eenmaal anders. Wat jij vaak als negatief ziet zie ik als positief. Kan gebeuren en dat is geen probleem vind ik.

Wat me opvalt is dat veel mensen die negatief zijn over de film vinden dat de film te veel afwijkt van het boek. De regisseur wijkt inderdaad meer af van het boek dan in de vorige twee films, maar dat vind ik niet erg. Want ik vind dat hij wel de essentie van het boek heeft bewaard. En juist door al die overtollige verhaallijnen eruit te halen -die wel erg goed werken in het boek, maar niet in film, want film is nu eenmaal een totaal ander medium- wordt de kern van het verhaal er alleen maar sterker door en komt het op het grote doek beter tot z'n recht.

Het doet me een beetje denken aan LOTR discussie tussen de boekfans en de filmfans. Zelf heb ik het boek 6 keer gelezen en is het inderdaad zo dat Peter Jackson er veel heeft uitgehaald en op sommige punten het verhaal heeft veranderd. Maar de film wordt er alleen maar beter door. Ik moet er niet aan denken als het boek letterlijk was verfilmd dan het het 20 uur geduurd en dan was het verhaallijn niet te volgen geweest en erg saai door het langzame verloop van het verhaal.

De toon sprak me ook erg aan in de film. Het was veel donkerder dan de vorige twee films, maar dat paste in mijn pov veel beter bij het verhaal. Net als de hoofdpersonen wordt het verhaallijn en de thema's meer volwassen en daar hoort volgens mij ook een meer volwassen manier van filmen bij.

En Severus als jij het een kut film vindt, moet je dat vooral vinden en heb ik daar geen problemen mee, maar veroordeel anderen niet die het wel een goede film vinden. Dat zou echt jammer zijn
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 14:25
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-06-2004 @ 14:04 :
severus, ik vind je echt nogal irritant worden. je kunt toch nog wel respect hebben voor andersmans mening?
I beg your pardon? Ik irritant? En waarom is dat dan wel?

Natuurlijk heb ik respect voor andermans mening, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening niet kan/mag uiten wanneer die botst met de mening van een ander. Dat is ondemocratisch. Het spijt me als ik ietwat te scherp mijn mening verwoord, ik weet dat mijn kritiek soms rauw op het dak van iemand kan vallen, maar zo ben ik nu eenmaal. Ik ga me niet veranderen terwille van een ander - what you see is what you get. Als je er niet mee leven kan, kun je het beste mijn posts negeren of uit dit topic blijven.

*heeft door haar Snape obsessie zeker teveel trekjes van 'm overgenomen* Yay!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 14:41
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 14:22 :
Nope zover ik weet heb ik geen plank voor m'n ogen
En iedereen ziet het verschillend.
En ik heb je recensie op WF gelezen. En ik snap de meeste van je kritiekpunten, maar ik zie het nu eenmaal anders. Wat jij vaak als negatief ziet zie ik als positief. Kan gebeuren en dat is geen probleem vind ik.

*knip*

En Severus als jij het een kut film vindt, moet je dat vooral vinden en heb ik daar geen problemen mee, maar veroordeel anderen niet die het wel een goede film vinden. Dat zou echt jammer zijn


"Maar omdat de critici (die zogenaamd goed-geschoold zijn in de filmwereld) over het algemeen de film prijzen (wat de film niet verdient), worden de realistischere en kritischere recensies vergeten. Ik vind het jammer, want deze film is zo slecht en ontvangt toch veel applaus, waardoor de volgende regisseur vast gemotiveerd wordt om Cuarón's voorbeeld te volgen, wat mij zeer pessimistisch stemt over de verfilming van de volgende boeken. "

Dit slaat nergens op. Ok, ik heb de film dan nog niet gezien, maar ik weet nu al dat dit nergens op slaat. Hoe weet jij nou weer of de ene rescensie kritischer dan de andere is? Er bestaat ook wel zoiets als smaak heurr.
Oud 07-06-2004, 14:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 14:22 :
Nope zover ik weet heb ik geen plank voor m'n ogen
Ik had jou *niet* in het vizier toen ik dat stukje schreef, natuurlijk. Jij bent natuurlijk altijd safe van mij.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 14:22 :
En Severus als jij het een kut film vindt, moet je dat vooral vinden en heb ik daar geen problemen mee, maar veroordeel anderen niet die het wel een goede film vinden. Dat zou echt jammer zijn
Ik veroordeel anderen niet die de film leuk vinden - sterker nog, ik wou dat ik de film net als hen leuk vond, maar dat is helaas niet zo. *best wel een beetje jaloers op die personen die 't goed vonden*

*vindt dat ze verkeerd begrepen wordt, want heeft helemaal niet de bedoeling gehad om te veroordelen, te beledigen of wat dan ook*

Citaat:
kiek schreef op 07-06-2004 @ 14:41 :
Dit slaat nergens op. Ok, ik heb de film dan nog niet gezien, maar ik weet nu al dat dit nergens op slaat. Hoe weet jij nou weer of de ene rescensie kritischer dan de andere is? Er bestaat ook wel zoiets als smaak heurr.
Critici moeten de film los van hun smaak bekijken, dat wil zeggen: objectief en realistisch (daar zijn ze ook critici voor). Zodra je smaak erbij betrekt, wordt het subjectief en zet je een soort van brilletje op, waardoor je sommige fouten in de film niet meer ziet of voor lief neemt. En ik vind dat juist heel veel critici dat laatste doen, helaas.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Ads door Google
Oud 07-06-2004, 15:01
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 14:48 :

Critici moeten de film los van hun smaak bekijken, dat wil zeggen: objectief en realistisch (daar zijn ze ook critici voor). Zodra je smaak erbij betrekt, wordt het subjectief en zet je een soort van brilletje op, waardoor je sommige fouten in de film niet meer ziet of voor lief neemt. En ik vind dat juist heel veel critici dat laatste doen, helaas.
Met smaak bedoel ik, wat Fransisca dus ook al zei, sommige mensen zien de punten die jij als fouten ziet als goede punten. Recensies zijn altijd wel subjectief. Zelfs die van jou.
Oud 07-06-2004, 15:10
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 14:25 :
I beg your pardon? Ik irritant? En waarom is dat dan wel?

Natuurlijk heb ik respect voor andermans mening, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening niet kan/mag uiten wanneer die botst met de mening van een ander. Dat is ondemocratisch. Het spijt me als ik ietwat te scherp mijn mening verwoord, ik weet dat mijn kritiek soms rauw op het dak van iemand kan vallen, maar zo ben ik nu eenmaal. Ik ga me niet veranderen terwille van een ander - what you see is what you get. Als je er niet mee leven kan, kun je het beste mijn posts negeren of uit dit topic blijven.

*heeft door haar Snape obsessie zeker teveel trekjes van 'm overgenomen* Yay!
ik sluit me bij Fransisca aan. je kunt ook gewoon zeggen "ik VIND het een slechte film" in plaats van "de film is slecht en iedereen die dat niet vind heeft een plank voor zijn ogen"..
ik respecteer je mening, maar als je hem zo verwoord komt het nogal opdringerig over.
ik zal verder maar niet op het "uit het topic blijven" ingaan..

nog even over de film zelf..
ik vond de essentie van het boek juist sterker aanwezig als in de andere films.. de vriendschapsband tussen het trio, en ook tussen de rest van griffoendor enzo.. op de slaapzaal met zn allen enzo

vond de nieuwe dumbledore wel okee, hij speelde het leuk bij dat stukje waar scheurbek was verdwenen

verder vond ik de acteerprestatie van het trio een stuk beter dan bij het eerste deel.. tweede was ook al weer beter.. maar nu is het echt super vooral hermelien!

lupos was wel ok. fout snorretje. goede littekens/sjofelheid

uuuuuh anders nog iets? voorlopig even niet
Oud 07-06-2004, 15:39
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik ga met iedereen akkoord, Severus je word vervelend!
Je vind het wss geen goeie film omdat je snape er niet genoeg in is te zien... .
Ik denk nog altijd dat Critici de meest professionele kijk hebben op zulke zaken en het beter weten dan de "gemiddelde" mens, die mensen zijn daarvoor "opgeleid" hoor.

Als iemand een andere mening dan jou heeft, moet je je daar niets van aantrekken en gewoon DENKEN 'oh wel, dat is zijn mening' en niet direct quoten!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 07-06-2004, 15:55
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline


( wit )
Oud 07-06-2004, 16:07
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-06-2004 @ 15:39 :
Ik ga met iedereen akkoord, Severus je word vervelend!
Je vind het wss geen goeie film omdat je snape er niet genoeg in is te zien... .
Dat is niet waar. Natuurlijk vind ik het minder leuk dat er niet zoveel Snape in de film is als ik zou willen, maar ik ben niet zo dom dat ik dat gelijk mijn hele mening over de film laten beïnvloeden. Ik heb ook naar andere dingen gekeken, zoals acteerwerk, dialogen, samenhang van scènes, etc. Mijn mening over die zaken in totaal vormen in mijn uiteindelijke mening.

(En als je goed terugleest in het vorige topic, zul je ook zien dat ik niet te spreken was over Alan Rickman's acteerwerk.)

Citaat:
Apomes schreef op 07-06-2004 @ 15:39 :
Als iemand een andere mening dan jou heeft, moet je je daar niets van aantrekken en gewoon DENKEN 'oh wel, dat is zijn mening' en niet direct quoten!
Wacht, nu snap ik het even niet. Wat is er fout aan quoten? Ik quote altijd alleen zodat duidelijk is op welk stuk tekst ik reageer (om misverstanden te voorkomen), dat is áltijd mijn gewoonte geweest en daar bedoel ik niets beledigends mee.

Verder vind ik dat ik best op de mening van een ander mag reageren zolang ik die maar in zijn waarde laat - zo ontstaan er discussies en kan men meningen en ideeën uitwisselen. Wat is anders het punt van een topic?

Als laatste wil ik kwijt dat het me een beetje overvalt dat jij (Apomes), kiek en Niet Slaan me gelijk met z'n drieën gemeen aanvallen. Wat heb ik nu gedaan? Ik heb het hele topic, en ook het vorige topic, doorgelezen en ik vind dat ik altijd beleefd en aardig ben geweest. Wat doe ik verkeerd? Post ik in mijn enthousiasme teveel? Gebruik ik teveel smileys (want daar heb ik ook al eens commentaar op gehad)? Vind ik Snape of SS/HG té leuk (als dat laatste zo is, kunnen jullie ook Cassiopeia, Lucky Duck en de anderen hetzelfde verwijten)? Ik zou het niet fijn vinden als jullie me afrekenen op mijn ene post over de film en critici in dit topic - ik vind dat jullie me verkeerd begrijpen, ik heb al gezegd dat het niet mijn bedoeling was om mensen te beledigen en dergelijke. Wat willen jullie nog meer?!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 16:10
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 16:07 :


Als laatste wil ik kwijt dat het me een beetje overvalt dat jij (Apomes), kiek en Niet Slaan me gelijk met z'n drieën gemeen aanvallen. Wat heb ik nu gedaan? Ik heb het hele topic, en ook het vorige topic, doorgelezen en ik vind dat ik altijd beleefd en aardig ben geweest. Wat doe ik verkeerd? Post ik in mijn enthousiasme teveel? Gebruik ik teveel smileys (want daar heb ik ook al eens commentaar op gehad)? Vind ik Snape of SS/HG té leuk (als dat laatste zo is, kunnen jullie ook Cassiopeia, Lucky Duck en de anderen hetzelfde verwijten)? Ik zou het niet fijn vinden als jullie me afrekenen op mijn ene post over de film en critici in dit topic - ik vind dat jullie me verkeerd begrijpen, ik heb al gezegd dat het niet mijn bedoeling was om mensen te beledigen en dergelijke. Wat willen jullie nog meer?!
Ik weet niet hoe t met Apie en NS zit, maar ik WIL niets. Ik uitte gewoon mijn mening, net als jij.
Oud 07-06-2004, 16:15
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
kiek schreef op 07-06-2004 @ 16:10 :
Ik weet niet hoe t met Apie en NS zit, maar ik WIL niets. Ik uitte gewoon mijn mening, net als jij.
Ja, goed, dat respecteer ik ook. Maar dan wil ik wel op z'n minst een argumentatie zien (die ik ook gegeven heb wanneer ik mijn mening gaf), waaróm je dat vindt. Help me het te begrijpen door me te vertellen wat ik fout doe, dan kan ik er ook iets mee.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 16:19
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
Severus schreef]Critici moeten de film los van hun smaak bekijken, dat wil zeggen: objectief en realistisch (daar zijn ze ook critici voor). Zodra je smaak erbij betrekt, wordt het subjectief en zet je een soort van brilletje op, waardoor je sommige fouten in de film niet meer ziet of voor lief neemt. En ik vind dat juist heel veel critici dat laatste doen, helaas. [/B]
Wat bedoel je met realistisch?
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om echt objectief te zijn als het om het beoordelen van kunst/cultuur gaat. Ik geloof wel dat je als recencent je mening moet onderbouwen en moet laten weten wat je achtergrond is en dat je daarmee een zekere vorm van objectiviteit creert want dan kan je als lezer de beweringen nagaan. Een goede recencent is volgens mij iemand die een film in een bredere context kan plaatsen en die zijn eigen mening en argumenten goed weet te onderbouwen...maar dat terzijde.

Kan je dan een voorbeeld geven van recensies die vooringenomen waren? En over welke fouten spreek je?
Ik weet dat de regisseur zaken uit het boek heeft weggelaten en dat sommige dingen zijn veranderd, maar ik zou dat persoonlijk niet een fout willen noemen.

De recensies die ik tot nu toe heb gelezen van de officiele media (dus niet de fangirl en boy) onderbouwde hun argumenten best goed. Ik heb tot nu toe niet echt een recensie gelezen (positief of negatief) die iets beweerde uit het niets.

En ik snap best dat het frustrerend is dat bijna niemand van de officiele media jouw mening onderschijft. Ik heb dat ook wel eens met een andere film gehad en toen had ik iets van
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 16:31
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
rowling vindt het ook de beste film. punt.

nee maar mensen laten we gewoon ophouden met discussieren, en het gewoon weer over de film zelf hebben.
Oud 07-06-2004, 16:34
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
kiek schreef op 07-06-2004 @ 16:10 :
Ik weet niet hoe t met Apie en NS zit, maar ik WIL niets. Ik uitte gewoon mijn mening, net als jij.
Ach Apie wat is dat lief .

Severus: Wij uiten ook onze mening maar in deze "democratische " maatschappij!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 07-06-2004, 16:35
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 16:15 :
Ja, goed, dat respecteer ik ook. Maar dan wil ik wel op z'n minst een argumentatie zien (die ik ook gegeven heb wanneer ik mijn mening gaf), waaróm je dat vindt. Help me het te begrijpen door me te vertellen wat ik fout doe, dan kan ik er ook iets mee.
Ik vind niet dat je iets fout doet. Ik was het gewoon niet met je eens. En ik dacht dat ik wel had beargumenteerd waarom...wacht hier heb ik het:

Citaat:
Dit slaat nergens op. Ok, ik heb de film dan nog niet gezien, maar ik weet nu al dat dit nergens op slaat. Hoe weet jij nou weer of de ene rescensie kritischer dan de andere is?
Daarom vond ik het dus nergens op slaan

Citaat:
Met smaak bedoel ik, wat Fransisca dus ook al zei, sommige mensen zien de punten die jij als fouten ziet als goede punten. Recensies zijn altijd wel subjectief. Zelfs die van jou.
...en dat was nummer twee.
Oud 07-06-2004, 16:35
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-06-2004 @ 16:31 :
nee maar mensen laten we gewoon ophouden met discussieren, en het gewoon weer over de film zelf hebben.
Daar ben ik helemaal voor. Ik vind dat het hier te persoonlijk gaat worden, net een vendetta, en dat is het laatste wat ik wil (en ook het laatste waar ik zin in heb).

Ik kom later weer terug, ik ga nu verder met SS/HG fics te lezen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 16:36
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-06-2004 @ 16:34 :
Ach Apie wat is dat lief .

Severus: Wij uiten ook onze mening maar in deze "democratische " maatschappij!
Oud 07-06-2004, 17:09
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Noínden schreef op 07-06-2004 @ 14:19 :
Volgens mij heb je 't allemaal wel aardig... Maar vergeet vooral de scene in de donkere hal niet. *Snape houdt wand bij Lupin* *bij Harry* *bij Lupin* *bij Harry* En die kop dan

En het was gewoon waar Het leek echt net of ze elkaar constant op de bek zouden pakken Iedereen wilde elkaar

En het vroor in de zomer
Owh en dat Sirius heel Jack Sparrow achtig bewoog
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #7
Verwijderd
500 16-04-2007 20:26
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #5
Severus
500 13-10-2005 16:48
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #3
Severus
500 24-11-2004 22:03
Films, TV & Radio Harry Potter and the Chamber of Secrets
niceman1984
28 29-11-2001 17:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.