Oud 10-11-2009, 19:52
YumYum
YumYum is offline
Gister heb ik Slecht van Jan Simoen uitgelezen. Was wel te doen, niet heel bijzonder. Vandaag heb ik 'Ik en mijn broer' van Katarina Bredow gelezen, wat een geweldig boek! Het einde was naar mijn mening iets te abrupt, maar daar heb ik wel vaker last van... Dus dat kan ook gewoon aan mij liggen. Ik vond dit werkelijk een prachtig boek, goed geschreven, niet van die irritante populaire kreten, maar heel eerlijk en oprecht. Echt een super mooi boek. Welke ik nu ga lezen weet ik nog niet.
Advertentie
Oud 11-11-2009, 13:22
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
The Notebooks of Malte Laurids Brigge - Rainer Maria Rilke
Oud 11-11-2009, 13:42
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
neeee fractie van het geheel gaan lezen veel belangrijker .
Nu wel!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 11-11-2009, 14:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Nu wel!
jaaa goedzo!


Ik lees: The Great Gatsby - Fitzgerald en ik vind het wel tof .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 11-11-2009, 19:08
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Ik lees: The Great Gatsby - Fitzgerald en ik vind het wel tof .
Geweldig boek.

Ik ben een of ander flutboek aan het lezen dat gebaseerd is op de serie Supernatural. Het is echt ongelooflijk slecht geschreven maar het leest wel lekker weg.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 13-11-2009, 09:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het boek der illusies- Paul Auster
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-11-2009, 10:15
igotpurpleshoes
Avatar van igotpurpleshoes
igotpurpleshoes is offline
Voor Engels lees ik 'About a boy' van Nick Hornby.
Voor Nederlands lees ik 'Als niemand kijkt' van Marjolijn Hof. Echt een supermooi boek, vooral als je zelf ook danst.
Oud 14-11-2009, 18:28
Verwijderd
Paulo Coelho - De duivel en het meisje
Oud 14-11-2009, 21:40
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Sepulchre van Kate Mosse (die van Labyrinth). Ik vind het allemaal erg nadrukkelijk "HIER IS EEN VERBAND". Ik kan zelf denken, dank u wel. En het lijkt er op dat het boek ook wel een stuk dunner zou kunnen. Ik weet niet of ik het helemaal uit ga lezen.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 15-11-2009, 17:55
wup
wup is offline
Niet veel tijd tegenwoordig, maar ga vanavond beginnen in The angel's game, van Carlos Ruiz Safon
Oud 15-11-2009, 19:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Herfstlied - Simone van der Vlugt
Oud 15-11-2009, 20:19
YumYum
YumYum is offline
Van Maren Stoffels Dreadlocks & lippenstift uitgelezen vanochtend, was wel te doen... En ik ben bezig in Testosteron (Doing it) van Melvin Burgess en het is erg jongensachtig/testosteronachtig. Aldus een jongen uit m'n klas, denkt hij ook altijd zo...
Oud 15-11-2009, 20:19
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Roekeloze Rita - Steph Goossens
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 18-11-2009, 13:26
Verwijderd
Paolo Giordano - De eenzaamheid van de priemgetallen
Oud 18-11-2009, 17:25
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
LOTR, the two towers
Oud 18-11-2009, 17:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Over de liefde - Doeschka Meijsing (voor Inktaap).

en

Of Mice and Men - John Steinbeck (voor m'n CAE examen aan het einde van 't schooljaar).
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 19-11-2009, 08:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Middernachtskinderen van Salman Rushdie en ik ga zo ook even wat lezen in de bundel van Maartje Wortel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-11-2009, 11:11
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Vannacht (ik kon niet stoppen met lezen, daarom te laat opgestaan en nu kom ik in gedrang met de studie.Maar ok ) The boy in the striped pyjamas van John Boyne uitgelezen. Echt OMG ik was er wel van onder de indruk. Ook de details van "Out With" enzo.
Wel een beetje raar dat een gedeelte van het "hek" zo los zit dat er een jongetje onderdoor kan, maar goed dat zullen we de schrijver maar vergeven.

Nu kan ik beginnen in Oeroeg van Hella S. Haasse (gekregen van mijn papa) en zelf heb ik nog De vliegeraar van Khaled Hoesseini gekocht voor 15 euro in hardcover. Had zes hoofdstukken gelezen en had echt ZIN om verder te lezen, dus dat gaat volgend weekend gebeuren (helaas ligt het bij mijn ouders, want Oeroeg is zo uit denk ik).
Oud 19-11-2009, 16:12
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Middernachtskinderen van Salman Rushdie
Hoe is die? Ik heb de Engelse hier nog liggen en begin er eigenlijk nooit in terwijl het me wel mooi lijkt!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 19-11-2009, 16:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hoe is die? Ik heb de Engelse hier nog liggen en begin er eigenlijk nooit in terwijl het me wel mooi lijkt!
Ik weet het niet, ik ben nog niet zo ver! Maar de bundel van Maartje Wortel is wel leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-11-2009, 15:40
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ben Blood and Gold aan het lezen van Anne Rice. Heerlijk weer.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 23-11-2009, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu aan het lezen in 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay. Vind het zó mooi (tot nu toe).
Die heb ik gisteren ook uitgelezen. Inderdaad heel mooi, ik krijg niet zo vaak tranen in mijn ogen van een boek, maar hier wel.
Oud 23-11-2009, 15:09
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
James Joyce - Dubliners
Gertrude Stein - Three lives
Oud 23-11-2009, 17:35
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Nog altijd bezig in Life and Fate - Grossman en lees daarnaast The Sound and the Fury van Faulkner.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 23-11-2009, 21:04
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
De Geestverwantschap uit. Ik ga nu nog bepaalde stukjes overlezen omdat het zo mooi is. <3

Verder lees ik Over de liefde voor school.
Oud 24-11-2009, 09:59
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben begonnen in Arend - Stefan Brijs en ik vind het wel origineel en vlaams is zo'n tof taaltje .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 24-11-2009, 19:46
YumYum
YumYum is offline
Van Jan Simoen en met Anna?
Oud 25-11-2009, 14:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik lees Oneetbaar brood, van Floor Haakman.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 25-11-2009, 15:23
Cathelijne
Cathelijne is offline
Ik lees momenteel 3 boeken tegelijk (voor school).

De zondebok - Kees Kuijper
De Tweeling - Tessa de Loo
Kaas - Willem Elsschot.

xD
Oud 25-11-2009, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ik lees Oneetbaar brood, van Floor Haakman.
Oh die heb ik ook, gratis boek van het boekenfestijn Is dat wat?

Ik ga beginnen in Caesarion van Tommy Wieringa.
Oud 28-11-2009, 16:36
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik ga beginnen in Caesarion van Tommy Wieringa.
Daar heb ik m'n Literatuuropdracht over gedaan, ik vond hem niet zo heel erg mooi.
Wil je, als je het uit hebt, vertellen wat je ervan vond?

Ik lees nu Haar Naam Was Sarah van Tatiana de Rosnay
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-11-2009, 18:42
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Daar heb ik m'n Literatuuropdracht over gedaan, ik vond hem niet zo heel erg mooi.
Wil je, als je het uit hebt, vertellen wat je ervan vond?
Wil jij op jouw beurt vertellen waarom je hem niet zo heel erg mooi vond?
Oud 29-11-2009, 09:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb van John Grisham "de partner" gelezen. Ik vond het een heerlijk boek.
Oud 29-11-2009, 16:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wil jij op jouw beurt vertellen waarom je hem niet zo heel erg mooi vond?
Ik vond het boek niet zo heel erg mooi omdat het niet verrassend was en naar mijn smaak ook iets te abstract.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 29-11-2009, 19:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben nog steeds bezig in Middernachtskinderen van Salman Rushdie, ik kom er maar niet echt in, ik vind het een moeilijk boek. Maar ik vond zijn andere boeken zo geweldig dat ik toch maar door lees
En voor tussendoor lees ik dan nog Knokken met Cas (voor Cas? weet even niet meer) van Hans Kuyper.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-11-2009, 22:01
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Wil jij op jouw beurt vertellen waarom je hem niet zo heel erg mooi vond?
Mooi dat het gedrag van sommigen zo scherp uit te tekenen is.


Ik las The strain van Guillermo del Tor + 1, shit freaky.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 29-11-2009, 22:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik ben begonnen in Slaap met me van Joanna Briscoe, maar nu ben ik weer aan het leren voor tentamen dat ik hem even moet laten liggen. Sorry Larry.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 30-11-2009, 12:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik ben begonnen in Slaap met me van Joanna Briscoe, maar nu ben ik weer aan het leren voor tentamen dat ik hem even moet laten liggen. Sorry Larry.
hahaha forgiven .

Ik lees nog steeds Arend van Stefan Brijs en het is wel erg weird maar wel mooi.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 01-12-2009, 12:03
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ik vond het boek niet zo heel erg mooi omdat het niet verrassend was en naar mijn smaak ook iets te abstract.
Ik kon op geen enkel moment raden hoe het verhaal precies zou lopen, dus voor mij was het wel verrassend. Abstractie kan inderdaad een kwestie van smaak zijn, maar dat vond ik met dit boek nog wel meevallen.
Citaat:
Mooi dat het gedrag van sommigen zo scherp uit te tekenen is.
Wat bedoel je, dat ik voorspelbaar ben?
Oud 01-12-2009, 13:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is in elk geval voorspelbaar dat je zou reagern op ggcy, kan me herinneren dat jij nogal van Wieringa houdt (dat is niet negatief, ik ben ook altijd benieuwd wat mensen vinden van mijn favoriete boeken, al wil ik dan het liefst alleen maar horen dat ze ze geniaal vonden!)

Ik lees nog steeds hetzelfde. Ik lees niet al te veel.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-12-2009, 13:40
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik kon op geen enkel moment raden hoe het verhaal precies zou lopen, dus voor mij was het wel verrassend. Abstractie kan inderdaad een kwestie van smaak zijn, maar dat vond ik met dit boek nog wel meevallen.
Het is inderdaad een kwestie van smaak. Ik heb het boek waarschijnlijk anders ervaren dan jij. Ik vond het bijvoorbeeld ontzettend voorspelbaar dat Ludwig's moeder zou sterven en dat hij daarna zijn vader op zou gaan zoeken. Ik zeg niet dat er geen verrassende stukjes in zaten, enkel dat het verhaal op zich nogal goed te voorspellen was.

Abstractie is nog persoonlijker. Het komt waarschijnlijk omdat dit mijn eerste boek was over dit onderwerp.

Edit: Ik heb hoge verwachtingen van Joe Speedboot (ik ben er nog steeds niet toe gekomen om dat boek te lezen) misschien dat ik toch nog fan word van Wieringa.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2009, 16:56
Verwijderd
En bedankt he
Oud 02-12-2009, 17:11
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
En bedankt he
Whoops!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2009, 21:15
Luts
Avatar van Luts
Luts is offline
ik lees het boek der schaduwen uit de wicca serie van Cate Tierman. het gaat over een meisje die ondekt dat ze een bloedheks is. super leuk maar je moet wel van fantasie en hekserij verhalen houden. wicca is ook een echt geloof maar daar geloof ik niet in dus lees ik net alsof het een bedacht geloof is.
Oud 03-12-2009, 13:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Heeft iemand hier Duivendrop van Dirk Weber gelezen (jeugdroman)? Het lijkt mij erg leuk, maar het is uitgeleend en gereserveerd in de bieb, dus ik kan het daar niet echt lenen (zou wat asociaal zijn) en kopen gaat me wat ver, maar als jullie zeggen: het is geweldig, dan blijf ik kijken of het nog steeds gereserveerd is en als jullie zeggen: het is helemaal niets, dan hoef ik er niet meer op te letten

Ik lees dus Middernachtskinderen, het begint eindelijk een beetje leuker te worden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-12-2009, 21:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben het zat met studeren als ik thuis ben van de co-schappen dus s'avonds SOG ik met De tovenares van Michael Scott
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-12-2009, 16:38
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Ik lees nog steeds Of Mice and Men en Over de Liefde aan het lezen, ik heb niet veel tijd om te lezen, maar toch ben ik met een ander boek begonnen: Haar Naam was Sarah van Tatiana de Rosnay. Volgens mij is het niet echt een boek naar mijn smaak, maar ik word gedwongen om het te lezen.
Hoe vind je Over de Liefde? Ik moet 'm ook lezen voor Inktaap.
Oud 04-12-2009, 17:01
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoe vind je Over de Liefde? Ik moet 'm ook lezen voor Inktaap.
Huhu, ik lees het ook voor Inktaap .
Ik ben ongeveer op de helft en ik vind het een beetje zeurderig. Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen, want je moet het nog lezen, maar ik vind het 'ongeluk' heel stom en eigenlijk een beetje ongeloofwaardig...
Maar op zich is het een goed boek, helemaal niet saai (ook niet super spannend, maar als je van een goed boek houdt waar je veel over na kunt denken is het een prima boek).
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-12-2009, 16:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik lees nu 'de reunie' van Simone van der Vlugt.
Als het net zo gaat als bij haar vorige boeken, heb ik 'm uit in een zucht.

Laatst gewijzigd op 05-12-2009 om 16:49. Reden: Ik forum vandaag op rijm!
Oud 05-12-2009, 17:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
Arend van Stefan Brijs uitgelezen gisteren. Pfoe, behoorlijk deprimerend. Maar wel mooi. Nu begonnen in Godenslaap van Edwin (Erwin?) Mortier en ik vind het zo mooi geschreven! Het pakt me eigenlijk meteen dus ben benieuwd. Iemand die al gelezen?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.