Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2009, 13:00
Verwijderd
Citaat:
het is een blesure zodra je er last van hebt en niet meer kan functioneren zoals je behoort te functioneren
Oja ik vergeet dat iedereen een chip heeft die registreert waarmee je aan welke blessure komt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ik heb niet gezegt dat voetbal een duursport is ik heb gezegt dat je er uithoudingsvermogen van krijgt dat zijn 2 verschillende dingen. je krijgt niet ineens dikke spieren van voetballen. daarvoor moet je toch echt iets aan kracht trainen. jij zegt echter dat je van voetbal wel erg gespierd wordt vandaar de 2 foto's van een voetballer (professional nog wel) en iemand die krachttraining doet (niet op hoog niveau).
Waar is de quote waarin ik dat zeg? en oja:
Citaat:
die van dat voetbal uithoudingsvermogen is en fitness spierkracht hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Uithoudingsvermogen = duursport

Citaat:
dat de begeleiding niet altijd goed is bij fitness klopt. daarom moet de TS ook op zoek naar een GOEDE sportschool die bereid is om samen met hem het maximale resultaat te boeken. dat je met voetbal niks kan overbelasten is onzin en laat dus direct zien dat er wel slechte begeleiding bestaat in het voetbal. je kan die jongens wel 60 rondjes laten rennen als warming up maar dan zijn ze OVERBELAST voordat ze uberhaupt met de training kunnen beginnen dus oh ja er is bij voetbal zeker sprake bij overbelasting maar er lopen altijd van die mietjes tussen die dan gaan stoppen als ze half moe worden. maargoed dat is iets wat met instelling te maken heeft en daar ging het nu net ff niet over.
Die sportscholen zijn er nu eenmaal niet zo veel, anders stond dat daar niet zo
Als je ze 60 rondjes laat lopen zijn ze na 3 rondjes moe, en gaan ze niet meer verder. Dat bedoel ik met dat je niet overbelast kan raken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:03
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Waar is de quote waarin ik dat zeg? en oja:

Uithoudingsvermogen = duursport


Die sportscholen zijn er nu eenmaal niet zo veel, anders stond dat daar niet zo
Als je ze 60 rondjes laat lopen zijn ze na 3 rondjes moe, en gaan ze niet meer verder. Dat bedoel ik met dat je niet overbelast kan raken.
of je bedoelt daarmee te zeggen dat voetballers pussy's zijn als je daar toch over doorgaat. je kan met fitness ook stoppen als het zwaar wordt maar de mensen die fitnessen willen er dan over het algemeen toch nog net ff 1 meer en dan is er (bij verkeerde uitvoering) kans op blesures. ga nou niet doen alsof ik dom ben want ik heb te maken (gehad) met beide wereldjes dus ben niet helemaal achterlijk.

uithoudingsvermogen en duursport zijn 2 totaal verschillende dingen. als ik met honkbal na 10 x slaan moe ben is het niet ineens een duursport honkbal is zo'n beetje de meest explosieve sport die er is dus wat je daar zegt is onzin.

en ik weet niet hoe het met jou zit maar ik weet wel als ik een blesure krijg door welke sport dat is. tenzij jij 10 sporten op 1 dag doet weet je dat zelf ook wel.

er zijn inderdaad niet heel erg veel sportscholen met geweldige begeleiding maar de geldt net zo goed voor voetbalclubs. jammer genoeg snappen voetballers dat niet allemaal. grote bek en weinig respect= voetbal op amateur niveau.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:25
Verwijderd
Citaat:
of je bedoelt daarmee te zeggen dat voetballers pussy's zijn als je daar toch over doorgaat. je kan met fitness ook stoppen als het zwaar wordt maar de mensen die fitnessen willen er dan over het algemeen toch nog net ff 1 meer en dan is er (bij verkeerde uitvoering) kans op blesures. ga nou niet doen alsof ik dom ben want ik heb te maken (gehad) met beide wereldjes dus ben niet helemaal achterlijk.
ach wat. natuurlijk stop je met lopen als je moe bent. Je krijgt steken enzo, zeker als je relatief ongetraint bent, zoals (amateur)voetballers. Bij fitnessschema's staat duidelijk dat je een oefening bijvoorbeeld tien keer moet doen. Als je het dan twintig keer doet maak je al kans om overbelast te geraken. Doe nou maar niet dom, en geef toe dat je bij fitness eerder overbelasting hebt dan bij voetbal.

Citaat:
uithoudingsvermogen en duursport zijn 2 totaal verschillende dingen. als ik met honkbal na 10 x slaan moe ben is het niet ineens een duursport honkbal is zo'n beetje de meest explosieve sport die er is dus wat je daar zegt is onzin.
heeft wel meer met elkaar te maken. Jij zei dat voetbal een duursport is. bij duursporten is het nu eenmaal zo dat dat je uithoudings/duurvermogen nodig hebt. Bij voetbal gaat het meer om korte sprintjes.

Citaat:
en ik weet niet hoe het met jou zit maar ik weet wel als ik een blesure krijg door welke sport dat is. tenzij jij 10 sporten op 1 dag doet weet je dat zelf ook wel.
Ja, dan weet jij dat. Maar dan kunnen ze dat nog niet in zo'n schema zetten
Citaat:
er zijn inderdaad niet heel erg veel sportscholen met geweldige begeleiding maar de geldt net zo goed voor voetbalclubs. jammer genoeg snappen voetballers dat niet allemaal. grote bek en weinig respect= voetbal op amateur niveau.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:53
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ach wat. natuurlijk stop je met lopen als je moe bent. Je krijgt steken enzo, zeker als je relatief ongetraint bent, zoals (amateur)voetballers. Bij fitnessschema's staat duidelijk dat je een oefening bijvoorbeeld tien keer moet doen. Als je het dan twintig keer doet maak je al kans om overbelast te geraken. Doe nou maar niet dom, en geef toe dat je bij fitness eerder overbelasting hebt dan bij voetbal.


heeft wel meer met elkaar te maken. Jij zei dat voetbal een duursport is. bij duursporten is het nu eenmaal zo dat dat je uithoudings/duurvermogen nodig hebt. Bij voetbal gaat het meer om korte sprintjes.


Ja, dan weet jij dat. Maar dan kunnen ze dat nog niet in zo'n schema zetten


Inderdaad
jammer dat je niet helemaal goed wilt lezen. heb namelijk niet gezegt dat voetbal een duursport is (volgens mij) heb ik gezegt dat het om uithoudingsvermogen gaat.

en de cijfers geven aan dat voetbal toch echt eerder blesures geeft en blesures komen voort uit overbelasting. dus ik kan niet gaan toegeven dat iets wel zo zou zijn terwijl de cijfers er zelf voor je staan.

wat ik dan weer niet snap is dat jij kennelijk genoeg geinteresseerd bent om steeds te antwoorden (waar ik blij mee ben) maar dat je totaal geen intresse hebt in fitness zelf zoals je eerder zei. mischien is het handiger om eerst kennis op te doen met fitness voordat we het gaan vergelijken met andere sporten want op dit moment heb je je gegevens alleen van mensen via via maar ben je er eigenlijk nog nooit zelf mee in aanraking gekomen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 03:08
Verwijderd
Citaat:
nog belangrijker

het heeft weinig resultaat. fitness met gewichten heeft wel resultaat omdat je dan het gewicht hoger kan brengen dan dat van je eigen lichmaam.
Totdat je op een degelijk niveau bent denk ik dat 'trainen met je eigen lichaamsgewicht' prima is. Persoonlijk zeg ik: wacht met die wens om 'breder te worden' tot je 17/18 bent en het dan nog niet uit zichzelf al wat gebeurt is.

Citaat:
sit-ups en push-ups zijn zeker niet slecht voor je maar als je een wasbordje wilt krijgen en je wilt breed worden moet je er niet eens aan beginnen. daarnaast train je met deze oefeningen geen benen.
Je kweekt geen massa nee, maar puur al door repetitie kweek je nuttige spiermassa. Bulk maakt geen flikker uit, toen ik flink bezig was met mijn conditie (zowel uithouding als kracht etc) op te werken deed ik de ene dag 120 push ups/sit ups (in sets van 30 om en om, afgewisseld met parahouding voor de rug) en de andere dag ging ik hardlopen, 5 km.

Werkte prima, breed worden moet je aanleg voor hebben, sterker worden/conditie kweken kan iedereen die enigzins gezond is, en daar zou ik beginnen voor je 'buff' wilt worden; er moet eens basis zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:29
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Wat jij deed is gewoon 'fit' zijn.

Om breed te worden moet je heel veel eten en goed trainen. En ook als je geen aanleg kan dat, al gaat het bij de een moeizamer dan bij de ander.

En als je meer dan 12 herhalingen doet train je je spiervezels die niet echt vatbaar zijn voor groei, daarom is het beter om zwaar te trainen met een maximum van 12 herhalingen.

Met pushups en dergelijke creëer je dus niet echt een basis voor echte krachttraining. Daarvoor kun je beter een eenvoudig beginnerkrachtschema zoals Stronglifts 5x5 of Bill Star doen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 17:40
Smokeyking
Smokeyking is offline
Ik ben net 15 en fitness precies een jaar, en het heeft wel degelijk zin, en wel degelijk resultaat! Je moet natuurlijk niks overbelasten, gewoon langzaam aan opbouwen als je jong bent. Maar vooral lekker doen, ik vind het ook heerlijk! En de dames vinden het ook erg sexy.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 22:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik ben net 15 en fitness precies een jaar, en het heeft wel degelijk zin, en wel degelijk resultaat! Je moet natuurlijk niks overbelasten, gewoon langzaam aan opbouwen als je jong bent. Maar vooral lekker doen, ik vind het ook heerlijk! En de dames vinden het ook erg sexy.
lol + up van meer dan een jaar...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 13:12
SketchyKo
Avatar van SketchyKo
SketchyKo is offline
Citaat:
Het heeft voor jou nog helemaal geen zin om te fitnessen.
Je moet eens op Youtube zoeken naar Giuliano Stroe.
Klein jochie, maar verschrikkelijk sterk...
__________________
莉迪亞 .:: Ŀ¥кǾ ЯцплЭŘ® ::. 我愛跑
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 13:47
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Je moet eens op Youtube zoeken naar Giuliano Stroe.
Klein jochie, maar verschrikkelijk sterk...
Ah gatver. Laten we hopen dat hij zijn powers voor goed gebruikt!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 23:36
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
Balance en Hulk zijn echt grappig (:
__________________
I love you more then my teddy, but sssssht, don't tell him! <3
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Hallo!
ik ben 14 jaar en ik zou wat kracht training willen beginnen, om wat breder te worden.
wat is het beste een abbonament te nemen bij een fitniss centrum om thuis oefeningen te doen?

Later
ik zal eerst maar eens leren eten, dan een schema opstellen wat je het beste kan doen en idd gwn een abo nemen bij de gym.
''thuis oefeningen doen'' heeft nagenoeg geen effect
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Wat jij deed is gewoon 'fit' zijn.

Om breed te worden moet je heel veel eten en goed trainen. En ook als je geen aanleg kan dat, al gaat het bij de een moeizamer dan bij de ander.

En als je meer dan 12 herhalingen doet train je je spiervezels die niet echt vatbaar zijn voor groei, daarom is het beter om zwaar te trainen met een maximum van 12 herhalingen.

Met pushups en dergelijke creëer je dus niet echt een basis voor echte krachttraining. Daarvoor kun je beter een eenvoudig beginnerkrachtschema zoals Stronglifts 5x5 of Bill Star doen.
denk dat je in de war bent met supersets brah.
Spierstimulatie: met als resultaat verzuring en uiteindelijk spierpijn is het effect van de belasting van de spier, dan komt er melkzuur vrij.
Allereerst moeten de spieren van iemand die nieuw is in de sport wennen aan die belasting, dan ga je een punt zoeken waarop je ''goed'' kan trainen.
Laten we zeggen een Chestpull van 30 kilo.
De eerste week doe je 3 sets van 30 kilo,
de tweede week doe je 1 set van 35 en 2 sets van 30
derde week doe je 1 set van 35 1 set van 30 en 1 set van 35
Vierde week 3 van 35

enzovoort enzovoort.
En ongeveer 1x in de 2 weken draai je een dag ''supersets'' (ongeveer 15 tot 20% boven het gewicht zitten waarmee je traint en max 10 herhalingen maken met maximale explosiviteit) en DIE bouwen de spieren.
Het is niet de bedoeling dat je alleen maar supersets maakt, want dat kan je lichaam niet bijhouden en vernietig je meer dan dat je opbouwt.(aka dat je dus dun blijft)

en ''work out plannen'' is veels te macro, het is onmogelijk om een trainingsplan op te zetten dat voor werkelijk iedereen werkt, dus TS zal echt met zn trainer samen moeten werken.
Iig het is het beste voor TS om ook eens een kijkje te nemen op sites zoals www.bodybuilding.com Dat is echt een walhalla aan informatie.

Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 18:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 16 jaar, groei ik nog?
GeertPronk
17 18-12-2016 21:50
Lichaam & Gezondheid 16 jaar groei ik nog?
GeertPronk
0 11-10-2016 19:12
Wegwijzen & Voorstellen heey ieedereen ik ben nieuw
patatjemayo
3 21-02-2015 05:08
De Kantine Ctrl+V=?
Verwijderd
500 18-01-2011 15:12
De Kantine Mooie taalfouten #11
TopDrop
500 08-01-2010 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.