Oud 17-12-2005, 15:55
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik zag net m'n cijfer engels op internet staan en het is gewoon weer heel slecht. Best kut als je dan hoort dat mensen die er maar 1,5-2 uur voor geleerd hebben ofzo een voldoende hebben.
Ik leer altijd met de computer, dat gaat bij mij gewoon het makkelijkst en dan oefen ik ook gelijk met goed schrijven. (alhoewel we nu wel meestal engels-nederlands moeten leren)
Ik denk dat het grootste probleem bij mij is dat ik gewoon te laat begin want het kost me echt heel veel moeite om eerder te beginnen, dan heb ik zoiets van het kan morgen ook nog, en dan laat ik me afleiden, ga ik "even" forummen of achter msn ofzo.

Maar goed, wat ik even wou weten of jullie misschien tips hebben, hoe leren jullie het, wat kan ik beter doen, enzovoort. Bedankt alvast
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 16:05
Verwijderd
Ik hoef tegenwoordig bijna niets meer te leren voor Engels, alleen maar te oefenen met schrijven/lezen/luisteren.
Ik had hetzelfde probleem wat jij hebt met woordjes leren, veeels te laat beginnen en het dat niet kennen.
Wat ik wel weet is dat je een taal moet leren beheersen door veel te oefenen. Dus veel luisteren naar BBC en engelse boeken lezen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 17:07
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Discipline! Lang van te voren beginnen, ook al leer je dan maar 5 woordjes per dag, het gaat om het idee.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 17-12-2005 @ 16:55 :
Maar goed, wat ik even wou weten of jullie misschien tips hebben, hoe leren jullie het, wat kan ik beter doen, enzovoort. Bedankt alvast
De vraag is waar je moeite mee hebt. Als het grammatica is, is oefenen de enige methode. Er zijn genoeg websites waar je extra oefeningen kunt vinden, zoals http://eslcafe.com/ of http://a4esl.org/q/h/grammar.html.

Als je moeite hebt met woordjes leren, dan heeft hasseltboy gelijk: op tijd beginnen is cruciaal. Je kunt niet een dag vantevoren 50 woorden leren. Je moet het spreiden (bijvoorbeeld 5 dagen lang 10 woorden per dag en dan twee dagen 25 woorden = herhaling). Bij woordjes leren helpt opschrijven, zowel het Engels als het Nederlands. Ook kun je overhoorprogramma's zoals Teach 2000 downloaden.

Wat je in ieder geval niet moet doen, is 'even' MSN'en of 'even' wat anders doen op internet. Als je internet niet strikt nodig hebt (wat meestal het geval zal zijn), gooi het er dan achter weg. Trek letterlijk de stekker eruit, het liefste in een andere kamer dan waar de computer staat. Zo kom je ook niet in de verleiding.

Laatst gewijzigd op 18-12-2005 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb vooral muziek geluisterd en boeken gelezen. In de eerste klas lukte het echt niet (mijn leraar op de basisschool kon het zelf niet en ik kwam dus zonder kennis binnen), maar in de derde klas haalde ik juist weer hele hoge cijfers. Gewoon veel met engels bezig gehouden, niet eens belachelijk veel gestudeerd. Songteksten proberen te begrijpen, boeken lezen en BBC.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:35
spookaapje
spookaapje is offline
Probeer al lang van te voren te beginnen met leren en leer elke dag afhankelijk van de hoeveelheid een paar woordjes erbij en herhaal de woordjes die je al hebt geleerd. Zorg dat je alle woordjes al twee dagen van te voren kent dan heb je nog twee dagen om alles te herhalen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:00
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Grammatica is niet echt het probleem, heb in de onderbouw echt veel plusles engels gehad en daar is dat zo vaak herhaald dat ik het onderhand wel ongeveer kan.
Nouja, volgende keer maar ver van te voren leren. Ik vind dat altijd zo moeilijk, ik heb dan het gevoel van "het hoeft niet perse" en dan ga ik liever iets als wiskunde huiswerk doen ofzo. Of gewoon forummen ofzo natuurlijk.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:30
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Woordenrijen leren is ook echt totale bullshit. Zo leer je geen taal. Wil je een taal echt leren dan moet je gewoon veel met mensen in die taal praten en dingen schrijven. Gelukkig heb ik dit soort dingen nooit voor Engels hoeven doen op school.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 14:36
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 27-12-2005 @ 00:30 :
Woordenrijen leren is ook echt totale bullshit. Zo leer je geen taal. Wil je een taal echt leren dan moet je gewoon veel met mensen in die taal praten en dingen schrijven. Gelukkig heb ik dit soort dingen nooit voor Engels hoeven doen op school.
tsja... Ik kan me ook best redden in het engels, ik chat regelmatig met iemand uit Engeland enzo. Maar voor die toetsen blijven de onvoldoendes maar binnenstromen
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 15:01
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik baal ook wel eens als je 350 woorden ned-eng en eng-ned moeten leren. ik begin dan meestal 3 dagen van tevoren en dan gaat het me goed af.

ik moet hier wel goed voor leren want teksten zijn helemaal erbarmelijk bij mij (altijd een 2 ofzo, laatst een 5)

ik ga ervanuit dat het veel woorden zijn die je moet leren maar die kneuzen die 1,5 a 2 uur leren moet je niet altijd geloven...

Ik leer ook wel eens een half uur of zelfs niet voor een proefwerk maar dat moet je kunnen en dat kun je zeker niet bij elk vak
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 15:31
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
remy476 schreef op 27-12-2005 @ 16:01 :

ik ga ervanuit dat het veel woorden zijn die je moet leren maar die kneuzen die 1,5 a 2 uur leren moet je niet altijd geloven...

Ik leer ook wel eens een half uur of zelfs niet voor een proefwerk maar dat moet je kunnen en dat kun je zeker niet bij elk vak
Ik had vorige keer de woordenlijst gescand voor een klasgenoot, rond een uur of 10 gestuurd. Ik had de hele middag zitten leren en had een 3 geloof ik, hij een 7. Denk niet dat hij dan nog 4 uur heeft zitten leren ofzo...

Maar idd, voor Wis-, Natuur- en Scheikunde hoef ik nauwelijks te leren.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 18:38
Verwijderd
Er is geen toverspreuk voor, je moet eerder beginnen.

Woordjes stampen gaat overigens steeds sneller naarmate je het vaker en regelmatiger hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:33
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 27-12-2005 @ 00:30 :
Woordenrijen leren is ook echt totale bullshit. Zo leer je geen taal. Wil je een taal echt leren dan moet je gewoon veel met mensen in die taal praten en dingen schrijven. Gelukkig heb ik dit soort dingen nooit voor Engels hoeven doen op school.
Ja, tot je tegenover iemand staat die constant woorden gebruikt waarvan je nooit gehoord hebt. Dat is bij Engels misschien niet heel snel het geval, maar bij een wat moeilijker te leren taal als Italiaans, Zweeds, Pools of noem een willekeurige taal, is het wel degelijk van belang.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 27-12-2005 @ 15:36 :
tsja... Ik kan me ook best redden in het engels, ik chat regelmatig met iemand uit Engeland enzo. Maar voor die toetsen blijven de onvoldoendes maar binnenstromen
Het punt met de meeste toetsen is dat ze een bepaald thema hebben. De woorden die je moet kennen zullen misschien niet snel in een MSN-gesprek voorkomen, want dat gaat meestal over persoonlijke zaken en niet over wat je moet doen en zeggen in een postkantoor in Engeland, om maar wat te noemen. Met andere woorden: via MSN leer je wel de taal gebruiken, maar alleen in persoonlijke situaties. Dat wil niet zeggen dat het geen goede oefening is (integendeel), maar voor proefwerken is het lang niet altijd voldoende.

Er zit toch niks anders op dan die woordjes te leren. Wat misschien ook kan helpen hierbij is zelf zinnen maken, oftewel kijken of je zelf een context kunt verzinnen voor de woordjes. Dan onthou je ze een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:00
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Hoe ziet je toets eruit? Moet je alleen woordbetekenis weten of ook synoniemen en de tegenovergestelde woorden? Misschien helpt een programma als "overhoor" om de woorden er in te krijgen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:27
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ik heb ook altijd moeit met woordjes leren. Ik begin altijd een 2 weken van te voren. En dat doe ik dat met dit programma (de links verschijnt er zo onder). Woordjes leren vind ik niet het moeilijkst.

Maar ik heb weer een ander probleem. In de toetsweek heb ik een toets van grammatica. Wie is hier goed in Engels en kan mij vertellen hoe je het goed moet leren?

De link van het hierboven genoemde programma:
- http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html
- http://home.wxs.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:21
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
brands schreef op 04-01-2006 @ 13:27 :
Ik heb ook altijd moeit met woordjes leren. Ik begin altijd een 2 weken van te voren. En dat doe ik dat met dit programma (de links verschijnt er zo onder). Woordjes leren vind ik niet het moeilijkst.

Maar ik heb weer een ander probleem. In de toetsweek heb ik een toets van grammatica. Wie is hier goed in Engels en kan mij vertellen hoe je het goed moet leren?

De link van het hierboven genoemde programma:
- http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html
- http://home.wxs.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html

Groetjes
De Engelse grammatica is erg moeilijk. De enige, goede leermethode is door het veel te lezen en te horen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:24
brands
Avatar van brands
brands is offline
dankje.

Maar wil toch een goeie methode weten. Maar met doorlezen haal ik een 4.3 en wil een keer een 7 ofzo iets halen (dit is namelijk de laatste grammatica toets.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2006, 13:27
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
brands schreef op 04-01-2006 @ 14:24 :
dankje.

Maar wil toch een goeie methode weten. Maar met doorlezen haal ik een 4.3 en wil een keer een 7 ofzo iets halen (dit is namelijk de laatste grammatica toets.
Eh, de stof goed doorlezen? Weet ik veel, als je niet bereid bent er echt veel moeite in te steken schiet het niet op. Leer de grammaticale regels, koop een boekje over de Engelse grammatica, doe iets.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:28
brands
Avatar van brands
brands is offline
zal er alles aan doen om een 7.0 te halen.

Lees de tekst door en bekijk de oef die er bij horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ik wil in romenie werken maar moet engels leren en het liefst bussines of accountant
nienie1995
3 09-01-2013 19:21
Studeren Ik wil in romenie werken maar moet engels leren en het liefst bussines of accountant
nienie1995
1 06-01-2013 22:03
Werk, Geld & Recht Ik wil in romenie werken maar moet engels leren en het liefst bussines of accountant
nienie1995
1 06-01-2013 20:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels leren
Verwijderd
41 12-09-2012 18:53
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 19:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beter Engels leren, Hoe?
joept
12 02-11-2009 08:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.