Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2019, 15:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline


Ik heb teamviewer, kan dat ook of is ultraviewer iets anders?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 19-06-2019, 15:05
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Ik heb teamviewer, kan dat ook of is ultraviewer iets anders?
Ik kan geen Teamviewer gebruiken. Mag niet van de makers omdat ik het zogenaamd commercieel zou gebruiken (nog nooit ook maar één keer gedaan), dus ik ben overgestapt op Ultraviewer. Dat is wat anders maar heeft exact hetzelfde principe maar dan zonder die achterlijke restricties.
Oud 19-06-2019, 15:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb m geinstalleerd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2019, 15:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik kan geen Teamviewer gebruiken. Mag niet van de makers omdat ik het zogenaamd commercieel zou gebruiken (nog nooit ook maar één keer gedaan), dus ik ben overgestapt op Ultraviewer. Dat is wat anders maar heeft exact hetzelfde principe maar dan zonder die achterlijke restricties.
Precies hetzelfde hier ja. En bij veel meer mensen die een Plex-server hebben die 24/7 aan staat die ze via TV benaderen
Ben inmiddels ook al een tijdje op UltraViewer overgestapt en zitten een paar dingen aan die nog niet helemaal goed werken, maar valt prima mee te leven vooralsnog.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-06-2019, 15:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En unblocken doen ze niet, sturen ze een formulier waar je je NAW-gegevens moet achterlaten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-06-2019, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zal ik je een pb sturen, Bas met de codes?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2019, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb m geinstalleerd
Ik PM je even!
Oud 19-06-2019, 15:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2019, 16:26
Verwijderd
De tering, inderdaad botched update; bijna alle services afhankelijk van NetworkService en LocalService starten niet meer op, eventvwr geeft bakken en bakken met errors, internet heeft geen idee hoe het opgelost moet worden, het is overduidelijk dat het om permissies gaat op registersleutels en bestanden maar allemaal op plekken waar je eerst jezelf rechten moet geven op HKLM om weer rechten te kunnen uitdelen aan andere dingen.

Fuck die shit
Oud 19-06-2019, 18:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Alle rare problemen zijn weer weg alleen het geluid werkt nog steeds niet een update die bleef hangen zelf nog kunnen installeren. Lijkt toch met die Windows update samen te hangen. Dan maakt de leeftijd van mijn laptop weinig uit denk ik?
Oh, mijn antwoord was niet echt oplossingsgericht, meer fatalistisch: "nah, bespaar je de moeite, de laptop is afgeschreven."
Oud 19-06-2019, 19:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar ik mijn laptop voor gebruik (beetje internetten en series kijken) is ie nog prima voor maar dan heb ik wel geluid nodig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2019, 21:11
Verwijderd
*drool*: https://tweakers.net/nieuws/154222/c...-249-euro.html
Oud 21-06-2019, 07:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
deadlock en andere Plex-gebruikers: Als ik een nieuwe Windows-installatie doe, Plex installeer, niet opstart, en na het installeren de oude database weer op de juiste plek terugzet dan moet het gewoon weer werken toch?

Ik ben er een beetje huiverig voor omdat er achterlijk veel uren zit in het handmatig op orde maken van alle metadata, met name van de muziek, en maken van playlists
Op de Plex-fora wordt er amper over gesproken en vind ik vooral mensen die tussen 2 verschillende typen OS willen migreren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-06-2019, 08:52
Verwijderd
Nee, er zitten meer stappen aan: https://support.plex.tv/articles/201...nother-system/
Oud 21-06-2019, 18:32
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Waar ik mijn laptop voor gebruik (beetje internetten en series kijken) is ie nog prima voor maar dan heb ik wel geluid nodig
Mooie paradox.
Oud 21-06-2019, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, hopelijk krijg ik het weer aan de praat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2019, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Andere vraag: als ik een backup heb op een externe harde schijf en ik wil dat bijvoorbeeld elke maand doen zonder 10.000 bestanden te kopiëren en over te slaan omdat ze er al opstaan. Hoe kan ik dat handig doen? Dat ik alleen de nieuwe of gewijzigde bestanden kopieer?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2019, 22:14
Verwijderd
https://www.lifewire.com/free-backup...-tools-2617964 hier staat vast iets tussen. Ik ben ondertussen 100% cloud geworden wat dit soort dingen betreft.
Oud 22-06-2019, 21:22
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
https://be.hardware.info/nieuws/6616...ege-ryzen-3000

Trolololol, wat smullen hoor!
Oud 22-06-2019, 21:25
Verwijderd
Nou ja, ik zit nu op het punt dat ik best meer wil betalen voor niet-Intel, zelfs als mij dat in specifieke scenarios minder performance biedt.
Oud 22-06-2019, 21:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nou ja, ik zit nu op het punt dat ik best meer wil betalen voor niet-Intel, zelfs als mij dat in specifieke scenarios minder performance biedt.
De PS5 heeft een ryzen-cpu en een amd navi gpu.
Oud 22-06-2019, 21:28
Verwijderd
Citaat:
De PS5 heeft een ryzen-cpu en een amd navi gpu.
De Xbox 1440 toch ook?
Oud 22-06-2019, 21:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
De Xbox 1440 toch ook?
Xbox 666.
Oud 22-06-2019, 21:31
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Van xbox original, naar xbox 360, naar xbox one, naar xbox original 2.
Oud 22-06-2019, 21:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
en dan xbox 720 en daarna xbox 2
Oud 22-06-2019, 21:34
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oud 22-06-2019, 21:42
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
lol
Oud 22-06-2019, 21:59
Verwijderd
Oud 22-06-2019, 22:07
Verwijderd
Mijn collega's danken u. Groot succes in de foute-appgroep.
Oud 22-06-2019, 22:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oud 22-06-2019, 22:56
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline

Nog niet eerder gezien
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 22-06-2019, 23:02
Verwijderd
Hij doet me echt heel veel denken aan een ***/betercore/Vince-kruising.
Oud 24-06-2019, 10:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 24-06-2019, 12:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De K4000 in de server gebouwd omdat het ding toch even open moest. De H264-encoding gaat nu duisent soepeler, een keer of 8 sneller en amper CPU load bij 3 of meer transcodes

Dat zijn wel betere gratis upgrades
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-06-2019, 12:56
Verwijderd
OK ik zoek dus nieuwe dopjes. Mijn vaste go-to zijn de Sennheiser CX300/CX300-II maar de belabberde bouwkwaliteit vind ik niet langer acceptabel. Ook zou het chill zijn als oorsmeer minder een probleem zou zijn, m.b.t. die halfgare roostertjes.

Wat zijn fatsoenlijke alternatieven? Kthxbai.
Oud 24-06-2019, 13:04
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
OK ik zoek dus nieuwe dopjes. Mijn vaste go-to zijn de Sennheiser CX300/CX300-II maar de belabberde bouwkwaliteit vind ik niet langer acceptabel. Ook zou het chill zijn als oorsmeer minder een probleem zou zijn, m.b.t. die halfgare roostertjes.

Wat zijn fatsoenlijke alternatieven? Kthxbai.
Waarom geen koptelefoon?
Oud 24-06-2019, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom geen koptelefoon?
Twee redenen vooralsnog; 1) haar/kapsel, 2) regenbestendigheid. Prove. Me. Wrong.
Oud 24-06-2019, 13:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb sinds een aantal maanden (nadat mijn vorige Sennheisers MX 585 het begaven) de Edifier P190 (platte kabel), gekocht via de officiële AliExpress-store omdat dat ding niet in Nederland te koop is en de verzending vanuit de VS achterlijk duur is.
Ben er uitermate tevreden over en zou ze zo weer bestellen. Zie wel dat ze geen €12,53 meer kosten, maar inmiddels €21,96 zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 26-06-2019, 20:53
Verwijderd
Ik ben net in een FB-groep helemaal losgegaan over slack en meer van dat soort nutteloze "productiviteitstools". Iemand die bij Chick-fil-a werkt is het niet met me eens. Ik heb nu gevraagd "or do you work in one of those suffocating places where you have to publicly agree with everything your employer decides?"

Ik weet dat ik niet helemaal gelijk heb, maar ik heb wel een goed punt, die shit lost problemen op die niet bestonden en creëert alleen maar meer issues.
Oud 26-06-2019, 21:10
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Mijn moeder haar werk heeft dus niet beter gevonden dan zelf een eigen tool te willen maken dat een soort mengeling moet zijn tussen slack en fb.
Mijn moeder snapt niet waarom zoiets nodig zou zijn of zelfs nuttig. Dus is hard aan het tegenwerken om hier geld aan uit te geven.
Het is echt raar hoe de ICT werkt op overheidsniveau in Brussel.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 27-06-2019, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net in een FB-groep helemaal losgegaan over slack en meer van dat soort nutteloze "productiviteitstools". Iemand die bij Chick-fil-a werkt is het niet met me eens. Ik heb nu gevraagd "or do you work in one of those suffocating places where you have to publicly agree with everything your employer decides?"

Ik weet dat ik niet helemaal gelijk heb, maar ik heb wel een goed punt, die shit lost problemen op die niet bestonden en creëert alleen maar meer issues.
Zag het voorbij komen (ik zit ook in die groep) en je hebt natuurlijk gelijk. Sterker nog, vandaag met wat gappies van True gezeten, daar kwam zijdelings dit ook voorbij. Gewoon, met elkaar praten als dat nodig is, wegsturen van geplande meetings en andere "tools" die te vaak meer kwaad dan goed doen.
Oud 27-06-2019, 20:24
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Citaat:
Hij doet me echt heel veel denken aan een ***/betercore/Vince-kruising.
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 27-06-2019, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Zag het voorbij komen (ik zit ook in die groep) en je hebt natuurlijk gelijk. Sterker nog, vandaag met wat gappies van True gezeten, daar kwam zijdelings dit ook voorbij. Gewoon, met elkaar praten als dat nodig is, wegsturen van geplande meetings en andere "tools" die te vaak meer kwaad dan goed doen.
Thanks. Dit betekent meer voor me dan je je denk ik realiseert want ik heb je mening over dit soort dingen hoog zitten
Oud 27-06-2019, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Thanks. Dit betekent meer voor me dan je je denk ik realiseert want ik heb je mening over dit soort dingen hoog zitten
Nou ja, het zijn vooral managers zonder clue die vergaderinggeil zijn. En vooral jonkies die helemaal wild worden van "nieuwe" dingen. Ik kan ook niet spreken over "back in the days" want zo lang zit ik nog niet in deze wereld, maar er is één grote gemene deler: mensen die wat kúnnen hebben meestal een broertje dood aan vergaderingen, chatten, meetings, Skype, en noem de hele boel maar op.

Sure, soms hebben vergaderingen heus nut en soms hebben conference calls ook nut. En hell, ook ik Skype internationaal. Maar al die "vernieuwende" "betere" "tools"; het is mij opgevallen dat het veel effectiever is om daadwerkelijk mensen te spréken. Het helpt ook enorm in de communicatie; als je iets vraagt of uitlegt, zegt de nonverbale feedback of verbale onzekerheid véél meer ten opzichte van een "Yes, ok." op je scherm.
Oud 27-06-2019, 21:19
Verwijderd
En een oud-collega, senior architect en basically mijn Grote Voorbeeld in alles IT-gerelateerd (want for Fuck's sake wat weet hij veel, kan hij veel, en doorziet hij veel) maakte eveneens altijd een case voor een telefoontje boven mailtje. En ook daarin had-ie gewoon gelijk, in veel gevallen.
Oud 27-06-2019, 21:47
Verwijderd
Gisteren hadden wij een klein succesje; We kregen bericht van het trieste geval van overlijden van een collega. In dit geval op een pijnlijke manier en tja, mensen zijn zachte eieren en of we persoon onzichtbaar wilden maken in het adresboek.

We hebben echt in ieder presentatie een slide met: Bijzondere gevallen. NUMMER EEN: OVERLIJDEN
NUMMER TWEE: OVERLIJDEN
NUMMER DRIE: OVERLIJDEN
Nummer 4: Pliesies/Recherche
Nummer 5: Constatering overschrijding wetgeving (hacken/lekken)
En daaronder één regel: Er moet een TopDesk melding komen, maar het is belangrijker dat er direct geacteerd wordt; Bel direct.

En er werd gisteren dus gebeld. Het is dus gebeurd dat er een melding werd gemaakt op donderdag terwijl we allemaal op verplichte training zaten en reistijd en dergelijke en dat het dan dus tot maandag duurt voordat het verwerkt is en dat we dan kwade schreeuwende directeuren aan de telefoon hebben.
Oud 28-06-2019, 22:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Woei, ik krijg een ssd in mijn laptop en mijn huidige schijf wordt dan externe harde schijf
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-06-2019, 22:51
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Nieuwe ssd is echt top! Ik heb dat vorig jaar in mijn 6 jaar oude lijk gehad en sindsdien ben ik er weer prima over te spreken! Accuduur is er ook enorm mee verbeterd!
Oud 29-06-2019, 08:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben zo benieuwd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2019, 11:05
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Precies, gewoon bellen als je iets van iemand wilt. Geeft meteen een wat hogere drempel en zorgt dat mensen gericht bezig gaan. Niets zo ellendig als iemand die via de groepsapp zegt "Heeft iemand de slides van <project x> nog?" Waarna er blinde paniek uitbreekt, iedereen gaat zoeken en na 20 minuten degene die ze gemaakt heeft zegt "jahoor, ze zitten nu in je mailbox".


Aan de andere kant word ik soms ook moe van mensen nieuwe tools afschieten met "Nee, we moeten kunnen samenwerken en wat we nu doen werkt". Ik zie dat in (macOS/Window) vs Linux, Word vs. LaTeX en Matlab vs (Python/R).


Overigens ben ik van mening dat iedereen van WhatsApp/Discord/Slack zou moeten overstappen op Riot.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.