Oud 03-06-2019, 20:58
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
hoi,
ik wou een Windows 10 licentie kopen, maar zag op veel willekeurige websites hem voor 15-30 euro, en op bekende sites zoals mediamrkt of microsoft, voor over de 100 euro, dus ik vroeg me af, klopt dit wel? als in, zit er geen addertje onder het gras?
__________________
Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. - Victor Hugo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2019, 11:06
Verwijderd
Deadlock, Tunahan, anderen, verbeter me als ik verkeerd zit.

Als je Windows 10 op een bestaande computer wilt, "moet" je in theorie een gewone licentie kopen, die kost doorgaans een eurootje of 100 inderdaad. Als je een nieuwe pc/laptop koopt, dan heb je de optie om voor een paar tientjes een OEM-licentie te kopen.

Sommige bedrijven bieden OEM-licenties op Win10 aan, ook al koop je geen nieuwe pc/laptop bij hen. In theorie niet helemaal de bedoeling, in de praktijk zal Microsoft niet veel moeite doen om jou als koper hier over lastig te vallen. Ik heb geen idee bij Win10 specifiek of het nog nadelen heeft qua garantie/ondersteuning. Als het goed is, is de licentie echt alleen op één computer/laptop te gebruiken (waarschijnlijk aan moederbord of zo gekoppeld). Als je de gewone retailversie koopt, zou je die in theorie naar een nieuwe computer mee kunnen nemen.

Er zit dus inderdaad een addertje onder het gras. Maar volgens mij, en uiteraard garantie tot aan de deur, is het addertje niet zo groot.

Van de andere kant: waarschijnlijk ga je win10 nog wel wat jaren gebruiken (en biedt Microsoft bij de nieuwe windows-versie een gratis upgrade aan), waarom niet even 100 euro neerleggen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 13:03
Verwijderd
Trouwens Raymond2003, heb je al eens gekeken of je via je school via surfspot.nl niet goedkoop een Windows-licentie kan aanschaffen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 13:25
Verwijderd
Zelfs ik kan daar als alumnus inloggen en gratis win10 upgrade downloaden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 15:02
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
Citaat:
Trouwens Raymond2003, heb je al eens gekeken of je via je school via surfspot.nl niet goedkoop een Windows-licentie kan aanschaffen?
wat ik hier vooral vind of eigenlijk alleen maar, zijn upgrades. ik zoek een licentie voor een noeuwe computer die ik binnenkort ga kopen, dus dan heb ik denk ik niet veel aan een upgrade, want ik krijg hem daar waarschijnlijk niet eens op zonder überhaupt een OS toch? ik weet er niet zo veel van
__________________
Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. - Victor Hugo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 15:04
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
Citaat:
Deadlock, Tunahan, anderen, verbeter me als ik verkeerd zit.

Als je Windows 10 op een bestaande computer wilt, "moet" je in theorie een gewone licentie kopen, die kost doorgaans een eurootje of 100 inderdaad. Als je een nieuwe pc/laptop koopt, dan heb je de optie om voor een paar tientjes een OEM-licentie te kopen.

Sommige bedrijven bieden OEM-licenties op Win10 aan, ook al koop je geen nieuwe pc/laptop bij hen. In theorie niet helemaal de bedoeling, in de praktijk zal Microsoft niet veel moeite doen om jou als koper hier over lastig te vallen. Ik heb geen idee bij Win10 specifiek of het nog nadelen heeft qua garantie/ondersteuning. Als het goed is, is de licentie echt alleen op één computer/laptop te gebruiken (waarschijnlijk aan moederbord of zo gekoppeld). Als je de gewone retailversie koopt, zou je die in theorie naar een nieuwe computer mee kunnen nemen.

Er zit dus inderdaad een addertje onder het gras. Maar volgens mij, en uiteraard garantie tot aan de deur, is het addertje niet zo groot.

Van de andere kant: waarschijnlijk ga je win10 nog wel wat jaren gebruiken (en biedt Microsoft bij de nieuwe windows-versie een gratis upgrade aan), waarom niet even 100 euro neerleggen?
ik heb een volledige win 8.1 licentie op mijn laptop zat er al op toen ik de laptop kocht, zou ik die niet kunnen gebruiken voor op een nieuwe PC?
__________________
Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. - Victor Hugo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 15:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nee, dat kan niet.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 18:12
Verwijderd
Citaat:
wat ik hier vooral vind of eigenlijk alleen maar, zijn upgrades. ik zoek een licentie voor een noeuwe computer die ik binnenkort ga kopen, dus dan heb ik denk ik niet veel aan een upgrade, want ik krijg hem daar waarschijnlijk niet eens op zonder überhaupt een OS toch? ik weet er niet zo veel van
Dat maakt voor surfspot niet uit, dat is afgebakend in de centrale licentieovereenkomst waar ik aan mee heb helpen schrijven enkele jaren geleden. Het is alleen een upgrade in naam maar doet het prima standalone. En je hebt daar geen ouder OS voor nodig
Met citaat reageren
Oud 04-06-2019, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, Tunahan, anderen, verbeter me als ik verkeerd zit.
Ik heb daar echt geen idee van, laat staan care voor, geneuzel met licenses Wat mij bij is gebleven, is dat je verhaal correct is, though.

Daar wil ik aan toevoegen dat ik per definitie geen voorstander ben van upgrades. Beter begin je met een schone lei. Let op dat je de 64-bits variant neemt; het meest relevante verschil is dat de Home-editie niet aan een DC kan, ten opzichte van Professional. En nou ja, als je een nieuwe PC gaat kopen, is op zich Windows 10 een goede aanschaf. Te rechtvaardigen.

Citaat:
Van de andere kant: waarschijnlijk ga je win10 nog wel wat jaren gebruiken (en biedt Microsoft bij de nieuwe windows-versie een gratis upgrade aan), waarom niet even 100 euro neerleggen?
Ja, dit dus. Daar komt bij dat Windows 10 de lading ook niet meer dekt; het is een rolling release waar je voor betaalt. Windows 10 kan versie 1507 zijn, maar ook 1903. Daar zit vier jaar development tussen (a.k.a. de Grand fucking Canyon).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2019, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Trouwens Raymond2003, heb je al eens gekeken of je via je school via surfspot.nl niet goedkoop een Windows-licentie kan aanschaffen?
Dit is een hele goeie tip. Ik heb mijn laptopje gratis kunnen naar Windows 10 Edu door middel van een school site.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2019, 22:27
Verwijderd
Ik koop vaker een licentie via E-bay, voor een paar euro. 1 keer heb ik een ongeldige gekregen, dan heb je maar een heel klein verlies, dan koop ik gewoon een nieuwe.
Als ik me niet vergis zijn dat volume-licenties.
Voor (hele) grote bedrijven, 1 licentie-code die op heel veel computers gebruikt kunnen worden.
Daar betaal je eigenlijk alleen een soort van administratiekosten.

Ik heb er nu een paar in gebruik, al lang, werken nog steeds. Als die geblokkeerd zou worden koop ik voor een paar euro een nieuwe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin WINNEN! Enquête met prijs!
fv2
1 15-12-2017 12:24
Algemene schoolzaken WINNEN! Enquête met prijs!
fv2
1 14-12-2017 17:23
Vrije tijd WINNEN! Enquête met prijs!
fv2
1 14-12-2017 16:59
Lifestyle WINNEN! Enquête met prijs!
fv2
0 14-12-2017 16:39
Algemene schoolzaken Win 1 van de 10 bioscoop bonnen in één minuut!!!!!
SBRMfontys
7 18-05-2011 17:48
Vrije tijd [F1] GP van Amerika
Sandersss
25 04-07-2006 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.