Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 17:30
danny23
danny23 is offline
Ik doe een opleiding aan een roc en ben daarmee 40 uur per week bezig. Ik moet elke dag met de trein reizen om naar school te gaan. Alleen ik krijg maar 90 euro studie financiering. Trein abbonement alleen al kost meer dan 100 euro. Daarnaast moet ik ook nog eens me eigen studie en boeken betalen en af een toe strippenkaarten voor als ik met de bus ga. Het geld van wat ik in de vakantie had verdiend is al bijna op! En aangezien ik 40 uur met me school bezig ben heb ik weinig tijd voor een bijbaantje. Ik voel me in de steek gelaten door de NS en de regering. Ik heb zo ie zo niet genoeg geld voor treinkaartjes laat staan kleding of andere leuke dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 18:17
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
waarom heb je geen ov-studentenkaart?heb je daar geen recht op???lijkt me wel!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Als je ouders niet meebetalen aan je studie heb je recht op meer studiefinanciering. Kijk even op de site van de IBG (www.ibgroep.nl)
En hoe oud ben je?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:24
laura85
laura85 is offline
ik vroeg me ook af waarom je geen ov kaart hebt

Als je een bol opleiding doet(5 dagen naar school of 1 of 2 dagen stage) heb je daar recht op hoor

Gr Laura
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
laura85 schreef op 11-12-2004 @ 19:24 :
ik vroeg me ook af waarom je geen ov kaart hebt

Als je een bol opleiding doet(5 dagen naar school of 1 of 2 dagen stage) heb je daar recht op hoor

Gr Laura
als ie MBO doet en nog geen 18 is, dan krijgt ie ook geen OV.

@TS: kun je niet op de zaterdag werken? Of op doordeweekse avonden?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:46
danny23
danny23 is offline
Ik ben 19 en doe vwo voltijd. En zoals ik al zei ik heb weinig tijd. Ik moet elke dag meer dan 2 uur reizen. En op sommige dagen zelfs 4 uur omdat ik dan ook in de avond les heb. Dus ik doe me huiswerk meestal op zaterdag en zondag.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hmmm, op kamers is zeker geen plan? Mjah, 10 uur winst is weinig om in te gaan werken
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:12
rampenstamper
Avatar van rampenstamper
rampenstamper is offline
Volgens mij heb je dan gewoon recht op meer studiefinanciering. Ik zou als ik jou was even kijken op ib-groep.
__________________
Monty Python is briljant
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:24
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Waarom betalen je ouders niets?, je kan misschien proberen om voor die paar maanden wat bij ouders/grootouders te lenen of zo. Na je examen kun je lang genoeg werken om dat weer terug te betalen
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 11-12-2004 @ 20:46 :
Ik ben 19 en doe vwo voltijd. En zoals ik al zei ik heb weinig tijd. Ik moet elke dag meer dan 2 uur reizen. En op sommige dagen zelfs 4 uur omdat ik dan ook in de avond les heb. Dus ik doe me huiswerk meestal op zaterdag en zondag.
Maar waarom krijg je wel stufi en geen OV?
Kun je geen geld lenen bij IBG de rente is daar minimaal.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:36
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-12-2004 @ 21:35 :
Maar waarom krijg je wel stufi en geen OV?
Kun je geen geld lenen bij IBG de rente is daar minimaal.
Als je voortgezet onderwijs doet krijg je geen ov. En officieel ook geen stufi, alleen tegemoetkoming scholieren als je boven de 18 bent.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-12-2004 @ 21:36 :
Als je voortgezet onderwijs doet krijg je geen ov. En officieel ook geen stufi, alleen tegemoetkoming scholieren als je boven de 18 bent.
idd. maar die tegemoetkoming zal ie dan wel stufi noemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:23
danny23
danny23 is offline
Ja sorry ik krijg tegemoetkoming. Probleem is alleen dat ik alle reiskosten etc zelf moet betalen. Ik kan dit alleen niet met alleen maar 90 euro ofzo. Trein alleen al kost 100 euro per maand. En van het geld wat ik in de vakantie verdiende is alles al op aan boeken geld en mijn studie. Ik moet zelf ook nog wat hebben voor kleding enzo. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je alleen ov-jaarkaart krijgt als je hoger onderwijs doet. Ik ben hiervan de dupe. En dan nog de NS die steeds harder en vaker zwartrijder aanpakken en kaartjes maar steeds duurder maken. Intussen betaal ik ook alleen maar belasting maar kan ik niet op steun van de overheid rekenen. Word een beetje ziek van Nederland die de EU, Irak, veiligheid van politici en terrorisme steeds belangrijker vinden dan onderwijs en hun eigen bevolking.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:33
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
danny23 schreef op 11-12-2004 @ 22:23 :
Ja sorry ik krijg tegemoetkoming. Probleem is alleen dat ik alle reiskosten etc zelf moet betalen. Ik kan dit alleen niet met alleen maar 90 euro ofzo. Trein alleen al kost 100 euro per maand. En van het geld wat ik in de vakantie verdiende is alles al op aan boeken geld en mijn studie. Ik moet zelf ook nog wat hebben voor kleding enzo. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je alleen ov-jaarkaart krijgt als je hoger onderwijs doet. Ik ben hiervan de dupe. En dan nog de NS die steeds harder en vaker zwartrijder aanpakken en kaartjes maar steeds duurder maken. Intussen betaal ik ook alleen maar belasting maar kan ik niet op steun van de overheid rekenen. Word een beetje ziek van Nederland die de EU, Irak, veiligheid van politici en terrorisme steeds belangrijker vinden dan onderwijs en hun eigen bevolking.
Mja dat komt gewoon omdat de meeste mensen voortgezet onderwijs dicht bij huis doen, en dus geen ov nodig hebben.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:57
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat dacht je van een baantje?
Jaja, ik weet het "ik heb geen tijd". Maak maar tijd dan.
Snijden in uitgaven wilt ook wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 22:11
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
waarom doe je dan vwo op een school waarvoor je 2 uur moet reizen...

toch zeker wel een school in de buurt die dichterbij is
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 22:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
danny23 schreef op 11-12-2004 @ 20:46 :
Ik ben 19 en doe vwo voltijd. En zoals ik al zei ik heb weinig tijd. Ik moet elke dag meer dan 2 uur reizen. En op sommige dagen zelfs 4 uur omdat ik dan ook in de avond les heb. Dus ik doe me huiswerk meestal op zaterdag en zondag.
maar je hebt toch wel een páár avonden vrij waarop je zou kunnen werken?
En je zou ook doordeweeks wat vaker huiswerk kunnen maken. Tijdens de lessen, in de trein of 's avonds. Desnoods wat je niet af krijgt dan ook nog op zondag. Volgens mij heb je iig niet 2 hele dagen van je weekend nodig om je huiswerk op te maken, dus je zou tijd vrij kunnen maken om op zaterdag te werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 22:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Idd plan het allemaal wat beter en ga op zaterdag werken.
Zoek evt. iets bij school in de beirt dat jsa na school direct door kan naar je werk.
Ik snap verder ook niet dat je 2!!!!!!! uur !!!!!!!!!!! moet reisen voor een VWO-opleidng dham hey dat is echt lang ( ik WAS 5 minuten op de fiets onderweg).
De overheid is verder op (normale) mensen gericht dus die niet 2 uur gaan reizen voor hun VWO :-s en het dichter bij huis zoeken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2004, 00:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Waarschijnlijk doet hij VWO voor volwassenen, aangezien hij naar een ROC gaat en zo'n opleiding is niet overal in Nederland.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 09:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom betalen je ouders niets bij? In principe zijn ze dat verplicht.

(ow, je hebt zeker maar 1 bedrag aan tegemoetkoming waardoor je niet meer krijgt als je ouders niet veel verdienen?)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 09:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-12-2004 @ 10:35 :
Waarom betalen je ouders niets bij? In principe zijn ze dat verplicht.

(ow, je hebt zeker maar 1 bedrag aan tegemoetkoming waardoor je niet meer krijgt als je ouders niet veel verdienen?)
jawel, dat is dr wel. max. tegemoetkoming is 150 euri, minimum is 90.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:49
Verwijderd
Je ouders worden inderdaad geacht om mee te betalen aan je opleiding en je levensonderhoud. Als ze daar geen geld voor hebben, heb je recht op meer tegemoetkoming
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 21:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-12-2004 @ 21:49 :
Je ouders worden inderdaad geacht om mee te betalen aan je opleiding en je levensonderhoud. Als ze daar geen geld voor hebben, heb je recht op meer tegemoetkoming
Precies, en aangezien je het minimum krijgt, betekent dit in theorie dat je ouders bij elkaar zoveel verdienen dat ze aan jouw studie mee kunnen betalen.

Overigens hoeft dat nog niet altijd te klopen. Maar in de meeste gevallen volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:14
Verwijderd
je zit zeker op Joke Smit in Amsterdam he?

misschien moet je een lening bij ibgroep afsluiten?(geen idee of dat kan)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:51
danny23
danny23 is offline
Nee ik zit niet op Joke Smit Amsterdam. Ik woon niet in de gemeente amsterdam dus word het lesgeld 10x zo duur. Ik moest dus op een hele andere ROC gaan ergens op meer dan een uur afstand reizen vanaf mij plek. In the middle of nowher. In plaats van effe met de trein naar amsterdam gaan (Ook weer zo iets bureaucratisch). Maar ik heb gewoon te weinig tijd om dingen te doen. En als ik al dan nog een baan erbij neem dan kan ik al helemaal geen leuke dingen doen. Ik hoef trouwens niet meer voor studie en boekengeld te betalen. Dat heb ik al gedaan. Waar ik meer mee zit is treinkaartjes en strippenkaarten die per maand me handen vol met geld kosten. Nog meer dan dat ik aan tegemoet koming krijg. Ik kan in principe alleen op een zaterdag werken en 2 avonden door de week. En zijn maar weinig bedrijven die zo flexible zijn waar de loon en het werk ook goed is. Geen mcdonalds of ah dus! Ik wil ook een beetje een leven overhouden en nog wat geld voor luxe.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 22:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 22:53
danny23
danny23 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-12-2004 @ 22:12 :
Precies, en aangezien je het minimum krijgt, betekent dit in theorie dat je ouders bij elkaar zoveel verdienen dat ze aan jouw studie mee kunnen betalen.

Overigens hoeft dat nog niet altijd te klopen. Maar in de meeste gevallen volgens mij wel.
Dit begrijp ik niet. Kan ik dus meer tegemoetkoming krijgen? Ik dacht dat je alleen meer geld kon krijgen als je uitwonend zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
danny23 schreef op 13-12-2004 @ 23:53 :
Dit begrijp ik niet. Kan ik dus meer tegemoetkoming krijgen? Ik dacht dat je alleen meer geld kon krijgen als je uitwonend zou zijn.
ja, aanvullend kun je krijgen als je ouders minder verdienen dan een x bedrag.
hoe dat precies zit kun je vinden op de site van de ibgroep.
www.ib-groep.nl, dan op de oranje kolom klikken, links op tegemoetkoming scholieren klikken en dan 'bedragen en rekenprogramma'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 07:05
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 13-12-2004 @ 23:51 :
Nee ik zit niet op Joke Smit Amsterdam. Ik woon niet in de gemeente amsterdam dus word het lesgeld 10x zo duur. Ik moest dus op een hele andere ROC gaan ergens op meer dan een uur afstand reizen vanaf mij plek. In the middle of nowher. In plaats van effe met de trein naar amsterdam gaan (Ook weer zo iets bureaucratisch). Maar ik heb gewoon te weinig tijd om dingen te doen. En als ik al dan nog een baan erbij neem dan kan ik al helemaal geen leuke dingen doen. Ik hoef trouwens niet meer voor studie en boekengeld te betalen. Dat heb ik al gedaan. Waar ik meer mee zit is treinkaartjes en strippenkaarten die per maand me handen vol met geld kosten. Nog meer dan dat ik aan tegemoet koming krijg. Ik kan in principe alleen op een zaterdag werken en 2 avonden door de week. En zijn maar weinig bedrijven die zo flexible zijn waar de loon en het werk ook goed is. Geen mcdonalds of ah dus! Ik wil ook een beetje een leven overhouden en nog wat geld voor luxe.

Je weet dat er ook trein en ov abo's zijn? die zijn vaak goedkoper
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:28
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
danny23 schreef op 13-12-2004 @ 23:51 :
Nee ik zit niet op Joke Smit Amsterdam. Ik woon niet in de gemeente amsterdam dus word het lesgeld 10x zo duur. Ik moest dus op een hele andere ROC gaan ergens op meer dan een uur afstand reizen vanaf mij plek. In the middle of nowher. In plaats van effe met de trein naar amsterdam gaan (Ook weer zo iets bureaucratisch). Maar ik heb gewoon te weinig tijd om dingen te doen. En als ik al dan nog een baan erbij neem dan kan ik al helemaal geen leuke dingen doen. Ik hoef trouwens niet meer voor studie en boekengeld te betalen. Dat heb ik al gedaan. Waar ik meer mee zit is treinkaartjes en strippenkaarten die per maand me handen vol met geld kosten. Nog meer dan dat ik aan tegemoet koming krijg. Ik kan in principe alleen op een zaterdag werken en 2 avonden door de week. En zijn maar weinig bedrijven die zo flexible zijn waar de loon en het werk ook goed is. Geen mcdonalds of ah dus! Ik wil ook een beetje een leven overhouden en nog wat geld voor luxe.
ik denk dat er meer mensen zijn met dat probleem hoor. er zit denk weinig anders op dan goed zoeken naar een baan die wel felxible is. en desnoods wel in een supermarkt werken. en anders je ouders heel lief aan kijken. Gewoon zeggen dat je school er onder lijdt als je ook nog moet werken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
danny23 schreef op 13-12-2004 @ 23:51 :
Ik kan in principe alleen op een zaterdag werken en 2 avonden door de week. En zijn maar weinig bedrijven die zo flexible zijn waar de loon en het werk ook goed is. Geen mcdonalds of ah dus! Ik wil ook een beetje een leven overhouden en nog wat geld voor luxe.
Hoezo verwend . Je zegt het zelf al er zijn maar weinig baantjes die zo flexibel zijn. Dat betekend dat je met jou mogelijkheden dus toch moet kijken naarde baantjes die dat wel zijn. Dan kom je helaas wel bij diebaantjes terecht.
Dan heb je wat, en kan je van daaruit altijd ietsbeters gaan zoeken. Je hebt dan iig meer geld te besteden.

Je zegt ook dat je dan geen tijd meer hebt voor leuke dingen. Waar betaal je die dan nu van? Je klaagt namelijk over geldPROBLEMEN.

Ik vind zowiezo dat er de laatste tijd hier erg veel over GELDPROBLEMEN word geluld.

De Oplossingen:
1. Besteed niet meer dan je binnen krijgt
2. Neem genoegen met minder goed betaalde baantjes
3. Besteed minder aan uitgaan, ga wat minder uit
4. Zoek werk
5. Ga naar je ouders voor geld
6. Ga meer werken, als je dus al werk hebt.
7. Besteed minder aan kleding e.d., je ouders gaan vanzelf doorhebben dat je er zo niet bij kan lopen
8. Laat Cd's Cd-roms en DVD's wat vaker liggen.
9. ...................................................................... ...........(vul zelf in)
10. MAAR VAL ONS ER NIET LANGER MEE LASTIG

Genoeg TIP's doe er allemaal wat mee, en nee ik heb idd geen geldproblemen.
Hoe komt dat?
1. Omdat ik werk heb
2. Omdat ik niet meer uitgeef dan er binnenkomt
3. Omdat ik overleg om meer te werken als ik meer wil gaan uitgeven in de toekomst.

Tja en dan werk ik maar bij AH, ik heb een baan en kan tenminste me geld uitgeven, hoeveel het dan is boeid me niet, enc laat ik zeggen het is bij mij (zeker) genoeg, dan zeg ik ook niet verder hoeveel ik werk blablablabla. Ik ben gelukkig niet kieskeurig zoals andere dat wel zijn. Want met bij de Ah of MAC werken HEB je tenminste geld, met niet werken krijg je dit gezeur dus
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:36
danny23
danny23 is offline
Ok effe voor de duidelijkheid. Ik krijg dacht ik iets van 95 euro van IB-groep binnen. Trein en ov abo kosten meer dan 95 euro. Ik kom elke maand dus eigenlijk geld te kort. En dan laat ik andere kosten zoals kleding, schoolspullen en lunch buiten beschouwing. Dus enige oplossing is dus werken? Ik heb maar 2 avonden per week en zaterdag+zondag vrij. In die vrije dagen moet ik ook nog eens 30 lesuren aan me huiswerk zitten. Is toch een onmogelijk opgaven om me studie nog met werk te combineren ook. Studenten kunnen tenminste nog lenen van ib-groep en ze krijgen ook nog eens gratis ov-jaarkaart. Ik kan niets. Jesus kanker regering gvd!! En homo ns met hun belachelijke prijsen!

Oh ja en de vrije uren als ik die nog over heb ga ik niet verspillen aan een baan waar ik maar een paar euro per uur verdien. Dat is me tijd niet waard. En ik red het daar ook niet mee

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:58
Verwijderd
Je doet neem ik aan 2 jaar in 1? Ik ken diverse mensen die dat ook doen en die hebben ook gewoon bijbaantjes voor 10 uur per week.

Zit je ook 30 uur aan je huiswerk? Heb je nu al werk gezocht voor de kerstvakantie? Doe eens wat aan je problemen, ipv het op anderen af te schuiven!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:01
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik vind 2 uur per dag btw niet veel met reizen.

ik reis in totaal ruim 4 uur per dag en ik zeur er ook niet over.

probeer werk te zoeken bij je school in de buurt. en lenen kan je al vanaf je 18de eventueel.

het leven is hard dat weet iedereen inmiddels.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je zegt 'ik heb geen geld', maar meteen 'ik wil niet werken' vraag je dr ook wel een beetje zelf om hoor. en waarom zou je in godsnaam 30 uur (30 ! uur) aan je huiswerk besteden ? ga je niet naar school of zo, en is t een thuis-studie ? en waarom wil je helemaal niet werken ? (2 avonden en een zaterdag is tijd zat, je hebt meer vrije tijd als mij).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 12:36 :
Ok effe voor de duidelijkheid. Ik krijg dacht ik iets van 95 euro van IB-groep binnen. Trein en ov abo kosten meer dan 95 euro. Ik kom elke maand dus eigenlijk geld te kort. En dan laat ik andere kosten zoals kleding, schoolspullen en lunch buiten beschouwing. Dus enige oplossing is dus werken? Ik heb maar 2 avonden per week en zaterdag+zondag vrij. In die vrije dagen moet ik ook nog eens 30 lesuren aan me huiswerk zitten. Is toch een onmogelijk opgaven om me studie nog met werk te combineren ook. Studenten kunnen tenminste nog lenen van ib-groep en ze krijgen ook nog eens gratis ov-jaarkaart. Ik kan niets. Jesus kanker regering gvd!! En homo ns met hun belachelijke prijsen!

Oh ja en de vrije uren als ik die nog over heb ga ik niet verspillen aan een baan waar ik maar een paar euro per uur verdien. Dat is me tijd niet waard. En ik red het daar ook niet mee
Jezus, lees dan...
Of je hebt recht op een aanvullende tegemoetkoming, of je ouders moeten bijbetalen.
Ik heb nog nergens zien staan of je ouders wel of niet meebetalen, en of je ouders misschien heel weinig verdienen waardoor ze niet mee kunnen betalen, maar jij wel recht hebt op die aanvullende tegemoetkoming
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zelf zoeken is ook moeilijk he?



2 minuten werk. Zo veel krijg je dus als je je ouders een verklaring laat tekenen dat ze niks willen betalen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2004, 14:41
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Waarom doe je geen vwo op een school in de buurt? (Omdat je 5+6 vwo in 1 jaar doet?)

Ik zou iig niet al gaan lenen omdat je vwo doet. Je kunt vanaf je 18e idd gaan lenen, maar dan werk je jezelf alleen maar in de schulden.

Bereken je toegemoetkoming zelf op ib-groep.nl (zie Chimera).

Vraag je ouders of ze iets kunnen bijdragen aan reis/schoolkosten.

Zoek een baan met flexibele tijden: supermarkt, mac, telemarketing/NIPO (ofzoiets), thuiswerk etc.

(edit)+ misschien kun je huiswerk maken op school, dan ga je wat later naar huis (behalve 's avonds dan) of in de trein?

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:12
Verwijderd
Als je werkt bij een uitzendbureau bepaal je zelf wanneer en hoe vaak. Als je een keer per week werkt dan krijg je sowieso iets van € 200 euro binnen per maand. Dat is toch wel genoeg om kleding van te kopen en leuke dingen van te doen.

Doe je eigenlijk wel moeite om een beetje uit te zoeken hoe het beter zou kunnen? BTW een week heeft meer dan 40 uren. Als je elke dag 8 uur slaapt dan heeft een week omgerekend wel 112 uren. Dan heb je dus nog heel veel tijd over voor leuke dingen en om te werken.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 12:36 :
Ok effe voor de duidelijkheid. Ik krijg dacht ik iets van 95 euro van IB-groep binnen. Trein en ov abo kosten meer dan 95 euro. Ik kom elke maand dus eigenlijk geld te kort. En dan laat ik andere kosten zoals kleding, schoolspullen en lunch buiten beschouwing. Dus enige oplossing is dus werken? Ik heb maar 2 avonden per week en zaterdag+zondag vrij. In die vrije dagen moet ik ook nog eens 30 lesuren aan me huiswerk zitten. Is toch een onmogelijk opgaven om me studie nog met werk te combineren ook. Studenten kunnen tenminste nog lenen van ib-groep en ze krijgen ook nog eens gratis ov-jaarkaart. Ik kan niets. Jesus kanker regering gvd!! En homo ns met hun belachelijke prijsen!

Oh ja en de vrije uren als ik die nog over heb ga ik niet verspillen aan een baan waar ik maar een paar euro per uur verdien. Dat is me tijd niet waard. En ik red het daar ook niet mee
Wat een bull shit. Ik ben ook student met (veel college uren) en ik moet ook anderhalf uur per dag reizen. Maar ik werk gewoon één avond per week en een hele zaterdag (oké, mijn ouders betalen mijn studie en ik heb OV, maar van het geld wat ik daar verdien kun je gemakkelijk een NS abonnement betalen). Als je 2 avonden en een weekend vrij hebt kun je gemakkelijk 1 avond en een zaterdag werken. Dan heb je nog 1 avond en je zondag over (Trouwens, als je echt zo ontzettend veel tijd in je huiswerk moet steken dat je daar al je vrije tijd aan kwijt bent, zou ik maar eens na gaan denken of ik wel op de goede school zit)

Maar wat wil je nou eigenlijk van ons? Je wilt niet gaan werken omdat je je daar te goed voor vindt. Wat moeten wij doen? De NS gaan stalken zondat ze je goedkoper laten reizen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je bent er zelf ook niet echt makkelijk in he
Werken wil je niet etc.
Nou vraag ik je van wanneer tot wanneer zijn je lessen die je volgt dan?
per week 24x 7 = 168
slaap 8 x 7 = 56
-----------------------------
112
reizen 5x 2 = 10
-----------------------------
102
Dan heb je dus nog 100 uur voor je school en je bijbaan.
100-30 aan huiswerk = 70 uur zeg dat je 20 uur op school zit = 50 uur voor werk en vrije tijd
25 uur werk
25 uur vrije tijd lijkt me een goede verdeling dan
Dan ziet je week er zo uit

56 uur slaap
12 uur reizen
30 uur huiswerk
20 uur op school
25 uur vrije tijd
25 uur werken

Wat klopt er niet aan mijn indeling, aan uren? dat je geen tijd hebt voor een bijbaan.

groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 12:36 :
Ok effe voor de duidelijkheid. Ik krijg dacht ik iets van 95 euro van IB-groep binnen. Trein en ov abo kosten meer dan 95 euro. Ik kom elke maand dus eigenlijk geld te kort. En dan laat ik andere kosten zoals kleding, schoolspullen en lunch buiten beschouwing. Dus enige oplossing is dus werken? Ik heb maar 2 avonden per week en zaterdag+zondag vrij. In die vrije dagen moet ik ook nog eens 30 lesuren aan me huiswerk zitten. Is toch een onmogelijk opgaven om me studie nog met werk te combineren ook. Studenten kunnen tenminste nog lenen van ib-groep en ze krijgen ook nog eens gratis ov-jaarkaart. Ik kan niets. Jesus kanker regering gvd!! En homo ns met hun belachelijke prijsen!

Oh ja en de vrije uren als ik die nog over heb ga ik niet verspillen aan een baan waar ik maar een paar euro per uur verdien. Dat is me tijd niet waard. En ik red het daar ook niet mee
wat een bullshit.
wil jij eigenlijk wel van je geldproblemen afkomen?
Zo ja: dan moet je elk baantje dat je maar kan vinden aangrijpen. Al is het de Mac, wat maakt dat nou in godsnaam uit? Je wil die paar uurtjes die je vrij hebt nog een beetje luxe hebben en genieten? Joh, wat zullen die uurtjes voor jou prettig zijn wetende dat je geen cent te makken hebt en dat je schuld elke maand een stukje groter wordt!
Wat zijn sommige mensen toch blind....

Verder: je zit 10 uur per week in de trein. Ga dan huiswerk maken in de trein!! Bovendien geloof ik nooit dat je van 9 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds fulltime les hebt en dat 5 dagen in de week. Kortom: ga eens wat meer werken in tussenuren of in pauzes. Ook tijdens de les kan je heel veel doen!

En hou eens op met dat gezeik op de regering. JIJ moet zonodig naar een school 2 uur van je woonplaats vandaan (omdat je ongetwijfeld alles in 1 jaar wil doen) en JIJ wil niet werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:40
Verwijderd
een krantenwijk heb je ook gewoon 's ochtends, niet onder schooltijd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:49
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 12:36 :
En homo ns met hun belachelijke prijsen!
Je zeikt toch al dat je 2 uur per dag moet reizen, als de NS de prijzen niet verhoogt kunnen zij minder geld besteden aan hun service omdat zij steeds meer geld moeten betalen voor het gebruik van het spoor.
Wedden dat je er langer dan 2 uur overdoet als de trein elke keer kapot is.
En heb je een Voordeel-urenkaart? Maand/jaar-trajectkaart?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-12-2004 @ 20:10 :
56 uur slaap
12 uur reizen
30 uur huiswerk
20 uur op school
25 uur vrije tijd
25 uur werken

Wat klopt er niet aan mijn indeling, aan uren? dat je geen tijd hebt voor een bijbaan.

groetjes
Ivo Jan [/B]
25 uur vrije tijd per week komt uit op 3,5 uur per dag waarin hij zich moet douchen, aankleden, eten etc.. Het zou reeler zijn als hij 15 uur zou werken en 35 uur vrij had. Bovendien kan je met 25 uur per week boven de inkomensgrens komen van de ib en helemaal niks ontvangen. Dat is lullig.
Je hebt wel gelijk dat hij gewoon kan gaan werken. Niets mis mee.
pssst danny23: cati.nipo.nl
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:44
danny23
danny23 is offline
Ey ik hoef deze onzin niet te horen van dat ik te lui ben. Ik heb gvd de hele vakantie gewerkt om me boekengeld en studie te betalen. Is toch eigenlijk achterlijk dat ik zo ie zo in een vakantie moet werken om te kunnen studeren. Met dit soort troep kom ik nergens. Ik betaal tenminste voor me eigen studie niet zoals meeste mensen die alles zomaar krijgen van hun ouders. Als ik dan ook nog negatief beoordeelt word...

Het is voor jullie natuurlijk wel effe makkelijk om me zo aan tevallen. Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken. En dan nog zeggen ga huiswerk in de trein maken. Doe jij dat maar effe met 2 lesboeken in de trein. En moet ik zeker ook op schoot in me schrift schrijven + effe handig me rekenmachine bedienen. Trouwens probeer jij maar effe te concentreren in de trein. Elke 2 minuten komt er iemand langs en dat constant getelefoneer over koetjes en kalfjes. Denk toch effe na man. Zelfde geld op school. Kan daar ook niet tijdens pauzes concentreren.

Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon. Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. Maar ja jullie weten daar niets van want jullie zitten zelf niet in een lastig parket.

Maarja ik heb zelf al een voorlopige oplossing. Ik begrijp het kabinet eigenlijk niet. Ze willen wel allemaal zwartrijders en andere frauders aan pakken, maar intussen wel toren hoge belastingen vragen. Als je dan toch een vezorgingsstaat wil zijn ga dan niet bezuinigen of wegen in spanje bouwen. Jezus maatschappij hier is naar de kanker. Met jullie negatieve comentaar kan ik dus ook niets mee.

En volgens mij klopt die berekeningen van ib-groep niet. Ik kom er niet uit
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:55
danny23
danny23 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-12-2004 @ 20:10 :
Je bent er zelf ook niet echt makkelijk in he
Werken wil je niet etc.
Nou vraag ik je van wanneer tot wanneer zijn je lessen die je volgt dan?
per week 24x 7 = 168
slaap 8 x 7 = 56
-----------------------------
112
reizen 5x 2 = 10
-----------------------------
102
Dan heb je dus nog 100 uur voor je school en je bijbaan.
100-30 aan huiswerk = 70 uur zeg dat je 20 uur op school zit = 50 uur voor werk en vrije tijd
25 uur werk
25 uur vrije tijd lijkt me een goede verdeling dan
Dan ziet je week er zo uit

56 uur slaap
12 uur reizen
30 uur huiswerk
20 uur op school
25 uur vrije tijd
25 uur werken

Wat klopt er niet aan mijn indeling, aan uren? dat je geen tijd hebt voor een bijbaan.

groetjes
Ivo Jan
Zit er allemaal wel prima uit. Maar in de praktijk is het toch wat lastigers. Ik kan bijvoorbeeld niet 25 uur werken. Dat zijn 3 volle werkdagen. De enige volle werkdag die ik heb is zaterdag. Daarnaast heb ik 2 avonden vrij dus. Ik reken zondag er express niet bij omdat ik zo ie zo geen werk op zondag vind. En meer dingen zijn in praktijk iets anders. Je kan dus niet zo maar effe lijstje 1 2 3 maken
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 00:48
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 23:44 :
Ey ik hoef deze onzin niet te horen van dat ik te lui ben. Ik heb gvd de hele vakantie gewerkt om me boekengeld en studie te betalen. Is toch eigenlijk achterlijk dat ik zo ie zo in een vakantie moet werken om te kunnen studeren. Met dit soort troep kom ik nergens. Ik betaal tenminste voor me eigen studie niet zoals meeste mensen die alles zomaar krijgen van hun ouders. Als ik dan ook nog negatief beoordeelt word...

Het is voor jullie natuurlijk wel effe makkelijk om me zo aan tevallen. Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken. En dan nog zeggen ga huiswerk in de trein maken. Doe jij dat maar effe met 2 lesboeken in de trein. En moet ik zeker ook op schoot in me schrift schrijven + effe handig me rekenmachine bedienen. Trouwens probeer jij maar effe te concentreren in de trein. Elke 2 minuten komt er iemand langs en dat constant getelefoneer over koetjes en kalfjes. Denk toch effe na man. Zelfde geld op school. Kan daar ook niet tijdens pauzes concentreren.

Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon. Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. Maar ja jullie weten daar niets van want jullie zitten zelf niet in een lastig parket.

Maarja ik heb zelf al een voorlopige oplossing. Ik begrijp het kabinet eigenlijk niet. Ze willen wel allemaal zwartrijders en andere frauders aan pakken, maar intussen wel toren hoge belastingen vragen. Als je dan toch een vezorgingsstaat wil zijn ga dan niet bezuinigen of wegen in spanje bouwen. Jezus maatschappij hier is naar de kanker. Met jullie negatieve comentaar kan ik dus ook niets mee.

En volgens mij klopt die berekeningen van ib-groep niet. Ik kom er niet uit
Jongen jij zwetst enorm uit je nek. Als je door de week en in het weekend gewoon gewerkt had dan had je niet de hele vakantie door hoeven te werken. Hier op het Forum zijn genoeg mensen die geen cent van hun ouders krijgen en net als jij alles zelf moeten betalen. Daarnaast maken heel veel mensen hun huiswerk in de trein, ja ook met een collegeblok en drie boeken, ik ook omdat ik er anders geen tijd voor heb en omdat het dan weer tijd scheelt die je anders toch nutteloos doorbrengt. Je moet je gewoon een beetje concentreren in de trein en niet de hele tijd uit het raam gaan koekeloeren.

Je zegt trouwens ook "als ik elke dag school heb en daarnaast 3x per week les moet volgen" dat is toch hetzelfde man?

Verder is het loon nu eenmaal niet altijd zo hoog als je wilt maar je moet wel. En jij kan echt wel werk vinden op zondag en ook kun je gewoon na school werken bijvoorbeeld in de horeca.
Jij voelt je gewoon teveel voor al deze dingen maar de studenten die hier komen doen het ook gewoon allemaal hoor al denk jij dat je de enige bent!!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 01:53
twim
Avatar van twim
twim is offline
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 23:44 :
blaat
beste kerel,

als jij 2 keer per week 4 uurtjes tijd maakt en 8 uurtjes in het weekend... en je gaat bij McDonalds werken heb jij genoeg centjes om leuke dingen te doen en je rekeningen te betalen.

Je zal daar namelijk rond de 4 euro per uur verdienen wat dus neer komt op 12 * 4 = 48 Euro per week.
Dus een kleine 200 euro per maand.
Die kun je dus al sowieso hebben. In de tussentijd kun je uitkijken naar andere banen. Bij mij in de buurt is er een speciale instantie die baantjes voor studenten heeft. Helpdesk medewerker bijvoorbeeld betaalt best goed en je kan je uren over het algmeen vrij flexibel inplannen.

En begin nu niet als een verwend kreng te zeiken over dat je te goed bent voor McDonalds want dan ben je gewoon een slappe lul en zul je nooit wat bereiken. Je moet ergens beginnen. En die 200 heb je iig mooi meegenomen dan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 10:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja joh, denk vooral dat iedereen hier pappie&mammie de studie laat betalen. ik betaal al drie jaar ettelijke duizenden euri's per jaar van mn eigen geld. kwestie van werken, plannen en met geld om kunnen gaan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
danny23 schreef op 14-12-2004 @ 23:44 :
Ey ik hoef deze onzin niet te horen van dat ik te lui ben. Ik heb gvd de hele vakantie gewerkt om me boekengeld en studie te betalen. Is toch eigenlijk achterlijk dat ik zo ie zo in een vakantie moet werken om te kunnen studeren. Met dit soort troep kom ik nergens. Ik betaal tenminste voor me eigen studie niet zoals meeste mensen die alles zomaar krijgen van hun ouders. Als ik dan ook nog negatief beoordeelt word...

Het is voor jullie natuurlijk wel effe makkelijk om me zo aan tevallen. Maarja als je elke dag school hebt en daarnaast ook nog eens 3x per week les moet volgen, waardoor de reistijd wel oploopt tot meer dan 4uur per dag is het niet makkelijk om nog effe zomaar tijd vrij te maken. En dan nog zeggen ga huiswerk in de trein maken. Doe jij dat maar effe met 2 lesboeken in de trein. En moet ik zeker ook op schoot in me schrift schrijven + effe handig me rekenmachine bedienen. Trouwens probeer jij maar effe te concentreren in de trein. Elke 2 minuten komt er iemand langs en dat constant getelefoneer over koetjes en kalfjes. Denk toch effe na man. Zelfde geld op school. Kan daar ook niet tijdens pauzes concentreren.

Ik kan zo toch niet leven door me vrije tijd op te offeren aan werk waar ik als slaaf behandelt word en maar een paar euro per uur verdien. 20 euro per dag, 80 euro per maand. Doe normaal man. Dat is toch geen loon. Bovendien werk ik dus alleen om voor me openbaar vervoer te betalen en geeneens voor leuke dingen ,et dat geld. Is toch onmenselijk. Maar ja jullie weten daar niets van want jullie zitten zelf niet in een lastig parket.

Maarja ik heb zelf al een voorlopige oplossing. Ik begrijp het kabinet eigenlijk niet. Ze willen wel allemaal zwartrijders en andere frauders aan pakken, maar intussen wel toren hoge belastingen vragen. Als je dan toch een vezorgingsstaat wil zijn ga dan niet bezuinigen of wegen in spanje bouwen. Jezus maatschappij hier is naar de kanker. Met jullie negatieve comentaar kan ik dus ook niets mee.

En volgens mij klopt die berekeningen van ib-groep niet. Ik kom er niet uit
Dit riekt toch echt wel naar enorme luiheid. Werken kan je, werken zul je. Je kunt niet verwachten dat de staat voor je opdraait. Je mag blij zijn in Nederland te studeren/leren. In andere landen verkopen ouders hun huis (!) om hun kind te kunnen laten studeren.
Feit blijft dat er wel degelijk ruimte over blijft je eigen geld te verdienen. Dat je dat niet genoeg vind of zelfs durft te beweren dat het het werk niet waard is (die paar euro's) is niet relevant. Je hebt de ruimte: benut die. Het zal niet voor eeuwig zijn, maar zolang het moet, moet het. Simple as that.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Liefde & Relatie ik weet niet meer wat ik er mee aan moet :(
Jo_Do
10 17-10-2013 14:17
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Graal
flyaway
0 29-05-2009 20:50
Verhalen & Gedichten Ik wist het niet meer...
Biertank 52
6 11-11-2007 16:11
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.