Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 22:39
Verwijderd
De sticky's zijn verdwenen en er is geen mededeling meer gedaan...

Is al duidelijk wie het gedaan heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2003, 22:49
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Dat vraag ik me ook af.

Die persoon heeft zelfs 'n privéberichtje naar mij gestuurd.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 06:22
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Para! schreef op 01-04-2003 @ 23:39:
De sticky's zijn verdwenen en er is geen mededeling meer gedaan...
Die heb ik laten zakken omdat de topics iig weer terug zijn, dat is waar 't voor de leden om draait..

Citaat:

Is al duidelijk wie het gedaan heeft?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Net zoals in de film...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oeh, wil iemand mij een korte update geven?

Please?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:03
Verwijderd
Nee. Jou niet.

Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-04-2003 @ 20:42:
Oeh, wil iemand mij een korte update geven?

Please?
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=422583
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:15
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
huh, alle topic zijn er nog. Is er een back-up terug gezet of zo
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 03-04-2003 @ 21:15:
huh, alle topic zijn er nog. Is er een back-up terug gezet of zo
ja
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 21:03:
Nee. Jou niet.




is er nu al wat meer info?

die persoon heeft mij 'n pbtje gestuurd! ik wil weten wie die snodaard was!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 23:02
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 06-04-2003 @ 23:58:
is er nu al wat meer info?
Nope.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 08:28
Verwijderd
Uhm ik heb geen idee hoe een IP check gedaan wordt, maar is dat toen meteen zodra het bekend was gedaan of is alleen de IP waar mee ingeschreven bekend? Hoe werkt dat eigelijk met die IP registratie? Of was het een onbekend ip adres?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 07-04-2003 @ 09:28:
Uhm ik heb geen idee hoe een IP check gedaan wordt, maar is dat toen meteen zodra het bekend was gedaan of is alleen de IP waar mee ingeschreven bekend? Hoe werkt dat eigelijk met die IP registratie? Of was het een onbekend ip adres?
Niet met het registreren, want tofke-H was gregistreerd met zijn eigen IP natuurlijk

Meeste forums loggen ip bij reggen/inloggen en bij iedere msg
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:01
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ook bij Admin acties wordt bij elke knop die je drukt een IP gelogged. Maar het was een Proxy en dan is 't achterhalen van de dader uiteraard erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:25
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
He/she's out there, somewhere (*draait X-files muziekje*)

Nee, maar even serieus, wat is het Plan van Aanval om te voorkomen dat de desbetreffende pipo nog een keer gaat rotzooien met tofke-H's account?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:31
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-04-2003 @ 11:25:
He/she's out there, somewhere (*draait X-files muziekje*)

Nee, maar even serieus, wat is het Plan van Aanval om te voorkomen dat de desbetreffende pipo nog een keer gaat rotzooien met tofke-H's account?
Gaat moeilijk worden als niet bekend is hoe het heeft kunnen gebeuren. Er zijn wel extra voorzorgsmaatregelen genomen om de schade te beperken indien iemand een password van een account van een FB/FB+ in handen krijgt.

Daarnaast is het kwestie voor iedereen om nóg voorzichter met zijn/haar wachtwoord om te gaan, en te zorgen voor een goed beveiligde computer. Zodoende kan een dergelijk incident hopelijk worden voorkomen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:38
Verwijderd
Niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, alleen vorige keer (vorige= 2,5 jaar geleden) was het het account van een beheerder..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 07-04-2003 @ 15:38:
Niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, alleen vorige keer (vorige= 2,5 jaar geleden) was het het account van een beheerder..
en nog geen half jaar geleden bij een FB van School&Studie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2003, 16:48
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
McLaren schreef op 07-04-2003 @ 15:38:
Niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, alleen vorige keer (vorige= 2,5 jaar geleden) was het het account van een beheerder..
Dat was een ander verhaal. Toen is een beheerder gewoon wat te makkelijk geweest in het vertrouwen van mensen en heeft ie mensen z'n password gegeven die daar niet mee om konden gaan. Die beheerder had 'm niet af mogen geven en die anderen hadden er geen misbruik van mogen maken.

Maar dat is met Tofke_H niet 't geval geweest. Hij heeft z'n password absoluut voor zichzelf gehouden, hoe dit is kunnen gebeuren is dus nog steeds niet duidelijk. Het is in ieder geval niet te wijten aan dat Tofke_H onvoorzichtig zou zijn geweest, want dat was ie niet.

En daarnaast; dit soort dingen gebeuren. Jammer maar helaas, dat hoort bij 't hele verhaal dat 'Internet' heet. Is ook geen ramp, maar moet wel zoveel mogelijk beperkt worden. Vandaar dat er nu extra maatregelen getroffen zijn om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen waar dat kan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:02
Verwijderd
*Hou je onzinnige replies voor je aub.*

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 07-04-2003 @ 17:48:
Vandaar dat er nu extra maatregelen getroffen zijn om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen waar dat kan.
Hoe dacht je zoiets tegen te gaan dan?
Wat voor soort maatregelen zou je kunnen nemen?
Tofke was dus niet onzorgvuldig geweest, dan moet het via een andere manier gebeurd zijn. Het lijkt me een beetje moeilijk uit te vinden hoe dat gebeurd is.
En dan, als je maatregelen tegen 1 zo'n actie kan ondernemen, dan zijn er nog vast wel andere manieren om zoiets te flikken.
Het lijkt me dus moeilijk om zoiets te voorkomen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:29
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 08-04-2003 @ 22:39:
Hoe dacht je zoiets tegen te gaan dan?
Wat voor soort maatregelen zou je kunnen nemen?
Tofke was dus niet onzorgvuldig geweest, dan moet het via een andere manier gebeurd zijn. Het lijkt me een beetje moeilijk uit te vinden hoe dat gebeurd is.
En dan, als je maatregelen tegen 1 zo'n actie kan ondernemen, dan zijn er nog vast wel andere manieren om zoiets te flikken.
Het lijkt me dus moeilijk om zoiets te voorkomen
Als we dat zouden zeggen, dan zou diegene die plezier heeft gehad met mijn nickname of andere, weten waar ie nu moet opletten voor nog zo'n een actie.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:29
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 08-04-2003 @ 22:39:
Hoe dacht je zoiets tegen te gaan dan?
Wat voor soort maatregelen zou je kunnen nemen?
Tofke was dus niet onzorgvuldig geweest, dan moet het via een andere manier gebeurd zijn. Het lijkt me een beetje moeilijk uit te vinden hoe dat gebeurd is.
En dan, als je maatregelen tegen 1 zo'n actie kan ondernemen, dan zijn er nog vast wel andere manieren om zoiets te flikken.
Het lijkt me dus moeilijk om zoiets te voorkomen
het is mensen in ieder geval een heel stuk moeilijker gemaakt.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:35
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 08-04-2003 @ 22:39:
En dan, als je maatregelen tegen 1 zo'n actie kan ondernemen, dan zijn er nog vast wel andere manieren om zoiets te flikken. Het lijkt me dus moeilijk om zoiets te voorkomen
Tuurlijk. Maar zoals al eerder gezegd, moeilijker maken is al 1 ding. Daar moet je mee beginnen.

Voor 100% is zoiets niet te voorkomen. Dat weet iedereen. Maar je kan heel goed kansen verkleinen. Als iemand 't niet 1-2-3 voor elkaar krijgt wordt de motivatie om 't te doen ook minder.

Ik zou er persoonlijk als lid nu niet meer in slagen om met Tofke_H's pass geintjes te gaan flikken. Dat lijkt me al een uitstekend begin.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:36
Verwijderd
ach ja, een goed begin is het halve werk he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 10:19
kastdeur
kastdeur is offline
ik heb een theorie

jah en eigenlijk zou ik niet meer op feedback posten, maar jah ik schuif even mijn principes op zij

zou het niet kunnen dat één van de beheerders, ik noem een jon, een simon, of een questor (nooit te direct iemand beschuldigen he) die kunnen, volgens mij, wel aan het wachtwoord komen, niet het wachtwoord hebben doorgespeelt aan een lid, ik noem een flem, een hades, of iemand geheel anders, en dat dat lid dan met dat wachtwoord gaat kloten en dat die lieve beheerder na afloop alle sporen uitwist.

en is het wat?

aangenaam, de cock, met cc-k
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 10-04-2003 @ 11:19:
ik heb een theorie

jah en eigenlijk zou ik niet meer op feedback posten, maar jah ik schuif even mijn principes op zij

zou het niet kunnen dat één van de beheerders, ik noem een jon, een simon, of een questor (nooit te direct iemand beschuldigen he) die kunnen, volgens mij, wel aan het wachtwoord komen, niet het wachtwoord hebben doorgespeelt aan een lid, ik noem een flem, een hades, of iemand geheel anders, en dat dat lid dan met dat wachtwoord gaat kloten en dat die lieve beheerder na afloop alle sporen uitwist.

en is het wat?

aangenaam, de cock, met cc-k
Slechte theorie.
welke beheerder gaat er nou zn eigen forum laten verneuken?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef op 10-04-2003 @ 11:22:
Slechte theorie.
welke beheerder gaat er nou zn eigen forum laten verneuken?
Een beheerder die diep in zijn hart vindt dat Tofke_H weer gewoon lid zou moeten worden, maar denkt dat de rest van het team dat niet met hem eens zal zijn, dus het maar op een creatieve manier probeert?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:54
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 10-04-2003 @ 11:22:
Slechte theorie.
welke beheerder gaat er nou zn eigen forum laten verneuken?
je weet niet hoe zij over dit forum denken. ok, jon valt af, maar dan blijven er nog wel 2 over....


Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:06
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
En nu weer serieus aub.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:09
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-04-2003 @ 12:06:
En nu weer serieus aub.
Dit ís ook serieus. Ik denk alleen maar mee en toen kwam ik dus tot de volgende theorie. Het leek mij het meest logische, hoe kan iemand anders in hemelsnaam aan dat wachtwoord komen op een andere manier.

maar goed, als dat niet op prijs wordt gesteld, houdt ik mij maar weer aan mijn principe: mijd feedback.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:15
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Kom op, dacht je nou werkelijk dat Simon of Questor enige behoefte heeft aan het verkloten van 't forum? Dat raakt echt kant noch wal. Beide heren zijn betaalde werknemers van Jon en al zouden die iets willen verkloten, dan hadden ze dat echt wel anders gedaan.

Bovendien zijn er bepaalde profielen gebanned geweest door Tofke_H's account, en dat soort acties wijzen in een heel andere richting dan die van Michel of Simon.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:20
Roeleke
Roeleke is offline
Trouwens, men kan toch geen wachtwoorden opvragen bij deze software? De enige mogelijkheid dan zou zijn dat iemand Tofke_H 'n ander wachtwoord heeft toegekend, dat heeft doorgespeeld nadat 't veranderd was waarna iemand speeltuin kon houden...
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:32
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-04-2003 @ 12:15:
Kom op, dacht je nou werkelijk dat Simon of Questor enige behoefte heeft aan het verkloten van 't forum? Dat raakt echt kant noch wal. Beide heren zijn betaalde werknemers van Jon en al zouden die iets willen verkloten, dan hadden ze dat echt wel anders gedaan.

Bovendien zijn er bepaalde profielen gebanned geweest door Tofke_H's account, en dat soort acties wijzen in een heel andere richting dan die van Michel of Simon.
jah ik kan het niet laten, maar dit is echt mijn laatste reactie

misschien ging het niet zozeeer om verkloten, want voor zover mij bekend is er niks onherstelbaars verkloot, maar meer om ff te kutten, beetje irritant te doen.

en ik zei ook niet dat questor of simon hadden zitten spelen, maar dat ze eventueel voor bepaalde tijd het wachtwoord hadden doorgespeelt aan iemand die dus wel die personen wilde bannen.

en koen, alsjeblieft, reageer niet zo fel. het was enkel een idee en als jij denkt dat het onzin is, dan vind ik het prima. het was gewoon een wild idee van mij, niks meer en niks minder. punt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:49
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Roeleke schreef op 10-04-2003 @ 12:20:
Trouwens, men kan toch geen wachtwoorden opvragen bij deze software? De enige mogelijkheid dan zou zijn dat iemand Tofke_H 'n ander wachtwoord heeft toegekend, dat heeft doorgespeeld nadat 't veranderd was waarna iemand speeltuin kon houden...
Als je in de database kan, kan je 't ww kopieren en in een cookie zetten samen met 't userid. Dan hoef je 'm dus niet aan te passen. Maar slechts een zeer beperkte hoeveelheid mensen heeft hier toegang tot.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 10-04-2003 @ 12:32:

misschien ging het niet zozeeer om verkloten, want voor zover mij bekend is er niks onherstelbaars verkloot, maar meer om ff te kutten, beetje irritant te doen.

en ik zei ook niet dat questor of simon hadden zitten spelen, maar dat ze eventueel voor bepaalde tijd het wachtwoord hadden doorgespeelt aan iemand die dus wel die personen wilde bannen.
In theorie is dat mogelijk, maar denk je dat 't in de praktijk echt zo gegaan is? Een beetje vertrouwen in Jon's werknemers he..

Citaat:

en koen, alsjeblieft, reageer niet zo fel. het was enkel een idee en als jij denkt dat het onzin is, dan vind ik het prima. het was gewoon een wild idee van mij, niks meer en niks minder. punt.
Sorry. Maar het is toch een vrij open beschuldiging van 1 van de beheerders. Kijk tuurlijk, in theorie kan dat. Maar in theorie kan zoveel, dat is allemaal niet te overzien. Het is denk ik nuttiger om te denken over een theorie die wat dichter bij de werkelijkheid ligt en logischer is.;
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2003, 11:56
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-04-2003 @ 12:49:
Als je in de database kan, kan je 't ww kopieren en in een cookie zetten samen met 't userid. Dan hoef je 'm dus niet aan te passen. Maar slechts een zeer beperkte hoeveelheid mensen heeft hier toegang tot.
Oh, ik dacht altijd dat 't volledig onmogelijk was... Op 't forum van eerste kan waar ik zit, kan ook de beheerder dat niet doen...
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:04
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Beheerder is het nederlandse woord voor Administrator, en een admin kan in pricipe alles doen en heeft overal toegang.

Natuurlijk ligt het aan het forum zelf hoe de rechten zijn verdeeld, en welke naam ze daaraan verbinden. S.com heeft gekozen voor Beheerders - Forumbazen+ - Forumbazen, m.i. geen slechte verdeling.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:19
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-04-2003 @ 13:04:
Beheerder is het nederlandse woord voor Administrator, en een admin kan in pricipe alles doen en heeft overal toegang.

Natuurlijk ligt het aan het forum zelf hoe de rechten zijn verdeeld, en welke naam ze daaraan verbinden. S.com heeft gekozen voor Beheerders - Forumbazen+ - Forumbazen, m.i. geen slechte verdeling.
Dat weet ik wel, maar tegen mij zei ie dat 'm da nie kon, dus tja...


En kben daar zelf forumbaas, maar k kan der niet echt veel doen behalve gewone dingen
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:27
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 10-04-2003 @ 11:19:
ik heb een theorie

jah en eigenlijk zou ik niet meer op feedback posten, maar jah ik schuif even mijn principes op zij

zou het niet kunnen dat één van de beheerders, ik noem een jon, een simon, of een questor (nooit te direct iemand beschuldigen he) die kunnen, volgens mij, wel aan het wachtwoord komen, niet het wachtwoord hebben doorgespeelt aan een lid, ik noem een flem, een hades, of iemand geheel anders, en dat dat lid dan met dat wachtwoord gaat kloten en dat die lieve beheerder na afloop alle sporen uitwist.

en is het wat?

aangenaam, de cock, met cc-k
Lijkt me onwaarschijnlijk.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 09:59
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Ik dacht altijd dat het een vroege 1 april grap was

maar jah wie ben ik..
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Column Derksen VI
The Senna Fan
12 10-03-2003 20:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.