Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2007, 09:31
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-08-2007 @ 17:15 :
Daarom moet in Duitsland ook de 'L' er af tijdens het examen.
Haha serieus?
Dat wist ik neit
Maar idd als ik zie dat er een 3e persoon in zit (en dan geen jong iemand), dan ben ik nóg meer lief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2007, 16:17
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik probeer altijd op een veilige manier nog voorbij de lesauto te komen
en lukt dat niet, dan rijd ik op een redelijke afstand erachter voor het geval de auto afslaat (kan gebeuren )

pesten doe ik niet,
zelf heb je het ook moeten leren
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
OMG! Morgen afrijden!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:17
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 28-08-2007 @ 17:17 :

pesten doe ik niet,
zelf heb je het ook moeten leren
Das netjes van je!




Topdrop, in welke provincie ga je afrijden?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:19
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 20:17 :
Das netjes van je!




Topdrop, in welke provincie ga je afrijden?
Zuid Holland. In Rijswijk. Vlakbij Den Haag. En jij?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:48
Verwijderd
Met lesauto's hou ik altijd iets meer afstand dan ik normaal gesproken doe, dit ivm met 'aparte handelingen' die ze nog wel eens willen doen. Ook met het optrekken wacht ik tot de lesauto is weggereden (ik heb een automaat en de gemiddelde automobilist kan al niet schakelen, laat staan iemand die het moet leren ).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:46
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 28-08-2007 @ 20:48 :
(ik heb een automaat en de gemiddelde automobilist kan al niet schakelen).
Dan ben ik nu al beter dan de gemiddelde automobilist
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 21:46 :
Dan ben ik nu al beter dan de gemiddelde automobilist
Ik wilde ook al zeggen ja Bij mij slaat ie bijna nooit meer af.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:54
Verwijderd
Het gaat niet om het af laten slaan maar om het schakelen van 1 > 2.
De meeste automobilisten zijn daar niet al te snel mee
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 28-08-2007 @ 21:54 :
Het gaat niet om het af laten slaan maar om het schakelen van 1 > 2.
De meeste automobilisten zijn daar niet al te snel mee
Mijn instructrice is best streng, en ik moet altijd vóór de bocht naar zn 2 schakelen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:00
Verwijderd
Moest ik ook
Het was misschien niet al te duidelijk. Ik doel meer op de tijd die er tussen het schakelen van de 1 naar de 2 zit. De auto valt dan als het ware even stil en de mijne niet, die kachelt vrolijk door.
Dat is best irritant, omdat het een automaat is moet ik dan van het gas af, waardoor die weer terugschakelt en ik kan pas weer op het gas als degene voor mij eindelijk klaar is met schakelen
Nou moet ik zelf ook eerlijk toegeven dat ik dat waarschijnlijk ook niet meer snel zal kunnen simpelweg omdat ik vrijwel nooit in een handgeschakelde auto rijd.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 28-08-2007 @ 22:00 :
Moest ik ook
Het was misschien niet al te duidelijk. Ik doel meer op de tijd die er tussen het schakelen van de 1 naar de 2 zit. De auto valt dan als het ware even stil en de mijne niet, die kachelt vrolijk door.
Dat is best irritant, omdat het een automaat is moet ik dan van het gas af, waardoor die weer terugschakelt en ik kan pas weer op het gas als degene voor mij eindelijk klaar is met schakelen
Nou moet ik zelf ook eerlijk toegeven dat ik dat waarschijnlijk ook niet meer snel zal kunnen simpelweg omdat ik vrijwel nooit in een handgeschakelde auto rijd.
Het gaat bij mij steeds sneller en soepeler Maar als ik slaag (in een diesel) moet ik helemaal wennen aan de benzine auto van mn vader. Dus dan zal ie nog wel eens afslaan. Maar schakelen opzich is niet zo moeilijk, en ik krijg het steeds vloeiender voor elkaar
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:25
Lethe
Lethe is offline
Dat is wel waar, als je met de hand moet schakelen moet je het gas even loslaten, terwijl iemand met een automaat zo door kan gassen Toen ik een paar lessen had gehad vond ik het heel lastig om vlot door te schakelen, omdat ik steeds moeite had om het koppelingspunt te vinden en dan gingen de andere auto's me aan alle kanten voorbij Nu heb ik daar geen last meer van gelukkig.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:27
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 20:19 :
Zuid Holland. In Rijswijk. Vlakbij Den Haag. En jij?
Utrecht. En ik ken Rijswijk, ik heb er familie wonen
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 22:27 :
Utrecht. En ik ken Rijswijk, ik heb er familie wonen
Utrecht lijkt me persoonlijk wat lastiger. Want het verkeer in en om Rijswijk valt wel mee qua drukte enzo. Ok, in de spits staan er wel vaak files op de snelweg, maar afgezien daarvan..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:51
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 22:40 :
Utrecht lijkt me persoonlijk wat lastiger. Want het verkeer in en om Rijswijk valt wel mee qua drukte enzo. Ok, in de spits staan er wel vaak files op de snelweg, maar afgezien daarvan..
Utrecht is ook lastig qua verkeersdrukte. Het slagingspercentage hier ligt zo'n 10 tot 15 procent lager dan in bijvoorbeeld Friesland en Groningen (als ik me niet vergis). Moet jij ook Den Haag in tijdens je praktijkexamen? Daar zal het ook wel redelijk druk zijn.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:10
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 22:51 :
Utrecht is ook lastig qua verkeersdrukte. Het slagingspercentage hier ligt zo'n 10 tot 15 procent lager dan in bijvoorbeeld Friesland en Groningen (als ik me niet vergis). Moet jij ook Den Haag in tijdens je praktijkexamen? Daar zal het ook wel redelijk druk zijn.
Nee, waarschijnlijk niet. Stukje Rijswijk, stukje snelweg, misschien een randje Den Haag of Delft ofzo..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:12
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-08-2007 @ 23:10 :
Nee, waarschijnlijk niet. Stukje Rijswijk, stukje snelweg, misschien een randje Den Haag of Delft ofzo..
Je zult wel erg gespannen zijn nu. Ik zag tijdens het theorie-examen ook allemaal praktijk-examen kandidaten.. echt zenuwslopend om af te rijden! Heb je er vertrouwen in? Dat is wel belangrijk op zich
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 23:12 :
Je zult wel erg gespannen zijn nu. Ik zag tijdens het theorie-examen ook allemaal praktijk-examen kandidaten.. echt zenuwslopend om af te rijden! Heb je er vertrouwen in? Dat is wel belangrijk op zich
Mja, misschien 'besef' ik het me nog niet genoeg ofzo, maar eigenlijk zit ik hier nog veel te rustig achter de computer terwijl ik ontzettend naar bed zou moeten
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:39
Lethe
Lethe is offline
Ga snel je bed in!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 28-08-2007 @ 23:39 :
Ga snel je bed in!
Ik ga al
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:47
Lethe
Lethe is offline
Lekker slapen!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 13:27
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Om maar weer iets ontopic te posten:

gister kwam er iemand expres heel dicht achter mij rijden en me weg willen drukken. In het begin van mijn lessen vond ik dat altijd eng, en steeds kijken wat hij deed en sneller (willen) gaan rijden enzo. Nu heb ik dat niet meer, ik ging juist om te pesten 45 rijden waar je 50 mocht, en extra vroeg remmen voor het kruispunt, alsof ik nog helemaal niet snapte hoe een kruispunt werkt en "aah eng". . Dan nog steeds in mn spiegels kijken, maar dan naar zijn irritatie. Moestie maar niet zo irritant doen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Nee, waarschijnlijk niet. Stukje Rijswijk, stukje snelweg, misschien een randje Den Haag of Delft ofzo..
Delft is wel kut, daar hebben ze veel rare constructies.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 14:38
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Utrecht is ook lastig qua verkeersdrukte. Het slagingspercentage hier ligt zo'n 10 tot 15 procent lager dan in bijvoorbeeld Friesland en Groningen (als ik me niet vergis). Moet jij ook Den Haag in tijdens je praktijkexamen? Daar zal het ook wel redelijk druk zijn.
Dat zou kunnen, maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de stad Groningen net zo bagger is om af te rijden als Utrecht schijnt te zijn. Gezeik in Groningen is ook met een primitieve ringweg waar je om de 100m een andere snelheid hebt (dan weer 70, dan weer 80, dan 50, dan 100 en nu met werkzaamheden ook soms 30). Een tram heb je er dan (nog) niet, dat scheelt wel weer. Maar wel een verkeersplein dat lekker onoverzichtelijk is en dat ik liefst alleen met ter plaatste bekende bijrijders (lees: zij die ook op die plek zakken, maar nog bezig zijn) berijd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 20:59
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik vind het ook erg hinderlijk dat als er een ongeluk gebeurt, de weg wordt afgezet, al is het nog zo'n klein stukje. Toch een overtreding van artikel 5, niet?
Ik heb even een deel van de discussie gelezen.

Ik vind het geheel begrijpelijk dat medeweggebruikers na vijf minuten het geduld beginnen te verliezen.
De instructeur is gewoon fout bezig, hij moet het gedrag van zijn leerling beter inschatten en beter laten oefenen op een weg met een lagere intensiteit.
Daarnaast overtreedt de instructeur met het ontbreken van het geven hulp art. 5 WVW, deze luidt namelijk als volgt:

Citaat:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
De doorstroming van het verkeer werd gehinderd, aangezien de leerlinge geen rijbewijs heeft is de instructeur dus aansprakelijk.

Maar, wat is op dat moment een druk kruispunt? In theorie wanneer de belastingsgraad van één cyclus 0,9 overschrijdt, maar goed...

Puur theoretisch natuurlijk.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 10:08
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Das netjes van je!




Topdrop, in welke provincie ga je afrijden?
wil niet zeggen dat ik niet denk aaaarg rij ergens anders door
maar goed alles moet geleerd worden
en als ik er niet meer veilig langs kan,
tja dan maar erachter rijden he
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 23:55
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik ben zowiezo redelijk rustig in het verkeer, lesauto's geef ik altijd de ruimte en dan wacht ik gewoon tot ze vanzelf een keer een straatje in "verdwijnen". Ik kan me nog herinneren dat ik er zelf ook de tyfus aan had als de motor afsloeg bij het wegrijden bij een stoplicht. De tweede keer slaat-ie nog sneller af, want dan wil je snel wegrijden. Nouja, ik heb dat zelf ook gehad dus ik laat ze lekker stuntelen en ga er eens lekker bij zitten

mijn ervaring is dat instructeurs heel nauwlettend de snelheid in de gaten houden, dus eigenlijk storen lesauto's mij niet. en hou een beetje afstand voor het geval ze koppeling en rem omwisselen ofzo
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:20
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Lesauto's hebben niet voor niets zo'n L op het dak. Even wat afstand houden en er rekening mee houden dat ze wat onvoorspelbare acties kunnen doen (hoewel het de verantwoordelijkheid is van de instructeur, sommige zitten ook te slapen).

Ik vind wel dat mensen de eerste paar lessen in het buitengebied moeten hebben. Gelijk in een drukke stad is vragen om problemen. Zelf heb ik ook mijn eerste lessen in een rustig gebied gehad zonder teveel verkeer. Op die manier kon ik eerst rustig aan de auto wennen.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 12:04
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ligt er denk ik ook nog al aan of je in Delfzijl of Roosendaal lest f ik pak 'm beet Gouda.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 16:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Ik vind wel dat mensen de eerste paar lessen in het buitengebied moeten hebben. Gelijk in een drukke stad is vragen om problemen. Zelf heb ik ook mijn eerste lessen in een rustig gebied gehad zonder teveel verkeer. Op die manier kon ik eerst rustig aan de auto wennen.
Ben ik niet met je eens, aanvankelijk wilde ik na jaren uit de running te zijn geweest ook mijn intakeles in een afgelegen gebied gaan rijden, maar de instrukteur dacht daar gelukkig anders over en gooide mij gewoon in het diepe en ik reed tot mijn verbazing toch heel wat beter dan ik dacht. Na 15 minuten rijden al meteen de snelweg op!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 16:53
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Citaat:

Ik vind wel dat mensen de eerste paar lessen in het buitengebied moeten hebben. Gelijk in een drukke stad is vragen om problemen. Zelf heb ik ook mijn eerste lessen in een rustig gebied gehad zonder teveel verkeer. Op die manier kon ik eerst rustig aan de auto wennen.
Ben ik niet met je eens, aanvankelijk wilde ik na jaren uit de running te zijn geweest ook mijn intakeles in een afgelegen gebied gaan rijden, maar de instrukteur dacht daar gelukkig anders over en gooide mij gewoon in het diepe en ik reed tot mijn verbazing toch heel wat beter dan ik dacht. Na 15 minuten rijden al meteen de snelweg op!
Maar de snelweg is zo moeilijk nog niet. En jij had al heel wat lessen gehad voordat je instructeur je 'in het diepe' gooide, terwijl iemand die zijn/haar eerste les heeft nog helemaal niet kan rijden. En dan is het inderdaad beter om op een plek te rijden waar rustig foutjes gemaakt kunnen worden, zonder dat de instructeur meteen moet ingrijpen (in een binnenstad of wat dan ook knal je zo tegen een andere auto op als je even te laat remt )
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 13:28
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb tijdens mijn rijlessen eigenlijk de auto maar één keer laten afslaan voor een stoplicht, maar ik had veel meer moeite met hellingtrekken, dat kan ik nog steeds niet goed:bloos. Of ik rol een meter achteruit, of de auto slaat af haha. Het scheelt wel als je het met de handrem mag doen, ipv met de voetrem. Mijn rij-instructeur liet je ook rustig tien minuten knooien voor 'n stoplicht oid, en vond dan dat het overige verkeer maar eventjes moest wachten. En daar ben ik het wel mee eens.
Verder heb ik eigenlijk geen 'last' gehad van het overige verkeer tijdens mijn rijlessen. Nu heb ik veel geduld met lesauto's, vrachtwagens en traktoren. Maar als het kan ga ik er wel langs, maar niet asociaal ofzo. Ik denk dan wel eens, straks schrikt ie ergens van en stampt plotseling op de rem ofzo en dan zit ik er achterin. Dat gebeurde een keer toen ik meereed met een andere cursist. Lesauto total loss, omdat de cursist de rem en het gas door elkaar haalde.
Maar dat is hetzelfde als dat ik liever niet achter zo'n paardenaanhanger (hoe heet zoiets eigenlijk?) rij, want als zo'n paard gaat plassen, dan weet je niet wat je meemaakt!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part trois
Qimm
500 05-12-2010 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.