Oud 07-04-2003, 13:45
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Soms delen de leraren proefexamens uit om mee te oefenen, of je kan ze van het internet halen. Ik vraag me nu af of dat wel zin heeft?
Ik bedoel, ieder examen is elk jaar weer anders of vernieuwd. toch?
Advertentie
Oud 07-04-2003, 13:47
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
je kan vast wennen aan hoe de vraagstelling is, je weet ongeveer hoe moeilijk het gaat worden enz.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 07-04-2003, 13:49
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen

daar komt het op neer, je maakt toch ook de vragen in je boek, terwijl je weet dat op de tentamens andere vragen worden gesteld?
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 07-04-2003, 13:57
Verwijderd
Het helpt wat betreft wennen aan de vraagstelling en idd het oefenen...
Vorig jaar heb ik er ook veel gemaakt, dan weet je wat je kan verwachten wanneer je in de gymzaal zit, dat is altijd fijn
Oud 07-04-2003, 14:11
Moony
Moony is offline
jazeker helpt dat.
Zoo kan je toch goed zien hoe de vraagstelling is op een examen en hoe alles eruit ziet enz.
Oud 07-04-2003, 16:27
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij is het best wel nuttig, de stof van de oefenexamens of de examens van vorig jaar is hetzelfde als wat we nu moeten leren voor het examen, dus ook de vragen zullen vaak veel op elkaar lijken denk ik (hoop ik)
Oud 07-04-2003, 16:55
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
bokky schreef op 07-04-2003 @ 14:45:
Ik bedoel, ieder examen is elk jaar weer anders of vernieuwd. toch?
anders in de zin van: iedere vraag over hetzelfde onderwerp net even iets anders.
voorbeeldje: bij nederlands moet je waarschijnlijk tekstverklaren... als je dan al bij 3 examens hebt geoefend met het thema zoeken bijvoorbeeld dan gaat dat op eindexamen makkelijker.
nog voorbeeldje: als je kijkt in je wiskunde boek zijn er bijvoorbeeld 4 vragen achter mekaar van hetzelfde onderwerp die even moeilijk zijn en die maak je dan om er handig in te worden.
wel even op letten dat als een geschiedenis onderwerp dit jaar niet op je examen komt, dat je die onderdelen in een oefenexamen ook niet gaat mk, das zonde van je tijd namelijk
Oud 07-04-2003, 19:17
Verwijderd
Je weet hoe het examen eruitziet (de vorm is je dan bekend), je weet hoe de vraagstelling is en je weet hoe specifiek de vragen zijn. Je hebt dus wel degelijk iets aan oefenexamens.
Oud 09-04-2003, 14:15
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ja, ik kan er niets aan doen. Maar ik vind ze nog steeds zinloos .
Het is vet saai om die dingen te gaan maken in de les.
Oud 09-04-2003, 14:21
Verwijderd
Ja, in ieder geval de proefexamens van de laatste paar jaar, die van de nieuwe stijl dus.
de stof is dan ongeveer hetzelfde en je kunt bekijken wat voor soort vragen er gesteld worden. Theorie van verschillende onderwerpen moet je kunnen combineren, en de vraagstelling is vaak wat anders dan dat je gewend bent uit je boek en de tentamens van je leraar.
Het is dus zeker aan te raden om voor ieder vak minstens 2 proefexamens door te nemen, waarvan iig 1 onder tijdsdruk (3 uur en 2,5 uur voor engels)
Oud 09-04-2003, 15:02
gunhead
gunhead is offline
oefenen kan je zonder examens ook wel. wat belangrijk is, is dat je de antwoordmodellen goed bekijkt/begrijpt. vooral bij vakken als nederlands en wiskunde is het heel handig als je weet waar de correctors op moeten letten.

voorbeeld nederlands: zolang je bij de samenvatting maar netjes antwoord geeft op de vragen, en steeds in een aparte alinea, is het nauwelijks interessant of je een 'goed lopend verhaal' hebt dat begrepen kan worden door 'iemand die de tekst nooit eerder gezien heeft'.

voorbeeld wiskunde: bij het bewijzen is de structuur (dus regels nummeren, pijltjes zetten, gegeven-te bewijzen-bewijs structuur, etc) helemaal niet interessant. als je de goede stellingen hebt, en daarbij de goede hoeken/lijnen invult heb je al bijna alle punten.
Oud 09-04-2003, 16:26
Verwijderd
ja
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [VMBO] HELP NEDERLANDS EXAMEN !
larissaaa
4 13-05-2014 19:38
VWO ckv2 examens 1e tijdpunt
SiemdeCyper
70 24-04-2008 18:39
Algemene schoolzaken Ik ben bang voor mijn examen.
Verwijderd
17 22-09-2003 14:56
Eindexamens 2003 Succes met biologie!!!!!
_Moby_
24 16-05-2003 11:11
Eindexamens 2003 red bull/ party boosters
surena
8 14-05-2003 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.