Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie wordt dit jaar kampioen?
Ajax 38 33.04%
AZ 7 6.09%
Feyenoord 29 25.22%
PSV 35 30.43%
andere club 6 5.22%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2007, 20:56
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Nou, dat zijn ook weer 90 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2007, 22:44
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 10-08-2007 @ 17:59 :
PSV 65 (+10)
Ajax 65 (+5)
Feyenoord 55 (+12)
Heerenveen 25 (+2)
FC Groningen 15 (+2,5)
Twente 15 (+1)
Sparta 10 (+1)
Heracles Almelo 7 (+1)
VVV-Venlo 6,5 (+2,5)

deze kon ik zo snel vinden.. zal zo ff verder zoeken
Ik ben benieuwd dan naar AZ, de vorige jaren gingen ze nog niet voorbij Heerenveen, maar dit jaar wel vermoed ik.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Zyh schreef op 05-08-2007 @ 20:52 :
psv pakt toernooiwinst in rusland, 2-1 van madrid gewonnen
lekkere goal van aisatti
[afbeelding]
Wat mij dan weer opvalt: volle tribunes, stadion lijkt uitverkocht (voor zover ik dat in die flits op klien gifje kan zien) voor een oefenwedstrijd tussen twee clubs uit een ander land En het is een groot stadion ook, 60000 man ofzo?

Natuurlijk is het Real Madrid, maar als Real Madrid tegen pakweg Olympique Lyon zou spelen in de arena of de kuip zouden die echt blij lange na niet uitverkocht zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 07:12
Fides
Fides is offline
Daarvoor of daarna werd waarschijnlijk Lokomotiv - AC Milan gespeeld, dat scheelt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 09:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
AZ speelt Inter van de mat gisteren
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 10:13
clown63
Avatar van clown63
clown63 is offline
Voetbal is big business in Rusland e.o.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 10:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-08-2007 @ 10:07 :
AZ speelt Inter van de mat gisteren
Een erg zwak Inter, moet daar bij gezegd worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 12-08-2007 @ 08:12 :
Daarvoor of daarna werd waarschijnlijk Lokomotiv - AC Milan gespeeld, dat scheelt natuurlijk.
Oh dat wist ik dan weer niet, ben op vakantie geweest
Citaat:
clown63 schreef op 12-08-2007 @ 11:13 :
Voetbal is big business in Rusland e.o.
In Nederland ook, dat is geen argument. Nederland trekt volgens mij nog altijd het hoogste percentage inwoners naar de stadions van alle europese landen.

[edit] maar dat is natuurlijk ook weer niet zo heel moeilijk, volgens mij woont 95% van de Nederlandse bevolking binnen een uur rijden van een Eredivisieclub, voordeel van een klein land zijn In Rusland is het heel wat lastiger wat dat betreft

Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 11:03
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2007 @ 11:43 :
Oh dat wist ik dan weer niet, ben op vakantie geweest In Nederland ook, dat is geen argument. Nederland trekt volgens mij nog altijd het hoogste percentage inwoners naar de stadions van alle europese landen.

[edit] maar dat is natuurlijk ook weer niet zo heel moeilijk, volgens mij woont 95% van de Nederlandse bevolking binnen een uur rijden van een Eredivisieclub, voordeel van een klein land zijn In Rusland is het heel wat lastiger wat dat betreft
In België op 'n half uur ofzo, dus dat argument houdt geen steek.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 12-08-2007 @ 12:03 :
In België op 'n half uur ofzo, dus dat argument houdt geen steek.
Ja, maar Roel, ik ga in beide landen wel eens naar de stadions, het gemiddelde Nederlandse stadion biedt zovéél meer dan het gemiddelde Belgische stadion

Het is in Nederland een combinatie van bijna allemaal hypermoderne stadions met bijbehorende faciliteiten, een voetbalgekke cultuur (meer als in België, heb ik soms het idee) en een klein compact land zijn maar toch een redelijk niveau van voetbal halen. Als België al zijn stadions verneuwd, en daar zijn een flink aantal clubs mee bezig, zullen de toeschouwersaantallen ook al sterk verbeteren.

Ik kan trouwens alleen onduidelijke maquettefoto's van het nieuwe vandenstock vinden, zijn er geen 'artist's impressions' of zoiets te vinden? Zoals je wel weet hou ik nogal van nieuwe stadions dus ben razend nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:17
Jarabe de Palo
Avatar van Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 10-08-2007 @ 17:59 :
PSV 65 (+10)
Ajax 65 (+5)
Feyenoord 55 (+12)
Heerenveen 25 (+2)
FC Groningen 15 (+2,5)
Twente 15 (+1)
Sparta 10 (+1)
Heracles Almelo 7 (+1)
VVV-Venlo 6,5 (+2,5)

deze kon ik zo snel vinden.. zal zo ff verder zoeken
Ajax en PSV hebben allebei 65 miljoen (2006/2007: Ajax 65, PSV 60)
Feyenoord heeft 38 miljoen (2006/2007: 41,5)
AZ heeft 25 miljoen (2006/2007: (volgens mij) 20)

bron: ad sportwereld
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dit is de volledige lijst:

PSV 65 (+10)
Ajax 65 (0)
Feyenoord 38,6 (-1,6)
AZ 28 (+7)
SC Heerenveen 25 (+2)
FC Twente 16,5 (+1,4)
FC Utrecht 15 (0)
FC Groningen 14,8 (+2,3)
Vitesse 14,2 (+0,7)
NAC Breda 12,5 (+1,5)
NEC 12,5 (+0,6)
Willem II 12 (+0,2)
Roda JC 11,7 (+0,2)
Sparta Rotterdam 9,9 (+1,1)
De Graafschap 8,5 (+3)
Heracles Almelo 8 (+0,7)
VVV-Venlo 7 (+3,2)
Excelsior 3,8 (+0,2)

Die van Feyenoord staat nog niet vast, kan nog verhoogd worden. De eerdergenoemde 50 kan dus best kloppen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:39
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2007 @ 12:55 :
Ja, maar Roel, ik ga in beide landen wel eens naar de stadions, het gemiddelde Nederlandse stadion biedt zovéél meer dan het gemiddelde Belgische stadion

Het is in Nederland een combinatie van bijna allemaal hypermoderne stadions met bijbehorende faciliteiten, een voetbalgekke cultuur (meer als in België, heb ik soms het idee) en een klein compact land zijn maar toch een redelijk niveau van voetbal halen. Als België al zijn stadions verneuwd, en daar zijn een flink aantal clubs mee bezig, zullen de toeschouwersaantallen ook al sterk verbeteren.

Ik kan trouwens alleen onduidelijke maquettefoto's van het nieuwe vandenstock vinden, zijn er geen 'artist's impressions' of zoiets te vinden? Zoals je wel weet hou ik nogal van nieuwe stadions dus ben razend nieuwsgierig
Als ik nu zelf nog eens wist wat ze nou precies gaan doen hé, dan zou ik je meer kunnen zeggen.

Kort gezegd komt 't hier op neer: ze willen de gemeente Anderlecht verlaten omdat ze van de burgemeester tegenkanting krijgen om op de huidige locatie een nieuw stadion te zetten. Ze mogen niet in Neerpede gaan, de enige andere locatie in de gemeente omdat daar dan "al het groen zou verdwijnen" wat niet waar is want daar is zo goed als niets, buiten het nieuwe jeugdcomplex van RSCA (de gemeente Anderlecht heeft trouwens dit jaar 1.25 miljoen euro subsidie voor dat nieuwe jeugdcomplex meer dan 'n half jaar achtergehouden, subsidie vanwege het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Die stortten dat door naar de gemeente en die moest 't meteen doorstorten naar de club, maar dat hebben ze niet gedaan, om druk te zetten op Anderlecht. Om maar te zeggen hoeveel tegenkanting er is van die bekrompen gemeente (verdient miljoenen per jaar aan "spektakeltaks" en via belastingen op de cafés rondom het stadion, maar is wel te kleingeestig om goede mogelijkheden te bekijken en uit te werken zodat uiteindelijk de club naar ergens anders moet gaan uitwijken voor de bouw van 't nieuwe stadion...)...

Nu zijn ze bezig met de optie Schaarbeek, op oude terreinen van de NMBS, om daar het nieuwe stadion te bouwen, wat zou lukken aangezien de gronden van de stad Brussel zijn en niet van Schaarbeek zelf. Probleem is dat er op dat niveau zeker nog geen overeenstemming is inzake 't nieuwe stadion en dat de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ook moeilijk doet.


Voor de rest is er alleen maar die maquette van de verbouwing van het huidige Constant Vanden Stock-stadion van 'n jaar of anderhalf oud en die gaat er dus zeker niet komen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:41
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
RSCA heeft dit seizoen trouwens een budget van 40 miljoen euro, met een veel te klein stadion (25000 plaatsen, Europees nog 'n paar duizend minder)... Doet 't beste verhopen voor de toekomst als 't nieuwe stadion er komt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:41
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Is PSV trouwens begroot mét of zonder tekort?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 01:08
knijtert
knijtert is offline
De poll verbaasd me nogal eigenlijk

FEyenoord heeft nu een goede ploeg, maar ik zie ze echt nog niet als favoriete titelkandidaat. Dat is bijna onmogelijk in een jaar, met welke aankopen dan ook.

En ik vind AZ wel erg weinig stemmen hebben. De selectie is er niet veel minder op geworden geloof ik en vorig jaar waren ze al een serieuze titelkandidaat.

PSV moet je gezien de laatste jaren ook altijd als favoriet zien.

En Ajax maakte misschien een hele grote kans voordat Snijeder weg ging. Ze hebben nog steeds wel een grote kans denk ik, maar als ik reeel ben heeft AZ een grotere kans.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/

Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 01:12.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 04:13
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-08-2007 @ 13:22 :
Dit is de volledige lijst:

PSV 65 (+10)
Ajax 65 (0)
Feyenoord 38,6 (-1,6)
AZ 28 (+7)
SC Heerenveen 25 (+2)
FC Twente 16,5 (+1,4)
FC Utrecht 15 (0)
FC Groningen 14,8 (+2,3)
Vitesse 14,2 (+0,7)
NAC Breda 12,5 (+1,5)
NEC 12,5 (+0,6)
Willem II 12 (+0,2)
Roda JC 11,7 (+0,2)
Sparta Rotterdam 9,9 (+1,1)
De Graafschap 8,5 (+3)
Heracles Almelo 8 (+0,7)
VVV-Venlo 7 (+3,2)
Excelsior 3,8 (+0,2)

Die van Feyenoord staat nog niet vast, kan nog verhoogd worden. De eerdergenoemde 50 kan dus best kloppen
Ajax 65 (0) + (27) ? Sneijder
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 09:31
Jarabe de Palo
Avatar van Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
knijtert schreef op 13-08-2007 @ 02:08 :
De poll verbaasd me nogal eigenlijk

FEyenoord heeft nu een goede ploeg, maar ik zie ze echt nog niet als favoriete titelkandidaat. Dat is bijna onmogelijk in een jaar, met welke aankopen dan ook.

En ik vind AZ wel erg weinig stemmen hebben. De selectie is er niet veel minder op geworden geloof ik en vorig jaar waren ze al een serieuze titelkandidaat.

PSV moet je gezien de laatste jaren ook altijd als favoriet zien.

En Ajax maakte misschien een hele grote kans voordat Snijeder weg ging. Ze hebben nog steeds wel een grote kans denk ik, maar als ik reeel ben heeft AZ een grotere kans.
tja, zo gaat dat altijd met zulke polls, de meesten stemmen gewoon op hun favoriete club, of het nu realistisch is of niet..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 13-08-2007 @ 05:13 :
Ajax 65 (0) + (27) ? Sneijder
Nee, een plotselinge verkoop van een speler heeft niets met een begroting te maken. Een begroting is een schatting van de inkomsten/uitgaven (die in balans moeten zijn) voor een komend jaar.

Wat niet wil zeggen dat Ajax niet plotseling een zak geld te besteden heeft. Maar dat heeft niets met dat lijstje begrotingen te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 19:26
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-08-2007 @ 13:22 :
Dit is de volledige lijst:

PSV 65 (+10)
Ajax 65 (0)
Feyenoord 38,6 (-1,6)
AZ 28 (+7)
SC Heerenveen 25 (+2)
FC Twente 16,5 (+1,4)
FC Utrecht 15 (0)
FC Groningen 14,8 (+2,3)
Vitesse 14,2 (+0,7)
NAC Breda 12,5 (+1,5)
NEC 12,5 (+0,6)
Willem II 12 (+0,2)
Roda JC 11,7 (+0,2)
Sparta Rotterdam 9,9 (+1,1)
De Graafschap 8,5 (+3)
Heracles Almelo 8 (+0,7)
VVV-Venlo 7 (+3,2)
Excelsior 3,8 (+0,2)

Die van Feyenoord staat nog niet vast, kan nog verhoogd worden. De eerdergenoemde 50 kan dus best kloppen
Ik verwacht van niet... Waarschijnlijk zijn het investeerders die pas investeren als er een speler mee gehaald kan worden waarin ze vertrouwen hebben.

Bij AZ is dat ergens ook het geval, het is geen al te rijke club. Maar als er iets nodig is kan het bijna altijd wel want dan trekt Scheringa zn portomonee wel open.

Ik vraag me trouwens af waarop deze lijst gebasseerd is. Want volgens mij loopt een deel van de eredivisie met schulden, die ik hierin dus niet zie. Ook Feyenoord heeft nog steeds een schuld van 20 miljoen.


//edit
Ik zie pas dat het om een begroting gaat
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 23:07
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Ertur schreef op 13-08-2007 @ 17:33 :
Nee, een plotselinge verkoop van een speler heeft niets met een begroting te maken. Een begroting is een schatting van de inkomsten/uitgaven (die in balans moeten zijn) voor een komend jaar.

Wat niet wil zeggen dat Ajax niet plotseling een zak geld te besteden heeft. Maar dat heeft niets met dat lijstje begrotingen te maken.
Wil niet zeggen dat Ajax geen 2de begroting heeft gemaakt inclusief een verkoop van Sneijder

Niet dat er veel te zeggen valt over zulk soort begrotingen, PSV begroot altijd met een groot gat. Volgens mij gaan die uit van CL-winst elk jaar
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-08-2007 @ 00:07 :
Wil niet zeggen dat Ajax geen 2de begroting heeft gemaakt inclusief een verkoop van Sneijder

Niet dat er veel te zeggen valt over zulk soort begrotingen, PSV begroot altijd met een groot gat. Volgens mij gaan die uit van CL-winst elk jaar
Waarom zouden ze dat doen? Heeft echt totaal geen nut? Dat ze al opties achter de hand hadden voor een vertrek van Sneijder is heel wat anders dan een schaduwboekhouding bijhouden

Begroten met een gat kan niet. Bij een begroting zijn uitgaven en inkomsten in evenwicht. Volgens mij is het in Nederland al lang niet meer toegestaan om toekomstige, onzekere, transferinkomsten daarbij mee te tellen, dus ik gok dat PSV gewoon sponsor- en CL-inkomsten structureel te hoog zet. Van de andere kant: PSV heeft voor zover ik weet nog nooit een waarschuwing van de KNVB gehad, dus zo erg zal het allemaal ook wel niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 18:07
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Omdat ik er niet van uit ga dat ze het gehele bedrag van de transfer van Sneijder ook weer gaan besteden aan nieuwe transfers kan het best zijn dat ze een andere begroting opstellen mét de verkoop van Sneijder erin verwerkt.

En bij PSV bedoel ik ook niet dat ze letterlijk begroten met een gat maar als ze elk jaar opnieuw weer een gat hebben lijken ze structureel de elk jaar weer tegenvallende uitgaven onderschat te hebben. Uiteraard maak je een begroting altijd sluitend op papier maar er ondertussen een flink eind van af zitten.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 20:31
knijtert
knijtert is offline
Even tussendoor...

Word er nog ergens een voetbalmanager/voorspellings game gespeelt met onzin?
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 15:26
Verwijderd
Ik hoop op Feyenoord
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 18:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De nieuwe VI seizoensgids is 160 pagina's dikker dan die van vorig jaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 21:34
PV
PV is offline
doet er nog iemand mee met profcoach? www.ad.nl/profcoach
als er een aantal mensen meedoen is t leuk om een subleagueje te starten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 11:37
wendyrulez
wendyrulez is offline
Citaat:
PV schreef op 16-08-2007 @ 22:34 :
doet er nog iemand mee met profcoach? www.ad.nl/profcoach
als er een aantal mensen meedoen is t leuk om een subleagueje te starten
lijkt me leuk ik heb me aangemeld.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 12:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jammer, ze hadden de drie punten echt verdiend. Zeker als Roda in de eerste helft die twee grote kopkansen laat liggen en je daarna toch best veel creëert moet je het afmaken. Tussen de 35e en de 80e minuut kwam Roda er niet aan te pas.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 12:08
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
En Jhonny kust gelijk het NEC shirt

Daar moet GMB verlieft op zijn geworden.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 12:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jhonny scoorde een mooie goal en hij knokte voor z'n geld, maar ik moet het nog even zien hoor
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 14:48
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline

Die zat er toch verdomd lekker in
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 16:23
Zyh
Avatar van Zyh
Zyh is offline
suarez/huntelaar gaat wel lekker
__________________
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:28
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Goed begin van AZ, Ajax en PSV, dat wil zeggen allemaal drie punten.
PSV zag er niet zo heel goed uit, ook weer op een typische PSV manier de wedstrijd gewonnen. Maar Heracles kan tegen grote ploegen erg stug zijn.
AZ overtuigend gewonnen, prachtige combinaties, mooie doelpunten en een goed debuut van Ari. Toch niet vergeten dat ze tegen VVV speelde en dat het daarom misschien een enigzins geflateerde weergave is van hoe goed AZ dit seizoen is.
Voor Ajax geldt hetzelfde, na een stroef begin is het allemaal goed gaan lopen. Vier doelpunten voor Huntelaar, die weer eens alle critici de mond snoert. Goed en slim spel van Barkircioglu, Rommedahl was goed en Suarez was weer gewoon Suarez zoals we hem bij Groningen kenden. Maar ook hier, de Graafschap was ook geen opperbeste tegenstander.
Ook Feyenoord zag er veelbelovend uit, mooie combinaties van Makaay en Hofs en ook meteen drie punten na de eerste wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 19:08
Verwijderd
Mja, hele top 4 wint gemakkelijk. Ook al duurde het lang bij PSV, ik had nooit het idee dat ze niet zouden winnen

Feyenoord doet het gewoon heel goed, in de Galgenwaard heeft iedere ploeg het erg lastig. Al heb ik grote twijfels over het huidige Utrecht.

Ajax en AZ boeken reguliere forse overwinningen op de promovendi. Ajax doet meteen goede zaken om een debacle op doelsaldo dit jaar wél te voorkomen

Nog weinig te zeggen over de toekomstige kampioen na zo'n eerste dag.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 20:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou op dit moment echt niet weten wie er met de titel vandoor gaat. PSV heeft veel kwaliteit moeten inleveren met Cocu en Alex, op die twee mensen draaide zowat het hele elftal. Toen PSV op het einde van het seizoen ook stroef draaide was Alex er niet. Het zal moeilijk worden voor hun om weer kampioen te worden. Maja, net zoals ieder jaar wordt PSV onderschat en uiteindelijk gaan ze er dan toch met de titel vandoor.

Ajax zie ik een moeilijk jaar krijgen. Babel weg, Sneijder weg (al zal daar nog wel wat voor terugkomen), Davids langdurig eruit, en de spelers die ze gekocht hebben lijken me kwalitatief toch wat minder. Bijvoorbeeld een spits als Urzaíz, dat vind ik nou écht geen Ajax-spits. Nee, ik zie Ajax een beetje afzakken dit jaar (puur een voorspelling).

Feyenoord heeft flink ingekocht en in tegenstelling tot vorig seizoen staat er een zeer kwalitatief goede selectie met een goede as van het veld. Aan Bert van Marwijk de taak om er een goed team van te maken. Tegen Utrecht zag ik al goede dingen, en als dit zo doorgaat kan het misschien nog wel leuk worden dit jaar in Rotterdam. Wel is het zo dat er na de basiself een groot gat valt wat kwaliteit betreft (op het eerste gezicht dan).

AZ heeft in mijn ogen weer een zeer sterke selectie die tot de laatste dag kan meedoen om het kampioenschap. Een aantal sterke spitsen, de posities van spelers die weg zijn gegaan zijn goed opgevuld door andere selectiespelers en door andere goede aankopen. Op het eerste gezicht lijkt de selectie van AZ op veel fronten de beste van alle vier de topclubs.

Ik voorspel de volgende eindstand (puur op basis van de selecties):
Eredivisie:
1. AZ (dit jaar gaan ze het wél halen! )
2. Feyenoord (kan het langste meegaan met AZ)
3. PSV (toch een terugval, eens moest hij komen...)
4. FC Twente (krijgt weer een goed jaar. Wel een aantal goede spelers weg, maar ook een paar goede ervoor terug)
5. Ajax (zakt terug, afgelopen woensdag was al een indicatie dat het al minder was dan vorig jaar)
6. FC Groningen (nagenoeg dezelfde selectie, alleen Suarez kan een groot gemis worden)
7. SC Heerenveen (Nilsson kwijt, Alves misschien ook?? Zal moeilijk worden om hetzelfde niveau te halen dan...)
8. Vitesse (overbodige spelers zijn weg gegaan en kwalitatief betere spelers (nee ik doel niet op Harrie ) zijn erbij gekomen, denk een beter jaar voor hun)
9. NAC Breda (heeft wel een selectie om zich net in het linkerrijtje te spelen)
10. Aachen-Nord (zal wat tegenvallen vergeleken met vorig jaar, omdat de selectie toch wat krapper nu is...)
11. FC Utrecht (selectie lijkt in mijn ogen te zwak voor de eerste 9, en dat is toch wel een doel voor een club als Utrecht)
12. NEC (beetje een grijs seizoen, beetje dezelfde selectie als vorig jaar, alleen voorin wat wisselingen)
13. Willem II (ietsje beter dan vorig jaar, selectie is ook wel ongeveer intact gebleven)
14. Sparta (missen een echte afmaker voorin, kan nog een struikelblok worden, maar ik denk dat ze het uiteindelijk wel relatief makkelijk halen om erin te blijven)
15. De Graafschap (met enig chauvenisme boven de streep gezet die club hoort gewoon in de Eredivisie, ondanks de 1-8 )
16. Heracles Almelo (zie het ze nog lastig krijgen met deze smalle selectie)
17. Excelsior (het gemis van Bruins en Slory zal ze opbreken, het wordt een lastig jaar voor hun...)
18. VVV Venlo (terug naar waar ze thuishoren: de eerste divisie )

En dan volledigheidshalve ook maar even een voorspelling vvan de eerste divisie (oke, alleen even een motivatie bij de top drie en mijn cluppie):

1. ADO Den Haag (ondanks het zwakke begin worden ze gewoon kampioen, verreweg de sterkste selectie)
2. Go Ahead Eagles (let op mijn woorden: die gaan het goed doen!)
3. FC Dordrecht (idem als de Eagles)
4. RKC Waalwijk
5. RBC Roosendaal
6. FC Zwolle
7. FC Den Bosch
8. Veendam
9. Helmond Sport
10. FC Emmen
11. MVV (zal wel weer een tussenjaar worden door een te smalle selectie, maar onder Maaskant zal er uit wel wat meer punten gepakt worden in tegenstelling tot vorig jaar)
12. Stormvogels/Telstar
13. Cambuur Leeuwarden
14. FC Volendam
15. Fortuna Sittard
16. FC Omniworld
17. FC Eindhoven
18. AGOVV Apeldoorn
19. Haarlem
20. Top Oss
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:40
Verwijderd
Moeilijk, Maar Ajax en Feyenoord zijn qua voetballend op het moment het beste. Al zal vor Ajax heel vel afhangen van komende woensdag. Winnen ze dan zouden ze best wel eens op stoom kunnen komen. Verliezen ze, tja dan denk ik toch dat het moeilijker wordt.

Feyenoord doet gewoon mee en zou idd zomaar de titel kunnen pakken. Hangt ook af van wat ze tegen bv Ajax psv en az doen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:52
GruttePier
GruttePier is offline
groningen :huil:
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:37
Verwijderd
Het middenveld van PSV is sterker dan ik verwacht had.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 13:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb ook steeds meer het idee dat PSV een minder grote rol gaat spelen in de titelstrijd. Feyenoord vind ik verrassend overtuigend spelen en maken in mijn ogen nog steeds een goede kans, AZ en Ajax hebben me nog niet echt weten te overtuigen.

Mijn cluppie gaat plat op z'n bek dit seizoen, denk ik. Ze voetballen erg goed en er zit veel potentiële kwaliteit, maar we missen gewoon ervaring, overzicht en rust in elke linie. Ik hoop dat er nog een bijzondere versterking voor de aanval gehaald wordt, maar ik zie het somber in.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 16:44
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Feyenoord en Vitesse bovenaan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 20:26
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Ik voorspel de volgende eindstand (puur op basis van de selecties):
Eredivisie:
1. AZ (dit jaar gaan ze het wél halen! )
2. Feyenoord (kan het langste meegaan met AZ)
3. PSV (toch een terugval, eens moest hij komen...)
4. FC Twente (krijgt weer een goed jaar. Wel een aantal goede spelers weg, maar ook een paar goede ervoor terug)
5. Ajax (zakt terug, afgelopen woensdag was al een indicatie dat het al minder was dan vorig jaar)
6. FC Groningen (nagenoeg dezelfde selectie, alleen Suarez kan een groot gemis worden)
7. SC Heerenveen (Nilsson kwijt, Alves misschien ook?? Zal moeilijk worden om hetzelfde niveau te halen dan...)
8. Vitesse (overbodige spelers zijn weg gegaan en kwalitatief betere spelers (nee ik doel niet op Harrie ) zijn erbij gekomen, denk een beter jaar voor hun)
9. NAC Breda (heeft wel een selectie om zich net in het linkerrijtje te spelen)
10. Aachen-Nord (zal wat tegenvallen vergeleken met vorig jaar, omdat de selectie toch wat krapper nu is...)
11. FC Utrecht (selectie lijkt in mijn ogen te zwak voor de eerste 9, en dat is toch wel een doel voor een club als Utrecht)
12. NEC (beetje een grijs seizoen, beetje dezelfde selectie als vorig jaar, alleen voorin wat wisselingen)
13. Willem II (ietsje beter dan vorig jaar, selectie is ook wel ongeveer intact gebleven)
14. Sparta (missen een echte afmaker voorin, kan nog een struikelblok worden, maar ik denk dat ze het uiteindelijk wel relatief makkelijk halen om erin te blijven)
15. De Graafschap (met enig chauvenisme boven de streep gezet die club hoort gewoon in de Eredivisie, ondanks de 1-8 )
16. Heracles Almelo (zie het ze nog lastig krijgen met deze smalle selectie)
17. Excelsior (het gemis van Bruins en Slory zal ze opbreken, het wordt een lastig jaar voor hun...)
18. VVV Venlo (terug naar waar ze thuishoren: de eerste divisie )
Selecties van de ploegen buiten de top 5 zijn de laatste 10 dagen nogal gewijzigd. Willem II raakt belangrijke spelers kwijt aan Roda en AZ. Ook Sparta en NEC versterken zich. Met name voor NEC lijkt dit geen overbodige luxe op dit moment. Vitesse staat (met wat geluk) bovenaan. Maar na drie wedstrijden krijg je nog geen eerlijk beeld van de verhoudingen al speelde Vitesse al tegen AZ.

Ik verwacht trouwens dit seizoen juist wat meer van Roda. Scoren was het probleem vorig seizoen terwijl de verdediging op orde was. De verdediging is dit seizoen vrijwel intact gebleven terwijl de voorhoede sterker en breeder geworden is.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:50
LM'07
Avatar van LM'07
LM'07 is offline
Ach, ik weet wel dat ik zo´n wedstrijd als tegen vites afgelopen jaar niet meer meemaak. Dat was spanning. Ik maak me trouwens geen zorgen over PSV dit jaar. Komt gewoon goed.

AZ gun ik de titel gewoon niet, wat heb ik een hekel aan die club zeg! Dirk......
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 14:52
Verwijderd
Feyenoord doet het goed, ben benieuwd naar de eerstvolgende wedstrijd (tegen PSV).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 11:44
Rioto
ik zat toch ff te zweten hoor roda jc - feyenoord. zat te kijken via chineze tv hehe. eerste helft kwamen ze aanvallend niet aan de bak. toen vlaar eraf met een ernstige blessure.. en toen nog de 0-1.. gelukkig kregen we ( ja feyenoord) een penalty en bewees de guzman zijn skills.

psv - fey 0 - 1

Makaay
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 00:17
Supreme Dutch
Ik had laatst een discussie met een vriend van "stel dat de huidige stand de stand zou zijn aan het einde van de competie" als je dan Groningen en de Graafschap omdraait zou het opzich niet heel gek zijn..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 11:26
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Daar zal Vitesse het moeilijk mee gaan krijgen, bovendien zal AZ nog wel weer in vorm raken; die hebben een hele brede selectie waar ze uiteindelijk door gaan inlopen op de concurrentie. En eerlijk gezegd verwacht ik dat Heracles ook gaat ruilen met VVV, toch een stabielere ploeg hebben alleen een zwaar startprogramma. En De Graafschap verrast leuk ploegje mag van mij wel rond die plek blijven hangen
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 12:17
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Feyenoord Op 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Feyenoord Op 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geniet ervan, zolang het kan.

Maar goed, ze doen het inderdaad vrij goed. Als ze deze versterkingen niet hadden gehaald had ik ze op plaats 13-16 neergezet, nou geef ik ze wel een kleine kans op de titel of 2e plaats.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 13:36
Rioto
probleem is bij fey de iets wat krappe selectie nog. hoop dat Lee snel bij de slectie kan worden gevoegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd EURO 2008 Zwitserland/Oostenrijk
Stom Konijn
264 25-06-2008 23:12
Vrije tijd Terugblik op het sportjaar 2007
Mr.Oizo
16 05-01-2008 18:18
Vrije tijd Eredivisie 2006/2007 topic # 3.
Verwijderd
500 10-05-2007 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.