Oud 22-06-2005, 19:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:13 :
eh, in de natuur wordt meer gediscrimineerd dan wij doen hoor schat
wat valt bij jou dan onder discrimineren
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Advertentie
Oud 22-06-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:14 :
wat valt bij jou dan onder discrimineren
dat dieren aan hun lot worden overgelaten door soortgenoten omdat ze niet even sterk en snel zijn
enzovoorts
kom op zeg, algemene kennis
Oud 22-06-2005, 19:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:14 :
Oh ja. Ik heb een hond ook echt spijt zien krijgen van het feit dat 'ie een schaap zonder reden doodbeet.

Ik heb een kat wroeging zien hebben na het gewelddadige spelletje met een muis.



Praat ik hier tegen muren aan ofzo?
K heb dit al eerder tegen je gezegt maar omdat jij het niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:19
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:17 :
dat dieren aan hun lot worden overgelaten door soortgenoten omdat ze niet even sterk en snel zijn
enzovoorts
kom op zeg, algemene kennis
Ja maar wij doen dan onderscheid maken op basis van huidskleur en godsdienst etc. dat is heel iets anders dan wat jij voorstelt. Het hele sterke-niet sterke principe is de natuur.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:19 :
Ja maar wij doen dan onderscheid maken op basis van huidskleur en godsdienst etc. dat is heel iets anders dan wat jij voorstelt. Het hele sterke-niet sterke principe is de natuur.

dat is niet alleen sterk-niet sterk
dat is bij alles
Oud 22-06-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:17 :
K heb dit al eerder tegen je gezegt maar omdat jij het niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.
Ik heb gezegd
Oud 22-06-2005, 19:21
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:17 :
K heb dit al eerder tegen je gezegt maar omdat jij het niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.
Laat ik het zo zeggen.

Weet jij of dieren WEL beseffen dat wij ze discrimineren? Nee. Dat dacht ik al.

Geen bewijs tegen een bewering wil nog niet zeggen dat de bewering juist is. Verder zijn er meer aanwijzingen om aan te nemen dat dieren dat niet beseffen dan wel.
Oud 22-06-2005, 19:21
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:21 :
Ik heb gezegd
ja boeie
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:21 :
ja boeie
boeiuhhhh de gekste

dan moet je maar niet zo dom doen
algemene kennis bezit je niet
en je kan niet spellen
Oud 22-06-2005, 19:23
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:21 :
Laat ik het zo zeggen.

Weet jij of dieren WEL beseffen dat wij ze discrimineren? Nee. Dat dacht ik al.

Geen bewijs tegen een bewering wil nog niet zeggen dat de bewering juist is. Verder zijn er meer aanwijzingen om aan te nemen dat dieren dat niet beseffen dan wel.
Hetzelfde geldt voor jou hoor.
Ja dat zijn dan zeker weer van die subjectieve menselijke waarnemingen waar we het al over hebben gehad.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:17 :
K heb dit al eerder tegen je gezegt maar omdat jij het niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.
hihi .
verder is er geen wereld zo hard als de dierenwereld, die toevallig gedraaid is op overleven, puur overleven, het al eerder genoemde recht van de sterkste. natuurlijk draaien wij ook op overleven, maar dan met net nog iets meer.

zoals ik al zei: dieren hebben geen geweten. als zij dat wel hebben, zijn zijn enkel den dood waardig. waarom? omdat zij dag in dag uit tegen hun geweten, rechtvaardigheidsgevoel, liefde, moraal en weetikalniet (wat mensen dus wel bezitten, van nature ) indruisen.

als jij dit 'niet wilt zien', jouw goed recht. dat kan ik jou niet kwalijk nemen. verbeter jij dan alleen de wereld, daar heb ik serieus respect voor. overigens wacht ik nog even de reactie van techXP af, want ook jullie hebben punten.
Oud 22-06-2005, 19:24
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:23 :
Hetzelfde geldt voor jou hoor.
Ja dat zijn dan zeker weer van die subjectieve menselijke waarnemingen waar we het al over hebben gehad.
....

Leef maar lekker in je droomwereld. Zelfs muren hebben meer hersencapaciteiten.
Oud 22-06-2005, 19:24
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:22 :
boeiuhhhh de gekste

dan moet je maar niet zo dom doen
algemene kennis bezit je niet
en je kan niet spellen
Het is niet belangrijk of ik wel of niet goed kan spellen, je begrijpt toch wat hier staat. Als je zo'n argumenten tegen me gaat gebruiken ben je wel erg kinderachtig bezig.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 18:51 :
je bent ook zo dom
geen wonder dat je alleen maar met computers kan omgaan
grappig van je... leg nou uit waarom ik er niks van af weet?
Want dat kan je blijkbaar niet. Je probeert nu op de man te spelen.
Ik hoop dat je op school nog wat leert daarover.

Computers is niet het enige wat ik doe hoor. Mijn werk is o.a. om deze dingen te weten. En door zelfstudie ben ik me in vele zaken gaan verdiepen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:25
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:24 :
....

Leef maar lekker in je droomwereld. Zelfs muren hebben meer hersencapaciteiten.
dan zijn muren wel heel erg slim
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 22-06-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:24 :
Het is niet belangrijk of ik wel of niet goed kan spellen, je begrijpt toch wat hier staat. Als je zo'n argumenten tegen me gaat gebruiken ben je wel erg kinderachtig bezig.

dit zijn helemaal geen argumenten tegen je, maar een beetje algemene kennis mag ik toch wel verwachten van je

neem anders biologie in je pakket
Oud 22-06-2005, 19:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dieren denken idd op sterkte, wij zitten op dezelfde sterkte dus gaan wij onszelf in sterktes indelen. maar wat is het punt?
Oud 22-06-2005, 19:26
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Slim genoeg om te beseffen dat menselijke waarnemingen, hoe subjectief dan ook, meer waarde hebben dan geen waarnemingen.
Oud 22-06-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:25 :
grappig van je... leg nou uit waarom ik er niks van af weet?
Want dat kan je blijkbaar niet. Je probeert nu op de man te spelen.
Ik hoop dat je op school nog wat leert daarover.

Computers is niet het enige wat ik doe hoor. Mijn werk is o.a. om deze dingen te weten. En door zelfstudie ben ik me in vele zaken gaan verdiepen.

hoe kan je iemand geloven die zegt dat hij alles van iets afweet omdat hij er vlakbij woont
kom op, vertel mij eens wat voor redenatie dat is

mijn buurman heeft een wietkwekerij, nu weet ik precies wat voor voeding die plantjes nodig hebben
Oud 22-06-2005, 19:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:08 :
Bullshit. Wij mensen zijn zoogdieren, maar wij zijn ook zoveel meer. Wij hebben besef van racisme, dieren niet.

Nee hoor. We doen nog steeds discrimineren enzo. Let maar eens op wat je altijd doet. Nu ben je een speciesist. Dat is niet veel anders dan een rascist. De ene doet op ras en de andere op soort.

Citaat:
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ons besef van ons wezen en zelfreflectie ons boven een koe plaatst? Die dieren beseffen het niet eens dat wij ze "discrimineren".
Het blijft gissen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:28
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-06-2005 @ 19:23 :
Hetzelfde geldt voor jou hoor.
Ja dat zijn dan zeker weer van die subjectieve menselijke waarnemingen waar we het al over hebben gehad.
Je gebruikt dat argument echt de hele tijd, maar d'r klopt geen reet van. Jij zegt: 'dierlijke superieure intelligente is er wel, maar je ziet het niet'.

Het is waarschijnlijker dat dieren niet intelligenter zijn dan mensen (of misschien wel dom zijn). Door die waarnemingen te doen en door te kijken wat dieren zoal kunnen is die opvatting ontstaan.

De bewijslast ligt bij jou. Bewijs jij maar eens hoe intelligent dieren zijn.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:28
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Menselijke waarnemingen > geen waarnemingen.

Elke dag, elk moment, elke gelegenheid. Realiseer dat nou eens.
Oud 22-06-2005, 19:28
TechXP
TechXP is offline
[QUOTE]RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:14 :
[B]Oh ja. Ik heb een hond ook echt spijt zien krijgen van het feit dat 'ie een schaap zonder reden doodbeet.[/quote[

Ik heb wel verhalen van mensen met een hond als huisdier dat ze onschuldig gaan kijken als ze iets te eten hebben gejat.

Zou best weleens kunnen... maar het blijft dan projectie van ons eigen gevoel over de houding van een dier.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:28 :
Oh ja. Ik heb een hond ook echt spijt zien krijgen van het feit dat 'ie een schaap zonder reden doodbeet.

Ik heb wel verhalen van mensen met een hond als huisdier dat ze onschuldig gaan kijken als ze iets te eten hebben gejat.

Zou best weleens kunnen... maar het blijft dan projectie van ons eigen gevoel over de houding van een dier.
Verhalen van horen zeggen doen mij weinig. Ik wil feiten.
Oud 22-06-2005, 19:31
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
[QUOTE]TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:28 :
[B]
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:14 :
Oh ja. Ik heb een hond ook echt spijt zien krijgen van het feit dat 'ie een schaap zonder reden doodbeet.[/quote[

Ik heb wel verhalen van mensen met een hond als huisdier dat ze onschuldig gaan kijken als ze iets te eten hebben gejat.

Zou best weleens kunnen... maar het blijft dan projectie van ons eigen gevoel over de houding van een dier.
weet je waarom ze dat doen? om meer te krijgen. duh, hartstikke natuurlijk . herkent het trouwens wel van onze hond ja.

kun je mss ook even reageren op (oa mijn) posts nog voor deze stormvloed?
Oud 22-06-2005, 19:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:21 :
Weet jij of dieren WEL beseffen dat wij ze discrimineren? Nee. Dat dacht ik al.

Geen bewijs tegen een bewering wil nog niet zeggen dat de bewering juist is. Verder zijn er meer aanwijzingen om aan te nemen dat dieren dat niet beseffen dan wel.
Jij weet het ook niet. Overigens was er een apen studie waarbij de ene aap iets lekkers kreeg en de andere aap iets minder lekkers.
Deze merkte dat op enzo. Zou het dier dus wel weten dat die benadeeld word? Misschien wel en misschien niet.

Verder is het toch allemaal vanuit de mensen gedacht. En wat maakt het nou uit als ze sommige dingen anders doen.
Wij zijn mensen, dat zijn apen, dat zijn vogels. We hebben allemaal onze eigen eigenschappen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:26 :
hoe kan je iemand geloven die zegt dat hij alles van iets afweet omdat hij er vlakbij woont. kom op, vertel mij eens wat voor redenatie dat is mijn buurman heeft een wietkwekerij, nu weet ik precies wat voor voeding die plantjes nodig hebben
sorry, maar lees dan nog even een stuk terug. De opmerking was.. juist dat het vlakbij is, omdat ik er bij de in buurt ben opgegroeid, ik heb boeren in de familie en ik heb er veel in verdiept.
En ja ik ben wel bij boerderijen binnen geweest hoor..dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:31 :
Jij weet het ook niet. Overigens was er een apen studie waarbij de ene aap iets lekkers kreeg en de andere aap iets minder lekkers.
Deze merkte dat op enzo. Zou het dier dus wel weten dat die benadeeld word? Misschien wel en misschien niet.

Verder is het toch allemaal vanuit de mensen gedacht. En wat maakt het nou uit als ze sommige dingen anders doen.
Wij zijn mensen, dat zijn apen, dat zijn vogels. We hebben allemaal onze eigen eigenschappen.

deze merkte op dat er iets anders aan de andere aap gegeven werd, dan lijkt het me sterk dat deze wist dat de aap benadeeld werd

het zou hoogstens op kunnen merken dat de andere aap iets anders kreeg, wat de bewuste aap misschien wel lekkerder vindt dan wat hij zelf kreeg
maar een gevoel van benadeling, ik denk het niet
Oud 22-06-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:32 :
sorry, maar lees dan nog even een stuk terug. De opmerking was.. juist dat het vlakbij is, omdat ik er bij de in buurt ben opgegroeid, ik heb boeren in de familie en ik heb er veel in verdiept.
En ja ik ben wel bij boerderijen binnen geweest hoor..dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
ik ken die redenatie

'ik woon in een dorp dus ik ben een boer'
'ik woon in een dorp, mijn oom is boer, dus ik ben een halve boerin'

ik kom ook wel eens bij de wietkwekerij van de buurman hoor
Oud 22-06-2005, 19:35
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:33 :
deze merkte op dat er iets anders aan de andere aap gegeven werd, dan lijkt het me sterk dat deze wist dat de aap benadeeld werd

het zou hoogstens op kunnen merken dat de andere aap iets anders kreeg, wat de bewuste aap misschien wel lekkerder vindt dan wat hij zelf kreeg
maar een gevoel van benadeling, ik denk het niet
natuurlijk is dat een gevoel van benadeling, wat denk je bij ontzettende jaloezie bij honden als er bijvoorbeeld baby's worden geboren? volgens mij moet jij ook eens dichter bij de natuur gaan staan.

maar als zij dus jaloezie kennen, zijn ze dan gelijk aan mensen? ik doelde meer op moraal, rechtvaardigheidsgevoel (dat is iets anders als hier boven!) etc.
Oud 22-06-2005, 19:35
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:31 :

Verder is het toch allemaal vanuit de mensen gedacht. En wat maakt het nou uit als ze sommige dingen anders doen.
Wij zijn mensen, dat zijn apen, dat zijn vogels. We hebben allemaal onze eigen eigenschappen.
Dat maakt heel veel uit. Het verklaart waarom wij superieur zijn aan andere dieren en waarom wij ze niet gelijkwaardig hoeven te behandelen.
Oud 22-06-2005, 19:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 22-06-2005 @ 19:28 :
Het is waarschijnlijker dat dieren niet intelligenter zijn dan mensen (of misschien wel dom zijn). Door die waarnemingen te doen en door te kijken wat dieren zoal kunnen is die opvatting ontstaan.

De bewijslast ligt bij jou. Bewijs jij maar eens hoe intelligent dieren zijn.
Doorzoek de onderzoeken. Er was aangetoond dat dolfijnen slim zijn en qua IQ boven ons uitschoten. Of in ieder geval boven de kinderen en zeker ver boven geestelijk gehandicapten.

Is die dolfijn dan meer waard dan het kind? Juist, daar beoordelen we niet op. We doen dat alleen maar omdat we ons gewoon hoger vinden dan andere dieren. En doen dat met dezelfde soort reden als alle andere dingen waarop we andere of andere wezens op beoordelen.
Wij zijn een dier die bestaat voor discriminatie. We doen dat per soort dier, per ras, per geslacht, per afkomst, per opleiding, etc.

Daar mag je als mens heel trots op zijn...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:29 :
Verhalen van horen zeggen doen mij weinig. Ik wil feiten.
of jij nou feiten geeft... vraag het maar aan de hondenbezitters enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:35 :
natuurlijk is dat een gevoel van benadeling, wat denk je bij ontzettende jaloezie bij honden als er bijvoorbeeld baby's worden geboren? volgens mij moet jij ook eens dichter bij de natuur gaan staan.

maar als zij dus jaloezie kennen, zijn ze dan gelijk aan mensen? ik doelde meer op moraal, rechtvaardigheidsgevoel (dat is iets anders als hier boven!) etc.

waarom zou dat op jaloezie duiden? dat kan ook een gevoel van gemiste aandacht zijn
gewoon het feit dat een hond minder aandacht krijgt (omdat er een baby geboren is)
dan hoeft de hond nog geen besef te hebben van jaloezie
Oud 22-06-2005, 19:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:31 :
weet je waarom ze dat doen? om meer te krijgen. duh, hartstikke natuurlijk . herkent het trouwens wel van onze hond ja.

Ja zo kan je het ook uitleggen. Hierbij aangetoond dat menselijke observatie gewoon subjectief is.

Citaat:
kun je mss ook even reageren op (oa mijn) posts nog voor deze stormvloed?
Welke?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:37
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:36 :
of jij nou feiten geeft... vraag het maar aan de hondenbezitters enzo.
Jij hebt de bewijslast. Ik niet.
Oud 22-06-2005, 19:38
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 13-02-2005 @ 15:17 :
Ik vind 't zielig, meer heb ik er niet over te zeggen.

helemaal mee eens: dieren zijn ook levende wezens, net als wij. zij voelen ook pijn
waarom is het doden van dieren legaal, maar wordt je weetikhet-hoeveel jaar in de cel gezet als je een mens vermoordt?!?!!
Oud 22-06-2005, 19:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:35 :
Dat maakt heel veel uit. Het verklaart waarom wij superieur zijn aan andere dieren en waarom wij ze niet gelijkwaardig hoeven te behandelen.
Superieuriteits gevoel is net als Hitler deed. In nog ergere vorm.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:34 :
ik ken die redenatie

'ik woon in een dorp dus ik ben een boer'
'ik woon in een dorp, mijn oom is boer, dus ik ben een halve boerin'

ik kom ook wel eens bij de wietkwekerij van de buurman hoor
Zucht... je leest ook niet wat ik zeg he. Ik weet er gewoon veel van af.
Ik weet hoe de handel zit en veel over de dieren en hoe ze gebruikt worden etc. Dat is gewoon inlezen en kennis.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:39
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:38 :
Superieuriteits gevoel is net als Hitler deed. In nog ergere vorm.
Maar.

Er.

Is.

Geen.

Enkele.

Reden.

Om.

Aan.

Te.

Nemen.

Dat.

Dieren.

Gelijkwaardig.

Zijn.

Aan.

Ons.
Oud 22-06-2005, 19:40
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:35 :
Doorzoek de onderzoeken. Er was aangetoond dat dolfijnen slim zijn en qua IQ boven ons uitschoten. Of in ieder geval boven de kinderen en zeker ver boven geestelijk gehandicapten.

Is die dolfijn dan meer waard dan het kind? Juist, daar beoordelen we niet op. We doen dat alleen maar omdat we ons gewoon hoger vinden dan andere dieren. En doen dat met dezelfde soort reden als alle andere dingen waarop we andere of andere wezens op beoordelen.
Wij zijn een dier die bestaat voor discriminatie. We doen dat per soort dier, per ras, per geslacht, per afkomst, per opleiding, etc.

Daar mag je als mens heel trots op zijn...
Ik denk sowieso niet dat je een volwassen dolfijn moet gaan vergelijken met een kind.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:40
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:36 :
waarom zou dat op jaloezie duiden? dat kan ook een gevoel van gemiste aandacht zijn
gewoon het feit dat een hond minder aandacht krijgt (omdat er een baby geboren is)
dan hoeft de hond nog geen besef te hebben van jaloezie
de hond reageert dan ook stroef op het kind, volgens mij kan dat zelfs gevaarlijk zijn.
en om nou te zeggen dat een hond die meeleeft met zijn baasje die een overlijdensgeval meegemaakt heeft, dat puur doet om te overleven is ook weer iets te ver doorgewogen.
dieren kunnen ook boos zijn, koppig, vergeet de ezel niet. ook als je dieren boven mensen acht, hoef je dieren nog niet af te stompen.
Oud 22-06-2005, 19:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:39 :
Maar.

Er.

Is.

Geen.

Enkele.

Reden.

Om.

Aan.

Te.

Nemen.

Dat.

Dieren.

Gelijkwaardig.

Zijn.

Aan.

Ons.
Waarom

Moeten

We

Dat

Dan

wel

Aannemen

Bij

andere

Rassen

en

andere

mensen

met

een

lager

IQ

?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:41
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:39 :
Maar.

Er.

Is.

Geen.

Enkele.

Reden.

Om.

Aan.

Te.

Nemen.

Dat.

Dieren.

Gelijkwaardig.

Zijn.

Aan.

Ons.
True that.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:39 :
Zucht... je leest ook niet wat ik zeg he. Ik weet er gewoon veel van af.
Ik weet hoe de handel zit en veel over de dieren en hoe ze gebruikt worden etc. Dat is gewoon inlezen en kennis.
helemaal niet, dat is je puur baseren op SUBJECTIEVE informatie
Oud 22-06-2005, 19:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 22-06-2005 @ 19:40 :
Ik denk sowieso niet dat je een volwassen dolfijn moet gaan vergelijken met een kind.
Waarom moet je uberhaupt zo gaan vergelijken en daaruit conclusies trekken dat je meer waard bent dan de andere etc.?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 22-06-2005, 19:42
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:40 :
Waarom

Moeten

We

Dat

Dan

wel

Aannemen

Bij

andere

Rassen

en

andere

mensen

met

een

lager

IQ

?
Het IQ van de gemiddelde mens > elk dier.
Dus ja.
Oud 22-06-2005, 19:42
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-06-2005 @ 19:41 :
Waarom moet je uberhaupt zo gaan vergelijken en daaruit conclusies trekken dat je meer waard bent dan de andere etc.?
Omdat jij van die aparte uitspraken doet. Daarom zijn we nu ook aan het vergelijken volgens mij.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:40 :
de hond reageert dan ook stroef op het kind, volgens mij kan dat zelfs gevaarlijk zijn.
en om nou te zeggen dat een hond die meeleeft met zijn baasje die een overlijdensgeval meegemaakt heeft, dat puur doet om te overleven is ook weer iets te ver doorgewogen.
dieren kunnen ook boos zijn, koppig, vergeet de ezel niet. ook als je dieren boven mensen acht, hoef je dieren nog niet af te stompen.
omdat het kind iets nieuws is, waar de hond meer van wil weten en niet per se vriendelijk tegenover hoeft te staan
het is een dier namelijk
Oud 22-06-2005, 19:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
hebben dieren een geweten? gevoel voor ethiek? hebben zij een moraal? kunnen zij in vredesnaam wel denken?

als jouw hond van jou houdt, wil dat nog niet zeggen dat hij dezelfde gevoelens voor jou heeft als jouw vriendin zou kunnen hebben, niet. geloof me, dieren handelen op instinct. jij mss ook wel, maar de meeste mensen niet .


om even uit te leggen waarom niet: dan had jij vast wel anders gepraat. om het even over mkz te hebben?


verder wordt er al genoeg gemanipuleerd, daarom mag ik aannemen dat jij ook tegen kruisen bent: ingrijpen in de natuur, verbeteren etc. dan mag je je hond wel wegdoen.


dat een mens een dier is, kan in jouw ogen best waar zijn, maar dan geldt tenslotte nog wel een beetje het recht van de sterkste..


goed, als jij ons verder beticht van arrogantie heb je mss best wel gelijk. maar ik neem het een ekster ook niet kwalijk als hij een eitje pikt, dus mag ik best een koetje schieten.

----------------------
maar als zij dus jaloezie kennen, zijn ze dan gelijk aan mensen? ik doelde meer op moraal, rechtvaardigheidsgevoel (dat is iets anders als hier boven!) etc.
---------------------

verder is er geen wereld zo hard als de dierenwereld, die toevallig gedraaid is op overleven, puur overleven, het al eerder genoemde recht van de sterkste. natuurlijk draaien wij ook op overleven, maar dan met net nog iets meer.

zoals ik al zei: dieren hebben geen geweten. als zij dat wel hebben, zijn zijn enkel den dood waardig. waarom? omdat zij dag in dag uit tegen hun geweten, rechtvaardigheidsgevoel, liefde, moraal en weetikalniet (wat mensen dus wel bezitten, van nature ) indruisen.

als jij dit 'niet wilt zien', jouw goed recht. dat kan ik jou niet kwalijk nemen. verbeter jij dan alleen de wereld, daar heb ik serieus respect voor. overigens wacht ik nog even de reactie van techXP af, want ook jullie hebben punten.

-----------------
dieren denken idd op sterkte, wij zitten op dezelfde sterkte dus gaan wij onszelf in sterktes indelen. maar wat is het punt?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.