Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2007, 03:38
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Hee hallo mede-autoliefhebbers en studentjes,

Ik ben met mijn zwager (autodealer die Honda en Daihatsu voert) bezig een site op te zetten. Althans, de plannen zijn er.

Het concept:

Auto's zoeken via marktplaats etc., en dan zoeken naar de krentjes in de pap: goede auto's voor een belachelijke prijs. Deze inkopen, eventuele reparaties doen, apktje erop en deze, mét betrouwbaar keuringsrapport, onder de 5000 euro verkopen. Maar dan echt in de prijsklasse 500 tot max 5000 euro. Waarbij het 'keyword' Betrouwbaar is, met een grote B.
Even de naamsbekendheid, aanbod en andere praktische aspecten daargelaten, ik denk dat er best een goede markt is, getuige marktplaats etc, en studenten/starters/huisvrouwen die naar zo'n auto op zoek zijn, helemaal gezien de meuk die je via Marktplaats etc. op je hals kan halen.

Kritiek/commentaar/toejuichingen sil vous plait?
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 09:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
is die (digitale) tweedehands automarkt nog niet verzadigd? Er zijn ontzettend veel sites..
Ik denk nog even na wat ik er verder van vind.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm. Het kopen en verkopen van auto's lijkt me niet echt waar behoefte aan is. Betrouwbaarheid en garantie bij tweedehandsauto's lijkt me een insteek die meer op kan leveren. Mensen weten bij het kopen van een tweedehands auto vaak niet wat ze in huis halen omdat ze er zelf te weinig verstand van hebben en de vorige eigenaar (uiteraard) beweert dat er niets mis mee is. Dat kan zo iemand veel geld kosten.
Als jij die betrouwbaarheid weet te bieden en je weet je ook op een zodanige manier te profileren zie ik daar eigenlijk best iets in. Ik kan me zo voorstellen dat er meerdere mensen zijn die daar interesse in hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:13
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik vrees dat de marge te klein is om er echt een succesvol bedrijf van te maken.

En daarbij, krentjes uit de pap lijken vaak al aantrekkelijker als ze zijn, er is altijd wel meer kapot en meer te reparen als op voorhand het geval lijkt.

Dus vaak zul je duurder uitkomen als gepland en als gevolg daarvan zelf boven de marktwaarde moeten gaan zitten om rendabel te kunnen blijven werken.

Wel is het een leuk plan,maar het lijkt mij persoonlijk een beetje te hoog gegrepen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik twijfel dat dat gaat lukken. Hier in de buurt zit bijvoorbeeld een heel woonwagenkamp dat helemaal into de criminele 2e hands auto/onderdelenbedrijfjes zit. Daar tegen kan je echt niet opboksen.

Pas je concept anders enigsinds aan. Iemand die ik ken verdient bij door als expert mee te lopen met mensen die voor een 2e hands auto gaan kijken. Hij vraagt een klein bedrag om dan mensen te behoeden voor grote miskopen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:54
Ivo
Ivo is offline
Het klinkt leuk, maar om uit de kosten te komen (werkplaats, adverteren, onderdelen, tijd die je er in steekt) en ook nog een marge over te houden voor garantiegevallen zit je waarschijnlijk al snel op 500 euro per auto. Kortom: Wanneer jij een auto inkoopt voor 2500 euro, zul je die voor minstens 3000 euro weer moeten verkopen. En dan maak je nog nauwelijks winst. Door jouw tussenkomst wordt de auto dus 20% duurder. Goedkopere auto's nog meer zelfs. Voor auto's boven de 2500 euro kun je ook nu al prima bij de dealers terecht, als je wat rondkijkt en onderhandeld heb je er dan ook een paar maanden bovag-garantie bij. Voor auto's van minder dan 2500 euro zal de door jou toegevoegde waarde de auto redelijk uit de markt prijzen. Dan is het wagentje misschien wel goed en helemaal nagekeken, maar als auto A 30 tot 50% duurder is dan auto B wil ik voor dat geld de gok wel wagen en kies ik auto B. Je zult namelijk nooit genoeg capaciteit hebben om alle krenten uit de pap te pikken, dus voor de goudzoekers die een goedkope auto willen blijven er nog genoeg krenten over.

Leuk idee, maar op grote schaal betwijfel ik de haalbaarheid.
Ik zou het dan inderdaad meer doen zoals T_ID aangeeft. Je loopt dan zelf minder risico.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 22:50
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
klinkt leuk maar onderzoek de economische haalbaaheid nog even..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 01:26
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Die praktische kant is overdacht,

mijn zwager (laten we hem ff R. noemen) is eigenaar van een middelgrote Hondadealer én Daihatsudealer. Hij zit goed in de branche, en weet de marges etc. Daarnaast heeft hij ook de kennis in huis om goede auto's op te sporen. Wij doen zo af en toe al dit soort zaakjes als één van ons toevallig ergens tegenaan loopt op marktplaats. Per auto vangen we hier tussen de 400 en 600 euro op, reparatiekosten al vanaf. Vergeet niet dat hij de gelegenheid (werkplaats, monteurs etc.) al in huis heeft. Daarnaast heeft hij het nodige startkapitaal.

We willen dit alles trouwens wel vanuit een 'HQ' doen, waar we de auto's ook stallen. Eerst op regionaal vlak, uitbreiden kan altijd nog.

Pand is ook al voor weinig beschikbaar (eigendom van zijn vader, huisde tot voor kort ook een autobedrijf)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 11:13
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
dan is vooral het punt de advertentie.. en als deze succesvol is het aanbod dat je weet te realiseren.. mensen willen namelijk wel een ruime keuze overhouden
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 11:51
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Beetje offtopic, enig idee wat een toyota (denk camry) van 1990 met + - 45.000 km automaat waard zou zijn? of beter als wrak te verkopen?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 15:14
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
over die camry,als t er een is?

vanwaar die lage km stand?
gebreken?
apk?
bezine diesel?
transmissie?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 17:22
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-05-2007 @ 16:14 :
over die camry,als t er een is?

vanwaar die lage km stand?
gebreken?
apk?
bezine diesel?
transmissie?
km stand: grootvader is 10 jaar geleden gestorven, grootmoeder heeft geen rijbewijs , ging soms met haar klusjesman eens naar de markt. en 17 jaar geleden waren ze al tegen de 70 dus echt grote afstanden deden ze niet

geen gebreken zover ik weet

belgische wagen, is tot volgende maand gekeurd (maar vraag is of herkeuren en verkopen zin heeft of we beter als wrak/schroot verkopen)

benzine denk ik

wtf is transmissie? automaat?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 18:18
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ow, okee op die manier

transmissie is idd handgeschakeld of automaat.

Tja en over Belgie weet ik verder weinig,maar als ie nog heel is en hij doet het nog, dan is het echt pure zonde om em naar de sloop te brengen.

Zeker gezien de lage km stand. Maargoed, dat soort mensen zijn helaas wel een prooi voor autohandelaren, je oma zal er zeker te weinig voor gaan krijgen. Ik kan er weinig over zeggen,maar ik denk dat hij toch zeker tussen de 500 en 1000 euro op zal kunnen brengen als er geen gekke dingen mee zijn.

Just my 2 cents
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:00
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-05-2007 @ 19:18 :
ow, okee op die manier

transmissie is idd handgeschakeld of automaat.

Tja en over Belgie weet ik verder weinig,maar als ie nog heel is en hij doet het nog, dan is het echt pure zonde om em naar de sloop te brengen.

Zeker gezien de lage km stand. Maargoed, dat soort mensen zijn helaas wel een prooi voor autohandelaren, je oma zal er zeker te weinig voor gaan krijgen. Ik kan er weinig over zeggen,maar ik denk dat hij toch zeker tussen de 500 en 1000 euro op zal kunnen brengen als er geen gekke dingen mee zijn.

Just my 2 cents
(transmissie had ik trouwens in begin vermeld bij de km stand )
en mja men oma beseft het momenteel toch niet meer dus is eerder ons probleem nu.
maar dank je voor een ruwe schatting
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 23:39
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Camry's zijn, naar mijn weten, zo'n beetje de betrouwbaarste auto's die er te krijgen zijn.

Helaas ook 1 van de slechtst verkochte modellen. Helemaal 2e hands, en dan helemaaal van die leeftijd, krijg je er *shit* voor terug.

Oude Camry's gaan grotendeels naar Afrika, waar ze erg gewild zijn. Je kan h'm nog proberen te verkopen via marktplaats, anders zit er niets anders op dan de auto naar een handelaar voor Afrika te doen.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 23:27
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Schuah schreef op 18-05-2007 @ 00:39 :
Camry's zijn, naar mijn weten, zo'n beetje de betrouwbaarste auto's die er te krijgen zijn.

Helaas ook 1 van de slechtst verkochte modellen. Helemaal 2e hands, en dan helemaaal van die leeftijd, krijg je er *shit* voor terug.

Oude Camry's gaan grotendeels naar Afrika, waar ze erg gewild zijn. Je kan h'm nog proberen te verkopen via marktplaats, anders zit er niets anders op dan de auto naar een handelaar voor Afrika te doen.
Ik denk dat het opzetten van een website waarbij je auto's voor tussen de 500 en 5000 kunt kopen, niet heel erg succesvol zal zijn en wel om de volgende redenen:

-Het inkopen van (goedkope) auto's gebeurt reeds op grote schaal via Marktplaats.nl door handelaren.
-Marktplaats heeft sinds kort een eigen garantiesysteem. Tegen een meerprijs kun je een auto kopen met garantie.
-Er zijn genoeg dealers die auto's tussen de 500 en 5000 euro te koop aanbieden.

Het opbouwen van naamsbekendheid is zeer lastig denk ik. Je zult je echt moeten onderscheiden van de rest, zeker omdat jullie idee al zo veel wordt toegepast.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 17:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Je idee is leuk en ik merk ook dat je zelf heel enthousiast bent. Twee ingredienten die je zeker nodig hebt als zelfstandig ondernemer in spe!

Het is mij nog niet helemaal duidelijk in welk marktsegment je wilt opereren. Aan de ene kant heb je het over goedkoop en aan de andere kant over betrouwbaar. Denk dat er aan de onderkant van de markt voldoende bedrijven bestaan (en natuurlijk ook particulier) en ook zeer veel wordt aangeboden in het middensegment. Voor betrouwbaarheid gaan mensen vaak naar de dealers. Dus ik vraag mij af wat voor type klanten je wilt?

(niet bedoeld om je idee af te kraken, verre van dat, maar met behoorlijk wat jaren ervaring als zelfstandig ondernemer hoop ik je een beetje te kunnen helpen)
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:41
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Elke handelaar roept dat z'n auto's betrouwbaar zijn, de mooiste verhalen over de vorige eigenaar, ze hebben allemaal pas nieuwe bandjes etc.
Kortom: ik zie niet in waar jouw zaak dan in zou uitblinken? In je startpost lees ik de werkwijze van een gewone autohandelaar.
__________________
:)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2007, 02:25
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Uitblinken is alleen te behalen door jezelf te bewijzen, oftewel: naamsbekendheid. Daarom willen we het eerst regionaal opstarten.

Mijn zwager is dus autodealer, en heeft hier in de regio -via zijn vader- ruim 30 jaar naam als integer en betrouwbaar bedrijf. Dit soort imago wil ik graag behalen.

In de 'nieuwe' auto branche is dit niet haalbaar, de marges zijn minimaal (150 tot maximaal 1500 euro voor een middenklasser), maar in de occassionbranche zijn ze nog redelijk.

Wij richten ons hierbij op mensen die een goedkope auto zoeken (studenten, alleenstaande vrouwen, ouderen), en bieden daarbij betrouwbaarheid (door een degelijk rapport te leveren bij de auto), klantvriendelijkheid (spreekt redelijk voor zich) en service (zie betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid).
Dit is uiteraard alleen te behalen door jezelf te bewijzen. Gelukkig hebben wij hiervoor
1. een groot netwerk (zwager in de autobranche, ik in de stad en omstreken -horeca enzo, blabla, ken gewoon errug veel mensen)
2. kapitaal
3. kennis en vaardigheid (kennis door zwager en mij, vaardigheid in bijvoorbeeld klantvriendelijkheid door mijn horecaverhaal en mijn zwager zn familiebedrijf)

Om maar iets te noemen. punt.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 11:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tom schreef op 23-05-2007 @ 23:41 :
Elke handelaar roept dat z'n auto's betrouwbaar zijn, de mooiste verhalen over de vorige eigenaar, ze hebben allemaal pas nieuwe bandjes etc.
Exact, ik kreeg dat allemaal te horen. Toch moest ik het verkopende bedrijf dwingen tot nog drie extra reparaties na het 'rijklaar maken' omdat ze hun werk niet deden. Brandstofmeter was kapot, bekleding stoel was kapot, putje in de ruit, de omlijning van de ramen was beschadigd op een manier dat het lek was..

En nog heb ik er daarna zelf aan moeten sleutelen voordat alles naar wens was.

Nogal een contrast met de plaatselijke peogeot dealer. Die fixte alles in een keer en dingen die vallen onder naar wens maken (cosmetische zaken, afstelling, dat soort spul) daarvoor konden we ook gratis terug komen.

Wat dat betreft zeggen praatjes niet alles. Het bedrijf dat zo de mist in ging bestaat ook al dik 25 jaar namelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 00:50
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zeker teveel op Discovery Channel naar Wheeler Dealers gekeken en voor het einde gezapt. Daar proberen ze ook tweedehands auto's op te lappen, maar ze maken niet zo vaak winst. En als ze winst maken, is het niet zo veel.
En als je helemaal geen reputatie hebt kan je beter gewoon rommel verkopen, daar verdien je nog een beetje mee.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 09:08
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Ik keek in het verleden altijd op http://autostot1000euro.nl/. Is dit zoiets dat de TS bedoelt?

Dan natuurlijk iets in de trend van autostot5000euro.nl
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 00:18
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 14-06-2007 @ 10:08 :
Ik keek in het verleden altijd op http://autostot1000euro.nl/. Is dit zoiets dat de TS bedoelt?

Dan natuurlijk iets in de trend van autostot5000euro.nl
Jammer dat het (allemaal) fake is
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 16:11
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
********** schreef op 25-07-2007 @ 01:18 :
Jammer dat het (allemaal) fake is
bedankt voor je up

wat is fake? Wat de TS van plan is of die website die ik noemde (geen reclame hoor) ???
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 00:40
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 25-07-2007 @ 17:11 :
bedankt voor je up

wat is fake? Wat de TS van plan is of die website die ik noemde (geen reclame hoor) ???
De auti's die erop staan.
Ze lijken geen van alle echt te bestaan maar vooral te verwijzen naar autobedrijven (met duurdere auto's).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 18:16
koos20
koos20 is offline
niet echt haalbaar,
autos zijn mn hobby, diverse gereden en weer verkocht.

winst zit er niet echt in, en idd er is vaak meer loos dan je ziet.
(dit komt later pas aan beeld omdat je het niet ziet, denk aan koppeling die eruit klapt, lagers, kabels enz.

heb nu 1 van 23jaar oud... 1uur rijden staat het zelfde aan 1uur sleutelen zo ongeveer.
daarom is het ook hobby, anders ging ie echt de deur wel uit


een bedrijf erin opzetten wil wel, maar je krijgt dan altijd klanten die terugkomen omdat ze ''weer'' iets ermee hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Goedkope auto kopen
Myuki
54 20-09-2009 12:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klimaatsverandering topic
Kitten
243 12-05-2008 00:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kans op nieuwe kerncentrale flink toegenomen
Manus J. van Alles
188 03-08-2006 01:01
Vrije tijd “Column: “Wat zijn we toch verrot met elkaar?”
USPalermo
121 07-10-2004 13:05
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.