Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 16:38
Welgemeend
Welgemeend is offline
WASHINGTON - The House renewed the USA Patriot Act in a cliffhanger vote Tuesday night, extending a centerpiece of the war on terrorism at President Bush’s urging after months of political combat over the balance between privacy rights and the pursuit of potential terrorists.

Bush, forced by filibuster to accept new curbs on law enforcement investigations, is expected to sign the legislation before 16 provisions of the 2001 law expire on Friday.

The vote was 280-138, just two more than needed under special rules that required a two-thirds majority. It marked a political victory for Bush and will allow congressional Republicans facing midterm elections this year to continue touting a tough-on-terror stance. Bush’s approval ratings have suffered in recent months after revelations that he had authorized secret, warrantless wiretapping of Americans.



Rest van artikel: http://www.msnbc.msn.com/id/11716139/

Wat vinden jullie hier van? Is Nederland ook toe aan dergelijke maatregelen? Is dit een inbreuk op de privacy? Komt dit nu in de buurt van het dystopia van Orwell? Is alles geoorloofd om de levens van de burgers te beschermen?

Ik ben tegen, de laatste tijd gaat de Nederlandse overheid ook steeds meer deze kant op. Het vertrouwen van de overheid in zijn burgers is getuige dit soort maatregelen wel erg laag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 16:39
Verwijderd
Lekker op tijd.

En nee, Nederland heeft het nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:43
Welgemeend
Welgemeend is offline
Lekker op tijd? De vorige Patriot Act liep 5 jaar, ze hebben hem gister dus weer opnieuw ingevoerd. En aangezien deze wet er maar nipt door is gekomen, slechts 2 stemmen meer dan noodzakelijk, deze Patriot Act nog meer vrijheid aan de overheid geeft om te doen wat ze willen en natuurlijk het afluisterschandaal van Bush is het dus wel redelijk controversieel en nieuws
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:59
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Kan je misschien vertellen wat de patriot-act (belachelijke naam) precies inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:23
Verwijderd
Ik dacht dat hij op 2 maart al was goedgekeurd, maar dat was de senaat. Ik dacht dat je een beetje laat was met je bericht.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:24
Welgemeend
Welgemeend is offline
Grappig dat je Patriot Act een belachelijke naam vindt, want ze hebben er nogal over nagedacht:

P roviding A ppropriate T ools R equired to I ntercept and O bstruct T errorism Act of 2001

Creatief niet? Het bestaat uit een hele hoop dingen natuurlijk, maar de bedoeling is om het bestrijden van terrorisme te vergemakkelijken, door bijvoorbeeld het onmogelijk maken van vervolging van degenen die voor afluisterapparatuur zorgen.

Het leek me sowieso wel een interessant onderwerp om over te discussieren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:56
Supreme Dutch
Hij is toch gewoon verlengd..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 08-03-2006 @ 18:24 :
Grappig dat je Patriot Act een belachelijke naam vindt, want ze hebben er nogal over nagedacht:

P roviding A ppropriate T ools R equired to I ntercept and O bstruct T errorism Act of 2001
Dat maakt het nog belachelijker.

Als Amerikanen nu nog beweren in The Land of the Free te wonen hebben ze echt geen idee van wat iets is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:35
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Amerikanen !!!!!!1!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:56
Verwijderd
De Patriot Act is grote onzin, maar zolang we zo'n wet niet in Nederland krijgen maak ik me niet veel zorgen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 20:50
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 08-03-2006 @ 18:24 :
P roviding A ppropriate T ools R equired to I ntercept and O bstruct T errorism Act of 2001
Degene die dit heeft bedacht heeft teveel jonge woudloper strips uit de Donald Duck gelezen. Verder is het gewoon een dom Amerikaans idee dat bedoelt is om de burgers te laten zien dat ze iets doen aan een dreiging waar eigenlijk niks aan te doen is, terrorisme.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 07:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik denk eerder dat de woudloperstrips zijn gebaseerd op al die amerikaanse afkortingen.. het leger stikt er ook van.

maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren. ik heb iig niks te verbergen, en als dit de nationale veiligheid vergroot ben ik voor.
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 08:57
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 08:53 :
ik denk eerder dat de woudloperstrips zijn gebaseerd op al die amerikaanse afkortingen.. het leger stikt er ook van.

maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren. ik heb iig niks te verbergen, en als dit de nationale veiligheid vergroot ben ik voor.
omdat als je drugs dealt in amerika je nu sneller word opgepakt
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 13:33
Poolsjewist
Avatar van Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 08:53 :
ik heb niks te verbergen
-braak-
__________________
Long live our Soviet motherland, built by the people's mighty hand
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:14
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline


ik vind het maar kinderachtig dat iedereen zo om zn privacy zeurt terwijl er misschien nog niet eens 1 op de 10.000 telefoontjes daadwerkelijk afgeluisterd worden. (veel en veel minder waarschijnlijk)
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 08:53 :
maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren.
hH
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:57
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2006 @ 19:09 :
hH
Jij vindt, dat dat niet mag hč, dat afluisteren, nare? Ik meen een keer zo'n soort post (eerder een betoog) van jou gelezen te hebben tegen zulk soort zaken.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Oů tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:32
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 15-03-2006 @ 16:14 :


ik vind het maar kinderachtig dat iedereen zo om zn privacy zeurt terwijl er misschien nog niet eens 1 op de 10.000 telefoontjes daadwerkelijk afgeluisterd worden. (veel en veel minder waarschijnlijk)
> per dag worden er 2 miljard telefoontjes afgeluisterd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2006, 20:55
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 08:53 :
ik denk eerder dat de woudloperstrips zijn gebaseerd op al die amerikaanse afkortingen.. het leger stikt er ook van.

maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren. ik heb iig niks te verbergen, en als dit de nationale veiligheid vergroot ben ik voor.
Maar het schept natuurlijk ook de mogelijkheid om af te luisteren voor verkeerde doeleinden. Als alle mensen goed waren zou er niks op tegen zijn (en ook niet nodig, overigens).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 07:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kwibus schreef op 15-03-2006 @ 21:55 :
Als alle mensen goed waren zou er niks op tegen zijn.
Jawel. Dat snap je best.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 09:15
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren. ik heb iig niks te verbergen, en als dit de nationale veiligheid vergroot ben ik voor. [/B]
Dan vindt je het vast ook niet erg dat ze overal camera's in huis hangen. Want je hebt toch niet te verbergen.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 08:53 :
ik denk eerder dat de woudloperstrips zijn gebaseerd op al die amerikaanse afkortingen.. het leger stikt er ook van.

maar ik snap niet waarom er mensen tegen zijn.. wat maakt het nu uit als de mogelijkheid bestaat dat mensen (regeringsbeambten) je telefoontjes kunnen afluisteren. ik heb iig niks te verbergen, en als dit de nationale veiligheid vergroot ben ik voor.
het gaat de regering niks aan wat ik doe in mijn leven?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 15:37
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
JCG schreef op 16-03-2006 @ 10:15 :
Dan vindt je het vast ook niet erg dat ze overal camera's in huis hangen. Want je hebt toch niet te verbergen.
dat zijn twee totaal verschillende dingen. in het eerste geval wordt op een heel onpersoonlijke manier inbreuk gemaakt op iemands privacy. als de regering telefoontjes afluisterd (en ik heb wel vertrouwen in de nederlandse en de amerikaanse regering), dan selecteren ze de telefoontjes die ze afluisteren ten eerste op bepaalde woorden zoals 'al-qaeda' die erin voorkomen. het is niet zo dat ze telefoontjes van willekeurige mensne gaan afluisterne. in eerste instantie natuurlijk van mensen die banden hebben met criminele en terroristische organisaties.
Ik denk dat de kans dat ze je telefoon afluisteren terwijl je niks te verbergen hebt nihil is. en die kleine kans DIE er is dat het gebeurt heb ik er graag voor over om de algemene veiligheid te vergroten.
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:28
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 17-03-2006 @ 16:37 :
dat zijn twee totaal verschillende dingen. in het eerste geval wordt op een heel onpersoonlijke manier inbreuk gemaakt op iemands privacy. als de regering telefoontjes afluisterd (en ik heb wel vertrouwen in de nederlandse en de amerikaanse regering), dan selecteren ze de telefoontjes die ze afluisteren ten eerste op bepaalde woorden zoals 'al-qaeda' die erin voorkomen. het is niet zo dat ze telefoontjes van willekeurige mensne gaan afluisterne. in eerste instantie natuurlijk van mensen die banden hebben met criminele en terroristische organisaties.
Ik denk dat de kans dat ze je telefoon afluisteren terwijl je niks te verbergen hebt nihil is. en die kleine kans DIE er is dat het gebeurt heb ik er graag voor over om de algemene veiligheid te vergroten.
lieverd hoe kan men nu een telfoon gesprek selecteren op bepaalde woorden als het niet eerst is afgeluisterd ?


en verder
de amerikaanse en nederlandse overheden zijn democratisch mmocht er dus ooit een fundamentalistische imam verkozen worden dan weet je waar je geheimen veilig zijn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 02:25
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
in amerika gebeurd dat al hoor. met speciale filters kunnen ze woorden zoals al-qaeda en bomb opvangen. en dat noem ik nog geen afluisteren, want dat zijn dan ook de enige woorden die zo'n computer begrijpt.

en dat laatste zál gewoon niet gebeuren
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2006, 09:33
Nictel
Nictel is offline
ja alles lekker opslaan! telefoon gesprekken,smsjes,e-mails. Ja dan kunnen we de 'vijanden' van onze democratie op sporen. Geen probleem, behalve dat het de fundering is voor een totalitaire staat . Zal je zeggen "Dat gebeurt niet" mag ik jullie er aan herinneren dat het pas voor het eerst is dat er geen oorlog is in Europa? En praat gezellig eens met je grootouders kunnen jullie vast gezellige verhalen vertellen. De beste manier om vrijheid te beschermen is door deze niet in te perken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 18-03-2006 @ 03:25 :
in amerika gebeurd dat al hoor. met speciale filters kunnen ze woorden zoals al-qaeda en bomb opvangen.
Geweldig, dus als je met een vriend het nieuws bespreekt waarin gemeld wordt dat Al Qaida verdacht wordt van een bomaanslag, staat binnen een paar uur de CIA op je stoep
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik denk eerder de Secret Service of de FBI
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:22
Verwijderd
In elk geval van die gasten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met regenjas/zonnebril/krant, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:27
Verwijderd
Kranten met gaten erin geknipt om doorheen te kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah'
T_ID
500 10-02-2007 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-11-2005 11:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
500 07-10-2005 00:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.